امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین PlayStation 4

گفتگو در 'PS4 Games' ایجاد شده توسط Nathan Drake, ‏Nov 21, 2013.

  1. Evanescence کاربر سایت

    ارسال ها:
    6,661
    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 19, 2011
    نام:
    Amir Ho3ein
    درود
    این تاپیک به این منظور باز شد تا دوستانی که عناوین مختلف رو تجربه کردند، امیتاز از 1 تا 10 به بازی مورد نظر بدن.
    لطفا سعی کنید همراه با نمره یه توضیح کوچکی هم بدید.
    با تشکر
     
    آخرین ویرایش: ‏Sep 30, 2015
    mikelwar, ps3_360_wii, J. Constantine و 13 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  2. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,288
    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 5, 2012
    نام:
    علی
    [​IMG]
    Gravity Rush 2

    قبل از هر چیز باید بگم که برای تجربه بهتر این بازی حتما باید شماره اول رو انجام داده باشید , بازی رو بیش از 2 ماهه گرفته بودم ولی متاسفانه این وسط اینقدر بازی اومد و مشغولم کرد که یکم دیر شد اتمام GR2 . خب بریم سراغ بازی
    گراویتی راش 2 نشون میده پیشرفت در تمام زمینه ها یعنی چی , شخصا شماره اول هم خیلی دوست داشتم ولی ایراداتی از نظره من داشت که اکثرش در این شماره بهتر شد . مثلا گیم پلی در شماره اول یکم محدود بود شاید در طی ساعت ها بازی یکم یکنواخت می شد ولی در این شماره واقعا پیشرفت و تنوع گیم پلی فوق العادس ! سه نوع style مختلف برای kat وجود داره که هر کدوم نه تنها کارایی و فنون خودشون رو دارند بلکه گیم پلی در هر کدوم حتی پریدن , راه رفتن تا ضربات فرق دارند :
    Normal Style که استایل عادی kat هست مثل شماره اول , البته در همین استایل هم حتی بخش هایی اضافه شده مثلا ضربات نزدیک در صورت ارتقا تا 11 تا پشت هم میتونی بزنی , یه فینیشر کوچولو هم برا این حرکات نزدیک اضافه شده (مربع + ضرب در) که چه جداگونه چه آخره هر تعداد این ضربات که بخوای میتونی بزنی (چه بعد از 3 تا ضربه چه 5 تا چه 11 تا چه اصن هیچی همینجوری بزنی)
    Lunar Style و Jupiter Style که در طی مراحل اصلی بازی اضافه میشن و هر کدوم gravity kick و stasis field و ضربات نزدیک مخصوص خودشون رو دارن که در شرایط مختلف به کار میان مثلا استایل Lunar Style لایت و نرم هست ضربات gravity kick در این استایل خیلی سریعه , Jupiter Style استایل سنگینه که gravity kick های خیلی سهمگینی داره مثلا اگر 5 ثانیه نگه داشته بشه با نهایت قدرت گراویتی کیک رو انجام میده اگر در مراحلی که با raven با هم باشیم میتونیم با این استایل gravity kick رو هر دو با هم بزنیم که به شدت هم حال میده :D stasis field این استایل مثل grenade عمل میکنه همچنین ضربات نزدیک با دمیج بالا , نکته دیگه اینکه هر کدوم از این استایل ها finisher های خاص خودشونو دارن که هر کدوم در وضعیت های مختلف بیشتر به کار میان البته فینیشر مورد علاقه خودم شخصا برا نرمال استایل هست . خلاصه اینا رو گفتم که بگم گیم پلی و تنوعش رو با نسخه اول مقایسه نکنید پیشرفت عالی داشته شخصا مشکل خاصی هم با دوربین و زدن ضربات نداشتم
    گرافیک بازی از نظره من عالیه شاید کسی بگه wow نیست یا جا برا کار داره ولی برا این سبک بازی ها من ایرادی نمیبینم که هیچ اتفاقا خیلی هم خوبه مخصوصا گرافیک هنری بازی , دنیای بازی عالیه بیش از 2 برابره شماره قبل هست و هر کدوم از مکان ها وضعیت خاص خودشو داره با موسیقی های متن متفاوت , وضعیت زندگی متفاوت , مردم متفاوت , خلاصه در هر کجای دنیای این بازی همه چی متفاوته چه از نظره مالی چه از نظره بافت شهرها چه از نظره ظاهر چه اخلاقی و سبک و سیاق حرف زدن . یکی از نکات باحال بازی که اضافه شده قابلیت عکس گرفتن با دوربین Kat هست مخصوصا اینکه تنوع لباس خیلی بیشتر از شماره قبله و همش هم به خوشگله :D در ضمن در خیلی از مراحل بازی این دوربین کارایی داره و فقط برای قشنگی و اسکرین گرفتن با لباس های مختلف نیست .
    حتی داستان و شخصیت پردازی و روایت داستان هم بهتر از شماره اول هست (با این حال که شماره اول هم در این زمینه خیی خوب بود) واقعا ادامه واقعی شماره اول هست قشنگ سوال هایی که در ذهنم بود جوابش رو گرفتم (حالا نمیگم که خودتون تجربه کنید) نکته هوشمندانه ای که سازندگان انجام داده بودند این بود که در بعضی ماموریت های اصلی دو سه تا ماموریت رو خودکار باید پشت هم بری یعنی بازی مجبور به این کارتون میکنه که از هسته اصلی داستانی دور نشید چون اگر بخوایید در دنیای بازی آیتم برا آپگرید جمع کنی یا ماموریت های فرعی (50تا) و یا challenge missions ها رو بری و یا چند تا treasure hunt و مثلا یه mining bolt برید قشنگ بعضی مواقع از داستان اصلی بازی دور میشید چون ساعت ها مشغولت میکنه صحبت از mining bolt و treasure hunt شد بگم که جدید به این شماره اضافه شدن فقط برید تو کف تنوع کارهایی که میتونید در جریان بازی انجام بدید:D شخصیت پردازی فوق العاده هست غیر از kat و raven که بهشون احساس پیدا میکنید و خیلی دوست داشتنی هستند شخصیت های این شماره عالین و در یادها میمونند cecie و lisa و syd و چندین شخصیت دیگه که وقتی بازی رو انجام بدید متوجه میشید
    موسیقی بازی عالیه نمیگم بی نظیره ولی واقعا خیلی خوبه همونطور که گفتم موزیک متن های زیادی در بازی هست که تقریبا بعد از اتمام بازی حفظ خواهید شد , در کل این بازی نه تنها عالیه بلکه از همه نظر نسبت به شماره اول که خودش خیلی خوب بود پیشرفت داشته . اگر بخوایید تمام ماموریت های فرعی و چلنج ها و بقیه موارد که گفتم رو برید و kat رو تا آخر آپگرید کنید (که برا اینکار باید زیر و روی تک تک مناطق شهرها رو برا جمع کردن Gems بگردید) راحت 60 ساعتی مشغول میشید .
    اگر بخوام ایرادی بگیرم با این حال که ماموریت های فرعی بازی خیلی زیاد و در عین حال متنوع بود ولی برخی از این مراحل فرعی تکراری میشد بنظرم یکم زیاد گذاشته بودن میتونستن ماموریت های فرعی رو با 30 تا تموم کنند ولی زیاد بودنش باعث شد بعضی از مراحل فرعی یکم حوصله سر بر بشه
    من که همه بخش ها رو رفتم در عکس پایین میتونید مشاهده کنید که خستگیم در رفت :D
    [​IMG]
    در کل عالی بود خوشحالم که هر دو شماره رو به صورت فیزیکی در آرشیو دارم , متاسفانه داستان بازی تموم شد و باید خداحافظی کنیم با gravity queen و دوستان :(
    نمره : 9/10 amazing:D:x
     
    آخرین ویرایش: ‏Jun 17, 2017
    asheghangta, ALBERT W3SKER, THE KING M و 10 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  3. کاربر سایت

    ارسال ها:
    4,056
    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 20, 2009
    نام:
    مازیار
    همین لحظه که پستت رو دیدم دارم بازیش میکنم ... حدود ۷۰ ساعت شده اصلا سیر نمیشم از بازی . وقتی شروع میکنم به بازی کردن همه چیزرو فراموش میکنم ... فقط دلم میخواد لذت و خوشی پرواز کرد و شناور شدن رو با تمام وجود حس کنم . بازی شدیدا خوش ساخته.
    منم افتاد بین چند تا بازی دیگه هر وقت از بازی های دیگه و زندگی خسته میشم میام به دو سه ساعت گراویتی ریلکس و اروم میکنم خودم رو
    اصلا دلم نمیخواد با کت خدافظی کنم:((
     
    آخرین ویرایش: ‏Jun 17, 2017
    amirv2, mikelwar, voldmort و یک نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  4. اگه فردارو گرفتن از تو نترس امشب درازه ... کاربر سایت

    ارسال ها:
    617
    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 14, 2010
    نام:
    Ali
    Cod : Infinite Warfare

    6/10

    بازی از لحاظ کیفیت نسبت به نسخه های قبلی خصوصا MW خیلی ضعیفتره اما در مجموع تا حدودی شوتر پسندهارو راضی نگه میداره
    انجام دادن بازی به علت وجود نداشتن بازی خوب فقط برای یکبار توصیه میشه ​
     
    mikelwar این نوشته را Like کرده است.
  5. !D.VA 1, Bad Guys 0 سردبیر تحریریه

    ارسال ها:
    24,845
    تاریخ عضویت:
    ‏Jun 6, 2007
    نام:
    محمد
    Horizon: Zero Dawn
    یکی از جالب ترین بازی هایی بود که تو این نسل بازی کردم، به جز داستان و شخصیت پردازی که به نظرم میتونستن بهتر باشن (کلیت داستان خوبه ولی نحوه روایت خیلی جالب نیست، تو شخصیتها هم من فقط از همون Aloy و Rost خوشم اومد)، بقیه بخش های بازی تو سطح خیلی خوب و عالی قرار دارن. گرافیکش که محشره و حرف نداره، موسیقی هم واقعا قشنگ ساخته شده. ولی از همه مهمتر سیستم مبارزات بازی هست که بسیار جذاب طراحی شده، در نگاه اول به نظر میاد که کاربرد زیاد تیر و کمان ممکنه باعث تکراری شدن مبارزات بشه ولی تنوع بالای تیر و کمان ها و دشمنان کاملا متنوع با نقاط ضعف مختلف، تا انتها مبارزات رو جذاب نگه میدارن. حیات وحش (!) فوق العاده هست، از طراحی محیط بگیر تا برسیم به ربات ها و حتی موجودات زنده، همشون عالی ساخته شده و یه محیط پویا رو به وجود آوردن که میشه ساعت ها بدون انجام هیچ ماموریتی از گشت و گذار و شکار تو این دنیا، لذت برد. ولی محیط های شهری طراحی خیلی خوبی ندارن و البته هوش مصنوعی دشمنان عادی هم ضعیفه و کلا انسان تو بازی نبود به نظرم جذاب تر میشد! :D ماموریت ها هم به صورت کلی خیلی خوب ساخته شدن ولی بازم جای بهتر شدن داشتن. در کل این عنوان واقعا یه تجربه خیلی خوب و جذاب رو به ارمغان میاره و باید تیم سازنده رو برای ساخت همچین دنیایی تحسین کرد. 9.0/10
     
    آخرین ویرایش: ‏Jun 29, 2017
    0zero0, Seventy One, THE KING M و 17 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  6. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,235
    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 4, 2016
    DriveClub

    به عنوان کسی که طرفدار سرسخت بازی های Racing-Sim هست، این بازی در همون برخورد اول منو شگفت زده کرد، گیم پلی بازی نفس گیر و به معنای واقعی چالشی هست، جزئیات در بازی بیداد میکنه، فیزیک اب و هوای بازی خارق العادست، جزئیات پیست ها باور کردنی نیست، بافت های بازی بشدت سنگین هستند، در عوض میبینیم بازی به هیچ وجه افت فریم، و مشکلاتی از این جور نداره، این بازی رو باید یک مدل دیگه از سبک بازی های Racing در نظر گرفت، و بنده احتمال میدم هیچ وقت قدرت گرافیکی و جزئیاتی که در این بازی رفته رو هیچ استدیوی دیگه نتونه بشکنه، چون این بازی سبکش با بقیه سیم و ریس ها فرق میکنه و اصولا اون سبک ها هم تجربه بهترین شبیه سازی ممکن رو میدن، ولی شامل جزئیاتی هیولایی به این شکل نمیشن، یا مثل FH شامل بهرتین تجربه ریسینگ میشن ولی بازم همچین جزئیاتی به خاطر گستردگی زیاد ندارن! هندلینگ بازی روان، و سخت است، جزئیات ماشین ها بالاترین چیز ممکن در این سلسله سبک هاست،لیست ماشین هاش هم کامل هست، تخریب پذیری ماشین ها بد نیست، خوب هم نیست، بنده خیلی خوشم میومد با سرعت بالای 170 تا با یک درخت برخورد کنم ماشین میشد یک قوطی:D طراحی منو ها و چلنج ها عالی هستن، و همین چلنج ها ارزش تکرار بازی رو بالا میبرند، قسمت کلاب ها و فرستادن چلنج ها و دریافت چلنج ها و بخش مولتی بازی هم در حد خودش عالی هست، منو های بازی هم خیلی خوشن برای خودشون.:D
    نمره من به بازی
    10/10
     
    0zero0, Ƥ.s.Y.c.H.o, amirzandi021 و 8 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  7. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,645
    تاریخ عضویت:
    ‏Aug 14, 2007
    [​IMG]

    کلا سونی هر انحصاری ای میسازه تو یه سری زمینه ها شاهکار خلق میکنه . این بازی نیز شامل این زمینه میشه . گرافیک بازی که بنچمارک نسل هستش و به نظر من بالاترین گرافیک تاریخ رو تا الان داره . موسیقی بازی هم بسیار دلنواز و دلنشینه . داستان سرایی بازی و کارگردانی بازی بسیار با دقت انجام شده و تا آخرای بازی به هیچ وجه نمیشه داستان رو حدس زد .سیستم مبارزات بازی دلچسبه و نبردها نفس گیر از اب دراومده .
    شخصیت پردازی بازی زیاد جالب نیست و به جز خود Aloy و اون پیرزن نقش منفی قبیله شخصیت دلنشینی تو بازی وجود نداره . نقشه بازی با اینکه بزرگ هستش اما از نظر محتوا و در قیاس با ویچر 3 حرفی برای گفتن نداره . ماموریت های فرعی بازی خوب کار شدن و به ریسکشون میرزن . البته بعد از چند ساعت بازی کمی خسته کننده میشه که اونم با دیدن محیط های بازی قابل چشم پوشه .
    گِریلا گیمز با توجه به اولین تجربشون تو این سبک یه بازی فوق العاده خلق کردن ، که البته با کمی صرف وقت بیشتر میشد هایپ رو تا سقف بچسبونن .
    امتیاز : 9
     
    ALBERT W3SKER, 0zero0, Ƥ.s.Y.c.H.o و 6 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  8. s.1 s.1

    کاربر سایت

    ارسال ها:
    5,691
    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 28, 2011
    Horizon: Zero Dawn 8.5/10

    نکات مثبت:
    مبارزات نفس گیر
    درجه ی سختی بازی
    اپگرید های مناسب
    گرافیک عالی
    صداگذاری مناسب
    فیزیک و انیمشن های نرم و عالی
    HDR فوق العاده

    نکات منفی:
    تکراری شدن بازی بعد از چندین ساعت
    جارو برقی سیار
    داستان کاملا قابل پیش بینی و قابل حدس
    سکانس ها و دیالوگ های تکراری و نخ نما
    ایده ی جالب اما بسیار غیر واقعی

    بازی با داستانی هیجانی و گنگ و غیر واقعی شروع می شود و از همان ابتدا نفس گیر بودن مبارزات بازی به بازیباز نشان می دهد نکته ای که در ادامه بارز ترین نکته برای ادامه ی بازی برای شما به حساب می اید. گرافیک بازی بسیار عالی و شاید بهترین تا به امروز باشد فریم بازی کاملا ثابت و همان چیزی است که از گوریلا انتظار می رفت.
    گرافیک و فیزیک بازی در بالاترین سطح ممکنه قرار دارد تا صدای وحشتناک ps4 pro با تمام وجود به رخ شما بکشاند.
    شاید گشت و گذار و پیدا کردن ایتم و انجام ماموریت ها در سبک rpg امری طبیعی باشد اما اینکه بخواید مشابه یک جاروبرقی سیار مدام در حال جمع کردن source باشید اصلا ایده ی جذابی به نظر نمی رسید تا جایی از خود می پرسید چند هزار بار دیگه باید دکمه ی مثلث را بفشارم.
    نکته ی عحیب دیگر در بازی حتما همه می دانند که در زمان قدیم دو نوع مبادله ی کالا با کالا یا با سکه صورت می گرفته اما اینکه کسی از شما هم سکه بخواهد هم کالا ان هم هر کالای خاصی برای یک کالا قطعا بسیار عجیب و غیر منطقی به نظر می رسید موردی که در بازی کاملا وجود دارد موردی که بارها شما را از خرید محروم می نماید هر چند که شما پول مورد نظر ان هم جمع کرده باشید.
    متاسفانه داستان بازی کاملا قابل حدس می باشد و پس از چند ساعت بازی به راحتی تا اخر ان را خودتان بیان می کنید خبری هم از دیالوگ ها فوق العاده witcher یا صحنه های احساسی خوب نیست شاید چند صحنه ان هم بسیار کلیشه ای که بارها در فیلم های قدیمی شاهد ان بوده اید.
    مورد اخر هم که توجه همه را به خود جلب کردن شکست ربات های بسیار غول پیکر با تجهیزات انسان های نخستین یا همان تیر و کمان و گرز هست که قطعا جای تامل دارد ربات هایی که شاید برای نابودی ان ها نیاز به بمب اتم دارید اما با فرض محال ان را هم قبول می کنیم.
    در کل به دلیل تنوع خوب گرافیک بالا و اکشن نفس گیر عالی امتیاز 8.5 برای بازی در نظر گرفتم که هر چند نواقصی ریز یا درشت زیادی در بازی حضور دارند اما در مجموع با بازی خوش ساختی طرف هستیم که امیدوارم در نسخه ی بعدی شاهد چنین کم کاری هایی نباشیم.
     
    Ƥ.s.Y.c.H.o, THE KING M, mikelwar و 4 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  9. کاربر سایت

    ارسال ها:
    880
    تاریخ عضویت:
    ‏Aug 1, 2015
    نام:
    Joel
    Mass effect andromedia

    این بازی جزو تاپ لیست های من برای امسال بود ولی متاسفانه انتظارات رو برآورده نکرد . چون زمان عرضه مشکلات زیادی داشت گذاشتم بعد یه مدت که آپدیت براش اومد و مشکلاتش کم شد گرفتم . در کل به نظرم بازی متوسطی هست و بعد از آپدیتها مشکل حرف زدن و باگهای بازی تقریبا حل شده . داستان و گیم پلی بازی هم خوبه و ارزش یک بار تموم کردن رو داره . من ظرفیت سه خریدم و به همون قیمت خرید هم فروختمش .

    امتیاز 8/10
     
    s.1, mikelwar, Octienne و 3 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  10. کاربر سایت

    ارسال ها:
    41
    تاریخ عضویت:
    ‏May 19, 2014
    The last of us
    باز هم زامبی .باز هم شهر متروکه . باز هم دست های پشت پرده . تکرار این سبک داستانها از اویل 2 به این طرف . نمره 6/10
     
  11. Stay hungry. Stay foolish. کاربر سایت

    ارسال ها:
    4,216
    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 15, 2010
    نام:
    نریمان
    تکبیر!
     
    SHANSER, The End Of Ps, ALBERT W3SKER و 20 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  12. کاربر سایت

    ارسال ها:
    41
    تاریخ عضویت:
    ‏May 19, 2014
    حیف این سایت قدیمی که تو دبیر تحریریش هستی . اینجا محل نوشتن نظرات کاربرانه نه مسخره بازی .برو خودتو مسخره کن پسر جون
     
  13. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,148
    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 25, 2012
    نام:
    ALI
    شما پس درواقع نباس هیچ بازی رو پلی کنی دیگه چون مثلا باید بگی
    بازم ماشین بازی، بازم تعقیبو گریز بازم سرعت چیزی که از need for speed شروع شد
    بازم شوتر ، بازم تفنگ، بازم تیر اندازی بازم بزن و پیش رو سبکی که از call of duty 1 شروع شده
    بازم شمشر ، بازم نقش افرینی بازم جادو بازم داستان پردازی های قوی سبکی که الهام گرفته از خیلی از بازی های گذشته است
    بازم بکش بکش ، بازم مبارزات سریع ، بازم داستان های سر راست ، بازم باس فایت های گولاخ سبکی که اصالتا Devil May Cry شروع شده
    و.......
    نظر شما مثل نظر همه دوستان متین ولی حرف شما غیر منطقی ترین حرفیه که تا حالا زده شده!!!! اگه شما از بازی ای خوشتون نمیاد دلیل نمیشه که کل خاندان صنعت بازی رو با خاک یکسان کنید:-??
     
    The End Of Ps, ALBERT W3SKER, masoud101 و 9 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  14. کاربر سایت

    ارسال ها:
    4,056
    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 20, 2009
    نام:
    مازیار
    پنچ مسئله مبهم تو نظرتون وجود داره که باعث میشه نتونم قبولش کنم !

    1- خبری از زامبی و چیزای تخیلی تو the last of us نیست !
    2- شهر ها همچینم متروکه نبودن ! انسان ها کاملا حضور پررنگ و فعالی در شهر ها داشتن و زندگی توشون جریان داشت به شکل و شمایل داستان بازی
    3- هیچ دست پشت پرده ای تو داستان بازی در کار نیست و همه چیز روئه روئه ! دقیقا این دست های پشت پرده کجان و مشغول چه کاری بودن تو بازی که ما ندیدیم !!

    موارد بالا یه مقداری میتونه بیانگر این باششه که شما داستان بازی رو کامل متوجه نشدید!

    4- چرا اویل 2 ؟؟ یعنی قبل از دو ما از این دست داستان ها نداشتیم ... یعنی اویل 2 دنباله رو راه بازی ها قبل از خودش نیست و تافته جدا بافته است ؟؟

    5- یعنی اگه یه بازی موضوع و سبک تکراری داشته باشه ....دیگه سطح کیفی داستان ، روایت ،شحصیت پردازی، گیم پلی ،لول دیزاین و و و مهم نیست و همون مسئله اولی کفایت میکنه که ما یه شت بندازیم روی بازی و ازش رد شیم !! دقیقا این چه ایرادی داره ؟؟
     
    The End Of Ps, 0zero0, ALBERT W3SKER و 16 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  15. Set Free The Devil Inside کاربر سایت

    ارسال ها:
    3,277
    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 5, 2006
    نام:
    سهيل
    [​IMG]

    Yakuza 0

    معمولا این روزها نه زیاد وقت میکنم بازی بکنم و نه زیاد فرصت دارم چیزی بنویسم ولی دلم نیومد در مورد این بازی چیزی ننویسم.

    داستان : داستان بازی به جرات یکی از بهترین آثار این نسل هست. در یاکوزا بیشتر با یک داستان به صورت انیمه ها طرف هستین. داستان بازی مثل یک سریال بلند هستش که در طول بازی شکلهای مختلفی به خودش میگیره و روحش مدام در حال تغییره. اما مهمترین نکته متمایزکننده در مورد بازی تعداد شخصیت های زیادی هست که بازی برای نقل داستان وارد خودش میکنه و از این هم واهمه ای نداره چون قراره به بهترین شکل هرکدوم را معرفی بکنه. هر کاراکتر به شدت شخصیت پردازی عالی و باورپذیر و متمایزی در بازی داره. هر نفری که توی Yakuza خلق شده به صورت کلی از دیگری متمایزه و رفتار و خصوصیات منحصر به خودش را داره که بعد از شناخت اون شخصیت، بر اساس رفتارش تقریبا میتونین تخمین بزنین که چه تصمیمی در کدوم صحنه میگیره. تنها ایراد داستان بازی شروع آهسته اون هست که تا چپتر 2-3 زمان میبره که گیمر را درگیر بکنه. در مورد سایر چیزها توضیح نمیدم چون نمیخام اسپویل بشه.

    گیم پلی : گیم پلی یاکوزا هم باز منحصر به فرده.تقریبا هیچ بازی مشابه به اون الان دیگه وجود خارجی نداره.به جز مبارزات که هسته گیم پلی بازی را تشکیل میده بازی یک دوجین موراد برای بازی کردن جلوی گیمر میذاره که برای انجام همه اونها به ساعت ها نیازه. دو Side Quest اصلی بازی به قدری جذاب هستن که بعضی وقت باعث میشه روند داستانی را کنار بگذارین و ساعتها مشغول انجام اون بشین. هرچه قدر Gwent در Witcher عالی بود اینجا هم دو Side Quest اصلی به همون اندازه جذاب هستن. مواردی مثل بیلیارد، بت فایتنیگ، کلوپهای رقص، کاراوکه، کلوپهای دوست دختریابی، کلوپهای تماشای فیلم های اونجوری،آرکید با بازیهای قدیمی سگا، باولینگ و دارت فقط یک سری از مینی گیم هایی هست که بازی در اختیار گیمر میذاره و هرکدوم ساعتها میتونه شما را مشغول کنه. به قول منتقد Angry Joe بیلیارد یاکوزا برای خودش یک بازی مستقل میتونه باشه. دقیقا جایی که حس میکنید بازی دیگه نمیتونه چیز جدیدی رو بکنه همیشه یاکوزا یک چیزی برای ارائه داره. سبک های مختلف برای مبارزات وجود داره که هرکدوم هم کلی آپگرید دارن.تازه جایی که فکر میکنید به سبک مبارزات کاملا مسلط شدید و همه آپگریدها را باز کردین یک سبک مبارزه جدید باز میشه که به کل گیم پلی مبارزات بازی را دگرگون میکنه. حالا به این کلی سلاح سرد و گرم موجود در بازی را هم اضافه بکنید تا متوجه بشین که مبارزات بازی از بازیهای بزرگ فایتینگ هیچ کم و کسری نداره (بیخود نیست در صدر درخواست کاراکتر مهمان برای تکن کازوما قرار داره). خلاصه به لحاظ محتوای بازی یاکوزا قطعا یکی از غنی ترین بازی های نسل هست. من خودم با حدود 65 ساعت بازی کردن تنها تونستم 47 درصد موارد موجود در بازی را تا الان بازی کنم (خط داستانی بازی را تموم کردم). گرچه یک سری مشکلات کوچیک مثل مشخص نکردن اسم مناطق در نقشه در روند بازی وجود داره که تقریبا فکر کنم همه متوجه بشن و اکثرا جالبه که در نسخه 6 برطرف شدن .

    گرافیک : گرافیک بازی برای یک بازی میان نسلی که موتور اون براساس PS3 ساخته شده خوب هست. بازی با رزولوشن 1080P و به صورت 60 فریم بر ثانیه اجرا میشه. گرافیک کات سین های بازی به صورت In Engine اجرا میشه و به شدت بهتر از گرافیک Ingame هست. گرافیک یاکوزا 0 گرچه در حد بازی های روز نیست ولی طوری هم نیست که اذیت کنه و بعد از درگیر شدن در بازی عملا به چشم نمیاد.گرچه کیفیت Cut Scene های اصلی به قدری خوب هست که هرکدوم را با علاقه تماشا کنید.

    صداگذاری : بازی یک بخش دیگه و باز یک عملکرد عالی برای تیم بازی. یاکوزا صداگذاری انگلیسی نداره و کل بازی به زبان ژاپنی با زیرنویس انگلیسی هست. گرچه زبان بازی را مستقیم متوجه نمیشین ولی کیفیت صداگذاری کاراکترها به قدری خوب هست که کاملا اونها را باور پذیر میکنه.یاکوزا یکی از بهترین تطبیق های صدا با حرکات دهان را بین بازی های اخیر داره. موسیقی های پخش شده هم با جو بازی بسیار هم خوانی داره.در کل به لحاظ صداگذاری بازی بسیار عالی عمل میکنه و تنها ایراد عدم صداگذاری Side Quest های بازی هست که احتمالا به خاطر محدودیت تیم و تعداد زیاد Side Quest ها بوده.ولی خب گفتم در نسخه 6 که مخصوص PS4 ساخته شده این مشکل گویا برطرف شده.

    امتیاز : 9.5/10

    بازی برای من یکی از بهترین عنوانی هست که این نسل تا اینجا بازی کردم چرا که منی که اصلا وقت و حوصله بازی کردن ندارم را اینقدر پای خودش نشونده. یاکوزا شاید ژاپنی ترین بازی نسبتا بزرگی هست که هنوز ساخته میشه. روح بازی های ژاپنی که تا سالهای 2005 شاهد اون بودیم در بازی جریان داره. من به شدت بازی را به همه توصیه میکنم، به خصوص به علاقه مندان به بازیهای ژاپنی.

    در ضمن توصیه میکنم این نقد Angry Joe را هم تماشا بکنید که خالی از لطف نیست.
     
    nihilnigritude, cloud _ strife, ALBERT W3SKER و 8 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  16. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,446
    تاریخ عضویت:
    ‏May 28, 2015
    نام:
    ali
    Until dawn
    چند سال پیش یه عنوانی تحت اثر پروانه ایی ساخته شد(2004)خوب یادمه پشت کنکور بودم و سی دیش رو از رو زمین دیدم و خریدم و کلا کفم برید وقتی دیدمش!
    بگذریم...
    خیلی ها پیشنهاد دادن این مدت که موفق نشدم دیسک بازی رو بگیرم
    ولی از قدیم
    میگن مفت باشه کوفت باشه اما این یکی انصافاً فرق میکنه و تا واسه پلاس مجانی شد رفتم تو کارش:D

    اولین نکته برای شروع بازی اینه که شب اونم اتاق تاریک و عین من بچسبید به مانیتور و هدفون رو بندازین رو گوش ها و بله شروع...
    توضیح راجب داستان بازی و شخصیت هاش واسه آون معدود نفراتی که موفق به تجربه ی بازی نشدن اسپویله پس فقط یه اشاره میکنم به سبک و سیاق عنوان که ژانر وحشت و دلهره رو عالی انتقال میده.
    همچنین از معدود گیم هاییه که صداگذاری تا حدی نظرمو به خودش جلب کرده که همه جا تعریفش رو دادم.
    همینطور بازم اشاره کنم به رکن اصلیه عنوان یعنی اثر پروانه ایی که خیلی عالی به اجرا در اومده و تصمیمات شدیدا تاثیر گذار هست تا جایی که حتی امکان این هست که تمامیه نفرات رو قبل از اتمام بازی به فنا دهید:D
    8/10


     
    Polaris, masoud101, mortal10 و یک نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.

این صفحه را به اشتراک بگذارید