گزارش مطالعات جدید: ۵۳٪ از گیمرها، بازی‌های تک نفره را ترجیح میدهند.

Farh@d

کاربر سایت
Elden-Ring-Shadow-of-the-Erdtree-1456x819.jpg

مطالعات جدید نشان می‌دهد ۵۳٪ از گیمرها بازی‌های خطی را برای بازی ترجیح میدهند.
مطالعه‌ای که توسط Rhys Elliott انجام شده است، به این موضوع می‌پردازد که چگونه بیشتر درآمد بازار بازی‌های AAA، از خریدهای درون برنامه‌ای که معمولاً از بازی‌های لایو-سرویس هستند، به دست می‌آید. با این حال، مسلماً بازار نیز بیش از حد اشباع شده است و برخی از بازی‌های لایو-سرویس از همان ابتدا شکست می‌خوردند. بسیار نادر است که بازی‌های لایو سرویس بتوانند در بازار نامی برای خود دست و پا کنند و هر بار که بازی جدیدی با موفقیت ساخته می‌شود، فضا را برای تازه‌ واردها کوچک‌تر می‌کند. در حالی که بسیاری از سازندگان عناوین AAA روی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی تلاش می‌کنند تا از بازی‌های لایو-سرویس درآمد زیادی کسب کنند، بیشتر گیمرها ترجیح می‌دهند بازی‌های تک نفره را انجام دهند.

singleplayer-games-1456x819.png


آخرین گزارش Midia Research، نشان می‌دهد که بازی های تک نفره بهترین راه برای انجام بازی ها هستند. توسعه‌دهندگانی هستند که قبلاً بازی‌های تک‌نفره ایجاد کرده‌اند و سعی کرده‌اند راه خود را به بازار ساخت بازی‌های لایو‌سرویس باز کنند، اما متوجه شدند که این یک شکست فاجعه‌بار خواهد بود. یکی از این نمونه‌ها، موفقیت عظیم The Last of Us است، اما The Last of Us Online به این موفقیت نزدیک نبود و خیلی سریع توسط Naughty Dog و PlayStation کنار گذاشته شد.

در حالی که گفته می‌شود بازی‌های لایو سرویس عمدتاً برندگان این صنعت هستند، با این حال بازی‌های تک‌نفره جدید همچنان رکوردها را می‌شکنند و می‌توانند میلیون‌ها دلار فروش کنند. به عنوان مثال، در حالی که اغلب به فرنچایزهای نمادینی مانند The Legend of Zelda یا Spider-Man فکر می کنند، ولی Elden Ring بیست و پنج میلیون میلیون نسخه فروخت و بازی Black Myth: Wukong بیست میلیون فروش داشت. هر دو عمدتاً بازی های تک نفره هستند و Elden Ring یک گزینه چند نفره را برای کسانی که می خواهند ارائه می‌دهد.

53% Of Gamers Prefer Single-Player Games, As Shown in Study
 
آینده دست بازیهای AA و حتی ایندیه که بودجه ندارن بخشهای مولتی پلیر یا جهان باز بسازن.
بهترین بازیهای چند سال اخیر هم خیلیهاشون این شرایط رو داشتن.
امیدوارم خروجی این آمارها تو نحوه ساخت بازیها تو چند سال آینده تاثیر داشته باشه و اینقدر دیگه بازی سرویس محور نبینیم.
 
بازی های انلاین اونم رقابت با کسی که نمی شناسی چه جذابیتی داره؟ همشونم به دنبال یک کار تکراری هستن

سینگل پلیر باز یک داستانی رو دنبال می کنی یک پایانی داره کلی تنوع در محیط یا اسلحه داره
البته سلیقه س و من از انجام کارهای تکراری و یکنواخت اصلا خوشم نمیاد
 
به قول استاد روشن پژوه با همش میشه حال کرد

من خودم وقتی گذشته رو مرور می کنم هم با بازی های سینگل پلیر خیلی حال کردم هم با بازی های CO-OP هم با مولتی حتی با CO-OP اسپلیت اسکرین هم خیلی حال کردم بیشتر هنر اون بازیساز مهمه که تو اون سبک یک چیز عالی بده بیرون
و یک نکته ای که تو بازی های آنلاین هست اگر یک سری رفیق پایه داشته باشی خیلی بهت بیشتر حال میده اونهای که گرگ تنهان شاید خیلی با آنلاین حال نکنن
 
بازیهای آفلاین خاطرات میسازن
بازی های آنلاین هیجان لحظه ای
ولی عملاً در آینده ازشون خاطراتی نداری
با حرفت بشدت موافقم اما بنظرم اگه با کسایی که میشناسی بازی کنی حداقل اوایلش خیلی خاطره بجا میزاره.

مثلا الان کلی خاطره خنده دار از GTA Online دارم، یا کلی خاطره از دوران کرونا تو خونه که یه سره با رفیقام Apex Legends میزدیم.
اما بعدش دیگه کم کم کمرنگ شده و الان هیچ حسی به هیچ کدومشون ندارم واقعا 1000 ساعت دیگه هم پاشون بزارم خاطره جدیدی انگار ثبت نمیشه چون دیگه چیز جدید واسه عرضه ندارن و اون حس تازگی رو هم نداره.
 
بازیهای آنلاین چون بیشتر مهارت محورن، در نتیجه باید وقت مستمر بیشتری پاشون بذاری تا به حدی برسی که لذت ببری ازشون و این برای کسی که سنش بالاتره و کمبود وقت داره خیلی پارامتر مهمیه.
اینکه طبق همین آمار بعد 24 سالگی کم کم تمایل به بازی آنلاین کمتر میشه هم برمیگرده به همین موضوع

.
 
دقیقا بازیهای آنلاین وقت گیر هستن و حس رقابت رو افزایش میدن اما آدم تا یه سنی دنبال رقابته،بعدش نه دیگه وقتشو داره نه حوصله شو
در نهایت هم با تمام لذتی که دارن بازم چیزی عاید آدم نمیکنن
ولی خب کلا سرگرمی همینه دیگه نمیشه خرده گرفت
 
نکته ای که هست اینه که اگه بخوایم این درصدها رو به کل جامعه ویدیوگیم تعمیم بدیم، اکثریت کسایی که ویدیوگیم سرگرمی اصلیشون هست تو سه دسته اول هستن که هر سه بازی های انلاین رو ترجیح میدن. واقعا تعداد کسایی که بالای ۳۵ سال هستن و ویدیوگیم براشون تفریح اصلی محسوب میشه نسبت به افراد جوونتر خیلی کمتره و بیشتر داده های اقلیتی هستن تا چیز دیگه که با کاهش سهمشون تو امار نهایی میشه به تخمین ۴۰ درصدی رسید برای کسایی که بازی های تک نفره رو ترجیح میدن.
 
بنظرم کم کم داره دوره بازی های جهان بازی بیخودی بزرگ تموم میشه. چون باعث میشن هم داستان الکی و بیخودی کش بیاد و هم از اون ور ماموریت ها تکراری و حوصله سر بر بشن.
من تا الان سه چهار تا بازی همینجوری رو نصفه نیمه ول کردم چون دیگه زیادی شلوغش کردن.
بنظرم رگناروک بصورت معقولی بزرگ بود ولی سری بازی های اساسین دیگه شور قضیه رو در آوردن و کلا داستان اصلی رو فراموش میکنی و دیگه بعد از یه مدت نوآوری و جذابیتی توی گیم پلی وجود نداره.
 
اینکه دسته بازی های آنلاین رو صرفا با بازی های رقابتی کنیم یکم بی انصافیه، بازی های آنلاین کوآپ هم تو این دسته هستن و اگر اهلشون باشید و یک نفر مثل خودتون داشته باشید میتونن خیلی سرگرم کننده و خاطره‌ساز باشن، به شخصه تو بازی هایی مثل astroneer و satisfactory ساعت ها گذروندم و بعضی وقت ها حتی گذر زمان رو حس نمیکنم...
 
  • Like
Reactions: Farh@d and NaViiDii
جایگاه بازی های استوری تک‌نفره که قطعا مشخص و محکمه و برای من و قطعا خیلیای دگ اولویت داره
اما در مورد بخش آنلاین بنظرم باید تفکیک کرد و بین بازی های pvp و PvE فرق گذاشت تو حالت اول و در غالب موارد مثل سری cod که شما رو داخل یه مپی میندازه تا همش هم رو بکشید و صرفا لول آپ کنید و آیتم های جدید باز کنید و هی این چرخه رو تکرار کنید دگ برای من جذابیت زیادی نداره مگه حالا هر از گاهی برخی عناوین رو برای مدت کوتاهی تجربه کنم
اما در مورد PvE و بازی های coop شرایط خیلی فرق می‌کنه و بنظرم خیلی جذاب و لذت بخشه . نمونه بارزش برای خود من سری دستنی و دیویژن هست که بخش های همکاریش و بازی کردن مدهای مختلف از raid و میشن ها و دارک زون و اکسپلورر و .... با دوستام سرشار بوده از لحظاتی ناب.
 
آخرین ویرایش:
کاملا درسته . یادمون نره خیلی وقتا خیلی از ماها بخاطر این میشینیم پای بازی که صرفا از جهان واقعی و ادما فاصله بگیریم که تو این مواقع قطعا بازی سینگل پلیر بهتر هست تا اینکه بخوای تو بازی هم با انسان های دیگه چلنج داشته باشی . این وسط تو بازی انلاین موارد دیگه ای هم میاد وسط مثل پینگ تایم و پرداخت های درون برنامه ای و غیره که حتی گاهی میتونه باعث بشه شما ازون بازی زده هم بشی چون در شرایط نا برابری نسبت به طرف مقابلت ممکنه قرار بگیری .ازون طرف بازی افلاین یا سینگل پلیر هیچ کدوم ازین مکشلات رو نداره ولی میتونه بعد از یه مدت تکراری بشه چون با هوش مصنوعی تکراری و یه سری ماموریت های از پیش تعیین شده تکراری سر و کار داری .
من یادمه یه زمانی لیگ اف لجندز بازی میکردم بعد از یه سال بازی به خودم اومدم و دیدم هر موقع میرم تو بازی و میام بیرون عصبی میشم و استرسم حتی بیشترم میشه برای همین گذاشتمش کنار ... الان در عنفوان 36 سالگی ترجیح میدم اگرم بازی انلاین میکنم pve باشه مثل دیابلو و دیگه کمتر تمایل به بازی pvp مثل لیگ یا ولورانت یا وارزون و غیره دارم...
 
آخرین ویرایش:
به سن و سال ربطی ندارد در واقع بازیهای آنلاین محور برای کسایی هستند که در جستجوی سرگرمی بدون دردسر هستند. اینها صرفا می خواهند بزنند،بکشند و بروند جلو و زمان بگذرد. اینا معمولا دل خوشی هم از زمانه ندارند و اکثرا آرام در کنامی بیتوته کردند و آزارشان به کسی نمی رسد. اما سینگل پلیرها اکثرا آدم های شر و شوری هستند در هر چیز دنبال معنا و مفهوم می گردند. در هر قدمی که در بازیها بر می دارند با وسواس و ریز بینی آمیخته با شک و تردید همراه است. ممکن است توجهشان به یک تابلوی نقاشی سفید جلب شود و تمام تئوریهای ممکن را در ذهن خود مرور کنند تا توجیحی برای خالی بودند آن بیابند، در حالی که ممکن است تنها یک اشتباه سهوی از سوی سازندگان بوده باشد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or