ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
DOOM IV مهمان نسل بعد
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Nomad" data-source="post: 2558570" data-attributes="member: 27968"><p>سلیقهی شخصی من با FPS عجین شده و کن لوین یکی از اون افرادی بود که من رو بیش از پیش به FPS و سبکی که توش قدم گذاشت زنجیر کرد. مبحث حرف من زیر سوال بردن هیچ یک از آقایان بزرگی چون کوجیما گرفته تا کوچکترینشون که یرلی باشه نیست. هم عاشق کارهای کوجیما هستم، هم دلباخته فارنهایت بودم و لذت زیادی هم از سری کرایسیس و اللخصوص اولین نسخه فار کرای بردم و شماره اول کرایسیس و فارکرای رو جز بهترین FPSهای عمرم میدونم. فقط قصد اعتراض به این جریان حاکم به فروم رو داشتم که یه هفتهای یکی رو نابود میکنید و یک ساعته دیگری رو لقب بهش میدید. همین لوین رو نصف دوستان شوتر باز ما تا هفته پیش نمیشناختند و سر کنسل شدن پروژه ویتای بازی کلی فحش بهش میدادند حالا که یه بازی با متای 95 تحویل ملت داده شده "استاد". جالب اینه که دوستان ما نگاهی به گذشته شخص هم نمیکنند که لوین سال 2007 چی ساخته. بیشتر از این لازم نیست که بگم لوین با بایوشاک و SS2 برای من حکم بهترین اسکرینپلی نویس تاریخ بازیهای رایانهای رو داره و واقعا میپرستمش. ساعتها صرف درک و تحلیل ایدئولوژی لوین توی بایوشاک کردم و Infinite رو هم مطمئنم بیش از چند ماه با داستانش مشغول خواهم بود.</p><p></p><p>حرفهای من صرفا جهت اعتراض به این لفظ "استاد" بود که جدیدا مد شده خلع و نصب میکنند، مگرنه عملکرد هیچ بازیسازی رو زیر سوال نبردم ولی لازم به یادآوری دونستم که به اعقاب شخصی که در موردش نظر میدید نگاه کنید. هر کسی رو با یک پروژه موفق و گاها نیمه موفق انقدر بزرگش نکنید که در آینده با تحویل یک کار نصفه و نیمه مجبور بشید بزنید تو سرش و کوچیکش کنید.</p><p></p><p></p><p></p><p>Shigeru Miyamoto که 2 بازی با میانگین 97-98 و 4-5 تا بازی با میانگین بالای 90 و تیم وست و زمپلا که 2 تا MW با میانگین 94 تحویل دادند (اگر حساب میشه) و احتمالا به زودی هیدئو کوجیما. و چندین نفر دیگه که الان تو ذهنم نیستند. بازم با جواب دادن به این سوالتون قصد زیر سوال بردن کسی رو نداشتم. فقط محض اطلاع 2-3 نفری که تو ذهنم بود رو نام بردم.</p><p></p><p></p><p></p><p>مشکل دیدگاه شما اینجاست که ویدئوگیم رو صنعتی نمیبینید. RAGE علاوه بر اینکه یک محصول فرهنگی در زیر شاخه سرگرمیهای دیجیتال هست، داره توی یک صنعت خیلی بزرگ مسیرش رو طی میکنه.</p><p>وقتی واژهی "صنعت" میاد پشت ویدئوگیم، بازیسازی دیگه یک استودیو با 40-50 تا آدم خبره نیست. همه چیز میشه مجموعهای از فعالیتها که استودیو و آدمهای بازیساز جزء اصلی اون و نه جز کافی به حساب میان. یه نگاه به بزرگترین شکستهای تبلیغاتی تاریخ ویدئوگیم بندازید. تیم شفر که به نظر من یکی از خلاقترین بازیسازهای تاریخ به حساب میاد و هیچ وقت اسمش از یاد نمیره، ضعیفترین بازآوری مالی رو داشته و کلا آدم لوزری بوده تو این زمینه. از آخرین بازی کاملشون که Brutal Legend هست بگیرید و برید عقب به GF و باقی بازیها نگاه کنید. بحث هم این نیست که مردم چیز متنوع رو دوست ندارند. اگر بازیهای متنوع و کاملا متفاوت رو دوست نداشتند، خیلی از بازیها از ایندی گرفته تا Triple A انقدر فروش خوبی نداشتند. از طرفی برمیگردیم به 20-25 سال پیش و میبینیم اون زمان بازیای بوده که 40 میلیون نسخه فروش داشته، پس ظرفیت بازار هم پایین نیست. اگر الان بازی بیش از 5 میلیون نمیفروشه کلیهی ایرادها از Developer نیست. تو مجموعهی صنعتی کمپانی X ضعفهای بزرگی وجود داره. بهتون پیشنهاد میکنم Business Plan چند تا کمپانی با درآمدها و بازیهای متفاوت رو مطالعه کنید تا بیشتر متوجه منظورم بشید.</p><p></p><p>در کنار تمام مواردی که خدمتتون عرض کردم، ضعفهای بازی رو هم قرار میدیم که ریزش عظیمی هم اینجا صورت میگیره. اگرچه به عنوان یک طرفدار من بازی رو 2-3 ماه بعد از لانچ خریدم و دوستانی داشتم که حتی Pre Order کرده بودند اما Fan Base کافی نیست. موفقیت عمدهی شوترهای نظامی مثل BF3 و CoD مدیون فن بیس و حتی گیمرهای تشنه به Multi نیست. کافیه BF3 و BFBC2 رو کنار هم بذارید. بخش داستانی، مالتی پلیر و میزان فروششون رو با هم مقایسه کنید. سلیقهی عمومی وقتی یه چیزی رو میپسنده، میشه بلاک باستر، جریان ساز و پیشرو. بخش تک نفره دو بازیای که نام بردم به شدت سینمایی هست، بگذریم از اینکه سناریوی سینمایی نداره اما بازی خودش رو داره به یه جمعیت فوق العاده بزرگی وصل میکنه که لزوما گیمر نیستند و اصلا قرار نیست باشند. بازیهای مثل RAGE حتی با MP ـیشون هم جذبهی کافی برای گرفتن مخاطب اضافه رو نداره و انقدر Old School هست که درصد زیادی از گیمرها از گیمپلیش لذت نمیبرند. ربطی به خوبی و بدی نداره، بحث شکل گیری سلیقههاست که یا با ورود نسل جدید از پایه تغییر میکنه و یا به مرور زمان شکل پیشین خودش رو عوض میکنه. در مورد گیمپلی و اللخصوص گانپلی بازی هم فکر کنم بهتره قبول کنیم که دارید سلیقهای نظر میدید. گیمپلی ضعفهای خودش رو داره که یکی در میون بهشون اشاره کردید اما آیا واقعا انقدر غیر قابل تحمل و آزار دهندست که شما میگید؟ جز اصلی یه بازی گیمپلیش هست که اگر در اون بخش ضعیف عمل کنه مسلما فاتحش خوندست. حالا RAGE که مشکلات گرافیکی آزار دهنده و همچنین اسکرین سطحی داره میتونه با گیمپلیای که شما توصیف کردید میانگین 81 رو کسب کنه و کامیونیتی رو نیمه راضی نگه داره؟ تکون دادن مرزهای گرافیکی کمترین انتظاری هست که طرفداران id Software از این استودیو دارند.</p><p></p><p>در ضمن من جسارت نکردم و شما رو هیتر ندونستم، یه بحثی داریم میکنیم که در اون اختلاف نظر داریم. این وسط کسی رو هیتر و دستمال به دست و ... هم نکنیم بهتره دوست من.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nomad, post: 2558570, member: 27968"] سلیقهی شخصی من با FPS عجین شده و کن لوین یکی از اون افرادی بود که من رو بیش از پیش به FPS و سبکی که توش قدم گذاشت زنجیر کرد. مبحث حرف من زیر سوال بردن هیچ یک از آقایان بزرگی چون کوجیما گرفته تا کوچکترینشون که یرلی باشه نیست. هم عاشق کارهای کوجیما هستم، هم دلباخته فارنهایت بودم و لذت زیادی هم از سری کرایسیس و اللخصوص اولین نسخه فار کرای بردم و شماره اول کرایسیس و فارکرای رو جز بهترین FPSهای عمرم میدونم. فقط قصد اعتراض به این جریان حاکم به فروم رو داشتم که یه هفتهای یکی رو نابود میکنید و یک ساعته دیگری رو لقب بهش میدید. همین لوین رو نصف دوستان شوتر باز ما تا هفته پیش نمیشناختند و سر کنسل شدن پروژه ویتای بازی کلی فحش بهش میدادند حالا که یه بازی با متای 95 تحویل ملت داده شده "استاد". جالب اینه که دوستان ما نگاهی به گذشته شخص هم نمیکنند که لوین سال 2007 چی ساخته. بیشتر از این لازم نیست که بگم لوین با بایوشاک و SS2 برای من حکم بهترین اسکرینپلی نویس تاریخ بازیهای رایانهای رو داره و واقعا میپرستمش. ساعتها صرف درک و تحلیل ایدئولوژی لوین توی بایوشاک کردم و Infinite رو هم مطمئنم بیش از چند ماه با داستانش مشغول خواهم بود. حرفهای من صرفا جهت اعتراض به این لفظ "استاد" بود که جدیدا مد شده خلع و نصب میکنند، مگرنه عملکرد هیچ بازیسازی رو زیر سوال نبردم ولی لازم به یادآوری دونستم که به اعقاب شخصی که در موردش نظر میدید نگاه کنید. هر کسی رو با یک پروژه موفق و گاها نیمه موفق انقدر بزرگش نکنید که در آینده با تحویل یک کار نصفه و نیمه مجبور بشید بزنید تو سرش و کوچیکش کنید. Shigeru Miyamoto که 2 بازی با میانگین 97-98 و 4-5 تا بازی با میانگین بالای 90 و تیم وست و زمپلا که 2 تا MW با میانگین 94 تحویل دادند (اگر حساب میشه) و احتمالا به زودی هیدئو کوجیما. و چندین نفر دیگه که الان تو ذهنم نیستند. بازم با جواب دادن به این سوالتون قصد زیر سوال بردن کسی رو نداشتم. فقط محض اطلاع 2-3 نفری که تو ذهنم بود رو نام بردم. مشکل دیدگاه شما اینجاست که ویدئوگیم رو صنعتی نمیبینید. RAGE علاوه بر اینکه یک محصول فرهنگی در زیر شاخه سرگرمیهای دیجیتال هست، داره توی یک صنعت خیلی بزرگ مسیرش رو طی میکنه. وقتی واژهی "صنعت" میاد پشت ویدئوگیم، بازیسازی دیگه یک استودیو با 40-50 تا آدم خبره نیست. همه چیز میشه مجموعهای از فعالیتها که استودیو و آدمهای بازیساز جزء اصلی اون و نه جز کافی به حساب میان. یه نگاه به بزرگترین شکستهای تبلیغاتی تاریخ ویدئوگیم بندازید. تیم شفر که به نظر من یکی از خلاقترین بازیسازهای تاریخ به حساب میاد و هیچ وقت اسمش از یاد نمیره، ضعیفترین بازآوری مالی رو داشته و کلا آدم لوزری بوده تو این زمینه. از آخرین بازی کاملشون که Brutal Legend هست بگیرید و برید عقب به GF و باقی بازیها نگاه کنید. بحث هم این نیست که مردم چیز متنوع رو دوست ندارند. اگر بازیهای متنوع و کاملا متفاوت رو دوست نداشتند، خیلی از بازیها از ایندی گرفته تا Triple A انقدر فروش خوبی نداشتند. از طرفی برمیگردیم به 20-25 سال پیش و میبینیم اون زمان بازیای بوده که 40 میلیون نسخه فروش داشته، پس ظرفیت بازار هم پایین نیست. اگر الان بازی بیش از 5 میلیون نمیفروشه کلیهی ایرادها از Developer نیست. تو مجموعهی صنعتی کمپانی X ضعفهای بزرگی وجود داره. بهتون پیشنهاد میکنم Business Plan چند تا کمپانی با درآمدها و بازیهای متفاوت رو مطالعه کنید تا بیشتر متوجه منظورم بشید. در کنار تمام مواردی که خدمتتون عرض کردم، ضعفهای بازی رو هم قرار میدیم که ریزش عظیمی هم اینجا صورت میگیره. اگرچه به عنوان یک طرفدار من بازی رو 2-3 ماه بعد از لانچ خریدم و دوستانی داشتم که حتی Pre Order کرده بودند اما Fan Base کافی نیست. موفقیت عمدهی شوترهای نظامی مثل BF3 و CoD مدیون فن بیس و حتی گیمرهای تشنه به Multi نیست. کافیه BF3 و BFBC2 رو کنار هم بذارید. بخش داستانی، مالتی پلیر و میزان فروششون رو با هم مقایسه کنید. سلیقهی عمومی وقتی یه چیزی رو میپسنده، میشه بلاک باستر، جریان ساز و پیشرو. بخش تک نفره دو بازیای که نام بردم به شدت سینمایی هست، بگذریم از اینکه سناریوی سینمایی نداره اما بازی خودش رو داره به یه جمعیت فوق العاده بزرگی وصل میکنه که لزوما گیمر نیستند و اصلا قرار نیست باشند. بازیهای مثل RAGE حتی با MP ـیشون هم جذبهی کافی برای گرفتن مخاطب اضافه رو نداره و انقدر Old School هست که درصد زیادی از گیمرها از گیمپلیش لذت نمیبرند. ربطی به خوبی و بدی نداره، بحث شکل گیری سلیقههاست که یا با ورود نسل جدید از پایه تغییر میکنه و یا به مرور زمان شکل پیشین خودش رو عوض میکنه. در مورد گیمپلی و اللخصوص گانپلی بازی هم فکر کنم بهتره قبول کنیم که دارید سلیقهای نظر میدید. گیمپلی ضعفهای خودش رو داره که یکی در میون بهشون اشاره کردید اما آیا واقعا انقدر غیر قابل تحمل و آزار دهندست که شما میگید؟ جز اصلی یه بازی گیمپلیش هست که اگر در اون بخش ضعیف عمل کنه مسلما فاتحش خوندست. حالا RAGE که مشکلات گرافیکی آزار دهنده و همچنین اسکرین سطحی داره میتونه با گیمپلیای که شما توصیف کردید میانگین 81 رو کسب کنه و کامیونیتی رو نیمه راضی نگه داره؟ تکون دادن مرزهای گرافیکی کمترین انتظاری هست که طرفداران id Software از این استودیو دارند. در ضمن من جسارت نکردم و شما رو هیتر ندونستم، یه بحثی داریم میکنیم که در اون اختلاف نظر داریم. این وسط کسی رو هیتر و دستمال به دست و ... هم نکنیم بهتره دوست من. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
DOOM IV مهمان نسل بعد
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft