Guerrilla Games: کارمان با بازی Killzone تمام شده است!

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

کاربر سایت
پس از آمادن بازی Killzone: Shadow Fall برای PS4, استودیو Guerrilla Games سیاست خود را تغییر داد و به سمت ساخت هورایزن رفت.

killzone.jpg

آقای روی پستما، مدیر هنری استودیو، در مصاحبه‌ای با The Washington Post اظهار کرده است که تیم ما «کار خود را با Killzone تمام کرده است». او افزود که هنگام ساخت اولین قسمت Aloy، تیم می‌خواست رنگ‌بندی کاملاً متفاوتی از Killzone داشته باشد.
این نظرات در مصاحبه‌ای در مورد LEGO Horizon Adventures مطرح شده است. در این مصاحبه، فاش شد که پس از عرضه مجموعه LEGO Tallneck، شرکت LEGO به سونی پیشنهاد ساخت یک بازی LEGO بر اساس این سری را داده است. پستما در مورد تغییر از دنیای تاریک و خشن Killzone به دنیای رنگارنگ پسا-آخرالزمانی Horizon گفت: «ما به عنوان یک تیم، با Killzone کارمان را تمام کردیم. به عنوان یک استودیو، نیاز داشتیم تا رنگ‌بندی خود را تغییر دهیم. این تغییر، به انتخاب ما، کاملاً مخالف Killzone بود. من فکر می‌کنم مضامین این داستان و شخصیت‌ها برای همه سنین و افراد قابل درک هستند.»
 
اصلا انتظار شنیدن همچین خبری رو نداشتم، خیلی امیدوارم بودم که بالاخره سونی یه حرکتی برای کیلزون انجام بده.
نمیدونم اینا چه پدرکشتگی با این IP دارن که حتی حاضر نیستن حداقل یه ریمیک یا ریمستر از این سری بدن بیرون.
سونی حاضره ریسمتر هورایزن که اصلا بود و نبودش فرقی نداره رو بده بیرون ولی برای کیلزون انگار خار داره.
اون شدو فال هم اصلا کیلزون حساب نمیشه چون تیم اصلی تو پروسه ساختش دخالتی نداشت.
در مورد داستان و شخصیت پردازی کیلزون و مقایسه اش با هورایزن با اینکه دوتاش تو این زمینه قوی نیستن ولی من ستینگ داستانی و شخصیت پردازی کیلزون رو خیلی بیشتر دوس دارم.
یعنی اگر گریلا تمام توانشو روی IP جدید بذاره به راحتی میتونه یه داستان خفن از دنیای کیلزون بسازه چون به شدت پتانسیلشو داره.
 
آخرین ویرایش:
خداروشکر که شفاف سازی کردن
دیگه کسی برای شوکیس ها و سوپ های بعدی از تیم LSD درخواست ریمیک و ریمستر و دنبال کیلزون نمیکنه با جمله: "ولی اگه یه ریمیک کیلزون 2 بدن بدجوری میترکونه ها!!! ملت تشنه اون گیم پلی و مراحل جادویی هستن، کود هم که هر سال داره میرینه!" امیدوارم اینسامنیاک هم بیانیه بدن بگن ما هم دیگه رسیستنس نمیسازیم و بکشید بیرون.
 
خداروشکر که شفاف سازی کردن
دیگه کسی برای شوکیس ها و سوپ های بعدی از تیم LSD درخواست ریمیک و ریمستر و دنبال کیلزون نمیکنه با جمله: "ولی اگه یه ریمیک کیلزون 2 بدن بدجوری میترکونه ها!!! ملت تشنه اون گیم پلی و مراحل جادویی هستن، کود هم که هر سال داره میرینه!" امیدوارم اینسامنیاک هم بیانیه بدن بگن ما هم دیگه رسیستنس نمیسازیم و بکشید بیرون.

فلسفه Team_LSD محقق کردن آرزوهای محاله. پس قطع امید نکنید، چون گوریلا گفته دیگه KZ نمیسازه، ولی بقیه که میتونن:دی به زودی هم یه ریمستر یا ریمیک تحویل میدیم.
 
آخرین ویرایش:
حرف دوستمون خیلی درست بود.
اون زمان کیلزون دیده نشد چون غول هایی مثل کالاف و هیلو با متای +90 وجود داشتن.

الان که هیلو افت فاحش کرده و کالاف متای زرد میگیره، یه کیلزون مثل نسخه دو، به همراه یه آنلاین قوی قطعا از لحاظ فروش میترکونه.
چرا سونی باید هزینه کنه؛ تیم رو چندین سال مشغول کنه که یه بازی ای بسازند که موفقیت تضمین شده ای نداره ؟

سونی راحت بدون زحمتی، از کاد ها و در آینده از هیلو ها و اورواچ ها و فورتنایت ها، %30 کمیسیون می‌گیره.

دوستان در این تاپیک فقط میخوان ضد این اخبار باشن، می‌خوان کول به نظر بیان از این که اره برید فلان ای پی رو بسازید بهتر از اینی هست که فروش تضمین شده ای داره.
 
به امید اخراج آقای روی پیسیتما و به پاس قدردانی از زهماتشون هم این پایینی رو بهشون جایزه بدن و دنبال یه مدیر هنری علاقه مند به موارد دارک بگردن
یه پیشنهاد هم بدیم برا سونی چون شاید میترسه که از ریمیک killzone 2 استقبال نشه و ضرر کنه.یه گزینه پیش خرید برا ریمیک killzone 2 داخل psn بزاره و بگه مثلا اگه تا فلان تاریخ به یه عدد مشخص رسید کار ساخت رو شروع میکنه وگرنه مبلغ رو به اکانت برمیگردونه
 
خداروشکر که شفاف سازی کردن
دیگه کسی برای شوکیس ها و سوپ های بعدی از تیم LSD درخواست ریمیک و ریمستر و دنبال کیلزون نمیکنه با جمله: "ولی اگه یه ریمیک کیلزون 2 بدن بدجوری میترکونه ها!!! ملت تشنه اون گیم پلی و مراحل جادویی هستن، کود هم که هر سال داره میرینه!" امیدوارم اینسامنیاک هم بیانیه بدن بگن ما هم دیگه رسیستنس نمیسازیم و بکشید بیرون.
اینسومنیاک همون بعد از R3 گفته دیگه رسیستنس نمی‌سازیم
 
  • Like
Reactions: sony_boy
چرا سونی باید هزینه کنه؛ تیم رو چندین سال مشغول کنه که یه بازی ای بسازند که موفقیت تضمین شده ای نداره ؟

سونی راحت بدون زحمتی، از کاد ها و در آینده از هیلو ها و اورواچ ها و فورتنایت ها، %30 کمیسیون می‌گیره.

دوستان در این تاپیک فقط میخوان ضد این اخبار باشن، می‌خوان کول به نظر بیان از این که اره برید فلان ای پی رو بسازید بهتر از اینی هست که فروش تضمین شده ای داره.
الان علاقه من به فرانچایز کیلزون، چه ربطی به کول بودن داره؟ اول فکر کن بعد پست بده.

موفقیت رو در چی میبینی؟ کیلزون ۲ با متای ۹۱ جز بهترین FPS های تاریخه. دلیل فروش کمش هم دوستان اشاره کردن و نیازی به توضیح واضحات نیست.

الان اگه کیلزون ۴ با متای +90 عرضه بشه، با یه مولتی خوب قطعا فروش خوبی میکنه.

در آخر هم باید بگم من چیکار دارم که فروش هورایزن بالاست؟ مگه بابام سهامدار سونیه؟ من به علاقه خودم کار دارم.
 
چرا سونی باید هزینه کنه؛ تیم رو چندین سال مشغول کنه که یه بازی ای بسازند که موفقیت تضمین شده ای نداره ؟

سونی راحت بدون زحمتی، از کاد ها و در آینده از هیلو ها و اورواچ ها و فورتنایت ها، %30 کمیسیون می‌گیره.

دوستان در این تاپیک فقط میخوان ضد این اخبار باشن، می‌خوان کول به نظر بیان از این که اره برید فلان ای پی رو بسازید بهتر از اینی هست که فروش تضمین شده ای داره.
ایراد حرفت اینه که خود سونی به همین کمیسیون گرفتن راضی نیست وگرنه دنبال لایو سرویس ساختن نمیرفت. اگرم بخواد بازی لایو سرویس بسازه ساختن بازی تو فرنچایزی که فن قدیمی داره و در عین حال برای نسل های جدید چندان شناخته شده نیست راحت تر و منطقی تر از خلق IP جدیده. اگه یه کیلزون ریلیز میکردن به سبک Halo Infinite مولتی پلیرش رو رایگان میکردن اون بغل هم یه کمپین ۶-۷ ساعته پولی میذاشتن قطعا از کنکورد موفق تر میشد. حالا گیرم که گوریلا نخواد بسازه، استودیو کم نیست یکیش همین بانجی که خودشو داره واسه یه لایو سرویس غیر دستینی به در و دیوار میکوبه.
 
ایراد حرفت اینه که خود سونی به همین کمیسیون گرفتن راضی نیست وگرنه دنبال لایو سرویس ساختن نمیرفت. اگرم بخواد بازی لایو سرویس بسازه ساختن بازی تو فرنچایزی که فن قدیمی داره و در عین حال برای نسل های جدید چندان شناخته شده نیست راحت تر و منطقی تر از خلق IP جدیده. اگه یه کیلزون ریلیز میکردن به سبک Halo Infinite مولتی پلیرش رو رایگان میکردن اون بغل هم یه کمپین ۶-۷ ساعته پولی میذاشتن قطعا از کنکورد موفق تر میشد. حالا گیرم که گوریلا نخواد بسازه، استودیو کم نیست یکیش همین بانجی که خودشو داره واسه یه لایو سرویس غیر دستینی به در و دیوار میکوبه.
سونی به عنوان یه مارکت لیدر وظیفه اش گرفتن کمیسیون هست. وگرنه چه نیازی بود این همه تلاش کنه برای اثبات برتری در بازار ای که رقیب نداره.

موضوع اینه سونی لایو سرویس رایگان عرضه نمی‌کنه. بازار کیلزون به عنوان یه شوتر ارنا کلاسیک اشباع شده است. چون رقیب داره. فاینالز و اکس دفاینت عرضه شد و موفقیتی کسب نکردند.

الان علاقه من به فرانچایز کیلزون، چه ربطی به کول بودن داره؟ اول فکر کن بعد پست بده.

موفقیت رو در چی میبینی؟ کیلزون ۲ با متای ۹۱ جز بهترین FPS های تاریخه. دلیل فروش کمش هم دوستان اشاره کردن و نیازی به توضیح واضحات نیست.

الان اگه کیلزون ۴ با متای +90 عرضه بشه، با یه مولتی خوب قطعا فروش خوبی میکنه.

در آخر هم باید بگم من چیکار دارم که فروش هورایزن بالاست؟ مگه بابام سهامدار سونیه؟ من به علاقه خودم کار دارم.
موضوع اینه که کیلزون چقدر طرفدار داره ؟ هزار نفر ؟ صد هزار نفر ؟ یک میلیون نفر ؟

این ای پی نمی‌تونه بازگشت داشته باشه. چون رقیب داره.

چیزی که گفتم حقیقت این فروم بود. همه نقاب به صورت از اصل موضوع قافل هستند؛ درامد.

گذشت دورانی که صنعت گیم هنر های تعاملی بود. بدی کوید این بود که پتانسیل این صنعت رو نشون داد. حالا شما به عنوان یه تولید کننده باید محصولی عرضه کنی که خواهان داشته باشه. غیر از این کار بیهوده‌ای هست.
 
  • Like
Reactions: noctis-sm3
نمیدونم چرا الان متوجه این خبر شدم.
یادمه چند سال پیش تو یکی از این مراسمات بود که آنقدر ذوق معرفی نسخه جدید داشتم که تو خواب دیدم که کیلزون جدید معرفی شده و از شدت هیجان از خواب پریدم.

نمی دونم ملت از چیه این هورایزن خوششون اومده که این همه فروش کرده ولی چیزی که برای شخص خود من به واضح مشخصه, همین الان یک کیلزون جدید با متای خوب 15 میلیون فروش رو شاخشه.
خاک بر سر سونی
 
برای شخص خود من به واضح مشخصه, همین الان یک کیلزون جدید با متای خوب 15 میلیون فروش رو شاخشه.
خاک بر سر سونی
هیچ شوتر داستانی فروش شگفت انگیز دیگه نداره! باید مولتی دلچسبی داشته باشی! اون گیمپلی کیلزون، هرچند برا بخش کمپین فوق العاده بود، ولی برا بخش مولتی اصلا جوابگو نبود(می دونم الان می گن ما که راضی بودیم:دی راضی بودید چون شما پلیر کمپین بودید و فن سری، نه اینکه مولتی خوب باشه کلی پلیر از خارج کامیونیتی جذب کنه!)

کیلزون بخواد ساخته بشه، باید ساختار گیمپلی و گانپلیش از پایه ریبوت بشه که در این صورت دیگه اون کیلزون همیشگی نیست، صرفا یک بازی هست که اسم کیلزون رو یدک می کشه!

اصلا بخوان کیلزون بسازن، کی بسازه؟!
خوده گوریلا تو مستند میگه، ما از بعد از KZ2 دنبال ساخت نیو ip بودیم، فرسایشو تو تیم می دیدیم، با اکراه رفتیم به سراغ ساخت KZ3 و بعضی ها ناراحت بودن و دیدیم که واقعا نسخه سه هرچقدر خوب، ولی با اون نسخه دوم، فاصله داشت، و می گفت بعد از اینکه نسخه سوم تموم شد، که آماده بودیم برا نیو ip، که وقتی دستور یک نسخه دیگه اومد، جو استدیو به شدت بهم ریخت.
متاسفانه کیلزون اصلا تو خوده گوریلا محبوب نبود، می گن ما تیمو جمع کردیم حتی، پرسیدیم نیو ip یا کیلزون؟، از کل استدیو، فقط یک نفر ساخت کیلزون رو می خواست! کل تیم دیگه خسته شده بودن!


انتقادا به هورایزن هست، ولی وقتی خوده گوریلا تمایلی نداره، سونی بده کی بسازه؟! هرکی بسازه قطعا با ایده های خودش خواهد ساخت!
اینا اونقدر از این ip خسته بودن، مشخص هست با کراهت ساخت KZ:SF رو جلو بردن!/

سونی هیچوقت کیلزون رو ول نکرد، از بعد از KZ2 که گوریلا دنبال نیو ip بود، سه نسخه دیگه رو هم با فشار خودش ساختشو جلو برد! ولی وقتی خوده استدیو نمی خواست، و اینکه سه نسخه اصلی فروش کافی نداشتن! چیکار می کردن؟!
سونی هم یک ناشری مثل بقیه هست

بی خود تقدس بخشی به سونی شده!

لیست ip های
کپکام یوبی اسکوئر تیک تو و... رو ببینید، تمرکز رو چند عنوان خاص هست، کنارش هر نسل یکی دو بازی جدید+چند ریمستر یا ریمیک و یکی دو نسخه از فرنچایز های قدیمی

یا اصلا بریم تو پلتفرم هولدر ها، مایکی که لازم به گفتن نیست، چقدر ip داره
همین نینتندو هم که خیلی خیلی به ظاهر به فرنچایز هاش اهمیت میده، باز خوده نینتندو هم تمرکز اصلیش رو فرنچایز های پر فروشش+ریمیک و ریمستر+ هر نسل سه چهار بازی که تضمین فروش ندارن ولی باز عرضه می کنن، که تو همین مقیاس، ریسک پذیری رو خوده سونی و مایکی هم انجام می دن!

اصلا بحث سهامدار بودن، یا شرکت پرستی نیست، که خوده من کلی ایراد به ساختار سونی دارم

ولی نه تنها صنعت گیم، سایر بخشای اینترتیمنت هم همینه، وقتی این مسائل رو درک کنیم، دیگه بعدا نه تو ذوقمون می خوره، نه باعث خلق ناراحتی میشه، زندگی همینه، همه چیزم در نهایت به سرمایه وابسته هست
.
.
.
یک نکته ای هم خارج از این بحث بگم

مقیاس موفقیت یک محصول باید تناسب با بزرگی برند اون کمپانی داشته باشه! وگرنه رضایت مدیران رو بدست نمیاره!

مثلا یک ناشر کوچک، با فروش یک بازیش که به یک میلیون رسیده، کلی جشن می گیره و کلی برنامه برای آینده سری می چینن

ولی همون بازی، با همون بودجه، به همون فروش با همون سود برسه، ولی اینبار زیرمجموعه یک ابرکمپانی بسیار بزرگ باشه، یک شکست حساب می شه، در بهترین حالت اگه مشکلی برای اون استدیو بوجود نیاد، صرفا اون مجموعه دیگه چراغ سبز نمی گیره!!!!

این موضوع رو به هر مجموعه و ناشر با عناوینش وصل کنیم، می فهمیم چرا کمپانی های بزرگ از فروش یک سری عناوینشون می نالن، ولی کمپانی های کوچیک دائما در حال جشن با فروش های بسیار کمترن!

شاید کیلزون، دست یک ناشر مستقل ارزون بود، کاملا برای ادامه اش دلایل کافی وجود می داشت، ولی در مقایس سونی و گوریلا دیگه هیچ دلیلی وجود نداره!
 
آخرین ویرایش:
هیچ شوتر داستانی فروش شگفت انگیز دیگه نداره! باید مولتی دلچسبی داشته باشی! اون گیمپلی کیلزون، هرچند برا بخش کمپین فوق العاده بود، ولی برا بخش مولتی اصلا جوابگو نبود(می دونم الان می گن ما که راضی بودیم:دی راضی بودید چون شما پلیر کمپین بودید و فن سری، نه اینکه مولتی خوب باشه کلی پلیر از خارج کامیونیتی جذب کنه!)

گيم پلى بخش مولتى پلير واضحا با كمپين فرق داشت.
من دو سال تمام روزى حداقل ٤-٥ ساعت كيلزون انلاين بازى كردم.
 
باید به این تیم گفت خاک برسرتون

هیچ شوتر داستانی فروش شگفت انگیز دیگه نداره! باید مولتی دلچسبی داشته باشی! اون گیمپلی کیلزون، هرچند برا بخش کمپین فوق العاده بود، ولی برا بخش مولتی اصلا جوابگو نبود(می دونم الان می گن ما که راضی بودیم:دی راضی بودید چون شما پلیر کمپین بودید و فن سری، نه اینکه مولتی خوب باشه کلی پلیر از خارج کامیونیتی جذب کنه!)

کیلزون بخواد ساخته بشه، باید ساختار گیمپلی و گانپلیش از پایه ریبوت بشه که در این صورت دیگه اون کیلزون همیشگی نیست، صرفا یک بازی هست که اسم کیلزون رو یدک می کشه!

اصلا بخوان کیلزون بسازن، کی بسازه؟!
خوده گوریلا تو مستند میگه، ما از بعد از KZ2 دنبال ساخت نیو ip بودیم، فرسایشو تو تیم می دیدیم، با اکراه رفتیم به سراغ ساخت KZ3 و بعضی ها ناراحت بودن و دیدیم که واقعا نسخه سه هرچقدر خوب، ولی با اون نسخه دوم، فاصله داشت، و می گفت بعد از اینکه نسخه سوم تموم شد، که آماده بودیم برا نیو ip، که وقتی دستور یک نسخه دیگه اومد، جو استدیو به شدت بهم ریخت.
متاسفانه کیلزون اصلا تو خوده گوریلا محبوب نبود، می گن ما تیمو جمع کردیم حتی، پرسیدیم نیو ip یا کیلزون؟، از کل استدیو، فقط یک نفر ساخت کیلزون رو می خواست! کل تیم دیگه خسته شده بودن!


انتقادا به هورایزن هست، ولی وقتی خوده گوریلا تمایلی نداره، سونی بده کی بسازه؟! هرکی بسازه قطعا با ایده های خودش خواهد ساخت!
اینا اونقدر از این ip خسته بودن، مشخص هست با کراهت ساخت KZ:SF رو جلو بردن!/

سونی هیچوقت کیلزون رو ول نکرد، از بعد از KZ2 که گوریلا دنبال نیو ip بود، سه نسخه دیگه رو هم با فشار خودش ساختشو جلو برد! ولی وقتی خوده استدیو نمی خواست، و اینکه سه نسخه اصلی فروش کافی نداشتن! چیکار می کردن؟!
سونی هم یک ناشری مثل بقیه هست

بی خود تقدس بخشی بهش شده بود!

لیست ip های
کپکام یوبی اسکوئر تیک تو و... رو ببینید، تمرکز رو چند عنوان خاص هست، کنارش هر نسل یکی دو بازی جدید+چند ریمستر یا ریمیک و یکی دو نسخه از فرنچایز های قدیمی

یا اصلا بریم تو پلتفرم هولدر ها، مایکی که لازم به گفتن نیست، چقدر ip داره
همین نینتندو هم که خیلی خیلی به ظاهر به فرنچایز هاش اهمیت میده، باز خوده نینتندو هم تمرکز اصلیش رو فرنچایز های پر فروشش+ریمیک و ریمستر+ هر نسل سه چهار بازی که تضمین فروش ندارن ولی باز عرضه می کنن، که تو همین مقیاس، ریسک پذیری رو خوده سونی و مایکی هم انجام می دن!

اصلا بحث سهامدار بودن، یا شرکت پرستی نیست، که خوده من کلی ایراد به ساختار سونی دارم

ولی نه تنها صنعت گیم، سایر بخشای اینترتیمنت هم همینه، وقتی این مسائل رو درک کنیم، دیگه بعدا نه تو ذوقمون می خوره، نه باعث خلق ناراحتی میشه، زندگی همینه، همه چیزم در نهایت به سرمایه وابسته هست
.
.
.
یک نکته ای هم خارج از این بحث بگم

مقیاس موفقیت یک محصول باید تناسب با بزرگی برند اون کمپانی داشته باشه! وگرنه رضایت مدیران رو بدست نمیاره!

مثلا یک ناشر کوچک، با فروش یک بازیش که به یک میلیون رسیده، کلی جشن می گیره و کلی برنامه برای آینده سری می چینن

ولی همون بازی، با همون بودجه، به همون فروش با همون سود برسه، ولی اینبار زیرمجموعه یک ابرکمپانی بسیار بزرگ باشه، یک شکست حساب می شه، در بهترین حالت اگه مشکلی برای اون استدیو بوجود نیاد، صرفا اون مجموعه دیگه چراغ سبز نمی گیره!!!!

این موضوع رو به هر مجموعه و ناشر با عناوینش وصل کنیم، می فهمیم چرا کمپانی های بزرگ از فروش یک سری عناوینشون می نالن، ولی کمپانی های کوچیک دائما در حال جشن با فروش های بسیار کمترن!

شاید کیلزون، دست یک ناشر مستقل ارزون بود، کاملا برای ادامه اش دلایل کافی وجود می داشت، ولی در مقایس سونی و گوریلا دیگه هیچ دلیلی وجود نداره!
BIG DISLIKE
 
آخرین ویرایش:
تو ویدیو اخیر دیجیتالی فاندری یک بخش درباره ایپی کیلزون بود. هر 3 نفرشون نزدیک بود گریه کنن از شدت ناراحتی که گوریلا گفته بود کارشون با کیلزون تموم شده. خیلی امید داشتن سونی بده یک استدیویی دیگه کیلزون رو ریبوت کنه و بسازه و خیلی امیدوار بودن یک ریمستر یا ریمیکی از 3 گانه اصلی سونی بده. اصلا غم تو چهره هاشون مشخص بود. کامنتایی که هم گیمرا گذاشته بودن همشون به شدت عصبانی و ناراحت بودن از این کار سونی و همه هم امیدوار که کیلزون روزی برگرده. الان دیگه خیلی وقته کالاف ها و هیلو ... مثل نسل هفتم نیستن و اگه سونی یک نسخه از کیلزون بده مطمعنا خیلی بیشتر از قبل فروش میکنه.

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or