Cyberpunk 2077 بسیار بزرگ‌تر از تمامی بازی‌های CDPR خواهد بود

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
cyberpunk-2077.jpg



بازی Witcher 3، دارای محیط بسیار بزرگی است اما در مقایسه با Cyberpunk، بسیار کوچک به نظر خواهد آمد.


در گفتگو با MCV، طراح محیط CDPR آقای Jose Teixeira می‌گوید Cyberpunk بزرگ‌ترین بازیی خواهد بود که استدیو ساخته است:
"Cyberpunk بزرگ‌ترین چیزی است ما روی آن کار کرده‌ایم، بسیار بزرگ که حتی باعث شده ما پا به وادیی ناشناخته در عرصه پیچدگی بگذاریم."
او پیچیدگی ساخت Witcher 3 را تمرینی خوب برای تیم دانست:
"تمام زیبایی‌ها و مشکلات Witcher 3 برای ما تجربه‌ی بسیار خوبی بود و Cyberpunk 2077 از آن بهره خواهد برد."
CD Projekt Red پیش‌تر نیز گفته بود که فعلا در حال کار بروی Witcher 3 است و به عرضه پچ و ساپورت بازی ادامه خواهد داد.
وقتی که کار استدیو با Witcher 3 به پایان برسد، مرحله‌ی گفتگو و گسترش جدی Cyberpunk شروع خواهد شد.


Cyberpunk 2077 در E3 سال 2012 معرفی شد و به گفته‌ی استدیو تا سال 2016-2017 نمی‌تواند در مورد آن صحبت کند.


منبع
 
بعد از تجربه TW3 اصلا نمی تونم واسه Cyberpunk 2077 صبر کنم :دی اینکه بزرگتر از TW3 هست که واقعا خبر خوبی هست ولی اگه بهتر از TW3 هم باشه بنده فریادکنان سر به بیابان خواهم گذاشت! :دی
 
من کلا عاشق همه کارای فضایی یا همون sci-fi هستم. در نتیجه بیصبرانه منتظر سایبرپانکم. خصوصا اینکه برد گیمش رو خیلی دوست دارم و کلا بنظرم بازی عالی میشه. یجوری تنظیم کنن که بعد از Mass Effect ایشون رو بازی کنیم عالی میشه.
 
یعنی من تنها کسیم که بعد از شنیدن این خبر یکم نگران شده؟ :دی TW3 با وجود عالی بودن ولی دیگه یکم زیادی بزرگ بود :دی بخاطر همین بعضی نقاط مپ (بعضی روستاها توی Velen و بعضی جزیره ها توی Skellige) اینقدر محتوا نداشتن(یا اکثرا محتواهای تکراری داشتن) که بخواد ارزش جابجا شدن مسافت های طولانی توی مپ رو داشته باشه.

نمیدونم شاید من فقط اینطوریم ولی به شخصه فکر میکنم محیط کوچیکتر ولی فوق العاده پرمحتوا، خیلی بهتر محیط های خرکی ولی با محتوای متوسطه :دی
 
آخرین ویرایش:
یعنی که بعد از شنیدن این خبر یکم نگران شده؟ :دی TW3 با وجود عالی بودن ولی دیگه یکم زیادی بزرگ بود :دی بخاطر همین بعضی نقاط مپ (بعضی روستاها توی Velen و بعضی جزیره ها توی Skellige) اینقدر محتوا نداشتن(یا اکثرا محتواهای تکراری داشتن) که بخواد ارزش جابجا شدن مسافت های طولانی توی مپ رو داشته باشه.

نمیدونم شاید من فقط اینطوریم ولی به شخصه فکر میکنم محیط کوچیکتر ولی فوق العاده پرمحتوا، خیلی بهتر محیط های خرکی ولی با محتوای متوسطه :دی
حالا گفته بزرگ حتما که منظورش بزرگی مپ نیست اینا هنوز تو مرحله ایده پردازین و مطمعنا ایده های خفنی تو سرشون ـه که دارن این جوری بازار گرمی (تعریف) میکنن :دی بعدم فضای آینده و پانک این بازی کجا جهان خیالی و فانتزی و پر از صحرای ویچر کجا اصلا امکان نداره چنین مپی برای همچین بازی ساخته بشه تو این سبک بازی مثل Deus Ex جزئیات و جو محیط حرف اول رو میزنه و خواهد زد . مطمعنا اگه بتونن جزئیات و اتمسفر بازی رو درست در بیارن و مثلا تو یـ محیط به اندازه BatmanAC پیادش کنند میشه گفت شاهکار کردن ....
 
یعنی من تنها کسیم که بعد از شنیدن این خبر یکم نگران شده؟ :دی TW3 با وجود عالی بودن ولی دیگه یکم زیادی بزرگ بود :دی بخاطر همین بعضی نقاط مپ (بعضی روستاها توی Velen و بعضی جزیره ها توی Skellige) اینقدر محتوا نداشتن(یا اکثرا محتواهای تکراری داشتن) که بخواد ارزش جابجا شدن مسافت های طولانی توی مپ رو داشته باشه.

نمیدونم شاید من فقط اینطوریم ولی به شخصه فکر میکنم محیط کوچیکتر ولی فوق العاده پرمحتوا، خیلی بهتر محیط های خرکی ولی با محتوای متوسطه :دی

اتفاقا غیر از این بود باید نگران میشدی!:دی

تو ایران خیلی کم برد گیم سایبر پانک رو بازی کردن. ولی اگه کسی تجربه کرده باشتش یا حداقل بدونه ستینگ بازی چیه میدونه ستینگ بازی اساسا یه نقشه بزرگ رو میپذیره. هم خود شهر اصلی بازی یعنی Night City خیلی بزرگه، هم مناطق مجاورش. یعنی لوس آنچلس و سان فرانسیسکو و... و این شهرها خیلی مهمن. در نتیجه اینا مجبورن همه این شهرهارو با جزییات درست بسازن.

من که خیلی به این بازی امید دارم. سایبرمن یه اتمسفر خشن سیاسی نظامی داره. حکومت نظامی و اینا. اصلی ترین Role بازی هم پلیسه. تو این CG که نشون دادن هم Cope خیلی خوف بود. کلا خیلی خوب بود.
 
امیدوارم تا اون موقع تکنولوژی ها پیشرفت خوبی کنند تا دیگه CDPR مجبور نشه مثل W3 از کیفیت بصری بازی بزنه، تا ما هم شاهد یه بازی درخور روبرو باشیم که مثل عناوین پیشین این استودیو تکنولوژی بازیسازی رو یک گام به جلو ببره.
 
برادران لهستانی گل کاشتن......من که به شدت منتظر بازی هستم....به عنوان یه IP جدید فقط Bloodborne من رو اینقدر هیجان زده کرده بود.....الان این بازی توی لیست Anticipation من در جایگاه نخست قرار داره....(دیگه هرچی که داشتم واسش له له میزدم اومد: بجز این و FFVII Remake)
 
حالا گفته بزرگ حتما که منظورش بزرگی مپ نیست اینا هنوز تو مرحله ایده پردازین و مطمعنا ایده های خفنی تو سرشون ـه که دارن این جوری بازار گرمی (تعریف) میکنن :دی بعدم فضای آینده و پانک این بازی کجا جهان خیالی و فانتزی و پر از صحرای ویچر کجا اصلا امکان نداره چنین مپی برای همچین بازی ساخته بشه تو این سبک بازی مثل Deus Ex جزئیات و جو محیط حرف اول رو میزنه و خواهد زد . مطمعنا اگه بتونن جزئیات و اتمسفر بازی رو درست در بیارن و مثلا تو یـ محیط به اندازه BatmanAC پیادش کنند میشه گفت شاهکار کردن ....
نه از لحن صحبتش بیشتر به نظر میاد داره در مورد وسعت بازی (نقشه) صحبت میکنه که به نظر من دیگه دوران اینجور حرفا تموم شده :دی الان توی همین چندوقته Batman, TW3 و MGS V رو داشتیم که تقریبا توی همشون نسبت محتوا به وسعت کم بود (این وسط مثلا MGSV خیلی این مورد بیشتر توش به چشم میومد، خصوصا با ماموریت ها و لوکیشن های تکراریش).

اگه مثل Deus Ex بود که من کلاهم رو مینداختم بالا. مپ Deus Ex مانند دقیقا اون چیزیه که من از Cyberpunk میخوام :دی من ترسم از اینه که با این صحبتا و با توجه به اینکه این نسبت توی TW3 هم درست رعایت نشده بود، توی Cyberpunk بزنند بازی رو یه OW خیلی خیلی بزرگ کنند و این مشکل خالی بودن محتوا توی محیط بیشتر از بازیای که قبلتر اسم بردم به چشم بیاد.
اتفاقا غیر از این بود باید نگران میشدی!:دی

تو ایران خیلی کم برد گیم سایبر پانک رو بازی کردن. ولی اگه کسی تجربه کرده باشتش یا حداقل بدونه ستینگ بازی چیه میدونه ستینگ بازی اساسا یه نقشه بزرگ رو میپذیره. هم خود شهر اصلی بازی یعنی Night City خیلی بزرگه، هم مناطق مجاورش. یعنی لوس آنچلس و سان فرانسیسکو و... و این شهرها خیلی مهمن. در نتیجه اینا مجبورن همه این شهرهارو با جزییات درست بسازن.

من که خیلی به این بازی امید دارم. سایبرمن یه اتمسفر خشن سیاسی نظامی داره. حکومت نظامی و اینا. اصلی ترین Role بازی هم پلیسه. تو این CG که نشون دادن هم Cope خیلی خوف بود. کلا خیلی خوب بود.
خب ماکان همین الانش هم TW3 نقشه اش وحشتناک بزرگه. 3 تا منطقه خیلی بزرگ که از توی هرکدومشون میشه دو سه تا شهر امروزی در آورد :دی درسته ستینگ بازی محیطای زیاد و متنوعی میطلبه ولی به نظر خودت بهتر نیست اگه سعی کنند بجای TW3، راه TW2 رو در پیش بگیرن؟ محیطای Sandbox مانند بزرگ ولی با جزییات بسیار زیاد، بجای دنیای فوق العاده بزرگ OW.

مثلا بجای اینکه بیان کل لوس آنجلس، سان فرانسیسکو و... رو توی بازی بزارن، بیان بخشهاییشون رو طراحی و فوق العاده پر جزییات در بیارن طوری که بازیکن حس کنه واقعا داره توی اون محیط زندگی میکنه. نمیدونم سری یاکوزا رو بازی کردی یا نه ولی منظورم یه چیزی مثل Kamurocho توی سری Yakuzaـست :دی شاید محیطش به نسبت بازیای OW کوچیک باشه ولی جزییاتی که توی طراحیش استفاده شده وحشتناکه و اینقدر امکانات توی بازی هست که حس میکنی واقعا داری توی محله Kamurocho توکیو میگردی. اینقدر محیط رو پویا و طبیعی در آوردن که به قول دوست عزیزمون اگه الان منو جلوی Millennium Tower ول کنی بیست دقیقه دیگه خونه ام :دی

حالا باز اون توی یه بازی AA و سالیانه است، تصور کن با استعداد فوق العاده ای که CDPR داره و Production Value های یه بازی AAA چطور میتونند با این ایده یه چیز فوق یونیک و موندگار بسازن. (نگاه شود به Deus Ex Human Revolution :دی )
 
Dante Never Cry

خوب علی دو مساله وجود داره! از نظر من که Witcher 3 خیلی مشکل کمبود جزییات و محتوای مرحله نداره. یعنی تو این تقریبا 30 ساعتی که من تا الان بازی کردم چنین ضعفی رو حس نکردم و شاید بعدا منم باهات هم عقیده بشم. اما در کل فکر نمیکنم خیلی مشکل باشه.

مساله دوم و منظورم من از پست قبلی این بود که اساسا سایبرپانک محیط های بزرگ رو میطلبه! نمیشه از محیط بزنن.
 
[MENTION=894]علی[/MENTION] :دی

انصافا علی من حدود 150 ساعت فکر کنم ویچر 3 رو بازی کردم و تنها چیزی که نمیتونم روش ایراد بزارم کمبود محتوا و اللخصوص جزییات هست :دی یعنی این دیگه بزرگترین نقطه قوت اش هست:دی شهر ها و روستاها که واقعا عالین و شاید یکم شبیه هم باشن ولی انصافا تو همین استان فارس خودمون 98 درصد روستاها انگار کپی پیست هم هستن :دی
 
Dante Never Cry

خوب علی دو مساله وجود داره! از نظر من که Witcher 3 خیلی مشکل کمبود جزییات و محتوای مرحله نداره. یعنی تو این تقریبا 30 ساعتی که من تا الان بازی کردم چنین ضعفی رو حس نکردم و شاید بعدا منم باهات هم عقیده بشم. اما در کل فکر نمیکنم خیلی مشکل باشه.

مساله دوم و منظورم من از پست قبلی این بود که اساسا سایبرپانک محیط های بزرگ رو میطلبه! نمیشه از محیط بزنن.
@علی :دی

انصافا علی من حدود 150 ساعت فکر کنم ویچر 3 رو بازی کردم و تنها چیزی که نمیتونم روش ایراد بزارم کمبود محتوا و اللخصوص جزییات هست :دی یعنی این دیگه بزرگترین نقطه قوت اش هست:دی شهر ها و روستاها که واقعا عالین و شاید یکم شبیه هم باشن ولی انصافا تو همین استان فارس خودمون 98 درصد روستاها انگار کپی پیست هم هستن :دی
منظورم از محتوا اینه که مثلا برعکس ویچر 2 که توی هر محیط کلی کوییست و کارای فرعی برای انجام دادن بود، توی ویچر 3 بعضیا روستاها پیدا میشدن که شاید فقط یه کوئست درست و حسابی داشتن. منظورم از کم شدن محتوا به نسبت محیطه (که محیط بیش از اندازه برای این محتوا بزرگه) وگرنه ویچر 3 به طور کلی محتوای خیلی زیادی داره. (چندین برابر ویچر 2 و خیلی زیادتر از باقی بازیایی که توی پست قبلیم اسم بُردم)

پ.ن: ماکان بری جلوتر احتمالا بهتر متوجه منظورم میشی (خصوصا وقتی به Skillege برسی).
پ.ن2: وحید من منشن نمیشم الکی ملت رو زا به راه نکن :دی
 
به هر صورت امیدوارم از محتوای سایبرپانک نزنن! چون واقعا محیط های بزرگ و پرجزییات از همه شهرهای نقشه بازی لامز و حیاتیه. نباید کم بشه. امیدوارم خودشون هواسشون باشه و از چیز دیگه نزنن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or