Multi Platform Yakuza 6

72643170858985575971.jpg



چندی پیش در کنفرانس SCEJA در TGS ، کمپانی سگا نسخه ششم سری یاکوزا را تایید کرد. در کنار این بازی ، سگا Yakuza: Kiwami را هم که در واقع ریمیکی از شماره اول این سری است را برای کنسول PS3 و PS4 تایید کرد و افرادی که این بازی را بخرند میتوانند به دموی Yakuza 6 در PS4 دسترسی پیدا کنند.
Yakuza: Kiwami در تاریخ 21 ژانویه 2016 و Yakuza 6 هم در پاییز 2016 در ژاپن روانه بازار خواهد شد.

 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
[MENTION=6849]bezad[/MENTION]

متاسفانه Yakuza 5 فقط به صورت دیجیتالی عرضه شده و نسخه انگلیسیش دیسکی نیست.

خیلی خبر خوبی بهم دادی ممنون. یادمه زمان ps2 یاکوزا 1 رو بازی کردیم منتها یاکوزا 2 نسخه امریکاش که دی وی دی ناین بود پیدا نشد که نشد ژاپنیش هم 2 تا دیسک بود به هیچ عنوان نمیشد رفت. کاش اون یاکوزا 1 و 2 رو زبون انگلیسیش میومد. اینقد سخته یه ترجمه کنن واقعا؟

والا 1 و 2 ترجمه شون موجوده و کالکشن HD هم ازشون هست فقط باید سگا همت کنه ترجمه رو بزاره توشون و بازی رو عرضه کنه. البته با اومدن Kiwami و (احتمال معرفی Kiwami 2) من که ترجیح میدم این ریمیک رو برای غرب بدن چون واقعا بازی خیلی خیلی بهتر شده :D

ولی در مورد ترجمه به طور کلی آره، منم اول فکر نمیکردم خیلی کاری باشه و بتونند راحت ترجمه اش کنند ولی خب ظاهرا اینجوری نیست و نه تنها بخاطر سنگین و طولانی بودن متن بلکه چون نوشته ها باید قالبشون تغییر کنه ممکنه باگ هایی توی بازی به وجود بیاره از این لحاظ برای تیم سازنده براشون دردسر های پیشبینی نشده به وجود بیاد (که سر Yakuza 5 این اتفاق افتاد)

تازه چون مجلات و مکان های استفاده شده توی بازی واقعی هستند باید برای عرضه توی غرب هم لیسانس بشن که خودش به سری دردسر و خرج دیگه برای سگا دارن.

خلاصه اونقدرا هم که فکر میکنیم ترجمه بازیها کار ساده و کم خرجی نیست :D
 

Persona.Q

Don't Listen To Ondore's Lies
کاربر سایت
Jun 8, 2014
816
نام
محمد
@bezad

متاسفانه Yakuza 5 فقط به صورت دیجیتالی عرضه شده و نسخه انگلیسیش دیسکی نیست.



والا 1 و 2 ترجمه شون موجوده و کالکشن HD هم ازشون هست فقط باید سگا همت کنه ترجمه رو بزاره توشون و بازی رو عرضه کنه. البته با اومدن Kiwami و (احتمال معرفی Kiwami 2) من که ترجیح میدم این ریمیک رو برای غرب بدن چون واقعا بازی خیلی خیلی بهتر شده :D

ولی در مورد ترجمه به طور کلی آره، منم اول فکر نمیکردم خیلی کاری باشه و بتونند راحت ترجمه اش کنند ولی خب ظاهرا اینجوری نیست و نه تنها بخاطر سنگین و طولانی بودن متن بلکه چون نوشته ها باید قالبشون تغییر کنه ممکنه باگ هایی توی بازی به وجود بیاره از این لحاظ برای تیم سازنده براشون دردسر های پیشبینی نشده به وجود بیاد (که سر Yakuza 5 این اتفاق افتاد)

تازه چون مجلات و مکان های استفاده شده توی بازی واقعی هستند باید برای عرضه توی غرب هم لیسانس بشن که خودش به سری دردسر و خرج دیگه برای سگا دارن.

خلاصه اونقدرا هم که فکر میکنیم ترجمه بازیها کار ساده و کم خرجی نیست :D


ممنون از توضیحات کاملت دوست من همین که نسخه های شماره دار هستن کافیه فکرشم نمیکنیم مثلا یاکوزا ایشین ترجمه بشه که محاله.
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
اصلاً درک نمیکنم Team Yakuza چطور با این تعداد کم نفرات همچین شاهکارایی رو میسازن ! تصورش هم نابود کنندس !

مبارزه کنی ، بری سوپر مارکتی واسه خرید ، برگردی بری Bowling و حسابی لذت ببری و آخر شبم قبل رفتن به بار و یه فایت دیگه بری یه چیزبرگر خوشمزه بزنی اونم بدون لودینگ و صبر و دنگ و فنگ هاش و اون صفحه سیاه .. عالیه :x

البته یک شفاف سازی بکنم که الان دیگه تیمشون اونقدرام کوچیک نیست.ناگوشی میگفت 180 نفریم الان (چند ماه قبل موقع TGSH) و داریم نفر جذب میکنیم.احتمالا یک بازی دیگه هم دارن میسازن کنار 6.شاید Binary Domain 2.:d
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
البته یک شفاف سازی بکنم که الان دیگه تیمشون اونقدرام کوچیک نیست.ناگوشی میگفت 180 نفریم الان (چند ماه قبل موقع TGSH) و داریم نفر جذب میکنیم.احتمالا یک بازی دیگه هم دارن میسازن کنار 6.شاید Binary Domain 2.:d

ggs6i0enwwlyk0lhdyme.gif
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
یه چیزی میگم نزنید! این سیستم مبارزه ای که تو تریلر دیدیم زیادی ساده و تکراری و حوصله سربر نبود؟ کلا همه ی yakuza ها سیستم مبارزشون اینطوریه؟
حدس میزنم چون اوایل بازی بود برام اینطور به نظر میرسید. تو نسخه های قبلی با پیشروی توی داستان سیستم مبارزات پیچیده تر میشد؟
من فقط طبق این تریلر دارم میگم که مبارزاتش برام تکراری بود و کلا تا حالا yakuza بازی نکردم:">. شایدم دیدنش برام خسته کننده بود و سر بازی کردنش قضیه کلا فرق کنه!
بقیه موارد بازی هم ok بود :d
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
یعنی واقعا بازیش انقدر برات لذت بخش بود که به خاطر قسمت دومش اشک شوق بریزی؟ :-o:d
بهترین تجربه TPS نسل قبلم (من GeoW ها رو هم بازی کردم)

بازی برای من فوق العاده بود :crying1:
یه چیزی میگم نزنید! این سیستم مبارزه ای که تو تریلر دیدیم زیادی ساده و تکراری و حوصله سربر نبود؟ کلا همه ی yakuza ها سیستم مبارزشون اینطوریه؟
حدس میزنم چون اوایل بازی بود برام اینطور به نظر میرسید. تو نسخه های قبلی با پیشروی توی داستان سیستم مبارزات پیچیده تر میشد؟
من فقط طبق این تریلر دارم میگم که مبارزاتش برام تکراری بود و کلا تا حالا yakuza بازی نکردم:">. شایدم دیدنش برام خسته کننده بود و سر بازی کردنش قضیه کلا فرق کنه!
بقیه موارد بازی هم ok بود :d
بخاطر دمو سیستم مبارزات رو ساده کردن وگرنه نسخه نهایی مطمئنا خیلی بهتر از این میشه :D این توضیحات من در مورد سیستم مبارزات Zero که نسخه قبلی بازیه و قراره نسخه انگلیسیش هم عرضه بشه :x:D

باز من در تکمیل صحبت های احسان اضافه کنم که توی این نسخه هر شخصیت 3 تا سبک متفاوت توی مبارزاتش داره که کامل نحوه مبارزه کردنشون رو تغییر میده :biggrin1: برای Kiryu میگم چون خودم تونستم توی دموی نسخه PS4 مبارزاتش رو تجربه کنم :d سه تا سبک Kiryu به ترتیب مبارزات عادی، مبارزات سرعتی و مبارزات قدرتیه.

هر سبک توی این نسخه خصوصیات خاص خودش رو داره و کلا مبارزات رو تغییر میده. مثلا سبک قدرتی سرعت Kiryu رو کم میکنه ولی بجاش کمتر ضربات دشمن شما رو روی زمین میندازن، بعد خصیصه اصلی این سبک اینه که Kiryu به صورت طبیعی موقع مبارزه هر وسیله ای که جلوی دستش باشه رو برمیداره و توی مبارزات از اون استفاده میکنه:d یعنی مثلا دارید به طرف میزنید بعد در حین زدنش کم کم نزدیک یه موتورسیکلت که نزدیکی پارک شده میرسید، اینجا اگه توی سبک قدرتی Kiryu باشید اون به صورت خیلی طبیعی و کاملا زیبایی وسط ضربه زدنش میره سمت موتور و اون رو برمیداره و باهاش میوفته به جون دشمن :biggrin1:

یا مثلا سبک سرعتی Kiryu همونطوری که از اسمش پیداست ضرباتش رو ضعیفتر ولی سرعت مشت، لگد و جاخالی دادن های Kiryu رو به صورت وحشتناکی بالا میبره جوری که مثلا میتونید توی 2 ثانیه 4-5 بار جاخالی بدید و فاصله خودتون رو با دشمن کم یا زیاد کنید:d بعد این سبک خوبیش اینه که هرچی بهتر بازی کنی سرعت Kiryu و حرکاتش بیشتر میشه برای همین وقتی مثلا خیلی خوبی بازی کرده باشی سرعتت وحشتناک بالا میره و خیلی مبارزات باحال میشه :biggrin1:

سبک عادی هم Base ـش همون حرکات و سبک همیشگی Kiryu توی نسخه های قبلیه ولی با این تفاوت که اینجا Kiryu هنوز جوونه و خیلی تجربه مبارزه نداره برای همین خیلی وقتا حرکاتی که میکنه و ضرباتی که میزنه نشون دهنده این تازه کار بودنشه که واقعا دیدنشون برای هوادارای قدیمی جالبه :biggrin1: در کنار این مورد این سبک اصلی ترین سبک برای استفاده از Heat Action ها (حرکات فوق خفن توی سری Yakuza) است که مثل هر نسخه باز تعدادشون بیشتر و متنوع تر شدن:d

جالبترین مورد توی این سیستم اینه که بعدها میتونی یه آپگرید برای شخصیتت بخری که اجازه میده بین سبکا به صورت خیلی سریع و در حین ضربات جابجا بشی و مبارزات خیلی خفنی تجربه کنی! مثلا میتونی با سبک سرعت بری بیوفته به جون دشمن و کلی ضربه سریع بهش بزنی بعد یهو سوییچ کنی روی قدرتی و بیلبوردی که کنار خیابون افتاده رو بکوبی توی سرش و نهایتا بری روی سبک عادی و با یه Heat Action خفن بزنی کار دشمن بیچاره ات رو تموم کنی :biggrin1:

شخصیت دوم که The Mad Dog" - Majima" (بازی کردن با ایشون مثل رویا میمونه برای هوادارای سری :crying1::d) باشه هم باز همینطوریه و سه سبک مبارزات عادی، مبارزه با رقص (این فوق العادست) و مبارزه با چوب بیسبال رو داره که اونا هم هرکدوم باز خصوصیات خاص خودشون رو دارن :biggrin1:

همونطوری که گفتم میشه سبکای هر شخصیت رو توی مبارزات به صورت رئال تایم بینشون سوویچ کرد پس هوادارای کمبو ساز مثل DMC، بایو و کلا هوادارای سبک استایلیش.... Yakuza Zero رو از دست ندید! :biggrin1:


اینم یه سری توضیحات کلی از احسان از همون تاپیک که توش یه اشاره ای به سلاح ها هم میکنه:
مال همین نسله و یه عنوان جدیده که میره توی دوران جوونی و جاهلی اوجی سان ، کازوما کیریو
biggrin1.gif
در واقع یه Prequel برای سریه ولی ریمیک یا ریمستر نیست
biggrin1.gif

مبارزات بازی هم که به سبک همون Beat em Up هاست ، یعنی مشت و لگد و انواع تکنیک های مختلف ، برداشتن اجسام از موتور و تابلوی راهنمایی و دوچرخه و هزار تا چیز دیگه بگیر تا فرو کردن مجله ی ... توی ماتحت حریف
biggrin1.gif
مبارزات بازی به شدت به شدت به شدت حرفه ای و کار شدس ! یعنی اگه توی دهه ی 80-90 می گفتن توی سال دوهزار و فلان آینده ی سبک Beat em up چه شکلیه ، الان خیلی راحت میشه جواب داد یاکوزا
biggrin1.gif
(البته نه به این معنی که فک کنی همون گیم پلی چند دهه پیشه ها) سیستم مبارزات بازی ریز به ریزش برنامه ریزی شدس و تمام ضعف های BeU های قدیمی رو پوشش داده ، کرکتر در هر حالت یا وسط هر ضربه ای باشه می تونه بسطش بده به ضربه های مختلف و قوی تر یا شما هر فاصله یا لوکیشنی که نسبت به حریفتون داشته باشید بازم مبارزه قطع نمیشه !!! حالا می خواد بین شما یه نرده ی فلزی باشه یا شما یه پاگرد پله یا یه طبقه از حریف بالا تر باشید یا دستتون به یه نفر دیگه بند باشه یا هزار تا احتمال دیگه ، برای تک تکش برنامه ریزی شده و هیچ کدوم کوچکترین وقفه ای توی مبارزات ایجاد نمی کنه که هیچ ، توی هر کدوم این صحنه ها میشه لحظه های خیلی خفن و به یاد موندنی ای هم خلق کرد
biggrin1.gif
گیم پلی بازی هیولاییه که تا توی جوش قرار نگیری و تجربه ـش نکنی حس الان ما رو متوجه نمیشی
biggrin1.gif

از بابت باقی چیزها هم خیالت راحت
biggrin1.gif
اگه مثلاً نگران اینی که مبارزات پشت سر هم Beat em up ـیی ممکنه خسته ـت کنه ، باید اضافه کنم که بازی کوله باری از مینی گیم های به شدت پرتعداد و سرگرم کننده داره که حتی میتونه از بازی اصلی هم جدات کنه
biggrin1.gif
حالا به اینا یه سری عناوین کلاسیک سگا توی آرکید سنتر ها رو هم اضافه کن
biggrin1.gif

وای خدا دارم پس می افتم
biggrin1.gif
یاکوزا ایشین و کنزان درصد اومدنشون توی غرب زیر 0.0001% ـه :biggrin1: بازیا به شدت ژاپنی ـن و احتمالاً سگا از ترس فروش و این حرفها هیچ وقت طرفشون هم نمیره :(
در مورد گیم پلی 3 هم مشکل از گیم پلی و تکراری شدن نیست ، با عرض پوزش مشکل از نحوه ی بازی کردن شماس :biggrin1: یاکوزا رو نباید به سبک GOW بازی کرد و با یه کمبوی خاص جلو برد اینجوری دقیقاً اتفاقی می افته که شما تجربه ـش کردین :biggrin1: توی یاکوزا اول از همه باید دنبال آپگرید و مدام به روز کردن حرکات باشید و از تجربه و خلق چیزای جدید هم نترسید :biggrin1: همون یاکوزا 3 بخش اعظمی از چیزایی که الان داریم در مورد یاکوزا میگیم رو داشت ، حتی کلی اسلحه برای آموزش و مستر شدن داشت که هر کدوم کلی سیستم مبارزات رو زیر و رو می کرد (وای نانچیکو عشق من بود ! چقدم خوب بود لعنتی میزدی سر و صورت و بدن ملت کبود میشد) :biggrin1: شما اگه بازی دم دستته یه بار دیگه شروعش کن بعد بیا از علی یا من یا بقیه یه راهنمایی در مورد گیم پلی و نحوه ی بازی کردنش بگیر (در حین بازی کردن) بعد ببین سیستم مبارزاتش چه دنیایی بوده و ندیدیش ، فقط کافیه پرده ای که بین خودت و اون دنیاس رو کنار بزنی ، بعدش نقش زمین میشی :biggrin1:

در کل از لحاظ گیم پلی خیالتون در مورد نسخه نهایی راحت بشه :D اگه اکانت ژاپن/آسیا توی PSN دارید توصیه میکنم دموی Zero رو از استور دانلود کنید، اونجا هم البته خیلی از حرکات بسته است ولی خب باز یه چشمه ای از گیم پلی بازی رو بهتون نشون میده :D تازه یه تعدادی از مینی گیم ها هم توی دمو قابل بازی اند مثل دارت، بولینگ، Batting Cages و Karaoke :D
 
آخرین ویرایش:

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,203
نام
محمد
Kawaiiiiiii >:d:praying::x:x:x
من الان دموی 40 دقیقه ایی رو دیدم گرافیک فک براندازه عجب چیزیه فقط من نمیدونم یا اینی که داشت بازی میکرد معلول بود یا کلا دوربین تو در و دیواره :D یه خورده هم مشت ها و ضربات نگیر و نچسب بود که فکر کنم تو نسخه نهایی بیشتر بچسبن :D
الان یک سوال فنی داستان بازی رو من چیکار کنم ؟ مستقیما ادامه شماره قبلیه ؟ چطوریه کلا ؟ :D
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
Kawaiiiiiii >:d:praying::x:x:x
من الان دموی 40 دقیقه ایی رو دیدم گرافیک فک براندازه عجب چیزیه فقط من نمیدونم یا اینی که داشت بازی میکرد معلول بود یا کلا دوربین تو در و دیواره :D یه خورده هم مشت ها و ضربات نگیر و نچسب بود که فکر کنم تو نسخه نهایی بیشتر بچسبن :D
الان یک سوال فنی داستان بازی رو من چیکار کنم ؟ مستقیما ادامه شماره قبلیه ؟ چطوریه کلا ؟ :D


دوربین آزاده و میشه چرخوندش مشکلی از این بابت نیست :D

در مورد مشت ها هم کلاً اینجوریه ، یعنی مثل مثلاً آنچارتد نیست که مشت ها دقیق اصابت کنه و همون لحظه واکنش ببینی :D مشت ها Beat em Up ـیه ، یعنی همینجوری چپ و راست پشت سر هم و بی وقفه زده میشه :D بذار یه مثال ساده برات بزنم ، مثلاً توی سبک HnS دو تا بازی GOW و DMC رو در نظر بگیر. گاو یه بازی سینماتیکه یعنی یه سری حرکت کار شده از قبل وجود داره که حالت سینمایی به بازی میده ، تو اینا رو میزنی و خب لذتشم میبری ولی توی حیطه ی همین حرکات محدودی :D مثلاً چه توی گاو چه توی آنچارتد نمی تونی ضربه ای جدای از چند ضرب های تعریف شده ی بازی بزنی :D حالا میریم توی DMC ، اینجا بحث دیگه مثل قبل نیست ، ضربات پیش فرض نیستن بلکه یه سری ابزارن :D هر ضربه یه ابزار و وسیله برای خلق ضربات گسترده تر و استایلیشه که اینجا خود پلیره که تعریفشون میکنه :D واسه همین سازنده وزن و سینماتیکی نمی تونه براشون درنظر بگیره و ضربات سبک به نظر میرسن (چون خود سازنده هم نمی دونه هر پلیر بسته به هر موقعیت از چی می خواد استفاده کنه و چی رو به چی وصل کنه) ، انگار موقع اصابت اونجور که باید و شاید به حریف نمیشینن :D دلیلش هم واسه اینه که این حرکات یه سری ضربات پیش فرض برای استفاده ی تمام و کمال توی بازی نیستن ، بلکه ابزاری هستن برای خلق ضربات :D حالا این وسط یاکوزا هم مثل DMC ـه ، یه سری ضربات جقله داری که خیلیا ممکنه فک کنن کل بازی همینه و با همینا باید بازی کنن. در صورتی که اینا خودشون ابزار خلق حرکات جدید و پیچیده تر هستن :D توی همین دمو هم اول همش طرف داشت با مربع کار رو جلو می برد و فینیشر پایانیش هم با مربع بود ولی دیدی جلوتر وسطای کار کمبو رو (شانسی یا غیر شانسی) عوض کرد و کار با مثلث تموم شد ؟ :D بی نهایت از این کارا میشه کرد که یه ضربه ی به ظاهر ساده یا تکراری به شونصد تا ضربه ی متنوع و یونیک لینک بشه و حرکات متفاوت و جدید تر ببینی :D

بشین از 3 شروع کن بیا جلو (خلاصه ی 1 و 2 توشه) :D یا اینکه داستانش رو از یه جا گیر بیار و بخون ، چون اینا مستقیماً ادامه ی همدیگه ـن :D
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
حیف که برنامه ای سراغ ندارم بشه باهاش ویدئو های 60 فریم رو ویرایش کرد وگرنه یه 6-7 دقیقه گیم پلی Y0 براتون میزاشتم تا قشنگ این توضیحات من و احسان براتون تجسم پیدا کنه :D

@Scαrface
محمد، همونطوری که احسان گفت میتونی از 3 یا 4 شروع کنی (من خودم 4 رو بیشتر توصیه میکنم :D ) بعد بیای جلو :D البته اگه فقط PS4 داری میتونی با خیال راحت Zero رو بگیری چون داستانش قبل ار بقیه است ولی خب برای 6 باید ببینیم سگا چه ترفندی اجرا میکنه تا داستان برای کسایی که تازه اومدن سمت سری هم جذاب و گیرا باشه :D
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,203
نام
محمد
خدا پدر یوتو*ب رو بیامرزه به درد این جاها میخوره انقدر بازی و فیلم و سریال و انیمه و کتاب و چیزای دیگه دارم که باید بهشون برسم دیگه وقت نمیشه برا بازی های قدیمی همین یاکوزا 6 یا Kingdom Hearts 3 رو میخوام بازی کنم ولی اصلا دیگه وقت برا بازی کردن شماره های قبل نیست ولی میشینم ویدئوهای داستانی بازی ها رو کامل میبینم و قشنگ آماده میشم :D بد جور تو کف یاکوزا 6 رفتم فعلا :D
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
خدا پدر یوتو*ب رو بیامرزه به درد این جاها میخوره انقدر بازی و فیلم و سریال و انیمه و کتاب و چیزای دیگه دارم که باید بهشون برسم دیگه وقت نمیشه برا بازی های قدیمی همین یاکوزا 6 یا Kingdom Hearts 3 رو میخوام بازی کنم ولی اصلا دیگه وقت برا بازی کردن شماره های قبل نیست ولی میشینم ویدئوهای داستانی بازی ها رو کامل میبینم و قشنگ آماده میشم :D بد جور تو کف یاکوزا 6 رفتم فعلا :D
از من میشنوی فعلا تو کف Yakuza 6 نباش و بجاش برو توی کف Yakuza 0 :D خدا میدونه چند سال دیگه طول میکشه تا Yakuza 6 توی غرب بیاد و از لحاظ داستانی هم Y0 بهترین موقعیت برای اینه که با سری Yakuza و شخصیتاش آشنا بشی :D
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
دیجیتال فاندری ریمیک نسخه اول رو بررسی کرده و کلی تعریف کرده.خلاصه میگه ریمیک به این میگن

watch?v=HtiixXPHbUY
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر