بیشک سایت متاکریتیک و میانگین امتیازات بازیهایی که در این سایت ثبت میشوند، تأثیر بسزایی در جامعه گیمرها و سازندگان دارد. در همین راستا آقای
Raphaël Colantonio بازیساز فرانسوی که کارهایی چون Prey و Dishonored در کارنامه خود دارد، سیستم امتیاز دهی در متا را به چالش کشید. وی معتقد است که سیستم امتیازدهی متاکریتیک به بازیهای ایمن و بدون ریسک امتیازات بالاتری میدهد، حتی اگر این بازیها خستهکننده باشند. در مقابل، بازیهایی که ریسک بیشتری میکنند و ممکن است در ابتدا کمی ناقص باشند، امتیازات پایینتری میگیرند.
سیستم امتیازدهی متاکریتیک سازندگان رو تشویق میکنه که بازیهای بیخطر و خستهکننده بسازن.
تا وقتی که یه بازی موقع عرضه کاملا صیقلی باشه، مطمئنا نمره 80 رو میگیره، مهم نیست چقدر بازی خستهکننده باشه.
در همین حین، بازی استاکر 2 به خاطر اینکه موقع عرضه کمی ناقص بود، نمره 73 گرفت.
این خیلی ناعادلانه و گمراه کنندهست...