PlayStation Street Fighter V Arcade Edition

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
February 2016
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
68nc_sf_topic.png



rc7t_logo.png



vvqj_fsur_2.png

  • در بازی مکانیک جدیدی به نام V-Trigger قرار داده شده که اجازه ی استفاده از Stance های مختلف برای هر کرکتر را فراهم می آورد​
  • نت کد های بازی نسبت به SF IV پیشرفت قابل توجهی داشته اند​
  • بازی در سیزن اول دارای 22 کرکتر است که درسیزن دوم 6 کرکتر دیگر به این تعداد اضافه می شود​
  • مکانیزم V-Trigger که پیشتر با پر شدن خط EX meter قابل فعال سازی بود هم اکنون دارای Gauge جدیدی به نام V-Gauge است​
  • با پر شدن V-Gauge پلیر می تواند از مکانیک V-Trigger استفاده کرده که ظاهراً بر روی Ultra Move های کرکتر نیز تاثیر گذار است. به عنوان مثال کرکتر ریو در حالت عادی از Shinku Hadouken به عنوان Ultra Move استفاده می کند که این Ultra Move در حالت V-Trigger به Denjin Hadouken تبدیل می شود​
  • مکانیزم جدیدی تحت عنوان V-Skill نیز برای بازی معرفی شده که به کرکتر هایی مانند ریو اجازه ی Parry کردن و M.Bison اجازه منعکس کردن Projectile های حریف را می دهد​
  • نام Ultra Move ها به Critical Arts تغییر کرده و اینبار همانند Super Move ها با پر شدن EX Meter قابل استفاده هستند​
  • کرکتر ها و کانتنت هایی که بعد از عرضه برای بازی منتشر می شوند را می توان به صورت رایگان و با جمع آوری امتیاز در داخل بازی بدست آورد. همچنین می توان مثل سابق با پرداخت پول واقعی نیز آنها را خریداری کرد​
  • Capcom Fighters Network​
6yuv_logo_cfn.png
این سیستم قابلیت های زیر را در اختیار پلیر ها قرار می دهد :
با توجه به "Heat Map" می توانید مشاهده کنید که هر مبارزه در کدام نقطه از جهان در جریان است
می توانید از پروفایل هر کاربر دیدن کرده و از جزییات هر مبارزه آگاه شوید
می توانید با مشخص کردن رقبای خود در سراسر دنیا ، عملکرد آنها را زیر نظر داشته باشید
می توانید دوستان خود را رجیستر کرده و پلیر های مورد علاقه ی خود را Follow کنید
می توانید در میان فایل های Replay جستجو کرده و Replay مورد نظر خود را مشاهده کنید
فرستادن دعوتنامه ی آنلاین
مشاهده ی آخرین پچ ها و اخبار تورنومنت ها
و بسیاری موارد کاربردی دیگر ...
ro5l_8.png


  • فردین (FaRd!N) عزیز بابت انجام هماهنگی های لازم
  • دوست خوبم علی (Safety & Peace) عزیز به خاطر تمام زحماتی که برای تاپیک کشیده
  • حامد (Hamed 3594) عزیز بابت تریلر و ویدیوها
 
آخرین ویرایش:

PWLG

کاربر سایت
Feb 6, 2014
748
نام
Qeiji
متاسفانه این نسل برای فایتینگ های ژاپنی ای که تازه به جمع 3D ها پیوستن یه مقدار با مشکل همراهه :D نسل پیش هم سر SF IV همین مشکل بود :D چون کرکترهایی که تا قبل از این اسپرایت ازشون کشیده میشد و میرفتن توی بازی الان باید کاملاً به صورت 3D مدل بشن که برای اولین بار خیلی وقت گیره به خصوص که الان به یه انجین جدید هم کوچ کردن :D احتمال این هم هست که تعداد زیادی از این 16 نفر کرکترهایی باشن که توی IV نبودن ، واسه همین مدلینگ ها وقت گیر بشه :D همین الان Guilty Gear Xrd هم همین مشکل رو داره و بازیش بدون 2 تا DLC ـیی که براش اومده حدود 14 تا کرکتر بیشتر نداره :D که تازه روی نسخه ی آرکید این تعداد 12 تا بوده و روی نسخه ی کنسولی 2 تا کرکتر اضافه کردن (یکیشون باس نسخه ی آرکید بوده ، یکیشونم Console Exclusive هست) و در آینده ممکنه همین مسئله برای Next KOF هم پیش بیاد :D
خب پس چرا سازنده های تکن این مشکلو ندارن؟:d
مگه GG Xrd مدلاش سه بعدیه؟
KOF 14 هم سه بعدی خواهد بود؟
خب اینا میتونن به مرور شخصیت های جدید اضافه کنن دیگه! مثل killer instict

پ.ن: حالا که موهای بایسون سفید شده، میشه حدس زد که داستان بعد از 3ـه! :d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
خب پس چرا سازنده های تکن این مشکلو ندارن؟:d
مگه GG Xrd مدلاش سه بعدیه؟
KOF 14 هم سه بعدی خواهد بود؟
خب اینا میتونن به مرور شخصیت های جدید اضافه کنن دیگه! مثل killer instict

پ.ن: حالا که موهای بایسون سفید شده، میشه حدس زد که داستان بعد از 3ـه! :d

مهندس تکن بنیانن 3D بوده :D بحث روی بازیهایی هست که با تغییر انجین از 2D به 3D میرن :D SF V هم چون نسبت به SF IV تغییر انجین داشته خود به خود به این مشکل دامن زده :D تغییر انجین باعث خیلی از دوباره کاریها میشه ، ولی اگه یه انجین پایه باشه و نسل به نسل آپدیت بشه بیشتر مشکلات رو از بین میبره :D SF وقتی از حالت دو بعدی به سه بعدی رفت یه انجین عوض کرد تا از مدل های 3 بعدی استفاده کنن ، الانم باز موتور رو به UE 4 تغییر دادن و باز هم همون مشکلات SF IV جلوشونه چون خیلی از کارها باید از اول انجام بشه :D همه ی اینا دست به دست هم میده و به کمبود کرکتر منجر میشه :D
در مورد آپدیت هم اشاره کردن دیگه نسخه های Super و Ultra و Turbo و EX و ... از اینجور چیزا ندارن و خود نسخه ی اصلی به مرور تکمیل میشه :D که قطعاً کرکتر و استیج و اینا هم به همین ترتیب بهش اضافه میشه :D
GG Xrd هم بله کرکترهاش 3D هستن :



KOF بعدی هم گفتن ظاهراً 3D ـه :D
این نکته رو هم بگم الان دیگه کم کم همه ی فایتینگ ها میرن به سمت 3D چون ساخت و متحرک سازی اسپرایت ها کار به شدت سخت و طولانی ای هست ولی مدل های 3D شاید اولش مدل کردنشون یه مقدار وقت بگیره ولی انیمیشن ها و متحرک سازی خیلی راحت تری دارن :D مشکلی که این وسط پیش میاد تغییر انجین و مدل سازیه ، وقتی این مورد به یه ثبات برسه سازنده وقت کمتری ازش تلف میشه و می تونه کرکترهای بیشتری رو توی نسخه های بعدی قرار بده :D

پ.ن : داستان از همون اولشم قرار بود بعد از 3 باشه دیگه ؟ :D
 

Darkside Fury

کاربر سایت
Nov 23, 2007
2,606
نام
Sadegh
واو بازی خیلی نسبت به نمایش اولیش پیشرفت کرده
بایسون عالی بود
خدا کنه Q هم بذارن ، من هیج وقت نتونستم Third Strike رو بازی کنم ولی از این شخصیت خیلی خوشم میاد
کاراکتر های Alpha 3 هم خیلی هاشون دوست دارم باشن ولی حیف که زیادی زیادن :D
اگه دوستان قدیمی کلن پرشین استریت فایتر پایه باشن دوباره بشینیم دورهمی بزنیم چه حالی میده ، حیف که خیلی هاشون دیگه نمیان ( حمیدوس و آبتین و ایمان و دوستان عزیز دیکه ...)
 

PWLG

کاربر سایت
Feb 6, 2014
748
نام
Qeiji
مهندس تکن بنیانن 3D بوده :D بحث روی بازیهایی هست که با تغییر انجین از 2D به 3D میرن :D SF V هم چون نسبت به SF IV تغییر انجین داشته خود به خود به این مشکل دامن زده :D تغییر انجین باعث خیلی از دوباره کاریها میشه ، ولی اگه یه انجین پایه باشه و نسل به نسل آپدیت بشه بیشتر مشکلات رو از بین میبره :D SF وقتی از حالت دو بعدی به سه بعدی رفت یه انجین عوض کرد تا از مدل های 3 بعدی استفاده کنن ، الانم باز موتور رو به UE 4 تغییر دادن و باز هم همون مشکلات SF IV جلوشونه چون خیلی از کارها باید از اول انجام بشه :D همه ی اینا دست به دست هم میده و به کمبود کرکتر منجر میشه :D
در مورد آپدیت هم اشاره کردن دیگه نسخه های Super و Ultra و Turbo و EX و ... از اینجور چیزا ندارن و خود نسخه ی اصلی به مرور تکمیل میشه :D که قطعاً کرکتر و استیج و اینا هم به همین ترتیب بهش اضافه میشه :D
GG Xrd هم بله کرکترهاش 3D هستن :



KOF بعدی هم گفتن ظاهراً 3D ـه :D
این نکته رو هم بگم الان دیگه کم کم همه ی فایتینگ ها میرن به سمت 3D چون ساخت و متحرک سازی اسپرایت ها کار به شدت سخت و طولانی ای هست ولی مدل های 3D شاید اولش مدل کردنشون یه مقدار وقت بگیره ولی انیمیشن ها و متحرک سازی خیلی راحت تری دارن :D مشکلی که این وسط پیش میاد تغییر انجین و مدل سازیه ، وقتی این مورد به یه ثبات برسه سازنده وقت کمتری ازش تلف میشه و می تونه کرکترهای بیشتری رو توی نسخه های بعدی قرار بده :D

پ.ن : داستان از همون اولشم قرار بود بعد از 3 باشه دیگه ؟ :D

خب تکن هم انجین عوض کرد:D قبلیا که آنریل نبود.
به نظرتون ممکنه که مثل تکن همه رو بریزن تو بازی و یه 40 50تایی شخصیت بریزن تو؟
یه مسئله ای: خب KOF که سه نفره س. نمیشه اگه بخوان کم کاراکتر بذارن کلا باید بشینیم با سه چهار تا تیم بازی کنیم:D
راستی این درسته که این بازی بدون سرمایه گذاری سونی حالا حالاها ساخته نمیشد؟ انگار بخاطر همین انحصاری شده!
مطمئنی Xrd سه بعدیه؟:D باو دوبعدیه!
 

PWLG

کاربر سایت
Feb 6, 2014
748
نام
Qeiji
از دوستان اگه کسی کل چهارتا ویدیو رو داره، بی زحمت آپلود کنه که تاپیک کامل بشه البته من و آقا حامد بایسون رو گذاشتیم. اون سه تای دیگه مونده. خودم میتونم بذارم ولی خونه نیستم و تا شب برنمیگردم!

پ.ن: احسان آخه شایعه شده بود داستان قبل3 و بعد 4 هست و قراره بازم حفره پر کنن ولی خب ظاهرا حفره نداره و داستان از بعد3 دنبال میشه:d به امید بازگشت الکس و Q:d
 

Phantom Thief

کاربر سایت
Dec 7, 2011
972
نام
Parsa
درسته که این نسخه فقط 16 تا کارکتر قابل بازی داره ولی یادتون نره که این بازی رو داره Capcom میسازه:d
با اون شناختی که از Capcom دارم،یک سال از انتشار بازی بگذره یک نسخه ی اپدیت شده این بازی رو منتشر میکنند که 8 تا شخصیت دیگه هم اضافه میکنه.:d
تا اخر این نسل هم همش اپدیت یا Sequel منتشر میکنند تا تعداد کارکتراش بشه 50 تا:d
خب تکن هم انجین عوض کرد:D قبلیا که آنریل نبود.
به نظرتون ممکنه که مثل تکن همه رو بریزن تو بازی و یه 40 50تایی شخصیت بریزن تو؟
یه مسئله ای: خب KOF که سه نفره س. نمیشه اگه بخوان کم کاراکتر بذارن کلا باید بشینیم با سه چهار تا تیم بازی کنیم:D
راستی این درسته که این بازی بدون سرمایه گذاری سونی حالا حالاها ساخته نمیشد؟ انگار بخاطر همین انحصاری شده!
مطمئنی Xrd سه بعدیه؟:D باو دوبعدیه!
بازیش در اصل 2.5 بعدیه ولی خوب میتونه ادم رو گول بزنه:d
در حینی که داری کمبوهای معمولی به دشمن میزنی فکر میکنی که بازیش دو بعدیه
GGXRD.jpg

600x600
ولی به محض این که Super Combo یا Instant Kill رو بزنی میفهمی گرافیک بازی در اصل سه بعدیه:d
284128-GG1.jpg

gg-1.jpg

676d8416-de39-4e4f-bc2e-1bf91c17f1f3.jpg
 

PWLG

کاربر سایت
Feb 6, 2014
748
نام
Qeiji
از دوستان اگه کسی کل چهارتا ویدیو رو داره، بی زحمت آپلود کنه که تاپیک کامل بشه البته من و آقا حامد بایسون رو گذاشتیم. اون سه تای دیگه مونده. خودم میتونم بذارم ولی خونه نیستم و تا شب برنمیگردم!

پ.ن: احسان آخه شایعه شده بود داستان قبل3 و بعد 4 هست و قراره بازم حفره پر کنن ولی خب ظاهرا حفره نداره و داستان از بعد3 دنبال میشه:d به امید بازگشت الکس و Q:d

- - -ویرایش - - -

درسته که این نسخه فقط 16 تا کارکتر قابل بازی داره ولی یادتون نره که این بازی رو داره Capcom میسازه:d
با اون شناختی که از Capcom دارم،یک سال از انتشار بازی بگذره یک نسخه ی اپدیت شده این بازی رو منتشر میکنند که 8 تا شخصیت دیگه هم اضافه میکنه.:d
تا اخر این نسل هم همش اپدیت یا Sequel منتشر میکنند تا تعداد کارکتراش بشه 50 تا:d

بازیش در اصل 2.5 بعدیه ولی خوب میتونه ادم رو گول بزنه:d
در حینی که داری کمبوهای معمولی به دشمن میزنی فکر میکنی که بازیش دو بعدیه
GGXRD.jpg

600x600
ولی به محض این که Super Combo یا Instant Kill رو بزنی میفهمی گرافیک بازی در اصل سه بعدیه:d
284128-GG1.jpg

gg-1.jpg

676d8416-de39-4e4f-bc2e-1bf91c17f1f3.jpg

آها گرفتم! مثل ناروتو. آره؟
 

Phantom Thief

کاربر سایت
Dec 7, 2011
972
نام
Parsa
آها گرفتم! مثل ناروتو. آره؟
نه عزیز ناروتو که با این خیلی فرق داره:d
نارتو گرافیک و گیم پلی و زاویه دوبینش کلا سه بعدیه ولی Guilty Gear Xrd مثل Street Fighter IV,V و Mortal Kombat 9,10 گرافیکش سه بعدی و زارویه دوربین و گیم پلی اش 2 بعدیه(که در کل بهش میگیم 2.5 بعدی:d)
 

the dark knight

کاربر سایت
Aug 9, 2008
1,547
نام
سروش
اندرباب بحث تعداد کاراکتر ها، فراموش نشه که نسخه اول BlazBlue موقع عرضه کلا 12 تا کاراکتر بیشتر نداشت، ولی همونا اونقدر متفاوت و بالانس بودن که اصلا کمبودی در این زمینه حس نمیشد :d
 

PWLG

کاربر سایت
Feb 6, 2014
748
نام
Qeiji
نه عزیز ناروتو که با این خیلی فرق داره:d
نارتو گرافیک و گیم پلی و زاویه دوبینش کلا سه بعدیه ولی Guilty Gear Xrd مثل Street Fighter IV,V و Mortal Kombat 9,10 گرافیکش سه بعدی و زارویه دوربین و گیم پلی اش 2 بعدیه(که در کل بهش میگیم 2.5 بعدی:d)

نه عزیز منظور منو نگرفتی! من کاری به سبک و گیم پلی ش ندارم. گرافیکشو میگم. تو ناروتو گرافیک سه بعدیه ولی مدلینگ کاراکترها و محیط جوریه که آدم فکر میکنه دوبعدین همه! دقیقا مدلینگ عین خود انیمه طراحی شده! GG هم همینطوریه دیگه! واسه همین اولش شک کردم که واقعا 3D هست یا نه

- - -ویرایش - - -

اندرباب بحث تعداد کاراکتر ها، فراموش نشه که نسخه اول BlazBlue موقع عرضه کلا 12 تا کاراکتر بیشتر نداشت، ولی همونا اونقدر متفاوت و بالانس بودن که اصلا کمبودی در این زمینه حس نمیشد :d

می دانم ولی بحث BB با این جداس. اون اولین نسخه ش بود و کسی شناختی ازش نداشت پس دستش تو خلق کاراکتر باز بود. در ضمن BB رو که مثل SF نمیشه یه نسل، یه نسخه شو بازی کرد. همین الان کسی که کرونوفانتاسما رو بازی کنه دیگه کانتینیوم شیفت بهش نمیچسبه ولی شما همین الان SFIII 3rd s رو بازی کنی، بازم انگار داری یه چیز جدید رو تجربه میکنی!
جدا از اینا کلی کاراکتر هست که دوس داریم تو V باشن. مثل الکس Q seanو...
تو بلیز بلو کسی انتظاری نداشت از بازی
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
خب تکن هم انجین عوض کرد:D قبلیا که آنریل نبود.
به نظرتون ممکنه که مثل تکن همه رو بریزن تو بازی و یه 40 50تایی شخصیت بریزن تو؟
یه مسئله ای: خب KOF که سه نفره س. نمیشه اگه بخوان کم کاراکتر بذارن کلا باید بشینیم با سه چهار تا تیم بازی کنیم:D
راستی این درسته که این بازی بدون سرمایه گذاری سونی حالا حالاها ساخته نمیشد؟ انگار بخاطر همین انحصاری شده!
مطمئنی Xrd سه بعدیه؟:D باو دوبعدیه!
انجین عوض کرد درست تاثیرشم داری میبینی دیگه ، کرکترهاش کمتر شده :D ولی بازی از اول 3D بوده ، حالا نمی دونم تا چه حد دیتاهای این مدل ها رو میشه بعداً هم استفاده کرد ولی خب کارشون با کسایی که 2D کار بودن طبیعتاً فرق داره :D و اینکه هنوز معلوم نیست باقی کرکترهایی که قراره برای SF V معرفی بشه کیا هستن :D الان کسایی هم که معرفی کردن به جز چارلی ، همگی قبلاً مدل 3D داشتن که احتمالاً کارشون زودتر از بقیه تموم شده و آماده شدن :D

در مورد KOF هم ارجاعت میدم به KOF XII که اوایل نسل قبل اومد :D تعداد کرکترهاش حدود 20 تا اینا بود چون تازه باید اسپرایت جدید از کرکترها میکشیدن ولی توی نسخه ی KOF XIII تعداد کرکترها به بالای 30 تا رسید :D حالا بخواد 3D هم بشه باید همه ی کارها از اول انجام بشه :D

پ.ن: احسان آخه شایعه شده بود داستان قبل3 و بعد 4 هست و قراره بازم حفره پر کنن ولی خب ظاهرا حفره نداره و داستان از بعد3 دنبال میشه:d به امید بازگشت الکس و Q:d

3 که کلاً New Generation بود و کرکتر های قدیمی رو به کل گذاشتن کنار و کرکتر اصلی بازی به جای ریو شد الکس :D دیگه حفره ای هم مگه باقی می مونه که بخواد پر بشه :D کن هم که طبق آخرین چیزایی که ازش رویت شد یا با Mel ور میرفت یا وسط تمرینات Sean رو می پیچوند و میرفت با الایزا :D کلاً داستانش خیلی از مسابقات دور شده بود ، حالا معلوم نیست اونو براش چه خوابی دیده :D برمیگردونتش یا فعلاً میذارتش کنار :D
بعد توی خائن منتظر الکسی :| اون مرتیکه مو هوی متالی نصف ریو هم شخصیت نداره :D
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
نگران 16 تا نباشین:d اولا اینکه هنوز تایید نشده 16 تا باشه:d دوما اینکه موقع عرضه SF IV روی آرکید هم تعداد شخصیت ها 16 تا بوده و الان توی USF شدن 44 تا:d

یادمه Ono گفته بود یه سری از شخصیت ها رو واقعا کسی باهاشون بازی نمیکنه و الکی جا پر کردن. گفت میخوام Roster رو کاربردی تر بسازم. به نظرم توی این زمینه، Killer Instinct مثال خوبیه:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر