درود
نویسنده پیش نمایش:
حسین عارفی ، کپی با ذکر منبع اشکالی نخواهد داشت
The Last Guardian که در زبان ژاپنی 人喰いの大鷲トリコ (معنی: تریکو و پسر و عقابی که میخورد)عنوان یست اکشن و ماجراجویی ،بسیار زیبا و خلاقانه که توسط فامیتو یودا کارگردانی و توسط تیم آیکو برای پلتفورم PS3 قرار است در تاریخی نامعلوم منتشر میشود.نویسنده پیش نمایش:
حسین عارفی ، کپی با ذکر منبع اشکالی نخواهد داشت
این بازی سومین پروژه کاری آنها محسوب میشود و هنوز که هنوز هست این بازی منتشر نشده و فقط خبرهایی مبنی بر اینکه بازی در حال ساخت هستش از طرف سونی منتشر و طرفداران هم از اینهمه تاخیر بسیار کلافه شده اند،حتی شایعاتی از قبیل این که این بازی کنسل شده است و دیگر ساخته نمیشود،بعضی ها هم میگویند کارگردان بازی از سونی جدا شده است و... که سونی طی خبری همه این شایعات رو تکذیب کرد و گفت که طرفداران باید هنوز هم صبور باشند.....
این عنوان زیبا درست مثل ساخته های قبلی فامیتو یودا بسیار خاص و فوق العاده تاثیرگذار میباشد که المان های بازی نیز(اتمسفر و محیط بازی) بسیار شبیه و مخلوطی از دو بازی قبلی او یعنی Ico و Sotc است.
تنها اطلاعاتی که ما داریم این است که پسری به همراه پرنده ای(شبیه کاراکتر گریفین)که ترکیبی از پرنده و گربه است قصد دارند که به کمک هم از دست نگهبانانی که به دنبال هردوی آنها هستند فرار کنند.بازیباز این اختیار را دارد که تریکو را دقیقا مثل یک حیوان واقعی کنترل کند،غذا دادن به او،برای بالا رفتن از مکان های بسیار مرتفع و حتی در هنگام نبرد با دشمنان او به کمک شما خواهد آمد.
ساخت بازی از سال 2007 شروع شده و برای اولین بار آنها در مراسم E3 2009 با نشان دادن تریلری از بازی آن را به همگان معرفی کردند و قرار بود بازی در سال 2011 منتشر شود،حتی یودا هم مدتی از سونی خارج شده بود هر چند که او به عنوان مشاور بر روی پروژه نظارت میکرد،از این رو سونی هم نمیتوانست تاریخ انتشار دقیقی را برای بازی در نظر بگیرد و خبری اعلام کند تا اینکه در ماه آگوست سال 2013 سونی رسما اعلام کرد که بازی در حال ساخت میباشد و کل اعضای تیم دارند با تلاش فراوان روی این عنوان کار میکنند.
انگار تریکو مدتی ـیست که زندانی شده است...
این بازی هم مثل دیگر آثار آقای یودا در آن روابط دوستانه،سکوت در کنار محیط هایی عظیم و کشف نشده موج میزند که این کار باعث میشود که ما باز هم با ماجراجویی هایی بزرگ و سفرهایی غیر منتظره روبرو بشیم که باعث میشه عطش بیشتری مخاطب نسبت به این شاهکار داشته باشه.
"پسری قصد خارج شدن از قلعه ای بسیار عظیم و خرابه را دارد، دوستی پسربچه ای با موجودی عظیم الجثه به نام تریکو که توسط پسربچه تغذیه و سرحال مانده است، احتمال هم دارد از نام Toriko گرفته باشند که معنی زندانی را میدهد.
آری شاید او در این قلعه بزرگ خیلی وقت است حبس شده است، زیرا پای او به زنجیری بسیار محکم بسته شده و طی حمله ای که به او شده، نیزه و تیرهایی بر پشت او قرارگرفته اند،او زخمی ـیست، و تنها کسی که به او رسیدگی میکند همین پسربچه است، طی اتفاقاتی که بعدا در داستان میفتد او آزاد میشود و میبینیم که با سرعت به سربازی حمله و او را با عصبانیت تمام نابود میکند،زمان میگذرد و راه آنها سخت تر نیز سخت تر میشود ولی هنوز امیدی هست."
در این قسمت آهنگی بسیار زیبا که در آن حسی عاطفی و ماجراجویانه موج میزند که بسیار زیبا در بازی گنجانده شده که بازیباز واقعا باز هم خاطراتش با Team Ico به کلی مرور میشود.این آهنگ زیبا توسط Carter Burwell برای فیلمی به نام Miller’s Crossing در سال 1990 ساخته شد.
انگار آن دو با هم دلبستگی هایی عاطفی دارند، فامیتو یودا طی خبری خاطرنشان کرده اند که احتمال دارد موجودی مشابه تریکو در بازی باشد ولی هنوز آن را تایید نکرده اند.
بعضی ها هم نسبت به کارهای قبلی تیم آیکو(از لحاظ داستانی)بعلاوه تریلرهای منتشر شده از این بازی بر این باورند که ما باز هم با پایانی غم انگیز روبرو خواهیم شد، دو سایت شناخته شده نیز گفته اند که در پایان بازی با مرگ یکی از کاراکترهای بازی یا شاید هم هر دو روبرو بشویم ولی خیلی زود عکس العمل یودا نسبت به این سخنان منتشر شد:
"ما داستانی باز(پایانی که احتمال ادامه داشته باشد) را برای این عنوان مدنظر داریم، حالا شاید بتوانید حدس بزنید."
باید با تریکو به درستی رفتار کنید...
TLG بازی است در قالب اکشن و ماجراجویی سوم شخص با المان هایی معمایی که توسط دو کاراکتر بازی شکل میگیرد.
بازیباز کنترل پسربچه(بی نام و نشان)را بر عهده میگیرد که میتواند بدود، بپرد، از لبه ها بالا رود و المان هایی شبیه به دو بازی قبلی آنها Ico و Sotc .همچنین محیط بازی نقشی کلیدی در گیم پلی بازی دارد زیرا بازیباز با کنترل پسربچه و رفتن از گوشه ها و لبه ها میتواند از دست دشمن مخفیانه فرار کند و یا حتی پشت سر آنها برود و آنها را نابود کند.هر چند در اوایل بازی پسربچه سلاحی در دست ندارد.نگهبانان نیز بسیارآرام حرکت میکنند ولی اگر پسربچه را بگیرند در زمان مشخص شده ای او را باید آزاد کنید وگرنه Game Over خواهید شد.
همچنین طبق اطلاعات بدست آمده تریکو موجودی است که بر خلاف عظیم الجثه بودنش بعضی رفتارهایش مثل حیوانات خانگی است مثلا به استراحت و خواب که نیاز دارد هیچ، حتی خودش به دنبال پیدا کردن غذا برای خودش نمیرود و باید پسربچه برای تغذیه او بشکه هایی را به خورد این موجود بدهد(حاوی بشکه ها مشخص نشده)که غذا محسوب میشوند و هرگز خودش اینکار را انجام نمیدهد ولی در عوض در بسیاری موارد به کمک پسربچه می آید مثلا نجات دادن او از دست دشمنان ، کمک کردن او در بالارفتن و رسیدن به مکان مورد نظر، زود رساندن پسربچه از مکانی به مکانی دیگر ، حل بعضی از معماها به کمک همدیگر و ....
به گفته یودا این موجود دقیقا غرایز حیوانی رو در خودش داره و باید با او به درستی رفتار کنید، تا بتوانید معماها را با هم حل کنید،مثلا شاید شما بتوانید با انداختن یک بشکه به طرف تریکو توجه ـهش رو جلب کنید تا بتوانید او را به نقطه ی خاصی برای حل معماها ببرید یا راهی رو هم پیدا کنین تا اون بتونه بشینه(استراحت کنه) و در حالت آماده باش قرار بگیره تا هم خسته نشه و هم بتونه از دستورات شما پیروی کنه دقیقا مثل طبیعت یک حیوان.
برخلاف اینکه بعضی ها هم هستند اصلا نمیخواهند در بازی چنین کارهایی رو انجام بدن و بخوان تریکو رو به زور به انجام کاری وادار کنن و اصلا باهاش کنار نیان و به نیاز های اون اهمیت ندن که دراین مواقع تریکو هم بر اساس غرایز خود لجبازی و منع از دستور خواهد کرد و شاید هم اصلا به شما کمکی نکند.
همچنین گفته شد که پسربچه باید به تریکو رسیدگی کنه و نیازهاش رو رفع کنه مثلا اگر در بعد از نبر تیری یا نیزه ای در بدن تریکو فرورفته شما با بالا رفتن از بدن تریکو باید آن نیزه و تیرها را از بدن ـش بیرون کشیده و از درد او بکاهید و تغذیه خوبی را برای او فراهم کنید در اینصورت او هم با شما بسیار خوب کنار خواهد آمد و هرگز سرپیچی نخواهد کرد و پا در رکاب شما خواهد بود.
یکی از مهم ترین قسمت های گیم پلی درست کنترل(از لحاظ رفتار و عمل)کردن تریکو است،مثلا او شاید بعضی مواقع بواسطه غریزه خود به بعضی مکان ها که نباید برود سرک بکشد و از خوردن غذا سرپیچی کند یا هروقت که دلش بخواهد بخوابد، این وظیفه شماست که چه عکس العملی را از خود در این مواقع نشان میدهید و چگونه با او رفتار میکنید.
ولی بعضی از این رفتارهای تریکو هم در جریان بازی تاثیر دارد مثلا اینکه او به بعضی مکان ها سرک میکشد تا چیز جدیدی کشف کند که در حل معماها بدرد شما بخورد، یا مکان هایی باز و بسته نیز در بازی قرار داده شده است که بسته به اختیار(ادای دین نسبت به تریکو) شما دارد که اجازه بدهید که تریکو آزادانه آنجا بچرخد یا بازی کند یا نه؟
به گفته ی خود یودا جوهره کلی گیم پلی بسیار شبیه به بازی قبلی او یعنی Shadow of the colossus است، مثلا دقیقا روابط بین تریکو و پسربچه مثل روابط آگرو و واندر است که روابطی عاطفی در محیط پیرامون طی اتفاقاتی که می افتد، بین آنها شکل میگیرد.
......
همچنین شخصیت پسربچه را نیز ما در حالت Cell-Shade طراحی کرده ایم تا بتوانیم دقیقا آن حس تنها بودن او در آن سرزمین بزرگ را از اول در بازیباز القائ کنیم تا بواسطه ی آن بازیباز راحتتر بتواند با محیط اطراف خود انس بگیرد مخصوصا تریکو که در روند بازی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
همچنین برای اولین بار Team Ico موتور فیزیکی بر روی بازی خود یعنی The Last Guardian قرار داده اند که به وضوح شما این ویژگی را در بازی مشاهده خواهید کرد مثلا موقعی که پسربچه به تریکو غذا که همان بشکه ها هستند را میدهد کاملا خرد شده و حتی شما انجام عملیات افکت باد را بسیار واقعی بر روی پرهای این موجود به صورت جداگانه مشاهده خواهید کرد که این بر واقعی شدن بازی بسیار تاثیر خواهد گذاشت و بسیار زیبا حس دنیای پیرامون آنها به شما القاء خواهد شد.
طی مصاحبه ای که در سال 2011 با آقای فامیتو یودا شد، ایشان خاطر نشان کردند که این بازی در تعطیلات امسال(2011)خواهد آمد و به صورت جهانی منتشر خواهد شد،همان موقع ها بود که آقای یودا گفتند که قصد خارج شدن از سونی را دارند و ... که باعث شد اتفاقات بدی سر این بازی رخ دهد تا اینکه امسال طی خبرهایی که منتشر شد، آقای یوشیدا رئیس استودیوی های سونی طی خبری اعلام کردند که هنوز هم بازی در حال ساخت است و باید منتظر باشید.
ولی امیدوارباشید زیرا هنوز هم امیدی هست،آخرین نگهبان خواهد آمد......
آخرین ویرایش: