PlayStation Detroit: Become Human

d598246_.png
Detroit: Become Human یک بازی هیجان انگیز سوم شخص مربوط به آینده ، با سبک اکشن ماجراجویی ، توسط استودیوی رویاپرداز Quantic Dream توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment در تاریخ 25 می 2018 برای PS4 منتشر خواهد شد .
Quantic Dream از موتور گرافیکی جدیدی برای ساخت این بازی بهره برده ، و از 100ها بازیگر در لس آنجلس ، لندن و پاریس برای ساخت انیمیشنها و خلق دنیایی پویا استفاده کرده .
نوشتن داستان بازی بیش از دو سال زمان برده که به عنوان پیچیده ترین کار دیوید کیج شناخته می شود .
بازی از PS4 PRO پشتیبانی خواهد کرد .
d42617_.png

داستان اینگونه است که هوش مصنوعی در آینده توانست اندرویدهایی را خلق کند که داوطلبانی برای تبدیل شدن به انسان باشند . انسانها برای هر چیزی از اندرویدها استفاده می کنند ، آنها کارآگاهان ، خدمتکاران و نیروی کار انسانها هستند .
تصمیماتی که در طول بازی میگیرید بسیار مهم هستند و بر روند داستان تاثیر مستقیم خواهند گذاشت . انتخابها گسترده تر ، پیچیده تر و متفاوت از بازیهای قبلی کیج خواهند بود .

s77674_.png

در بازی با 3 شخصیت اندرویدی کاملا متفاوت روبرو هستیم ، کارا به عنوان خدمتکار در خانه ی مرد مرموزی کار میکند که باید از کودکی معصوم به نام آلیس مراقبت و محافظت ! کند ، مارکوس اندرویدیست که برخلاف آب شنا می کند و قصد دارد جامعه ی انسانها را خالی از بردگی و آزار اندرویدها کند و به همین دلیل به عنوان رهبر با جمع کردن اندرویدهای دیگر دست به شورش میزند و به دنبال انقلابی جدید است ، در مقابل شخصیت کانر را داریم که یک کارآگاه است ! ، کانر طبق تریلرها مشخص شده یک اندروید با توانایی های بسیار بالاست که می تواند هر سرنخ کوچکی را تجزیه و به مقصود اصلی خود برسد ، چنین اندرویدی که اطلاعات و مهارتهای زیادی در رابطه با جرم و جنایت دارد مطمئنا کار را برای مارکوس سخت خواهد کرد !
w460561_.png

در بازی می توانید به نقاط خاصی از داستان بازگردید تا تصمیهایی که گرفتید را در صورت رضایت نداشتن تغییر دهید ، دریافت سرنخ اجازه خواهد داد تا رویدادهای رخ داده را بازسازی و پخش کنید ، یا می توان با گشتن در محیط با تجزیه و تحلیل موارد به آن دست پیدا کرد . کانر می تواند عناصر صحنه جرم را قبل از رفتن به بالکن و شروع مذاکره ، تجزیه و تحلیل کند ، اینها مشابه بخش های کارآمد در بازی Heavy Rain است ، جایی که از حالت کارآگاهی استفاده و برای تجزیه ، تحلیل و بازسازی دنباله ای از وقایع قبل از ورود به صحنه استفاده می کنید . تقریبا همانند همه ی بازیهای دیوید کیج که با همه چیز در محیط میتوان ارتباط برقرار کرد ، و از این حیث برتر می باشد . بطور مثال متوجه شدن کانر در قسمت قفسه ی اتاق که اندرو مسلح است .
وضعیت گروگانگیری دختر تنها یکی از سناریوهاست ، اندرو که وظیفه ی مراقبت از خانواده را بر عهده داشته ، اعضای خانواده را کشته و دختر را ربوده است ، تریلر کار بزرگی انجام می دهد ، نشان می دهد را ه های بی شماری در صحنه می توانید انجام دهید . امیدوارم در برخورد اول موفق باشین !!
Detroit: Become Human دقیقا تداعی گر دیگر عناوین Quantic Dream است ، با پیچ و تاب و چرخش آنالوگها برای تعامل با محیط ، همراه با صفحه لمسی و کنترل حرکتی ، که در این مورد از معدود توسعه دهندگانیست که از تمام مزایای DS4 استفاده می کند .



 
آخرین ویرایش:

J. Constantine

کاربر سایت
May 19, 2012
2,438
نام
علی
مرسی ولی واقعاً یه چنین چیزی Heavy Rain رو شاهکار می‌کنه (با توجه به وجود چیزایی که از دید من به عنوان ضعف داشت) و Beyond رو آشغال؟
به طور کلی هم که نگاه کنیم Heavy Rain چندتا (فکر کنم 4 تا) شخصیت داشت که هر کدومشون در نهایت به یه A و B خودشون ختم می‌شدن و Beyond یه شخصیت داشت که به یه A و B ختم می‌شد
این دلیلی که در مورد Heavy Rain می‌گید واقعاً نقطه قوتی نیست. بازی قبلتر دیوید کیج تو این زمینه شاید حتی بهتر بود. بگذریم از بازی‌ای مثل KOTOR2 که در کنار اینکه واقعاً بازی بود، چند راه بودن داستان رو هم داشت و در نمایش ذات شر به حدی فوق العاده بود که هنوز هیچ بازی‌ای نزدیکش هم نشده.
من لقب شاهکار به هوی رین ندادم ولی قطعا بازیه خیلی بهتری نسبت به بیاند هست! در مورد اینکه میگی هر شخصیت یه ای و یه بی داشت چون 4تا بودن پس 8تا زیاد درست نیست کما اینکه من خودم 2بار بازیو رفتم و انتهای بازی به کل جور دیگه تموم شد! وسط بازی کاراکترا ممکنه کشته بشن که اینم باز انتهایه اون کاراکترو به کل از بین میبره! من خودم یه جا اندینگایه آخر بازیو خوندم و اصلا به مغزمم نمیرسید که یه همچین اندینگیم داره بازی! و نکته ای که باز بهش توجه نکردی به نظرم اینه که هردو بازی کلا فقط تصمیم گیری هستن! اینکه میگی KOTOR2 در کنار اینکه واقعا بازی بود یعنی اینکه این دوتا اصن بازی، از منظر گیمپلی، نیستن و برای من این دوتا درام تعاملی هستن و اینکه هر کنشی واکنشی داره! هر تصمیمی عاقبتی! هرچی بزرگتر، تاثیر نتیجه ی تصمیم هم بیشتر! گستره ی تصمیمات توی هوی رین خیلی بزرگتر از بیاند بود که البته اینجا حرفت صدق میکنه چون کاراکترا بیشتر بودن! با اونجا تو کامنت قبلی که گفتی بازیگریه بیاند بهتر از هوی رین هست هم کاملا باهات موافقم و اصن جای بحث نداره! یادم رف تو کامنت قبلی بگم:D
 
آخرین ویرایش:

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
حرف منم تا حدودی مشابهه. منم نظرم اینه که دو تاشون دو تا Interactive Dramaی در مجموع خوب هستن. منتها چیزی که می‌بینم اینه که Heavy Rain خیلی شدید ازش به عنوان شاهکار یاد میشه و Beyond به عنوان آشغال! تفاوت کیفیشون تو دید من انقدر بزرگ نیست. HR چند وجهی‌تره اما در عین حال کلیشه‌ای‌تر و برای کسی اهل ژانر نوآر باشه سوپرایز و تازگی چندانی نداره، Beyond ایده‌ش کمتر کارشده و بازیهای بهتری داره.
و فارنهایت هم از هر دوشون بهتره:D
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,256
نام
امیر حسین
یکی دو روز پیش ویدیویی آپلود شد و کیج در مورد اون Tech Demo معروف کارا صحبت کرد، که چه چالش هایی داشتن برای ساختش و چی شد که ساخته شد و ...!

واقعا ویدیوی تاثیر گذاری بود ویدیوی کارا ، و خیلی خوشحالم که اون ایده تبدیل به بازی شد! :x هنوزم دوست دارم اون ویدیو رو ببینم:x

---
اون یکی Tech Demoـه جادوگر و گابلین ـه هم باحال بود:)) طنز بود و متفاوت با بقیه ی کارهای کیج،اون هم اگر بازی میشد جالب میشد! :D ولی کارا جذاب تره و اولویت ـش برام بیشتره:D

دیوید کیج هم کلا خوب حرف میزنه! دوست میدارم! ولی اخیرا انقدر بچه های BC بهش گیر دادن تو افق محو شده و قرنی یکبار میبینیمش:-"
 

mgh2225

کاربر سایت
Apr 30, 2017
810
یکی دو روز پیش ویدیویی آپلود شد و کیج در مورد اون Tech Demo معروف کارا صحبت کرد، که چه چالش هایی داشتن برای ساختش و چی شد که ساخته شد و ...!

واقعا ویدیوی تاثیر گذاری بود ویدیوی کارا ، و خیلی خوشحالم که اون ایده تبدیل به بازی شد! :x هنوزم دوست دارم اون ویدیو رو ببینم:x

---
اون یکی Tech Demoـه جادوگر و گابلین ـه هم باحال بود:)) طنز بود و متفاوت با بقیه ی کارهای کیج،اون هم اگر بازی میشد جالب میشد! :D ولی کارا جذاب تره و اولویت ـش برام بیشتره:D

دیوید کیج هم کلا خوب حرف میزنه! دوست میدارم! ولی اخیرا انقدر بچه های BC بهش گیر دادن تو افق محو شده و قرنی یکبار میبینیمش:-"

لینک کلیپ رو جداگانه میزاری؟
اگه جایی غیر از یوتیوب و سایر سایتای شیلتر باشه دعات میکنم!
 

Coffee Addicted

Better be careful The killer might be near
کاربر سایت
Dec 19, 2006
1,278
این beyondتا اونجایی که من یادمه تو بازیسنتر کم مونده بود براش فدایی پیدا بشه و کشته و زخمی بده تا XD ! heavy rain !
تا چند سال فقط در و دیوار تالار پر بود از عکس های خانوم پیج و تعریف و تمجید حتی اون موقعه که اومده بود روی PS3 دیگه تو خیابون میرفتی الن پیج رو میدیدی XD اما کو heavy rain؟
Heavy rain تصمیمات واقعا تاثیر گزار بودن آخر بازی یه لحظه با با موتور خبرنگار چپ کردم(نتونستم با دسته Ps4خوب حرکاتی که گفته رو پیاده کنم) سر همین چپ کردن آخر داستان کمپلت تغییر کرد و تمام زحماتم به هدر رفت اصلا یه چیزی شد که نباید میشد xD
 
  • Like
Reactions: J. Constantine

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,256
نام
امیر حسین
لینک کلیپ رو جداگانه میزاری؟
اگه جایی غیر از یوتیوب و سایر سایتای شیلتر باشه دعات میکنم!
هرچی گشتم یه جایی برای دانلود از یوتیوب بدون فیلترشکن پیدا کنم، یافت ننمودم:-"
فعلا قول نمیدم بتونم آپلودش کنم، پس اگر کسی میتونه زحمتش رو بکشه دمش گرم:D
اما اگرم نیست، ببینم کی میتونم خودم کارهاش رو بکنم:-"
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
برای من که جفتشو بازی کردم به نظرم چون بازی به تصمیمات شما در انتها اهمیت چندانی نمیده! یعنی تفاوت محسوسی در انتها ایجاد نمیشه و یه A داری و یه B و تمام و برای بازیی که بیسش روی تصمیمات بسته شده چندان جالب نیست این! ولی هوی رین انتهای بازی چنان تصمیماتتو بولد میکنه که میگی چرااااااااااا!!!!!!!! دست کم من گفتم!:D
برای من هیچ کدوم اینا مهم نیست اصلا سر در نمیارم من نهایتش یه بار بازی رو میرم و با یه روایتش مواجه میشم ! برای من وقتی جودی به ماوارا میره و با اشکی که تو چشماش جمع شده به پشت سرش نگاه میکنه ! همون لحظه چهار ستون و تک تک سلول های بدنم به رعشه می افتن دیگه برام مهم نبود چی به چیه وی بهتره چی بدتر ! واقعا برای من شاهکار به حساب میاد بیاند ! شاید از لحاظ ست پیس ها و کانسپت اصلی داستان در حد و اندازه و عمق دو تا کار قبلی کیج نباشه ! ولی چه از لحاظ شخصیت پردازی و انتقال مطلب و روایت کلی خیلی بهتر از اثار قبلیشه و کاملا پخته تر از اونهاست ! اگه کیج داستان رو خطی میکرد به جای پرش های زمانی خیلی بهتر بود !
ولی بازم بیوند قربانی موجی که بعد از هوی رین راه افتاد که اینجا عرصه ویدءو گیمه نه سینما شد
 

AminMoradiX

کاربر سایت
Nov 24, 2017
846
برای من هیچ کدوم اینا مهم نیست اصلا سر در نمیارم من نهایتش یه بار بازی رو میرم و با یه روایتش مواجه میشم ! برای من وقتی جودی به ماوارا میره و با اشکی که تو چشماش جمع شده به پشت سرش نگاه میکنه ! همون لحظه چهار ستون و تک تک سلول های بدنم به رعشه می افتن دیگه برام مهم نبود چی به چیه وی بهتره چی بدتر ! واقعا برای من شاهکار به حساب میاد بیاند ! شاید از لحاظ ست پیس ها و کانسپت اصلی داستان در حد و اندازه و عمق دو تا کار قبلی کیج نباشه ! ولی چه از لحاظ شخصیت پردازی و انتقال مطلب و روایت کلی خیلی بهتر از اثار قبلیشه و کاملا پخته تر از اونهاست ! اگه کیج داستان رو خطی میکرد به جای پرش های زمانی خیلی بهتر بود !
ولی بازم بیوند قربانی موجی که بعد از هوی رین راه افتاد که اینجا عرصه ویدءو گیمه نه سینما شد
باید قبول کرد که بازی های تک نفره (جز آر پی جی های خیلی وسیع) باید به شکل سرویس دربیان. من واقعا حاضر نیستم ۶۰ دلار بدم بابت یه بازی ۱۰ ساعته. خیلیا هم مثل منن. حالا یا باید یه چیزی مثل اکسس بیاد یا قیمتشون رو بکنن ۳۰ دلار.
شما اگه منطقی نگا کنین بعضی شرکتا حق دارن. شما overwatch رو ببین دهنش صاف میشه سر سرور و ساپورت و آپدیت تهش ۴۰ دلار. بعد order یا بعضیای دیگه بیان ۶۰ دلار. عادلانه نیست خب.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
باید قبول کرد که بازی های تک نفره (جز آر پی جی های خیلی وسیع) باید به شکل سرویس دربیان. من واقعا حاضر نیستم ۶۰ دلار بدم بابت یه بازی ۱۰ ساعته. خیلیا هم مثل منن. حالا یا باید یه چیزی مثل اکسس بیاد یا قیمتشون رو بکنن ۳۰ دلار.
شما اگه منطقی نگا کنین بعضی شرکتا حق دارن. شما overwatch رو ببین دهنش صاف میشه سر سرور و ساپورت و آپدیت تهش ۴۰ دلار. بعد order یا بعضیای دیگه بیان ۶۰ دلار. عادلانه نیست خب.
اگه یه بازی ده ساعته با کیفیت باشه چرا که نه؟
این قضیه سرویس باعث نابودی بازیای داستان محور تکنفرنه و باعث ایجاد یه راه برای سودجویی ناشر ها میشه.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
باید قبول کرد که بازی های تک نفره (جز آر پی جی های خیلی وسیع) باید به شکل سرویس دربیان. من واقعا حاضر نیستم ۶۰ دلار بدم بابت یه بازی ۱۰ ساعته. خیلیا هم مثل منن. حالا یا باید یه چیزی مثل اکسس بیاد یا قیمتشون رو بکنن ۳۰ دلار.
شما اگه منطقی نگا کنین بعضی شرکتا حق دارن. شما overwatch رو ببین دهنش صاف میشه سر سرور و ساپورت و آپدیت تهش ۴۰ دلار. بعد order یا بعضیای دیگه بیان ۶۰ دلار. عادلانه نیست خب.
اتفاقا بازیهای تک‌نفره بودجه‌ی ساخت خیلی بیشتری نسبت به بازیهای تماما آنلاین احتیاج دارن...حتی استدیوهایی داشتیم که بیخیال ساخت بازی‌های داستانی شدن چون هزینه‌‌اش خیلی زیاده و الان رفتن سراغ مولتی و نهایتش چنتا مپ می‌سازن و بصورت Early Access میدن دست مردم که باگ‌های بازی رو پیدا کنن :D:| هزینه‌ی سرور و بقیه‌ی موارد، در مقابل هزینه‌ی استخدام صداپیشه‌ها، نویسنده، طراح محیط، تکنولوژی موشن کپچر و هزارتا کوفت و زهر‌مار دیگه که واسه همین 10 ساعت صرف میشه، خیلی ناچیزه...اتفاقا بازیهایی که باید 30 دلار بشن همین چند نفره‌ها هستن چون هزینه‌ی ساختشون خیلی کمتره...مثل Lawbreakers که 30 دلار بود...!
قبلا گفتم بازم میگم، اگه قرار باشه ارزش بازی رو با مدت زمانش بسنجیم، پس همه باید بریم Tetris و ماینکرفت بازی کنیم چون هیچوقت تموم نمیشن یا اینکه به دیوار زل بزنیم چون هم رایگانه و هم تموم نمیشه!! :|
الان شما دوست داری 1 ساعت فیلم خوب رو ببینی که توش به وقت مخاطب احترام گذاشته شده و به بهترین شکل توسعه داده شده یا 10 ساعت توی سر و کله زدن که هیچ معنی و مفهمومی نداره؟ :D
اون مقایسه‌ی Order و Overwatch هم اشتباهه...یکی از بدترین بازیهای تک‌نفره رو با یکی از بهترین بازی‌های چند نفره داری مقایسه می‌کنی :D
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,996
نام
احمد
من 10 ساعت بازی مثل اخرین ما یا 40 ساعت بلاد( البته من 300 ساعت پلی دادمش) رو با هزار ساعت بهترین بازی های انلاین محوری حتی مثل R6 که خودم پلی دادمش یا حتی OW عوض نمیکنم! بازی های داستانی اصل گیمینگ هستن، البته به نظر من هم نباید محدود فقط به بازی های داستانی شد، تا وقتی بازی های داستانی مثل اخرین ما- بایوشاک و Dishinored 2 و غیره هست در کنارش پلی دادن عنوان های هم مثل OW -R6 یا BF واسه هیجان و لذت بردن از بازی های رقابتی خوبه. نه این که اصل گیم رو بزاریم کنار.
 

AminMoradiX

کاربر سایت
Nov 24, 2017
846
اگه یه بازی ده ساعته با کیفیت باشه چرا که نه؟
این قضیه سرویس باعث نابودی بازیای داستان محور تکنفرنه و باعث ایجاد یه راه برای سودجویی ناشر ها میشه.
سرویس منظورم مثه اکسس ه نه پرداخت درون برنامه ای
خدایی من نمیتونم ۲۵۰ تومن بدم واسه ده ساعت. چون بازیامم اکثرا دیجیتالی میخرم خیلی سخته :))
 

AminMoradiX

کاربر سایت
Nov 24, 2017
846
اتفاقا بازیهای تک‌نفره بودجه‌ی ساخت خیلی بیشتری نسبت به بازیهای تماما آنلاین احتیاج دارن...حتی استدیوهایی داشتیم که بیخیال ساخت بازی‌های داستانی شدن چون هزینه‌‌اش خیلی زیاده و الان رفتن سراغ مولتی و نهایتش چنتا مپ می‌سازن و بصورت Early Access میدن دست مردم که باگ‌های بازی رو پیدا کنن :D:| هزینه‌ی سرور و بقیه‌ی موارد، در مقابل هزینه‌ی استخدام صداپیشه‌ها، نویسنده، طراح محیط، تکنولوژی موشن کپچر و هزارتا کوفت و زهر‌مار دیگه که واسه همین 10 ساعت صرف میشه، خیلی ناچیزه...اتفاقا بازیهایی که باید 30 دلار بشن همین چند نفره‌ها هستن چون هزینه‌ی ساختشون خیلی کمتره...مثل Lawbreakers که 30 دلار بود...!
قبلا گفتم بازم میگم، اگه قرار باشه ارزش بازی رو با مدت زمانش بسنجیم، پس همه باید بریم Tetris و ماینکرفت بازی کنیم چون هیچوقت تموم نمیشن یا اینکه به دیوار زل بزنیم چون هم رایگانه و هم تموم نمیشه!! :|
الان شما دوست داری 1 ساعت فیلم خوب رو ببینی که توش به وقت مخاطب احترام گذاشته شده و به بهترین شکل توسعه داده شده یا 10 ساعت توی سر و کله زدن که هیچ معنی و مفهمومی نداره؟ :D
اون مقایسه‌ی Order و Overwatch هم اشتباهه...یکی از بدترین بازیهای تک‌نفره رو با یکی از بهترین بازی‌های چند نفره داری مقایسه می‌کنی :D
بازی تک نفره داریم تا بازی. الان خیلیا موشن کپچر نمیکنن. به هر حال من کاربر، کاری ندارم چقد صرف بازی شده.
من یه تعداد مشخصی ساعت فراغت دارم مثلا پنجاه ساعت در هفته.
راستش من همه بازیارو سعی میکنم صد در صد کنم. یه مثال بزنم. قبل اینکه بازی ایو بخرم میرم میبینم چقد طول میکشه پلاتش. مثلا هوی رین نوشته بود ۲۰ ساعت. ۲۰ ساعت میشه سه روز بازی من. خب من قطعا نمیتونم ۳۰ دلار هزینه کنم واسه سه روز.
حالا میرم میبینم ویچر شده ۲۰ دلار. که حدود ۴۰۰ ساعت گیم پلی داره. یعنی حدود دوماه سرگرمی. که میشه هفته ای دو و نیم دلار.
واسه من گیمر باجت (budget) این محاسبات مهمه. بخاطر همینه از سرویس و چیزایی مثل بازی های رایگان پلاس حمایت میکنیم.
البته اینم بگم، شاهکارهایی که باید ادای احترام بکنیم به خودشون و سازنده شون جدای این بحثن. مثل red dead یا last
من 10 ساعت بازی مثل اخرین ما یا 40 ساعت بلاد( البته من 300 ساعت پلی دادمش) رو با هزار ساعت بهترین بازی های انلاین محوری حتی مثل R6 که خودم پلی دادمش یا حتی OW عوض نمیکنم! بازی های داستانی اصل گیمینگ هستن، البته به نظر من هم نباید محدود فقط به بازی های داستانی شد، تا وقتی بازی های داستانی مثل اخرین ما- بایوشاک و Dishinored 2 و غیره هست در کنارش پلی دادن عنوان های هم مثل OW -R6 یا BF واسه هیجان و لذت بردن از بازی های رقابتی خوبه. نه این که اصل گیم رو بزاریم کنار.
منم عوض نمیکنم اینارو :)) بحث سر بازی های شاهکار نیس. سر بازی های خوب ولی نه شاهکاره. مثل لاست لگسی، مثل بیاند، مثل ولفنشتاین، اساسین.
ادیت: اینم بگم بعضیا بازیارو از این شیرینگ ها میخرن که قیمت بازی نصف میشه بعد میگن ۶۰ دلار اشکال نداره :)) خب برادر تو خریدی ۳۰ دلار در واقع. این شیرینگ هم یجور کلک رشتیه. یعنی قانونی نیست و به شرکت ها آسیب میزنه
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
سرویس منظورم مثه اکسس ه نه پرداخت درون برنامه ای
خدایی من نمیتونم ۲۵۰ تومن بدم واسه ده ساعت. چون بازیامم اکثرا دیجیتالی میخرم خیلی سخته :))
من به قیمت تو ایران کاری ندارم. خودمم سالی ۴-۵ تا بازی به زور میخرم(البته بازی با اینکه فیزیکی میخرم اما نمیفروشم هیچکدوم رو و همیشه هم نو میخرم:D )

مسیله اینه که کلا سیستم بازی تک نفره با انلاین چند نفره متفاوته. بازی صرفا مالتی پلیر فقط یه سرگرمیه. شما اورواچ یا فیفا یا رین بو بازی می کنی که فقط سرگرم بشی. اما بایوشاک، پرسونا، نیر،فاینال 15، متال گیر و... همه اینا علاوه بر سرگرم کننده بودن یه اثر هنری هم محسوب میشن(هر کدوم به نوع خودشون و صد البته با کیفیت های متفاوت) و 60 دلاری که شما میدی در واقع داری پای یه اثر هنری خرج می کنی.اینا هستن که باعث میشن گیم یه هنر به حساب بیاد نه یه سرگرمی و وقت تلف کن دیگه. 10 یا 20 سال دیگه وقتی مثلا اسم نسل 8 میاد از بازیای مثل پرسونا یاد میشه نه رین بو (همونطور که الان از ایکو یاد میشه یا از بایو شاک ها و مثلا احدی اسم BF3 را به عنوان اثر ماندگار نسل 7 نمیاره یا مثلا MAG را.)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر