گزارش ترس توسعه‌دهندگان بازی GTA 6 از کرانچ و اعمال فشار کاری

MJ_KING

عضو تحریریه
Sep 14, 2023
358
نام
محمد جواد جعفری
شرکت Rockstar Games در طول سال‌های اخیر مشکلات زیادی با فرهنگ کرانچ و اعمال فشار کاری مضاعف بر روی کارمندانش داشته است که اوج آن مربوط به روند توسعه بازی Red Dead Redemption 2 بود.

grand-theft-auto-6-300x169.jpg


با اینکه راکستار بارها اعلام کرده بود که آن‌ها تلاش دارند تا توسعه پروژه‌های آینده‌شان را به گونه‌ای عاری از کرانچ کردن و بسیار سالم‌تر و پایدارتر پیش ببرند، اما با توجه به اقدامات اخیر این شرکت بنظر می‌رسد که برخی از کارمندان می‌ترسند که با نزدیک شدن زمان انتشار GTA 6، دوباره اضافه‌کاری‌های اجباری را تجربه کنند.

اخیرا گزارش شده بود که راکستار برای جلوگیری از درز هرگونه اطلاعات و رفع نگرانی‌های امنیتی درباره بازی جدیدشان، به سیاست‌های کار ترکیبی (دورکاری و کار حضوری) پایان داده و از هفته آینده تمامی کارکنان این مجموعه موظفند پنج روز در هفته را در استودیو حاضر بشوند.

این موضوع باعث اعتراض اتحادیه کارمندان صنعت بازی موسوم به «IWGB» شد (که برخی از اعضای آن را کارمندان فعلی راکستار تشکیل می‌دهند)؛ این اتحادیه در بیانیه‌ای گفت که خط مشی جدید این شرکت نشان‌دهنده روی برگرداندن راکستار از بیانیه‌های قبلی (درمورد وجود گزینه دورکاری و عدم اعمال کرانچ روی توسعه‌دهندگان) است.

همچنین بیانیه اتحادیه به این موضوع اشاره دارد که راکستار اهمیتی به مخالفت گسترده کارمندانش نداده و هیچ مدرکی برای ادعای خود مبنی بر «نگرانی‌های امنیتی و کاهش بهره‌وری» ارائه نکرده است.

یکی از کارمندان ناشناس گفت: «کار کردن در خانه برای بسیاری از ما در راکستار راه نجاتی بوده است و به ما این امکان را می‌دهد تا تعادل بین مسئولیت‌های مراقبتی، مدیریت ناتوانی‌ها و جابه‌جایی در صورت نیاز را داشته باشیم. اکنون آن‌ها بدون فکر کردن این راه نجات را برای کارکنانی که بیشتر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، ربوده‌اند. پس از بسیاری از وعده‌های شکسته‌شده، اکنون می‌ترسیم که مدیریت حتی راه را برای بازگشت به شیوه‌های «کرانچ» سمی هموار کند. روسای شرکت باید در تصمیم گیری خود تجدید نظر کنند و با کارکنان خود کنار بیایند و ترتیبی را بیابند که برای همه کارساز باشد».
 

XsmokeX

کاربر سایت
Sep 24, 2012
2,970
نام
احمد
نکته بدش اینجاست که خیلی از این اضافه کاریا حقوق نداره یا حقوقش واقعا ناچیزه که یه چیزی می شه تو مایه های همون برده داری فقط اسمش کرانچه :-" :D اگه نه پولی که حق ملت بود رو می دادن انقدر صدای ملت در نمیومد....
 

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,239
نام
یونس
شرکت Rockstar Games در طول سال‌های اخیر مشکلات زیادی با فرهنگ کرانچ و اعمال فشار کاری مضاعف بر روی کارمندانش داشته است که اوج آن مربوط به روند توسعه بازی Red Dead Redemption 2 بود.

grand-theft-auto-6-300x169.jpg


با اینکه راکستار بارها اعلام کرده بود که آن‌ها تلاش دارند تا توسعه پروژه‌های آینده‌شان را به گونه‌ای عاری از کرانچ کردن و بسیار سالم‌تر و پایدارتر پیش ببرند، اما با توجه به اقدامات اخیر این شرکت بنظر می‌رسد که برخی از کارمندان می‌ترسند که با نزدیک شدن زمان انتشار GTA 6، دوباره اضافه‌کاری‌های اجباری را تجربه کنند.

اخیرا گزارش شده بود که راکستار برای جلوگیری از درز هرگونه اطلاعات و رفع نگرانی‌های امنیتی درباره بازی جدیدشان، به سیاست‌های کار ترکیبی (دورکاری و کار حضوری) پایان داده و از هفته آینده تمامی کارکنان این مجموعه موظفند پنج روز در هفته را در استودیو حاضر بشوند.

این موضوع باعث اعتراض اتحادیه کارمندان صنعت بازی موسوم به «IWGB» شد (که برخی از اعضای آن را کارمندان فعلی راکستار تشکیل می‌دهند)؛ این اتحادیه در بیانیه‌ای گفت که خط مشی جدید این شرکت نشان‌دهنده روی برگرداندن راکستار از بیانیه‌های قبلی (درمورد وجود گزینه دورکاری و عدم اعمال کرانچ روی توسعه‌دهندگان) است.

همچنین بیانیه اتحادیه به این موضوع اشاره دارد که راکستار اهمیتی به مخالفت گسترده کارمندانش نداده و هیچ مدرکی برای ادعای خود مبنی بر «نگرانی‌های امنیتی و کاهش بهره‌وری» ارائه نکرده است.

یکی از کارمندان ناشناس گفت: «کار کردن در خانه برای بسیاری از ما در راکستار راه نجاتی بوده است و به ما این امکان را می‌دهد تا تعادل بین مسئولیت‌های مراقبتی، مدیریت ناتوانی‌ها و جابه‌جایی در صورت نیاز را داشته باشیم. اکنون آن‌ها بدون فکر کردن این راه نجات را برای کارکنانی که بیشتر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، ربوده‌اند. پس از بسیاری از وعده‌های شکسته‌شده، اکنون می‌ترسیم که مدیریت حتی راه را برای بازگشت به شیوه‌های «کرانچ» سمی هموار کند. روسای شرکت باید در تصمیم گیری خود تجدید نظر کنند و با کارکنان خود کنار بیایند و ترتیبی را بیابند که برای همه کارساز باشد».
دیگه حداقل خواسته شرکت که انتظار داشته باشه کارمندش در محل کار حضور داشته باشه فکر نکنم کرانچ باشه :D
واقعا پروژه ایی که این همه زمان و سرمایه صرفش شده اگه بخاطر دورکاری بازی لو بره فاجعه اس
همون لیک هایی قبلی هم بخاطر یکی از نرم افزارهای دورکاری رخ داد

نکته بدش اینجاست که خیلی از این اضافه کاریا حقوق نداره یا حقوقش واقعا ناچیزه که یه چیزی می شه تو مایه های همون برده داری فقط اسمش کرانچه :-" :D اگه نه پولی که حق ملت بود رو می دادن انقدر صدای ملت در نمیومد....
شهر هرت که نیست :D اضافه کاری بدون حقوق و اجباری؟ :D ایرانم اینجوری نیست چه برسه جهان اول
دورکاری زیاد خوش گذشته بهشون :D گیرشون اینه
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,455
Tez2 اینسایدر معتبر راکستار:
دولوپرها در موقعیت چانه زنی برای راکستار نیستند!

او در مورد حواشی اخیر و اعتراض کارمندان (به ویژه Rockstar North) نوشت:
از زاویه دیگر به ماجرا نگاه کنید، آن‌ها کسانی نیستند که مورد نیاز باشند، بلکه برعکس، آن‌ها کسانی هستند که به کار در آن‎‌جا نیاز دارند، زیرا در راکستار گیمز، نقطه اوج صنعت گیم و GTAVI مورد انتظارترین بازی صنعت کار می‌کنند.
بنابراین اگر در مقابل راکستار چانه زنی کنند که: "ببین رئیس، اگه نتونم ضمانت دورکاری و کار از خانه را در قراردادم داشته باشم، کار نمیکنم" باید انتظار داشته باشند فورا اخراج شوند زیرا 99 نفر دیگر منتظر هستند تا با اخراج شما جای شما را با خوشحالی تصاحب کنند.
بنابراین وقتی در موقعیتی نیستید که چانه زنی کنید بهتر است بهانه برای اخراج خود به راکستار ندهید!
 

DoomedToKill

کاربر سایت
Oct 1, 2020
1,948
تو این موضوع به دو طرف حق میدم بشخصه
تصور کنید اتفاقی که برای SM2 و اینسامنیاک رخ داد برای راک استار رخ بده، چه فاجعه ای میشه و از طرفی راک استار میخواد تا بازه مورد نظر بازیش منتشر کنه و طبیعی که بخواد کنترل و نظارت بیشتر رو کارکنانش داشته باشه ولی،
اونطرف کارمندان راک استار هم تجربه یک کرانچ جهنمی حین ساخت RDR2 دارن و حق میدم اگه نخوان اون اتفاق رو دوباره تجربه کنند
ولی خب بقول Tez، این راک استاره، آرزوی هر بازیسازی که اسم راک استار تو رزومه اش باشه یا برای راک استار کار کنه، قله دنیای بازیسازی راک استاره و طاقچه بالا گذاشتن برای راک استار بی انصافیه
 
  • Like
Reactions: Vice City FM

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,099
نام
محمد علی
شهر هرت که نیست :D اضافه کاری بدون حقوق و اجباری؟ :D ایرانم اینجوری نیست چه برسه جهان اول
دورکاری زیاد خوش گذشته بهشون :D گیرشون اینه
بسته به شکل قرارداد ممکنه مشمول پرداخت اضافی نباشن. چیز غیرعادی‌ای نیست.
برای ما که سه‌شیفت کار می‌کنیم و تازه خوشحال میشیم که کار هست، ممکنه اعتراض به کار زیاد (حتی با گرفتن پول خوب) ممکنه سخت قابل درک باشه. اما به هر حال در کشورهای رو به اضمحلال غربی، ذهنیت مردم انگار فرق داره:D
 

XsmokeX

کاربر سایت
Sep 24, 2012
2,970
نام
احمد
شهر هرت که نیست :D اضافه کاری بدون حقوق و اجباری؟ :D ایرانم اینجوری نیست چه برسه جهان اول
دورکاری زیاد خوش گذشته بهشون :D گیرشون اینه
اتفاقا بر خلاف چیزی که شما فکر می کنی کاملا شهر هرته و کشور به کشور و ایالت به ایالت (تو آمریکا) این قضیه هست با توجه به قوانینشون. اجبارش اینطور نیست که بگن تا فلان ساعت حتما واستا ولی می گن ما فلان کار رو تا فلان تاریخ می خوایم که عملا بدون اضافه کاری زیاد غیر ممکنه. حالا یه جایی مثل آمریکا خیلی راحت شوتت می کنن بیرون تحویل ندی کار رو، یه جا هم مثل ژاپن انقدر تحت فشار می زارنت تا خودت بری برگه استعفا رو امضا کنی. جماعت بازیساز جزو معدود افرادی هستن که واسه دلشون کار می کنن و مطمئن باش صرف اینکه ریموت شده حضوری کسی اون قدر بهش فشار نمیاد. ولی وقتی مجبور باشی مفت اضافه کار کنی هر کی باشی بهت فشار میاد. تازه تو صنعت گیم خیلی باز تا می کنن با شرکتشون ملت. هر صنعت دیگه ای بود خیلی بیشتر و زودتر از اینا صداشون در میومد...
 

RedShift

کاربر سایت
Dec 5, 2013
1,513
اصلا ربطی به کرانچ نداره اقا اینا ۵ روز در هفته کار میکردن از خونه!! الان بشون گفتن بیاید دفترتون کار کنید یعنی مثل همه ادم های عادی برن سر کار و کار کنن ولی از اونجایی که خیلییی سوسولن مبگن ما داشتیم تو خونه راحت کار میکردیم چرا میخواید ما رو ببرید افیس! واقعا توقعاتشون خبلی زیاده!
بعد اصلا اضافه کاری هم نیست فقط اینکه توی افیس باشن بش اضافه شده ینی وظیفشون!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر