درود
کنفرانس اختصاصی سونی در GDC امسال شاهد رونمایی رسمی PlayStation Move بود ، کنترلر حساس به حرکتی که با نام های مختلف شناخته میشد . بازی های زیادی در نمایشگاه وجود دارند که قابل بازی هستند و می توانند قابلیت های Move رو به نمایش بزارند . یکی از این بازی ها که چند روز پیش معرفی شد SOCOM 4 است . بازی که با Move نیز سازگار است . Hands-On که پیش رو دارید نوشته آقای Chris Roper از سایت IGN است که تجربیات خود را از تجربه SOCOM 4 به وسیله Move بازگو می کند .
نسخه دمویی که در GDC قابل بازی بود یک نمایش بسیار ساده و کوتاه از SOCOM 4 بود که شامل قسمت های ساده ای از تیراندازی و تعقیب و گریز در روستایی در یک جنگل می شود . کاملا مشخص است که Zipper Interactive و Sony قصد دارند قسمت های اصلی و زباتر بازی رو فعلا به نمایش نگذارند و ان را زمانی موکول کنند که تمرکز روی بازی زیاد است . در واقع این دمو برای نشان دادن نحوه سازگاری Move با عنوان جدید Zipper Interactive بود .
اساسا، کنترل در SOCOM 4 شباهت زیادی به Metroid Prime 3 دارد . Sub Controller ( کنترلر کوچک تر با آنالوگ ) به حرکت اختصاص دارد . با فشار دادن Trigger روی این کنترلر می توانید کاور بگیرید . کنترلر اصلی ( کنترلر بزرگ تر با توپ رنگی ) برای هدف گیری استفاده می شود و با فشار دادن Trigger آن می توایند به حالت Zoom Mode بروید . دکمه دایره برای پرتاب کردن نارنجک استفاده می شود ، همچنین با هدف گیری به مکان خاصی و فشار دادن جهت بالا در D-Pad تیم را به محل مورد نظر هدایت می کند .
کنترل بازی در حد بسیار مطلوبی قرار دارد و مشکل خاصی وجود ندارد اگر چه که من مشکل عمده ای با Dead Zone یی که در مرکز تصویر وجود داشت ، داشتم . برای برگشتن شما باید نشانه را به لبه تصویر در جهت مورد نظر ببرید تا بتوایند به ان جهت بچرخید .
در حیطه خود بازی همونطور که اشاره شد این یکه دمو کاملا کوتاه و ساده بود که به درگیری بسیار کوتاه با دشمنان در یک روستا ختم میشد اما در همین مدت کوتاه هوش مصنوعی دشمنان خوب به نظر می رسید ، آنها کاور می گرفتند تا از تیرهایی که شلیک می کردم در امان باشند ، همچنین فرمان هایی که داده می شد نیز بسیار کارآمد و مفید بود . از لحاظ گرافیک و جلوه های بصری نیز بازی خوب و راضی کننده بود ، هر چند شگفت انگیز نبود ولی خوب به نظر می رسید . البته بازی در مرحله Pre Alpha قرار دارد و قطعا تا زمان عرضه به سطح مطلوب تری خواهد رسید .
به کنترل با PlayStation Move برگردیم . همه چیز خوب و عالی بود ولی با این حال من هنوز هم با Dualshock بازی خواهم کرد ( بازی هر دو کنترلر را پشتیبانی خواهد کرد ) شاید به این خاطر که Zipper Interactive قابلیت بازی کردن با Move را در قالب یک پچ به بازی اضافه کرده و به همین خاطر Dualshock مطمئن تر به نظر می رسد .
کنفرانس اختصاصی سونی در GDC امسال شاهد رونمایی رسمی PlayStation Move بود ، کنترلر حساس به حرکتی که با نام های مختلف شناخته میشد . بازی های زیادی در نمایشگاه وجود دارند که قابل بازی هستند و می توانند قابلیت های Move رو به نمایش بزارند . یکی از این بازی ها که چند روز پیش معرفی شد SOCOM 4 است . بازی که با Move نیز سازگار است . Hands-On که پیش رو دارید نوشته آقای Chris Roper از سایت IGN است که تجربیات خود را از تجربه SOCOM 4 به وسیله Move بازگو می کند .
نسخه دمویی که در GDC قابل بازی بود یک نمایش بسیار ساده و کوتاه از SOCOM 4 بود که شامل قسمت های ساده ای از تیراندازی و تعقیب و گریز در روستایی در یک جنگل می شود . کاملا مشخص است که Zipper Interactive و Sony قصد دارند قسمت های اصلی و زباتر بازی رو فعلا به نمایش نگذارند و ان را زمانی موکول کنند که تمرکز روی بازی زیاد است . در واقع این دمو برای نشان دادن نحوه سازگاری Move با عنوان جدید Zipper Interactive بود .
اساسا، کنترل در SOCOM 4 شباهت زیادی به Metroid Prime 3 دارد . Sub Controller ( کنترلر کوچک تر با آنالوگ ) به حرکت اختصاص دارد . با فشار دادن Trigger روی این کنترلر می توانید کاور بگیرید . کنترلر اصلی ( کنترلر بزرگ تر با توپ رنگی ) برای هدف گیری استفاده می شود و با فشار دادن Trigger آن می توایند به حالت Zoom Mode بروید . دکمه دایره برای پرتاب کردن نارنجک استفاده می شود ، همچنین با هدف گیری به مکان خاصی و فشار دادن جهت بالا در D-Pad تیم را به محل مورد نظر هدایت می کند .
کنترل بازی در حد بسیار مطلوبی قرار دارد و مشکل خاصی وجود ندارد اگر چه که من مشکل عمده ای با Dead Zone یی که در مرکز تصویر وجود داشت ، داشتم . برای برگشتن شما باید نشانه را به لبه تصویر در جهت مورد نظر ببرید تا بتوایند به ان جهت بچرخید .
در حیطه خود بازی همونطور که اشاره شد این یکه دمو کاملا کوتاه و ساده بود که به درگیری بسیار کوتاه با دشمنان در یک روستا ختم میشد اما در همین مدت کوتاه هوش مصنوعی دشمنان خوب به نظر می رسید ، آنها کاور می گرفتند تا از تیرهایی که شلیک می کردم در امان باشند ، همچنین فرمان هایی که داده می شد نیز بسیار کارآمد و مفید بود . از لحاظ گرافیک و جلوه های بصری نیز بازی خوب و راضی کننده بود ، هر چند شگفت انگیز نبود ولی خوب به نظر می رسید . البته بازی در مرحله Pre Alpha قرار دارد و قطعا تا زمان عرضه به سطح مطلوب تری خواهد رسید .
به کنترل با PlayStation Move برگردیم . همه چیز خوب و عالی بود ولی با این حال من هنوز هم با Dualshock بازی خواهم کرد ( بازی هر دو کنترلر را پشتیبانی خواهد کرد ) شاید به این خاطر که Zipper Interactive قابلیت بازی کردن با Move را در قالب یک پچ به بازی اضافه کرده و به همین خاطر Dualshock مطمئن تر به نظر می رسد .