شایعه کنسول نسل بعد سونی احتمالا میزبان نسل بعدی SSD های سامسونگ خواهد بود

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
پس از تایید شدن توسعه نسل بعدی کنسول شرکت سونی پلی استیشن 5 ، باری دیگر بازار داغ احتمالات برای حدس سخت افزار بکار برده شده در آن نیز داغ شده است . همانطور که قبلا هم اعلام شده بود کنسول بعدی پلی استیشن از پردازنده های Zen 2 ای ام دی و پردازنده گرافیکی NAVI این شرکت بهره خواهد برد و مورد هیجان انگیز تری که تاکنون در نسل های قبلی وجود نداشته بود، بهره بردن از SSD بجای HDD بود که خود معضل لودینگ های طاقت فرسا بازی هارا تا حدود بسیاری حل می کند.
اما نکته ای که باقی میماند نوع SSD بکار رفته در کنسول است ، طوری که سونی ادعا میکند سریع ترین حافظه جامد بازار را کنسول بعدی آن ها دراختیار دارد.
پاسخ این سوال احتمالا داده شده ، چون که طی مراسم اخیری که شرکت سامسونگ در توکیو برگزار کرده است آن ها از نسل بعدی حافظه های SSD NVme (Non-Volatile Memory Express) 5 رونمایی کرده اند.
DSC05371-768x432.jpg


طبق تصویری که فاش شده است، یک کنترلر دوال شوکر در کنار یک کنسول پلی استیشن دیده میشود که احتمال عرضه این کنسول با نسل 5 هارد های فوق سریع NVme را تایید میکند .
در تصویر فاش شده دیده میشود که سرعت بوت سیستم عامل با حافظه NVMe حتی از SATA SSD های معمولی فعلی هم بشدت بالاتر است و این نتیجه برروی اجرای بازی هاهم به وضوح نمایان است.
نکته دیگری که مهم است ، بلاخره شرکت های سازنده کنسول نسل بعد تصمیم به استفاده از هارد کنسول برای حافظه مجازی (به اصطلاح Page کردن ) گرفته اند که با توجه به معماری خاص کنسول و استفاده از APU میتواند کمک عمده ای به برداشتن بار از روی حاقظه اشتراکی کنسول یعنی RAM بکند.
نظرشما چیست؟ آیا این جهش بزرگ درباره هارد کنسول به حقیقت می پیوندد؟

 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر