استودیو 343 Industries مشغول کار بر روی ساخت Halo Infinite 2 بود که بعدها توسط ماکرو کنسل شد.
طبق لیک جدید استودیو 343 Industries کار بر روی Halo Infinite 2 را با موتور گرافیکی Slipspace آغاز کرده بود. ساخت بازی ادامه یافت تا اینکه در اواخر سال 2022 تیم جدیدی، رهبری این کار را بر عهده گرفت و این تیم تصمیم گرفت به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 سوییچ کند و آنها تیم خلاق بازی را مجبور کردند تا هر آنچه را که ساخته بودند را به موتور گرافیکی جدید منتقل کنند. این مسئله پیش میرود ولی در نهایت مایکروسافت کل تیم خلاق را در ژانویه سال 2023 به دلیل کاهش بودجه و ظاهراً به جلو نرفتن پروژه، برکنار کرد. Halo Infinite 2 در کنار Project Tatanka در حال ساخت بود، اما هر دو در نهایت لغو شدند تا راه را برای یک «راه اندازی مجدد» یا یک «جهت جدید» برای فرنچایز باز کنند.