شایعه منبع داخلی در سونی، دلیل خرید شرکت کادوکاوا این است که بین بخش ژاپنی و آمریکایی سونی جنگ قدرت وجود دارد.

Farh@d

کاربر سایت
playstation-careers-campus-photo-01-us-19mar19-e1604844696378-1024x607.jpg

طبق یک منبع داخلی در سونی، دلیل خرید شرکت کادوکاوا این است که بین بخش ژاپنی و آمریکایی سونی جنگ قدرت وجود دارد.​

یک یوتیوبر به نام ENDYMIONtv دلیلی که سونی می‌خواهد کادوکاوا را بخرد توضیح داده است. به گفته او، بخش ژاپنی سونی از اتفاقاتی که در بخش آمریکایی می‌افتد خیلی راضی نیست. او می‌گوید که یکی از دلایل اصلی این اختلاف، پروژه Concord بوده است. بخش ژاپنی سونی از ابتدا به آمریکایی‌ها هشدار داده بود که Concord شکست می‌خورد و هدر دادن پول است، اما آمریکایی‌ها به این هشدارها توجه نکرده‌اند. این موضوع باعث تنش بین دو بخش شده است.
یکی دیگر از دلایل این اختلاف، بازی Days Gone و دنباله آن است. بخش ژاپنی سونی از Days Gone خوشش آمده بود و می‌خواست دنباله‌ای برای آن ساخته شود، اما بخش آمریکایی به دلیل نمرات متوسط بازی در متاکریتیک، دنباله را کنسل کرد. در حالی که بازیکنان از این بازی بسیار استقبال کرده بودند، اما به نظر می‌رسد بخش آمریکایی فقط به نظر منتقدان اهمیت می‌دهد.
همچنین، بخش آمریکایی تغییراتی در دنباله Ghost of Tsushima ایجاد کرده است که مورد پسند بخش ژاپنی نیست. برای مثال، قهرمان اصلی بازی را تغییر داده‌اند و داستان را به سمتی دیگر برده‌اند.بخش ژاپنی سونی، ادامه ساخت Days Gone 2 رو می‌خواستند. در سوی دیگر دنباله Ghost of Tsushima قرار بود با جین ساکای به عنوان شخصیت اصلی باشه و جین با تهدید نهایی مغول‌ها برای دفاع از سوشیما روبرو میشد، اما بخش آمریکایی سونی همه چیز رو تغییر داد و اسمش رو گذاشت Ghost of Yotei و یک زن رو به عنوان شخصیت اصلی قرار داد، اما ایده اصلی این بود که جین ساکای شخصیت اصلی باشه و اسمش Ghost of Tsushima 2 باشه، اما همه چیز توسط سونی آمریکا تغییر کرد و این اصلا به بخش ژاپنی سونی خوش نیومد. بین فروش ضعیف Concord، نتایج ضعیف در فروش بازی‌ها و تصمیمات بد سونی آمریکا، بخش ژاپنی سونی قصد داره Kadokawa Corporation رو خریداری کنه تا بازی های عالی رو در ژاپن عرضه کنه و با عناوین عالی توسعه یافته توسط شاخه بخش ژاپنی سونی، اعتماد بازیکنانش رو برگردونه.
به طور کلی، این یوتیوبر معتقد است که اختلافات بین دو بخش سونی به دلیل تفاوت در دیدگاه‌ها و اولویت‌ها است. بخش ژاپنی بیشتر به نظر طرفداران اهمیت می‌دهد، در حالی که بخش آمریکایی بیشتر به نظر منتقدان و فروش بازی‌ها توجه می‌کند.
 
کلا بخش آمریکا رو ببندن خیلی عالی میشه جز بازی های درپیتی ووک و رنگی منگی و آنلاینی چیزی نداشتن مدتیه و پول های سونی رو هم به باد دادن . خوشبختانه رییس جدید سونی ژاپنیه امیدوارم دکمه آمریکایی ها رو بزنه کلا و قدرتشون رو محدود کنه .
 
عزیزان ناتی داگ هم همین بخش امریکا حساب میشه ها... سانتا مونیکا هم و.... یکی دو روزم نیست که مطرح هستند ماشالله اکثرا از نسل 5 شاهکار ساز بودن دیگه خودتون بهتر میدونین...

کلا این داستان عقب افتادن پرداخت و معرفی سوپربازی های نسل جدید سونی شده شبیه موسی که تا رفت یک نفسی تازه کنه ملت کافر شدن و.... :D

مثل روز روشنه که بازی جدید ناتی تمام این فضای منفی رو مثل اب خوردن میشوره و میبره؛ اما خب کمی "ایمان" هم بد چیزی نیست :D
 
حالا بقیه بخشاش رو نمیدونم ولی اینکه شعبه اصلی بخش پلی استیشن بخش کالیفرنیا است درسته! از سال 2017 گزارش های زیادی در این مورد اومده و کاملا فکته!
حتی تعطیلی استدیو ژاپن هم بخشی از این تغییر بود.
-
از یک طرف من باورم نمیشه سونی صرفا بخاطر بخش بازی بخواد کادوکاوا رو بخره. آخه بجز بازی های فروم زیاد استدیو بزرگی نیستند. از اونور اینقدر گاو تشریف داشتند که اون معامله ترکمنچای با بانجی بستند! زمان بیشتر مشخص می کنه جریان چی بوده.
خرید بانجی کار خیلی خوبیه (صرفا از نظر کارمند ها) شما ها یا زیاد سینگل پلیر دوستین یا چون مال مایکروسافت بود ادای الکی در میارین :دی بانجی با وجود فاجعه ای که تو یکی دو سال آخر دستینی به بار آورد بازم تو زمینه GAAS قویه چون همین حد هم از خیلی از استودیو ها بر نمیاد. طرف میاد با IP مارول و دی سی بازی لایو سرویس بسازه جوری با سر زمین میخوره که کلک استودیو کنده میشه بعد بانجی تو همین بازار دستینی رو ده ساله سر پا نگه داشته. بانجی فقط مدیری میخواد که زیادی دست تو جیب نکنه :دی همین نگه داشتن مدیریت بانجی خیلی اشتباه بزرگی بود ولی بقیه استودیو واقعا اونقدر هم بد نیست و اشتباهاتشون بیشتر مدیریتی بوده
 
آخرین ویرایش:
تازه بخش ژاپنی موافق ریمیک و دنباله بلادبورن، کیلزون و ... بودن ولی متاسفانه بخش امریکایی اجازشو ندادن، طبق این خبر تصمیمات بخش ژاپنی تموم چیزایی هست که من میخوام و بخش آمریکایی چرک ترین بخش دنیاس.
 
این خبر که واضحا یه چیز من درآوردیه و همچین داستانی نیست. ولی بیف ژاپن و آمریکا سر پلی استیشن که اصلا خبرش چند سال پیش اومد و یه جورایی قطعیه.

به نظرم تنها کاری که الان به صلاح سونی و پلی استیشنه اینه که اول به طور کل بخش بازیسازی اروپا رو تعطیل کنن و میراث نحس جیم رایان رو با تمام متعلقاتش بریزن تو دریا :D یا نهایتا یه استدیو بزرگ تو لهستان بزنن که براشون فرست پرسن یا آر پی جی بسازه.
بعدشم مقر اصلی پلی استیشن رو بیاره ژاپن و فقط یه استدیو رابط مثل همین Xdev تو آمریکا بذاره برای ارتباط با استدیوهاش. و اجازه نده کارمنداش براش تصمیم بگیرن و درمورد هر موضوعی نظر بدن.
به جای اون استدیوهای آشغال سازش هم دو تا استدیو درست حسابی تو کره و چین بخره یا تاسیس کنه که براش مثل آدم گس و بازی موبایل بسازن.

پ.ن: به نظرم هر کی ایده Ghost of Yotei رو داده کاملا کار هوشمندانه ای کرده که آی پی رو به یه کاراکتر گره نزده و بالاخره یه آی پی سونی از نفرین کاراکتر محوری در امان موند.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or