یوبی سافت همین نسخه شادو رو درست کنه میتونه یه فروش فوق العاده تو ژاپن داشته باشه ولی لجبازیوبیسافت در حال پیش تولید یه اساسینز در چین
۷۰ میلیون دلار هزینه ساخت بازی بوده.یه چیزی که دوست دارم در مورد این بازی بدونم اینه که هزینه کل ساخت این بازی چقدر بوده و شما خروجی رو نگاه کنید که چی تحویل دادن
واقعا بی خود نبوده چین این همه پیشرفت کرده
این بحث مهم بودن مدیریت رو میرسونه
البته فکر کنم باید قیمت منطقه ای استور چین رو مدنظر قرار داد و با دلار تخمین زده نشه.۷۰ میلیون دلار هزینه ساخت بازی بوده.
Investor Who Risked It All on ‘Wukong’ Scores Another Sales Win
تا الان هم یک میلیارد دلار درآمد زایی کرده فقط از استیم.
Black Myth: Wukong Has Earned Almost $1 Billion Gross Revenue on Steam, Data Claims
بنظر با ورود چینی ها به دنیای ساخت گیم می تونه تحول خوبی ایجاد کنه و صحنه رو رقابتی کند.مقایسه کنین با الدن رینگ که بیشتر از یکسال طول کشید تا به فروش 20 میلیون نسخه ای برسه.
Hogwarts Legacy هم تقریبا همین شرایط رو داشت ولی کمی بهتر.
فکر کنم شاید نزدیکترین شرایط یکسان از این سطح از فروش رو بین بازیهای نینتندو باید جستجو کرد.
رقم خیلی عجیب غریبهها.
گرمیم و خوب درک نمیکنیم.
آخرین باری که یه بازی AAA تو این سطح زیر 1 ماه حدود 20 میلیون فروخته کی بوده؟
اصلا داشتیم؟
یه مسئله حمایت از تولید ملی چینی هاست که شدیدا چینی ها از روی علاقه (یا بعضی اوقات اجبار) دنبالشن. یه جا دیدم که بعضی شرکت ها به کارمندا مرخصی میدادن تا روز لانچ بازی رو تجربه کنن. یه نکته درمورد بودجه بازی هم پایین بودنش میتونه به خاطر شرایط کاری و مالی متفاوت در چین باشه.مقایسه کنین با الدن رینگ که بیشتر از یکسال طول کشید تا به فروش 20 میلیون نسخه ای برسه.
Hogwarts Legacy هم تقریبا همین شرایط رو داشت ولی کمی بهتر.
فکر کنم شاید نزدیکترین شرایط یکسان از این سطح از فروش رو بین بازیهای نینتندو باید جستجو کرد.
رقم خیلی عجیب غریبهها.
گرمیم و خوب درک نمیکنیم.
آخرین باری که یه بازی AAA تو این سطح زیر 1 ماه حدود 20 میلیون فروخته کی بوده؟
اصلا داشتیم؟
اونکه چینیها حتما بطور وحشتناکی حمایت کردن.یه مسئله حمایت از تولید ملی چینی هاست که شدیدا چینی ها از روی علاقه (یا بعضی اوقات اجبار) دنبالشن. یه جا دیدم که بعضی شرکت ها به کارمندا مرخصی میدادن تا روز لانچ بازی رو تجربه کنن. یه نکته درمورد بودجه بازی هم پایین بودنش میتونه به خاطر شرایط کاری و مالی متفاوت در چین باشه.
هم چین و کره وقتی ژاپنی ها عقب گرد داشتند اینطور بخوان پیش برند کار رو خیلی برای غربی ها سخت میکنند.برای من بیشترین شگفتی نه فروش ١٨ میلیونی زیر یک ماه بلکه بودجه ٧٠میلیونی بازیه! اونهم برای یک ip جدید در این سطح که باید شما همه چیز رو از صفر شروع به ساخت کنی و هیچ پیش زمینه ای نداری. کلا این بازی نمونه ی عجیبیه!