Dragon Age Universe [ پست اول خوانده شود.]

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
Ferelden
شهرها و روستاهای مهم:

Alamar:
Alamar یکی از شهرهای Ferelden است که در سرزمین اصلی قرار نگرفته است بلکه در یکی از جزیره های دریای Waking Sea قرار گرفته است.البته با توجه به نزدیکی آن به Brandel's Reach (جزیره ای سنگی که معمولا پذیرای غارتگران است.) به عقیده بسیاری جای مناسبی برای زندگی نیست.

Amaranthine:

شهر Amaranthine واقع در در ساحل Waking Sea مرکز The Arling of Amaranthine به حساب می آید و در شمال Denerim و متصل به آن از طریق Pilgrim's Path است.در جریان بازی Dragon Age: Origins - Awakening این شهر نقش مهمی را ایفا می کند.Amaranthine که نقش شهری مذهبی برای بسیاری از مردم را دارد سالانه زائران فراوانی را به خود جذب میکند زیرا گفته می شود در اینجا بود که Maferath ارتش خود را برای حمله به Tevinter Imperium جمع آوری کرد و همچنین Andraste برای اولین بار Chant of Light را برای همه فاش کرد.
پیشینه:
در حال حاضر بیرون از Ferelden شهر Amaranthine با نام Arling آن مترادف می باشد اما قبل از حمله Orlais با وجود موقعیت مناسبی که برای بازرگانی داشت تنها یک روستای ساده برای ماهیگران بود.در آن زمان تعداد کمی از سرزمینهای دیگر نیازی به تحارت با وحشیهای Fereldenی می دیدند.با آمدن سربازان Orlais این شهر نیز تغییرات زیادی کرد.آنها اسکله های موقتی برای نگه داشتن Chevaliersهای آمده از طریق دریا ساختند تا کم کم Amaranthine تبدیل به پایتخت Ferelden اشغال شده شود.در این حین The bann of Amaranthine نیز تبدیل به یکی از ثروتمندترین افراد کشور شد.
در حین آزادی Ferelden فراریهای Orlais شهر را قبل از رفتن Amaranthine را کامل غارت و تا حدودی نابود کردند اما دیری نپایید که شهر بازسازی شد و جانی تازه گرفت.هرچند محلی ها علاقه زیادی به ابراز این موضوع ندارند اما موقعیت کنونی شهر مدیون اشغال Ferelden به دست Orlais است.

Dales End

Denerim:

Denerim علاوه بر پایتخت فعلی Ferelden یکی از مقدس ترین مکان ها برای پیروان Andraste به حساب می آید زیرا محل تولد وی در این شهر بوده است.مکانی هم برای نجیب زادگان و هم برای افراد عادی.این شهر وسیع با داشتن مغازه های فراوان,فاحشه خانه های بسیار و آهنگری های زیاد مکانی عالی برای گردشگران محسوب می شود.هر چند شاید جای چندان امنی برای همه نباشید زیرا در Back Alleyهای Denerim دزدان و جنایت کاران همیشه منتظر فرصتی برای دزدین اموال یا بریدن گلوی افراد هستند.
پیشینه:
Denerim,پایتخت Ferelden,ابتدا به منظور پایگاهی مرزی برای Tevinter Imperium ساخته شد.جادوگران آن برجی تاریک در کنار کوه بنا کردند تا نشانی از اقتدار Imperium باشد.پس از زوال و تضعیف Imperium برج به دست کسانی که این منطقه را اداره می کردند,افتاد.این برج که هنوز هم به نام Fort Drakon شناخته می شود برای هر مسافری که از طریق دریا به سواحل سنگی Denerim نزدیک می شود قابل تشخیص است.کم کم جمعیت زیادی به اطراف برج رو آورده و در کنار کوه محل زندگی خود را یافتند.در طی Dragon Age جمعیت این منطقه به حدی زیاد شد که شهر دیگر تحمل این مقدار افراد را نداشت.منطقه های مختلف شهر تقریبا به هم چسبیده و یکی روی دیگری ساخته می شد,خیابانهای باریک کنار اسکله حکم هزارتویی درهم پیدا کرد و جمعیت در Alienage محصور شده به حدی زیاد شد که نیاز به چندین مراقب برای حفظ آرامش داشت.
برای باقی نقاط دنیا Denerim بیشتر به خاطر محل تولد Andraste معروف است,هرچند برای خود اهالی شهر مجسمه برافراشته برای پیامبر در Palace District بیش از اندازه ساده و بدون جذابیت است.یک سنگ بزرگ همراه با یک پیغام ساده از صلح.به هر حال زائران زیادی از سراسر Thedas به آنجا می آیند تا با لمس Birth Rock احترام خود را به Andraste نشان داده و مورد عنایت وی قرار گیرند.
تصویری از Fort Drakon:


Gwaren:
Gwaren شهری بزرگ اما دور افتاده در Ferelden محسوب می شود که تنها از طریق کشتی یا گذر از منطقه جنگلی غرب شهر قابل دسترسی است.این شهر که به مکانی "خشن پر از چوب بر ها و ماهیگیر ها" معروف است بعد از عقب راندن Loghain,Orlais خود را Teyrn این منطقه معرفی کرد تا یکی از دو Teyrnirs باقی مانده در Ferelden باشد,دیگری در Highever است.
نشان دستگاه نظامی Wyvern,Gwarenی زرد رنگ است.
بیشینه:
در حین شورش علیه پادشان گماشه توسط Orlais یعنی Meghren در سال 8:99 Blessed شهر توسط ارتش شورشیان که به دست Maric Theirin اداره می شد پس گرفته شد.پس از آن نیز به مقر اصلی ارتش شورشیان تبدیل گشت.قبل از این اتفاقات نیز Gwaren توسط Teyrn Voric اداره می شد که به علت همکاری با جریان شورش به همراه تمام خانواده اش در یکی از میدانهای Denerim به دار آویخته شد و پس از آن شهر به پسر عموی Meghren اهدا شد.
پس از حمله فاجعه بار شورشیان به West Hill ارتش Maric Theirin مجبور به عقب نشینی به Gwaren شدند تا Meghren بتواند شهر را کامل به محاصره در آورد.مدتی بعد شخص Maric Theirin که متوجه اوضاع در آن منطقه شد از طریق Deep Roads به آنجا بازگشت و شایعه ای در بین مردم پخش شد که وی از میان مردگان به پا خواسته است.با باور این شایعات توسط مردم عادی و با کمک ارتش شورشیان و دسته Legion of the Dead آمده از Deep Roads به محاصره کنندگان هجوم برده شد و موفق به شکست آنها شدند اما به بهای این که نصف جمعیت شهر کشته شدند و شهر در آتش سوخت.پس از جنگ Loghain,Maric را Teyrn of Gwaren معرفی کرد.

Harper's Ford:
Harper's Ford شهری در شمال Ferelden است که در زمان هجوم Orlais پس از آن که Arl Tarleton Howe با افراد غاصب متحد شده بود توسط سربازان Highever باز پس گرفته شد.همچنین به دستور آنها Tarleton Howe نیز به دار آویخته شد تا جانشین وی Arl Rendon Howe معرفی شود,کسی که بعدا با شورشیان Ferelden همراه گشت.

Haven:
روستای Haven واقع در کوهستان Frostback است.در بیشتر نقشه ها اثری از این روستا دیده نمی شود و کمتر کسی از ظان چیزی شنیده است.مردم Haven علاقه ای به غریبه ها نداشته و برخورد آنها تند است.
بیشینه:
هنگامی که بیشتر قسمتهای Ferelden شروع به تعامل با جاهای دیگر کردند و ترقی یافتند این روستا بر سنت گذشته خود باقی ماند و مردمش تنهایی و انزوا را ترجیح دادند,به خصوص افراد مذهبی آن.به این دلیل بسیاری از رفتارها و ویژگیهای Haven در نظر مردم دیگر شهرها عجیب است مانند داشتن کشیشهای مذکر که غیر از Imperial Chantry در جای دیگری این اجازه داده نمی شود.

Highever
:
قرار گرفته در سواحل شمالی Ferelden,خانه اجدادی خانواده Couslands و یکی از دو Teyrnirs باقی مانده در Ferelden.
بیشینه:
قلعه Cousland از دوران Divine Age وجود داشته است که باعث می شود عمری حدود 800 تا 850 ساله داشته باشد.در ابتدا یک پایگاه مرزی برای Amaranthine Bannorn رو به گسترش بود,در آن زمان توسط خانواده Elstan که عمو زاده های اشراف زادگان Howe بودند اداره می شد.گفته می شود در حین Tower Age یعنی حدود 300 سال پیش Bann Conobar Elstan توسط همسرش Flemeth کشته شد و این مسئله باعث شد تا نقطه پایانی بر شجره خانوادگی Elstan بخورد و تمام زمین ها و القاب به رییس گاردها Sarim Cousland برسد.از آن زمان تا کنون این منطقه به دست خانواده Couslands اداره می شود.
با گذر زمان Couslands استقلال خود از Amaranthine را اعلام کرد و باعث تحریک جنگی 30 ساله شد.این جنگ نه تنها استقلال بلکه قسمتهای اعظم Amaranthine را هم برای Highever به ارمغان آورد.در حین Black Age خاتمه دادن تهدید گرگینه ها در این سرزمین و شکست آنها توسط فرمانروای آن زمان Mather Cousland یا Haelia Cousland (مشخص نیست),Highever را تبدیل به Teyrnir کرد.در حال حاضر Highever یکی از دو Teyrnir باقی مانده در Ferelden است,دیگری Gwaren است.این امر باعث شد خانواده Couslands پس از پادشاه نفوذ و قدرتی بالاتر از همه داشته باشند.

Honnleath:
Honnleath یکی از دهکده های جنوب شرقی Ferelden است که سوگند خورده ی Redcliffe محسوب می شود.
پیشینه:
Honnleath خانه جادوگری به نام Wilhelm و خانواده اش است.وی به عنوان قهرمان جریان شورش Ferelden محسوب می شود که در مکانهای متفاوت دوش به دوش شخص پادشاه Maric Theirin جنگیده است.بعد از جنگ وی به خانه بازگشت تا باقی عمر خود را در کنار همسر و پسرش سر کند.مجسمه ای سنگی در میدان شهر قرار گرفته است که در مراسم خاص اهالی روستا آن را تزیین می کنند و جای مناسبی برای پرنده های محلی برای استراحت و غذا خوردن است.

Killarney

Lothering:

Lothering روستایی است در شمال Ostagar که در مسیر The West Road قرار گرفته است.در گذشته این روستا چیزی بیشتر از یک منطقه تجاری برای قلعه Ostagarبوده و در حال حاضر جاییست برای تامین کالا برای روستای Redcliffe و دورفهای بازرگان و خارج از Orzammar.در حین Blight پنجم پناهندگان زیادی برای فرار از Darkspawn Horde که از Korcari Wilds حمله ور شده بودند به Lothering پناه بردند.به دلیل آشفتگیهای اخیر یا هر دلیل دیگری افراد نسبتا کمی از Chantry و Templarهایشان در این روستا دیده می شوند.پس از جنگ Ostagarو پیشرویDarkspawnها روستای Lothering تقریبا به طور کامل نابود شد.
Lothering از برخورد Imperial Highway بوجود آمده است.
پیشینه:
موقعیت مناسب Lothering به علت قرار داشتن در کنار راه های اصلی بهانه ای برای مشاجره بر سر آن بین Southern Bannorn و South Reach Arling فراهم کرده بود تا این که در زمان Exalted Age پادشاه King Calenhad شخصا پا به روستا گذاشت و آن جا متعلق به South Reach دانست تا مشاجره ها بر سر Lothering پایان گیرد,حداقل در ظاهر امر.

Redcliffe:

قرار گرفته در ساحل غربی دریاچه Calenhad این روستا به علت صخره های قرمز رنگی که آن را در بر گرفته است نام گذاری شده است.از روستا با استفاده از راهی به بالای صخره ها و عبور از پل به قلعه Redcliffe که قدمتی بسیار بیشتر از خود روستا دارد می رسیم.
نماد دستگاه نظامی Redcliffe برجی بر فراز صخره ای قرمز رنگ است.
پیشینه:
این منطقه زمانی مکان قابل توجه ای بین Ferelden و Orzammar محسوب می شد زیرا در آن زمان انسانهای Ferelden از هجوم دورفها در هراس بوند.با بزرگ شدن روستا Arling این منطقه نیز در حد یک Teyrn قدرتمند شد.
در زمان Blight,نیاز Bannها به Arl برای هدایت و رهبری بیشتر شد تا جایی که اگر این روند ادامه پیدا کند Redcliffe به رقیبی غربی برای Denerim تبدیل می شود.

South Reach


West Hill:
West Hill قلعه ای در Ferelden است که زمانی برای دفاع در برابر کشتی های غارتگر استفاده می شد و در ساحل شمالی Waking Sea قرار دارد.
پیشینه:
هنگامی که تهدید غارتگران به پایان رسید قلعه نیر خالی شد و تقریبا از یاد رفت تا این که امروزه باز تا حدودی از آن استفاده می شود.در حالی که این مکان گنجایش هزاران نفر را دارا می باشد تنها چند صد نفر در آن سر می کنند و قسمت اعظمش تبدیل به انبار شده است.بسیاری از راهروها و زیرزمینهای West Hill فراموش شده و امروزه هر کس به آنها وارد شود راه خروج را پیدا نخواهد کرد.به عقیده بسیاری این مکان جن زده است.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Max Payne Pay

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
Ferelden
مناطق معروف:

Amaranthine:
دریای The Waking Sea به علت طوفان های سهمگین و ناگهانیش معروف است و در کنار سواحل این دریا در شمال شرق Ferelden شهر Amaranthine سر برافراشته است.زمانی روستایی ساده برای ماهیگیران و اکنون بندری مهم و موفق و مرکز تجارت شمال Ferelden.سختی و مشقت مانند موجهای The Waking Sea به دیوارهای شهر برخورد کرده و شکسته شده اند.این مردم اولین افرادی بودند که از هجوم Orlais و غارت آنها جان سالم به در بردند,آنها یک چیز را به خوبی می دانند:این شهر با قدرت و استقامت مردم Ferelden سر پا ایستاده است.
پیشینه:
در حین شورش King Maric Theirin علیه امپراطوری Orlais ارتش شورشیان مقر خود را برای مدتی در Amaranthine قرار دادند و پس از ترک آن Rendon Howe به Arl مبدل گشت و به جریان شورش پیوست.
Pilgrim's Path یکی دیگر از مناطق مهم این Arling است.این شاهراه Amaranthine را به Denerim و سایر شهرهای جنوب Ferelden وصل می کند.هرچند در حین Blight پینجم این راه توسط Darkspawnها و دزدان نا امن شد.بعد از پایان یافتن Blight پنجم Amaranthine به Grey Wardenها اهدا شد و محل اصلی اتفاقات بازی Dragon Age: Origins - Awakening است.

Blackmarsh:

Blackmarsh مکانی تیره و متروکه است.تمام کسانی که راه دور افتاده ی بین درختان را بپیمایند و به آنجا برسند احساس وحشت عجیبی سراسر وجود آنها را در بر می گیرد.در آنجا هیچ چیز فعالیت خاصی ندارد و همه چیز در سکون ایستاده است,حتی پرندگان و جانوران نیز حس پلیدی در هوا را حس کرده و جرات فعالیت زیادی ندارند.
البته Blackmarsh همیشه اینگونه نبوده است,در زمان بسیار قدیم روستایی شلوغ و پر از جمعیت بوده,قایق ها و کشتیهای فراوانی روزانه به اسکله کوچک آن سر میزدند تا این که به ناگهان همه اینها در یک روز تمام شد.افراد شجاعی که جرات کردند به آن جا رفته و سرگذشت روستا را دریابند با خرابه های سوخته بدون نشانی از زندگی روبرو شدند.با گذشت چند سال و مشاهده موجودات عجیب و نورهای ترسناک این اعتقاد بوجود آمد که Blackmarsh نفرین شده است و همه دوری از آن را ترجیح دادند.
Blackmarsh مکانی افسرده است که سرما را می توان تا مغز استخوان در آنجا حس کرد.

Dragonbone Wastes:

در جنوبی ترین قسمت Thedas در بین کوه های بلند مکانی وجود دارد که گفته می شود اژدهاها برای مرگ به آنجا می روند.مکانی خشن و وحشی که به اژدها اجازه می دهد در آخرین روزهایش آرام گرفته و اجازه دهد سرما وی را در بر گیرد.این داستان را مردمان Tevinter Imperium باور دارد و تصور می کنند استخوان های این موجودات باستانی قدرتهای بسیاری دارد که می توان آن را کسب کرد,ازقدیم مردم آنجا به دنبال این مکان افسانه ای بودند.این مکان Dragonbone Wastes نام دارد.

Knotwood Hills:
در شرق Amaranthine منطقه ای است که اهالی آنجا به علت وجود درخت های مرده و پر پیچ و تابKnotwood Hills می گویند.به دلایلی نامعلوم تپه های آنجا برعکس سایر مناطق Amaranthine بی حاصل و مرده است.صخره های خشن و شیب تند و نا هموار دامنه آن تا بحال جان بسیاری را گرفته است.حتی داستان هایی در مورد ایجاد شدن گودالهایی ناگهانی در زمین این منطقه وجود دارد.طبق شایعات قسمتی از Deep Roads در زیر این تپه ها وجود دارد و ساختمانهای زیر آن در حال فاسد شدن است.افراد کمی این قدر شجاع یا احمق هستند که به دنبال حقیقت اصلی بروند.

Wending Wood:
Wending Woodمنطقه ای با دامنه های جنگلی و با شکوه است که توسط جاده Pilgrim's Path تقسیم شده است.این نام گذاری به علت یکی از مریدان Andraste است که با گذر از این جاده به شهر Amaranthine رسید و اشیای مقدسی در جنگل به افتخار Maker و Andraste قرار داد.
پیشینه:
این مکان روزی محل زندگی قبیله Avvar از Alamarri و زمانی شاهد جنگی بین Magister های Tevinter و وحشی های دوران باستان بود.همچنین مکان مقدسی برای خدای Avvar یعنی Uvolla نیز محسوب می شود.
بعد از آن برای قرن هاست این جنگلها به عنوان مکانی عالی برای آرامش و زیبایی محسوب می شود هرچند در ماه های اخیر با آمدن یکی از قبیله های الفهای Dalish در Wending Wood در نزدیکی انسانها,مردم این منطقه را ناراضی کرده است.بدتر از آن تعدادی Darkspawn نیز در حوالی دیده شده اند که مسلما برای هدفی شوم به آنجا آمده اند.در حال حاضر تمام مردم Amaranthine برای این که مشکلی در این منطقه ایجاد نشود دست به دعا برداشته اند.

Bann Loren's Lands:
Bann Loren's Lands منطقه ای متعلق به Bann Loren است که شامل جنگلهای وسیعی می شود.این منطقه در غرب Ferelden و تقریبا در شمال شرقی Circle of Magi این کشور قرار دارد.

Blightlands:
این ناحیه قسمتی بی حاصل در جنوب است که بعد از سقوط Lothering در حین Blight پنجم از Darkspawnها پر شد.

Brandel's Reach

Brecilian Forest:

جنگلی انبوه و بزرگ در جنوب غربی Ferelden.
پیشینه:
با توجه به قصه گوی الفها Sarel جنگهای بی شماری در Brecilian Forest اتفاق افتاده که اکثر آنها مربوط به Tevinter mages باستان و الفها بوده است و وجود الفهای این جنگل به زمان بسیار قدیمی بر میگردد حتی قبل از پیدایش Arlathan.وی همچنین ذکر میکند که وحشی های این سرزمین نیز با Tevinter در این ناحیه درگیر بوده اند و ظاهرا این جنگها و ریخته شدن خون بسیاری باعث پاره شدن Veil (پرده ای که Fade را از جهان مادی جدا می کند.) می شود.این هوای پر گناه و گیاهان آلوده باعث بوجود آمدن داستان ها و شاید هم واقعیتهای بسیاری درباره این مکان شده است.
Brecilian Forest شامل خود جنگل و ورودی خرابه های باستانی که خانه گرگینه هاست,می شود.همچنین در این منطقه محل زندگی مردی مجنون اما بسیار پر قدرت است.این جنگل شامل دو قسمت غربی و شرقی می شود که قسمت شرقی خرابه های Brecilian Ruins را نیز در بر می گیرد.

Dragon's Peak:
کوهی در شمال Ferelden و پایین Denerim است.مردم Tevinter نام آن را به علت شبیه بودن قله به سر اژدها Dragon's Peak نامیده اند.نام قدیمی آن در بین مردمان Alamarri فراموش شده است.

Frostback Mountains:

اینجا که تنها The Frostbacks هم گفته می شود رشته کوهی در غرب کشور است که در مرز Orlais قرار دارد.منطقه ای سخت و خشن که هنوز میزبان یکی از اقوام محلی Avvar است,همچنین شهر بزرگ دورفها Orzammar.مکان های مهم دیگری که در اطراف این رشته کوه قرار دارند the village of Haven,Honnleath, Redcliffe Castle و Gherlen's Pass است.

Gherlen's Pass


Sulcher's Pass:
Sulcher's Pass نام مسیری در غرب Ferelden و شمال شرقی Haven است که عبور از آن زمان رسیدن به Orlais را در مقایسه با راه کم خطر تر Gherlen's Pass در شمال,دو روز کاهش می دهد.

The Hinterlands


Korcari Wilds:

جنگلهای سرد در جنوب Ferelden که وسعت آنها دقیق مشخص نیست.Chasind Wilderهایی که در درون آن زندگی می کنند داستانهایی از سرزمین یخ و برف پر شده از تندراها و وحشی های چادر نشین تعریف می کنند,البته تعداد کمی از شمالی ها این داستان ها را باور پذیر می دانند.همچنین این ناحیه محل زندگی Witch of the Wilds,Flemeth افسانه ای و دخترانش است.
پیشینه:
گفته می شود مه همیشگی که این جنگلها را فرا گرفته طبیعی نیست و به علت نفرینی قدیمیست.زمان های دور وقتی گرگینه ها کشور را تهدید می کردند Arlی بزرگ به داخل این جنگلها رفت و هرچه گرگینه و Chasind یافت نابود کرد.مادر یکی از این Chasindها با دیدن این که همه فرزندانش با شمشیر سربازان کشته شده اند خشم وجودش را فرا گرفت و شمشیری نیز در سینه خود فرو کرد.سپس مهی از زخم وی بیرون آمده و همه جا را فرا گرفت.پس از آن Arl و همراهانش هرگز راه خروج از Korcari Wilds را نیافتند.

Ostagar:

Ostagar نشانه ای از تجاوز Tevinter Imperium باستان به سرزمینهای وحشی جنوب است.این قلعه زمانی مهم ترین مکان دفاعی Imperial برای نگه داری جنوب بود.ایستاده در لبه ی Korcari Wilds مراقب هرگونه هجوم بربرها (که در بین مردم Ferelden به Chasind Wilders معروف هستند.).
همچون دیگر ساختمان های Imperial در جنوب این نیز بعد از وقوع اولین Blight متروک افتاد و توسط Chasind مورد غارت قرار گرفت اما مدتها بعد از Blight دوم تهدید Chasindها با شکست از Hafter کاهش پیدا کرد تا باز این مکان خالی بماند.با وجود گذشت زمان زیادی,دیوارهای بسیاری از Ostagar و برج آن معروف به Ishal سالم مانده است تا نشانی از اقتدار و قدرت Tevinter Imperium باشد.

Lake Calenhad:
آبهای این دریاچه نقشی در افسانه های دارند.مردم Avvar می گویند اینجا زمانی مکان Belenas بوده است,کوهی ایستاده در مرکز جهان و Korth پدر کوهستان از آن برای بررسی آسمانها و زمین استفاده می کرده است.اما در نبردی بین Korth و مار Nathramar این جا نابود شد و تنها دهانه ای گسترده از آن باقی ماند.هنگامی که بانوی آسمان مشاهده کرد Belenas رفته است شروع به گریه کرد و اشکهای وی این دهانه را پر کرد و دریاچه بوجود آمد.
از طرف دیگر مردمان Tevinter باور دارند آیهای این دریاچه توسط Razikale,خدای رمز و راز,متبرک شده است و نوشیدن از آن باعث بوجود آمدن بینشی عمیق می شود.برای همین آنها برجی بلند در وسط دریاچه ساختند تا این قدرتها باعث کمک در جادویشان شود.
اما بیشتر افراد داستان نامگذاری این دریاچه را می پسندند,گفته می شود پادشاه Calenhad یک سال و یک روز را در Tower of the Magi در وسط دریاچه سپری کرد و هر روز فنجانی از آب دریاچه پر می کرد و به بالای برج می برد.با استفاده از جادو هر فنجان تبدیل به حلقه ای در زره وی که Circle به او داده بود,می شد.پس از آن دیگر هیچ چیز نمی توانست به این ذره که از ریشه ی همین سرزمین بود آسیب بزند البته تا وقتی که Calenhad در خاک Ferelden ایستاده بود.

Soldier's Peak:

Soldier's Peak متعلق به Grey Wardenهای قدیمی است که بر روی هزار تویی از تونلهای معدن قدیمی و متروکه ساخته شده است.
پیشینه:
این قلعه Grey Wardenهادر اواسط Glory Age چند دهه پس از پایان Blight دوم طی تصمیم فرمانده Wardenها Gaspar Asturian مبنی بر مکانی برای زندگی و تمرینشان ساخته شد.شکست دادن Archdemon Zazikel هنوز در ذهن مردم زنده بود و افراد بسیاری به ساخت این قلعه کمک کردند,در ده سال آماده شد و بعد در 2:34 Glory به Maker تقدیم شد.

Southron Hills
 
آخرین ویرایش:

bezad

کاربر سایت
Mar 11, 2007
1,150
نام
بهزاد
ممنون از مطالبی که نوشتید. تا اینجا خیلی عالی بوده و اطلاعات خوبی داده ، اینطوری خیلی راحت تر میشه نسخه جدید رو بازی کرد.

فقط اگه میشه یه چنتا عکس توی پست اول بزارید ، حالا یا از چیزی که مینویسید یا عکس هایی از خوده بازی. اینجوری چشم زود خسته میشه و حوصله ی خوندن بقیه ی متن هم نیست. ممنون میشم یک فکری براش بکنید.

باز هم دستتون بابت این اطلاعات درد نکنه.
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
ممنون از مطالبی که نوشتید. تا اینجا خیلی عالی بوده و اطلاعات خوبی داده ، اینطوری خیلی راحت تر میشه نسخه جدید رو بازی کرد.

فقط اگه میشه یه چنتا عکس توی پست اول بزارید ، حالا یا از چیزی که مینویسید یا عکس هایی از خوده بازی. اینجوری چشم زود خسته میشه و حوصله ی خوندن بقیه ی متن هم نیست. ممنون میشم یک فکری براش بکنید.

باز هم دستتون بابت این اطلاعات درد نکنه.

ممنون از پیشنهاد خوبتون,انجام شد!
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
با تشکر از زحمات شما ... شما دارین کاری رو انجام میدین که چند سال پیش من خواسنم بکنم اما فرصت کافی نداشتم(تاپیک نیمه کاره موند)
خب من این قول رو میدم که اگر این تاپیک فعالیتش ادامه داشته باشه، همین مطالب رو تو صفحه اصلی قرار بدم و البته به اسم خودتون.
موفق باشید ...
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
Orlais

در حال حاضر Orlais بزرگترین و قوی ترین کشور در تمامی Thedas به شمار می رود.این کشور توسط Emperor Kordillus Drakon پایه گذاری شده است و پایتخت آن Val Royeaux نام دارد که محل زندگی Divine و قدرت مرکزی Chantry است.در سال 8:44 Blessed این کشور Ferelden را تسخیر کرد اما برای زمان زیادی نتوانست آنجا را نگه دارد و در اوایل Ferelden,Dragon Age به دست King Maric Theirin آزاد شد.

فرهنگ و جامعه:
بسیار ثروتمند و جاه طلب,Orlais قوی ترین کشور در تمامی Thedas با محوریت انسانهاست.اکنون زیر نظر امپراطور فعلی آن Celene I این جا به اشرافی گری و افراطی گرایی مشهور است.Celene I نیز همان رویاهای بنیان گذار Kordillus Drakon را در سر می پروراند که مرزهای Orlais باید تمام قاره را شامل شود.
یکی از ویژگیهای اصلی اشراف در Orlais میل شدید آن ها به مدگرایی است که حتی گاهی در دیگر مکانها مانند Free Marches یا Nevarra نیز از آنها تقلید می شود اما هیچ گاه به سطح Orlais نمی رسند.آرایش کردن در این جا بسیار مرسوم است و نشان دهنده جایگاه اجتماعی افراد است همچنین زدن ماسک برای نمایش اهمیت یک خانواده.حتی خدمتکاران یک خانه نیز ماسکهایی به همان کیفیت اربابانشان به چهره می زنند.در این جا Bardها برای سرگرمی اشراف تلاش می کنند اما در بسیاری از مواقع نقش اصلی آنها جاسوسی یا خرابکاری و حتی گاهی قتل برای دیگر اشراف است.با وجود این که بسیاری از خطر Bardها آگاه هستند اما نمی توانند از این سرگرمی چشم پوشی کنند.
پایتخت Orlais شهر Val Royeaux است که دانشگاهی بزرگ برای همه اشراف Thedas در این جا ساخته شده است.این دانشگاه نمادی از مدرن گرایی است و استادان نواندیش آن با بسیاری از مذهبی های محافظه کار درگیریهایی دارند.احتمالا در آینده درگیریهای لفظی کنونی تبدیل به مشکلات بزرگتری خواهد شد.
تعطیلات Summerday در Orlais زمان مقدسی به حساب می آید.در شروع تابستان کودکانی که به سن خاصی رسیده اند لباسهای سفیدرنگی می پوشند و گروه گروه به Chantry محل زندگی خود می روند و در آن جا با مسئولیتهایی که بلوغ رسیدن به همراه دارد آشنا می شوند.این جشن در اول ماه Molioris برگذار می شود.
نمونه ای از ماسک مردمان Orlais:


سیاست:
در Orlais زمین ها انحصارا در اختیار طبقه اشراف است و عناوین نیز توسط Council of Heralds اعطا می شود.برخلاف کشورهای دیگر Thedas مانند Ferelden که پادشاه نیاز به حمایت اشراف دارد در Orlais قدرت تنها در اختیار امپراطور است.
بسیاری از بزرگان کشور به دسته شوالیه های Chevaliers تعلق دارند.مشهور است که تمرینات نظامی این گروه بسیار دشوار و طاقت فرساست.Chevalierها به نظم بی اندازه و مهمتر دانستن قوانین از جان خودشان مشهور هستند,مجازات بی احترامی نیز مرگ است که در بسیاری از مواقع شخص Chevalier این مجازات را با کمال میل قبول می کند.Chevaliers بهترین سربازان شناخته می شوند و از احترام زیادی بین مردم برخوردار هستند.در برخورد با مشکلات نیز تقریبا اجازه انجام هرکاری که خلاف قوانینشان نباشد را دارند.
در این سالها که به سمت جنگ Mage-Templar می رود بسیاری از اشراف مایل به تسخیر دوباره Ferelden هستند اما با این خواسته با مخالفت امپراطور Celene I مواجه شده است که فعلا قصد ماندگاری صلح را دارد اما در خفا زمزمه هایی از این افکار فتنه انگیز شنیده می شود و تنش ها با Ferelden افزایش پیدا کرده است.
در 9:38 Dragon دوک اعظم Gaspard de Chalons علیه امپراطور Celene I شورش کرده و باعث جنگ داخلی شده است.این جنگ داخلی هنوز هم ادامه دارد.

شهرها:
Val Royeaux:

پایتخت Orlais و خانه اصلی Chantry است.قرار گرفته در سواحل شمالی در گوشه دریای Waking Sea و یکی از بزرگترین شهرهای Thedas.
این شهر علاوه بر پایتخت کشور,پایتخت مذهبی تمامی پیروان Chantry نیز به شمار می رود.محل زندگی Divine در ساختمان Grand Cathedral در این جا واقع است.در این شهر مراسمی نیز هر دو هفته یک بار هنگامی که Chant of Light خوانده می شود برگزار می شود.دانشگاهی نیز در Val Royeaux قرار دارد که برای تحصیل تمامی اشراف Thedas جای مناسبی است.همچنین اکثر تمپلارهای سالخورده که به علت زوال ذهنشان در اثر مصرف Lyrium دیگر توان خدمت کردن را ندارند نیز به Val Royeaux می آیند.
Alienage این شهر نیز نسبت به شهر های دیگر Thedas پر جمعیت تر و خرابه تر است.هزاران الف در مکان تقریبا به اندازه بازار Denerim زندگی می کنند.

Montsimmard:
مقر اصلی Grey Wardenها در Orlais و Circle of Magi دوم در این شهر قرار دارد.

Halamshiral:
پایتخت گذشته The Dales این شهر بوده است و همچنین خانه دون امپراطور Celene نیز به نام Winter Palace در این جا واقع است.

Jader:
نزدیک ترین شهر بزرگ Orlais به Ferelden.

Arlesans

Churneau

Ghislain

Lydes

Mont-de-glace

Montfort:
خانه اجدادی خانواده Montfort است.

Val Chevin

Val Firmin

Val Foret

Velun

Verchiel

ساختمان های مشهور:
The Grand Cathedral:

قرار گرفته در Val Royeaux,قلب Andrastian Chantry و خانه رهبر آن Divine Justinia V است.
پیشینه:
The Grand Cathedral مرکز قدرت Chantry در تمامی Thedas و خانه بزرگان این مذهب است.در این جا Chant of Light به طور کامل خوانده می شود که این مراسم چیزی نزدیک به دو هفته به طول می انجامد.
نزدیک به 15 سال قبل از شروع Divine Age پیروان مکتب The Maker شروع به ساخت معبدی عظیم برای تقدیم به خدایشان کردند و کم کم این مذهب تمام پادشاهی Ciriane یا همان Orlais فعلی را فرا گرفت.10 سال بعد در Orlais,1192 TE به امپراطوری Orlais تبدیل شد و پادشاهش Kordillus Drakon با تسخیر سرزمینهای جدید و آوردن آنها زیر پرچم این مذهب تبدیل به امپراطور شد.
Kordillus Drakon مکتب The Maker را مذهب اصلی کشور اعلام و Chantry را پایه گذاری کرد.از آن به بعد این معبد The Grand Cathedral قلب Chantry شمرده می شود.سه سال بعد نیز در 1:1 Divine اولین Divine انتخاب شد.Justinia I رهبر مذهب معرفی شد اما هنوز معبد به طور کامل ساخته نشده بود.
نزدیک به 200 سال بعد از 2:99 Glory ساختمان The Grand Cathedral کامل شد و به علت داشتن دو برج بلند که مسافتهای بسیار دور نیز قابل رویت بود عصر بعدی Towers Age نام گرفت.

The White Spire:
The White Spire که به عنوان Circle اصلی در Orlais و مقر تمپلارهای آن شناخته می شود در Val Royeaux قرار گرفته است.
پیشینه:
این برج تقریبا از هرجایی از شهر قابل مشاهده است و در شب نیز به علت درخشش آن با جادو از مسافت های بسیار دورتر نیز مشخص است,مانند شمشیری رخنه کرده در آسمان.
در این جا علاوه بر Phylacteries جادوگران مقیم,Phylacteries متعلق به First Enchanterهای دیگر Circleها در Thedas نیز نگه داری می شود.جادوگران در برج طبقات وسطی را اشغال کرده اند و طبقات بالایی متعلق به تمپلارهاست که بر تمامی شهر نظارت دارند.طبقه های اولیه نیز آشپرخانه ها و زرادخانه ها قرار گرفته است.در زیر برج هم راهرو های قدیمی قرار دارد که احتمالا شامل دست نوشته های ممنوعه می شود.
در ابتدا برج در خدمت Emperor Kordillus Drakon I بنیان گذار Chantry بوده است.تخت پادشاهی وی اکنون در ورودی ساختمان قرار گرفته است و همچنین هنوز هم سیاه چالها و وسایل شکنجه زیادی از آن زمان در مکانی از The White Spire باقی مانده است که به آن جا The Pit می گویند.در مرکز The Pit صدها زندان و سیاه چال قرار گرفته که البته بسیاری از طبقات آن مانند Ancient Templar Mausoleum یا Flooded Chambers در گذر زمان نابود شده است.
جادوگران این Circle در Fraternitieهای متفاوتی عضو هستند اما اکثریت آنها متعلق به گروه Libertarians که خواستار آزادی جادوگران از زیر نظر Chantry است,هستند.
First Enchanter کنونی The White Spire انسان مذکر پیری با نام Edmonde است که با لباس سیاه و خطهای سفید و طلایی مشخص می شود.

Seekers of Truth Headquarters


Belle Marché:
بازاری بسیار عظیم وشلوغ.

The Imperial Palace
 
آخرین ویرایش:

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
Orzammar

Orzammar یکی از Thaigهای اصلی دورفهاست که در زیر کوهستان Frostback قرار گرفته.بنا بر افسانه ها نام این شهر از یکی از هفت برادری که امپراطوری دورفها را پایه گذاری و نوادگانش نیز پایه گذار Miner caste بودند,گرفته شده است.
نمایی از ورودی Orzammar:


پیشینه:
با توجه به تاریخ دورفها,زمانی امپراطوری آنها در تمام Thedas گسترده بود.Thaigهای بی شماری وجود داشته و Kal-Sharok پایتخت این امپراطوری به حساب می آمده است.در آن زمان Orzammar تنها شهری ساده برای آهنگران و معدنچیان بوده است.
Orzammar همیشه در نگاه اول ظاهری ترسناک داشته است,شهری درون غارها و حفره های کوهستان و قرار گرفته بر روی دریای از مواد مذاب و سنگهای جوشان.صدای چکش آهنگران بسیار بلند و گوش خراش اما همیشه ساخته های این آهنگری ها مایه حسادت همگان از هر نژادی بوده است.با وقوع Blight اول,اکثر Thaigها نابود و هر روز قسمت بیشتری از Deep Roads بسته شد و اکنون تنها Orzammar ایستاده است,آخرین سنگر دورفها و نشانی از امپراطوری باشکوه گذشته ی آنها.
Orzammar و دو Thaig دیگر Kal-Sharok و Kal'Hirol تنها بازماندگان آن امپراطوری هستند.

The Diamond Quarter:
Orzammar Diamond Quarter محله ای سطح بالاست که خانه اشراف و نجیب زادگان در این جا قرار دارد.از نظر مکانی نیز در بالاترین نقطه ی شهر,بر تمامی دیگر جاهای Orzammar اشراف کامل دارد.افراد عادی اجازه ورود به سالنهای Diamond Quarter را ندارند و تنها گاهی بازرگانان محدودی اجازه ورود و فروش اجناس خود به اشراف را می یابند.
The Assembly,مکانی که تصمیم های سیاسی Orzammar در آنجا گرفته می شود در نزدیکی Palace در این جا قرار دارد.مکان مهم دیگر The Shaperate,Diamond Quarter است که تمام خاطرات جامعه دورفها را ثبت شده نگه داری می کند.

The Commons:
خانه طبقه کارگر و بازگان در Orzammar است.در این جا فروشندگان و حتی کسانی که از سطح زمین آمده اند اجازه فروش اجناسشان را دارند.محله ای مطمئن و با احترام که خبری از فقر Dust Town نیز در آن نیست.Proving Grounds نیز در این جا واقع است.
Proving Grounds مکانیست برای جنگوهای سلحشور دورف که با جنگیدن افتخار یا جایگاهی برای خود یا افراد دیگر کسب کنند.البته گاهی مبارزات برای پول و ثروت نیز انجام می شود.

Dust Town:
Dust Town فقیر ترین منطقه در Orzammar است.هرچند قصر قدیمی شهر این جا قرار داشته اما اکنون محله ای خرابه و پر از جرم و جنایت است.بی خانمان ها و Dusterهای زیادی در این جا سکونت دارند که توسط جامعه طرد شده اند و کسی کاری به آنها ندارد.افراد این جا هیچ حقی ندارند و حتی اجازه کار کردن در حرفه ای که دیگر دورفها به آن مشغول هستند را ندارند.بنابراین مجرمان زیادی در این جا بوجود آمده اند و هر روز آمار جرم و جنایت در این جا افزایش می یابد.تقریبا تمامی این مجرمان زیر پرچم گروهی به نام Carta به سرکردگی Jarvia هستند و ازانجام هر کاری برای زنده ماندن روی گردان نیستند.این مکان بسیار خطرناک است و خارجی های آمده به Orzammar باید کاملا از آن دوری کنند.

نمایی از Orzammar:
 
آخرین ویرایش:

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
Par Vollen

Par Vollen جزیره ای است که به نظر می رسد بزرگترین خانه شناخته شده برای نژاد Qunari باشد.جزایری گرمسیری که بیشتر توسط جنگلهای انبوه پر شده و در بالای Rivain قرار دارد. به نظر می رسد قبل از آمدن Qunariها ساکنان جزیره نژادی بدوی اما باهوش به نام The Fex بودند.

پیشینه:

بنابر تاریخ و گفته های مردمان الف,انسانها نیز 4500 سال بعد از تاسیس Arlathan از طریق Par Vollen وارد Thedas شدند و 2000 سال بعد Tevinter Imperium را پایه گذاری کردند.پس از آن تا تاریخ 6:30 Steel ناحیه Par Vollen نیز در اختیار Tevinter بود تا این که Qunariها آمده و آن جا را فتح و بلافاصله پس آن نیز با تمام Thedas اعلان جنگ کردند.بعد 150 سال درگیری بالاخره صلح برقرار شد اما تنش ها میان Qunariها و باقی مردمان Thedas همواره بالا ماند و بیشتر افراد از این نژاد واهمه داشته و از آنها دوری می کنند.
به غیر از Qunariها تنها ساکنان شناخته شده The Fex,Par Vollen هستند که اکنون دیگر به طور کامل در فرهنگ Qunari وارد شده اند.
هیچ خارجی اجازه پا گذاشتن در سواحل Par Vollen را ندارد.

معماری:
ساکنان اصلی و قدیمی جزیره,هرمهای عجیبی در آن جا ساخته اند اما Qunariها نیز علائم خود را بر Par Vollen ماندگار کرده اند.در پایتخت و تنها شهر شناخته شده Par Vollen یعنی Qunandar گنبدهای بسیار عظیم و مجراهای طویلی ساخته شده است.گفته می شود وسعت این شهر با Cumberland (یکی از بزرگترین شهرهای Nevarra و تمامی Thedas) برابری می کند.
نمونه ای از معماری Par Vollen در دل جنگلهای آن:
 
آخرین ویرایش:

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
Rivain


شبه جزیره Rivain در ناحیه شمال شرقی,،Thedas قرار گرفته است و پایتخت آن Dairsmuid نام دارد که در جنوبی ترین قسمت کشور است.اطراف Rivain را تماما آب فرا گرفته و تنها راه ارتباطی آن با خشکی ناحیه ای است که با Antiva در تماس است.

شهرهای اصلی:

Ayesleigh

Dairsmuid

Kont-aar:
شهری متعلق به Qunariها قرار گرفته در سواحل شمالی.این جا آخرین مقر Qunariها در سرزمین اصلی Thedas است و به خوبی از آن محافظت می شود.

Llomerryn:
بندری سیاسی در جنوب Rivain.بیشتر شهرت این شهر به علت عقد پیمان Llomerryn است که به جنگ 150 ساله با Qunariها و Exalted Marches خاتمه داد.اکنون این جا خانه دزدان دریایی و مجرمان و مقر اصلی Felicisima Armada است.

تاریخ نگاری Rivain:
-203 Ancient:
مردم Rivain در جنگ Silent Plains واقع در جنوب Tevinter شرکت کرده و پس از آن Dumat شکست می خورد.نیروهای Drakspwan پراکنده شده و Blight پایان می پذیرد.

-145-75 Ancient:
شورشی های Rivain خواستار جدایی از Tevinter Imperium شده و توسط شهرهای شرقی Free Marches مورد حمایت قرار می گیرند.Tevinter Imperium لشکری را عازم منطقه می کند تا شورش را پایان دهد اما پس از چند درگیری و جنگ معروف Tevinter Imperium,Battle of Temerin شرق را از دست می دهد.

-69 Ancient:
کشور Rivain پایه گذاری می شود.

5:12 Exalted:
بیدار شدن Andoral,شروع Blight چهارم و هجوم نیروهای Darkspawn به Rivain از سوی Antiva.

5:24 Exalted:
شکست Darkspawnها در شهر Ayesleigh پس از کشته شدن Andoral توسط Garahel.

6:32-42 Steel:
اشغال Rivain توسط Qunariها.

Storm 7:25-85:
Exalted Marches جدیدی توسط هر دو Chantry اعلام شده,Imperial Chantry عازم باز پس گرفتن Seheron و Chantry به سوی آزادی Rivain حرکت می کند.این جنگ صدمات بسیار زیادی به Rivain می زند.

7:84 Storm:Qunariها به شهر Kont-aar عقب رانده می شوند و پس از آن قرارداد صلح Llomerryn امضا می شود.

بعد از 7:84 Storm:
Chantry که موفق نمی شود که مردم Rivain را بار دیگر به سمت خود و عبادت Maker بکشاند,به شمشیر متوصل شده و قتل عامی در Rivain شروع می شود.

9:40 Dragon:
Right of Annulment در Circle of Dairsmuid در Rivain اجرا می شود.

فرهنگ:
مردم Rivain همیشه رابطه خوبی با الفها داشته و برخلاف دیگر مردمان Thedas اعتقاد خاصی به Andraste و Maker ندارند.به جای آن اکثرا معتقد به وحدت وجود و طبیعت گرا هستند.آنها اعتقاد دارند جهان و خدا در واقع یکی هستند و بسیاری دیگر نیز مخصوصا در Kont-aar به Qun روی آورده اند.وجود Circle نیز تقریبا ظاهری و بیشتری برای آرام کردن و گول زدن Chantry است و قوانین آن کاملا متفاوت از Circleهای دیگر Thedas است.جادوگران در این جا اجازه دارند خانواده هایشان را ملاقات کرده و زنان نیز برای بدست آوردن جایگاه غیبگویی آموزش می یابند.این ساحره ها با Spiritها هم در ارتباط بوده و گاهی برای منافع شهر و روستایشان خود را کاملا در اختیار این Spiritها قرار می دهند.حتی Templarها نیز در این جا به غیبگوها کمک کرده و مانع آنها نمی شوند همچنین مذهبی های معتقد به Andraste هم با دید بازتری به مسائل نگاه می کنند.
در سال 9:40 Dragon با به پا خواستن Circleهای Thedas و تحقیقات Seekerها در Rivain تمام این حرکات و رازها برای Chantry برملا شد و به جادوگران Circle of Dairsmuid لقب مرتد داده و با اعمال Right of Annulment تمامی آنها کشته شدند.
رنگ چهره ها در Rivain قهوه ای و گاهی متمایل به زرد است. در این جا جایگاه اجتماعی با خالکوبی و سوراخ کردن بدن مشخص می شود.هرچه بدن تزئینات بیشتری داشته باشد جایگاه آن فرد نیز بالاتر است.زن سالاری در این جا بسیار رایج است و اکثر مردم زنان را مناسب تر از مردان برای فرمانروایی می دانند.به همین علت بیشتر جوامع در Rivain توسط زنان اداره می شود.
از نظر اقتصادی نیز مردم Rivain علاقه ای به ثروت اندوزی نداشته و رفاه کنونی را به آینده ترجیح می دهند.
 
آخرین ویرایش:

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
Seheron

Seheron بزرگترین جزیره در Thedas بوده که در اقیانوس Boeric واقع در شمال Tevinter Imperium قرار دارد.بیشتر مناطق این جزیره را جنگلهای گرم و مرطوب فرا گرفته است و بزرگترین شهر این جزیره نیز همانند نامش Seheron خوانده می شود.

تاریخ:
در قدیم Seheron جزیی از Tevinter Imperium محسوب می شده و معماریهای باقی مانده از آن دوران نیز گویای این موضوع است.تا این که در سالهای 6:32 Steel تا 6:42 نژاد Qunari پس از گرفتن Par Vollen به Seheron نیز حمله برده و آنجا را تصرف کردند.در طی این 10 سال نه تنها Seheron به طور کامل اشغال شد بلکه حتی قسمتی از زمینهای اصلی Tevinter Imperium نیز به دست Qunariها افتاد اما شرایط این گونه باقی نماند و Qunariها مجبور به عقب نشینی شدند.بزرگترین جنگ دریای تاریخ به نام Battle of the Nocen Sea در همین زمان اتفاق افتاد و باعث شد کشورهای در حال جنگ به بن بستی همه جانبه برسند.
در فاصله زمانی 7:25 Storm تا 7:85 جریان Exalted Marches جدیدی توسط هر دو Chantry اعلام و Imperial Chantry عازم باز پس گیری Seheron شد اما با این که در طی این مدت سه Exalted Marches معرفی شد اما هیچ پیروزی قطعی به دست نیامد.هرچند بالاخره در 7:84 Storm در پایان Exalted Marches سوم جزیره باز در اختیار Tevinter Imperium قرار گرفت.پس از گذشت مدت زیادی Seheron که در حال بازسازی خود از جنگ گذشته بود بار دیگر توسط Qunariها مورد حمله قرار گرفت و این بار به طور کامل از دست Tevinter Imperium خارج شد.
نمونه ای کمپ Qunariها در Seheron:


سیاست:
Seheron یا این که برای Qunariها یک kabethari (مکانی که تسخیر و تبدیل شده و مردمش نیاز به آموزش دارند.) است اما هنوز آنها اقتدار کاملی در این جا ندارند.درگیری هایی با Tevinter Imperium شکل می گیرد و مقاوتهایی صورت میگیرد.به غیر از این دو گروه جنگجویان Tal-Vashoth در شمال جزیره و یاغیهای محلی نیز بر وخامت اوضاع می افزایند.
The Fog Warriors:
برخی از یاغیان محلی Seheron برای مقابله با Qunariها مجبور به متحد شدن و ساخت گروهی به نام Fog Warriors شدند که داستانهای زیادی از قدرت و مخفی کاری این گروه پخش شده است.

فرهنگ:
The Fog Dancerهای این جزیره داستان های زیادی درباره Seheron می گویند.آنها ادعا می کنند Griffonهایی که زمانی در اختیار Grey Wardenها بودند از Seheron می آمدند.آنها از نفرین Nahar که باعث امدن مه شده و قول این که زمانی مه می رود,می گویند.داستانهایی از هجوم چهار باد,مردمانی گم شده که به سزیمنهای شمالی رفتند و قهرمانایی که از الفها آموزش می دیدند.
نبردی که در 8:55 Blessed به وقوع پیوست معماری و شالوده ی Seheron را تقریبا نابود کرد.اکنون قسمت بزرگی از جزیره از اختیار Qunariها خارج شده و محلی هایی که در آن نقاط زندگی می کنند از Tevinter Imperium نیز به همان اندازه Qunariها بیزارند.به همین علت حتی بعضی ها مخصوصا برده های الف با اختیار خود به Qun روی می آورند تا از شر ظلم و ستم طولانی مدت Imperium رهایی یابند.
اکنون الفها نیز پا به پای مهاجمان با اربابان سابق خود می جنگند.
 
آخرین ویرایش:

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
Tevinter Imperium

Tevinter Imperium تنها کشوری در Thedas است که توسط جادوگران اداره می شود,به این رهبران Magister گفته می شود که همه آنها زیر نظری فردی با لقب Imperial Archon هستند.زمانی مردمان این کشور به جای Old Gods,Maker را پرستش می کردند و به نظر می رسد منبع جادوی این Magisterها نیز از همین Old Godها آمده است.به نظر می رسد این تفکر که Magisterها به Golden City رفته و تخت و تاج Maker را تصاحب کنند از Old Godها نشأت گرفته است.اما همین ماجرا باعث وقوع Blight اول و تضعیف Tevinter Imperium شد تا حدی که توسط توسط بربرهای جنوب به رهبری Andraste مورد هجوم قرار گرفت.اکنون این کشور تنها سایه ای از Tevinter Imperium گذشته چه از لحاظ قدرت و چه وسعت است.

فرهنگ:
Tevinter Imperium زمانی بزرگترین کشور در Thedas به شمار می رفت و حتی تا مرزهای Ferelden در جنوب نیز می رسید.اما اکنون مرزهای این کشور بسیار تقلیل یافته و تنها قسمتهایی از شمال را در اختیار دارد.جامعه Tevinter شهرتی فاسد و بسیار بدنام دارد و جاه طلبی و قدرتهای سیاه Magisterهای آن بر سر زبانهاست.در گذشته این Magisterها در Circles of Magiهای قدیم (قبل از شکل گیری فرم امروزیش) بر مردم حکمرانی می کردند و با استفاده از Blood Magic حتی قابلیت نفوذ به رویاها را نیز داشته اند.
با این که در حال حاضر Blood Magic حتی در Tevinter Imperium نیز ممنوع اعلام شده است اما این ممنوعیت در اینجا تنها جنبه ای ظاهری دارد.کسانی که در این نوع جادو مهارت زیادی دارند بین افراد از جایگاه خاصی برخوردارند و حتی مذهبی ترین Magisterها نیز گوشه هایی از این قدرتها را آموخته اند.
جنگ طولانی مدت Tevinter Imperium با Qunariها باعث هجوم صدها پناهنده به پایتخت یعنی Minrathous و تا حدودی کمبود منابع شده است.با گذر زمان حتی این شهر نیز در حال از دست دادن تدریجی شکوه و جلالش است.
درجه بندی در جامعه Tevinter Imperium به سه قسمت تقسیم می شود.تمام شهرواندان عادی که جادوگر نیستند به دسته Soporati تعلق می گیرند.به این افراد اجازه حق مالکیت و خدمت در ارتش داده می شود اما قدرتی در حکومت نداشته و اجازه کسب درجه ای بالاتر از Mother یا Father در Imperial Chantry ندارند.اکثر بازرگانان به این دسته تعلق دارند.اما اگر خانواده ای از درجه Soporati فرزند جادوگری به دنیا بیاورد آن فرزند اجازه ورود به دسته Laetans و جایگاه بالاتر در جامعه را دارد.Laetans جایگاه بعدی و بالاتر از Soporati است که همانطور که اشاره شد به جادوگرانی که از خانواده ی عادی و عاری از جادو و یا خانواده های جادوگر اما بدون ارتباطی با درجه Altus یا Dreamer می آیند,داده می شود.یک سوم Archonهای تاریخ از این درجه بودند.جادوگران Altus به کسانی که از نوادگان Dreamerها یا Magisterهایی که قابلیت صحبت با Old Gods در Fade را داشتند گفته می شود.با این که دیگر Old Godها پرستش نمی شوند اما نوادگان این جادوگران قدرتمند هنوز هم مورد احترام هستند و اکثر اوقات بالاترین درجات را در جامعه بدست می آورند,بیشتر Magisterها از این درجه هستند.نکته جالب توجه این است که در دوره ای از تاریخ این جادوگران Altus به علت نقششان در خلق Blight و آلوده کردن Golden City مورد تمسخر قرار می گرفتند و حتی در زمانی که Tevinter Imperium به دین Andraste روی آورد بسیاری از آنها را گردن زدند.اما دیری نگذشت که باز این افراد جایگاه قدیم خود را یافتند و تبدیل به رده برتر جامعه شدند.
در Tevinter Imperium برده داری و فروش برده های انسان,الف و حتی Qunari کاملا قانونی است اما استفاده از دورفها به عنوان برده زیاد مرسوم نیست زیرا همیشه به آنها برای تهیه Lyrium نیاز است.در زمان اداره Ferelden به دست Teyrn Loghain پس از مرگ شاه Cailan الفهای زیادی از آنجا به Tevinter برای بردگی اعزام شدند.در این جا حتی فردی برای تامین مخارج خانواده اش می تواند خود را به عنوان برده به فروش بگذارد.شورش بردگان نیز چندین بار در تاریخ اتفاق افتاده است و زمانی Kirkwall مقر اصلی برده داری Tevinter بوده اما اکنون یکی از شهرهای اصلی Free Marches محسوب می شود.
اکنون پایه مذهب در Imperial Chantry,Tevinter Imperium است که بعد از ترک عبادت Old Gods تاسیس شد.

تاریخ:
هنگامی که انسانها به سرزمین اصلی Thedas پا گذاشتند قبیله های مختلفی در سراسر آن پخش شدند اما این Tevinter در شهر بندری Minrathous بود که توانست قدرتمندترین باشد.این جا ابتدا توسط سلسله پادشاهان اداره می شود اما دیری نپایید که با بوجود آمدن Court of Magisters در سال -1195 Ancient یا (0 TE) قدرت به Darinius اولین Archon و اضافه کننده Imperium به Tevinter رسید.وی اولین فردی بود که توانست رابطه خوبی با دورفهای Kal-Sharok داشته و به تجارت با آنها بپردازد.در آن زمان گروهی از دورفها تحت نام Ambassadoria همیشه در رده های بالای Tevinter Imperium حضور داشتند تا در رابطه با تجارت مشاوره دهند.با گذر زمان Archon Thalsian ادعا کرد که توانسته است با Old God Dumat ارتباط برقرار کرده و Blood magic را از وی بیاموزد.Thalsian بعد از آن معبدی بزرگ برای عبادت اژدهاها بنا بنهاد که تبدیل به نماد قدرت Imperium شد.وی همچنین رده ی Altus را معرفی کرد که از نظر جایگاه بالاتر از مردمان عادی بودند.
در حین گسترش,اکثر زمینهای Thedas از جنوب تا Fereldan و شرق تا Rivain متعلق به Imperium شد.جتی جاده ای به نام Imperial Highway نیز به منظور متصل کردن تمام امپراطوری به هم شروع به ساخت شد که با زوال Tevinter هیچ گاه این جاده کامل نشد.
در 620-640 TE گروهی از Magisterها با قربانی صدها برده و مصرف دو سوم Lyrium کل امپراطوری توانستند با استفاده از Blood Magic بسیار پیشرفته به طور فیزیکی وارد Fade و Golden City شوند اما تمامی آنها به صورت Darkspawn از آنجا بازگشتند.پس از آن Archdemon Dumat اولین Blight را نزدیک به 200 سال رهبری کرد و باعث ویرانی تضعیف شدید Tevinter Imperium شد تا این که با پیدایش گروهی به نام Blight,Grey Wardens خاتمه یافت.
در 1020 TE با ضعیف شدن Imperium برده ای فراری به نام Andraste به همراه شوهرش Maferath ارتشی از بربرهای فرلدن را به سمت شمال راندند تا به طور کامل Tevinter Imperium را نابود کنند.این حمله اولین Exalted Marches لقب گرفت.در این بین الفها نیز با Andraste همراه شدند تا مشکلات Imperium دوچندان شود اما در نهایت این Andraste و ارتشش بود که به علت خیانت Maferath بعد از چهار سال شکست خورد و خود و سردارانش همه اعدام شدند.هرچند بعدا Archon Hessarian به Andraste ایمان آورد و خیانت Maferath را فاش کرد.
در طی 1150 تا 1120 TE منطقه Rivain جنگی برای استقلال خود علیه Imperium آغاز کرد.با شروع این درگیریها Imperium نه تنها موفق به بازپس گیری Free Marches نشد بلکه در نبرد Battle of Temerin در سال Rivain,1117 TE را نیز از دست داد.
با پایه گذاری Chantry در سال 1195 TE فرهنگ Andraste در تمامی Thedas پخش شد و باعث هرچه کمتر شدن نفوذ Imperium شد.با از دست دادن جنوب بالاخره Tevinter Imperium مجبور به قبول Chantry شد و آن را پذیرفت اما با سنتها و باورهای مخصوص به خود!
بالاخره در 3:87 Towers دولت Imperium راه خود را به طور کامل از Orlesian Chantry جدا کرد و Imperial Chantry مخصوص به خود را زیر نظر جادوگران تاسیس کرد.در طی عصر Black Age تا Exalted Age چندین Exalted Marches از طرف Chantry و Divine سفید علیه Imperial Chantry و Divine سیاه اعلام شد و تنشها بین دو Chantry به بالاترین حد خود رسید.
در 6:30 Steel نژاد Qunariها به Thedas حمله برده و قسمتهای عظیمی از Tevinter Imperium توسط آنها فتح شد.برای بازپس گیری قسمتهای از دست رفته همراه با Exalted Marches,Chantryی نیز توسط Imperial Chantry اعلام شد.حتی در قرارداد صلح Llomerryn Accords نیز تنها Imperial شرکت نکرد و درگیری آنها با Qunariها تقریبا دائمی شد.اکنون نیز این جنگ بر سر جزیره Seheron ادامه دارد.
در 7:34 Storm قدرت سیاسی بار دیگر به Magisterها بازگشت و Archon بعدی تحت نام Nomaran از Circle of Magi انتخاب شد.همچنین قانون جدایی جادوگران از جامعه نیز به طور کامل لغو شد.
طرح یکی از معبدهای Old Gods که اکنون به Circle of Magi تبدیل شده است:


سیاست:
حکومت Tevinter Imperium توسط جادوگران بسیار قدرتمند اداره می شود چیزی که در کشورهای دیگر به هیچ وجه قابل قبول نیست.به اشراف زادگی در این جا بیش از اندازه توجه می شود و برده داری کاملا آزاد است و به نوعی بدون آن Imperium از هم می پاشد.به طوری که هرگاه حتی Archonی نیز آن را غیرقانونی اعلام می کرد به قبل می رسید.قاچاقچیان نیز مکانی بهتر از Imperium برای فروش اجناس خود در بازار سیاهش پیدا نمی کنند.با این که این کشور اکنون سایه ای از گذشته اش است اما هنوز هم بسیار قدرتمند بوده و دارای یکی از قوی ترین ارتشهاست.اگر به خاط جنگ با Qunariها نبود احتمالا اکنون کشورهای جنوب در حال ایستادگی مقابل ارتش Tevinter Imperium بودند.تنوع سربازان در این ارتش بسیار زیاد است و از اقصی نقاط Thedas وجود دارند اما این فیل سواران جنگلهای شمال غربی هستند ک عامل اصلی قدرت این ارتش مخوفند.خود پایتخت یعنی Minrathous نیز توسط سه Golem غول پیکر معروف به Juggernauts محافظت می شود.این شهر در شمالی ترین نقطه Imperial Highway قرار دارد.
Tevinter حتی Chantry و Circles of Magi مخصوص به خود را داشته و توسط یک Divine مذکر اداره می شود که در کشورهای دیگر به Divine سیاه مشهور است.البته اختیارات و و وجود این Imperial Chantry به هیچ وجه توسط Chantry در Orlais قابل قبول نیست و از آن طرف هم Orlesian Chantry,Imperial Chantry و Divine سفید را به رسمیت نمی شناسد.حتی تقویم مورد استفاده Chantry نیز در اینجا کاربردی ندارد.
Magisterها در این جا همواره بر سر قدرت و جایگاه بالاتر باهم رقابت و کشاکش دارند هرچند در مواردی مانند شورش برده ها همه با هم متحد می شوند.جایگاه بالاتر از طریق ثروت بیشتر,قدرتهای جادویی قوی تر و یا جلب حمایت دیگر Magisterها بدست می آید.حتی گاهی برای جلب حمایت دیگران از Forbidden Magic نیز استفاده می شود.برای ورود به جایگاه Magisterی چندین راه وجود دارد.در هر یکی از هفت Circle کشور Magisterی انتخاب می شود.این افراد معمولا یکی از Senior Enchanterها هستند اما هیچ گاه یک First Enchanter نمی تواند انتخاب شود.هر کدام از Grand Clericها و شخص Divine نیز دارای این عنوان هستند.مقام Magisterی می تواند از طریق وراثت نیر به فردی برسد و یا شخصا توسط Archon انتخاب شود.
جانشن Archon نیز معمولا توسط شخص وی انتخاب می شود اما اگر این فرصت برای او پیش نیاید Magisterها از بین افرادی که لقب Magister و سمتی در Imperial Chantry ندارند یکی را انتخاب می کنند.هرچند این قانون که Archon نباید از Magisterها و Imperial Chantry انتخاب شود از Black Age به بعد گذاشته شده است.
Tevinter Imperium و دورفها اتحادی دیرینه محکم دارند که شاید دلیل اصلی آن تجارت Lyrium باشد.دورفهای زیادی در اینجا زندگی می کنند که با اینکه شهروند رسمی به حساب نمی آیند اما با آنها با احترام رفتار می شود.سفارتخانه های زیادی نیز از زمان اتحاد Archon Darinius با پایه گذاران امپراطوری دورفها یعنی Orseck Garal و Endrin Stonehammer وجود دارد که کاملا به شهرهای خود دورفها شبیه است.حتی این سفارتخانه ها تقریبا دولتی جدا برای خود دارند که به Ambassadoria مشهور است.
لباس رزم یکی از جادوگران در ارتش Tevinter Imperium:


شهرها:
Asariel

Carastes

Marnus Pell

Marothius

Minrathous:

پایتخت Tevinter Imperium و بزرگترین شهر تمام Thedas.ساخته شده بر روی جزیره ای سنگی نه چندان دور از ساحل که تنها با یک پل به آن وصل است.این شهر دارای اسکله های فراوان و دخمه های بزرگی است که می توانند غذای یک سال شهر را نیز ذخیره کنند.
پیشینه:
Minrathous یکی از قدیمی ترین مکانهای استقرار انسان در Thedas است و زمانی نیز پایتخت تمام جهان محسوب میشد.این شهر هزاران ساله هنوز هم یکی از ثروتمندترین و با شکوه ترین شهرهای جهان است و بوسیله دیوارهای بلند و Juggernauts محافظت می شود.در طول تاریخ بارها این شهر مورد حمله گروههای مختلف قرار گرفته است اما تا کنون کسی نتوانسته آن را فتح کند.
در -171 Ancient پیامبر Andraste و ارتش بربرها پس از پیروزیهای متعدد و چشم گیر در مقابل Imperium سرانجام از فتح Minrathous باز ماندند و شکست خوردند.
در حین Blight دوم در Divine Age ارتش Darkspawnها به رهبری Zazikel نیز موفق به ورود شهر نشدند.
ارتش عظیم Chantry علیه Imperium در طی Exalted Marches نیز از رسیدن به هدف اصلیشان یعنی فتح شهر بازماندند.
در طی Steel Age نیز Qunariها با این که اکثر مناطق شمال Thedas را گرفته بودند اما موفق به گرفتن پایتخت Imperium نشدند.
در Dragon Age پناهندگان زیادی از جنگ با Qunariها به شهر هجوم برده اند و حتی Minrathous نیز کم کم مشکلات جدی پیدا کرده است.Circle of Magi نیز بر فراز خانه ی مردم عادی Minrathous قد برافراشته تا نشان دهد قدرت در اینجا در اختیار چه کسانی است.

Neromenian

Perivantium

Qarinus

Teraevyn

Vol Dorma

Vyrantium

Ancient Tevene:
Ancient Tevene زبان باستان و تقریبا مرده Tevinter Imperium است که البته بعضی کلمات رایج مانند Maleficar ریشه در آن دارد.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر