PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
نسخه 4 شاهکار و یک گوتی به تمام عیار بود
--
من نسخه ragnarok رو تازه تمام کردم و به عنوان یه فن سر سخت gow میتونم بگم از لحاظ داستانی نتونست نظرم رو جلب کنه
کلیت داستان خوب بود اما شیوه اجرای اون در نسخه 4 کجا و این کجا
شخصیت کریتوس اصلا در حد نه 3 گانه یونان بلکه در حد نسخه 4 هم نبود
از ظرفیت باس ها بخوبی استفاده نشده بود و از این بابت که یک نبرد حماسی بتونن ازش دربیارن که نتوستن
از نیمه دوم بازی داستان نظم خودش رو از دست میده .
قبل اینکه این بازی رو تموم کنم میدیدم بعضی ها میگن god of war and friends متاسفانه این نظر من هم هست
---
با این حساب کیفیت بقیه بخش های بازی انقدر بالا بود مثل طراحی محیط ، گرافیک ، موسیقی ، مبارازات و .... که بازی تونست امتیاز بالارو بگیره
 
این چ بیلدیه اقد جاگل میتونه بکنه


View attachment 354843

این احتمال زیاد مال یوتیوبر GameBreakerGod هستش. خیلی عجیب غریبه حرکاتش. تو تمام بازیای این مدلی همین شکلی کمبو میزنه ولی خب گل سر سبد کاراش همین گاو ۲۰۱۸ و رگناروک هستن. قشنگ پتانسیل گیم‌پلی رو به بهترین شکل نشون میده. تکرار حرکاتش اگه غیر ممکن نباشه ولی شدیدا سخته :D
 
بازی رو تموم کردیم اول از پورت بگیم
پورت خوبه ولی کرش داریم که با لود سیو قبلی یا تغییر تنظیم گرافیک حل میشد. 3 تا از اینا گیرم افتاد و همه اینها با وجود آپدیت بودن درایور و بازی رخ داد و تو استیمم هنوز گزارش میشه.
دومین ایرادی که پورت داشت،عملکرد دوم دکمه های ماشین حسابو به عنوان کلید در نظر گرفته بودن و مثلا 0 شده بود insert یا دو ماشین حساب دقیقا علامتش مشابه دکمه پایین جهتی بود و ...
از لحاظ پرفورمنس پورت خوب بود.
________
در مورد ایرادات که به بازی یکسری میگن کریتوس و دوستان
بنظر میاد برخی شخصیتها خوب و کافی پرداخته نشده مثل freyr و بازی هر چقدر در اواسط کند پیش میره ولی سعی میکنه که تمام بازی رو در یک ساعت آخر ببنده
و برای ادای دین به کتب، freyr رو بی دلیل در انتها توسط رگناروک میکشن ولی میتونست فرار کنه یا حداقل در طول بازی کشته بشه.
مبارزه رگناروک در دهکده میتونست حماسی تر باشه.
یکم اتریوس رو مخه
یکسری ایرادات به داستان وارده ولی یکسری نکات به اشتباه، ایراد گرفته میشه
اولا میگن این چه کریتوسی هست، کریتوس یه مرد پخته و پدره که سرد و گرم روزگار رو چشیده و پیش بینی ها رو دیده و سعی میکنه از اتریوس محافظت کنه، کریتوس این نسخه قراره یه الگو درست برا اتریوس باشه که پسرش مثل خودش نشه. وقتی بعد مبارزه با garm از اتریوس عذرخواهی میکنه یا در مبارزات تو ازگارد وقتی اتریوس از مرگ افراد بی گناه تو ازگارد ناراحت میشه و سعی میکنه بگه به خودش جنگ تلفات داره و یاید قبول کنه و بازم به اشتباهش کریتوس اعتراف میکنه، کریتوسی که با کشتن ملکه الف باعث درگیری الف سیاه و سفید شده بود، اینها نکات مثبته. کریتوسی که سنش بالا رفته، نباید هنوز همون کریتوسی باشه که با تیغه آتشین بره جنگ خدایان. کریتوس امروز از تیغه آتشین خوشش نمیاد و سعی میکنه قایمش کنه و تو نسخه 2018 هم از زیر کف خونه فکر کنم درش آورد.
نکته دوم در مورد یورمونگاند هست، من بعد تموم کردن یکی دو نقد دیدم و میگفتن چجوری یورمونگاند اومده اینجا، این همون ماری هست که با دادن روح غولها، اتریوس زنده اش کرد تو iron wood و از اونجا اومده بود و بخاطر همون روح غول از ثور بدش میاد و در مبارزه با ثور برمیگرده به زمان قدیم و میمیر هم میگه که یه ماری قبلا تو زان پرت شده به عقب و این همین یورمونگاند هست
یه نکته در مورد ماسک هست، جمع کردنش شاید یکم سطحی باشه ولی اتریوس سعی کرده با شکستنش، آینده خودشو خودش بسازه

طراحی محیط بازی واقعا خوبه و گرافیک خوبی داره
مراحل فرعی به نسبت قبلی واقعا بهتره و منطقه جنگل ونهایم رو از دست ندید
گیم پلی با اضافه شدن اتریوس واقعا بهتر شده و گیم پلی سریع و نرم اتریوس در کنار گیم پلی سخت و خشن کریتوس باعث تعادل و جذابیت شده.
با وجود ضعفهایی که در خط داستانی و پایان بندی وجود داشت که میتونست بهتر بشه ولی نسخه رگناروک از 2018 بهتر بود و در کلیت بازی یه نسخه پخته تر داشتیم. جایی که کریتوس اینبار در نقش خدای جنگ بلکه یک پدر ظاهر شد اینکه خیلیا در مقایلش گارد یگیرن که چرا؟چون دو نکته رو نادیده میگیرن،یک کریتوسه پدره و دو جنگ بده و توش کلی آدم بیگناه کشته میش و نکته دو و نیم، آدم از گذشته باید درس بگیره.بنظرم با تغییراتی تو شخصیت پردازی اتریوس، اتریوس میتونه دنباله جذابی باشه یه فرعی جدید اومده و والهالا، وقت شد میریم

9.5/10
 
خب چند شب پیش تموم کردم بازی رو و چقدر هم چسبید :دی
هر چی بیشتر جلو میرفتم تو بازی با خودم میگفتم شاید این چیزی که من دارم بازی میکنم با اون چیزی که بقیه بازی کردن فرق داره! به آخرش که رسیدم باز بیشتر به این قضیه اطمینان پیدا کردم :دی واقعا یکی دو ساعت آخر معرکه بود بنظرم.

یه جوری از آشغال بودن داستان اینجا حرف زده میشد با انتظار 4/10 رفتم سمتش ولی بنظرم داستان هم به غیر از اواسطش که خیلی کند شد بقیش خوب بود و روند داستانیش جذاب تر بود برام از نسخه قبلی ولی خب طبیعتا اون تازگی رو نداشت.
بنظرم خیلی خوب به شخصیت کریتوس پرداخت شده بود و روند تغییر شخصیتش رو بصورت ملایم از نسخه قبل تا اینجا میدیدیم که تهشم رسید به وقایع رگناراک که کریتوس تصمیم گرفت اشتباهات قدیمشو تکرار نکنه که بنظرم یه جمع بندی خوبی کرد از پیامی که داستان میخواست برسونه.

البته من سه گانه اصلی رو اون زمان بازی نکردم که خاطره باهاش داشته باشم، ممکنه یه دلیلی که خیلیا نمیتونن با کریتوس جدید کنار بیان همین وابستگیشون به سری اصلی و اون کریتوس وحشی باشه.

خلاصه تشکر ویژه دارم از تمام دوستانی که میـ*یدن به بازی، باعث شد با انتظار پایین تر برم سمتش و سورپرایز بشم :دی

والهالا رو هم تا یه جاییش رفتم و واقعا اینجاست که گیمپلی 11/10 بازی خودشو نشون میده، DLC به کنار میتونست یه نسخه فرعی کامل باشه.
تنها ایرادی که بهش دارم اینه که یکم زیادی وقفه بین encounter ها هست، یکم اگه Fast Paced تر میبود جذاب تر میشد بنظرم.
 
آخرین ویرایش:
والهالا رو هم تا یه جاییش رفتم و واقعا اینجاست که گیمپلی 11/10 بازی خودشو نشون میده، DLC به کنار میتونست یه نسخه فرعی کامل باشه.
تنها ایرادی که بهش دارم اینه که یکم زیادی وقفه بین encounter هست، یکم اگه Fast Paced تر میبود جذاب تر میشد بنظرم.
هر وقت بحث GoW: Valhalla می‌شه و یادم می‌افته که مجانی برای خریدارهای Ragnarok اومد، حیرت می‌کنم! :دی
واقعا از سونیِ پول‌پرست بعید بود که سراغ این حرکت بره و برای همچین اثر محشری پول اضافه نگیره.
Ragnarok نه‌تنها از نظر فروش هیچ مشکلی نداشت، بلکه جزو رکورددارهای پلی استیشن بوده و توی یه سال ۱۵ میلیون فروخت. یعنی از این زاویه هم جوری نبود که مثلا بگیم Valhalla رو به عنوان هدیه تبلیغاتی دادن که فروش بازی بیشتر بشه! :دی
کلا حس می‌کنم مدیرهای پلی استیشن در زمان تصمیم‌گیری بابت این قضیه، موادی چیزی مصرف کرده بودن و از دستشون در رفته، وگرنه در حالت عادی ۲۰ دلار می‌گرفتن! :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or