ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
Spencer: سعی ما بر بازیابی اعتماد است نه شکست Sony
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="LiviNG D3AD" data-source="post: 3889043" data-attributes="member: 30435"><p>Xbox 360 یکسال زودتر عرضه شد، گرافیک HD رو به نمایش گذاشت، بازیسازی براش راحت تر بود (خیلی از بازیسازهای AAA اتوماتیک PS3 رو نادیده میگرفتن)، قیمت کمتری از PS3 داشت و از نظر قدرت هم با PS3 برابری میکرد که در کنار معماری بهترش و انعطاف پذیریش باعث میشد روی عناوین 3rd Party نتیجه بهتری هم بگیره. Xbox 360 با یه تجربه کامل آنلاین و Xbox Live عرضه شده و امکاناتی مثل Party Chat و حمایت از بازیهای آرکید و ... رو با خودش به همراه داشت. به همین دلیل بهترین مکان برای بازیهای آنلاین به حساب میومد و یک Library کامل هم براش داشت که بازیهای 3rd Party هم بهش اضافه میکردن. تنها مشکل 360 مشکل سه چراغ بود که اون رو هم قبل از عرضه خود کنسول بودجه هنگفتی رو برای مدیریت و جبرانش اختصاص داده بودن (طبق صحبتهای اخیر Peter Moore در IGN). اگر که شما میگی 360 بخاطر سیاست غلط سونی فروشش بیشتر شد و در ادامه نسل با تصحیح سیاستش تونست فروش بیشتری بدست بیاره من هم میتونم بگم که PS3 در ادامه نسل بخاطر سیاست غلط مایکروسافت (رفتن به سمت گیمرهای کژوال و کم توجهی به ساخت بازیهای AAA جدید به جز عناوین Forza، GeoW و Halo و دادن آفرهای کمتر) تونست اختلاف فروشش رو جبران کنه. در هر صورت چیزهایی که 360 برای این صنعت به یک استاندارد تبدیل کرد رو نمیتونید منکر بشید. حتی حرکت جدید سونی در خرید شرکت Softkinetic که دوربینها و تکنولوژیهایی شبیه به کینکت تولید میکنه نشون میدن که قدمهایی که مایکروسافت با کینکت برداشته هم چندان غلط نبوده اما سیاستهای غلطی رو برای عرضش و فراگیر کردنش اتخاذ کردن.</p><p></p><p>سونی بعد از سال چهارم عرضه PS3 (که این هم باز یکشبه نبود بلکه شروعش سال چهارم بود) تونست به یک سطح یکسان با 360 برسه اون هم به کمک آسانتر کردن ساخت بازی برای کنسولش، عرضه بازیهای AAA با کیفیت (که UC2 پرچمدارشون بود)، بهبود سرویسهای آنلاینش (که باز فکر میکنم سال 2011 با یه بحران جدی روبرو شدن) و اضافه کردن خدمات جدید و رفتن سمت بازیسازهای Indie (با یک رویکرد جدید و جذب اونها) و پایین آوردن هزینه ساخت کنسولش تونست به رقابت برگرده. دلیلی وجود نداره که اینقدر همه چیز رو ساده کنید چون در نهایت چیزهایی رو که در واقعیت اتفاق افتادن رو جور دیگه نمایش میدن.</p><p></p><p>توی این نسل هم مایکروسافت بزرگترین اشتباهش نحوه معرفی کنسول در 21 می 2013 بود (که اولویت رونمایشون بازیها نبودن) و علی رغم وجود شایعات زیاد در مورد بازیهای دسته دوم و ... حرفی نزدن و در E3 2013 هم باز حرفی در این خصوص نزدن و به سونی این امکان رو دادن که در یک ویدئو و نمایش که مستقیماً همین نقطه ضعف مایکروسافت رو هدف گرفته بود به مسأله دامن بزنه. مایکروسافت اشتباهات زیادی رو در اوایل معرفی XB1 و عرضش مرتکب شد. اما تا آخر 2014 تقریباً همه اونها رو جبران کردن و الان (2015) مشغول رفع کردن آخرین نکات و مشکلات باقیمانده هستن. چک 24 ساعته آنلاین رو تقریباً 2 هفته بعد از E3 برداشتن (زمانی که کنسول هنوز لانچ هم نشده بود)، کینکت رو نیمه اول 2014 از روی باندل اصلی برداشتن، در اواخر 2014 قیمت رو هم بطور کلی کاهش دادن که در 2015 هم ادامه پیدا کرد و در تمام این مدت هم با توجه به جبهه گیریهایی که علیه کینکت شده بود توی هیچ نمایشگاهی از کینکت حرفی نزدن. در تمام مدت هم مشغول بهتر و بهینهتر کردن APIهای کنسول بودن و تا آخر 2015 هم که DX12 و Windows 10 رو روی XB1 خواهند آورد و با یک UI جدید که همخوانی بیشتری با دسته XB1 داره آخرین اثرات حضور کینکت رو هم پاک میکنن، هرچند چیزی از قابلیتهاش کم نکردن. در تمام این مدت هم حداقل بازیهای 1st Paty خوبی رو برای XB1 عرضه کردن و حمایت بازیسازهای 3rd Party ازشون هم به هیچ وجه بد نبوده و ضعفشون در حمایت از بازیسازهای Indie رو هم با برنامه ID@Xbox تا حد زیادی مرتفع کردن (که البته شروع به کار دیر هنگامشون نسبت به برنامه مشابه در سونی یکسری مشکلات رو براشون ایجاد کرده). 2-3 تا عنوان AAA بزرگ رو هم که تا آخر 2015 عرضه کردن/میکنن و یک Line-up کامل رو هم برای 2016 تدارک دیدن. </p><p></p><p>و البته همین امسال شاهد حرکات جدید از طرف تیم Xbox بودیم که اولینش حمایت از Windows 10 و PC Gaming بود که با ساختن بازیهای جدید برای PC و یا عرضه کردن برخی بازیهای موجود XB1 براش یک موقعیت جدید رو فراهم میکنه (Fable Legends، GeoW:UE، Killer Instinct، Halo Wars 2 و ...). به گفته اسپنسر با اینکار میتونن هم از دیگر پلتفرم مایکروسافت حمایت کنن و هم میتونن از درآمد تولید شده از فروش بیشتر این بازیها دست به ساخت بازیهای انحصاری دیگه و جدیدتر بزنن که در نهایت هم برای دارندگان XB1 خوب میشه و هم برای کاربران Windows 10. آوردن BC به XB1 هم حرکت دومشون هست و در ادامه 2016 هم از Cloud Compute استفاده خواهند کرد که فرصتهای جدیدی رو پیش روی تیم Xbox قرار خواهد داد و با خرید Havok و آوردنش روی Azure فرصتهاشون در این بخش بیشتر هم میشه (با فراگیر کردنش). در کل تا 2015 بیشترین انرژی مایکروسافت صرف مشکلات لانچ XB1 شد (نرم افزاری و اقتصادی) اما از آخر امسال به بعد تازه شاهد حرکت های جدید مایکروسافت خواهیم بود. به همه اینها اضافه کنید 110 میلیون کاربر Windows 10 رو که در کمتر از 3 ماه به خودش جذب کرده و 1.25 میلیارد بازدید از استور مایکروسافت و مشترک بودن DX12 و خیلی از سرویسها و ... روی Xbox One و Windows 10 که فرصتهای جدیدی رو پیش روی تیم Xbox قرار خواهند داد. و یا سهم 25%ـی Windows 10 از کاربران استیم و ... کمتر از 3 ماه. باید منتظر موند تا موج اول بازیهای ID@Xbox و عناوین انحصاری مایکروسافت روی استور بیان و شرایط جدید رو بررسی کرد ولی خیلی بعیده که نتیجه بدی بگیرن و تیم Xbox در این میون ضرر کنه. </p><p></p><p>در مورد سایر نظرات شما هم به گفتن چند جمله بسنده میکنم (تا پستم بیشتر از این طولانی نشه). Azure و تیم نرم افزاری مایکروسافت (به جرأت میشه گفت قوی ترین تیم نرم افزاری جهان) پشتیبان تیم Xbox Live بودن و هستن. رابطه مایکروسافت با 3rd Party ها هیچ وقت بد نبوده و الان هم بد نیست، منتهی اولویت فعلیشون تمرکز بیشتر روی 1st Patyهای خودشون هست تا سرمایه گذاری روی بازیهای 3rd Party هم سبک (Halo و Killer Instinct برای نمونه) ولی از سرمایه گذاری روی بازیهای 3rd Party دیگه نزدن (مثلاًFifa 16 که در اروپا طرفدار داره و Fallout 4، Witcher، و ...). در کل از شباهت سیاستهای سونی با سیاستهای مایکروسافت در نسل پیش نمیشه به این نتیجه رسید که سیاست فعلی مایکروسافت غلطه، راهی رو که سونی داره میره مایکروسافت قبلاً طی کرده و الان هم داره با یسری تغییرات از تجربیات قبلیش استفاده میکنه. <a href="http://xbox.uservoice.com/">Xbox Feedback</a> رو اگر بگردید خیلی از درخواستها رو می بینید که مایکروسافت بهشون پاسخ داده (چه در مورد بازیها و چه در مورد سرویسها).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LiviNG D3AD, post: 3889043, member: 30435"] Xbox 360 یکسال زودتر عرضه شد، گرافیک HD رو به نمایش گذاشت، بازیسازی براش راحت تر بود (خیلی از بازیسازهای AAA اتوماتیک PS3 رو نادیده میگرفتن)، قیمت کمتری از PS3 داشت و از نظر قدرت هم با PS3 برابری میکرد که در کنار معماری بهترش و انعطاف پذیریش باعث میشد روی عناوین 3rd Party نتیجه بهتری هم بگیره. Xbox 360 با یه تجربه کامل آنلاین و Xbox Live عرضه شده و امکاناتی مثل Party Chat و حمایت از بازیهای آرکید و ... رو با خودش به همراه داشت. به همین دلیل بهترین مکان برای بازیهای آنلاین به حساب میومد و یک Library کامل هم براش داشت که بازیهای 3rd Party هم بهش اضافه میکردن. تنها مشکل 360 مشکل سه چراغ بود که اون رو هم قبل از عرضه خود کنسول بودجه هنگفتی رو برای مدیریت و جبرانش اختصاص داده بودن (طبق صحبتهای اخیر Peter Moore در IGN). اگر که شما میگی 360 بخاطر سیاست غلط سونی فروشش بیشتر شد و در ادامه نسل با تصحیح سیاستش تونست فروش بیشتری بدست بیاره من هم میتونم بگم که PS3 در ادامه نسل بخاطر سیاست غلط مایکروسافت (رفتن به سمت گیمرهای کژوال و کم توجهی به ساخت بازیهای AAA جدید به جز عناوین Forza، GeoW و Halo و دادن آفرهای کمتر) تونست اختلاف فروشش رو جبران کنه. در هر صورت چیزهایی که 360 برای این صنعت به یک استاندارد تبدیل کرد رو نمیتونید منکر بشید. حتی حرکت جدید سونی در خرید شرکت Softkinetic که دوربینها و تکنولوژیهایی شبیه به کینکت تولید میکنه نشون میدن که قدمهایی که مایکروسافت با کینکت برداشته هم چندان غلط نبوده اما سیاستهای غلطی رو برای عرضش و فراگیر کردنش اتخاذ کردن. سونی بعد از سال چهارم عرضه PS3 (که این هم باز یکشبه نبود بلکه شروعش سال چهارم بود) تونست به یک سطح یکسان با 360 برسه اون هم به کمک آسانتر کردن ساخت بازی برای کنسولش، عرضه بازیهای AAA با کیفیت (که UC2 پرچمدارشون بود)، بهبود سرویسهای آنلاینش (که باز فکر میکنم سال 2011 با یه بحران جدی روبرو شدن) و اضافه کردن خدمات جدید و رفتن سمت بازیسازهای Indie (با یک رویکرد جدید و جذب اونها) و پایین آوردن هزینه ساخت کنسولش تونست به رقابت برگرده. دلیلی وجود نداره که اینقدر همه چیز رو ساده کنید چون در نهایت چیزهایی رو که در واقعیت اتفاق افتادن رو جور دیگه نمایش میدن. توی این نسل هم مایکروسافت بزرگترین اشتباهش نحوه معرفی کنسول در 21 می 2013 بود (که اولویت رونمایشون بازیها نبودن) و علی رغم وجود شایعات زیاد در مورد بازیهای دسته دوم و ... حرفی نزدن و در E3 2013 هم باز حرفی در این خصوص نزدن و به سونی این امکان رو دادن که در یک ویدئو و نمایش که مستقیماً همین نقطه ضعف مایکروسافت رو هدف گرفته بود به مسأله دامن بزنه. مایکروسافت اشتباهات زیادی رو در اوایل معرفی XB1 و عرضش مرتکب شد. اما تا آخر 2014 تقریباً همه اونها رو جبران کردن و الان (2015) مشغول رفع کردن آخرین نکات و مشکلات باقیمانده هستن. چک 24 ساعته آنلاین رو تقریباً 2 هفته بعد از E3 برداشتن (زمانی که کنسول هنوز لانچ هم نشده بود)، کینکت رو نیمه اول 2014 از روی باندل اصلی برداشتن، در اواخر 2014 قیمت رو هم بطور کلی کاهش دادن که در 2015 هم ادامه پیدا کرد و در تمام این مدت هم با توجه به جبهه گیریهایی که علیه کینکت شده بود توی هیچ نمایشگاهی از کینکت حرفی نزدن. در تمام مدت هم مشغول بهتر و بهینهتر کردن APIهای کنسول بودن و تا آخر 2015 هم که DX12 و Windows 10 رو روی XB1 خواهند آورد و با یک UI جدید که همخوانی بیشتری با دسته XB1 داره آخرین اثرات حضور کینکت رو هم پاک میکنن، هرچند چیزی از قابلیتهاش کم نکردن. در تمام این مدت هم حداقل بازیهای 1st Paty خوبی رو برای XB1 عرضه کردن و حمایت بازیسازهای 3rd Party ازشون هم به هیچ وجه بد نبوده و ضعفشون در حمایت از بازیسازهای Indie رو هم با برنامه ID@Xbox تا حد زیادی مرتفع کردن (که البته شروع به کار دیر هنگامشون نسبت به برنامه مشابه در سونی یکسری مشکلات رو براشون ایجاد کرده). 2-3 تا عنوان AAA بزرگ رو هم که تا آخر 2015 عرضه کردن/میکنن و یک Line-up کامل رو هم برای 2016 تدارک دیدن. و البته همین امسال شاهد حرکات جدید از طرف تیم Xbox بودیم که اولینش حمایت از Windows 10 و PC Gaming بود که با ساختن بازیهای جدید برای PC و یا عرضه کردن برخی بازیهای موجود XB1 براش یک موقعیت جدید رو فراهم میکنه (Fable Legends، GeoW:UE، Killer Instinct، Halo Wars 2 و ...). به گفته اسپنسر با اینکار میتونن هم از دیگر پلتفرم مایکروسافت حمایت کنن و هم میتونن از درآمد تولید شده از فروش بیشتر این بازیها دست به ساخت بازیهای انحصاری دیگه و جدیدتر بزنن که در نهایت هم برای دارندگان XB1 خوب میشه و هم برای کاربران Windows 10. آوردن BC به XB1 هم حرکت دومشون هست و در ادامه 2016 هم از Cloud Compute استفاده خواهند کرد که فرصتهای جدیدی رو پیش روی تیم Xbox قرار خواهد داد و با خرید Havok و آوردنش روی Azure فرصتهاشون در این بخش بیشتر هم میشه (با فراگیر کردنش). در کل تا 2015 بیشترین انرژی مایکروسافت صرف مشکلات لانچ XB1 شد (نرم افزاری و اقتصادی) اما از آخر امسال به بعد تازه شاهد حرکت های جدید مایکروسافت خواهیم بود. به همه اینها اضافه کنید 110 میلیون کاربر Windows 10 رو که در کمتر از 3 ماه به خودش جذب کرده و 1.25 میلیارد بازدید از استور مایکروسافت و مشترک بودن DX12 و خیلی از سرویسها و ... روی Xbox One و Windows 10 که فرصتهای جدیدی رو پیش روی تیم Xbox قرار خواهند داد. و یا سهم 25%ـی Windows 10 از کاربران استیم و ... کمتر از 3 ماه. باید منتظر موند تا موج اول بازیهای ID@Xbox و عناوین انحصاری مایکروسافت روی استور بیان و شرایط جدید رو بررسی کرد ولی خیلی بعیده که نتیجه بدی بگیرن و تیم Xbox در این میون ضرر کنه. در مورد سایر نظرات شما هم به گفتن چند جمله بسنده میکنم (تا پستم بیشتر از این طولانی نشه). Azure و تیم نرم افزاری مایکروسافت (به جرأت میشه گفت قوی ترین تیم نرم افزاری جهان) پشتیبان تیم Xbox Live بودن و هستن. رابطه مایکروسافت با 3rd Party ها هیچ وقت بد نبوده و الان هم بد نیست، منتهی اولویت فعلیشون تمرکز بیشتر روی 1st Patyهای خودشون هست تا سرمایه گذاری روی بازیهای 3rd Party هم سبک (Halo و Killer Instinct برای نمونه) ولی از سرمایه گذاری روی بازیهای 3rd Party دیگه نزدن (مثلاًFifa 16 که در اروپا طرفدار داره و Fallout 4، Witcher، و ...). در کل از شباهت سیاستهای سونی با سیاستهای مایکروسافت در نسل پیش نمیشه به این نتیجه رسید که سیاست فعلی مایکروسافت غلطه، راهی رو که سونی داره میره مایکروسافت قبلاً طی کرده و الان هم داره با یسری تغییرات از تجربیات قبلیش استفاده میکنه. [URL="http://xbox.uservoice.com/"]Xbox Feedback[/URL] رو اگر بگردید خیلی از درخواستها رو می بینید که مایکروسافت بهشون پاسخ داده (چه در مورد بازیها و چه در مورد سرویسها). [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
Spencer: سعی ما بر بازیابی اعتماد است نه شکست Sony
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft