ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
Piracy به فروش قانونی بازی ها کمک می کند
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="sina_unl" data-source="post: 4309012" data-attributes="member: 271"><p>یه چیزی که هر دو تا گروه مدافع و مخالف پایرسی در مورد این تحقیق فراموش کردن اینه که این تحقیق در سطح اتحادیۀ اروپا (کشورهای آلمان، اسپانیا، فرانسه، بریتانیا، لهستان و سوئد) انجام شده. </p><p>اونجا به دلیل قوانین سفت و سخت و سطح رفاه بیشتر مردم و دسترسی و خدمات بهتر، به طور کلی آمار پایرسی پایینتر از مثلاً روسیه یا چین یا برزیل یا ایرانه. طبق خود این تحقیق واسه اون 6 کشور، 18 درصد افراد در سال اجرای تحقیق حداقل یه بازی رو به صورت غیر قانونی دانلود کردن. الان کسی میتونه ادعا کنه که آمار توی کشور ما مشابه اینه؟</p><p>همین تحقیق اگه توی مثلاً آمریکای لاتین یا آسیای میانه یا خاورمیانه انجام بشه <strong>ممکنه </strong>نتیجۀ متفاوتی داشته باشه به دلیل نبودن قوانین محکم حمایت از ناشرین (و همین قوانینی که هست هم برای محصولات غیربومی به طور جدی اجرا نمیشه) و همینطور سطح درآمد مردم این مناطق و عدم دسترسی مناسب و ... </p><p>این 400هزار دلار رو هم خرج نکردن که نتیجه بگیرن فردا تمام قوانین بر علیه پایرسی رو لغو کنن، هدف اینه که اون هزینه هایی که داره سالیانه انجام میشه برای مبارزه با پایرسی چه طوری هزینه بشه که بی خود پول رو هدر ندن. </p><p>مثلاً الان نتیجه گرفتن که واسه فیلمای بلاکباستری 40 درصد پایرسی ضرر میرسونه ولی کل صنعت فیلم و سینما توی تحقیق گفته شده 27 درصد ضرر کرده از پایرسی. حجم مالی صنعت سینما تقریباً 40 میلیارد دلاره و اگه رفتار همۀ مردم دنیا مثل این 6 کشور باشه، ضرر سالیانۀ صنعت سینما از پایرسی سالی 10-11 میلیارد دلاره که عدد بزرگیه. الان این آمار رو مقایسه کنیم با کشور خودمون که نه امکان تماشای فیلمهای روز توی سینما ها هست و نه یه سرویس VoD درست و حسابی و نه قیمت دیسکهای فیزیکی معقوله، خب مارکت ایران عملاً هیچ سودی به صنعت سینما نمیرسونه.</p><p>اما در مورد بازیها، پایرسی 24 درصد اثر مثبت داشت! حتی یه تحقیق دیگه مربوط 2012 بوده که نتایج مشابهی داشته اما علت این اثر مثبت چیزی مثل"من پایرت میکنم ولی خودم بازی رو نمیخرم اما به دیگران معرفیش میکنم و اونا میخرنش" نیست بلکه دسترسی به بخشهای آنلاین، دسترسی به پچهای به روز و تخفیفهاییه که شرکتها اعمال میکنن. </p><p>یه آمار جالب هم داره که میگه 80 درصد کسایی که فیلم و سریال رو پایرت میکنن حاضر نیستن بابت استفادۀ قانونی پول بدن (چون به نظرشون گرونه) ولی در مورد بازیها (55درصد) و کتاب (66درصد) و موسیقی (51درصد) اگه کسی از چیزی که پایرت کرده خوشش بیاد با خریدش با همین قیمتهای الان مشکلی نداره.</p><p></p><p>در نهایت بازم میگم این تحقیق رفتار مردم اتحادیۀ اروپا رو بررسی کرده و تعمیم به مردم ایران کاملاً غلطه ولی اینکه یه عده میان میگن تحقیقی که نمونۀ آماریش 29هزار نفر بوده و با پیشینۀ تحقیق هم همسانی خوبی داشته و به سفارش اتحادیۀ اروپا انجام شده اشتباهه و چرته رو هم باید یه جایی ثبتش کرد.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sina_unl, post: 4309012, member: 271"] یه چیزی که هر دو تا گروه مدافع و مخالف پایرسی در مورد این تحقیق فراموش کردن اینه که این تحقیق در سطح اتحادیۀ اروپا (کشورهای آلمان، اسپانیا، فرانسه، بریتانیا، لهستان و سوئد) انجام شده. اونجا به دلیل قوانین سفت و سخت و سطح رفاه بیشتر مردم و دسترسی و خدمات بهتر، به طور کلی آمار پایرسی پایینتر از مثلاً روسیه یا چین یا برزیل یا ایرانه. طبق خود این تحقیق واسه اون 6 کشور، 18 درصد افراد در سال اجرای تحقیق حداقل یه بازی رو به صورت غیر قانونی دانلود کردن. الان کسی میتونه ادعا کنه که آمار توی کشور ما مشابه اینه؟ همین تحقیق اگه توی مثلاً آمریکای لاتین یا آسیای میانه یا خاورمیانه انجام بشه [B]ممکنه [/B]نتیجۀ متفاوتی داشته باشه به دلیل نبودن قوانین محکم حمایت از ناشرین (و همین قوانینی که هست هم برای محصولات غیربومی به طور جدی اجرا نمیشه) و همینطور سطح درآمد مردم این مناطق و عدم دسترسی مناسب و ... این 400هزار دلار رو هم خرج نکردن که نتیجه بگیرن فردا تمام قوانین بر علیه پایرسی رو لغو کنن، هدف اینه که اون هزینه هایی که داره سالیانه انجام میشه برای مبارزه با پایرسی چه طوری هزینه بشه که بی خود پول رو هدر ندن. مثلاً الان نتیجه گرفتن که واسه فیلمای بلاکباستری 40 درصد پایرسی ضرر میرسونه ولی کل صنعت فیلم و سینما توی تحقیق گفته شده 27 درصد ضرر کرده از پایرسی. حجم مالی صنعت سینما تقریباً 40 میلیارد دلاره و اگه رفتار همۀ مردم دنیا مثل این 6 کشور باشه، ضرر سالیانۀ صنعت سینما از پایرسی سالی 10-11 میلیارد دلاره که عدد بزرگیه. الان این آمار رو مقایسه کنیم با کشور خودمون که نه امکان تماشای فیلمهای روز توی سینما ها هست و نه یه سرویس VoD درست و حسابی و نه قیمت دیسکهای فیزیکی معقوله، خب مارکت ایران عملاً هیچ سودی به صنعت سینما نمیرسونه. اما در مورد بازیها، پایرسی 24 درصد اثر مثبت داشت! حتی یه تحقیق دیگه مربوط 2012 بوده که نتایج مشابهی داشته اما علت این اثر مثبت چیزی مثل"من پایرت میکنم ولی خودم بازی رو نمیخرم اما به دیگران معرفیش میکنم و اونا میخرنش" نیست بلکه دسترسی به بخشهای آنلاین، دسترسی به پچهای به روز و تخفیفهاییه که شرکتها اعمال میکنن. یه آمار جالب هم داره که میگه 80 درصد کسایی که فیلم و سریال رو پایرت میکنن حاضر نیستن بابت استفادۀ قانونی پول بدن (چون به نظرشون گرونه) ولی در مورد بازیها (55درصد) و کتاب (66درصد) و موسیقی (51درصد) اگه کسی از چیزی که پایرت کرده خوشش بیاد با خریدش با همین قیمتهای الان مشکلی نداره. در نهایت بازم میگم این تحقیق رفتار مردم اتحادیۀ اروپا رو بررسی کرده و تعمیم به مردم ایران کاملاً غلطه ولی اینکه یه عده میان میگن تحقیقی که نمونۀ آماریش 29هزار نفر بوده و با پیشینۀ تحقیق هم همسانی خوبی داشته و به سفارش اتحادیۀ اروپا انجام شده اشتباهه و چرته رو هم باید یه جایی ثبتش کرد. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
Piracy به فروش قانونی بازی ها کمک می کند
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft