مشخص شد METRO 2033 جدید ترین شوتر THQ که توسط شرکت 4A Games
وبا موتوراختصاصی این شرکت یعنی 4A Engine در حال ساخت است به طور کامل از امکانات
جدید ترین واسط گرافیکی مایکروسافت DirectX 11 پشتیبانی خواهد کرد.
خصوصیاتی همچون Depth of Field بسیار پیشرفته و بافت های سطحی با کیفیت شخصیت ها Full Tessellation on character models) برای اولین بار در این عنوان به کار خواهند رفت.
لازم به ذکر است METRO 2033 از تکنولوژی Nvidia 3D Vision و Nvidia PhysXیز به طور کامل پشتیبانی خواهد کرد.
نکته ی عجیب و جالب حمایت بسیار شدید انویدیا از این عنوان مبتنی بر DirectX 11 است
در حالیکه هنوز کارت های سازگار با DirectX 11 انویدیا موسوم به Fermy راه زیادی تا عرضه به بازار های جهان در پیش دارند.
شرکت انویدیا به تازگی در مورد این عنوان اظهار داشته: "موتور استثنایی 4A را با تصاویر سهبعدی انویدیا و پشتیبان PhysX تصور کنیدتا با یکی از خارقالعادهترین جلوههای گرافیکی و فیزیکی مواجه شوید."
و همچنین این انجین را یکی از موفق ترین انجین ها ی سال 2010 قلمداد کرده است.
میتوان عنوان کرد انویدیا قصد دارد از این عنوان
به عنوان یک محرک تبلیغاتی برای مقابله
با کارت های موفق سری 5000 ، ATI استفاده کند
،امری که احتمالا تا عرضه ی سری Fermy ادامه خواهد داشت.
----------------------------
لازم به ذکر است خط داستانی بازی اکشن اولشخص
2033 Metroاز روی رمان "مترو 2033" نوشته دیمیتری گلوکوفسکی، نویسنده روسی اقتباس شده است.
رمان مترو 2033 در سال 2002 میلادی منتشر و تا کنون بیش از 400.000 نسخه از این کتاب تنها در داخل خاک روسیه فروخته شده است.
حقوق رمان مترو 2033 تا کنون به 20 کشور جهان فروخته شده.
دیمیتری گلوکوفسکی در سال 2007 میلادی موفق به کسب نشان ویژه انجمن نویسندگان داستانهای علمی-تخیلی اروپا شد.
---------------------------
METRO 2033 در تاریخ شانزدهم مارس برای پلتفرمهای PC و XBOX 360 منتشر خواهد شد.
آخرین ویرایش: