Fight Night Champion | GameSpot Review

آیا با ترجمه نقد و بررسی سایت های بزرگ موافقید؟

  • آره! خیلی جالبه

    رای‌ها: 15 71.4%
  • نه خودتو علاف می کنی!

    رای‌ها: 5 23.8%
  • نظری ندارم

    رای‌ها: 1 4.8%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    21

Acatalectic

کاربر سایت
Apr 5, 2010
469
Fight_Night_Champion.jpg

EA Sports
EA Canada
Boxing
Release: Mar 1, 2011 »
ESRB: Mature​

مهم نیست که شما چقدر زمان صرف دموی Fight Night Champion یا بازیهای قبلی سری Fight Night کرده باشید، اولین عمل شما در آخرین شبیه ساز بوکس EA Sports چیزی جز تقلا برای بلند شدن از زمین بعد از اولین ناک آوتی نخواهد بود! حالا شما Andre Bishop افسانه ای هستید که باید با زندانی هایی که سر و کله های شدیدا خالکوبی شده دارند مبارزه کنید و البته این بار در یک مد داستانی جدید به نام Champion (قهرمان). به سمت اولین مبارزه بروید که خود یک آموزشی بسیار خوب است و حالا می توانید تصمیم بر ادامه ی داستان Bishop یا همان مدهایی که یادآور بی نظیر Fight Night Round 4 هستند بگیرید. هر قسمتی که بروید Fight Night Champion از بازیهای سابق خود که هنوز هم عالی هستند در راه های جزئی اما معنی دار بهتر شده است!

همین که برای اولین بار قدم به رینگ می گذارید باید تصور خود را نسبت به اینکه FNC یک مسابقه مشت زنی بیفکر و بی هدف باشد تغییر دهید! در نگاه اول پرتاب کردن تعداد زیادی مشت با آنالوگ ها ( یا اگر خودتان ترجیح دهید دکمه های صفحه ) راحت به نظر می رسد اما احتمالا شما هنوز به اهمیت دفاع کردن، عکس العمل سریع و حفظ stamina ( خط نیرو ) پی نبرده اید! ممکن است ابتدا لحظات لذتبخشی را در پائین ترین درجه از 4 درجه سختی یا یک رقیب آماتور آنلاین با مشت های پی در پی سپری کنید اما باید بزودی روی هر دو کنترل های حمله و دفاع کار کنید تا بتوانید نامی در مد Champion برای خود دست و پا کنید! خوشبختانه چیز پیچیده ای در مورد کنترل ها وجود ندارد و حتی اگر با کنترل آنالوگ های بازی قبلی ارتباط برقرار نکردید پیشنهاد می کنیم این یکی را امتحان کنید. در Fight Night قبلی شما مجبور بودید آنالوگ را در جهات مختلف بچرخانید تا انواع مختلف مشت را پرتاب کند اما اینبار همه مشت های مستقیم، از بالا، قلابی و آپرکات ها به آسانی در جهات مستقیم در دسترس هستند. به این صورت احتمال اینکه مشت ها اشتباه از آب دربیایند خیلی کمتر است. سیستم کنترل بازی مستقیما قابل درک طراحی شده و شما دیگر مانعی برای یک نمایش سهمگین از خود نمی بینید!

کنترل های دفاعی برای بلاک، جاخالی و clinch به کار می روند که همگی آشنا هستند اما شما فقط از راه تمرین و تکرار، زمان بندی مناسب برای ضدحمله (counterpunching) را یادمی گیرد. و شاید در ابتدا هیچ ایده برای ضدحملات نداشته باشید اما هنگامی که چندبار توسط هوش مصنوعی حریف مورد ضدحملات سنگین قرار بگیرید حتما شما هم به فکر می افتید! اگر گاردتان را رها کنید AI بازی بلافاصله شما را مجازات می کند. برای پیروزی شما باید از تمام حرکات موجود در Fight Night Champion استفاده کنید بخصوص این در Champion mode صحیح است، چراکه اتفاقات داستان شما را مجبور می کند تا استایل جنگیدنتان را با قوانین و شرایط مختلف وفق دهید. مثلا در اولین مبارزات در زندان، مسابقه تمام نمی شود مگر اینکه بلاخره یکی از بوکسورها دیگر نتواند روی پایش بایستد! در حالی که مبارزات فلش بک که Bishop در آنها یاد دوران آماتوری اش میفتد برنده براساس امتیازات amateur world championship تعیین می شود. به محض حرفه ای شدن باید در هر نبرد تمام تلاش خود را صرف جلوگیری از تکراری شدن کارهایتان به کار بگیرید. اگر دستتان بشکند با هر مشتی که با دست شکسته پرتاب می کنید به خود آسیب می زنید و بعدا باید با همان دست رقیب خود را ناک آوت کنید تا ثابت شود دستتان بهبود پیدا کرده! مثال دیگر موقعیتی است که به یک داور کلاه بردار رشوه داده اند تا body shot های شما را نادیده بگیرد و یا موقعی که شما باید در حین نبرد از زخم بریدگی کنار چشم خود حفاظت کنید!

996445_20110301_embed002.jpg

داور متقلب فقط یکی از آنهمه گیرهایی است که در مد داستانی باید بر آن غالب شوید.​


در مد داستانی هیچ کمبودی احساسی نمی کنید. داستان درام قوی دارد و هرچند گاهی ممکن یاد فیلم های راکی بیفتید اما واقعا تا زمان رویارویی خطرناک با حریف نهایی مهیج باقی می ماند! تمام شدن مبارزه بستگی به مهارت شما دارد اما در یک درجه سختی درخور معمولا 5 - 6 ساعت طول می کشد تا Andre Bishop برای آخرین بار برنده از رینگ بیرون بیاید. بیشتر داستان در کات سینس هایی که با گویندگان بخوبی صداگزاری شده اند روایت می شود، همینطور مزه پرانی های وسط مبارزات Joe Tessitore و Teddy Atlas گویندگان رسمی کنار رینگ و البته صحبت های مربی شما. گزارشگری بعضا جذاب هست و اغلب با آنچه که در رینگ اتفاق می افتد تطابق دارد. و حتی تا جایی پیش می رود که در مورد عملکرد مبارزات قبلی شما هم نظر می دهند! مربی شما متاسفانه همیشه در بین round ها صحبت نمی کند و اغلب نصحیت هایش شفاهی است. او از خود حرکت و مشت و گاردگیری نشان نمی دهد تا بشما بفهماند چه حسی نسبت به پیشرفت مبارزه دارد. کار خوب مربی و گزارشگرها به همان اندازه که در مد اسکریپت شده داستانی انجام می دهند در Legacy mode ( مبارزات آزاد ) هم برقرار است.

اگر مد Legacy شماره قبلی Fight Night Round 4 را بازی کرده باشید حتما دید خوبی از آنچه که در FN Champion انتظارتان را می کشد دارید. شما مسابقه به مسابقه را برای مشت زنی که خودتان خلق کرده اید برنامه ریزی می کنید. تمرینات، دوره های استراحت و وظایف اسپانسرها و مانند اینها بین هر مسابقه. تغییرات مثبتی به چشم می خورند اما ساختار اصلی مانند قبل است، مینی گیم های تمرینات اگرچه نسبت به قبل کمتر بیهوده به نظر می آیند اما همچنان یک عامل آزاردهنده هستند! مینی گیم های کسل کننده را که کنار بگذاریم، درست کردن مشت زن دلخواه بسیار جالب و fun است ( می توان از بیش از 70 مشت زن لایسنس شده و بوکسورهای مد داستانی هم استفاده کرد! ) و می توانید او را به یک قهرمان تبدیل کنید، Hall of Famer یا حتی بزرگترین تمام دوران! ابزارهای ساخت به همان قدرتمندی دیگر بازیهای EA Sports است و به شما این آزادی را می دهد تا با عکس هایی که با دوربین کنسول انداخته اید یا آنهایی که به وب سایت EA آپلود کرده اید و چندین راه دیگر صورت کاراکتر خود را شکل دهید! البته اینکه یک چهره های واقعی از خود را در بازی داشته باشید آسان نیست اما اگر مقداری صبر پیشه می کنید می توان به مشت زنی رسید که توسط دیگران شبیه به شما شناخته شود. حداقل از گردن به بالا! و هنگامی که کارتان با خوش تیپ کردن پسر مشت زنتان تمام شد فرصت دارید تا مهارت ها و توانایی هایش را هم ست کنید. اینکار را با دقت انجام دهید تا در آینده چهره او که آن همه وقت صرفش کرده اید به تکه ی نمایش افکت های عالی ضربه و خون Fight Night Champion تبدیل نشود!! ( تکه های خون پاشیده شده حتی روی بدن، شورت و دستکش بکس ها نمایش داده می شوند. )

996445_20110301_embed003.jpg

داستان آندره بیشاپ در تعداد زیادی کات سینس های فوق العاده روایت می شود.​

بهتر است قبل از ساختن مشت زنتان چند مبارزه را تجربه کرده باشید، در اینصورت چند ایده برای استایل مورد نظر خود دارید. انتخاب استایل درست از 7 استایل موجود، شما را محدود به آن روش برای تمام طول career نمی کند، اما تاثیرش را هم بر مهارت های آغازین و هم بر تعداد امتیازهای تجربه ای که باید خرج مهارت های دیگر بکنید، می گذارد. برای مثال اگر یک inside fighter بسازید از همان ابتدی کار آپرکات ها و مشت های جانبی خوبی خواهید داشت اما مشت های مستقیم قوی نیستند و هزینه زیاد برای آپگرید می طلبند. از طرف دیگر یک counterpuncher ( مشت زن ضد حمله ) head shot هایش به همان اندازه بلاک ها و حرکت سر، چانه و سینه اش خوب است اما ضربه های زیرین به بدن ضعیفی دارد. این سیستم عالی است که شما را تشویق می کند استایل جنگی خود را انتخاب کنید و با آن خو بگیرید اما اگر در اواسط راه حریفان شما را به مخمصه انداختند یا متوجه اشتباه خود شدید، می توانید با آزادی عملی که سازندگان در اختیار شما گذاشتند نقشه خود را تغییر دهید.

امتیازهای تجربه که برای level up کردن مهارت های بوکسور شما به کار می رود نه فقط از طریق مینی گیم های تمرینات که با بردن مسابقه ها و کامل کردن چالش های تعیین شده بدست می آیند. باید گفت Fight challenge ها ( چالش های مبارزه ) اضافات فوق العاده ای برای Legacy mode هستند، آنها به شما به خاطر کمتر آسیب دیدن در هر مبارزه، ناک آوت کردن قبل از رسیدن به یک round خاص، یا حتی ایجاد بریدگی در صورت حریف امتیاز تجربه می دهند! البته این برای شما امکان ندارد که همیشه بدنبال این امتیازها باشید چرا که گاهی فقط می خواهید مطمئن شوید مسابقه را خواهید برد، اما هیچ احساس بهتری بعد از ناک آوت کردن حریف و اینکه شما تازه بفهمید همه fight challenges را تکمیل کرده اید در مد Legacy وجود ندارد! در این حالت حتی شما امتیاز بیشتری هم دریافت می کنید که خیلی برای شما ترغیب کننده است.

996445_20110301_embed005.jpg

با بوکسورهای لایسنس شده هم آفلاین و هم آنلاین به رقابت بپردازید.​

بیشتر level up های بازی در Fight Night Champion ، مشت های مخصوص هستند ( jab head، آپرکات از چپ، هوک هد از راست و ... ) و هنگامی که امتیازها را صرف آنها کنید متوجه افزایش سرعت، قدرت و/یا دقت آنها می شوید. چیزی که صفحه level up مشت زن را جذاب می کند اینست که با هر level up که شما به level نهایی 20 نزدیک تر می شوید با زدن نشان های برجسته، بازی امتیازهای بیشتر و حتی قابلیت های بیشتری را برای شما باز می کند! برای مثال در لول ششم خیلی از مشت ها این شانس را دارند که حریف را برای مدت کوتاهی گیج کنند و در لول 15 می توانند باعث ناک آوت ناگهانی شوند! اگر می خواهید که یکی از آن مشت ها را به لول 20 برسانید -- که در کل کار سختی نیست اگر امتیازهای خود را صرف نواحی دیگر نکنید -- باید حریف را با یک مشت ناک آوت کنید! اینها ممکن است مصنوعی و از پیش تعیین شده بنظر بیایند اما اصلا اینگونه نیست، همینکه پایتان به رینگ می رسد به ندرت می توانید مشتی را که به تازگی آپگرید کرده اید استفاده کنید و اگر هم کردید هیچ تضمینی نسبت به گیج شدن یا ناک آوتی حریف وجود ندارد. اکشن بازی در بیشتر قسمت ها باورپذیر است و چیزی که واقعا آن را خارالعاده کرده اینست که حتی در یک مبارزه ساده و بدون اتفاقات اسکریپ شده مد داستانی هم شما واقعا نمی دانید تا لحظه آخر اتفاقات چگونه رقم خواهند خورد. بگذارید بیشتر در این باره توضیح بدهم.

حتی اگر شما همیشه بادقت حریف بعدی مد Legacy خود را با مطالعه مهارتها، نتیجه مبارزات اخیر، و ویژگی های فیزیکی انتخاب کنید، آنها همچنان می توانند به شما شوک وارد کنند. در Fight Night Champion همانند دنیای واقعی، شما می توانید فقط با یک مشت جریان بازی را تغییر دهید! بنابراین هیچوقت نمی توانید راحت طلب شوید و همینطور هیچوقت نباید تسلیم شوید. هر مسابقه ای این پتانسیل را دارد که خاطره انگیز شود! بنابراین حتی اگر 9 راند است که دارید به صورت بدی کتک می خورید، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید در راند دهم حریف را ناک آوت کنید! به همین صورت اگر با خوش شانسی بتوانید زخم بریدگی در صورت حریفی که از شما جلو است بیاندازید یا آنقدر به او ضربه وارد کرده باشید که چشم های ورم کرده اش بسته شوند، شانس خوبی دارید که با هدف قرار دادن ناحیه آسیب دیده، داور را مجاب کنید که مبارزه را متوقف و یک ناک آوت تکنیکی به نفع شما اعلام کند!

996445_20110301_embed004.jpg

خوشبختانه مجبور نیستید وقت زیادی را در مینی گیم های تمرینی مثل این یکی بگذرانید.​

در Fight Night Champion داورها کار زیادی برای انجام ندارند! مگر در موارد خاص کله زدن یا خطاهای دیگر. با این وجود، حالا داورها به میان رینگ و بوکسورها می آیند و در اغلب اوقات حرکات آنها واقعی است: جدا کردن مشت زن ها از همدیگر و سعی بر داشتن یک دید خوب از اتفاقاتی که می افتد. اما اوضاع همیشه به این منوال خوب نیست! داور گاهی اوقات به طرز عذاب آوری خود را بین دوربین و دید شما قرار می دهد. داورها به کنار دوربین بازی کار خیلی خوبی در نشان دادن زوایای مختلف گوشه ها و مشت زن هایی که جزئیات مدل آنها خارالعاده است انجام می دهد. بدون استثنا بیش از 50 بوکسور لایسنس شده فورا قابل شناسایی و به نظر فوق العاده هستند. و بوکسوری که شما خودتان می سازید بندرت به زیبایی آنها می شود، آنها قطعا به پای بوکسورهایی مانند Mike Tyson، Lennox Lewis، Joe Calzaghe، Jake LaMotta، Marvin Hagler، Ricky Hatton، و Manny Pacquiao نمی رسند. با وجود کسانی که اسمشان را ذکر کردیم هنوز نام های بزرگی هستند که در لیست حضور ندارند اما بازیبارها خود بوکسورهای محبوبشان را می سازند و با دیگران به اشتراک می گذارند. بنابراین با اینکه بعضی بوکسورها به صورت رسمی در بازی نیستند اما هنوز می توان یک مسابقه نفس گیر بین میان وزن های بریتانیایی Nigel Benn و Chris Eubank را بوجود آورد! حتی می توانید Ivan Drago فیلم راکی 4 را دربرابر مایکل جکسون قرار دهید!!!

هنگامی که بوکسور را به لیست اضافه کردید، آنها بین بوکسورهای لایسنس شده و کاراکترهای مد داستانی قرار می گیرند و می توان از آنها در مسابقات آفلاین و آنلاین استفاده کرد. قسمت آنلاین Fight Night Champion شبیه با نسخه سال قبل Round 4 است. مبارزات ترتیبی و بدون ترتیب همچنان هستند و سرچ های اتوماتیک برای پیدا کردن دو بازیباز با مهارت یکسان وجود دارد و همینطور لابی هایی که بازیبازها را براساس level و منطقه جغرافیایی تفکیک می کند. مبارزات آنلاین در بیشتر اوقات روان هستند اما ممکن است بنا به موقعیت با لگ هایی مواجه شوید. لگ البته هیچوقت آنقدرها هم بد نیست اما اگر وارد یک مبارزه لگی شوید سه انتخاب بیشتر ندارید: هر طور شده ادامه دهید، بعد از اولین ناک آوت بلند نشده و شکست را قبول کنید (عمرا!)، یا مسابقه را ترک کنید و یک درجه did not finish یا DNF دریافت کنید. یک DNF باعث می شود که بازیبازها از شما دوری کنند و پیدا کردن کسی که DNF اش از شما کمتر باشد سخت می شود.

حتی اگر به رقابت های آنلاین علاقه ای ندارید، Fight Night Champion بازی بزرگی است و چیزهای زیادی دیگری برای ارائه دارد. مد داستانی Champion یک اضافه شده سرگرم کننده به سری است و هنگامی که وارد Legacy mode شوید رها کردن دسته کنترلر واقعا برایتان سخت می شود حتی اگر 5-6 ساعت است که فقط با یک بوکسور در حال بازی هستید! علاوه بر این مدهای single-player لذت زیادی در خلق و به اشتراک گذاشتن بوکسورهای معروف با دوستانتان وجود دارد، و شما میتوانید مسابقات فراموش ناشدنی با آنها داشته باشید! آخرین Fight Night شاید بزرگترین بازی بوکس تاریخ نباشد اما قطعا champion (قهرمان) هست.

مثبت: مد داستانی Champion یک اضافه شونده عالی است، گرافیک بوکسورها خارالعاده است و آسیب های رئالیستیک می بینند، Flash KO ها و ناک داون ها مبارزه را از حالت قابل پیش بینی خارج کرده، مشت های بی هدف دیگر یک استراتژی موفق در نبردها نیست، کنترل راحت

منفی: مینی گیم های تمرینات زیاد جالب نیستند، داور بعضا بین دوربین و اکشن قرار می گیرد.

امتیاز: 8.5
great
 
آخرین ویرایش:

Acatalectic

کاربر سایت
Apr 5, 2010
469
Watch GameSpot Video Review here:

http://www.gamespot.com/xbox360/sports/fightnightround5/video/6301452/fight-night-champion-video-review

این بازی رو نباید دست کم گرفت! من واقعا ناراحت شدم وقتی هیچ نقد و توجهی از fight night در بازیسنتر ندیدم! و از لحظه ای که تصمیم به ترجمه نقد و زحمتی که داشت گرفتم اضی هستم. مد داستانی که اولین بار توی یه بازی ورزشی به این خوبی داریم می بینیم و کاراکتر آندره بیشاپ که فوق العاده است! با هر آپرکاتی که حریفتون رو ناک آوت کنید لذتش از تمام بازیهای اکشن تکراری این روزا بیشتره! توصیه منم مثل گیم اسپات اینه که حتما امتحانش کنید.
 

ps3 gamer.

کاربر سایت
Nov 2, 2010
327
نام
متین
ببخشید میشه در مورد قسمت OFFLINE Legacy mode یه مقدار توضیح بدید اخه من رفتم توش هیچی سر در نیاوردم فقط یه شخصیت انتخاب کردم 4 مسابقه باش دادم بعد دیگه تموم شد
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر