راهنما بازی ها wii

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446

بازی Resident Evil: Darkside Chronicles یکی از رزیدنت اویل ها اختصاصی wii هستش


trd17rad7qu9tspklwcw.jpg


اسکرین شات این بازی

br53wkgr6rdl5bljj5m0.jpg


xedf3a6l2g6ds894mfip.jpg


yzuvp0o1cixw3qs8adww.jpg
 
آخرین ویرایش:

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
امروز اتفاق جالبی برام افتاد یه کمد دارم از قدیم همه چی توش مونده - هر چی که داشتم ریختم وسط چیزا بدرد نور بریزم دور بعد چیزایی که میشه فروخت بفروشم

یهو یه مموری کارت 512 مگابایت دیدم گذاشتم تو رم ریدر یه عکس توش دیدم کلی از خاطره هام زنده شد :x

این عکس اولین wii که خریده بودم بود برای 9 سال پیشه اما عکس بی کیفیت شده بود مجبور شدم عکس کوچیکتر کنم که زیاد کیفت بدش تو چشم نباشه

یادش بخیر :x

ddz6th27plff35bbn9ze.jpg


اون زمان دلالی روبیک ( همون مربع ها جورچین و لوازم تحریر میکردم )
 
  • Like
Reactions: sadegh93

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی بازی Disaster: Day of Crisis


tik7n80bodsm6mf9e6bg.jpg



Publisher: Nintendo

Developer: Monolith Soft

Genre: Action, Adventure

Tags: Weather, Survival

Players: 1

Release Date: 24th Oct 2008

مقدمه :

در صنعت گیم همیشه بازی هایی بودن بسیار عالی کار شدن و یک شاهکار بودن و نظر گیمر ها به خود جلب کردن.

در این بین کمپانی بزرگ نینتندو قدیمی ترین کمپانی کنسول ساز هست اکثر بازی های که روی این کنسول ها ارائه شده اند انحصاری بودن مثل ماریو و ....... حتی بازی رزیدنت اویل 4 بازی انحصاری کنسول گیم کیوب بود که در طی مدت زمان از انحصار خارج شد اما هنوز هم رزیدنت اویل 4 روی کنسولا نینتندو از بافت بهتر و هوش مصنوعی بیشتری برخوردارند

اینبار به بازی میپردازیم که یک بازی بسیار زیباست که ماجراجویی و اکشن ترکیب کرده و بازی شاهکاری خلق کرده .

اسم این بازی Disaster : Day Of Crisis است که توسط شرکت Monolith Soft ساخته شده است در پرونده این شرکت بازی Xenoblade Chronicles وجود دارد هر دو بازی استثنایی این شرکت
در انحصار کنسول wii هستن.


داستان :


داستان بازی قشنگه و خوب روایت میشه.

شخصیت اصلی بازی Raymond Bryce است که افسر سابق نیروی دریایی ایالات متحده است؛ قابلیت رانندگی، شنا کردن، دویدن و شلیک کردن در 23 مرحله از بازی را دارد.

تو آمریکا در شرایطی که شهر در حال نابود شدن به وسیله طوفان، سیل، سونامی و آتشفشان است، او باید با یک گروه تروریستی به اسم SURGE نیز مبارزه کند. این گروه سه تا بمب اتم دزدیدند و دولت رو تهدید می کنند.

تو این اوضاع این گروه خواهر دوست شما رو هم گروگان گرفته و شما باید هم از بین تموم این بلاها جون سالم ببرید هم برسید به اونا.

هنگامی که ریه های او با دود پر می شود باید هوای تازه برای تنفس پیدا کند و همچنین برای به دست آوردن سلامتی و قدرت باید غذا بخورد.

بازی کننده باید مردم شهر را از خطرهای مختلف نجات بدهد و کمک های اولیه را برای آنها انجام دهد.


kkfd91pzolhyjbdsk3j8.jpg


گرافیک :

در کل گرافیک بازی بسیار خوب کار شده طراحی شخصیت Raymond Bryce هیچ نقصی ندارد محیط بازی بخصوص مناطق گسترده بسیار خوب کار شده.

بیشتر بازی سینمایی هست و حس دیدن و مشارکت تو یه فیلم هالیوودی به شما دست پیدا میکنه که این قسمت هم عالی کار شده .

با تمرکز و زمان زیادی روی جلوه ها مثل آتش و سوانح طبیعی کار کردن. هیچ ایرادی به گرافیک و طراحی مراحل بازی میتوان گرفت.


گیم پلی :


گیم پلی بازی یکی از نقاط قوت بازی هست گیم پلی جذاب بوده و گیمر را جذب میکند . گیم پلی بازی ترکیبی بود یه جاهایی ریل شوتر میشد که عالی بود یه جاها رانندگی و یه جاهایی هم پلتفرمر.

به خوبی از ویموت و نانچاک در بازی استفاده شده و کار ویموت و نانچاک لذت بخش است.

همچنین قابلیت خنثی سازی بمب به وسیله Wii-mote و nunchuck نیز در بازی وجود دارد.


vvo7hnzkmyrhbvcbc51o.jpg


صداگذاری :

موسیقی بازی بسیار زیباست . صداگذاری شخصیت ها خوب کار شده و دیالوگ ها حس دیدن یک فیلم بینظیر هالیودی به شما القا میکند.


نتیجه گیری :


این بازی انحصاری wii هست یکی از بهترین بازیا wii ه بازی بسیار خوب طراحی شده برای داستان . طراحی و ................. وقت گذاشتن و بازی بسیار خوبی از آب درآمده این بازی از دست ندید و لذت ببرید


f1g5yfp39y9ymwn46li3.jpg
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی بازی Rabbids Go Home


0u0ufu6f8xtxsuk7fmhe.jpg



Publisher: Ubisoft

Developer: Ubisoft Montpellier

Genre: Action, Adventure

Players: 2

Release Date: 1st Nov 2009​


شاید کسی حتی فکرش را هم نمی کرد که زمانی محبوبیت خرگوش های دیوانه به حدی برسد که Rayman فوق محبوب زیر سایه آن ها قرار بگیرد. شاید این اتفاق در RaymanRaving Rabbids به وقوع نپیوست اما همین طور که زمان به جلو رفت کم کم ریمن به خاطره ها پیوست واکنون خرگوش های دیوانه داستان ما خود صاحب یک بازی مستقل شده اند.

عنوان Ubisoft که Rabbids Go Home نام دارد این بار کاملاً مربوط به داستان خرگوش ها می شود و دیگرهیچ خبری از ریمن در آن نیست (خدایا شکر).


داستان این شماره در این رابطه است که خرگوش های روانی بعد از گذشت 3 سال که برروی زمین زندگی کردند یا بهتر است بگوییم خراب کاری کردند دلشان هوای خانه را کردهو قصد دارند تا به سیاره خود بازگردند. اما مسئله این جاست که اصلاً یادشان نمیآید که از چه سیاره ای آمده اند. این جاست که سلول های نداشته خاکستریشان به کارمی افتد و تصمیم می گیرند که به ماه بروند! حالا راه حل رفتن به ماه چیست؟ اصلاًفکر فضاپیما را از ذهنتان دور کنید. خرگوش های باهوش، ببخشید روانی تصمیم می گیرندکه با جمع کردن هر چیزی که در این کره خاکی وجود دارد کوهی را درست کنند و از آنبرای خارج شدن از اتمسفر بهره ببرند! تا این جا داستان به نظر جالب می رسد اماهمین ماهیت داستان ممکن است که به گیم پلی ضربه بزند و باعث شود که بازیباز بعد ازمدتی خسته شود. پس باید راه حلی پیدا کرد و این راه حل اضافه کردن شوخی های تمام نشدنی خرگوش ها است.


ps81m3pi85syntff0pn3.jpg


اسلحه خود را آماده کن

اکنون که خرگوش ها تصمیم گرفته اند که تمامی وسایل موجوددر زمین را جمع کنند نیاز به دستگاه خاصی دارند. هویج، جاروبرقی، ماشین لباسشویی... نه هیچ کدام خرگوش ها یک سبد خرید را برای این مأموریت غیر ممکن انتخاب میکنند. دو تا از این خرگوش ها داوطلب می شوند و تصمیم می گرند که با سوار شدن بر یکسبد خرید به جای جای این کره خاکی بروند و هر چیزی که می توانند را جمع کنند. بههمین منظور بقیه خرگوش ها سیستم بازیافتی را در سطح زمین درست می کنند که اگر هروسیله را در توالت فرو کنی به آشغال دانی خرگوش ها منتقل می شود و آن ها می تواننداین آشغال ها یا به عبارتی وسایل سفر خود را بر روی هم قرار بدهند.


البته در این بین بقیه خرگوش ها نیز بی کار نیستند و بازیباز می تواند با زدن کلیدی یک خرگوش رابه سمت بازی پرت کند! سبک بازی چیزی بین Racing/Adventure/Action است. خرگوش ها در مراحلمختلف و در جای های مختلف زمین به دنبال هر چیزی که شما تصورش را بکنید می گردند وسعی می کنند که آن ها را جمع کنند. البته نکته ای که وجود دارد این است که اصلاًمنتظر یک Katamari نباشید. در کاتاماری هرچه قدر که به خودتان چیزی می چسباندید بزرگمی شدید و همین طور این روند ادامه پیدا می کرد. اما در RGH چنین چیزی اعمال نشدهاست و بازیباز تنها از توی وسایل معلق در هوا می گذرد و در اصل آن ها را جمع میکند. البته محیط تأثیر مستقیمی از این کار می بیند و به هم می ریزد اما در ظاهرسبد خرید خرگوش ها تغیری ایجاد نمی شود.


قابلیت بالا بردن سرعت و استفاده از یکسری جهش دهنده نیز در بازی وجود دارد و خرگوش ها در مواقع لازم می توانند از آن هااستفاده کنند. در این جا شاید این نکته به وجود آید که تنوع این نوع گیم پلی بسیارپایین است. تیم سازنده بازی در این زمینه سعی کرده تا مینی گیم هایی را در جاهایمختلف بازی قرار دهد. شاید این مینی گیم ها کیفیت عناوین قبلی را نداشته باشند اماکمک بسیاری به ایجاد تنوع در گیم پلی بازی می کنند.


jv9qjadvhmnq87ygrf0o.jpg


مهاجم روانی دیده شد

اوضاع اگر به همین صورت پیش برود دیگر چیزی در زمین باقینمی ماند برای همین انسان های ترسو (البته در این بازی) تصمیم می گیرند تا باتجهیز کردن خود این خرگوش های روانی را شکار کنند. انسان ها با پوشیدن لباس هاییشبیه به لباس های ضد رادیواکتیو وارد این نبرد بزرگ می شوند اما خبر ندارند کهخرگوش هایی به این کم عقلی هم از ترسو بودن آن ها با خبر هستند و می دانند که دراین لباس بزرگ تنها یک مرد یا زن کوچک و ترسو است.


در کنار انسان ها دشمن دیگرخرگوش ها سگ ها هستند. سگ ها که در سه مدل مختلف در بازی حضور دارند دشمن درجه یکخرگوش ها هستند، البته در این زمینه خرگوش ها ترجیح می دهند که فقط فرار کنند.کنترل سبد خرید موجود در بازی با آنالوگ نانچاک صورت می گیرد و کاملاً عملکردیروان و نرم را برای بازیباز به ارمغان می آورد. البته WiiRemote همکاربردهای خود را در بازی همانند دیگر عناوین Wii دارد و نباید از نقشکلیدی آن چشم پوشی کرد.


گرافیک بازی پیشرفت خوبی نسبت به گذشته داشته و بهنظر می رسد که همانند عناوین قبلی از موتورگرافیکی Jade استفاده می کند. نکتهقابل توجه این است که یوبی سافت قبل از منتشر بازی گفته بود بازی بر روی 60 فریم ثابتاجرا میشود.


mgt932250b8kzht3q578.jpg


داخل Wii Remote چه خبر است؟
زمانی که اعضای یوبی سافت تصمیم به ساخت این عنوان گرفتندبه طور ناگهانی بفکرشان رسید کهخرگوش سوم داستان ما داخل Wii Remote زندگی کند. که جالب ترینبخش RGH درست همین قسمت Inside The Wii Remote است. در این جا شماخرگوشی را می بینید که با تکان دادن دسته وی نیز تکان می خورد. می توانید او را بهدیوارهای کنترلر بکوبید یا این که به چپ یا راست منتقلش کنید.


نکته قابل توجه این است که قابلیت ایجاد تغییرات ظاهری بر روی خرگوش مورد نظر دراین قسمت وجود دارد و بازیباز می تواند با استفاده از امکانات فراوانی که دراختیار دارد خرگوش را باد کند، بکشد، پهن کند، لباس بر تن او بکند یا این که برروی بدنش رنگ آمیزی کند. بعد از ایجاد تغییرات این خرگوش را می توانید وارد بخشداستانی بکنید و با وی به ادامه بازی بپردازید. نکته دیگر این است که بازیباز میتواند در هر لحظه ای از بازی عکس بگیرد و آن را بر روی اینترنت قرار دهد. دوستانوی این امکان را دارا هستند که عکس های او ببینند و به او امتیاز بدهند.


این بازی انحصاری wii هست در کل این بار یوبی سافت خرگوش ها از ریمن جدا کند تا تجربه ای جدید و لذت بخش برای مخاطب خود بهارمغان بیاورد بازی بسیار زیباست دنیا زیبا . شاد . دوست داشتنیی و خنده دار است.


این بازی برخلاف بقیه نسخه ها دارای داستان است گیم پلی بازی بسیار خوب است و از ویموت و نانچاک بخوبی استفاده شده است .


qo3i8frwf7xfplaxr6ao.jpg

 
آخرین ویرایش:

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی بازی Sin and Punishment : Star Successor


zabwf8c71j4z05dm1jfj.jpg



Publisher: Nintendo

Developer: Treasure

Genre: Action, Arcade, Shooter

Tags: Space, Aliens, Weapons

Players: 2

Release Date: 27th Jun 2010

Series: Sin and Punishment​


بازي «گناه و مجازات» (Sin and Punishment) يکي از بازي‌هاي خوب و خاطره‌انگيز کنسول گيم‌کيوب نينتندو است که از زمان انتشارش در سال 2004 تا به‌حال، خيلي‌ها در انتظار ادامه آن بودند.


شماره اول اين بازي


Earth Successor نام داشت و هنوز هم يکي از داغ‌ترين و پرطرفدارترين بازي‌هاي کنسول مجازي (VC) شبکه Wii بود . قسمت دوم اين بازي بالاخره بعد از شش سال عرضه شده که Star Successor نام دارد و موفقيت‌هاي قبل را تکرار کرده است. اين 6 سال ارزش صبر کردن را داشته ‌است!


قهرمان‌هاي بازي جديد هستند. سال‌ها پس از اتفاقات شماره اول، يک پسر به نام ايسا (پسر ساکي و آيران از بازي اول) و موجودي انسان‌گونه به‌نام کاچي مورد تعقيب نيروهاي تاريکي قرار دارند. هيچ مقدمه و پيش‌درآمدي براي داستان وجود ندارد و بازي شما را درست مي‌برد وسط درگيري‌هاي ايسا و کاچي. به‌همين دليل چاره‌اي نداريد جز اين‌که داستان را دنبال کنيد و تا پايان کار چيزي از سرگذشت اين دو نفر به شما نشان داده نمي‌شود.


بازي در سبک اکشن سوم شخص از نوع کنترا ساخته شده است. شخصيت شما در مسير از پيش تعيين شده حرکت مي‌کند، اما تير زدن و حرکت دادن او در صحنه در اختيار شماست. مهم‌ترين تغيير و بهترين ويژگي بازي گناه و مجازات2، وجود جت‌پک است. به اين ترتيب شما مي‌توانيد کاراکتر تحت اختيار خودتان را در هر نقطه‌اي از صحنه (چه روي زمين و چه در هوا) ببريد. يک کليد براي جاخالي دادن وجود دارد که همان‌طور که در بخش آموزشي بازي گفته مي‌شود، رمز بقاي شما در اين بازي است. وقتي در حال جاخالي دادن باشيد، هيچ حمله‌اي روي شما اثر ندارد و وقت‌هايي که همه پيکسل‌هاي صحنه پر از نارنجک و ليزر و تير مي‌شوند استفاده از جاخالي ضروري است.


gfl2iyze1c9d67znehvd.jpg


قهرمان‌هاي شما علاوه بر سلاح‌هاي ليزري مي‌توانند از شمشير هم استفاده کنند. اگر بتوانيد دشمن‌ها را در نزديکي خودتان گير بيندازيد، شمشير زدن بهتر جواب مي‌دهد. علاوه بر اين، استفاده از شمشير ضريب امتيازهاي شما را بالا مي‌برد و براي گرفتن بالاترين امتياز بايد از شمشير استفاده کنيد.


روند بازي عالي است. گناه و مجازات2 يک اکشن تيراندازي از نوع آرکيد است، يعني امتياز گرفتن و رکورد زدن در آن حرف اول را مي‌زند. مراحل کاملا متنوع هستند و آن‌قدر آدم ‌آهني و توپ و تانک وغول‌هاي بي‌شاخ و دم در آنها وجود دارد که اجازه نفس کشيدن نخواهيد داشت. مراحل بسيار متنوع هستند و دائم بين دوبعدي و سه‌بعدي تغيير مي‌کنند. اين موضوع به مذاق طرفداران بازي‌هاي کلاسيک بيشتر خوش مي‌آيد. غول‌ها (همانند غول‌هاي کنترا) بسيار بزرگ هستند و حمله‌هاي‌شان هميشه بيش از 80درصد صحنه را اشغال مي‌کند. براي مبارزه با غول‌ها بايد حرکات آنها را دقيقا بشناسيد و مطمئن باشيد که در هر لحظه کدام پيکسل‌ها از صحنه روبه‌روي‌تان امن هستند.


gz6l1pa7odj7hi36t7k8.jpg


هدف‌گيري با وی‌موت (يا زپر) انجام مي‌شود و با آنالوگ نانچاک مي‌توانيد کاراکترها را در صحنه حرکت بدهيد. سيستم هدف‌گيري و تيراندازي کاملا صحيح و کارآمد انجام وظيفه مي‌کنند و در صحنه‌هاي شلوغ که ممکن است تمرکز شما براي نشانه‌گيري و جاخالي دادن همزمان، کافي نباشد، بازي با زدن کليد A روي يک هدف، قفل مي‌کند و به شما اجازه مي‌دهد بدون توجه به هدف‌گيري از دست حملات دشمن فرار کنيد. نگه داشتن کليد A حمله انفجاري است که صدمه زيادي به دشمن مي‌زند.


اگر Wii داريد اين بازي را از دست ندهيد که نظيرش را در هيچ پلتفرم و کنسول ديگري نمي‌شود پيدا کرد. گناه و مجازات 2 يک اکشن روان، هيجان‌انگيز، شلوغ و خوش‌ساخت است که براي گرفتن بالاترين امتيازها بايد آن‌را بارها و بارها بازي کرد. مهم‌ترين نقطه ضعف اين بازي بخش دو نفره است که به نفر دوم اجازه نمي‌دهد در تصوير وارد شود و فقط هدف او ديده مي‌شود.


25s0s3oggbvokgmoomr7.jpg
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی بازی Golden Eye 007


xusy4b0kp3ls37f21p6l.jpg



Publisher: Activision

Developer: Eurocom

Genre:FPS

Tags: First Person, James Bond, Spy, Weapons

Players: 8

Release Date: 2nd Nov 2010​


سیزده سال پیش یعنی سال 1997 بود عنوان اول شخص Golden Eye 007 برای Nintendo 64 منتشر شد و مورد توجه بسیاری از مخاطبان و تحسین منتقدان قرار گرفت. همانطور که در پیش نمایش قبلی جیمز باند در مورد حقوق ساخت بازی های سری جیمز باند مفصل توضیح داده شد هم اکنون این امتیاز در دستان Activision است، قبل از معرفی Blood Stone عنوان دیگری از این سری با نام Golden Eye 007 تایید شده بود که توسط استودیوی Eurocom ساخته شده است.


Golden Eye با نوآوری ، بازیگرانی جدید و کارگردانی قوی تر بازگشته است تا امسال Wii داران را حسابی خوشحال کند. هرچند هدف اصلی Activision از این کار به دلیل محبوبیت N64 بین بازیبارها است تا بتواند سود خوبی را به جیب بزند، اما مساله مهم تر این است که Eurocom کار خود را به نحو احسن انجام داده و توانسته خاطرات قدیمی که با Golden Eye 007 داشتیم را دوباره زنده کند.


Golden Eye 007 عنوانی است که در E3 معرفی شد و مورد توجه تعداد زیادی از طرفداران قرار گرفت. Golden Eye در اصل نسخه ایی بازسازی شده است که تغییراتی ریز و درشت در خود دارد. نسخه اصلی برای کنسول گیم کیوب و Nintendo 64 در سال ها قبل منتشر شده بود که بسیاری از بازیبازها با آن خاطرات خوبی دارند.


از مهم ترین تغییراتی که می توان در نسخه جدید Golden Eye برای Wii نام برد تغییر کاراکتر اصلی بازی است، در نسخه قدیمی این بازی شما در نقش شخصیتی به نام Pierce Brosnan بودید که از جمله مامورهای قدیمی 007 به شمار می آید، اما در نسخه جدید ماننده دیگر نسخه های جدید جیمز باند شما در نقش Daniel Craig بازی را به پیش می برید و صداگذاری آن نیز به صورت کامل توسط خود او انجام شده است که روح تازه ایی به بازی بخشیده است.

صحنه های کلیدی و سینمایی بازی که در فیلم آن نیز وجود داشتند دستکاری شده و توسط Daniel Craig به زیبایی هرچه تمام تر اجرا می شوند.

برخی از شخصیت های نسخه N64 نیز حذف شده اند و برخی دیگر در قالبی نو به ایفای نقش می پردازند و بازی تعداد بیشتری کاراکتر نوستالژیک در خود جای داده است.


داستان بازی نیز در حالت کلی تغییراتی داشته که در نوع خود جالب است. داستان بازی با دو مامور 007 و 006 یعنی Alec Trevelyan شروع می شود که در یکی از پایگاه های نظامی روسیه به نام Arkhangelsk متوجه وجود سلاح های شیمیایی می شوند. General Ourumov یک ژنرال روسی است که تصمیم دارد سفارت خانه انگلیس را نابود کند. باند و Alec با کمک یکدیگر منطقه را با استفاده از مواد منفجره از بین می برند.


lokf6kzzu0hkvc5oh5in.jpg


پس از آن Alec Trevelya در دام Ourumov می افتد و کشته می شود. پس از تعقیب و گریزهای فراوان متوجه می شوید که Alec Trevelya هنوز زنده است و ... . داستان بازی به گونه است که تا پایان بازی کسل کننده نخواهد شد و با اتفاقات جدید و ناگهانی شما را تا پایان با خود نگه می دارد.


Golden Eye یکی از بهترین اول شخص های کنسول Wii است و دارای یک بخش تک نفره عالی است، تا جایی که IGN در این مورد Golden Eye می گوید این عنوان باورنکردنی است و به ندرت چنین چیزی برای کنسول نیتتندو می آید! روند بازی و گیم پلی در Golden Eye 007 بسیار خوب کار شده و کم و کسری خاصی ندارد و همه عناصر داخل بازی با اول شخص های امروزی تطبیق داده شده اند و اگر از طرفداران اول شخص های مدرن باشید حتما از Golden Eye خوشتان می آید و تا آن را تمام نکنید خیالتان راحت نمی شود.


یکی از سازندگان بازی از استودیوی Eurocom می گوید برای بازسازی نسخه N64 برای نسل کنونی از عناوینی هم چون Call of Duty و Halo الگو گرفته اند تا بازی قدیمی جلوه نکند. منوی بازی یادآور نسخه های قدیمی است که موزیک متن آن موسیقی معروف و همیشگی و جذاب است. Loading های بازی بسیار کوتاه هستند و پس از دیدن دموی اولیه و آشنا شدن با هدف ها و ماموریت اصلی در مرحله وارد بازی می شوید.


ماموریت ها و وظایف باند نیز توسط M به وی داده می شود. ماموریت ها چیز جدیدی ندارد و شامل تعقیب و گریز یک نفر، از کار انداختن تجهیزات دشمن، فرار کردن و خارج شدن از یک ساختمان در حال تخریب، پیدا کردن هدفی خاص در یک منطقه، کشتن یک نفر و ... می شوند. در برخی قسمت ها نیز باید در برابر حمله دشمنان مقاومت کنید تا یک در ماننده در آسانسور یا یک دریچه باز شود و به راه خود ادامه دهید.


بازی در کل دارای 4 درجه سختی متفاوت از یکدیگر می باشد. درجه اول Operative است که آسان ترین درجه موجود در بازی است، حالت یا درجه بعدی Agent است که نقش همان نرمال را دارد و درجه سختی بعد که توصیه میکنیم بازی را با این درجه آغاز کنید 007 است. یک درجه سختی دیگر به نام 007 Classic نیز وجود دارد که در ابتدا باید بازی را در حالت 007 به پایان برسانید تا این بخش باز شود که در مورد آن در ادامه توضیح خواهیم داد. دلیل این که گفته شد بهتر است بازی را با درجه 007 آغاز کنید آسان بودن بازی است، البته این بدین معنا نیست که بازی دارای هوش مصنوعی ضعیفی است بلکه اصلا این طور نیست و تنها تفاوت بین این دو درجه در تعداد دشمنان و نوع آنهاست.


در درجه های پایین تر تعداد دشمنانی که در هر قسمت یا منطقه به سمت شما حمله می کنند کم است و چالش زیادی برای شما ایجاد نمی شود، از همین رو بهتر است بازی را در حالت 007 آغاز کنید تا لذت بیشتری از بازی ببرید و مدت زمان بیشتری با آن سرگرم شوید.


mxe5oyyqh98wyu028nv7.jpg


پس از به پایان رساندن بازی در درجه 007 قسمت بعدی یعنی 007 Classic برای شما باز می شود که تفاوت های کوچکی با درجه های قبلی دارد. اولین تفاوت در این قسمت اضافه شدن Health Bar به بازی است که هماننده نسخه Nintendo 64 است و بازی بسیار سخت تر از گذشته می شود و دیگر نمی توانید با کاورگیری سلامتی خود را بازیابی کنید که در این صورت بازی فوق العاده دشوار می شود اما این یک بازگشت بزرگ است.


در حالت معمولی و دیگر درجات بازی اگر تیر بخورید می توانید با پوشش گرفتن سلامتی باند را بازیابی کنید. در صورتی که بمیرید ماننده نسخه های قدیمی افکت زیبای خون بر روی صفحه پخش می شود که در این صورت باید بازی را از Checkpoint قبلی آغاز کنید. فاصله Checkpoint ها در طول بازی خوب است و معمولا پس از انجام دادن یا پیشروی در مرحله بازی به صورت خودکار ذخیره می شود. بازی دارای یک HUD ساده و استاندارد است که در آن می توان نقشه، سلاح و تعداد تیر موجود یا حالت ایستادن یا نشستن باند را مشاهده کنید.


در Golden Eye ماننده گذشته بازی را از دید اول شخص دنبال می کنید. سیستم و مکانیزم کاورگیری موجود در بازی بسیار ساده است و فقط در صورتی که در پشت اجسام کوچک و کم ارتفاع ماننده یک میز یا یک کشو بروید می توانید با نگه داشتن کلید L کاور بگیرید و به سمت دشمنان شلیک کنید، اما این قابلیت در پشت دیوارها غیرقابل استفاده است ولی با این حال مکان های کم ارتفاع زیادی در بازی وجود دارند که می توانید پشت آنها پوشش بگیرید که در درجات سختی بالاتر از این سیستم استفاده زیادی خواهید کرد.


دشمنان در بازی از تنوع خوبی برخوردارند و با پیشروی در طول مراحل دشمنان سرسخت تر و قوی تر می شوند. مورد دیگر هوش مصنوعی دشمنان است که از هوش خوبی در بیشتر قسمت ها برخوردارند و کمتر ضعفی در این زمینه می بینیم. دشمن ها در درجات پایین از لحاظ تعداد کم هستند و می توانید راحت آنها را پشت سر بگذارید و از بین ببرید.


Classic Controller Pro


در درجات سختی بالاتر ماننده 007 دشمنان در دسته های بیشتری حمله می کنند و قبل از هر چیز یا کاور می گیرند، در بیشتر قسمت ها شما مجبور به کاورگیری می شوید و در این حین که برخی دشمنان شما را با آتش سرگرم می کنند دیگر دشمنان از پشت سر به سراغتان می آیند! اگر در حال خشاب عوض کردن نیز باشید و دشمنی در نزدیکی شما باشد به سمتتان می آید. در صورتی که یک یا دو تن از دشمنان را هدشات کنید به سمت عقب می روند و کاور می گیرند، در دیگر موقعیت ها در صورتی که بلافاصله پس از ورود دشمنان آنها را به رگبار ببندید با شیرجه به پشت کاورا می روند و در همین حین به سمتتان شلیک می کنند که کشتن آنها در این حین لذت بیشتری دارد!


موبایل همیشگی باند نیز در Golden Eye برخی اوقات به کارتان می آید، گاهی در وسط ماموریت ها با شما تماس گرفته می شود که با کلید Z و A باید پاسخ دهید که اکثرا ارتباطات شما با M16 از طریق موبایل صورت می گیرد. از دیگر کاربردهای موبایل می توان هک کردن درها یا کامپیوترها، اسکن کردن افراد یا اسناد که باید به میزانی که تعیین شده به آنها نزدیک شوید و کلید A را فشار دهید. Melee کردن دشمنان و استفاده از فن ها نیز با کلیدهای Z و Bانجام می شود.


بهتر است کمی در مورد کنترل بازی صحبت کنیم که قبل از انتشار بازی حرف و حدیث های زیادی در مورد این مساله بود. یکی از مواردی که Activision در مورد بازی تحت فشار بود کنترل بازی و پشتیبانی و تطبیق مناسبی برای Classic Controller Pro بود. Golden Eye در زمینه بازی های FPS برای Wii دارای یکی از بهترین کنترل ها است و بازی دارای کنترلی نرم، روان و سریع است. بازی به شما در ابتدا چندین پیشنهاد برای انتخاب می دهد. Wii Remote به همراه Nunchuk ، Wii Zapper ، Classic Controller و Classic Controller Pro و در آخر استفاده از Nintendo GameCube Controller به شما پیشنهاد می شود.


البته می توانید در بخش تنظیمات که از گزینه ها و جزئیات بالایی برخوردار است کنترل را با حساسیت بیشتر تنظیم کنید و آنرا در پروفایل شخصی خود برای بخش چندنفره نیز ذخیره کنید تا به مشکل برنخورید. از جمله Optionsهای مهم این بخش می توان Rotation Speed ، Invet Look یا Pointer Sensitinty و ... را نام برد.


h8ulr0rmbkay6ei3z752.jpg


سیستم هدف گیری خودکار نیز در بازی وجود دارد. قابل ذکر است که در اوایل بازی کنترل بازی کمی گیج کننده باشد اما با کمی تمرین و پیشروی در بازی قلق آن را به دست خواهید آورد! در حالت کلی کنترل ویموت نقصی ندارد و باعث می شود لذت بیشتری از بازی ببرید. در صورتی که باندل بازی را نیز تهیه کرده باشید می توانید با استفاده از Classic Controller Pro که به ویموت به جای نانچاک وصل می شود استفاده کنید.


در بازی می توانید به صورت هم زمان 3 سلاح را حمل کنید و یکی از سلاح های ثابت شما کلت بی صدای باند یعنی P99 است. به علاوه سلاح های خودتان می توانید سلاح ها را با نگه داشتن کلید A تعویض کنید. در برخی مراحل نیز در گوشه و کنار کیف هایی را پیدا می کنید که قفل دارند و با شکستن آنها معمولا یک Sniper به دست می آورید. برخی سلاح ها نیز دو نوع دارند که البته تفاوتشان به وجود یک Reflex Sight یا ACOG Scope اضافه است. در هنگام تیراندازی می توانید تعداد شلیک تیرها که در سه حالت رگبار، تک تیر و سه تیر وجود دارد را تنظیم کنید. هر سلاح اثرپذیری خاص خود را بر روی دشمنان دارد، برای مثال در صورتی که با یک شاتگان شلیک کنید به زیبایی به عقب پرت می شوند یا در صورتی که به نقاط مختلف بدن دشمنان شلیک کنید عکس العمل های متفاوتی را می بینید، برای مثال در صورتی که به زانوی یکی از دشمنان شلیک کنید با پا بر روی زمین می افتد.


سلاح های موجود در GE از تنوع بالایی برخوردارند و شامل کلاس های مختلف Pistolها و Rifleها و Shotgunها و... می شوند. دو نوع اسنایپر WA 2000 و Toros AV 400 نیز در بازی وجود دارند که در برخی مراحل از آنها استفاده می کنید. راه های میان بر و مخفی ماننده کانال های کولر نیز در بیشتر اوقات به کمک تان می آیند. در محیط های بازی عوامل انفجار زیادی ماننده کپسول ها و... در بازی وجود دارند که با شلیک می توانید تعداد بیشتری از دشمنان را به صورت هم زمان از بین ببرید. در هر محیط نوع این اشیاء متفاوت است، برای مثال در مرحله زندان به جای کپسول ها می توانید به پنکه های سقفی شلیک کنید تا دشمنان خنک شوند!


نکته دیگر وجود یک تعادل فوق العاده بین مخفی کاری و آتش بازی در بازی است، در اغلب موارد تا زمانی که دشمنان شما را نبینند و متوجه حضورتان نشوند می توانید در سکوت دشمنان را با Melee کردن یا هدشات کردن با استفاده از P99 آنها را از پا در بیاورید. اما هنگامی که دشمنان متوجه حضور شما شوند سریع زنگ خطر را به صدا در می آورند و تعداشان بیشتر می شود، پس از آن سریع کاور می گیرند و حسابی شما را گیج می کنند و کمتر پیش می آید که به راحتی از کاور خود بیرون بیایند. هوش مصنوعی دشمنان در بازی جالب است و حرکات مختلفی را از سوی آنها مشاهده می کنید.

در برخی از صحنه ها نیز باند با یک ضربه ناگهانی در را باز می کند و صحنه به صورت آهسته در می آید تا دشمنان را سریع از بین ببرید، البته در این موارد باید مراقب گروگان ها نیز باشید.

بازی در کشورهایی ماننده دوبی، روسیه، نینجریه و ... اتفاق می افتد. محیط های بازی نیز متنوع اند و در مناطقی ماننده فرودگاه ، موزه ، جنگل ، کوهستان های برفی ، ایستگاه مترو و پایگاه های نظامی یا ... اتفاق می افتد. هر مرحله زیر مجموعه هایی دارد، برای مثال ابتدا بازی را از یک محیط باز آغاز می کنید و قسمت دوم در یکی از ساختمان ها رخ می دهد. البته برخی مراحل ماننده Barcelona یا Dubai در همان قسمت اول تمام می شوند.


4tk8slbzdtugma9hyez1.jpg


اما در مرحله ایی دیگر ماننده St. Petersburg بازی را در 4 قسمت مختلف دنبال می کنید. در طول بازی هدایت وسیله نقلیه خاصی را بر عهده نخواهید داشت، به جز یکی از مراحل پایانی بازی که می توانید هدایت یک تانک را به عهده بگیرید و همه جا را به آتش بکشید. صحنه های سینمایی و هیجان انگیز که اغلب بازیباز را غافل گیر می کنند نیز در بازی کم نیستند که برای نمونه می توان صحنه موتورسواری و پریدن باند به داخل هواپیما را نام برد. بخش تک نفره بسیار طولانی نیست و چیزی در حدود 10 ساعت گیم پلی دارد.


Golden Eye از انجین بازی Dead Space: Extraction یعنی استفاده می کند که از لحاظ بصری بر روی Wii بسیار زیبا است. اما در صورتی که بخواهیم از لحاظ فنی به جزئیات بنگریم، مشکلات ریز و درشتی در این بخش می توان نام برد. مساله بعد Framerate بازی است.


با توجه به جزئیاتی ماننده انیمیشن شخصیت ها، نورپردازی و اثرات آب و هوا و اشیاء انهدام پذیر هیچ انکاری در این که بازی دارای گرافیک خوبی است نیست اما در برخی مواقع در صحنه های شلوغ ماننده انفجار، دود، تیراندازی و ... ممکن است با کمی افت فریم مواجه شوید. اما از Golden Eye نباید انتظار یک بازی HD ماننده Black Ops بر روی 360 را داشته باشید. جسد دشمنان پس از کشته شدن بعد از چند ثانیه از روی زمین محو میشوند! تخریب پذیری بازی را بیشتر در انفجارها خواهید دید. اوج تخریب پذیری بازی را می توان در مرحله Tank مشاهده کرد که ساختمان ها، پل ها، ماشین ها و ... به زیبایی از بین می روند.


حرکت صورت شخصیت ها و عکس العمل ها در گفتگوها و احساسات و... خوب کار شده است. افکت هایی ماننده آتش، انفجار، دود و آب نیز در سطح متوسطی قرار دارند. در نهایت می توان گفت حتی در صورتی که گرافیک بازی شما را راضی نکند مانع از لذت بردن شما از بازی نمی شود.

یکی دیگر از نقاط قوت Golden Eye صداگذاری و موسیقی آن است. صداگذاری کاراکترها اصلی یا فرعی و انفجارها در بازی در سطح خوبی قرار دارند، صداگذاری سلاح ها و شلیک نیز عالی کار شده و از آن لذت می برید. اما موسیقی ها و ترک های استفاده شده در بازی عالی اند، در طول بازی می توانید اکثر موزیک های کلاسیک و بیادماندنی جیمز باند را گوش دهید.

یکی از نقاط قوت و بخش های اصلی بازی حالت مولتی پلیر آن است. این بخش به دو صورت آنلاین و آفلاین قابل بازی کردن است، در حالت آنلاین که با استفاده از Nintendo Wi-Fi Connection انجام می پذیرد 8 نفر می توانند به صورت هم زمان به رقابت بپردازند. حالت آفلاین که قابلیت Split Screen را در خود دارد تا 4 بازیکن را پشتیبانی می کند.

در این بخش می توان Mode یا Map مورد نظر را انتخاب کنید و به بازی کردن با دوستان خود بپردازید که سلاح ها و Mode های زیادی که در این قسمت وجود دارد مدت زیادی سرگرم می شوید. از جمله Mode های بازی می توان Golden Gun و Conflict و You Only Live Twice را نام برد. در قسمت Map یا نقشه ها به طور کلی 10 نقشه وجود دارد که مکان های مختلف و متنوعی ماننده جنگل، کارخانه، اسکله، ایستگاه مترو و ... را شامل می شود.


در منوی دیگر این بخش یعنی Modifiers می توانید تنظیمات جانبی دیگر ماننده Time Limit یا Score Limit و حالت های افقی یا عمودی بودن Split Screen را به دلخواه تنظیم کنید. در انتخاب کاراکتر قابل بازی خود گزینه های زیادی پیشه رو دارید. علاوه بر خود Bond می توانید شخصیت های موجود در بخش داستانی ماننده Natalya ، Trevelyan ، Onatopp ، Zukovsky ، Ourumov ، Mishkin یا Sky Briggs و ... را انتخاب کنید.

البته به جز شخصیت های اصلی و فرعی بخش داستانی می توانید از میان انواع دشمنان موجود در بخش تک نفره یکی را انتخاب کنید که از افراد مختلفی ماننده سربازهای معمولی، نیروهای امنیتی، کماندوها و تشکیل می شوند.


1ql4cp602f5nom7fiwrq.jpg


نکته مهم تر در این بخش سلاح ها است که می توانید سلاح خود را به دلخواه انتخاب کنید که نقش مهم تری در این حالت دارد. با به دست آوردن XP و امتیاز در طول بازی می توانید آیتم های جدیدتری را آزاد کنید. یکی از نواقص یا مشکلات بخش مولتی پلیر Golden Eye نبود Wii Speak یا چت صوتی است، اما با این حال توصیه می کنیم این بخش را حتی بدون چت صوتی تجربه کنید.


با وجود صحنه های غافل گیر کننده و هیجان انگیز Golden Eye 007 یکی از بهترین بازی های ویدئویی سری جیمز باند تا به امروز است.
 
آخرین ویرایش:

ArashinA

کاربر سایت
Jan 17, 2015
1
کنسول دوست داشتنی Wii...
با این سن و سال بالا و مشغله کاری، هنوزم میشینم و بازیش میکنم و لذت میبرم.
نینتندو بخشی از وجودمو تشکیل داده و معنی لذت واقعی بازی رو برامون به ارمغان گذاشته
 
  • Like
Reactions: che-jaleb

rezaafsharpoor

کاربر سایت
Jan 28, 2010
29
هرجا سخن از نینتندو میشه نام داش احسان گل می درخشه.یه دوه ای داداش.دمت گرم واسه این همه مطلب باحال.یه نینتندو وی با وی فیت و پک اسپرتش خریدم.فردا میرسه دستم.خیلی ذوقشو دارم:d
 
  • Like
Reactions: che-jaleb

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
کنسول دوست داشتنی Wii...
با این سن و سال بالا و مشغله کاری، هنوزم میشینم و بازیش میکنم و لذت میبرم.
نینتندو بخشی از وجودمو تشکیل داده و معنی لذت واقعی بازی رو برامون به ارمغان گذاشته

آره واقعا wii دوست داشتنییه :x
دیگه همه چی رو خودت کامل گفتی و حس و حال نینتندو و تجربه هایی که باهاش داشتی رو گفتی همون حس هایی که ماهم تجربه کردیم :bighug:

هرجا سخن از نینتندو میشه نام داش احسان گل می درخشه.یه دوه ای داداش.دمت گرم واسه این همه مطلب باحال.یه نینتندو وی با وی فیت و پک اسپرتش خریدم.فردا میرسه دستم.خیلی ذوقشو دارم:d

فدات عزیزی داداش :d مرسی لطف داری بهم اینطورام نیست :d
مبارکت باشه :x ایشالا ازش لذت ببری باهاش حال کنی و برات سال ها سال کار کنه
البته wii خرابی نداره :d
یهو ذوق مرگ نشی ;;):d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر