تحلیل شخصیت های سری رزیدنت اویل از نگاه منتقدان صنعت گیم

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
Jan 13, 2014
2,053
نام
بهزاد
درود

دیگه حرف زدن از اینکه شخصیت های رزیدنت اویل شخصیت پردازی عالی دارند یا البرت وسکر بزرگترین شخصیت منفی تاریخ هست و.... کمی تکراری شده است

لذا تو این تاپیک قصد دارم ببینیم منتقدان چطور شخصیت های ان سری بازی را توصیف و تحلیل کرده اند و چه جایگاهی دارند


1-ALBERT WESKER

1400499-albert_wesker_07.jpg


در سال 2006 سایت معروف IGN شخصیت وسکر را در یک رده بندی جزو سومین شخصیت های منفی دوست داشتنی در بازی های رایانه ای قرار داد و در ادامه نوشت که " طرفداران رزیدنت اویل می دانند هنگامی که وسکر در بازی نمایان میشود مشکلات و سختی ها هم به زودی نمایان خواهند شد. " و همچنین در سال 2010 او را در رده 14ام بهترین ( توجه کنید بهترین با دوست داشتنی ترین فرق دارد ) شخصیت های منفی بازی های رایانه ای قرار داد.

در سال 2008 سایت GamePro وسکر را در یک رده بندی در رده 40ام شیطانی ترین شخصیت های منفی بازی های رایانه ای در تمام تاریخ قرار داد.

منتقد سایت IGN در ماه مارس سال 2010 او را به عنوان غول آخر هفته معرفی کرد و در ادامه ظاهر او را در طی حضور هایش در سری رزیدنت اویل مورد بحث قرار داد و همچنین او را با دیگر باس فایت هایی مانند Bowser ( باس فایت بازی سوپر ماریو ) و Sephiroth ( باس فایت سری فاینال فانتزی ) مقایسه کرد و گفت که برای طرفداران این سری خیلی سخت است که رزیدنت اویلی بدون حضور او را داشته باشند.

سایت معروف GameSpot او را جزو بهترین شخصیت های منفی در تمام بازی های رایانه ای قرار داد و او را بسیار شبیه به شخصیت Ganondorf در سری افسانه زلدا دانست.

در سال 2009 سایت گیم رادار او را جزو 7 کاراکتری دانست که هیچ وقت نمی میرند و در ادامه او را مردی مثال زدنی دانست که همیشه در سری رزیدنت اویل پشت پرده قرار دارد.

سایت 1UP.COM نیز او را در ربته 8 ام کاراکتر هایی قرار داد که دوباره زنده شده اند و قصد نابودی دنیا را دارند.

سایت گیم رادار از نحوه وسکر در رزیدنت اویل 5 تعریف کرد و توضیح داد که این صحنه نشان میداد که او چقدر مرد با ثباتی است که حتی بعد از مرگش هم همه باور دارن که او نمرده است و این نشان میدهد که وسکر در سری رزیدنت اویل زبان زد همه است.

سایت رسمی کنسول PS3 یعنی PlayStation Universe درمورد او نوشت که با توجه به سایه بلند،مدل مو های جذاب و همچنین غرورش، وسکر همیشه به عنوان یکی از بهترین شخصیت های منفی بازی های رایانه ای - که کمی هم کلیشه ای است - شناخته خواهد شد.




2- LEON S. KENNEDY

leon.jpg



مجله The Inquirer در سال 2007 لیان و ایدا را عاشقانه ترین تیم دو نفره در بازی های رایانه ای خواند.
در سال 2010 مجله نیتندو پاور لیان رو 14امین شخصیت محبوب این کنسول معرفی کرد و در توضیحاتش نوشت که او از یک افسر ساده پلیس با مدل مو های بد به یک مامور ویژه قوی تبدیل شد.

سایت معروف گیم اسپات در سال 2009 در یک رای گیری لیان رو جزو یکی از بهترین قهرمانان سری بازی های رایانه ی دانست و به او جایزه" All Time Greatest Game Hero " را داد.

در سال 2010 مجله ژاپنی فامیتسو در یک رای گیری لیان را به عنوان 31 امین شخصیت محبوب در بین تمامی کاراکتر های بازی های رایانه ای انتخاب کرد.

در سال 2011 در یک رده بندی جهانی درمورد بهترین کاراکتر های بازی های رایانه در کتاب معروف رکورد های گینس نسخه گیمر ها ، لیان در رده 36 ام قرار گرفته است.

در سال 2012 مجله گیم رادار لیان رو در رده 11 ام شخصیت های جنگجو اما نفوذ پذیر قرار داد و توضیح داد که لیان این قدرت رو داره که در بدترین شرایط خونسرد باشه و شلیک های مسلمی رو انجام بده ( یعنی تیرش هیچ وقت خطا نمیره! ) و بخاطر همینه که اون یکی از جالب ترین و دوست داشتنی ترین پانتاگونیست های بازی های رایانه ای است.( قابل توجه اونایی که میگفتن لیان بخاطر تیپش معروف هست )

سایت معروف IGN در یک لیست لیان رو جزو کسایی قرار داد که دوست دارن در رزیدنت اویل 6 ببینن ( این لیست قبل از معرفی رزیدنت اویل 6 بوده ) و همچنین در توصیف او درمورد مبارزه با زامبی ها او را یک کابوس برای زامبی ها نامیده است.

منتقد سایت گیم پلنت یعنی Aylon Herbet نوشته است که اگر لیان و کریس در یک شماره از رزیدنت اویل همراه و همکار هم باشند بسیار بسیار شگفت انگیز خواهد شد.

سایت معروف IGN در توصیف لیان او را کابوس زامبی ها معرفی کرده و در ادامه نیز او را یک نژاد منحصر بفرد از قهرمان های بزن بهادر خوانده است و در آخر او را یکی از بهترین اتفاقات سری رزیدنت اویل نامیده است.

سایت گیم رادار مدل لیان در رزیدنت اویل 4 را شبیه به دوید بووی( یکی از خوانندگان دنیای راک ) دانست و اضافه کرد که وقتی هنگام مبارزه مو های او تکان میخورد بسیار جذاب بود.

در سال 2010 مجله معروف گیم اینفورمر در یک رده بندی لیان را جزو 20 امین افرادی خواند که آن ها دوست دارند در یک بازی مبارزه ای مانند Namco Vs Capcom ببینند و در

توضیحات نوشت که " تنها کسی که داری شجاعت و تجربه کافی برای از بین بردن این موجودات جهش یافته است کسی نیست جزو لیان اس کندی. و ما شرط می بندیم که این مبارزه با راکت لانچر پایان بیابد

مجله PlayStation Universe درمورد او نوشت که " ما دیدیم که لیان کندی از یک پلیس احساسی و تازه کار تبدیل به یک آدم باهوش و مامور بسیار ویژه دولت شد،کسی که از جهنم راکون سیتی و حادثه زامبی ها ، نجات پیدا کرد و موفق شد تا دختر رئیس جمهور را از دست تروریست ها نجات بدهد ؛ همچین هم بد نیست برای کسی که حتی 30 سالش هم نشده است. "




3- JIIL VALENTINE

y602npnesvupc7r8p53m.jpg




در سال 2002 جیل در روزنامه Duluth News Tribune به همراه لارا کرافت به عنوان بهترین قهرمان مونث بازی های رایانه ای لقب گرفت.

سایت GameDaily در یک رده بندی با عنوان محبوب ترین شخصیت های کپ کام،جیل را در رتبه 10ام قرار داد و همچنین او را نمونه کامل یک شخصیت باهوش و جذاب(دوستان هرجا کلمه جذاب رو دیدید معادل انگلیسیش رو خودتون بجاش بزارید) خواند.

در سال 2011 در یک نظر سنجی جهانی که توسط گینس انجام شد جیل به عنوان بهترین کاراکتر های بازی های رایانه ای در تمام تاریخ در رتبه 43ام قرار گرفت، همچنین در ورژن 2013 کتاب رکورد های گینس نسخه گیمر ها، او به عنوان اولین شخصیت زن بازی های رایانه ای در ژانر Survival Horror نام گرفت.

روزنام The Time of India جیل را در لیست "9 شخصیت جذاب و زیبای بازی های اکشن" قرار داد. و همچنین سایت GameDaily جیل را به عنوان یکی از بهترین مو خرمایی های بازی های رایانه ای نام برد.

در سال 2001 عمر علی منتقد سایت Gaming Target جیل را به همراه کلیر به عنوان دو عدد از بهترین شخصیت های مونث بازی های رایانه ای نام برد و همچنین اضافه کرد که آن ها دو دختری هستند که زیباییشان حتی مرده ها را نیز زنده میکند.

در سال 2003 سایت GameSPY جیل رو به عنوان قشنگ ترین شخصیت های بازی های رایانه ای نام برد و همچنین در توضیاحت نوشت: ((حتی کسانی که زیاد طرفدار بازی های رایانه ای نیستند هم جیل را می شناسند.))

سایت UGO جیل را در سال 2007 به در یک لیست 11 نفره از خوشگل ترین قهرمان های مونث بازی های رایانه ای در رتبه سوم قرار داد و همچنین در سال 2011 در یک لیست مشابه اما 50 نفره نیز قرار داد و با استناد به محبوبیت زیادش، او را به عنوان یکی از اصلی ترین کاراکتر های این سری معرفی کرد.

در سال 2008 سایت News.com.au جیل را به عنوان جذاب ترین کاراکتر بازی های رایانه ای در تمام طول دوران خواند و همچنین اضافه کرد او هم برای پسر ها و هم برای دختر ها جزو محبوب ترین شخصیت ها است.

در سال 2010 سایت ویدئو گیمر جیل را به عنوان یکی از بهترین الهه های زیبایی بازی های رایانه ای دانست و اضافه کرد که او بدجور استاد باز کردن قفل قلب های ما است.

در همان سال منتقد سایت Joystick یعنی آهای جیمز هاوکینز در یک رده بندی با عنوان جذاب ترین شخصیت های بازی های رایانه ای او را در رده 5 ام قرار داد و اضافه کرد که او باهوش،ارتجاع پذیر،چابک و به صورت قابل ملاحظه ای زیبا است.

در سال 2011 سایت GameZone در یک نظر سنجی دو نفره با عنوان "چه کسی را ترجیح می دهید" جیل را در مقابل لارا کرافت سری تومب ریدر قرار داد که در پایان جیل برنده شد.

در سال 2011 سایت Complex برای روز ولنتاین یک پست تبریک قرار داد که در آن گالری زیباترین عکس های جیل را به نمایش گزاشته بود.
در همان سال منتقد سایت UGO جیل را در یک رده بندی 50 نفره با عنوان بهترین کاراکتر ها قرار داد(چه دنیای گیم و چه دنیای انیمشین یا سینما) و اضافه کرد که او یک زن رویایی است که هرجور شده باید به دنیای واقعی بیاید. همچنین او را در لیست "99 کاراکتر فوق جذاب" نیز قرار داد.

در سال 2012 سایت ZoominGame در رده بندی بهترین های گیم جیل را در رده 5ام قرار داد و همچنین منتقد آن سایت در یک رده بندی 20 نفره دیگر با نام جذاب ترین دختران سال، بخاطر حضورش در افشاگری قرار داد.




4- CHRIS REDFIELD

zp7gg0ycpgyiiu31eug.jpg



در سال 2009 سایت GameZone در یک رده بندی کریس رو به عنوان 5 خدای کاراکتر ها در اون سال معرفی کرد و از مدل جدیدش در رزیدنت اویل 5 بسیار تعریف کرد و در ادامه کریس را بسیار با ارزش خواند و او را داری بدنی بسیار کشنده و خوش تیپ توصیف نمود.

در همان سال کریس و کلیر توسط IGN به عنوان یک تیم زامبی کشی فوق العاده نام برده شدند و در توضیحات نوشته شد که کریس یک زامبی کش حرفه ای است که ثابت کرد سلاح های ترسناک آمبرلا با اهداف یک جنگجوی با جرات یکسان نیست.

همچنین در سال 2009 سایت GamePlanet نوشت که اگر کریس و لیان در یک عنوان از سری رزیدنت اویل در کنار هم نقش آفرینی کنند "معرکه" خواهد شد.

در سال 2010 سایت گیم رادار بخاطر اعمال کریس و شوا در رزیدنت اویل 5، آن ها را یکی از خشن ترین تیم های بازی های رایانه ای معرفی کرد.

در سال 2010 منتقد Joystick یعنی آقای جیمز هاوکین کریس را در یک رده بندی در رده 7ام جذاب ترین کاراکتر های بازی های رایانه ای قرار داد و در توضیحاتش نوشت که کریس هیچ وقت کارش را شل نمی گیرد و همیشه یاران وفا داری همراه خود دارد، اگر چه تعدادی از آن ها نیز به او خیانت کرده اند. و همچنین او دارای بازو ها تنومند و قوی ای است.

آقای هاوکین همچنین کریس و جیل را در یک رده بندی جزو 5امین بهترین همکار های بازی های رایانه ای دانست و در ادامه نوشت که اگر آن ها باهم باشند نیرویی را میسازند که هیچکس حتی قوی ترین نیرو های ارواح هم نمی توانند جلو آن ها را بگیرند( واقعا خدایی من نمیدونم کپ کام با خودش چه فکری کرد که کریس و جیل رو انقدر از هم دور میکنه! نمونش همین اویل 5 که شوا رو اورد بجاش! اصلا نمیتونم تصور کنم که یه شخصیت تازه بیاد بجای جیل، وسکر رو بکشه!)





پایان







 
آخرین ویرایش:

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
ممنون بهزاد. مطلب جالبی بود
من خودم به شخصه نمی تونم بین کریس و لیان یکی رو انتخاب کنم. هر دو واقعا دوست داشتنی هستن و بهترین. اما واقعا عاشقانه ایدا رو دوست دارم :d البته جیل و کلر هم خوبن ولی ایدا یه چیز دیگه هست

Sent from my GT-S7582 using Tapatalk
 

Argada

کاربر سایت
Jan 25, 2013
708
نام
محمد رضا
نسخه 6 بازی ارزوی دیرینه عاشقان RE رو در رو در رو شدن لیان و کریس رو براورد اما حیف که هم کوتاه بود و هم کلا ضعیف بود... می تونست خیلی بهتر باشه... نسخه 6 می تونست از وجود این دو شخصیت خیلی بهتر استفاده کنه.
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
[MENTION=112342]Iman_0013[/MENTION]

اینجوری که میگی یکم بی انصافی هست. انصافا بازیهای دیگه ای هستن که خیلی شخصیت پردازی بهتری نسبت به رزیدنت دارن
 

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
Jan 13, 2014
2,053
نام
بهزاد
یک بخشیش برمیگرده به سلیقه!

مثلا سری متال گیر سالید یا فاینل فانتزی و.............. شخصیت پردازی محکمی دارند. منتهی من هیچ شخصیتی را به اندازه وسکر قبول ندارم. البته بین شخصیت های منفی

میدونم نریمان چقدر دوسش داری!:))
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
:d

من بیشتر منظورم روی قهرمان ها بود نه ضد قهرمان :d

واقعا شخصیتهای قویتری از لیان و کریس توی دنیای بازیها هست. یکیش نیت دوست داشتنی :x
 

P.O.P

کاربر سایت
May 15, 2008
714
نام
Davood
نسخه 6 بازی ارزوی دیرینه عاشقان RE رو در رو در رو شدن لیان و کریس رو براورد اما حیف که هم کوتاه بود و هم کلا ضعیف بود... می تونست خیلی بهتر باشه... نسخه 6 می تونست از وجود این دو شخصیت خیلی بهتر استفاده کنه.​
:( متاسانه اویل 6 میتونست خیلی بهتر از اینا باشه !!!
البته هیشکی لیون نمیشه لامصب خیلی جذابه !!!
بعد از اسنیک یکی از محبوب ترین هاست واسم
جدیدا عاشق تام رایدر شدم این تام رایدر جدیده خیلی خوبه !!!
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
@Iman_0013

اینجوری که میگی یکم بی انصافی هست. انصافا بازیهای دیگه ای هستن که خیلی شخصیت پردازی بهتری نسبت به رزیدنت دارن
نظر شخصی بود:d اون قسمت درگیری لیان و کراوزر یادته؟تا حالا همچین شخصیت پردازی قوی تو بازی ها دیدی
.نیت که به پای این دو تا هم نمیرسه:d
 

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
Jan 13, 2014
2,053
نام
بهزاد
:d

من بیشتر منظورم روی قهرمان ها بود نه ضد قهرمان :d

واقعا شخصیتهای قویتری از لیان و کریس توی دنیای بازیها هست. یکیش نیت دوست داشتنی :x

البرت وسکر که ضد قهرمان نیست! شخصیت منفی هستند!

ضدقهرمان به یک نفر مثل ایدا ونگ میبگویند! قهرمان هم که میشه کریس یا جیل یا کلیر و لئون
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر