خبر رسمی ویژگی A-Life 2.0 تو بازی Stalker 2 حذف شد

dantemaximum

کاربر سایت
sshot-150.jpg

▫️سازنده بازی اعلام کرده فعلا بدلیل مشکلات فنی نمیشه این سیستم رو پیاده کرد و بعد از حل مشکلات بازی دوباره این قابلیت برگردونده میشه.

📌 قابلیت این ویژگی اینه که حتی زمانی که پلیر در محل حضور نداره، NPC ها و محیط به‌ طور دینامیک و طبیعی رفتار کنند. این شامل مهاجرت گروه‌ ها، درگیری‌ ها، و تغییرات محیطی است که داستان‌ ها و تعاملات غیر منتظره‌ ای را ایجاد میکند. به بیان ساده تر اینه که واکنش های هر موجودی رو نسبت به شرایط محیط رو مشاهده می کنیم.
 
یک دلیل دیگه اینکه متوجه بشیم که بازی حداقل یک سال زودتر منتشر شده.
تمام جذابیت نسخه های قبلی به خاطر وجود همین ویژگی پیشرفته بود که حتی تو هیچ بازی مدرن دیگه ای تو 2024 دیده نمیشه و همچنان بعد از نزدیک به 20 سال تجربه نسخه های قبلی میتونه مغز پلیرها رو با این حجم از پیشرفته بودن هوش مصنوعی منفجر کنه.

امیدوارم خیلی طول نکشه توسعه A-life 2.0.
 
یک دلیل دیگه اینکه متوجه بشیم که بازی حداقل یک سال زودتر منتشر شده.
تمام جذابیت نسخه های قبلی به خاطر وجود همین ویژگی پیشرفته بود که حتی تو هیچ بازی مدرن دیگه ای تو 2024 دیده نمیشه و همچنان بعد از نزدیک به 20 سال تجربه نسخه های قبلی میتونه مغز پلیرها رو با این حجم از پیشرفته بودن هوش مصنوعی منفجر کنه.

امیدوارم خیلی طول نکشه توسعه A-life 2.0.
به نظرم چاره ای جز منتشر کردن بازی نداشتن و اگه امسال عرضه ش نمی کردن شاید اساسا استودیو نابود می شد. الان با خارج شدن از فشار ریلیز و فروش نسبتا خوبی که روی استیم داشتن می تونن برای تکمیل بازی دوام بیارن.
 
به نظرم قراردادشون با مایکروسافت پاشنه آشیل شد.
ازطرفی مایکرو بهشون خیلی کمک کرد و خودشون میگن بدون مایکرو الان شاید همه چی طور دیگه ای بود و خب در مقابل اینها به خاطر قرارداد گیم پس و انحصار زمانی نتونسن مسیر ارلی اکسس روی استیم پیش بگیرن که بهترین انتخاب برای استودیو بود.

البته بازی وارد ارلی اکسس هم که میشد قطعا همین شرایط الان رو میداشت و چیزی دست گیمرها رو نمیگرفت تا به مرور کامل بشه.
ولی خب تگ 1.0 زدن پشت بازی و انتشارش به عنوان بازی کامل حداقل از لحاظ نمرات متا و... گرون تموم شد.

گرچه از همه اینها مهمتر حفظ خود استودیو بود که مشخصه تو حالت دیگه ای غیر از این نمیتونست اتفاق بیفته.
 
آخرین ویرایش:
به نظرم قراردادشون با مایکروسافت پاشنه آشیل شد.
ازطرفی مایکرو بهشون خیلی کمک کرد و خودشون میگن بدون مایکرو الان شاید همه چی طور دیگه ای بود و خب در مقابل اینها به خاطر قرارداد گیم پس و انحصار زمانی نتونسن مسیر ارلی اکسس روی استیم پیش بگیرن که بهترین انتخاب برای استودیو بود.

البته بازی وارد ارلی اکسس هم که میشد قطعا همین شرایط الان رو میداشت و چیزی دست گیمرها رو نمیگرفت تا به مرور کامل بشه.
ولی خب تک 1.0 زدن پشت بازی و انتشارش به عنوان بازی کامل حداقل از لحاظ نمرات متا و... گرون تموم شد.

گرچه از همه اینها مهمتر حفظ خود استودیو بود که مشخصه تو حالت دیگه ای غیر از این نمیتونست اتفاق بیفته.
ندادن رشوه و گول نزدن منتقدین باعث کم شدن امتیازات شد. چی این بازی از پچ 1.0 سایبرپانک کمتره؟ بازی ای که از بس مشکل فنی داشت خود سونی دخالت کرد و از استور کنسول جمعش کرد ولی باز بهتر باهاش برخورد شد. اگه یادت باشه اون بازی هم عینا همین مشکلات رو داشت یعنی علاوه بر مشکلات فریم ریت خیلی هوش مصنوعی داغونی داشت و به عنوان مثال پلیس ها رو به محض وقوع جرم بیخ گوش پلیر اسپان میکرد و جزییات مکانیک های بازی قشنگ در حد ارلی اکسس بود
 
ندادن رشوه و گول نزدن منتقدین باعث کم شدن امتیازات شد. چی این بازی از پچ 1.0 سایبرپانک کمتره؟ بازی ای که از بس مشکل فنی داشت خود سونی دخالت کرد و از استور کنسول جمعش کرد ولی باز بهتر باهاش برخورد شد. اگه یادت باشه اون بازی هم عینا همین مشکلات رو داشت یعنی علاوه بر مشکلات فریم ریت خیلی هوش مصنوعی داغونی داشت و به عنوان مثال پلیس ها رو به محض وقوع جرم بیخ گوش پلیر اسپان میکرد و جزییات مکانیک های بازی قشنگ در حد ارلی اکسس بود
در مورد سایبرپانک این مورد که بوده واقعا.
سایبرپانک دوره ای که اومد همه بهش کمک کردن که موفق بشه.
حتی خود سونی/مایکرو ، اینها قبل انتشار بازیها یه دوره چک کردن دارن که خیلی سخت گیری میکنن روی انتشار همچین بازیهای پرباگی ولی سر این به راحتی مجوز رو دادن.
و خب نسخه اصلی که نقد شد نسخه PC بود که خیلی شرایط ایده آلی به نسبت نسخه کنسولی داشت و نمره ها هم بیشتر برای اون نسخه بود.
ولی آره کل صنعت کمک کردن که اون بازی دیده و خریداری بشه .
حتما متا مدیریت شد ، ولی این وسط فقط خود CDPR ذینفع نبود.
از صاحبان پلتفرم ها تا خرده فروشها و استورهای دیجیتال و...

سایبرپانک رو بزاریم کنار که جزو استثناها بود از اون موقع بازیهای اینطوری کم نداشتیم که همین نمرات پایین رو بخاطر بهینه نبودن یا ناقص منتشر شدن گرفتن.
مثلا Lords of The Fallen که 75 گرفت ، الان کمترین نمره ای که میتونه بگیره 84-83 باید باشه.
اون هم به اجبار ناشر اینطور عجله ای منتشر شد.

کلا روند بازیهای این چند سال اخیر اینطور بود که ناقص منتشر میشن و متای پایین تر از انتظار میگیرن ولی سال بعد که فیکس و کامل شدن به راحتی میتونن بین 5 تا 10نمره متاشون رو بکشن بالا.
که خب هیچوقت همچین شانسی رو پیدا نمیکنن.

ولی در مورد استاکر حتی نسخه PC هم اونقدری کامل نبود که بتونه نمره بالایی بگیره و جور نسخه کنسولی رو بکشه ، هنوز بازی نکردم ولی از نقدهای استیم و خبرهایی که میشنویم مشخصه که بازی کم و کاستی داره که نمیشه ازش چشم پوشی کرد.
مظلوم GSC استودیوی فرست پارتی هم که نبود :D
برای همین به نظرم هیچ جوره نمیشد متای این بازی رو مدیریت کرد.
============

کلا هدفم از پست قبلی این بود که بگم راه حل انتشار برای این نوع از بازیها که هنوز ناقص هستن شکل ارلی اکسسه.
اینطوری هم میتونه برگشت مالی برای ناشر/استودیو داشته باشه و هم زمان کافی که به نسخه 1.0 که رسید اکثر نقاط ضعفش حل شده باشه و خب بتونه میانگین نمره خوبی رو هم بگیره و آخر سال بتونه جزو نامزدها باشه.

همین BG3 اگه دو سال تو ارلی اکسس نبود عمرا میتونست همچین نسخه کاملی رو هنگام انتشار منتشر کنن ، با این حال بازی از روز انتشار هم کلی تغییرات داشته.
حساب کن دیگه بدون ارلی اکسس چی میخواست باشه.

روند صنعت گیم داره به این سمت میره که از این به بعد بازیهای AAAی بیشتری رو باید ببینیم که بطور ارلی اکسس منتشر میشن.
 
  • Like
Reactions: m.a.t

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or