ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
PlayStation 4K بطور رسمی توسط سونی تایید شد
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Soheil" data-source="post: 4033287" data-attributes="member: 3189"><p>آخه نریمان سرعت پیشرفت تکنولوژی که فقط منوط به سخت افزار نیست که.الان سه طرف این ماجرا به ترتیب کنسول ساز،گیمر جماعت و بازی سازها (ناشرو سازنده) هستن که دو طرفش از این ماجرا زیان میبینن.</p><p></p><p>هر چه قدر قدرت سخت افزاری افزایش پیدا میکنه فضا برای افزایش گرافیک افزایش پیدا میکنه اما به چه قیمتی؟ به قیمت اینکه سازنده و ناشر مجبورن کلی زمان و هزینه بیشتر صرف کنن.</p><p></p><p>نسل ششم با 5-10 میلیون دلار بازی میساختن به نحوی که Shenmue که جاه طلبانه ترین پروژه تاریخ نسبت به زمان عرضه است اون زمان 70 میلیون دلار هزینه برداشت. الان یک بازی AAA متوسط حدود 80-100 میلیون دلار هزینه برای ناشر داره. حالا این هزینه ها اوایل نسل که ناشر مجبور به تغییر موتور و وفق دادن خودش با سخت افزار جدید هست هم باز بیشتر میشه.تازه یکی دو سال که میگذره و چندتا بازی عرضه میکنن میتونن هزینه هاشون رو کاهش بدن.دلیل این همه ریمستر هم دقیقا از اینه.الان با این حرکت سونی و ماکروسافت هزینه های اضافی که قرار بود هر 7-8 سال یکبار جهش داشته باشه میره رو سه سال. و اینم دقیقا منجر به ورشکست شدن و یا کنار کشیدن ناشر های بیشتر خواهد بود(بوکمارک کن حرفم رو).</p><p></p><p>این حرکت از یک طرف هم به نظر به خلاقیت و ساخت بازی های خلاقانه تر هم ضربه میزنه. یکی هست که اون انرژی صرف متریال مربوط به گیم پلی بشه، یا صرف متریال مربوط به گرافیک.</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>اولا از الان معلوم نیست که قطعا تمام شرکت ها از تصمیم سونی مبنی بر حمایت از هردو کنسول پیروی کنن.مشابه این حرکت یک زمان در مورد Sega 32X و Sega CD هم اتفاق افتاده و اون زمان هم به جز سگا خیلی از شرکت ها از محصول جدید حمایت نکردن.یعنی بازیشون رو برای همون مدل پایه یعنی Sega Genesis عادی زدن.الان هم معلوم نیس، میتونه سه حالت رخ بده که اون هم بستگی به تصمیم خود ناشر داره و سونی بیش از حد نمیتونه فشار بیاره.ناشر تصمیم میگیره که از هر دوتای این کنسول ها حمایت کنه یا یکی از اونها (قوتی تر یا پایه).</p><p></p><p>این ورشکست شدن شرکتها هم چیزی نیست که نیاز به کشف داشته باشه.همین نسل هفت به حد کافی ناشر و سازنده Defunct شدن.معلومه وقتی هزینه بره بالاتر جبرانش هم سخت تر میشه.</p><p></p><p>اینی هم که سونی و ماکروسافت دارن این کار رو میکنن لزوما به این معنی نیست که ناشرها همشون راضی هستن.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Soheil, post: 4033287, member: 3189"] آخه نریمان سرعت پیشرفت تکنولوژی که فقط منوط به سخت افزار نیست که.الان سه طرف این ماجرا به ترتیب کنسول ساز،گیمر جماعت و بازی سازها (ناشرو سازنده) هستن که دو طرفش از این ماجرا زیان میبینن. هر چه قدر قدرت سخت افزاری افزایش پیدا میکنه فضا برای افزایش گرافیک افزایش پیدا میکنه اما به چه قیمتی؟ به قیمت اینکه سازنده و ناشر مجبورن کلی زمان و هزینه بیشتر صرف کنن. نسل ششم با 5-10 میلیون دلار بازی میساختن به نحوی که Shenmue که جاه طلبانه ترین پروژه تاریخ نسبت به زمان عرضه است اون زمان 70 میلیون دلار هزینه برداشت. الان یک بازی AAA متوسط حدود 80-100 میلیون دلار هزینه برای ناشر داره. حالا این هزینه ها اوایل نسل که ناشر مجبور به تغییر موتور و وفق دادن خودش با سخت افزار جدید هست هم باز بیشتر میشه.تازه یکی دو سال که میگذره و چندتا بازی عرضه میکنن میتونن هزینه هاشون رو کاهش بدن.دلیل این همه ریمستر هم دقیقا از اینه.الان با این حرکت سونی و ماکروسافت هزینه های اضافی که قرار بود هر 7-8 سال یکبار جهش داشته باشه میره رو سه سال. و اینم دقیقا منجر به ورشکست شدن و یا کنار کشیدن ناشر های بیشتر خواهد بود(بوکمارک کن حرفم رو). این حرکت از یک طرف هم به نظر به خلاقیت و ساخت بازی های خلاقانه تر هم ضربه میزنه. یکی هست که اون انرژی صرف متریال مربوط به گیم پلی بشه، یا صرف متریال مربوط به گرافیک. اولا از الان معلوم نیست که قطعا تمام شرکت ها از تصمیم سونی مبنی بر حمایت از هردو کنسول پیروی کنن.مشابه این حرکت یک زمان در مورد Sega 32X و Sega CD هم اتفاق افتاده و اون زمان هم به جز سگا خیلی از شرکت ها از محصول جدید حمایت نکردن.یعنی بازیشون رو برای همون مدل پایه یعنی Sega Genesis عادی زدن.الان هم معلوم نیس، میتونه سه حالت رخ بده که اون هم بستگی به تصمیم خود ناشر داره و سونی بیش از حد نمیتونه فشار بیاره.ناشر تصمیم میگیره که از هر دوتای این کنسول ها حمایت کنه یا یکی از اونها (قوتی تر یا پایه). این ورشکست شدن شرکتها هم چیزی نیست که نیاز به کشف داشته باشه.همین نسل هفت به حد کافی ناشر و سازنده Defunct شدن.معلومه وقتی هزینه بره بالاتر جبرانش هم سخت تر میشه. اینی هم که سونی و ماکروسافت دارن این کار رو میکنن لزوما به این معنی نیست که ناشرها همشون راضی هستن. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
PlayStation 4K بطور رسمی توسط سونی تایید شد
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft