آقای Hideaki Itsuno بعد از 30 سال Capcom را ترک می‌کند

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
dragonfogma.jpg

آقای Hideaki Itsuno از بازیسازان قدیمی شرکت Capcom پس از 30 سال، این شرکت را ترک می‌کند. در بیانیه ای که در شبکه‌ی اجتماعی X ارسال شد، این توسعه دهنده با سابقه از طرفداران تشکر کرد.

Itsuno نوشت: در پایان آگوست 2024، من بعد از 30 سال و 5 ماه، Capcom را ترک خواهم کرد. برای حمایت طولانی مدت شما از بازی‌ها و شخصیت‌هایی که مسئولیت آنها را بر عهده داشته‌ام متشکرم. امیدوارم همچنان از بازی‌ها و شخصیت‌های کپکام حمایت کنید. از سپتامبر، من شروع به توسعه یک بازی جدید در یک محیط جدید خواهم کرد. امیدوارم بتوانم بازی‌های سرگرم‌کننده و زیبایی بسازم که به اندازه بازی‌هایی که تا به حال ساخته‌ام خاطره‌انگیز و یا حتی خاطره‌انگیزتر باشند. لطفا منتظر ساخت بعدی من باشید.

فعالیت Itsuno در کپکام بیش از سه دهه طول کشید. او کارگردانی عناوین Devil May Cry 3،4 و Dragon’s Dogma 1 and 2 و Power Stone را به عهده داشت. او همچنین در تولید چندین پروژه دیگر Capcom مشارکت داشته است. آخرین ساخته‌ی او، Dragon’s Dogma 2، با تحسین منتقدان روبرو شد.
 
خب دیگه حداقل میدونیم FF بعدی مبارزاتش کامل هک اند اسلش میشه.
مثل 16 اون وسطها نمیمونه و از تمام قابلیتهای اون سیستم استفاده میکنه.
نزن این حرفو...:دی
حداقل بگو فف بشه مثل DD نه هک اند اسلش...حالا کمتر از یک ماه دیگه FF16 رو بازی می کنی...خواهی دید به شدت دو بار مصرف هست بازی و اصلا انگار نه انگار دویژن 3 اینو ساخته:دی
.
.
.
در مورد سوزوکی هم بنده خدا عالی عمل کرد...مشکلی که پیش اومد این بود که اینا بازی رو از ابتدا تا انتهاش ساخته بودن...جز کامبت بازی...وقتی سوزوکی پیوست به اسکوئر از ابتدا تا انتهای بازی مشخص بود...برا همین به شدت برا سوزوکی محدودیت ایجاد کرده بودن...و بازی مشکل دیزاینی پیدا کرده که خوده سوزوکی توش نقشی نداشته... درحالیکه اگه در ابتدای توسعه بازی همراه تیم بود نه تنها گیمپلی 16 از اینی که هست متفاوت می شد...چه بسا بخشی از داستانم تغییر می کرد!!!!!!!
.
.
.
در مورد خبر هم قطعا شخص بزرگی از کپکام جدا شده...ولی همین چیز باعث شده کپکام...کپکام باشه... روی زیاد به اشخاص نمیده...هرچقدر اون فرد بزرگ باشه...ولی ویدیو گیم با سایر بخشای اینترتیمنت فرق می کنه...شاید یک فیلمساز هرچی بره جلوتر پخته تر بشه...و هیچوقت سوژه کم نیاره...یا حتی یک موزیسین...ولی تو ویدیو گیم تو باید پیشرو در خلاقیت باشی...و به انگشت های یک دستم نمی رسن افرادی که خلاقیتی بی پایان دارند... خلاقیت تو ویدیو گیم وابسته به افراد جدید و جوان تر هست...
مشکلی که اسکوئر داشت که نتونست فرنچایز هاشو بزرگ کنه و همین فف هم از نظر تجاری تو بحران باشه...به خاطر همین هست که هد های پروژه ها همون افراد سی سال پیش هستند...و حرفی تازه تو خلاقیت برای گیمپلی ندارند...صرفا یک مشت ارتیست هستند که ایده های داستانی خوبی بلدن ارائه بدن...نه بیشتر...!!!!!!!!!!!!!!
 
آخرین ویرایش:
نزن این حرفو...:دی
حداقل بگو فف بشه مثل DD نه هک اند اسلش...حالا کمتر از یک ماه دیگه FF16 رو بازی می کنی...خواهی دید به شدت دو بار مصرف هست بازی و اصلا انگار نه انگار دویژن 3 اینو ساخته:دی
.
.
.
در مورد سوزوکی هم بنده خدا عالی عمل کرد...مشکلی که پیش اومد این بود که اینا بازی رو از ابتدا تا انتهاش ساخته بودن...جز کامبت بازی...وقتی سوزوکی پیوست به اسکوئر از ابتدا تا انتهای بازی مشخص بود...برا همین به شدت برا سوزوکی محدودیت ایجاد کرده بودن...و بازی مشکل دیزاینی پیدا کرده که خوده سوزوکی توش نقشی نداشته... درحالیکه اگه در ابتدای توسعه بازی همراه تیم بود نه تنها گیمپلی 16 از اینی که هست متفاوت می شد...چه بسا بخشی از داستانم تغییر می کرد!!!!!!!
نه خب منظورم این نبود که خوب میشه که h&s میشه.
میگم اون وسطها نمیمونه ، اونچیزی که تو ذهنشونه رو کامل پیاده میکنن.

به نکته خوبی اشاره کردی.
مثلا اگه اون سیستم pawn رو از dd بیارن به فف خیلی جالب میشه.
تو کپکام به ایتسونوی بنده خدا خیلی میدون ندادن.
هر بار هم از بودجه بازیش میزدن، این تو DD2 هم دوباره تکرار شد.
شاید شانسش اینبار با اسکوئر باشه.
 
به نکته خوبی اشاره کردی.
مثلا اگه اون سیستم pawn رو از dd بیارن به فف خیلی جالب میشه.
تو کپکام به ایتسونوی بنده خدا خیلی میدون ندادن.
هر بار هم از بودجه بازیش میزدن، این تو DD2 هم دوباره تکرار شد.
شاید شانسش اینبار با اسکوئر باشه.
حالا میگن شاید اصلا یک استدیو از تنسنت یا نت ایز باشه...

ولی یک نکته ای هست
استدیویی که vision of mana جدید رو زده... Ouka Studios که برا netease تو ژاپن هست...حالا کارگردان بازی کی بوده؟ Ryosuke Yoshida که خوده همین هم کامبت دیزاینر DMC5 بوده:دی(عملا افراد اصلی DMC از کپکام جدا شدند... و نشون میده کپکام کلا می خواد حتی تو DMC بازنگری داشته باشه... برا همین میگم خبر هرچقدر تلخ...ولی میشه از کپکام مطمئن بود...با هر نسخه از فرنچایزاش می خواد حرف جدیدی داشته باشه و صرفا تکرار مکررات نباشن)
حالا می خواستم اینو بگم که خبر اومده تنسنت و نت ایز اون سودی که از ژاپن می خواستن رو بهش نرسیدن و ممکنه این استدیو هم تعطیل بشه...
خیلی ها این چند سال اخیر خوشحال بودند که netease اومده و کلی استدیو برا ژاپنی های معروف زده...ولی اصلا بعید نیست...از سه چهار سال دیگه داستان های عجیب از سرانجام این استدیو ها بشنویم...
و احیانا اگه netease پشت قضیه باشه... تا منتشر نشدن بازیش...اصلا نباید خوشحال شد...
 
آخرین ویرایش:
امیدوارم اگه واقعا امد SE رو FF17 کار کرد تجربیاتش از DD رو هم به بازی اضافه کنه و یه RPG پدر مادر دار با المان های خفن RPG بسازن. من حقیقتا FF16 رو خیلی دوست داشتم و یکی از بهترین ها بود برام، علی رغم همه مشکلاتش. به نظر من برای FF17 نباید دوباره برن سراغ کشف یه چیز تازه و باز 10 سال وقت صرف از بیخ ساخت یه گیم پلی سیستم تازه بشه، همون فرمول رو بهترش کنن و اینبار وقت صرف اضافه شدن المان های RPG بشه.
 
امیدوارم نزدیک FF17 هم نشه:دی
به نظرم مسیری که برای FF16 رفته بودن به اندازه کافی جاده خاکی بود که دیگه نخوان این جاده خاکی رو تا بیابون ادامه بدن:دی
من FF16 رو دوست داشتم از یک نظرایی ولی مشکلاتی داشت بسیار غیر قابل چشم پوشی...
و با @noctis-sm3 هم مخالفم...بازی دو بار مصرف نیست، یکبار مصرفه :D
یکی از تباه ترین NG+های دنیا رو داشت:دی

اگر قرار باشه اسکوئر یه فرمول خوب رو برداره و روی اون کار کنه و نخواد باز هی از صفر شروع کنه، رو دست فرمول ریمیک/ریبرث نیست به نظرم...
هم اکشنه و هم به خوبی المان های RPG داره
ویدیو کومبو زنی صرفا با تیفا به تنهایی از این بازی هست که کل FF16 رو میزاره تو جیبش:دی دیگه چه برسه مبارزات به صورت تیمی بررسی بشه:دی

خلاصه که مسیر یک بازی اکشن رو برای FF نیستم:-"
یه FF اکتوپث تراولر استایل، کیلومترها از یک FFه FF16 استایل به نظرم بهتره:دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or