King Of Karts (نقد ماریو کارت 8)

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
Mario_Kart_logo.png

ماریو کارت نام سری بازی هست که سبک آن racing یا kart racing است , در اصل در ابتدا این سری به عنوان spin-off ی از سری super mario توسعه داده شد . همچنین اشاره شده است که ماریو کارت آغاز کننده ی kart racing بوده , اگرچه crashing race در سال 1976 اولین بوده.

اولین ماریو کارت به اسم super mario kart در سال 1992 توسط نینتندو برای SNES منتشر شد , که producer اصلی آن میاماتو بوده و موفقیت های مهمی هم در زمان خودش کسب کرد .
Super_Mario_Kart_screen_shot.jpg

super mario kart (1992

Mario Kart 8



ماریو کارت 8 , هشتمین بازی مهم از سری بازی ماریو کارت است که برای اولین بار در E3 2013 معرفی شد , این بازی در ماه may سال 2014 برای wii u منتشر شد . از جمله پیشرفتهایی مهمی که در ماریو کارت 8 در مقابل با نسخه های قبل وجود دارد : پیشرفت چشم گیر گرافیک (اچ دی و 60 فریم) , بیشترین تعداد کاراکتر قابل بازی , وجود anti gravity , بیشترین شخصی سازی , قویترین آنلاین در کل سری . اضافه شدم آیتم های جدید مثل boomrang

1-گیم پلی بازی :

از آنجایی که تقریبا داستان خاصی در اثر ریسینگ ها وجود ندارد , ماریو کارت هشت هم تقریبا داستان خاصی ندارد و تمرکز بیشتر بازی بر روی گیم پلی است .

گیم پلی بازی با توجه به اینکه کدام بخش از بازی انتخاب میشود متفاوت است , اما کلا محوریت اصلی بازی race to the end هست و مسابقه دادن برای رسیدن به خط پایان , از جمله موارد مهمی که باعث متفاوت بودن ماریو کارت میشد در اصل همان آیتم های بازی هستند که به عنوان مثال مثلا با استفاده از قارچ سرعت به صورت محدود افزایش پیدا میکند (در مورد آیتم ها مفصلا توضیح داده میشود) برای درست یابی به آیتم ها معمولا باید با کارت خود به جعبه هایی برخورد کنید که رنگی هستند یا به عبارت دیگر جعبه های شانس (Item Box اسم اصلی این آیتم است)

69px-ItemBoxMK8.png

Item Box


وقتی که با کارت خود به این جعبه ها برخورد میکنید پس از چند ثانیه , یک آیتم به شما داده میشود که مثلا با فشار دادن دکمه ZL میتوانید از آن استفاده کنید , برای مثال یک نکته ی جالبی هم در استفاده کردن از آیتم ها است , اینست که شما با فشار دادن هم زمان دکمه ی مثلا عقب و دکمه ی zl میتوانید به جای اینکه مثلا green shell را به جلو پرت کنید به عقب پرت کنید !
87px-GreenShellMK8.png

green shell

ماریو کارت 8 فقط race to the end نیست که برای اول شدن مسابقه بدهید , این بازی شامل بخش های دیگر هم هست , مثلا رقابت در اینکه چه شخصی بیشتر میتواند در Battle امتیاز بگیرد , در این بخش شما با آیتم های که دارید باید سعی کنید به رقیبان خود آسیب بزنید و البته کمتر هم آسیب ببینید .

از جمله نکات جالب دیگر در گیم پلی بازی میتوان به drifting اشاره کرد که بسته به اینکه چقدر شما دریفت بزنید و دریفت درستی هم بزنید , سرعت کارت شما به صورت محدود افزایش پیدا میکند . استفاده به موقع و درست از drift خیلی به شما میتواند در بهتر بازی کردن کمک کند .​


بخش های مختلف بازی :

f1ruhdfpixu1.jpg


بخش تک نفره یا single player :

این بخش از بازی خود شامل چند بخش هست : GRAND PRIX و Time Trail و VS Race و Battle

مهمترین بخش در اصل بخش Grand Prix هستش که شما در این بخش از بازی که سه درجه ی سختی دارد (50cc , 100cc , 150cc ) به رقابت با دیگر کارکتر ها میپردازید (AI) تا بهترین رتبه را کسب کنید , در این بخش 8 کاپ وجود دارد که در هر کاپ چهار Track هست , شما هر کاپی را که انتخاب بکنید باید چهار مسابقه بدهید و در نهایت مجموع امتیاز شما از چهار مسابقه ی هر کاپ تایین کننده ی رتبه ی نهایی شما در آن کاپ خواهد بود . 4 کاپ از بازی یعنی 16 جاده , جاده هایی جدید هستند اما 4 کاپ دیگر , بازسازی جاده های پیشین سری بازی ماریو کرات هستند.
(مجموعا 32 جاده یا track در بازی وجود دارد اگر از dlc استفاده نکنید , در صورت استفاده از dlc ها 48 جاده را میتوانید آزاد کنید)
کاپ های بازی در قسمت
Grand Prix

. کاپ های که باز سازی از جاده های قبلی این سری بازی هستند


Shell Cup

Banana Cup

Leaf Cup

Lightning Cup

.

.

.

.

.

.

.

3DS Piranha Plant Pipeway

.

.

3DS Melody Motorway

.

.

.

.


بخش Time Trial

در این بخش از بازی شما هر کدام از جاده های بازی را که بخواهید میتوانید به صورت تکی برای ثبت رکورد زمانی طی کنید , البته میتوانید از مثلا با رکورد دیگران هم هم رقابت کنید . یک قابلیت دیگه ای هم هست که میشود با ghsot مثلا یکی از اشخاصی که رکورد زده مسابقه داد !
در کل این بخش یک بخش نسبتا خوب برای اشخاصی که به دنبال رکورد زدن هستند میباشد.

بخش Battle

در این بخش شما با آیتم های که دارید باید سعی کنید به رقیبان خود آسیب بزنید و البته کمتر هم آسیب ببینید . و در پایان شخصی برنده میشود که بیشترین امتیاز را داشته باشد , از نظر من این بخش تقریبا کمترین جذابیت را در مقابل بخش های دیگر این بازی دارد , اگر جاده هایی فقط مخصوص این بخش طراحی میشد به نظرم بهتر میشد .
جاده های بخش Battle


.

.

.

.

.

.

.



بخش VS Race
هم تقریبا مشابه ی بخش Grand Prix است اما با این تفاوت که میشد قوانین را بیشتر نظارت کرد مثلا میتوان تیمی بودن را تایین کرد و نوع آیتم ها و ...

بخش Multiplayer :

در این قسمت شما میتوانید به صورت Local با دوستان خود بازی کنید تا چهار نفر , تمامی بخش های قسمت تک نفره هم هست به جز بخش time trial .

به عنوان مثال در بخش چهار نفره صفحه به چهار قسمت تقسیم میشود .

640px-MK8_Multiplayer_Race.jpg



بخش Online Muliplayer :


640px-MK8_Online_Menu.jpg


آنلاین ماریو کارت 8 قویترین آنلاین در این سری بازی است , شما میتوانید با 12 نفر به صورت آنلاین مسابقه بدهید , همجنین میتوانید با دوستان خود در wii u هم مسابقه بدهید , یا در Tournament ها شرکت کنید و حتی میتوانید خودتان یک Tournament بسازید و قوانینی را برای آن وضع کنید (مثلا فقط از فلان آیتم استفاده بشود ) . شما برای مسابقه میتوانید تایین کنید که به صورت جهانی مسابقه بدهید یا با رقیبان منطقه ی خود (regional) .

یک قابلیت جالب دیگر این هست که شما میتوانید با دوست خود به صورت local دو نفره با دیگر رقیبان به صورت آنلاین بازی کنید , به عبارت دیگر فقط به جای اینکه خودتان تکی با دیگران در دنیا به صورت آنلاین مسابقه بدهید , در کنار دوستتان با دیگران به صورت آنلاین مسابقه بدهید .

از جمله قابلیت های دیگر این بخش این هست که شما میتوانید چت هم بکنید . البته برای Voice Chat فکر کنم فقط در tournament ها میشود اونم با شرایط خاصی !

من از بخش آنلاینش خوشم اوم تقریبا اما متسفانه به دلیل برخی مشکلات اینترنتی و ... نتونستم خیلی خوب تجربه کنم اوایلی که بازی رو رفتم اما نکته ی جالبی هست و اینه که من با اینترنت 3G یکی از شرکت های تلفن همراه , تونستم آنلاین بازی کنم !! اونم با پینگ نه چندان خوبش که حدود 500 به بالا بودش !!!!! :-/


طراحی جاده ها

به طور کلی دو نوع جاده در این بازی طراحی شده است , همانطور که پیش از این گفته شد , تعدادی از جاده ها remake هستند و تعدادی هم کاملا جدید هستند . طراحی جاده ها در ماریو کارت 8 به صورت کلی خوب هست اما تعدادی از جاده ها بسیار عالی و زیبا طراحی شده هستند , به شخصه من از جاده های زیر به نسبت بقیه جاده هایی که رفتم بیشتر خوشم اومد تقریبا : (من جاده های dlc رو نرفتم )














آیتم ها

آیتم ها در اصل power up هایی هستند که معمولا از برخورد کارت شما با Item box به شما داده میشوند (به صورت شانسی) (معمولا را به این جهت گفتم که چرا شما میتوانید مثلا از بقل شخصی که سه تا مثلا قارچ دور کارتش میچرخد (یا به عبارت دیگر سه قارچ دارد) رد شوید , یکی از قارچ هایش را بگیرید به عنوان نمونه !!! :d و سرعت کارتتان به مدت محدود افرایش پیدا بدهید )

تنوع آیتم ها در ماریو کارت 8 خوب هست , و آیتم های جدید هم اضافه شده اند به بازی :


Coin یا سکه که با بدست آوردن تعدادی از آن ها آن ها میتوانید کارت خود را شخصی سازی کنید . و همچنین افزایش کمی در سرعت کارت خود داشته باشید .



Boomrang Flower درست مشابه یک بومرنگ عمل میکند و با برخورد به رقیب شما برای مدت محدودی از سرعتش کم میکند و آسیب میزند به او (در battle)


Piranha Plant یکی از جذابترین آیتم های جدید هستش که از طریق گاز زدن مانع هایی مثل موز را از سر راه شما بر میدارد و همچنین بازیکن های دیگر را هم گاز میگیرد ! و سرعت کرات را هم با هر گازی که میگیرد افزایش میدهد !!


super horn , با استفاده از این آیتم به شما این اجازه را میدهد که از طریق یک موج شعاعی به بازکنان نزدیک خود آسیب بزنید و از سرعتشان کم کنید برای مدتی و همچنین موانع را نابود کنید .


crazy eight هم یک جعبه ای از 8 آیتم هست !! که هشت آیتم نسبتا مهم را در بر دارد !

برخی از آیتم هایی که قبلا هم بودند :


Mushroom یا قارچ که به نظر خیلی آشناست اما مثل سوپر ماریو نیست که باعث بزرگ شدن کاراکتر بشود ! اما به مدت محدودی سرعت کارت شما را افزایش میدهد .


Fire Flower به نظر آشناست ؟ مثل همون سوپر ماریو با این آیتم شما آتش پرت میکنید (به تعداد محدودی البته)


Star باعث این میشود که در برابر آیتم های آسیب رسان یا موانع ایمن بشوید و سرعت شما را کمی افزایش میدهد .(به مدت محدود)


Banana میتواند باهث چرخیدن و کند کردن بازیکن های دیگری بشود که بر روی آن برود و همچنین میتوان از آن برای حافظت در برابر آیتم های که به سمتتان میاید استفاده کرد .





spiny shell زیبا !! اندر حکایت این آیتم حرف ها و تصاویری جالبی ساخته اند !! این آیتم یکی از خطرناک ترین آیتم های بازی هست (معمولا برای نفر اول) چون که باعث ترکیدن (در اصل افت شدید سرعت و نگه داشتن) نفر اول میشه !!



کاراکتر ها

بیشترین تعداد کاراکتر ها در کل سری بازی ماریو کارت در همین ماریو کارت هست که 36 کاراکتر قابل بازی در این بازی وجود دارد که 6 تای آن ها در dlc هستند .

کاراکترها کلاس بندی دارند و فقط در ظاهر با هم فرق ندارند و هر کلاس تاثیر مهمی در نحوه ی رانندگی میتواند بگذارد . در کل 3 کلاس کاراکتر هست در بازی که light و medium و heavy است.

تصاویر تعدادی از کاراکترهای بازی


2ei372qw9pcd.png




کمی در مورد شخصی سازی کارت ها

قابلیت شخصی شازی کارتینگ در این بازی به نسبت بازی های قبل این سری بازی بیشتر شده است , تعداد ماشین ها و موتور ها و atv ها در مجموع 26 تا هست و همچنین tier ها یا لاستیک ها 19 تا هستند , و گلایدر ها هم 12 تا .

سه خودرو از شرکت مرسدس بنز هم در بازی هستند که به صورت رایگان (dlc) آماده ی دانلود است (تجربه شخی بنده در رابطه با این بنز ها نسبتا خوب بودش , به خصوص صداشون !!)

شخصی سازی خودرو ها بسیار مهم میتونه باشه , چرا مه فقط ظاهر عوض نمیشه بلکه بر روی سرعت و شتاب و ... هم تاثییر دارد.

تصاویر تعدادی از وسایل نقلیه ی ماریو کارت 8 :









درجه ی سختی بازی

سختی بازی ماریو کارت هشت در بخش های تک نفره بستگی به خودتان دارد که چه درجه سختی را انتخاب کنید اما برای 150 سی سی که سخت ترین هستش به نظرم سختیش نسبت به مثلا ماریو کارت 7 واقعا بیشتر شده . در کل سختی بازی خوب هست به نظرم .

2-موسیقی

موسیقی بازی در اکثر جاده ها در ماریو کارت هشت خیل خوب کار شده , موسیقی مثلا جاده ی shy guy falls واقعا زیباست به نظر من یا مثلا موسیقی bone dry dunes هم واقعا زیباست , موسیقی های جاده های قدیمی هم که بازی سازی شده اند هم کلا خوب کار شدند به نظرم .

در کل موسیقی های زیبایی در ماریو کارت 8 وجود دارد که گوش نواز هستند واقعا.

3-گرافیک

گرافیک بازی نسبت به نسخه های قبل واقعا بهتر شده و بسیاز زیبا هست که البته با توجه به پیشرفت قدرت گرافیکی وی یو در مقابل مثلا وی , انتظاری غیر از این هم نباید میرفت به نظرم , بازی 60 فریم هست و HD . کلا گرافیک بازی خیلی خوب هست به نظرم.

تنها در 4 نفره ی لوکال هست که بازی 30 فریم بر ثانیه میشود.

large.jpg


large.jpg



4-قابلیت های اضافی و DLC ها

از جمله قابلیت های مهمی که به ماریو کارت 8 اضافه شده Mario Kart TV هست که به وسیله آن میتوانید فیلم هایی که دیگران از بازیشان را گرفته اند را ببینید یا خودتان فیلم از بازی تان را ببیند و حتی در YTUbe هم میتوانید آپلود کنید .

تعداد کنترلر های که توسط آن میتوان بازی کرد نسبتا خوب هست , شما میتوانید توسط Gamepad و Pro Controller و Wii Classic Controller و Wii Remote و Wii Remote + Nunchuck

DLC ها

Mercedes Benz DLC

این DLC به صورت رایگان عرضه شده و شامل سه خودرو از شرکت مرسدس بنز هست که GLA و 300SL و W25 هستند.
این DLC عرضه شده است و آماده ی دانلود

The Legend Of Zelda x Mario Kart 8

چندی پیش این DLC هم عرضه شده اما این DLC پولی است , ولی شما با خریدش دو کاپ دیگر به بازی اضافه میکنید که میشود 8 جاده و همچنین 3 کاراکتر قابل بازی و 4 کارت هم به بازی اضافه میشود

472px-Add-On_Packs.jpg


Animal Crossing X Mario Kart 8

این DLC هم شامل هشت جاده و سه کارکتر قابل بازی دیگر میباشد , متسفانه اطلاعات خیلی دقیق ندارم از این dlc اما به زودی منتشر میشود این dlc
180px-MK82ndDLC.png


هر دوی این DLC ها با قیمت حدود 12 دلار قابل خرید خواهد بوند اما به صورت تکی هر کدام هشت دلار

Amiibo

آمیبو نام اکشن فیگورهای جدید نینتندو هست که مجهز به چیپ NFC هستند , این بازی با آمیبود سازگاری دارد و استفاده ی از آمیبود در این بازی به این صورت هست که مثلا شما اگر آمیبود ماریو رو بگذارید روی قسمت مخصوص روی گیم پد , میتوانید از لباسی استفاده کنید که کاراکتر Mii شما لباسش شبیه ماریو بشود.

640px-MiiRacingSuits.png


نتیجه گیری کلی و امتیاز

در پایان میتوان گفت که ماریو کارت هشت به نسبت ماریو کارت های قبلی واقعا پیشرفت های مهمی داشته و بسیار زیباتر شده . این بازی واقعا ارزش تکرار بالای داره و موسیقی زیبا و گیم پلی جذاب و گرافیک خیلی خوب (برای وی یو) و همچنین آنلاین خوبی هم دارد , در آخر اگر دنبال یک بازی ریسینگ فان و بالاخاص کارت رسینگ فان و جالب هستید , این بازی میتونه بازی مناسبی برای شما باشه که ساعتها باعث سرگرم شدن بشود . این بازی یکی از بهترین کارتینگ های ریسینگی هست که تا به الان منتشر شده و به نظر بنده King Of Karts هست !

نکات مثبت :

تنوع و تعداد نسبتا خوب در کاراکتر ها و شخصی سازی کارت ها

مولتی پلیر لوکال خوب

طراحی زیبای (اکثر) جاده ها

گرافیک هنری زیبا و 60 فریم

بخش آنلاین قوی

آیتم های جدید مثل piranha plant

موسیقی های زیبا
قیمت نسبت مناسب برای DLC ها

نکات منفی :

طراحی بعضی جاده ها خوبه اما خیلی خوب نیست

بخش Battle چندان جذاب نیست

نمره بازی :

گیم پلی 9.5 از 10

موسیقی 9 از 10

گرافیک 9.25 از 10


امتیاز نهایی

9.25 از 10



باتشکر فراوان

 
آخرین ویرایش:

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
ممنون صادق جان نقد و بررسی عالیی بود

من تمام ماریو کارت ها غیر از ماریو کارت 8 که برای WII U ه بازی کردم هر کدوم پیشرفت زیادی داشتن و قشنگتر شدن وخلاقیت بیشتری داشتن

ماریو کارت 7 روی 3DS که برای نسل هشته بازی کردم واقعا عالی بود قابلیت 3D بودن 3DS عالیترش کرده

روی DS هم امروز ریختم دوباره دارم بازی میکنم خیلی عالیه اما روی 50CC :d
 
  • Like
Reactions: sadegh93

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
امروز گیم پلی در حال بازی کردن یه نفر رو دیدم بازی واقعا عالی کار شده و بر عکس بعضی دوستان که گفتن هیجان نداره یا درگیر کننده نیست نظرم اینه بازی شاهکاریه
 
  • Like
Reactions: sadegh93

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر