امتیازهای Astro Bot

میانگین امتیازات بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    104
  • نظرسنجی بسته شده است .

Mo7aMMaD

کاربر سایت
کد بازی Astro Bot برای منتقدان ارسال شده و نقدها و امتیازات آن در تاریخ ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) منتشر می‌شود.
بازی در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) برای کنسول پلی‌استیشن ۵ به قیمت ۶۰ دلار عرضه خواهد شد.
میانگین نقدها:
1000003576.jpg
 
آخرین ویرایش:
اینکه بعضی از دوستان موفقیت این بازی رو با شکست کنکرد مقایسه میکنن و نتیجه میگیرن که سونی سمت اشتباهی رو انتخاب کرده و باید صرفا بازی های تک نفره بسازه یه مقداری ساده لوحانه هست ماجرا انقدر شفاف و سطحی نیست. شما باید مدت زمان ساخت، تعداد نفرات، مقدار فروش و نهایتا میزان سوددهی دو سبک بازی های تک نفره و بازی های چندنفره سرویس محور رو با هم مقایسه کنی تا بتونی نتیجه بگیری.
اینکه یه بازی تو مقیاس بازی های ایندی همچین موفقیتی رو رقم زده و تحت تاثیرش انتظار تغییر استراتژی رو داشته باشی، نه بنظرم غیر ممکنه. الان ۱۵ سال پیش نیست که یه استودیو با زیر ۱۰۰ تا نیرو تو یه نسل ۳، ۴ یا ۵ بازی تاپ عرضه کنه یکی از یکی خفن تر... الان هزاران نفر، میلیون ها دلار هزینه و چندین سال زمان باید هزینه یه بازی AAA بشه تا بازی عرضه بشه و حالا تازه سرمایه گذار بتونه امیدوار باشه تا نتیجه چندین سال سرمایه گذاری رو بگیره، خوش شانس باشه تا بازیش درخشان ظاهر بشه و پول سمتش سرازیر بشه با در نظر گرفتن اینکه برای خفن ترین خروجی هم همیشه یه درصدی احتمال شکست وجود داره.
اما پروسه ساخت بازی های سرویس محور آنلاین به این سنگینی و پیچیدگی نیست، سازنده در عین اینکه بازی کامل نشده میتونه ازش پول در بیاره، میتونه همزمان با ساخت بازخورد بگیره و بازیشو بهبود بده و به اندازه یه پکیج تک نفره، هیچوقت فشار روش نیست. حتی میتونه زودتر متوجه شکست پروژه بشه و پروندشو ببنده لازم نیست صبر کنه تا بازیش کامل عرضه بشه و خاک شدنشو ببینه.
سونی همون زمان که بانجی رو خرید تکلیف رو معلوم کرد، یه طرفدار سونی باید شرایط جدید رو درک کنه کسی که حداقل دو سه نسل قبل رو دیده باشه باید متوجه تغییر بشه چرا انقدر در برابر تغییر مقاومت نشون میدین؟
خودم شخصا میگم حیفه این همه استعداد که بخواد صرف ساخت بازی هایی بشه که خودم دوست ندارم ولی این مسیر ادامه پیدا میکنه خیالتون راحت شده انقدر آزمون خطا انجام میشه تا به جایگاهی برسه که یه درآمد ثابت و مطمئن و راحت تر رو ایجاد کنه، اون موقع باید امیدوار بود که همچنان به ساخت بازی های داستان محور تک نفره ادامه بده.
 
سونی اگر سر concord شکست خورد، سر helldivers 2 کلی سود کرد.
چه سینگل‌پلیر چه gaas مهم خود بازی هست که چی از آب دربیاد و ازش استقبال بشه یا نه. سونی سینگل پلیر ضعیف و متوسط هم کم نداشته.
 
  • Like
Reactions: darkworld
شما باید مدت زمان ساخت، تعداد نفرات، مقدار فروش و نهایتا میزان سوددهی دو سبک بازی های تک نفره و بازی های چندنفره سرویس محور رو با هم مقایسه کنی تا بتونی نتیجه بگیری.

Astro با 65 نفر و بودجه 20 میلیون دلاری تو 3 سال ساخت شده، Concord با 220 نفر و بودجه 200 میلیون دلاری تو 8 سال (که حداقل 6 سالش دولوپ جدی بوده). اتفاقا به همین دلیل همه دارن نتیجه میگیرن که ساخت بازی هایی مثل استرو منطقی تره.

حالا ممکنه یه نفر دیگه هم بیاد بگه خوب بازی های سینگل پلیر دیگه هم باجتشون بیشتره، هم زمان تولید و هم تعداد دولوپرهاشون، پس فولان هست و بهمان و گس ها سود آور ترن. این حرف روی کاغذ ممکنه درست باشه، اما در عمل نه. چون یک، بازی های گس ریدمشنشون به شدت پایینه، یعنی احتمال اینکه یه بازی گس بیاد بگیره و موفق باشه و در دراز مدت دوام داشته باشه هم خیلی کمه و هم خیلی هزینه بر. به طوری که باید یه استدیو خیلی بزرگ در ابعاد بانجی دربست در اختیار تمام وقتش رو صرف این بازی کنه یا مشابه CoD ان تا استدیو درگیر تولیدش باشن و مدیریت این حجم از دولوپرها و ساخت محتوا خودش به اندازه چندتا سینگل پلیر هزینه و زمان میخواد. دو اینکه سود اصلی سونی از سینگل پلیرهاش الزاما تو فروش بازی نیست.

IP هایی مثل GoW و UC و TLoU و ... بازی های کنسول سلرن، یعنی خیلی از گیمرها رو حساب این عناوین میان PS میخرن و در نتیجه به شکل غیر مستقیم هم سود کلان تری به سونی میرسونن و هم پرستیژ برند و عامل قدرتشن. پس خیلی سطحی انگارانه است که یه نفر بخواد با قیاس این بازی ها نتیجه بگیره مثلا یه گس سود آور تره!

در کل اینکه سونی به گس های خوب و با کیفیت احتیاج داره که یه فکته. کسی هم منکرش نیست. ایراد بر تمرکز حداکثری سونی رو گس ها و شاعبه فراموش شدن سینگل پلیرهاست که این واکنش های منفی رو بوجود آورده. وگرنه سونی بتونه یه تعادل خوب بین بازی هاش درست کنه و گس هارو هم به کیفیت سینگل پلیرهاش برسونه نه تنها کسی ایراد نمیگیره که خوشحال هم میشه. سونی یه بازی سرویس محور خفن با استانداردهای بالا فرست پارتی های خودش بسازه بده بیرون، ببینم کی بهش ایراد میگیره و میگه بده.
 
یه نکته دیگه اینکه در مورد gaas شما مدام باید محتوای جدید تولید کنید تا مخاطب قدیمیتون از دست ندید، نکته منفی ماجرا برای کاربرای جدیده، اونا با حجم انبوهی از محتوا و سیستم های پیچیده که بسیار براشون گیج کننده ست روبر میشن و همین باعث میشه در همون ابتدا از بازی زده بشن
تعادل برقرار کردن این موضوع که شما مخاطب قدیمیت رو نگه داری و مخاطب جدید بدست بیاری چالش عجیبی واسه سازنده های Gaas محسوب میشه (عدم تعادل = از دست دادن مخاطب قدیمی و جدید = شکست بازی)
 
Astro با 65 نفر و بودجه 20 میلیون دلاری تو 3 سال ساخت شده، Concord با 220 نفر و بودجه 200 میلیون دلاری تو 8 سال (که حداقل 6 سالش دولوپ جدی بوده). اتفاقا به همین دلیل همه دارن نتیجه میگیرن که ساخت بازی هایی مثل استرو منطقی تره.

حالا ممکنه یه نفر دیگه هم بیاد بگه خوب بازی های سینگل پلیر دیگه هم باجتشون بیشتره، هم زمان تولید و هم تعداد دولوپرهاشون، پس فولان هست و بهمان و گس ها سود آور ترن. این حرف روی کاغذ ممکنه درست باشه، اما در عمل نه. چون یک، بازی های گس ریدمشنشون به شدت پایینه، یعنی احتمال اینکه یه بازی گس بیاد بگیره و موفق باشه و در دراز مدت دوام داشته باشه هم خیلی کمه و هم خیلی هزینه بر. به طوری که باید یه استدیو خیلی بزرگ در ابعاد بانجی دربست در اختیار تمام وقتش رو صرف این بازی کنه یا مشابه CoD ان تا استدیو درگیر تولیدش باشن و مدیریت این حجم از دولوپرها و ساخت محتوا خودش به اندازه چندتا سینگل پلیر هزینه و زمان میخواد. دو اینکه سود اصلی سونی از سینگل پلیرهاش الزاما تو فروش بازی نیست.

IP هایی مثل GoW و UC و TLoU و ... بازی های کنسول سلرن، یعنی خیلی از گیمرها رو حساب این عناوین میان PS میخرن و در نتیجه به شکل غیر مستقیم هم سود کلان تری به سونی میرسونن و هم پرستیژ برند و عامل قدرتشن. پس خیلی سطحی انگارانه است که یه نفر بخواد با قیاس این بازی ها نتیجه بگیره مثلا یه گس سود آور تره!

در کل اینکه سونی به گس های خوب و با کیفیت احتیاج داره که یه فکته. کسی هم منکرش نیست. ایراد بر تمرکز حداکثری سونی رو گس ها و شاعبه فراموش شدن سینگل پلیرهاست که این واکنش های منفی رو بوجود آورده. وگرنه سونی بتونه یه تعادل خوب بین بازی هاش درست کنه و گس هارو هم به کیفیت سینگل پلیرهاش برسونه نه تنها کسی ایراد نمیگیره که خوشحال هم میشه. سونی یه بازی سرویس محور خفن با استانداردهای بالا فرست پارتی های خودش بسازه بده بیرون، ببینم کی بهش ایراد میگیره و میگه بده.
دقیقا همینه، الان شرایط طوری نیست که بشه مثل دو نسل پیش عمل کرد، بازی های سرویس محور الان بازار خودشونو دارن. اینکه بگی کنکرد شکست خورد آسترو بات موفق شد پس لعنت به هرمن هالست و فلانی که سرمایه شرکت رو دود کرد، نه غلطه! این مسیری که سونی پیش گرفته مسیر مطمئی هست منتها الزاما باید با بازی اول دوم شکوفا بشه؟ نع، سونی هم مطمئننا این شکست ها رو پیشبینی میکنه و تحت تاثیر واکنش های خام نیست.
میگم من خودم اصلا طرف بازی های سرویس محور نرفتم و دیگه فرصتشم ندارم ولی با شرایط ساخت این بازی ها، اگه بتونه به کمپانی ها تو ساخت بازی های داستانی کمک کنه، چرا که نه؟
 
  • Like
Reactions: darkworld
یه نفر حرف جالبی میزد
اگه یک صدم هزینه کنکورد میذاشتن برا پورت نسل بعدی/PC بلادبورن، صد برابر کنکورد فروش میکرد
حالا کی گفته، سونی، از بودجه سایر بخشاش زده برا گس سازی؟!:دی
حتی یک دلار، یک دلار از عناوین داستانی و سینگل خودش برا گس سازی نزده، تازه اتفاقا بودجه استدیو های داستانی سه تا چهار برابر کرده!

ضرری که سونی کرده، صرفا از بودجه اضافی هست که برا گس سازی گزاشت وسط! بودجه سایر تولیدات نه تنها سرجای خودش ثابت باقی موندن بلکه چند برابرم شد!
.
.
در مورد BB هم سونی فراموشش نکرده، حداکثر تا 18ماه دیگه یک سری خبرهایی ازش میاد بیرون:دی
 
حالا کی گفته، سونی، از بودجه سایر بخشاش زده برا گس سازی؟!:دی
حتی یک دلار، یک دلار از عناوین داستانی و سینگل خودش برا گس سازی نزده، تازه اتفاقا بودجه استدیو های داستانی سه تا چهار برابر کرده!

ضرری که سونی کرده، صرفا از بودجه اضافی هست که برا گس سازی گزاشت وسط! بودجه سایر تولیدات نه تنها سرجای خودش ثابت باقی موندن بلکه چند برابرم شد!
.
.
در مورد BB هم سونی فراموشش نکرده، حداکثر تا 18ماه دیگه یک سری خبرهایی ازش میاد بیرون:دی

داستان رو میشه از اون طرف نگاه کرد که اگه این گس ها نبود بودجه بازی های سینگل جای سه چهار برابر پنچ و شیش برابر میشد😁 خلاصه که هر چی بگی بازم ما از اونور میبینیم 🙂
اون بودجه اضافی باید واسه ریمستر کیلزون و ... هزینه میشد.
 
داستان رو میشه از اون طرف نگاه کرد که اگه این گس ها نبود بودجه بازی های سینگل جای سه چهار برابر پنچ و شیش برابر میشد😁 خلاصه که هر چی بگی بازم ما از اونور میبینیم 🙂
اون بودجه اضافی باید واسه ریمستر کیلزون و ... هزینه میشد.
شد دیگه:دی
gow 2018 با 80میلیون ساخته شد،
رگناروک رو بهش 250میلیون دادن

گوریلا که گس داشت می ساخت از 2017
اینا زیروداون رو با 60میلیون ساختن
ولی فوربیدن وست هم 250میلیون بهش بودجه دادن!!!! برا اون هورایزن انلاین یک بودجه دیگه دادن!

اسپایدرمن 2018 با هزینه لایسنسش حدود 90میلیون بودجه اش بوده!!!!!

ولی سونی بودجه اسپایدر من 2 رو
300میلیون کرد!!!!!!

ND هم همینه! حتی برای اینا حدود 350نفر استخدام کردن، ولی باز با وجود کنسل شدن تلو انلاین، بازی بعدیشون یکی از بیشترین بودجه هارو باز خواهد داشت!

حتی تو گزارشا اومده که به ساکر و بند هم می خوان بودجه خیلی زیادی بدن!!!!
.
.
.
ولی در کل بعضیا جوری گس گس می کنن
انگار با شلاق پشت استدیو ها بودن، نزاشتن عناوین داستانیشون رو بسازن، تمام پولا رفته سر گس!!!!!

ببخشید ببخشید ولی شما توقع بی جایی دارید، سونی هم بودجه عناوین داستانی رو زیاد می کرد، هم بودجه گس رو هم خرج اینا می کرد!
اگه GTA6 شایعه میشه 1 میلیارد دلار بودجه داشته، به لطف موفقیت GTA online بودش!!!

سونی باید یک ماشین چاپ پول داشته باشه، تا بتونه بودجه عناوین داستانیشو هم نامحدود کنه! وگرنه نمی تونه تو این بازار رقابت کنه!
 
شد دیگه:دی
gow 2018 با 80میلیون ساخته شد،
رگناروک رو بهش 250میلیون بهش دادن

گوریلا که گس داشت می ساخت از 2017
اینا زیروداون رو با 60میلیون ساختن
ولی فوربیدن وست هم 250میلیون بهش بودجه دادن!!!! برا اون هورایزن انلاین یک بودجه دیگه دادن!

اسپایدرمن 2018 با هزینه لایسنسش حدود 90میلیون بودجه اش بوده!!!!!

ولی سونی بودجه اسپایدر من 2 رو
300میلیون کرد!!!!!!

ND هم همینه! حتی برای اینا حدود 350نفر استخدام کردن، ولی باز با وجود کنسل شدن تلو انلاین، بازی بعدیشون یکی از بیشترین بودجه هارو باز خواهد داشت!

حتی تو گزارشا اومده که به ساکر و بند هم می خوان بودجه خیلی زیادی بدن!!!!
.
.
.
ولی در کل بعضیا جوری گس گس می کنن
انگار با شلاق پشت استدیو ها بودن، نزاشتن عناوین داستانیشون رو بسازن، تمام پولا رفته سر گس!!!!!

ببخشید ببخشید ولی شما توقع بی جایی دارید، سونی هم بودجه عناوین داستانی رو زیاد می کرد، هم بودجه گس رو هم خرج اینا می کرد!
اگه GTA6 شایعه میشه 1 میلیارد دلار بودجه داشته، به لطف موفقیت GTA online بودش!!!

سونی باید یک ماشین چاپ پول داشته باشه، تا بتونه بودجه عناوین داستانیشو هم نامحدود کنه! وگرنه نمی تونه تو این بازار رقابت کنه!
دیگه فن ps توقعش بالاست
این انتظار هم خودشون درست کردن و بار اوردن
خوشبختانه فکر کنم بعد از این افتضاح اخری فهمیدن فن بیسشون چی دوست داره و چی دوست نداره.
 
View attachment 348891

بی خود نبوده که سه ساله برای نجات دنیا از این وضع چرت، مضحک و فاجعه بار روی شرق حساب باز کردم🥳
.......
هر چند که تنسنت تکذیب کرده ، اما به عمل کار برآید به سخندانی نیست😋
همین گاو و گوسفندا روی رگناروک کار کردند که بخش پایانی بازی اینطوری از آب دراومد.:|

چه با افتخار هم توهمات ذهنی خودش میگه. خاک بر سر.
 
چند وقت بود ویدیو گیم و ژورنالیسمش با جنگ اعصاب بین وُک و گس و تعطیلی و لی-آف، فضاش گرفته و گلومی شده بود و به این اتفاق خوب نیاز داشت
و این شانس آسترو بود که تو زنجیره این رخدادها تو پیک ماجرا قرار بگیره و از حُسن نظرِ کالکتیوِ شکل گرفته بین منتقدها نفع ببره
سخت گیرانه در حد شاید 3-4 نمره میانگین
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or