راهنما بازی ها wii

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253


نقد و بررسی Donkey Kong Country Returns



cover_large.jpg


Publisher: Nintendo

Developer:
Retro Studios

Genre:
Adventure, Platformer

Tags:
Bananas, Monkeys

Players:
2

Release Date:
21st Nov 2010


بازگشت گوریل ترین گوریل کره زمین



موزهایی که دردسرساز شدند


همچون نسخه های قبلی DKCR نیز خبری از داستان پیچیده و جذاب نیست و داستان تنها دلیلی برای شروع بازی است. این بار بر خلاف گذشته می بینیم که یک سری تیکی (Tiki) که به قبیله ای به نام تیکی تک (Tiki Tak) تعلق دارند، پس از سال ها با فوران آتشفشان جزیره بیدار شده و با هیپنوتیزم کردن دیگر حیوانات جنگل موزهای گوریل های داستان ما را می دزدند. پس از این که این دو از نبود موزهای خود با خبر می شوند تصمیم می گیرند به دنبال تیکی ها رفته و موزهای به سرقت رفته را بازگردانند. جالب این که در همان ابتدای بازی یکی از تیکی ها سعی می کند دانکی کنگ را هیپتونیزم کند، اما موفق نمی شود. البته دلیل این عملیات ناموفق مشخص است و آن چیزی نیست جز این که تیکی مورد نظر به نام گوریلی که قصد هیپتونیزم او را دارد، دقت نکرده است؛ نامی که خود حاوی یک دنیا معناست! در ادامه این پرسش پیش می آید که چیزی ارزشمندتر از موز در این جنگل وجود نداشته که تیکی ها خودشان را برای آن به این دردسر بزرگ بیاندازند!؟ در هر صورت داستان درست از جایی شروع می شود که دانکی کنگ در خانه خود، از تیکی مورد نظر با مشت های سنگین پذیرایی کرده و در ادامه راهی ماجرایی طولانی می شود که در آن دیدی کنگ نیز او را همراهی می کند.



large.jpg





خلاقیت از نوع کلاسیک


گیم پلی DKCR کاملاً شبیه به بازی های کلاسیک این سری است و تلاش دارد المان های مثبت و تأثیرگذار هر کدام از 3 عنوان کلاسیک را در خود جای داده و از آن ها به عنوان نکته مثبت استفاده کند. دانکی کنگ همچون گذشته توانایی انجام پرش های بلند و کوبیدن دست های خود بر زمین را دارد که این کار با ایده جالب حرکت دادن کنترلر Wii انجام پذیر است. البته در این میان قابلیت های دیگری چون غلتیدن روی زمین و فوت کردن دشمن ها نیز وجود دارد. مشکلی که در برخی حرکت ها وجود دارد، قرارگیری نامناسب آن ها روی کنترلر است که در مورد غلتیدن بیش از بقیه موارد صدق می کند و گاهی نیز دردسرساز می شود. بازیباز برای انجام این کار مجبور است با گرفتن یک جهت کنترلرها را نیز مانند زمان ضربه زدن روی زمین تکان دهد که کمی سخت به نظر می رسد. مشکل زمانی خود را نشان می دهد که بازیباز قصد دارد پس از حرکت به سرعت روی زمین زده و به طور مثال یک صندوق را باز کند؛ اما چون حرکت کنترلر درست در آخرین لحظه گرفتن یک جهت رخ داده، شخصیت اصلی غلتیده و از جایی به پایین پرتاب شده یا به دشمنی برخورد می کند. این در حالی است که با استفاده از تنظیمات دستی کنترل نیز مشکل به طور کامل درست نمی شود.


کلیت ساختار مکانیک های گیم پلی DKCR مانند نخستین عنوان این سری است؛ اما طراحی مراحل و آیتم های جمع کردنی موجود در بازی، باعث تفاوتی عمده بین این عنوان و بازی های کلاسیک سری شده است. همچون عناوین گذشته این سری طراحی مرحله ها فوق العاده بازی، هر بازیبازی را شیفته خود می کند. موردی که یکی از پایه های سبک پلتفرمر محسوب می شود. در کنار این مسئله بخش های مخفی و آیتم های جمع کردنی موجود در هر مرحله نیز بسیار زیاد است و باعث بالارفتن ارزش تکرار بازی می شود. این آیتم های مخفی به قدری زیبا و ماهرانه در هر مرحله جا گرفته اند که بازیباز پس از به دست آوردن هر کدام از آن ها احساس لذت مضاعفی کرده و احساس گردش بیهوده در محیط اطراف مانند بعضی از عنوان ها (عناوینی که در آن ها مجبور به گشتن همه زوایای هر مرحله هستند، بی آن که خبری از منطق و دلیل موجهی باشد) را ندارد.



large.jpg



در کل DKCR عنوانی است که با به کارگیری یک سری از المان های قدیمی سری و اضافه کردن مواردی کوچک و البته طراحی مراحل فوق العاده که به ارزش تکرار بازی می افزاید، در زمینه گیم پلی تک نفره بسیار موفق عمل کرده و تبدیل به یکی از بهترین عناوین پلتفرمر نسل حاضر شده است. نسلی که دیگر کمپانی ها علاقه ای به ساخت چنین عناوینی نشان نمی دهند!



این تیم خطرناک


سری بازی های DK همواره به خاطر حالت دونفره خود ستوده شده و به لطف آن توانست شهرت بسیاری بین علاقمندان به بازی های دونفره ای که پیشروی در آن ها مبتنی بر همکاری دو بازیباز است، به دست آورد. اما متأسفانه در DKCR به خاطر ساختار کلی بازی و نوع طراحی مراحل آن که اصولاً برای یک بازیباز طراحی شده، بخش دونفره با مشکلات زیادی همراه است که از لذت بازی کاسته و جذابیت حالت تک نفره را ندارد. مشکل اول این است که به دلیل طراحی دشمنان خاص و نوع مراحل، دانکی کنگ و دیدی کنگ از قابلیت های یکسانی برخوردارند؛ در حالی که در گذشته یکی در زمینه قدرت و دیگری در زمینه سرعت مهارت های مخصوص به خود را داشتند و با استفاده از آن روی گیم پلی تأثیر می گذاشتند. این در حالی است که قابلیت Jet Pack دیدی کنگ واقعاً لازم بوده و مطمئناً بازیباز اول که کنترل دانکی کنگ را بر عهده دارد، در طولانی مدت به مشکل برمی خورد مساله دیگری که بیش از دیگر بخش ها دردسرساز می شود، مربوط به قسمت هایی است که در آن ها بازیبازِ اول پس از گذراندن یک بخش مجبور می شود با اندکی صبر منتظر بازیباز دوم شود. اکنون در نظر بگیرید بازیباز اول از قسمت مورد نظر گذشته و بایستی در جای ناپایدار که در هر لحظه ممکن است با حرکتی کوچک، یکی از شخصیت ها بیفتد، منتظر مانده تا بازیباز دیگر نیز به او برسد. همین مساله باعث می شود مشکلات بیش از گذشته به چشم آمده و با از پادرآمدن یکی از بازیبازها کار برای بازیباز دیگر و بازگرداندن او به بازی سخت تر شود. این کار چه در حالت تک نفره و چه در حالت دونفره با استفاده از یک سری بشکه انجام می شود که شکستن آن ها مساوی است با بازگشت شخصیت دیگر. البته این قابلیت وجود دارد که در حالت دونفره، دیدی کنگ بر پشت دانکی سوار شود؛ اما با این وضعیت دیگر کاری از او ساخته نبوده و عملاً تفاوتی با حالت تک نفره ندارد که باز هم نشان دهنده این است که ساختار بازی برای یک نفر طراحی شده و وجود بازیباز دوم تنها موجب سخت تر و گاه ناممکن شدن بازی می شود.




موشک سواری از نوع گوریلی


در طول مراحل بازی یک سری وسیله نقلیه خاص وجود دارد که با به کارگیری آن ها (که معمولاً اجباری است) می توانید در طول بازی پیشروی کنید. این وسایل نقلیه واگن و یک موشک پرنده هستند که البته دومی در اصل بشکه ای تغییر شکل داده است. با توجه به این که سوار شدن بر واگن ها در عناوین قبلی این سری نیز وجود داشته، تیم سازنده تلاش کرده تمرکز اصلی خود را بر نوع طراحی بخش های واگن سواری بگذارد تا اضافه کردن قابلیت جدیدی به آن. اما در سوی دیگر مراحلی که دانکی کنگ در آن ها سوار بر موشک می شود بسیار جذاب بوده و در نوع خود مثال زدنی هستند. زمانی بازی به اوج خود می رسد که مبارزه با یکی از دشمنان اصلی (Boss) بازی با بخش موشک سواری یا واگن سواری ترکیب و به یک تعقیب و گریز با دشمن مورد نظر تبدیل می شود.


یکی دیگر از مکانیک های اساسی گیم پلی، بشکه های پرتاب کننده است. این بشکه ها در اصل باعث می شوند محیط های بازی از دوبعدی بودن خارج شده و بُعد سوم یا همان عمق داشته باشند. البته این بشکه ها همیشه بازیباز را به پس زمینه محیط بازی پرتاب نمی کنند؛ بلکه گاهی نیز به بشکه دیگر در همان محیط اصلی پرتاب کرده یا به طور کلی روندی متحرک دارند که از ساده شدن بیش از حد این بخش جلوگیری می کند.


large.jpg





غروب به یادماندنی


پس از اولین نمایش بازی اکثر بازیبازها از گرافیک آن رضایت چندانی نداشته و تنها صحنه غروب آفتاب آن را استثنایی می دانستند؛ اما اکنون که بازی عرضه شده باید گفت تیم گرافیکی Retro کار خود را به خوبی انجام داده و توانسته عنوانی زیبا را در این سبک خلق کند. در کنار بخش های غروب آفتاب که هنوز هم چشم نواز هستند، یک سری محیط جدید و جالب دیگر نیز در بازی وجود دارند که هر کدام دارای تم مخصوص به خود هستند. وجود جزییات فراوان و زنده نیز به محیط ها روح بخشیده و حس زنده بودن را به بازیباز منتقل می کند. هرچند گرافیک DKCR از نگاه فنی نکته خاصی ندارد؛ اما همچون گذشته و عناوین عرضه شده از این سری روی SNES جلوه دیداری بازی چشم نواز و رضایت بخش است. از جمله جزییات زنده و پویا موجود در محیط بازی می توان به دشمن های بسیار متنوع بازی اشاره کرد که در هر بخش متفاوت بوده و هر کدام دارای مکانیسم و طراحی منحصر به فرد هستند. فیزیک محیطی نیز چه در زمینه گیم پلی و چه در زمینه دیداری ثأثیرگذار بوده و صحنه های جالبی به وجود آورده است.


گرافیک تنها نکته مثبت DKCR نیست و موسیقی بسیار عالی و نوستالژیک آن پس از گذشت سال ها هنوز هم زیبا و جذاب است. البته این موسیقی های قدیمی همگی بازسازی شده اند و خبری از کیفیت پایین موسیقی های چند نسل پیش نیست؛ اما می شد قطعه های جدیدی نیز به بازی افزود.



دانکی و دوستان


در بیشتر عناوین سری بازی های DK شخصیت های جدیدی معرفی شده اند که بعضی از آن ها مربوط به خانواده دانکی کنگ بوده و بعضی دیگر نیز از حیوانات جنگل هستند که به کمک بازیباز می آیند. در DKCR نیز همچون عنوان اول سری شاهد حضور Rambi و Squawks هستیم که هر کدام نقش به خصوصی دارند. برای مثال با خرید Squawks می توانید از راهنمایی او برای پیدا کردن موارد مخفی موجود در بازی استفاده کنید یا در یک سری از مراحل بر پشت او سوار شوید که جزو جذاب ترین بخش های بازی است. Cranky Kong پیر هم در بازی حضور دارد و می توانید از او چیزهایی چون جان اضافه یا معجون ضد ضربه شدن بخرید. همه این موارد شاید در نگاه کلی چندان بزرگ و متفاوت نباشند؛ اما هر کدام از آن ها با قرار گرفتن در کنار یکدیگر جذابیت فراوانی به بازی داده و از تکراری شدن آن جلوگیری می کنند؛ نکته ای که در مورد وسایل نقلیه موجود در بازی بیشتر از این حیوانات صدق می کند.


large.jpg





تنوعی مثال زدنی


پیش تر اشاره شد که بازی تنوع خوبی دارد؛ اما اگر از دید جزیی تر به آن بنگریم، می بینیم که این تنوع محیطی است که بر دیگر زمینه ها نیز ثأثیر گذاشته است. گیم پلی، مبارزه با دشمنان پایانی مرحله ها، گرافیک و صداگذاری از جمله این موارد هستند که همگی با وجود مراحلی چون ساحل طوفانیر، آتشفشان، جنگل، کوهستان های سرد و... رابطه ای مستقیم داشته و از آن ها ثأثیر گرفته اند. به طور مثال در مرحله ساحل موج هایی که به طرف بازیباز می آیند، می توانند باعث از پا درآمدن او شوند؛ بنابراین مکانیکی برای در امان ماندن از این موج ها به وجود می آید یا در مراحل یخی لیزبودن زمین روی دیگر ابعاد گیم پلی و کنترل شخصیت ها ثأثیر می گذارد که از جمله نکات مثبت بازی به شمار می رود.


در پایان باید گفت DKCR عنوانی است که بیشتر از خلق نوآوری، تمرکز خود را بر این گذاشته که از ساختاری مشابه بازی های کلاسیک سری را اجرا کند. اما مطمئناً تکرار گذشته به تنهایی کافی نیست و در کنار ضعف اندک کنترل بازی و ساختار نامناسب بخش دونفره، باید به این نکته اشاره کرد که DKCR همچون عناوین قبلی انقلابی و نوآورانه نیست؛ بلکه عنوانی است که می تواند خاطرات خوب گذشته را زنده کند.

 

SHAHAB DRAGON

کاربر سایت
Mar 27, 2008
125
نام
شهاب
احسان جان ممنون بابت نقد های قشنگت .:bighug:

با این که چند تا از بازیهایی رو که معرفی کردی رو تموم کردم اما همچین در مورد بازیها شیرین توضیح دادی هوس کردم

یه بار دیگه خاطرات رو تکرار کنم !!:d

تک تک این بازیها عــــــالــــــــی و بهترین هستن فقط جای بازیهای
ماریو بروس و ماریو پارتی بین شون خالیه به ویژه ماریو پارتی 8

که یه عالمه مینی گیم جذاب هم توش داره که حالا حالا ها براتون تکراری نمیشه و خورااااک چند نفره بازی کردنه !

( عصر 5 شنبه با خانواده و ساختن چند ساعت خاطره شیرین !! :x:);;))

کافیه لم ( قلق ) بازی دستتون بیاد دیگه محاله ازش لذت کامل رو نبرید.;)

اگه 3-4 تا دسته ندارید سراغ این بازی نرید !! یا اگه رفتید خودتون رو آماده خرید 3 عدد ویموت دیگه کنید !!>:):>
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
احسان جان ممنون بابت نقد های قشنگت .:bighug:

با این که چند تا از بازیهایی رو که معرفی کردی رو تموم کردم اما همچین در مورد بازیها شیرین توضیح دادی هوس کردم

یه بار دیگه خاطرات رو تکرار کنم !!:d

تک تک این بازیها عــــــالــــــــی و بهترین هستن فقط جای بازیهای
ماریو بروس و ماریو پارتی بین شون خالیه به ویژه ماریو پارتی 8

که یه عالمه مینی گیم جذاب هم توش داره که حالا حالا ها براتون تکراری نمیشه و خورااااک چند نفره بازی کردنه !

( عصر 5 شنبه با خانواده و ساختن چند ساعت خاطره شیرین !! :x:);;))

کافیه لم ( قلق ) بازی دستتون بیاد دیگه محاله ازش لذت کامل رو نبرید.;)

اگه 3-4 تا دسته ندارید سراغ این بازی نرید !! یا اگه رفتید خودتون رو آماده خرید 3 عدد ویموت دیگه کنید !!>:):>

فدات شهاب جان ممنون :x



آره بازیا wii جورین که چند بارم تموم کنی باز دلت میخواد بازیشون کنی :x ارزش تکرار چند باره دارن



درست میگی واقعا بازی ها تکی هستن من که کلی باهاشون خاطره دارم :bighug:



درباره ماریو بروس و ماریو پارتی هم فردا میزارم



من که ماریو گلگسی و رابید گو هوم بازی میکردم خانواده میشستن تماشا میکردن


جاست دنس 4 که نگو موقع مهمونی میزاشتم خونه میشد دیسکو :d


ماریو پارتی ها گیم کیوب و wii همه رو بازی کردم حتی ماریو پارتی gba و ds هم بازی کردم به قول خودت هیچوقت تکراری نمیشن آخرین ماریو پارتی wii که بهترینشونم هست نسخه 9 ه مینی گیم هاش محشره :x
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
بررسی Mario Party 9



cover_large.jpg




Publisher: Nintendo
Developer: Nd Cube
Genre: Party
Players: 4
Release Date: 11th Mar 2012


از کاراکتر هایی که دنیای بازی و به خصوص نینتندو به آن مدیون است ماریو لوله کش است.


شخصیتی که از همان اوایل سال های ظهور بازیهای کامپیوتری به کارکتر محبوب بازی کنندگان تبدیل شد و برای طرفداران خود لحظات خوشی را رقم زد.


نینتندو نیز هر ساله با استفاده از محبوبیت بالای این شخصیت، بازیهای مختلفی برای مخاطبین متفاوت آن تولید می کند و به نحوی، هر بازیکنی را با ظاهرو قیافه ماریو و دنیای دوست داشتنی آن آشنا می کند.


large.jpg




Mario Partyیکی از سری هایی استکه با استفاده از دنیای ماریو و شخصیت های آن پدید آمده و همان طور که از اسمشپیدا می باشد جمع های خانوادگی و دوستانه را مورد هدف قرار داده است.


یک بازی تخته ای است که مانند بقیه بازی هایتخته ای دیگر شامل مینی گیم های مختلفی است که در مد های مختلف بازی به مراه دوستانتانیا در مقابل آن ها به بازی خواهید پرداخت.


در این شماره نیز مانند شماره های قبل قسمتاصلی بازی پارتی مد است که شامل بازی تخته ای می باشد که تا چهارنفر را پشتیبانی می کند و همه در تلاش هستند که ستاره های بیشتر را از آن خود کنند.


نسخه جدید این ماجراجویی بزرگ و لذت بخش و مفرح، و باز هم توانست به مذاق طرفداران خوش بیاید.

در حالی که این دومین عنوان از این سری است که برای کنسول Wii منتشر شد، اما نسبتبه نسخه قبل که سال 2007 منتشر شد تغییرات زیادی نداشته است اما هسته اصلی بازی که سرگرمی در غالبی متفاوت است را به خوبی به کاربران رسانیده است.


large.jpg



نسبت به نسخه پیشین،تعداد مینی گیم های بازی فقط یک عدد افزایش داشته است در حالی که این مینی گیم ها حکمبازی اصلی را برای رقیبان دارند.

علاوه بر ویژگی های گذشته که به این سری افزوده شدهبود، در این شماره، 2 مدل ستاره جدید به بازی اضافه شده اند که تنوع و حس رقابت راافزایش داده اند.


همچنین زمان بازی نیز مقداری افزایش یافته است. شماره نهم از سریماریو پارتی توانست میانگین 75 را بدست آورد و همچنین مایکروسافت را مجبور به ساختیک بازی با همین شمایل برای شبکه خود کند.


large.jpg
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253

نقد و بررسی LEGO Batman 2: DC Super Heroes



cover_large.jpg



سبک: Action/Adventure/Fantasy

سازنده: TT Games

ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment

پلتفرم: wii

زمان انتشار:19th Jun 2012



بزرگترین گردهمایی انجمن عدالت

دنیای LEGOها همیشه سرگرم کننده است، چه زمانی که با اسباب بازی های آن هر چیزی که در تخیلمان بود، می ساختیم و چه حالا که در قالب یک بازی ویدئویی با آن ها بازی می کنیم. حال، این سرگرمی به یک منبع بزرگ دیگر متصل شده است. قهرمان های دنیای کمیک های DC اینبار در قالب شخصیت های LEGO خواهند بود.


داستان

داستان LEGO Batman 2 ساده، اما بامزه است. قرار است طی مراسمی، به مرد برتر سال جایزه اهدا شود و بروس وین (Bruce Wayne) و لکس لوثور (Lex Luthor) نامزدهای این جایزه هستند. بروس وین جایزه را می برد، ولی خوشحالی او خیلی زود به پایان می رسد، چون جوکر (Joker) به همراه خلافکارهای خود به مراسم حمله می کند و یک شورش بزرگ به پا می کند. بتمن (Batman) و رابین (Robin)، جوکر را دستگیر کرده و او را به زندان می اندازند، ولی در ادامه لکس لوثور تصمیم می گیرد که رئیس جمهور شود و قصد دارد این کار را از راه خلاف انجام دهد. او به قدرت جوکر نیاز دارد، بنابراین جوکر و تمامی زندانی های خطرناک Arkham Asylum را فراری می دهد. بخش اصلی داستان از اینجا شروع می شود و حالا شما باید در قالب بتمن و انجمن عدالت از شهر Gotham دفاع کنید. LEGO Batman 2 در حالیکه آنچنان به داستانی بزرگ نیازمند نیست، یک روایت جالب، ولی مختصر به همراه دارد که پر از شوخی و صحنه های خنده دار است.

large.jpg




گرافیک

هر چند گرافیک سری LEGO آنچنان نیاز به نمایش تکنیکی قوی ندارد (هر چه باشد، با یک دنیای پلاستیکی روبرو هستیم)، ولی LEGO Batman 2 پیشرفت های زیادی در این زمینه داشته است. شهر Gotham با اینکه کارتونی است، ولی شبیه به فضای اصلی این شهر درست شده است. استفاده متفاوت از *****ینگ های مختلف تنوع بسیار زیادی از نظر بصری به بازی داده است و بخش های مختلفی را در شهر مشاهده می کنید که به طور کلی *****ینگ متفاوتی از سایر قسمت ها دارند. رنگ بندی زیبا و در عین حال مناسب فضای بازی، افکت باران بسیار زیبا و کیفیت خوب بافت ها باعث می شود تا LEGO Batman 2 اصلاً زننده نباشد. هر چند که تنوع بعضی دشمنان می توانست بیشتر از این باشد.



موسیقی/صداگذاری

برای اولین بار برای شخصیت های LEGO بازی صداگذاری شده و چقدر هم جالب این کار انجام شده است. صداهای بامزه شخصیت ها با شوخی ها و طرز حرف زدن آن ها، سراسر خنده است. هر چند که این صداگذاری فقط در Cut-Sceneهای بازی شنیده می شود. موسیقی بازی در یک اقدام جالب از فیلم های کلاسیک Batman و Superman انتخاب شده و البته آهنگسازی های جدایی هم برای آن انجام شده و نتیجه، تم هایی حماسی و شاد هستند.

گیم پلی

گیم پلی بازی های LEGO همیشه جذاب و بامزه بوده است. مکانیزم گیم پلی این سری بر مبنای Co-op بازی کردن است و در LEGO Batman 2 این موضوع به اوج خود رسیده است. اینبار با یک بازی Open-World طرف هستیم که کل Gotham در آن ساخته شده است. شما می توانید با انواع وسایل نقلیه (از Batmobile و Batbike گرفته تا پیشرفته ترین وسایل بتمن و حتی اتوبوس ها و ماشین های داخل شهر) در شهر حرکت کنید. رابین هم وسایل نقلیه مخصوص خود را دارد. حتی می توانید با سوپرمن (Superman) در سطح شهر پرواز کنید. بخش Open-World بازی نکته خاصی جز زمان بیشتر برای جمع کردن LEGO ندارد و همین موضوع می توانست بزرگ تر و همانند Batman: Arkham City پرجزئیات تر باشد.مراحل بازی بسیار متنوع و شلوغ هستند. هدف و روند اصلی شما، پیشروی در محیط های بازی است و کمی هم اکشن برای آن در نظر گرفته شده است. هر چند که این قسمت های اکشن نیز با وجود دشمنان بامزه و ضربات خنده دار شخصیت ها، جالب کار شده اند. بخش حل معماها دوست داشتنی و نه چندان سخت است و بیشتر به عوض کردن لباس شخصیت ها مربوط می شود. تعداد لباس های متنوع (از لباس الکتریسیته و یا بمب انداز بتمن گرفته تا لباس آکروباتیک و یا زیردریایی رابین) با قابلیت های متفاوت بسیار زیاد است. همانطور که گفته شد، LEGO Batman 2 بیشتر یک بازی Co-op است تا یک عنوان تک نفره.

large.jpg



اگر با کمک دوستان خود بازی کنید، می توانید کارهای متفاوتی انجام دهید، LEGOهای بیشتری جمع کنید و در نتیجه امتیاز بیشتری هم بدست آورید. سرعت عمل در این بخش بسیار بالاتر خواهد بود و به طور کلی جذابیت آن بالاتر می رود. متأسفانه بخش تک نفره بازی پیشرفت آنچنانی نسبت به قبل نداشته است. مثلاً هنوز هم وقتی شما مبارزه می کنید، شخصیت دوم هیچ کاری انجام نمی دهد و یا بعضی اوقات سر راه قرار می گیرد و آن طور که باید عمل نمی کند. به همین خاطر هم هست که باید مدام بین شخصیت همراه خود سوئیچ کنید که البته لذت پیشبردن و غلبه بر موانع بازی را به تنهایی می توانید به این شکل تجربه کنید.بی نظمی در Hintهای بازی هم دیده می شود. مثلاً گاهی اوقات، بعضی قابلیت های مختلف لباس ها و حرکات گفته نمی شوند و این می تواند دردسرساز باشد. تنوع شخصیت ها باعث می شود که همین موضوع به بخش گیم پلی بازی هم سرایت کند. سوپرمن قوی ترین شخصیت بازی است. شما می توانید با او پرواز کنید، یخ درست کنید و از چشم او اشعه لیزر شلیک کنید. هر چند که باز هم سوپرمن بدون کمک بقیه اعضای انجمن قهرمانان نمی تواند کاری از پیش ببرد و هنوز هم بتمن، همانطور که از نام بازی هم پیدا است، شخصیت محوری داستان است. در نهایت گیم پلی LEGO Batman 2 با وجود بعضی نقص ها در بخش تک نفره خیلی متنوع و جذاب است و اگر آن را Co-op بازی کنید، یک تجربه بسیار شاد خواهید داشت.


نتیجه

LEGO Batman 2: DC Super Heroes یک بازی بسیار شاد و سرگرم کننده روی wii است . این بازی نه تنها برای افراد کم سن، بلکه برای بزرگسالان هم مناسب است. تجدید خاطره با شخصیت های دوست داشتنی دوران کودکیمان و مشاهده سادگی داستان ها و شخصیت های آن ها، ما را به خنده می اندازد و کاری می کند که به یاد گذشته بیفتیم و از سادگی دنیای بازی لذت ببریم. هر چند که این تجربه در قالب بخش Co-op خیلی جذاب تر است


large.jpg
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253

نقد و بررسی Lost in Shadow




Lost_in_Shadow_box_art.png


Publisher: Hudson

Developer:
Hudson

Genre:
Platformer, Puzzle

Players:
1

Release Date:
4th Jan 2011
Controller Support: Nunchuk + Wii Remote

Also Known As:
Lost in Shadow


در جستجوی بدن!


بازی از آنجایی شروع میشه که شما سایه ای هستید که دور از بدن مانده اید و در بازی باید با مخاطرات رو برو شوید به دنبال بدن خود بروید.


برای ایجاد سایه در پس زمینه و هدایت آن سازندگان بازیمجبور به استفاده از منابع نوری به شکلی خاص شده اند که در نگاه اول این نکته LostIn Shadow رابسیار شبیه به عنوان آرکید پرطرفدار یعنی Limbo می کند ، قهرمان بازی کاملاًساکت هست ، دنیای بازی بسیار زیبا و رمزآلود طراحی شده است و حتی گیم پلی ودشمنان بسیار خوب کار شده اند.


جو بازی حالت آسمانی و روحانی دارد.


دنیای Lost In Shadow بسیار رنگارنگ وزیبا هست . همانند تمامی بازی هایی این سبک گیم پلی در LostIn Shadow بیشتر مربوط به گشت و گذار و پیدا کردن آیتم ها و حل کردن بسیار کوچک میشود.


large.jpg



موفقیت بازی مربوط به وجود معماهای درگیرکننده و جالب است. در طراحی ایده استفاده از سایه به جای یک شخصیت کامل موقعیت بسیار خوبی برایطراحی پازل های درگیر کننده و نو آورانه برای سازندگان بازی به وجود آورده است . یکی از نکاتی که باعث می شود تا بازیباز LostIn Shadow را تاپایان ادامه دهد این است که این عنوان به مانند همه عنوان های SideScrolling که درآن ها فقط باید یک مسیر مستقیم را دنبال کرد نیست! در LostIn Shadow بهلطف استفاده از سایه می تواند راه های مختلفی را در بازی پیدا کرد و در بازی پیشروی کرد. LostIn Shadow یکیاز بازی های انحصاری Wii در سبک پلتفرم- پازل است که بازیباز باید در آن سایه شخصیت اصلیبازی را در یک محیط عجیب به مقصد برساند بر عکس بسیاری از بازی های 2 بعدی کهبازیباز باید شخصیت مورد نظر را در طول تصویر هدایت کند این بار بازیباز بایدشخصیت اصلی بازی را در سایه های پس زمینه هدایت کند!

سایه ای که از بدن جدا شد.


داستان بازی مربوط به پسرکی که است که در بالای یک برجمحکوم به جدا شدن سایه از بدنش است. در ابتدای بازی شاهد این نکته خواهید بود کهپسرک در زندانی که با جادو درست شده است در بین زمین و هوا معلق است و ناگهان فردیبا نقاب به سراغ پسرک می آید و سایه او را از بدن جدا کرده و سایه پسرک را از بالابرج به پایین پرتاب می کند این که چرا پسرک در بالای آن برج زندانی شده است و چراآن فرد سایه پسرک را از بدنش جدا می کند و حتی این نکته که چرا آن فرد نقاب دار بهجای بدن پسرک، سایه او را به پایین برج پرتاب می کند مشخص نیست! هدف بازیباز درLostIn Shadow ایناست که سایه پسرک را بعد از گذر از برج ها و معماهای مختلف به بدن او برساند. درطول پیشروی در بازی قسمت های مختلفی از حافظه پسرک به ذهن او باز می گردد ولی اینحافظه ها هیچ نکته ای در مورد این که پسرک کیست، چگونه به این مکان رسیده است وحتی نکاتی که می تواند داستان بازی را کمی برای بازیباز روشن تر کند، وجود ندارد.بیشتر حافظه ها مربوط به مکانی است که بازیباز در آن حضور دارد و این حافظه ها تاحدی به حل کردن معماها نیز کمک می کنند ولی در هر صورت کسانی که به دنبال یکداستان خوب در Lost In Shadow هستند به شدت از این عنوان نا امید خواهند شد.


large.jpg



دنیای رنگارنگ دنیای بازی بسیار رنگارنگ طراحی شده است و در طراحی محیطهای مختلف از رنگ های زنده و شاد استفاده شده است که به صورت طبیعی این نکته بااسم بازی هم خوانی خاصی ندارد! گرافیک بازی چندان جذاب و چشم نواز به نظر نمی رسد.صداگذاری نیز در بازی تعریف آنچنانی ندارد و دنیای ساکت در بازی و پخش شدن آهنگهای مختلف می تواند اعصاب بازیباز را کاملاً به هم بریزید. LostIn Shadowعنوانی است که بازی کردن آن خالی از لطف نیست ولی آسان بودن بیش از حد آن بازی راکمی پوچ جلوه می دهد. شاید اگر سازندگان بازی توجه بیشتری به قسمت طراحی معماهاداشتند Lost In Shadow بسیار جالب و سرگرم کننده تر از حالا به نظر می رسید. در عین حالمی توان گفت چیزی به عنوان داستان و شخصیت پردازی در بازی وجود ندارد و این نکتهنیز می تواند کمی ناراحت کننده به نظر برسد.


نکات مثبت: طراحی جالب محیط و استفاده از رنگ های بسیار شاد و زنده

نکات منفی: معماها آسان



lost-in-shadow-ss035_bmp_jpgcopy.jpg
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253

بررسی New Super Mario Bros. Wii



cover_large.jpg



Publisher:
Nintendo

Developer:
Nintendo EAD

Genre:
Action, Platformer

Tags:
Mushrooms, Bowser

Players:
4

Release Date:
15th Nov 2009

نسخه ای اول این بازی برای کنسول دستی پرفروش nintendo ds بود به اسم new super mario bros.ds که در سال 2006 منتشر شد.


در سال 2009 نینتندو نسخه مخصوص new super mario bros.wii منتشر کرد که فروش خیلی شگفت انگیزی داشت.

کسی نیست که با بازی های کامپیوتری آشنا باشد و سری برادران سوپر ماریو SUPER MARIO BROS یا همان قارچ خور محبوب و دوست داشتنی را نشناسد.


حتی بسیاری از کسانی هم که با بازی های کامپیوتری آشنایی ندارند، نسخه نینتندو نس (میکرو) این بازی را بازی کرده اند. ماریو از اولین حضور خود تا به حال تغییر و تحولات فراوانی را تجربه کرد.


large.jpg




از جمله بالدار شدن!، سوار Yoshi شدن، دم سمور داشتن!، آب پاشی کردن!،حضور ماریو در بازی RPG، ماشین سواری در سری مسابقات Kart، اتفاقات بسیار بامزه و فانتزی در سری Party، سیر و سلوک در کهکشان ها و ...، بدون شک سوپر ماریو از بهترین بازی هایی است که هنگام تغییر بازی ها از دوبعدی به سه بعدی، به خوبی از دو بعدی کلاسیک به 3 بعدی نوین تغییر بعد داد.


این تغییر در قسمت SUPER MARIO 64 به بهترین وجه اعمال شد که باعث شد از رقبای خود در آن زمان یعنی SONIC THE HEDGEHOG و CRASH THE BANDICOT محبوبتر و پرفروشتر شود.


سرانجام در دستگاه نینتندو وی سازندگان این بازی تصمیم گرفتند تا نسخه ای جدید و 2 بعدی از ماریو را روانه بازار کنند. این نسخه که بسیار زیبا از کار درآمد و محبوبیت فراوانی نیز پیدا کرد تحت عنوان NEW SUPER MARIO BROSS WII وارد بازار شد.


نینتندو نسخه از این بازی را ابتدا بروی کنسولNINTENDO DS عرضه کرد، سپس تصمیم گرفت بازی ماریو را بصورت دو بعدی برای کنسولهای خانگی خود ارائه کند. بازی New Super Mario Bros. Wii یک تجربه بسیار جذاب و جالب از دنیای ماریو می باشد که حتما با قابلیتهای ویژه کنسول Wii و با امکان چهار نفره بازی کردن (بصورت همزمان) تمامی دارندگان کنسول Wii را از داشتن این کنسول بسیار راضی خواهد کرد.



large.jpg



ذهنیت که بازی 2 بعدی است و ارزش تجربه کردن را ندارد را رها کرده و اصلا به 2 بعدی بودن بازی اهمیت ندهید. تمام جذابیت بازی در نوع Gameplay ، سبک و شیوه اجرای بازی است که مطمئنا تاکنون به این تکامل تجربه نشده است.


نینتندو با این بازی هنر بازی سازی خود را باز هم به رخ رقبا کشید و نشان داد که واقعا نینتندو غول بازی سازی آسیا و جهان است.
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253

نقد و بررسی Transformers: Cybertron Adventures



watermark.php


بازی هایی که از روی فیلم ها ساخته می شوند،عناوین خوبی از آب در نمی آیند اما نه برای همیشه; پس ساختن یک بازی که فیلم و یاانیمیشن آن ساخته شده است پر ریسک است اما شاید بتوان طرفداران آن را دلخوش کرد. ایندقیقا همان اتفاقی است که برای جدیدترین نسخه از مجموعه ی "ترانسفورمرز"افتاده است.این بازی پس از عرضه با برخوردهای مختلفی از سویمنتقدان رو به رو شد در حالی که عموم بازیکنان از آن راضی هستند.

قبل از این كه فیلم سینماییTransformers پخش شود، این عنوان یكسری كارتون پر طرفدار همراه با كمیك های فراوان بود كه در سراسر دنیا شناخته می شدو حتی نسخه های مختلفی مثل ژاپنی و یا آمریكایی از آن ساخته شده است. پس از موفقیتچشم گیر این سری، دو قسمت فیلم سینمایی از روی آن ها ساخته شد كه هر دوی آن ها جزوبدترین و البته پر فروش ترین فیلم های هالیوودی هستند!


طبق سنت قدیمی ساخت بازی از روی فیلم دو بازی مختلف از روی فیلم های این سری ساختهشد كه همه عناوین ضعیفی بودند. شركت Activision تصمیم گرفت بازی ای از روی این سری، اما این بار از روی كمیكها و انیمیشن های ژاپنی آن بسازد و كار ساخت آن را به شركت High Moon Studios سازنده بازی هایی چون Bourne Conspiracy و Darkwatch سپرد. بسیاری عقیدهداشتند كه باز هم با یك بازی ضعیف و حتی بدتر از عناوین قبلی روبرو خواهیم بود،ولی شركتHigh Moon هم استودیویی نبود كهبازی ضعیف در كارنامه خود داشته باشد. متاسفانه به علت تبلیغات كمActivision كه همیشه فقط به بازیهایی مثلCall of Duty و Guitar Hero بها می دهد، این بازی خیلی گمنام بود و با تبلیغات كمی عرضه شد.


بازي Transformers: Cybertron Adventures يک بازي سوم شخصاکشن است که در سال 2010 منتشر شد و براساس کميک استريپ (يا کتاب ها) هايTransformers و اين نسخه تنها نسخه ي منتشر شده ي بازي اين سري است که ازروي فيلم ساخته نشده. و در اين سري جنگ ميان روبات هايسياره اي به نام سايبرترون نشان داده مي شود. گروه خوبي : "آتوبات ها" وگروه بدي: "دسپتيکان ها"


scrn_transformersCybertronAdventures-01-640x360.jpg




داستان:

داستان بازي در دو قسمت اتفاق مي افتد : "قسمت دسپتيکانها" و "قسمت آتوبات ها"


قسمت اوليه ي داستان مربوط به دسپتيکان ها است ، نيرويي به نام"انژان تاريک(Dark Energon)" وجود دارد و فرمانده ي دسپتيکان ها"مگاترون" آن را بدست مي اورد و عليه آتوبات ها به کار مي برد ، او ميخواهد که به هسته ي سايبرترون برسد و آن را با اين انرژي ، آلوده کند تا سياره يسايبرترون را آلوده شود. او براي دستيابي به هسته ي سايبرترون ، نياز به"کليد امگا" نياز دارد تا به قسمتي که هسته ي سايبرترون در آن است برود، کليد امگا ابتدا دس "زتا پرايم" است و مگاترون هم او را نابود مي کندو کليد امگا را بدست مي آورد ولي فکر کنم کليد امگا تبديل يا بدست "امگاياعظم" مي افتد (يا او مانع رفتن مگاترون به هسته ي سايبرترون مي شود) که يکآتوبات خيلي بزرگ است و مگاترون او را توسط انرژان (انرگان يا انرگون) تاريک او راآلوده مي کند و با کليد به به هسته ي سايبرترون مي رود و آن را بوسيله ي دستگاههاي توسط انژان تاريک آلوده مي کند.



گرافيک:

گرافيک اين بازي هم خوب است و محيط ها به خوبي طراحي شده اند و حس و حاليک سياره ي آهني و روباتيک را به بازيکن منتقل مي کند. گرافيک بازي از نظر هنريواقعا عاليست ، براي هر شخصيت اسلحه ي سرد جداگانه اي طراحي شده که بعد به بازيمنتقل شده اند و يا مثلا همه ي شخصيت هاي اصلي طراحي هاي زيبايي دارند.


چهره شخصيت ها هم خوب کار شده و زيباهستند و مشکلات اندکي دارند.


قسمت هاي سينمايي بازي (يا به اصطلاحسينماتيک) هاي بازي هم واقعا خوب هستند و جزئيات خوبي دارند (نمونه اش عکس بالا)ولي فکر کنم با اين موتور خيلي بهتر از اين ها مي شد جزئيات را طراحي کرد ، اينمورد براي خود گرافيک بازي هم صدق مي کند.


گرافيک بازي به طور کلي خوب است ولي ميتوانست بهتر باشد.


3.jpg



گیم پلی:

قوی ترین بخش بازی بخش گیم پلی آن است كه بسیار لذت بخش است. در اول هر مرحله می توانید تمام شخصیت های كارتون های Transformers را داشته باشید و انتخاب كنید و چه لذتی دارد كه حتی می توانید در نقش Lord Megateron هم بازی كنید. اكشن بازی خیلی سریع و جذاب است و مدام باید بین سلاح های مختلف سوئیچ كنید. اسلحه ها بسیار متنوع و دلچسب هستند و شلیك با آن ها لذت خاصی دارد. از آنجایی كه شما یك تبدیل شونده هستید، می توانید تبدیل به ماشین شده و در حین رانندگی، تیراندازی هم بكنید و یا اگر Autobot شما توانایی پرواز داشته باشد، با تبدیل شدن به جت در هوا پرواز كنید كه این قسمت به شدت هیجانی و زیبا كار شده و كنترل آن خیلی نرم و روان است. هر كدام از ربات ها توانایی های مختلفی دارند، مثلا یكی از آن ها می تواند برای مدتی غیب شود و یا موج عظیمی از EMP شلیك كند. واضح است Lord Megateron قدرت بیشتری نسبت به سایر ربات ها دارد و وقتی در نقش او قرار می گیرید هیچ چیز جلودار شما نخواهد بود. مراحل بسیار متنوع و جذاب هستند و هر كدام در محیط های جدیدی اتفاق می افتند. هوش مصنوعی دشمنان گاه ضعیف كار می كند كه متاسفانه یكی از ایرادهای بزرگ بازی است و این موضوع در مورد هم تیمی هایتان هم صدق می كند. بخش چندنفره هم بسیار خوب طراحی شده و قسمت Co-Op بسیار مناسب برای تیمی بازی كردن است.


نتیجه گیری:

این بازی یکی از عناوین خوب در سبک اکشن است اما نقاط ضعفی که در این بازی دیده می شوند،مانع از موفقیت کامل این بازی شده اند اما گیم پلی سرگرم کننده ی این بازی شما را به امتحان کردن این بازی دعوت می کند.




scrn_transformersCybertronAdventures-02-640x360.jpg

 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
نقد و بررسی Muramasa Demon Blade



cover_large.jpg




Publisher:
Ignition Entertainment

Developer:
Vanillaware

Genre:
Action

Tags:
Ninja

Release Date:
9th Sep 2009​


لذت مبارزه در یک نقاشی آبرنگ!

نبرد بی پایان انسان با هستی، نبرد بیپایان او با روح طبیعت و جهان نامتناهی. این کشاکش بین روح بی نهایت طلب انسان ومادر هستی برای درک عمیق آن برای سالیان دراز تشکیل دهنده آیین، سنن و طرز تفکرملت چین و ژاپن بوده است. فرهنگی که شکل دهنده نوع جدیدی از هنرهای تجسمی و دستیاست که علاوه بر اینکه پس از گذشت سالیان دراز و پس از برخورد با فرهنگ های دیگرروح و تروات خود را حفظ کرده است، بلکه بر هنر غرب نیز تاثیر گذاشته و هنرمندانبسیاری نظیر لوترک، نقاش معروف فرانسوی، را نیز مجبور به تاثیر پذیری از خود کردهاست. فرهنگی که حتی پا را فراتر از حد معمول گذاشته و هنر های دیجیتالی و بازی هایرایانه ای را نیز تحت سیتره خود قرار داده است!


شرکت Vanilla Ware یکی از معدود استدیو های ساخت بازیست کهعلاقه عجیبی به ساخت بازی های دوبعدی با روح و کالبد نقاشی های چینی و ژاپنی دارد.شرکتی که با خلق آثاری چون OdinSphere مهارت خود را در خلق بازی های هنری به همگان اثبات کرده است. امامبحثی که در این مقاله قصد پرداختن به آن را داریم اثر این شرکت کوچکیعنی Muramasa: Demon Blades است که برای کنسول Wii منتشر شد،عنوانی که تک تک صحنه ها و شخصیت های آن ریشه در فرهنگ و آثار هنرمندان چین و ژاپندارد. Muramasa را به جرات میتوان از لحاظ بصری و استایل هنری خود خاص و متفاوت ترین بازی این نسل دانست که باگرافیک و رنگ بندی جادویی خود بدون شک هر بیننده ای را مجذوب خود خواهد کرد. اما دلیلاین همه زیبایی و تراوت چیست؟ پاسخ این سوال در روح تعالیم عمیق تفکر"تائوئیزم" نهفته است، فلسفه طبیعت انگاری چین باستان!


ژاپن. کشور آفتاب طلایی. کشوری که بیشاز هر تمدن دیگری از فرهنگ و فلسفه عمیق چینی تاثیر گرفته و با ایجاد تغییراتفراوان در آن به نوعی آن را تبدیل به فرهنگ مخوص خود در آورده است. شاید شما نیزبا دیدن استایل گرافیکی این عنوان به سرعت به یاد مینیاتور های ژاپنی افتاده و سبکهنری خاص آن ها را در ذهن خود تدایی کنید اما بر خلاف تصور عموم افراد سبک معماریو هنری این اثر بیش تر از هر چیزی وابسته به هنر نقاشی چین باستان، مخصوصا نقاشیهای دوره "تانک" است.
نکته ای که معماری هنری Muramasa را بی بدیل می سازد توجه به طبیعت و رنگبندی درخشان و زنده آن است که یادآور آثار هنرمندان دوره تانک است. برای بررسیدقیق این اثر لازم است تا ابتدا با اساس و فرهنگ این سبک از نقاشی آشنا شده و بهدرک عمیق و درستی از آن برسیم تا بتوانیم با تمام جنبه ها و ریزه کاری های زیبا وبی نظیر آن آشنا شویم.
تفکر و هنر چین و ژاپن تاثیر گرفته ازتعالیم نظام فکری فردی به نام "لائوتسه" است که افکارش در کتابی با نام"راه و قدرت های آن" به جای مانده است. تعالیم لائوتسه بازگو کنندهنیروی عظیم و بی پایان طبیعت است که آدمی را به جای تسلط بر طبیعت به غوطه ور شدندر آن و پاسخ دادن به ریتم زندگی تشویق می کند. در نقاشی اصیل چین و ژاپن یک نقاشهیچگاه به تقلید از طبیعت نمی پردازد، بلکه آن را درک کرده و با تخیلات خود آن رابه تصویر می کشد. یک آموزه قدیمی چینی می گوید: "برای کشیدن یک باغ بامبوبرای سال های طولانی آن را تماشا کن و سپس هنگام کشیدنشان همه تصاویر ذهنیت از شکلآن ها را کنار گزاشته و با تکیه بر تخیل و درکی که از تماشای آن ها بدست آورده ایبه کشیدن آن ها مشغول شو!". این نکته بیانگر اساس نقاشی چین و ژاپن است،نقاشی روح طبیعت نه ظاهر مادی آن.


muramasa-the-demon-blade-13.jpg



این تعریف خاص و دقیق از ماهیت نقاشیاصیل به بیان چینی ها باعث شکل گیری ترکیب جدید از نقاشی است که ما تنها در نقاشیهای چینی (و به طبع ژاپنی) شاهد آن ها خواهیم بود. در این سبک از نقاشی ها در درجهنخست، نقاش با ظاهر طبیعت و یا اشیا کار نخواهد داشت و تنها با نمایش تنالیته هایمختلف از یک طیف رنگی به طور مستقیم به ساختار درونی موضوع می پردازد. به اینترتیب آرمانی ترین حالت یک اثر با اسلوب نقاشی های چینی یک تصویر تک رنگ و حجم داراست. ویژگی دوم این نقاشی ها استفاده از ترکیب بندی های خاص (کمپوزیسیون) و متفاوتاست. در نقاشی های چینی ترکیب بندی بر اساس مناطق کم حجم و خالیست.


منظره سازی و تقارن برای نشان دادنپرسپکتیو فضا و مکان (که از زمان سلسله سونگ به نقاشی چینی راه یافت) نیز یکی دیگراز مشخصه های اصلی و پایدار این هنر است. به عنوان مثال اگر در نقاشی های هنرمندفقید چینی "کوئوشی" دقیق شوید به تقارن سه سطحی محیط که شامل پلان نزدیککه سوژه در آن قرار دارد، مناظر اطراف که شامل درختان دوردست می شود و در نهایتافق دوردست که شامل کوه های بزرگ که غالبا با رنگ آبی از منظره جدا شده و تدایی گرفضای بی کران است پی خواهید برد.


در Muramasa سازندگان در درجه اول و آخر قصد غوطه ورساختن گیمر ها در محیط هایی که جزء به جزء با فرم مخصوص نقاشی های چینی و ژاپنیطراحی شده است، داشته اند. اولین اصلی که در طراحی مراحل Muramasa به خوبی رعایت شده است هندسه سه سطحیاست که بیش از هر چیزی آثار هنرمند فقید ژاپنی "هوکوسای" را بیاد خواهدآورد. سطح اول در واقع محل مبارزه، سطح دوم پیش زمینه و سطح سوم پس زمینه دوردستاست که نگاه کردن به آن ها به زیبایی حس جدایی از محیط و مکان را به گیمر ها القاخواهد کرد.


با یک دید کلی در مورد طراحی مراحل Muramasa می توان گفت تمامی محیط های این بازینوعی بازسازی از مجموعه آثار معروف هوکوسای که به "سی و شش منظره از فوجی(آتشفشان خاموش ژاپن)" معروف است، می باشد. به عنوان مثال فرم و موج های دریادر مرحله Umibouzu (در این مرحلهباید در داخل دریا با اختاپوسی عظیمی با همین نام مبارزه کنید) تاثیر گرفته ازتابلو معروف "موج عظیم" یا مراحل Momohime تاثیر گرفته از تابلو مشهور"پرندگان و آبشار" است.


943228_20090908_screen032.jpg



مرحلهUmibouzu تابلوی موجعظیم اثر هوکوسای


رنگ بندی محیط و مراحل اگرچه بر خلافتعالیم لائوتسه دیگر به صورت تک رنگ نیست اما از لحاظ حجم بندی با استفاده ازتنالیته رنگ کاملا وفادار به آثار مربوطه در این سبک است. در Muramasa شما هیچ گاه شاهد همنشینی دو رنگ یکساننخواهید بود یا در این بازی برای نشان دادن حجم شخصیت ها و اشیاء سازندگان هیچ گاهبه تغییر دید پرسپکتیو بازی روی نیاورده و تنها با تغییر طیف رنگ ها به القا حسبعد و مکان روی آورده اند.


اما نکته اصلی در گرافیک و طراحیستودنی Muramasa کمپوزیسیون وترکیب بندی بی نظیر آن است. همانطور که گفته شده مبنا ترکیب بندی در مراحل Muramasa پرداخت به مناطق خالی و کم حجم تصویر وایجاد رابطه میان تمام عناصر موجود در تصویر بر اساس این اصل است. کمپوزیسیون خالصو ناب Muramasa برای رسیدن بههدف اصلی نقاشی های چینی و ژاپنیست، تاکید بر یگانگی عناصر محیط. این یگانگی عناصرتصویر را به بیان ساده تر می توان نوعی هارمونی رنگ و تصویر نام برد. به عنوانمثال در آثار نقاشان سبک هایی چون اکسپرسیونیست نقاش برای نشان دادن حالات روحیسوبژکتیو دست به استفاده از ترکیب ها آزار دهنده خواهد زد، به طوری که استفاده ازرنگ های متضاد و جیغ آرامش تصویر را به کلی بر هم زده و فضای آن را به کلی مناسب حال سوژه خود می کند اما در نقاشی های سبک چینی و ژاپنی که تصاویر Muramasa نیز بر اساس آن ها خلق شده است، تمامیرنگ ها، ترکیب بندی سوژه ها و شخصیت ها در جهت تکمیل هارمونی تصاویر است، به طوریکه شما هیچ گاه حس نکنید اگر جای یک رنگ با رنگی دیگر تعویض می شد آرامش تصویربیشتر می شد.


یکی از ویژگی های فیزیکی نقاشی هایچینی و ژاپنی نقاشی کردن بر روی طومار های بلندی از جنس ابریشم و یا کاغذ است کهسازندگان با ترفند های خاص خود حتی این حس را نیز به مخاطبین خود القا کرده اند!هنگامی که شخصیت شما در حال دویدن است، دید ایزومتریک بازی طوری تغییر می کند کهانگار محیط ها بر روی سطح یک نیم کره نقاشی شده و آن نیم کره در حال چرخش است! بهاین ترتیب علاوه بر اینکه طولانی بودن تصیور پس زمینه به خوبی نمایان می شود باتغییر نکردن سطح دوم و سوم محیط به زیبایی حس ایستا بودن در یک منظره ثابت به گیمرها القا می شود، انگار که شما در تمام طول مدت حرکت تنها در حال حرکت از یک سمتتابلو نقاشی به سمت دیگر آن بوده اید...


تاثیر پذیری سازندگان در طراحی Muramasa تنها به الهام گیری از نقاشی چین و ژاپنبرای طراحی مراحل بازی نیست، بلکه به جرات می توان گفت تمامی شخصیت ها و حتیدشمنان نیز ریشه در فرهنگ و باور های قدیمی و اساطیری مردم ژاپن دارد. اگرچه شخصیتهای اصلی بازی کاملا نو و تازه خلق شده بوده و در اندک مواردی به کلیت افسانه هایژاپنی، نظیر سامورایی های رانین و ... اشاره دارند اما دشمنان بازی به طور کاملاقتباس شده از اساطیر معروف ژاپنی هستند.


large.jpg



آشنا ترین موجود خبیث در Muramasa شاید Keukegen های پشمالو و سیاه رنگ باشند که پیش ترنظیر آن ها را در سری LocoRoco مشاهده کردهاید. در افسانه های ژاپنی این هیولا ها که بیشتر شبیه توپ پشمالو سیاه رنگ هستندبه پرواز درآمده و بچه های بد را خواهند ترساند. البته در Muramasa کار به همینجا ختم نخواهد شد و شما درطول بازی با موجودات اساطیری دیگری نظیر Bouzu، بودای سنگی یکچشم، Akaoni، هیولای غولپیکر چماق بدست که از افسانه های Onimusha آمده است، Ningyo، پری دریایی ژاپنی و ... ملاقات خواهیدکرد.


Keukegen های پشمالو

طراحی تمامی شخصیت ها و دشمنان به سبکمینیاتور های ژاپنی صورت گرفته و با خطوط شکسته و خشن خود به خوبی از ظاهر نرم ولطیف مراحل بازی قابل تفکیک خواهند بود. این خطوط شکسته به همراه نوع خاص پوشششخصیت ها که آن ها را شبیه هنرمندان معروف نمایش های "کابوکی" (تئاترژاپنی) کرده است، علاوه بر نزدیک کردن سبک طراحی آن ها به سبک "اوکیوئه"باعث شده است تا شما در تمام طول مدت بازی به نوعی در حال تماشای کابوکی منتها دردرون یک نقاشی آبرنگ باشید!


در آخر می توان گفت Muramasa اثریست که به زیبایی روح و فلسفه موجوددر آثار نقاشان گذشته چینی و ژاپنی را در غالب یک بازی رایانه ای به نمایش میگذارد. در این مقاله ما سعی داشتیم تا شما را هرچه بیشتر با جنبه های هنری این اثرآشنا کرده و گام کوچکی در جهت شناخت آثار نقاشان و هنرمندان مشرق زمین برداریم اماباید اعتراف کرد که شاید توانسته باشیم تنها به بخش کوچکی از زیبایی های هنری ایناثر اشاره کنیم!. اگر می خواهید از تمام لذت های این بازی فوقالعاده زیبا بهرهبرید مطمئن باشید که تنها غوطه ور شدن در دنیای افسانه ای آن این امر را میسرخواهد کرد. یکی از نقاشان گذشته چینی معتقد است که نقاشی موفق است که بینندگان بادیدن آثار او به دنیای ذهنی خالق سفر کرده و دوست داشته باشند برای همیشه در دنیاو تخیلات او سیر کنند، مطمئن باشید Muramasa نیز اثری است که پس از غرق شدن در آن هیچ گاه به فکر بیرون آمدن از آننخواهید بود!


large.jpg
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253

نقد و بررسی Sonic & All-Stars Racing



cover_large.jpg



بازی های بسیاری وجود دارند که نتوانستند از دنیای قدیمی و گذشته خودشان به دنیایی جدید و مدرن که ما در آن زندگی می کنیم راه یابند . هر ساله این بازی در سبک های متفاوت عرضه می شوند تا هم پولی به جیب بزنند و هم خودی نشان بدهند . یکی از این بازی ها عنوان Sonic & All-Stars Racing است که توسط استودیو Sumo Digital ساخته شده برای اکثر پلتفرم های روز تهیه و عرضه شده است .



نام: Sonic & All-Stars Racing
سازنده: Sumo Digital

ناشر: Sega

سبک: Driving

پلتفرم: WII

ESRB: +۱۰

تا الان بازی های زیادی وجود داشتند که قهرمانان خود را به یک ماجراجویی جدید که به صورت مسابقات اتومبیل رانی هستند ، فرستادند . مسابقاتی که در آن ممکن است مرز های بین دوست و دشمن شکسته شود و هر بازیبازی طبق سلیقه خودش شخصیت ها را در یک تیم قرار دهد . اما تعداد بازی هایی که در این کار موفق شدند با توجه به تعداد عرضه آن ها کم است و یکی از این بازی ها که توانسته بعد از مدت طولانی علاوه بر موفقیت ، نام یک دوست قدیمی را بر لب ها بیاندازد Sonic & All-Stars Racing Transformed است . بازی Sonic & All-Stars که در ۱۶ فوریه منتشر شد علاوه بر اینکه در برسی اینجانب بازی مورد قبولی از آب در آمده است ، نمرات نسبتا خوبی هم از سایت های دیگر دریافت کرده است .


Sonic را اکثر شما ها می شناسید و در پس نام او اولین چیزی که به ذهنتان می رسد سرعت و مسیر های باور نکردنی است که امروز همین سرعت و جاده های باورنکردنی و در عین حال بی رحم در سبکی دیگر در برابر شما قرار داده شده است . به طور کلی با ورود به بازی شما با چهار گزینه رو به رو می شوید که به غیر از بخش تنظیمات ، بخش هایی همچون ساخت مرحله و جاده توسط خودتان ، مسابقات دوستانه به همراه ۳ از دوستانتان و همچنین بخش Career که از زیر مجموعه های مختلفی تشکیل شده است .


در بخش Career شما می توانید در مسابقات جهانی ، تک نفره و … شرکت کنید که هر کدام از جذابیت های خاصی بهره می برند ، مثلا در بعضی از آن ها شما باید ضمن اول شدن مقداری ستاره یا مواردی اینچنینی جمع آوری کنید . هر کدام از مراحل بازی از زیر مجموعه های مختلفی به همراه جاده های متفاوتی تشکیل شده است . شخصیت هایی که در بازی وجود دارند از خود سونیک و دوستش تایلز گرفته تا رلف خرابکار و تیم فورترس همه در بازی وجود دارند و علاوه بر اتومبیل های مختلف هر کدام از قابلیت های متفاوتی هم برخوردارند . به طور مثال سرعت سونیک بیشتر از رلف است .

ASN_App_PcDx9_Final-2013-02-22-16-51-52-93.jpg



گیم پلی بازی در کل جذاب و سرگرم کننده است . به غیر از حس نوستالوژی بازی ، این سرعت ، مسابقات مختلف ، رانندگی جذاب و در بر گیرنده همه ، یعنی گیم پلی است که شما را جذب می کند . طراحی جاده ها و مسیر ها بسیار عالی کار شده و با وجود انبوه جاده ها و مسیر های مختلف همه از طراحی و کیفیت خوبی بهره می برند . علاوه بر این ممکن است در یک جاده با راه هایی متفاوتی در زمین ، روی آب و یا بر فراز آسمان مواجه شوید که به هیجان بازی خیلی کمک می کند . در کنار طراحی خوب جاده ها ، کنترل بازی و اتومبیل ها هم خیلی خوب از آب در آمده است ، به طور مثال در هنگام برخورد به دیوار ، یا گوشه های مسیر در بازی های هم سبک شما تقصیر را بر گردن کنترل بازی می اندازید ولی در Sonic & All-Stars اینگونه نیست و تقصیر از شماست نه دیوار .


گفتیم در هر مسیر باید از آب یا آسمان هم عبور کنیم ، که در این موارد شکل و شمایل اتومبیل ها تغییر می کند و نوع کنترل آن هم عوض می شود . در بعضی موارد هم می توانید با بدست آوردن سکه هایی وسیله نقلیه ی خود را به یک جت پر سرعت تبدیل کنید . علاوه بر تغییر شکل ماشین ها ، محیط بازی هم تغییر می کند و ممکن است ناگهان زیر سنگ ها یا مواردی این چنینی له شوید و از بازی عقب بیافتید . در بازی اتومبیل های شما می توانند با گرفتن مواردی از اسلحه ها و جایزه هایی هم بهره ببرند . اسلحه هایی همچون ، گلوله های برف ، گردباد ، انواع و اقسام تیرها که می توانید با شلیک آن هابه سمت رقبا از آن ها جلو زده و جایزه هایی مانند ، نیترو که باعث افزایش سرعت می شود و وسایلی برای دفاع در برابر ضربات دیگران .



با وجود اینکه گیم پلی بازی بسیار سرگرم کننده است ولی موسیقی بازی هم بر این مورد می افزاید و باعث بیشتر لذت بردن شما می شود . موسیقی بازی بسیار بسیار پویا و با ضربآهنگ تندی نواخته می شود که می تواند بر جنون سرعت بازی بیافزاید . افکت های صوتی بازی همانند صدای پرنده ها و مواردی که مانع حرکت پرسرعت شما می شوند خوب و قابل قبول کار شده است .



گرافیک بازی بسیار سر زنده و جذاب طراحی شده است . منفجر شدن اتومبیل ها ، نورپردازی ، طراحی آب و افکت های مختلف ، و به خصوص طراحی اتومبیل ها همه جلب توجه می کند و بر دیگر جذابیت های بازی می افزاید . ماشین های بسیاری در بازی طراحی شده است که هر کدام به سه صورت متفاوت برای حالت های پرواز و روی زمین و در آب وجود دارند . و با انیمیشن های خیلی جالبی بین این حالات تبدیل می شوند . انمیمیشن های کلی بازی ، از حرکات مواردی که در محیط بازی بر علیه شما بر می خیزند تا حرکاتی که رانندگان برای یکدیگر انجام می دهند ، بر زیبایی های بازی می افزایند .


large.jpg



گرافیک بازی بسیار سر زنده و جذاب طراحی شده است . منفجر شدن اتومبیل ها ، نورپردازی ، طراحی آب و افکت های مختلف ، و به خصوص طراحی اتومبیل ها همه جلب توجه می کند و بر دیگر جذابیت های بازی می افزاید . ماشین های بسیاری در بازی طراحی شده است که هر کدام به سه صورت متفاوت برای حالت های پرواز و روی زمین و در آب وجود دارند . و با انیمیشن های خیلی جالبی بین این حالات تبدیل می شوند . انمیمیشن های کلی بازی ، از حرکات مواردی که در محیط بازی بر علیه شما بر می خیزند تا حرکاتی که رانندگان برای یکدیگر انجام می دهند ، بر زیبایی های بازی می افزایند .


اگر چه در این چند سال سونیک ، قهرمان دوران کودکی اکثر ما نتوانسته به دوران اوجش بازگردد و همانند رقیبش خوب ظاهر شود ولی بازی Sonic & All-Stars Racing که به تازگی عرضه شده ، قدمی رو به جلو برای این خارپشت آبی است . Sonic & All-Stars شاید نتواند وقت شما را در برابر بازی هایی بزرگ که به تازگی عرضه شدند را بگیرد ولی با جذابیت های خود می تواند یک روز زیبا و شاد را برای شما و دوستان و اعضای خانواده را ایجاد کند .

 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253

بررسی Heavy Fire: Afghanistan



cover_large.jpg


Title:
Heavy Fire: Afghanistan

Publisher:
Mastiff

Developer:
Teyon

Genre:
FPS, Shooter

Tags:
War, Shooting, On Rails

Release Date:
11th Nov 2011 (USA)

Controller Support:
Zapper

Feature Support:
Wi-Fi Connection

Heavy Fire Afghanistan محصول استودیوی لهستانی Teyon می باشد که ژانر آن FPS است . بدون نقد بازی قطعا میتوانید حدس بزنید از چه داستانی تشکیل شده .


اما تمرکز اصلی تیم Teyon بر روی گیم‌پلی بازی و شبیه‌سازی کامل یک جنگ واقعی با حسگر های حرکتی wii است.


جالب است بدانید در بازی Heavy Fire: Afghanistan استفاده از حسگرها حرکتی wii به طور محسوس و بهتر از هر بازی اکشن دیگری به شما لذت مضاعف می دهند.


این بازی آزادی نسبتا خوبی به گیمر میدهد اما نه آزادی حرکت کامل ؛ چون که سبک آن اکشن ریلی است.


heavy-fire-afghanistan-wii-10.jpg




Heavy Fire: Afghanistan یک بازی فوق العاده سریع ، و یک تجربه ی اكشن در افغانستان امروز است .


در ۷ اکتبر ۲۰۰۱ توسط نیروهای ایالات متحده آمریکا تحت نام رسمی عملیات بلندمدت آزادی (به انگلیسی: Operation Enduring Freedom) در پی حمله القاعده به رهبری اسامه بن لادن به نیویورک و واشنگتن در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ و هشدار جورج دبلیو بوش رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به گروه طالبان مبنی بر اخراج گروه تروریستی القاعده از افغانستان و رد طالبان از این درخواست آغاز شد. به دنبال خودداری طالبان از پذیرش خواست ایالات متحده آمریکا فرمان حمله به افغانستان در روز ۷ اکتبر سال ۲۰۰۱ صادر شد.


بریتانیا از سال ۲۰۰۲ فعالیت‌های نظامی مستقل خویش را آغاز نمود. هدف اصلی این جنگ مبارزه و از بین بردن القاعده، طالبان و حامیان آن بود. تقریبا یک ماه بعد رژیم طالبان سقوط کرد و با برگزاری کنفرانس بُن حامد کرزی به قدرت رسید و در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به مقام ریاست جمهوری برگزیده شد. پس از ترک کردن اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۸۹ از خاک افغانستان، دولت به دست مجاهدین در سال ۱۹۹۲ سقوط کرد. بعد از آن، در بین مجاهدین منازعات مختلفی برای گرفتن کنترل قدرت از دست یکدیگر باعث جنگ‌هایی در بین خود آنها شد که سالها به طول انجامید. در سال ۱۹۹۶، طالبان، حرکت اسلامی که در سال ۱۹۹۴ تشکیل شده بود شهر کابل را تسخیر کردند و بیش از ۹۰% کشور را تحت کنترل گرفتند و منطقه‌ی کوچکی را در شمال شرقی برای مجاهدین اختصاص دادند که پایان جنگ‌های داخلی بین مجاهدین و شروع حکومتی نو توسط طالبان برای افغانستان بود .




ویژگی های بازی ” آتش سنگین افغانستان “:

تجربه بازی در افغانستان فعلی

پیگیری کردن دشمن در جنگل های انبوه و نجات گروگان ها از غارهای تاریک

پرواز در هلیکوپتر، سوار شدن در تانک و کامیون

شما می توانید از نزدیک با سربازی از دشمن مبارزه کنید!

Complete 24 heart-طپش قلب ماموریت در پا، در هوا و یا در وسایل نقلیه زره پوش


Screen01.jpg

 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
نقد و بررسی بازی the blob 2



Deblob2cover.jpg


de Blob بدون شک یکی از عناوین موفق Wii می باشد.دلایل موفقیت این بازی تنها به دو بخش خلاصه می شوند:محیط های فوق العاده و وجود سازندگانی که از ساختن بازی ها لذت می برند. نسخه 1 بازی فقط در انحصار wii بوده و استقبال بینظیری از این بازی شد شور و شوق سازندگان de Blob باعث شده است تا دومین نسخه به غیر از wii برای سایر پلتفرم ها ساخته شود



داستان

داستان در شهر رنگارنگ پریزما (Prisma) اتفاق می افتد و ماجراهای آن چند سال پس از اتفاقات نسخه اول رخ می دهد. کامرد بلک (Comrade Black) شخصیت منفی بازی که در نسخه اول هم حضور داشت، اینبار با شکل و شمایل یک دزد دریایی و با نام پاپا بلنک (Papa Blanc) بازگشته است. او بار دیگر شهر پریزما را به محیطی بی رنگ و روح تبدیل کرده و اینجاست که قهرمان های بازی تصمیم می گیرند تا دوباره شکوه و عظمت شهر خود را بازگردانند. داستان بازی در قالب میان پرده های بسیار زیبایی روایت می شود. CGهای بسیار خوبی که برای بازی ساخته شده، به میان پرده های بازی حال و هوای کارتونی داده و همین موضوع بیش از پیش بازی را جذاب کرده است.



گرافیک

با توجه به اینکه de Blob 2 برای کنسول های دیگر هم عرضه شده، شاهد گرافیک یکسانی هستیم . اما این موضوع دلیل نمی شود که گرافیک بازی گیرا و دلپذیر نباشد. کاملا مشخص است که سازندگان نکته اصلی یک بازی پلتفرمر را درک کرده اند و آن را به خوبی در بازی پیاده سازی کرده اند. همان طور که مشخص است، بازی پیرامون رنگ های گوناگون است. شهر پریزما در ابتدا به رنگ خاکستری است و رفته رفته بازیکنان آنجا را رنگ می کنند. رنگ های گرم در مقایسه با دیگر رنگ ها بیشتر به چشم می خورند و بیشتر هم کاربرد دارند. استفاده از همین رنگ ها محیط بازی را زیبا نشان می دهد. شخصیت های بازی که همان بلاب ها (Blob) هستند نیز کاملا فانتزی و کمی خنده دار طراحی شده اند. نمی توان از یک بازی پلتفرمر انتظاری بیشتر از این داشت. یک محیط بزرگ با طراحی های فانتزی و شخصیت های بامزه همان چیزی است که همه می خواهند.


blob-2-screens-1.jpg




موسیقی/صداگذاری

وقتی با یک بازی پلتفرمر روبرو باشیم، باید یک موسیقی شاد و سرحال کننده هم در بازی قرار گرفته باشد. آقای جان گوسکات (John Guscott) آهنگساز نسخه اول، باز هم در این بازی حضور داشته است. با استفاده از تجربه ای که گوسکات در نسخه قبلی بازی به دست آورده، شاهد کار بهتری از او در این بازی هستیم. موسیقی کلی بازی یک ریتم شاد و بسیار خوب دارد، اما زمانی که در محیط های خاکستری بازی می روید موسیقی ریتمش را از دست می دهد. اینجاست که وقتی بازیکن دوباره محیط بازی را رنگ می کند، موسیقی بازی دوباره به گوش می رسد.



گیم پلی

دلیل اینکه ما این همه از این بازی تعریف کردیم، گرافیک یا موسیقی آن نبود. آن ها تنها بخش های جانبی ای برای خلق یک گیم پلی هیجان انگیز هستند. بازی de Blob 2 یک گیم پلی بسیار خوب را در قالب یک بازی پلتفرمر نشان می دهد. همان طور که گفتیم، محیط بازی کاملا خاکستری است و این بازیکن است که با به دست گرفتن کنترل بلاب ها باید رنگ را به این شهر بازگردانند. یک شهر بزرگ پیش روی بازیکن قرار دارد که او باید آن را رنگ آمیزی کند. با بلاب خود باید شهر را برای پیدا کردن رنگ های دیگر جستجو کنید. رنگ هایی که به دست می آورید، روی یک هاله باریک که دور شخصیت بازی وجود دارد، قرار می گیرند. بازیکن می تواند با استفاده از این رنگ ها به شهر جان تازه ای ببخشد. کافی است که رنگ مورد نظر را انتخاب کنید و سپس بلاب خود را به ساختمان یا محل مورد نظر بزنید. یک اشاره کوچک کافی است که رنگ مورد نظر شما روی ساختمان قرار بگیرد. همه چیز (از آب گرفته تا ساختمان های مختلف، خیابان ها، بوته ها و یا تابلوهای تبلیغاتی) را می توان در این بازی رنگ گرد. اما پس از مدتی، اگر بخواهید بازی را به این صورت ادامه دهید، حتما خسته می شوید. بازی یک حالت جدید را هم در بر دارد که در آن می توانید مراحلی را به صورت 2D Platformer بازی کنید. بازی کردن این مراحل نیز در نوع خود بسیار زیبا هستند و جذابیت خاص خودشان را دارند. این عنوان فقط شامل رنگ کردن نمی شود، بلکه در برخی موارد باید با دارو دسته کامرد بلک هم مبارزه کنید. مبارزه ها سخت نیستند و می توانید دشمنان را به راحتی از بین ببرید. کافی است که بپرید و روی آن ها فرود بیایید! روند کلی بازی اصلا سخت نیست و می توانید به راحتی بازی را دنبال کنید. اما برای اینکه شما گول این راحتی را نخورید، یک مجازات سنگین برای بازیکنان در نظر گرفته شده است. اگر در مراحل شکست بخورید، باید آن مرحله را یا از ابتدا یا از آخرین Check Point شروع کنید، دلیلش هم این است که Check Pointها در فاصله های بسیار دوری قرار دارند. پس اگر کمی حواستان را در بازی جمع کنید، ضرر نخواهید کرد.


نتیجه گیری

بازی de Blob 2 یک عنوان کاملا مفرح و خلاقانه است. می تواند شما را ساعت ها سرگرم کند و شما را به فضایی ببرد که فکر نمی کنم در بازی دیگری آن را دیده باشید. اگر دنبال کمی خلاقیت و هیجان هستید، این بازی را امتحان کنید.



B003S2SQCQ.04.lg.jpg
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253

نقد و بررسی Blazing Angels: Squadrons of WWII


cover_large.jpg



Publisher: Ubisoft

Developer:
Ubisoft

Genre:
Action, Simulation

Tags:
Flying, Dog Fighting

Players:
1

Release Date:
20th Mar 2007
آسمان زيباست و همانقدر كه خاك وطن غيرت ملي شماست ، آسمان كشورتان هم شرف شماست و هر تجاوزي به آن چون لكه اي ننگين مي ماند كه بايد آن را پاك كرد باز هم غول بازیسازی دنبا UBI SOFT بازی جدید به بازار ارائه نمود ولی این بار در سبک نبرد هوایی که طرفداران بسیار زیادی دارد.


از گذشته تا به حال همیشه پرواز لذت بخش بوده است. حال فرصت آن رسيده تا یک بار دیگر این لذت را در بازی های کامپیوتری تجربه کنيم. شما را همچون خلبانی بر فراز ابرها در جنگ جهانی دوم به سراغ دشمن می برد. این بازی برای طرفداران این سبک یک خبر شگفت انگیز بود چرا که این بار شما می توانید در این بازی نبردهای مختلف هوایی داشته باشید



گرافیک

گرافیک بازی بسيار زيبا و تحسين برانگيز است. به گفته سازندگان بازی، شبیه سازی شهرها و مناطق موجود در بازي بگونه ای است که اگر با شكل آن مناطق آشنايي داشته باشيد يا عكس هاي آن مناطق را ديده باشيد احساس خواهید کرد که در آنجا پرواز میکنید. این مناطق بسیار وسیع خواهند بود و شما می توانید در محیط هايی باز و وسیع با هواپیمای خود مانور دهید. به نظر می رسد كه طراحی آسمان و وضعیت آب و هوایی نيز بسیار جالب باشد، چرا كه در این بازی ابرهای سیاه و مه های سنگین و رعد و برق ها با دقت بالایی طراحی شده اند. این ابرهای سیاه و غلیظ بگونه ای خواهند بود که شما بتوانید به درون ابرها بروید و از درون آنها عبور كنيد. مناظر منحصر به فردی را با دیدن رعد و برق در میان این ابرها خواهید دید، منظره آسمان در مراحل مختلف متفاوت است و با توجه به فصل های سال تغیر میکنید. انفجار ناوهای جنگی و ساختمان ها و هواپیماها نيز به طور شگفت آوری زيبا طراحی شده اند. همانطور كه از نام بازي بر مي آيد.


هواپيماهاي موجود در اين بازي مربوط به جنگ جهاني دوم هستند. شبیه سازی اين هواپيماها به خوبی توسط سازندگان این بازی انجام شده است و کارشناسان هواپیمایی دقت در شبیه سازی این هواپیما ها را تایید کرده اند، به گونه ای که طی یادداشتی بخاطر طراحی زیبای این هواپیما ها و یاد آوری یاد و خاطره پرواز با این هواپیما ها از UBI و سازندگان آن تشکر کرده اند. در کل امیدواریم گفته های سازندگان بازی بوقوع بپیوندند و ما شاهد بازیي با گرافیک زيبا باشیم.


blazing1.jpg




کنترل بازی

استودیوي سازنده بازی زمان زيادي را صرف ساخت و تنظيم کنترل بازي و هواپيماهاي آن كرده است تا كنترل بازي و هواپيما ها حالتي روان و طبیعی داشته باشند. شما می توانید کنترل را به صورت دستی و یا نیمه اتوماتیک بازی کنید، و در حالت نیمه اتوماتیک بعضی از کارهای دشوار خلبانی توسط خود كامپيوتر انجام میگيرد. شما قادر خواهید بود حرکات نمایشی و آکروباتیک را به گونه ای به اجرا در آورید که احساس کنید خود خلبان هستید و این حرکت را به اجرا در آورده اید. یکی دیگر از عوامل موثر در کنترل بازی چرخش دوربین است که در این بازی دوربین هرجا که لازم باشد مثل زمانی که قصد دور زدن را دارید و یا زمانی که قصد كم كردن ارتفاع را دارید به نرمي تغییر خواهد كرد. ما هم اميدواريم كه گفته ها و طرح هاي سازندگان بازي بخوبي اجرا شوند و شاهد کنترل روانی در این بازی باشیم.


جزئیات بازی :

در بازی Blazing Angels Squadrons of WWII حدود 40 هواپیمای جنگ جهانی دوم برای نبردهای هوایی در نظر گرفته شده است که این یکی دیگر از عوامل مثبت در بازی است که موجب متنوع بودن بازي و جلب گيمر میشود . بازی دارای 18 مرحله است که در 12 مکان و شهر درگير در جنگ جهانی دوم صورت میگیرد. مناطق مهمی مثل بریتانیا، بندر مروارید، آلمان و احتمالا ژاپن در بازی خواهند بود که یاد آور روزهای دشوار جنگ جهانی دوم هستند. مانند هر بازي ديگري در ابتدا شما باید مراحل آموزشی این بازی را مثل پرواز و حرکات آكروباتیک و تیراندازی و بمباران را انجام دهید.


در هر مرحله از بازی چند ماموریت وجود دارد و انجام هرکدام بر دیگری تاثیر می گذارد. شما باید مهمترین ماموریت که از نظر استراتیژیکی مهم است را بر گزینید، برای مثال شما می توانید یک ماموریت تهاجمی را برگزینید و یا از یک منطقه دفاع کنید. هر هواپیما دارای خصوصیات مخصوص به خود است که با توجه به موقعیت جنگی و ماموریت داده شده به شما باید آن را انتخاب کنید. برای نمونه در ماموریت هایی که قصد تخریب دارید باید از هواپیمایی مثل He-111 استفاده کنید و در زمانی که قصد دفاع کردن و یا نقش گارد محافظ را دارید می بایست از هواپیمایی مثل BF-109 استفاده کنید. در ضمن شما می توانید به زیبایی یک هواپیما را تعقیب کنید و او را در تیر دست خود قرار دهید. در بازی معمولا از موشک استفاده نمی شود و شما باید با تیر بار هواپیما، بالها و جاهای حساس هواپیمای دشمن را مورد هدف قرار دهید تا پس از آتش گرفتن سقوط کند. در بازی میتوانید به عنوان فرمانده به خلبانهای دیگر دستور دهید. برای مثال اگر شما یاران خود را ” تام” و “جو” و “فرانک” فرض کنید در زمان حمله به فرانک که فردی بی پروا و متخصص حمله است دستور دهید تا جلوتر از شما پرواز کند . “تام” در دفاع کردن تخصص دارد پس شما باید آن را در پشت سر خود قرار دهید و از “جو” که توانایی بالایی در پوشش هوایی و حفاظت هواپیما دارد برای پوشش استفاده کنید. براي اين بازي قسمت آنلاين نيز در نظر گرفته شده است و شما می توانید به صورت آنلاین نیز با دوستان (يا بهتر است بگوييم دشمنان خود!) نيز بازی کنید. در قسمت آنلاین بازی شما می توانید 19 هواپیما را برگزینید و بایکدیگر به صورت دو نفره بازی کنید.


Ubi همواره هنر خود را در ساخت بازيهاي مختلف نشان داده است و تقريبا بازي يا سبكي را نمي توان نام برد كه اين كمپاني در ساخت آن شكست خورده باشد. بازي Blazing Angels نيز تمامي مواد لازم را براي تبديل شدن به يك بازي تمام عيار در اختيار دارد.
 
آخرین ویرایش:

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
جزییات بازی Tom Clancy’s Ghost Recon برای پلتفرم Wii



cover_large.jpg




جزییات بازی Tom Clancy’s Ghost Recon برای پلتفرم Wii از طرف شرکت یوبی سافت گفته شده بود



جزییات نسخه مربوط به پلتفرم Wii



در نسخه Wii مربوط به بازی Ghost Recon سربازان دو منطقه Hibbard و Booth بعد از اینکه به مسکو اعزام شده و از تیم اصلی جدا شدند بایستی به عنوان یک گروه دو نفره اهداف ماموریت را پیش ببرند.


هر دوی آنها باید پیوسته با مرکز شبه نظامیان محلی در تماس باشند و در مسیر خود تا رسیدن به محل مورد نظر در شهر که توسط دشمنان احاطه شده است به نبرد و مبارزه ادامه بدهند. اگرچه تعداد و گروه های دشمن ممکن است تا حدی برای آن دو آزار دهنده باشد اما آنها با آموزش هایی که قبلا دیده اند قادر هستند تا از سلاح های پیشرفته خود استفاده کنند. بنابراین ترس و و همه ای را به خود راه نخواهند داد.


large.jpg




ویژگی های اصلی بازی:

یک تجربه درست و واقعی از سری بازی های Ghost Recon: وجود 12 ماموریت مختلف پیش بینی شده که سرشار از نبردهای عمیق و سطح بالا می باشند. استفاده از تاکتیک های منحصربفرد نفوذی در عرض چند لحظه. مسیر ماموریت ها از روستاهای نروژ تا خیابان های شهر مسکو ادامه دارد. در مورد مهارت های خود در بازی نباید نگران باشید زیرا این نسخه بگونه ای طراحی شده که مشخصا با انواع گسترده ای از بازیکنان سازگاری و همخوانی دارد. از بازیکنان ساده و مبتدی گرفته تا حرفه ای.


ساخت بازی با بهره گیری از حالت co-op: دو بازیکن به دفعات در سه شخصیت و بر روی یک صفحه ایفای نقش می کنند و این انجام بازی را طبیعی تر و اجتماعی تر از هر زمان جلوه می دهد. همچنین قابلیتی نیز بنام "Co-Op Hot Join" وجود دارد که به بازیکنان این امکان را می دهد تا در هر نقطه بازی به حالت co-op اضافه شده و یا از آن خارج شوند.


مد Arcade: این حالت یک تجربه رقابتی را به بازیکن منتقل کرده و امکان مقایسه امتیازات با سایر کاربران در جدول جهانی بازی ها بصورت آنلاین فراهم است.


988978_20101119_screen002.jpg
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253

بررسی Create


cover_large.jpg


Publisher:
Electronic Arts

Developer:
EA Bright Light

Genre:
Creative

Tags:
Creativity, 2D, Family

Players:
4

Release Date:
16th Nov 2010


بازی Create براساس میزان خلاقیت شما جذاب است.


تهیه کننده این بازی EA است که قبلا هم بازیSpore را منتشر کرده است و به نظر میرسد که روی بازی هایاین چنینی حساب باز کرده.


بازی Create را می توان آغازگر بازی هایی دانست که شبیه یه پازل بزرگ هستند.



گرافیک

گرافیک بازی در مقایسه با بازی های هم سبک(فکر نمیکنم هیچ بازیمثلCreate باشه) خیلی خوب و شاد است.البته نباید انتظار گرافیکی در حد Sporeیا بازی های دیگه داشته باشید.


create-1309046.jpg




گیم پلی

بیشتر کار شما در بازی حل معما هایی است که خود بازی به شمامی دهد..البته میتونید به رنگ آمیزی و اضافه کردن جزییات(مثل حیوانات و ....)بپردازیدولی پیشرفت شما به حل معما ها بستگی دارد.بیشتر معما ها در رابطه با عبور بعضی وسایل از اینطرف زمین یه اونطرف زمینه


که در مراحل بالاتر پیچیده ترمیشه(مثلا هدایت یک موشک با بادکنک)


باورتان نمیشود ولی این بازی فیزیک خیلی طبیعی دارد(مثلا اگه حرکت بادکنک با باد پنکه رفتاری خیلی طبیعی داره یا وقتی کی یه توپ رو با یه چیز سنگینتر از بالا میندازین پایین رفتار هردو طبیعیه ....)


این بازی رو برای کسایی که ذوق . هنر . حوصله و وقت دارن توصیه میکنم


 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر