حالا که داریم به عرضه بازی نزدیک میشیم بهتره این تاریخچه انیمال کراسینگ رو ادامه بدم
شهری در دوردست ها
روزهای Wii نینتندو C گنده Capitalism رو جوری با فرنچایزهای خودش و بقیه می چلوند که ایام فعلی سوییچ خیلی مهربانانه به نظر می رسند در مقایسه

طبیعتا انیمال کراسینگ که داشت پاره می کرد بازار رو با عرضه اش رو DS برای نینتندو خیلی مهم بود
و تو نوامبر سال 2008 (که از قضا نقطه اوج فروش Wii تو تاریخ زندگانی شه) سومین انیمال کراسینگ تاریخ عرضه میشه
View attachment 128733
نسخه City Folk در نهایت عملکردش مثبت بود ولی با نگاه به متای 73 اش و فروش 4.3 میلیونی اش در مقایسه با Wild World میشه فهمید یه جای کار می لنگه
مسئله این جاست تفاوت سخت افزاری نامحسوس Wii نسبت به GC و تفاوت نامحسوس تم و گیم پلی بازی نسبت به خود Wild World باعث شده بود منتقدها لقب "ادامه نسبتا تکراری" به بازی بدن، با این وجود عموما نقدهای مثبتی دریافت کرد بازی و جدای ساختار خیلی مشابهش با نسخه قبلی، بازی خوبی بود
فروش بازی هم اساسا به خاطر این پایین تر بود که اگه کسی میخواست واقعا انیمال کراسینگ بزنه، DS و Wild World قطعا گزینه بهتری بودند، هم کامیونیتی فعال تری داشت بازی، هم ارزون تر بود، و هم بازی کردن با DS تو حالت دستی، هر جا هر وقت با یه دهکده تو جیبت، قطعا راحت تر نشستن پای Wii و نانچاک و ویموت دست آدم گرفتن بود، ویژگی ها و تغییرات City Folk تغییرات خوب و قابل توجهی بودن، اضافه کردن شهر مرکزی، ویس چت به واسطه میکروفون ویموت و کلی ایونت و شهروند های جدید، همه هر چند خوب ولی در کل نتونسنتن بازی رو از زیر سایه Wild World بکشن بیرون
البته این دوره Wii همزمان میشه با شیوع عناوین Shovelware (بخونید بازی های آشغال دوزاری Wii) که خیلیاشون سعی کردن با میمیک کردن و کپی ها درجه دو و سه از روی فرمول انیمال کراسینگ به یه نون و نوایی برسن. این در مورد عناوین لایسنسی روی Wii خیلی رایج بود اون موقع و خب از 2011 به بعد موجش خدا رو شکر خوابید
البته گفتم که... ملت خیلی دوست دارن یه دهکده خوش و خرم تو جیب شون داشته باشن، پس مشخصه نینتندو برای عرضه کنسول دستی بعدیش بخواد "حسابی" از این مسیر پول به جیب بزنه
تداخل دو دوران
وقتی 3DS سال 2011 عرضه شد، نه تنها جلوی ویتا و رشد غیر قابل توقف بازی های موبایل محکوم به شکست بود، بلکه به خاطر قیمت و ساپورت نرم افزاری عجیب غریبش داشت واقعا میخورد تو در و دیوار!
البته نینتندو یکهو آخر 2012 جوری ورق رو چرخوند و جاخالی داد که یهو سونی با ویتا رفتن تو دیوار خیلی موذیانه، نینتندو از قِبَل بازی های موبایل به روش خودش حسابی خورد و آخرشم کنسولش کلی فروش کرد و کلی سود کرد از کل قضیه
ولی دقیقا نینتندو 2012 و پشت بندش 2013 چی کار کرد؟
ساده است، در وهله اول قیمت غیر منطقی کنسول رو منطقی کرد و تو وهله دوم یه سری بازی داد که نشه از خیرشون به این راحتی ها گذشت
Luigi's Mansion 2، یه Zelda ـی جدید، ماریوی سه بعدی و دو بعدی جدید رو کنسول، پوکمون!
و صد البته Animal Crossing: New Leaf تو ژوئن 2013

شاید اگه ویتا میذاشت ملت دهکده خودشون رو با یه دستیار خوشمل که از قضا یه سگ شی زو هم هست بگردونن، اون جوری بهش انتقاد نمیشد و زمین نمیخورد

همیشه این چیزا تو یه زاویه های خاصی پیچیده تر از چیزیه که فکر می کنیم
View attachment 128734
البته اون اوایل یکم خلوت تر بود کاور بازی که تعریف می کنم چی میشه این وسط
متای 88 و فروش 12 میلیونی بازی به نظرم باید مشخص کنه که New Leaf قطعا از هر نظر عنوان موفقی برای نینتندو و فرنچایزش بوده، ولی موفقیت بازی به متا و فروشش ختم نمیشه اساسا
از معرفی تو E3 2010 تا عرضه از تو ژوئن 2013، بازی سه سال تو لیست انتظار ملت بود، و 6 ماه اختلاف عرضه بین نسخه ژاپن و عرضه جهانی اصلا کمکی به این ماجرا نمی کرد. سازنده ها قشنگ یه سال بعد از شروع توسعه این ایده به ذهنشون میرسه که برای دادن آزادی بیشتر به کاربرها، بهشون این بار نقش شهردار رو بده تا بهتر و راحتتر دهکده کوچیک شون رو توسعه بدن. این باعث یه تغییر جهت دهی تو کارگردانی بازی شد که طعم خاص جدیدی به سری Animal Crossing داد و بهبود های بصری به واسطه 3DS این حس رو تقویت کرد و بر خلاف Wii که گیمیک هاش اون قدره با ذات Animal Crossing هماهنگ نبود، گیمیک تصاویر 3D کنسول جدید نینتندو اتفاقا حسابی با نحوه نمایش و گردش تو سری جور در اومد و خیلی حس جالبی به کل قضیه می داد.
نتیجه مسلما موفقیت آمیز از اب در اومد و کیفیت ساخت و حجم ترسناک بالای محتوا تو بازی باعث شد تا سال ها بازی کامیونیتی بزرگ شو حفظ کنه... بازی مخصوصا بین افراد مسن تر خیلی محبوبیت پیدا کرد و اسم Animal Crossing رو بین گیمرهای جوون تر هم بیشتر جا انداخت (به استثنای ایران... این جا کلا همیشه یه چیزی هست این اسم ها نمی پیچه توش

)
و آه... میدونید که انیمال کراسینگ پر شخصیت های حیوونی انتروپومورفیک (انسان نما) ـه... ولی تا عرضه New Leaf اصولا Tom Nook و K.K Slider آیکون های سری بودند، با معرفی دستیار شهردار جدیدتون، Isabelle سری آیکون اش عوض شد و شهردار بامزه New Leaf نماد مجموعه شد
View attachment 128735
دوره دوره جدید ایسابل بود اصن! تازه تو اکانت توییتر بازی هم کلی توییت می کرد!
سلطنتی می کردها، تازه اسمش هم راه دادنش تا نشون بده میتونه کلاد و اسنیک رو هم تیکه پاره کنه!
ولی این تمومش نبود، New Leaf به لطف آپدیت ها و کامیونیتی فعالش بازی ای بود که زیاد عمر کرد و تو همین مدت با سر محکم خورد تو یه دوران دیگه
دوران آمیبوها!
آمیبوها، یه مجموعه از فیگورین هایی بودن که نینتندو از شخصیت های مختلف اش تو مقیاس انبوه تولید می کرد و اگه تو بازی به واسطه NFC کنسول های Wii U یا 3DS و Switch این آمیبوها شناسایی می شدند یه سری جایزه مایزه و آیتم مایتم می گرفتید
آمیبوها از 2013 شروع به فعالیت کردن، و 2014 با (Smash Bros (WiiU/3DS آتیششون حسابی گرم تر شد و 2015 و 2016 که نقطه اوج شون بود New Leaf با یه آپدیت گنده ساپورت از آمیبو ها رو شروع کرده و خب طولی نکشید که اکثر فروشگاه های ویدیو گیم پر شد از آمیبوهای انیمال کراسینگ
View attachment 128738
موفقیت این قضیه اون قدر خوب بود و واسه نینتندو مهم بود که بازی تو 2016 اسم اش عوض شد و تبدیل شد به Animal Crossing: New Leaf: Welcome Amiibo
بعد یه مدت هم بازی رفت تو مجموعه Nintendo Select و باکس آرت نهایی چیزی شد که بالا می بینید
New Leaf به نینتندو اثبات کرد که با پشتیبانی دراز مدت میتونه تا بیشتر از سه سال از قِبَل یه بازی موفقیت کسب کنه و حتی چیزهایی مثل آمیبو هم این وسط کمک کننده بزرگ باشند
البته که... آمیبو ها باعث شدند چند سال دوره به شدت تاریکی برای سری Animal Crossing و طرفداراش رقم بخوره

بالاخره تاریخ هر سری بازی ویدیویی یه سری نقاط ترسناک و تاریک داره و به زودی به نقطه تاریک و تیره سری Animal Crossing میرسیم
