The Elder Scrolls Library {Wiki}

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
Namira



Namira (نامریا) شاهزاده Daedra (دیدرا) نماینده تاریکی های باستانی و ارواح شب است. زیر دستان او موجودات زننده ای مانند حشرات، عنکبوت ها و ... هستند که به طور ناخودآگاه باعث میشود تا در بین فانی های تنفر زیادی متوجهش شود. او در اختیار گرفتن مردگان را دوست دارد و به عنوان محافظ آدم خوارها شناخته میشود. سرزمین نامیرا در Oblivion (ابلوین)، Scuttling Void (اسکاتلینگ وید – به معنانی خلاء نا پایدار) نام دارد.

دوره اول
شخصی به نام Wheedle (ویدل) سیزدهمین پسر یکی از پادشاهان Valenwood (ولنوود)، که هیچ امیدی برای تاج و تخت نداشت، با نامیرا در دوره اول ارتباط برقرار کرد. او که به دنبال شهرت و قدرت بود، در اتفاقاتی، یک بی خانمان که در واقع نامیرا بود را نجات داد. با شناختن شاهزاده، ویدل به التماس افتاد تا نامیرا به عنوان شاگرد او را بپذیرد و راز های قدرت و شهرت را بتواند فرا گیرد. به مدت 33 روز او التماس کرد تا اینکه نامیرا درخواست او را پذیرفت. نامیرا از دید خودش سه هدیه به او داد. مریضی، ترحم و نادیده گرفته شدن. او با این هدایا (!) تبدیل به یک افسانه در میان گدایان و فقرا شد. این سه هدیه به نوع خودت قدرت را در اختیار ویدل گذاشتند. او میتوانست مریضیش را با علائم آشکار خودش انتخاب کند و احساس ترحم باعث میشد تا همه رهگذران به او کمک کند. با نادیده گرفته شدن هم میتوانست تمام حرف ها زده شده را بدون جلب توجه بشنود و اطلاعات فراوانی از همه چیز و همه کس به دست بیاورد. او تمام ورود و خروج شهر را زیر نظر داشت و افرادش در همه جای شهر چشم و گوش او بودند.

wkd_nam1.jpg

دوره سوم
گروهی به عنوان Forgotten Ones (فراموش شده ها)، فرقه ای هستند که نامیرا را پرستش میکنند. در این دوره زمانی که قهرمان Kvatch (کواچ – شخصیت TES IV Oblivion) به معبد شاهزاده وارد میشود، نامیرا از او میخواهد تا به گروهی از این فرقه در خرابه های Anga (آنگا) کمک کند. زیرا تعدادی از کشیشان Arkay (آرکی – یکی از Aedra ها) قصد داشتند این گروه را جهل خود نجات دهند. با از بین بردن این کشیشان، نامیرا حلقه خود را به قهرمان کواچ هدیه کرد.

دوره چهارم
در دوره چهرام، Dragonborn در جایی با تعدادی آدم خوار برخورد میکند که قصد خوردن یکی از کشیشان آرکی را داشتند. او میتواند به یکی از دو گروه کمک کند. در هر دو حالت حلقه نامیرا به او داده میشود.


نوشته شده و آپدیت شده توسط:
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
Nocturnal



Nocturnal (نکترنال) ، شاهزاده Daedra (دیدرا) نماینده شب و تاریکی است. از او با نام های "بانوی شب" و "بانوی خوش شانسی" نیز یاد میشود. فرقه Thieves (تیوز – دزدان) از گروهایی هستند که نکترنال را مورد پرستش قرار میدهند. به طور مثال رهبر شاخه سیردیل این گروه، Gray Fox (گری فاکس – روباه خاکستری) یکی از کتیبه های نکترنال را که احتمالا شاهزاده به او هدیه داد است، یعنی Gray Cowl of Nocturnal (ردای خاکستری نکترنال) را در اختیار دارد. هر شخصی که این ردا را بر تن کند، تمام سوابق و نام و نشانش از تمام تاریخ پاک میشود. همچنین اعضای فرقه در تمام سرزمین ها در هنگام پایان گفتگو به نشانه احترام به نکترنال از عبارت "سایه تو را حفظ کند" استفاده میکنند.
از نکترنال و Azura (ازورا – شاهزاده دیگر دیدرا) به عنوان خواهر یاد میشود. حالا این کلمه به معنای واقعی کلمه است و یا استعاره، مشخص نیست. نکترنال را در روز سوم ماه HeartFire (هارت فایر) میتوان احضار کرد.

1fj1_noc1.jpg

ظاهر و شخصیت
ظاهر نکترنال به طور کلی بسیار سخت وصف میشود. زیرا همیشه سایه و تاریکی او را احاطه کرده است. مانند دیگر شاهزادگان دیدرا، نکترنال نیز جنسیت مشخصی ندارد اما در اکثر مواقع به صورت مونث بر پیروانش ظاهر میشود. که البته این ظاهر به تور واضح قابل وصف نیست و همیشه شنل و ردا بدن او را پوشانده است. معمولا دو کلاغ و یا پرنده ای مشابه در دو طرف او حضور دارند.
نکترنال نمایانگر Void (خلاء) خود Oblivion (ابلوین) است. طبیعت شاهزاده به گونه ای است که فانی ها توانایی شناختن عمیق او را ندارند. زیرا حتی تجسم جسم و شخصیت او مبهم است. پیروان و پرستش کنندگان نکترنال به طور کل گروهایی هستند که از شب و تاریکی استفاده میکنند. مانند دزدان و جاسوسان. به او به طور مثال مانند Boethiah (بئتیاه – شاهزاده دیگر دیدرا) شیطانی و ظالم دیده نمیشود. بلکه غیر قابل شناخت بودن ناشی از هدف بالاتری در نظر گرفته میشود که شامل راز های عمیق خلقت است.

عبادت
با وجود اینکه بسیاری او را پرستش میکنند، اما نکترنال دارای گروه و مریدان بسیار مشخصی نیست. آنهایی هم که خود را کشیش شاهزاده میدانند، هیچ هدیه و جلب توجهی از جانب او نمیابند. به طور قطع میتوان گفت نکترنال از شاهزادگانی است که اصلا پرسش برایش اهمیتی ندارد. با این وجود معبدی با نام Twilight Sepulcher (توآلایت اسپالچر – معبد گرگ و میش) در اسکایریم برای او وجود دارد. این معبد در نزدیکی دروازه ای با نام Ebonmere (ابنمر) قرار گرفته که به سرزمین نکترنال با نام Evergloam (اورگلم) در ابلوین راه میابد.

Nightingales
درست است که نکترنال هیچ فرقه و پیرو مشخصی ندارد. اما همیشه سه خادم در کل Nirn (نیرن) دارد که با نام Nightingales (نایت اینگلز – بلبل ها) دارد. آنها مستقیما با شاهزاده در ارتباط هستند و در ازای سرویس هایشان با قدرت کنترل سایه و تاریکی را به دست آورده اند. زمانی که شخصی به این مقام برسد، زندگیش در دستان شاهزاده قرار دارد و باید به او خدمت کند. تا زمانی که نکترنال تصمیم بگیرد که آن شخص میتواند از وظایفش رهایی بیابد.

hy57_noc2.jpg

نوشته شده و آپدیت شده توسط:
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
Peryite



Peryite (پرایت)، شاهزاده Daedra (دیدرا) نماینده طاعون و مریضی های مسری است. هرچند به عنوان یکی از هفده شاهزاده دیدرا در نظر گرفته میشود و ظاهرش مانند اژدها است، اما به نسبت بقیه قدرت بسیار کمتری دارد. علاوه به نقش خود، کنترل نظم را در سرزمین های پایین تر Oblivion (ابلوین) در اختیار او قرار داده اند.

ظاهر و شخصیت
در زمینه رابطه مستقیم با فانی ها، پرایت به نسبت بقیه شاهزادگان دیدرا تماس بسیار کمتری دارد و در میان نژادها کمتر شناخته شده است. اما زمانی که بر فانی ها ظاهر میشود ظاهری مانند اژدها به خود میگیرد و مانند بقیه شاهزادگان دیدرا دارای جنسیت مشخصی نیست. تقریبا وارد شدن به سیاه چال های پرایت محال است. علاوه بر مکان، خود داخل این سیاه چال ها نیز شناخته شده نیست و افراد قدرتمندی که وارد این محل ها میشوند، راه برگشتی پیدا نمیکنند. مانند دوره ای در سیردیل که افراد پیرو پرایت در سرزمین Mehrunes Dagon (مهرونز دیگن – یکی از هفده شاهزاده قدرتمند دیدرا)، یعنی Deadlands گرفتار شدند.

ivfi_per1.jpg

نقش
اگرچه به صورت مستقیم پرایت با فانی ها در ارتباط نیست. اما به طور غیر مستقیم بر زندگی تمام موجودات Nirn (نیرن) تاثیر میگذارد. زیرا شاهزاده طاعون و مریضی های واگیردار است که در دوره های متفاوت جان بسیاری از افراد را گرفته اند. در زبان لغتی و دید انسان های و الف ها از او به عنوان یکی از ظالم تری و شیطانی ترین شاهزادگان دیدرا یاد میشود.
به جز نقشش در دنیای فانی ها، پرایت به عنوان حکمران سرزمین های پایین تر ابلوین فعالیت میکند و نظم و قانونو را میان دیدراهای پایین تر به اجرا در می آورد. او و افرادش به سرزمین های پایین تر ابلوین سر میزنند و نظم و قانون را به اجرا میگذارند. البته این قانون و نظم متفاوت از تعریف و نقش Jyggalag (جیگالاگ – یکی از شاهزادگان دیدرا) است. در اینجا منظور قانون طبیعی و روزمره است.


نوشته شده و آپدیت شده توسط:
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
Sanguine



Sanguine (سنگوین) شاهزاده Daedra (دیدرا) نماینده عیاشی و قسمت تاریک فانی ها است. او معمولا با یک بطری شراب در دستش بر فانی ها ظاهر میشود. سنگوین از اینکه همه را دست بیاندازد و یا آنها را به راه خلاف بکشاند لذت میبرد. او از تمسخر و وسوسه برای پیشبرد اهدافش استفاده میکند.

8de_sang1.jpg

تاریخچه
در زمانی شاهزاده دیگر دیدرا، Mephala (مفالا) از سنگوین درخواست کرد تا نشانه و علامت هایی را به وفادار ترین مردانش بدهد. این نشانه ها زمانی توسط Dark Brotherhood (دارک برادر هود) از مریدان مفالا و یا همان Morag Tong (مراگ تنگ) دزدیده شد. بعده های مفالا زمینه بازپسگیری آنها را ایجاد کرد و Nerevarine (نروارین) تک تک اعضای دارک برادرهود را برای به دست آوردن نشانه ها کشت.
سنگوین را در روز شانزدهم Sun’s Dawn در معبدش میتوان احضار کرد. اگر شخض احضار کننده، ماموریت و خواسته شاهزاده را با موفقیت انجام دهد، سنگوین به او گل Sanguine Rose (رز سنگوین) را هدیه خواهد داد. این گل در صورت استفاده باعث میشود تا به طور اتفاقی یکی از پیروان و دیدراهای تحت امر شاهزاده احضار شود و به شخص در نبرد کمک کند. قهرمان کواچ و مارتین سپتیم از اشخاصی بودند که در دوره سوم موفق شده بودند تا این گل را بدست آوردند. مارتین سپتیم در جوانی دنبال روی دیدرا ها بوده و احتمالا بعد از انجام کاری برای سنگوین موفق شده تا گل را بدست آورد.


نوشته شده و آپدیت شده توسط:
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
Sheogorath



Sheogorath (شئگرات)، شاهزاده Daedra (دیدرا) نماینده دیوانگی است. سرزمین او در Oblivion (ابلوین)، Shivering Isles (شیورینگ آیلز) نام دارد. وجود و روح او به دو قسمت تقسیم شده است. یکی که با نام Mania شناخته میشود، طرف رنگی، هنری پسند و نماینگر دیوانگیش است. سمت دیگر Dementia، تاریک و ترسناک و نمایانگر شومی و پلیدیست.

3jfh_sheo1.jpg

بیوگرافی و تاریخچه
شئگرات از شاهزاده هایی است که بعدا به دیدرا تبدیل شده و یا تغییر شکل یافته. باور بر این بود که او زمانی یکی از Aedra ها (ایدرا) بوده و مانند Malacath (ملکت – یکی از شاهزاده های دیدرا که ابتدا با نام Trinimac به عنوان یکی از ایدراها شاخته میشد) و Meridia (مریدیا – یکی دیگر از شاهزادگان دیدرا که در ابتدا ایدرا بوده) بنا بر دلایلی به شئگرات تبدیل شده است. براساس داستان های Aldmer ها (آلدمر – نژاد اصلی تمام الف ها)، در اثر نابودی Lorkhan (لرکان) به وجود آمده و یا بدست خود Sithis (سیتیس). اما در یکی از نوشته های کتابخانه امپراطوری به نقل از Haksil (هاکسیل) اینگونه نوشته شده که این داستان ها و رازها در مورد به وجود آمدن شئگرات درست نیستند. البته شئگرات بنا به دلایلی به شوالیه Daggerfall برای به دست آوردن Mantella (منتلا) در Aetherius (اتریوس) به او کمک کرد.
در اواخر دوره سوم و TES IV: Shivering Isles، شئگرات یک دعوتنامه عجیب به وسیله یک دروازه عجیب در Niben Bay (خلیج نیبن) به قهرمان و شوالیه سیردیل (شخصیت TES IV) میفرستد و از او میخواهد تا با دشمن شاهزاده روبرو شود. در این داستان و اتفاقات، شوالیه متوجه میشود که شئگرات در واقع همان شاهزاده دیدرا نماینده فرمان و نظم، Jyggalag (جیگالاگ) است که در هر آخر هر هزاره به شکل خود باز میگردد تا سرزمینش را پاک سازی کند. پس از آنکه شوالیه جیگالاگ را شکست میدهد، شاهزاده از طلسمی که گریبانگیرش شده رهایی میابد و قدرت واقعی و شکل خود را به دست می آورد. او سپس توضیح میدهد که زمانی قدرتمند ترین شاهزاده دیدرا بوده و قدرت و حوضه نفوذش روز به روز افزایش پیدا میکرده است. این قدرت به حدی زیاد میشود که دیگر شاهزادگان دیدرا به او حسودی میکنند و به ترس می افتند. در نتیجه طلسمی را بر روی جیگالاگ میگذارند و او را تبدیل به شئگرات، شاهزاده دیوانگی میکنند که خرابی و هرج و مرج در سرزمینش به بار می آورد و در نقطه مقابل هر آنچه جیگالاگ قرار دارد می ایستد. در پایان هر هزاره اتفاقی با نام Greymarch (گری مارچ) می افتد که جیگالاگ به شکل خود باز میگردد و سرزمینش را پاک سازی میکند. در انتهای دوره سوم در همین زمان گری مارچ، شوالیه سیردیل باعث میشود تا طلسم از روی برداشته و جیگالاگ به شکل واقعی خود بازگردد. به همین دلیل او قهرمان سیردیل را به مقام شئگرات میرساند.
ظاهر و شخصیت
ظاهر شئگرات فانی ها را به خاطر تعریف هایی که از او سرزمینش کرده اند، شگفت زده میکند. او معمولا بر روی Nirn (نیرن) به صورت یک فرد خوش لباس و متشخص خود را نمایان میکند. که البته این ظاهر به این دلیل است تا فانی ها تصور اینکه او شاهزاده دیوانگی است را فراموش کنند و او بتواند آنها را به سمت راه و روش و مقاصد خود بکشاند. چیزی که با نام The Golden Road (جاده طلایی) شناخته میشود.
شئگرات به دنبال این است تا فانی ها را به دیوانگی بکشاند و کاری کند تا آنها حرکت احمقانه ای انجام دهند. حرکات شئگرات کاملا غیر قابل پیش بینی است. با وجود شخصیت دیوانگی او، شئگرات هوش و آینده نگری فوق العاده ای دارد. به همین دلیل به شدت در امور تمام ابلوین شرکت داده میشود حتی در جلسه Sotha Sil (ستاسیل) در سال 2920 حضور داشت. او همچنین علاوه بر فانی ها، توانایی این را نشان داده که میتواند حتی دیگر شاهزادگان دیدرا را دست بیاندازد. از معروف ترین این حیله ها میتواند به مجبور کردن ملکت به کشتن پسرش، شکست دادن Hircine (هیرسین – از شاهزادگان دیدرا) در نبرد هیولا ها، و شکست دادن Vaermina (ورمینا – از شاهزادگان دیدرا) در بازی خود او، اشاره کرد. تاثیر دیوانگی شئگرات علاوه بر شیورینگ آیلز، در نیرن و فرای آن نیز گسترش میباد. او با لهجه اسکاتلندی صحبت میکند و هرچه به قدرت جیگالاگ نزدیک تر میشود، این لهجه نیز از میان میرود.

w5r_sheo3.jpg

پرستش
شئگرات یکی از شاهزادگانی است که به راحتی میتوان او را در روز دوم Sun’s Dawn احضار نمود. یا اینکه هر روزی که طوفان در جریان باشد، و یا با پیشکش کردن پوست خرس و گرگ. او در میان دانمر های در کنار Mehrunes Dagon (مهرونز دیگن – از شاهزادگان دیدرا)، ملکت و Molag Bal (ملاگ بال – از شاهزادگان دیدرا) به عنوان یکی از خدایان ممنوع یاد میشود و پرستش در مرویند به دلیل مخالفت این شاهزادگان با Tribiunal (تربیونال) ممنوع است. اما برای خجیت ها، شئگرات با نام Sheggorath (شگرات) شناخته میشود و برای آنها محترم است. در سرزمین های تحت حاکمیت امپراطوری نیز شئگرات به آن صورت پرستش نمیشود. البته معبد هایی به نام او وجود دارد و در روز دوم Sun’s Dawn در تمام امپراطوری فستیوال و جشن برپا میشود.


نوشته شده و آپدیت شده توسط:
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
Vaermina



Vaermina (ورمینا) یکی از هفده شاهزاده Daedra (دیدرا) و نماینده رویا، کابوس، ترس های روحی، پیشگویی های شیطانی و از بین بردن خاطرات است. ورمینا با لقب بافنده رویا نیز شناخته میشود میتوان گفت که یکی از شیطانی ترین شاهزادگان دیدرا است.

5j1g_vaer1.jpg

ظاهر و شخصیت
ظاهر فیزیکی ورمینا اکثر زمانها به صورت یک زن جادوگر با ردایی بلند و چوب جادوگری در دست است. سرزمین او در Oblivion (ابلوین)، Quagmire (کوآگمایر) نام دارد و اینگونه گفته میشود که سرزمینی است که در آن کابوس مدام در حال اتفاق و تغییر است. ورمینا بدون شک یکی از شیطانی ترین شاهزادگان دیدرا در نظر گرفته میشود و از شکنجه های فیزیکی استفاده میکند. بسیاری از پیروان دیدرا ها به این دلیل ورمینا را پرستش میکنند که در زمان خواب از کابوس در امان باشند. گفته میشود که او با Magnus (مگنوس) در ارتباط است و فانی ها با استفاده از جادو و در هنگام خواب میتوانند به سرزمین او سفر کنند و حتی با خود شاهزاده دیدرا داشته باشند. به گفته خود ورمینا، فانی های بسیار به سرزمین او در هنگام خواب میروند، ولی بعد از بیدار شدن، مانند بسیاری از خواب ها، چیزی از ملاقات به یاد نمی آورند. اما کسانی که این سفر را پس از بیدار شدن به یاد دارند، بیان میکنند که هیچ چیز در Nirn (نیرن) امکان ندارد ترسناک از مشاهدات آنها وجود داشته باشد.


نوشته شده و آپدیت شده توسط:
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
Dark anchors



Dark anchors (لنگر های تاریکی)، وسیله هایی بودند که توسط شاهزاده Daedra (دیدرا) ، Molag Bal (ملاگ بال)، با هدف جدا کردن Nirn (نیرن) از جهان فانی و ترکیب آن با Cold Harbour (کلد هاربر – سرزمین فرمانروایی ملاگ بال)، و در نتیجه ایجاد یه جهان واحد ساخته شدند.
لنگر های تاریکی، به طور اتفاقی در مکان های مختلف در تامریل ظاهر شده که توسط تعداد زیادی از دیدرا ها محافظت میشوند. تنها با نابودی پنج ستون وصل کننده آن به نیرن، میتوان لنگر را از بین برد.
دیدرا های محافظ لنگر ها، از قدرتمند ترین دیدرا های خادم ملاگ بال بوده و تنها قوی ترین جنگجویان در گروه هاییچند نفره میتوانند باعث نابودی یک لنگر بشوند. در صورت نابودی یک لنگر، اتحادیه جنگجویان (Fighter's Guild) نام جنگجوی نابود کننده را با اهدای هدیه ای با ارزش به وی گرامی میدارد.

9uyj_mb4.jpg

نوشته شده و آپدیت شده توسط:
 

mohsenjyubi201

کاربر سایت
Jun 17, 2011
553
نمیدونم کار درستیه کامنت گذاشتن اینجا یا نه . خواستم تشکر فراوان کنم از دوستانی که زحمت کشیدن برای این ویکی الدر اسکرول بی نهایت گسترده ست.

به شخصه خیلی از شخصیت های مهم رو نمیشناسم اما امروز یه انیمیشن کوتاه از Pelinal دیدم فوقالعاده جذاب بود.. اومدم اینجا داستانش رو خوندم. فوقالعاده بود. به شدت علاقه مند شدم به این شخصیت. چقدر خفن بودش یه جورایی دووم گای خودمونه تو یه دنیای فانتزی.

کلا تمامیه اتفاقات مهم و خفن تو گذشته افتاده که هیچ وقت درست پرداخته نمیشه بهشون.... نمیدونم چرا همیشه سبک فانتزی این مشکل رو داره و ما اوج باشکوهی رو نمیبینیم و همیشه یاد میکنیم ازش.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر