خبر رسمی مدیر سابق پلی استیشن انحصاری بودن را پاشنه آشیل بازی‌های پرفروش می‌داند

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,602
نام
alireza
layden.jpg

پس از اینکه مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد چهار بازی را برای پلی استیشن 5 عرضه کند و همچنین سونی هم به دنبال نتایج مالی کمتر از حد انتظار، موجی از کاهش کار را اعلام کرد. آینده بازیهای انحصاری‌ برای کنسول‌ها، اخیراً به موضوع داغ صنعت بازی تبدیل شده است، ضمنا بزرگترین موفقیت‌های سال 2024 ایکس‌باکس و پلی‌استیشن یعنی بازیهای Palworld و Helldivers 2 نیز عمدتاً توسط فروش این بازی‌ها روی رایانه‌‌های شخصی تقویت شده‌اند.

آقای Shawn Layden در طول 30 سال فعالیت خود در سونی به عنوان مدیر عامل SIE America، در مصاحبه ای جدید درباره آینده کنسول های انحصاری اظهار نظر کرد. او پیشنهاد کرده است که دارنده پلتفرم‌ (سونی) باید در آینده بازی‌های بیشتری را روی رایانه شخصی عرضه کند تا بتواند بودجه‌های هنگفتی را که برای ساخت بلاک‌باسترهای فرست پارتی خود هزینه میکند را پوشش دهد.

او گفت: وقتی هزینه‌های شما برای یک بازی از 200 میلیون دلار فراتر می‌رود، انحصاری بودن پاشنه آشیل شماست. به خصوص زمانی که در دنیای بازی‌های لایو سرویس و بازی رایگان هستید. پلتفرم دیگر فقط راه دیگری برای باز کردن قیف است که افراد بیشتری را وارد می کند. بازی‌های تک‌نفره برای عرضه روی پلتفرم‌های مختلف با فشار یکسانی مواجه نیستند، اما اگر ۲۵۰ میلیون دلار خرج می‌کنید، می‌خواهید بتوانید آن را به بیشترین تعداد ممکن بفروشید، حتی اگر فقط برای ۱۰٪ کاربر بیشتر باشد. همانطور که می دانیم، در دنیای بازیهای رایگان، 95 درصد از افراد هرگز یک دلار هم خرج نمی کنند. شما باید شانس خود را با باز کردن قیف افزایش دهید. Helldivers 2 با عرضه برروی دو پلتفرم نشان داده است که برای سونی، آن قیف را گسترده‌تر می کند، یعنی شما افراد بیشتری را وارد کسب و کار خود می کنید.

به بازار جهانی برای کنسول‌ها حتی اگر به زمان PS1 برگردید، متوجه میشوید که تعداد خریداران کنسول‌ها هرگز به بیش از 250 میلیون نمی‌رسد. مقدار دلار در طول زمان افزایش یافته است. اما من به آن نگاه می کنم و می بینم که ما فقط از همان افراد پول بیشتری می گیریم. این اتفاق در طول همه‌گیری کرونا رخ داد که باعث شد بسیاری از شرکت‌ها بیش از حد سرمایه‌گذاری کنند. به اعداد ما نگاه کنید که در حال افزایش هستند! ما نمی‌خواهیم با انجام کارهایی که تا کنون انجام داده‌ایم، آنها را جذب کنیم. اگر 95 درصد از مردم جهان نمی‌خواهند Call of Duty، Fortnite و Grand Theft Auto را بازی کنند، آیا این صنعت قصد دارد Call of Duty، Fortnite و Grand Theft Auto بیشتری بسازد؟

Layden که اکنون به شرکت‌هایی مانند Tencent و Readygg مشاوره می‌دهد، گفت که او معتقد است صنعت به اندازه کافی برای جذب افرادی که هیچ کنسولی ندارند به بازار کنسولی، درست عمل نمیکند.
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
این داداشمون لااقل وسط حرفاش میگفت قبلا برعکس فکر میکرده تازه به این نتیجه رسیده.
یادمون نرفته بعد اینکه مایکرو بازیاشو روی PC داد هی به تمسخر میگفت بازیای ماtrue exclusive ئه! حالا که برکنار شدی چند سال هم گذشته متنبه شدی!؟
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,762
نام
مراد حلیمی
اخه رو کدوم پلتفرم دیگه بیاد؟ رو pc و موبایلا که قراره بیاد بازیاشون
میمونه نینتندو و ایکس باکس که اگه رو نینتندو منتشر بشه بازیای سونی فروش خاصی نخواهد کرد و اگر روی کنسولهای ایکس باکس منتشر بشه با اینستال بیس کم و تاثیر منفی که رو طرفدارای سونی میذاره سود چندانی نمی کنه سونی.

در نتیجه باید بتونن بیشتر از همه به بازار pc و موبایل نفوذ کنن که اینم ابزار و استودیوهای متفاوت از استودیوهای فعلی سونی لازم داره (مثه سازنده های هل درایورز) نه اینکه مثلا سانتا رو مجبور کنی لایو سرویس یا بازی موبایلی بسازه

.
 

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,811
View attachment 330785

پس از اینکه مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد چهار بازی را برای پلی استیشن 5 عرضه کند و همچنین سونی هم به دنبال نتایج مالی کمتر از حد انتظار، موجی از کاهش کار را اعلام کرد. آینده بازیهای انحصاری‌ برای کنسول‌ها، اخیراً به موضوع داغ صنعت بازی تبدیل شده است، ضمنا بزرگترین موفقیت‌های سال 2024 ایکس‌باکس و پلی‌استیشن یعنی بازیهای Palworld و Helldivers 2 نیز عمدتاً توسط فروش این بازی‌ها روی رایانه‌‌های شخصی تقویت شده‌اند.

آقای Shawn Layden در طول 30 سال فعالیت خود در سونی به عنوان مدیر عامل SIE America، در مصاحبه ای جدید درباره آینده کنسول های انحصاری اظهار نظر کرد. او پیشنهاد کرده است که دارنده پلتفرم‌ (سونی) باید در آینده بازی‌های بیشتری را روی رایانه شخصی عرضه کند تا بتواند بودجه‌های هنگفتی را که برای ساخت بلاک‌باسترهای فرست پارتی خود هزینه میکند را پوشش دهد.

او گفت: وقتی هزینه‌های شما برای یک بازی از 200 میلیون دلار فراتر می‌رود، انحصاری بودن پاشنه آشیل شماست. به خصوص زمانی که در دنیای بازی‌های لایو سرویس و بازی رایگان هستید. پلتفرم دیگر فقط راه دیگری برای باز کردن قیف است که افراد بیشتری را وارد می کند. بازی‌های تک‌نفره برای عرضه روی پلتفرم‌های مختلف با فشار یکسانی مواجه نیستند، اما اگر ۲۵۰ میلیون دلار خرج می‌کنید، می‌خواهید بتوانید آن را به بیشترین تعداد ممکن بفروشید، حتی اگر فقط برای ۱۰٪ کاربر بیشتر باشد. همانطور که می دانیم، در دنیای بازیهای رایگان، 95 درصد از افراد هرگز یک دلار هم خرج نمی کنند. شما باید شانس خود را با باز کردن قیف افزایش دهید. Helldivers 2 با عرضه برروی دو پلتفرم نشان داده است که برای سونی، آن قیف را گسترده‌تر می کند، یعنی شما افراد بیشتری را وارد کسب و کار خود می کنید.

به بازار جهانی برای کنسول‌ها حتی اگر به زمان PS1 برگردید، متوجه میشوید که تعداد خریداران کنسول‌ها هرگز به بیش از 250 میلیون نمی‌رسد. مقدار دلار در طول زمان افزایش یافته است. اما من به آن نگاه می کنم و می بینم که ما فقط از همان افراد پول بیشتری می گیریم. این اتفاق در طول همه‌گیری کرونا رخ داد که باعث شد بسیاری از شرکت‌ها بیش از حد سرمایه‌گذاری کنند. به اعداد ما نگاه کنید که در حال افزایش هستند! ما نمی‌خواهیم با انجام کارهایی که تا کنون انجام داده‌ایم، آنها را جذب کنیم. اگر 95 درصد از مردم جهان نمی‌خواهند Call of Duty، Fortnite و Grand Theft Auto را بازی کنند، آیا این صنعت قصد دارد Call of Duty، Fortnite و Grand Theft Auto بیشتری بسازد؟

Layden که اکنون به شرکت‌هایی مانند Tencent و Readygg مشاوره می‌دهد، گفت که او معتقد است صنعت به اندازه کافی برای جذب افرادی که هیچ کنسولی ندارند به بازار کنسولی، درست عمل نمیکند.
کاری به خوبی و بدیهاش ندارم ولی هر چی باشه بهترین کنفرانس E3 تاریخ رو در زمان ایشون داشتیم
 

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
93
هزینه های هنگفت پلی استیشن برای باقی ماندن در قامت مارکت لیدر بودن اعم از مارکتینگ و قراداد های انحصاری، روز به روز تمرکز سونی بر روی آنها بازار کنسولی رو کم می‌کنه. سونی با مارول چونه میزده که ۵۰۰ هزار دلار تخفیف بگیره از هزینه لایسنس اسپایدرمن ۲.

سونی برای بقاء و پیشرفت باید حصار کنسولی رو بشکنه و بازی هاشو روز عرضه بر روی PC منتشر کنه. کنسول همیشه یه سخت افزار ارزان قیمت برای تجربه عناوین ویدیو گیم باقی می‌مونه. اکس باکس که از اواخر نسل ۸ دیگه رقیبی برای پلی استیشن نبود و بازار پلی استیشن رو تهدید نمی‌کرد. فروش کنسول های اکس باکس روند کاهشی داشته و سخت افزار مایکروسافت فکر نکنم تا نسل ۱۰ دوام بیاره.
 
  • Like
Reactions: paybrig23

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
اخه رو کدوم پلتفرم دیگه بیاد؟ رو pc و موبایلا که قراره بیاد بازیاشون
میمونه نینتندو و ایکس باکس که اگه رو نینتندو منتشر بشه بازیای سونی فروش خاصی نخواهد کرد و اگر روی کنسولهای ایکس باکس منتشر بشه با اینستال بیس کم و تاثیر منفی که رو طرفدارای سونی میذاره سود چندانی نمی کنه سونی.

در نتیجه باید بتونن بیشتر از همه به بازار pc و موبایل نفوذ کنن که اینم ابزار و استودیوهای متفاوت از استودیوهای فعلی سونی لازم داره (مثه سازنده های هل درایورز) نه اینکه مثلا سانتا رو مجبور کنی لایو سرویس یا بازی موبایلی بسازه

.
یعنی چی اینستالد بیس کم؟
ایکس باکس بیش از 20 میلیون کاربر فعال داره. با کدوم متر و معیار بیش از 20 میلیون کم محسوب میشه؟

تاثیر منفی روی طرفدارای سونی؟؟ :))
مشکلتون اینجاست که فکر میکنید سونی برای رضایت طرفداراش بازیهاشو انحصاری کرده و الانم به خاطر اینکه یه موقع اوقاتشون مکدر نشه، بازیهاشو برای پلتفرمهای دیگه منتشر نمیکنه!!
سونی بازیهاشو انحصاری منتشر می کرد چون بیزینس پلنش این بود. صرفن استراتژی و برنامه کسب درآمدشون بر این اساس بود که فکر میکردن اگر بازیهامون انحصاری باشن پول بیشتری درمیارن.
الانم که سیاستشون رو تغییر دادن در همون راستای درآمد بیشتره. نه چیز دیگه.
تو این معادله سوپر فن های متعصب هیچ جاییش قرار ندارن و فاقد هرگونه اهمیت برای کمپانی هایی مثل سونی هستن.
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,826
نام
مهراد
یعنی چی اینستالد بیس کم؟
ایکس باکس بیش از 20 میلیون کاربر فعال داره. با کدوم متر و معیار بیش از 20 میلیون کم محسوب میشه؟

تاثیر منفی روی طرفدارای سونی؟؟ :))
مشکلتون اینجاست که فکر میکنید سونی برای رضایت طرفداراش بازیهاشو انحصاری کرده و الانم به خاطر اینکه یه موقع اوقاتشون مکدر نشه، بازیهاشو برای پلتفرمهای دیگه منتشر نمیکنه!!
سونی بازیهاشو انحصاری منتشر می کرد چون بیزینس پلنش این بود. صرفن استراتژی و برنامه کسب درآمدشون بر این اساس بود که فکر میکردن اگر بازیهامون انحصاری باشن پول بیشتری درمیارن.
الانم که سیاستشون رو تغییر دادن در همون راستای درآمد بیشتره. نه چیز دیگه.
تو این معادله سوپر فن های متعصب هیچ جاییش قرار ندارن و فاقد هرگونه اهمیت برای کمپانی هایی مثل سونی هستن.
اگه از حرفات میخوای این نتیجه گیری رو بکنی که سونی بازی هاشو برای XBOX یه روزی منتشر میکنه و توتوکی داشته مخفیانه نخ میداده و شان لیدن هم مثل پیتر مور دوست داشته بازی ها انحصاری نباشن و اخراج جیم رایان و بستن استودیو و اخراج 900 نفر و کنسل شدن مولتی لست و ... همش به این روز ختم میشه که باید بهت بگم زهی خیال باطل. حالا فروش کنسول 20 میلیون باشه یا کمتر یا بیشتر... که تازه درصد بالای این فروش سری اس زباله غیر قابل بازیافت هست... خدایی همین GOW R ... بازی میان نسلی، پورت بشه برای این کنسول، دود نمیکنه موقع اجراش؟ :))
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,762
نام
مراد حلیمی
یعنی چی اینستالد بیس کم؟
ایکس باکس بیش از 20 میلیون کاربر فعال داره. با کدوم متر و معیار بیش از 20 میلیون کم محسوب میشه؟

تاثیر منفی روی طرفدارای سونی؟؟ :))
مشکلتون اینجاست که فکر میکنید سونی برای رضایت طرفداراش بازیهاشو انحصاری کرده و الانم به خاطر اینکه یه موقع اوقاتشون مکدر نشه، بازیهاشو برای پلتفرمهای دیگه منتشر نمیکنه!!
سونی بازیهاشو انحصاری منتشر می کرد چون بیزینس پلنش این بود. صرفن استراتژی و برنامه کسب درآمدشون بر این اساس بود که فکر میکردن اگر بازیهامون انحصاری باشن پول بیشتری درمیارن.
الانم که سیاستشون رو تغییر دادن در همون راستای درآمد بیشتره. نه چیز دیگه.
تو این معادله سوپر فن های متعصب هیچ جاییش قرار ندارن و فاقد هرگونه اهمیت برای کمپانی هایی مثل سونی هستن.
در مقایسه با اینستالد بیس pc و نینتندو آره واقعا هم کم، آمار به مراتب کمتری که اکثرا هم بازی نمی خرن و اشتراک میخرن(احتمالا بازیهای ps هم طبیعتا رو گیم پس که نمیان)......
ربطی هم به سوپر فن ها نداره........وقتی خیلی از ایکس باکس فن ها با عرضه بازیهای ایکس باکس رو ps قید خرید این کنسول رو زدن حالت برعکسشم بوجود میاد(رو ps بیشتر هم خواهد بود چون هم پلیرش بیشتر و هم خیلیا به خاطر انحصاریاش این کنسولو میخرن نه سرویس و ....) و منظور من هم همین بود.

حالا اینکه این موارد دقیقا تا چه حد تاثیر میذاره باید آماری و علمی تر بررسی کرد ولی با این اوضاع فک نمیکنم حداقل از عرضه بازی رو xb سود چندانی بکنن ( درکنارش ارزش برندشونم میارن پایین و اینم خودش یه ضرره دیگس)

.
 
آخرین ویرایش:

PlayStationStudios

کاربر سایت
Sep 16, 2020
873
تیتر زرد چه سمی یارو گفته رسما مایکرو میخواد از کنسول سازی بیاد بیرون ! عین حرف شاون لیدن که گفته انحصاری بده یکیش با تیتر گنده رو سایت و دیگری هرگز دیده نشد انگار گفته نشده!


پیتر مور، رئیس سابق ایکس باکس با درنظر گرفتن تصمیم‌های اخیر مایکروسافت، خروج این شرکت از بازار سخت‌افزاری را پیش‌بینی می‌کند. مور طی مصاحبه‌ای با رسانه IGN پیرامون ایکس باکس و آینده آن صحبت کرد و مدعی شد که مایکروسافت همیشه روی مواردی که در آن بهترین است متمرکز می‌شود.

این موارد یادشده شامل نقش مایکروسافت به‌عنوان یک شرکت نرم‌افزاری و خدماتی می‌شود. زمانی‌که از مور در مورد احتمال رها کردن بازار سخت‌افزار توسط ایکس باکس پرسیده شد، تأکید کرد که تصمیمات اخیر فیل اسپنسر نشان‌گر چنین آینده‌ای است. او همچنین با اشاره کردن به تکمیل قرارداد اکتیویژن بلیزارد اظهار داشت که این ادغام می‌تواند به معنای بازگشت مایکروسافت به مسیر یک شرکت کاملا نرم‌افزاری باشد.
 

Sterben

Shinu made
کاربر سایت
Dec 14, 2007
2,092
نام
هومن
این وسط می‌مونه نینتندو که واقعا براش همچین پاشنه اشیلی وجود نداره!
گرافیک بازی ها تاریخ گذشته است(گرافیک هنری رو نمی‌گم)
بازی هاش عملا صدا گذاری ندارن همش زیرنویس هست فقط یه yeah یا no میگن :D
موشن کپچر توسعه انجین هم ندارن :D
قشنگ هزینه ساخت بازی براشون مفت درمیاد بعد قیمت ۷۰ دلاری میزارن روش:-bd
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,801
نام
شیخ صدرا
  • Like
Reactions: MrElectricWizard

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,359
نام
مــاکــان
تیتر زرد چه سمی یارو گفته رسما مایکرو میخواد از کنسول سازی بیاد بیرون ! عین حرف شاون لیدن که گفته انحصاری بده یکیش با تیتر گنده رو سایت و دیگری هرگز دیده نشد انگار گفته نشده!


پیتر مور، رئیس سابق ایکس باکس با درنظر گرفتن تصمیم‌های اخیر مایکروسافت، خروج این شرکت از بازار سخت‌افزاری را پیش‌بینی می‌کند. مور طی مصاحبه‌ای با رسانه IGN پیرامون ایکس باکس و آینده آن صحبت کرد و مدعی شد که مایکروسافت همیشه روی مواردی که در آن بهترین است متمرکز می‌شود.

این موارد یادشده شامل نقش مایکروسافت به‌عنوان یک شرکت نرم‌افزاری و خدماتی می‌شود. زمانی‌که از مور در مورد احتمال رها کردن بازار سخت‌افزار توسط ایکس باکس پرسیده شد، تأکید کرد که تصمیمات اخیر فیل اسپنسر نشان‌گر چنین آینده‌ای است. او همچنین با اشاره کردن به تکمیل قرارداد اکتیویژن بلیزارد اظهار داشت که این ادغام می‌تواند به معنای بازگشت مایکروسافت به مسیر یک شرکت کاملا نرم‌افزاری باشد.
این متن اصلی :
Microsoft Will Be Debating Right Now Whether Xbox Consoles Have a Future, Says Peter Moore - IGN

کجاش میشه این تیتر قاطع و میگم زرد که از زومجی آوردی؟
"رئیس سابق ایکس باکس: مایکروسافت از بازار کنسول خارج خواهد شد - زومجی"

اگر هم پیش بینی میکنه در مورد کل صنعت کنسولهاست ، حتی در مورد سونی.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر