با استفاده از تیر و کمان به عنوان سلاح اصلی شخصیت ها موافقید؟

با استفاده از تیر و کمان به عنوان سلاح اصلی شخصیت ها موا


  • مجموع رای دهنده‌ها
    146

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
دوستان عزیز،

من خیلی علاقه مندم که بتونم نظر شما عزیزان رو در خصوص استفاده از تیر و کمان توی بازی ها بدونم. به طور کلی:

آیا اصلا از کنترل تیر و کمان توی بازی ها لذت میبرید؟

ترجیح میدید تیر و کمان سلاح اصلی باشه یا فرعی؟

در صورت اینکه همراه با تیر و کمان یه سلاح دیگه هم وجود داشته باشه شما ترجیح میدید با کدوم مبارزه کنید؟ مثلا تیر و کمان یا پیستول؟

چه نوع کنترلی رو برای تیر و کمان میپسندید؛ آرکید یا معمولی؟ یعنی ترجیح میدید به طور کامل کنترل کمان, زاویه و قدرت, رو در اختیار داشته باشید یا صرف با زدن یک دکمه تیر پرتاب بشه و مطمئن باشید به هدف میخوره؟

به نظر شما جذابیت تیر و کمان تو چیه؟

مبارزه سریع و نفس گیر با تیر و کمان رو ترجیح میدید یا یک ریتم معمولی اما دقیق و حرفه ای؟

بهترین بازی که بهترین استفاده رو از تیر و کمان میکرد چی بوده؟ چرا؟


عزیزانی که این پست رو میخونید، اگه حصوله و کمی وقت بزارید و نظر شخصی خودتون رو در خصوص این سوالات بیان کنید به من کمک زیادی کردید تا بتونم مدولی رو که برای تحقیقم درست میکنم کامل کنم. بنابراین کلا خیلی خوشحال میشم که حتی شده فارق از چهارچوب این سوالات نظرتون رو درباری تیر و کمان به عنوان سلاح یک شخصیت اینجا بگید.

مرسی از همگی
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,373
نام
Majid
کلا موافقم

چه سلاح اولباشه چه سلاح دوم
با همش موافقم

کلا تا الان هر بازی که توش تیر کمون داشته عاشقش شدم
آخریشم TOMB RAIDER بود که یک تحولی توی بازی های تیر کمونی ایجاد کرد
 

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
تیر و کمان های زیادی تو بازی ها دیدم اما به نظر من یکی از جالب ترین ها تیر و کمان Thief 3 بود که تیرهایی با پیکان شیشه ای پر از آب داشت برای خاموش کردن مشعل ها و.. که فوق العاده کاربردی بود

به نظر من تیروکمان حتما باید در دید اول شخص باشه تا حس واقعی رو منتقل کنه.مقداری هم زاویه دار قرار گرفته بشه که مانع دید نباشه و قدرت پرتاب هم با میزان نگه داشتن کلید چپ تنظیم بشه.اما حتما حتما یک دکمه ای هم برای صرف نظر از تیراندازی (ترجیحا کلید راست) قرار داده بشه که نقشه های فرد رو بهم نریزه.
یکی از جالبترین میکس هارو هم بازی اسکایریم داشت به این صورت که شما کمان رو وارد لیست Quick Item میکردید و در میان مبارزه سریعا بین شمشیر و تیر و کمان جابجا می شدید اما در کل به نظر من تیرو کمان باید اسلحه ی دوم باشد
 

kaizershauze

AMOR CTPACTb 信念 RÊVES
کاربر سایت
Jul 6, 2012
14,730
نام
امین رضا
کلاً بستگی داره به بازیش (تو دوران امروزی) یه جایی مثل اسکایریم یا FC3 حضورش خوبه ، یه جایی هم مثل TR کلی به بازی جذابیت میده یه جاهایی هم که اسم نمیبرم بودنش مسخره است...

در کل به عنوان یه سلاح دوم چیز بسیار خوب و لذت بخشیه :D

در مورد کنترلش هم بهترین و لذت بخش ترین کنترلی که دیدم مالِ TR بود :bighug:
 

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
استفاده از سلاح بستگی به لوکشین و نوع دشمنان اون مرحله داره یک مرحله است از یک بازی مجبوری با تیروکمان بری چون سلاح دیگه مانند پیستول باعث فهمیدن موقعیت میشه. تیروکمان که هیمن طوری باهاش بزنی به درد نمی‌خوره روی هدف و قدرت شلیک به هدف دقت بشه بهتره.
بهترین بازی هم TR بود چون منخودم بیشتر از کلاش ترجیحش می‌دادم. جذابیتشم به این است که هدف رو با کمترین ریسک و بی‌صدا تر از سلاح‌های گرم دیگه می‌کشه.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
توی یه بازی 2D چی؟ یعنی کلا بازی که Side Scroll باشه! اینکه شخصیتش تیر و کمان دستش باشه و سریع و چابک چطوره؟ در این شرایط دیگه اول شخص نیست، بنابراین فکر میکنید بازم تجربه تیر و کمان یه تجربه لذت بخش باشه؟
 

AMG

کاربر سایت
Jun 13, 2012
175
من از دید اول شخص خیلی خوب میدونم تجربه جالبیه میتونه در سوم شخص هم دوربین خیلی نزدیک بشه مثل گیرز اف وار
ولی دو بعدی و از بقل زیاد جذاب نیست اونطور کیف نمیده
کرایسس3 خیل باهال بود فارکرای مسخره بود اسکایریم هم زیاد کاربردی نبود ضعیف بود
 

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
در بازی 2D تیروکمان بهتر جواب میده چون همه باید بازی رو سریع رفت و هم اینکه باعث میشه این نوع بازی‌ها هم دچاز تحول بشند.
 

Brightman

کاربر سایت
Jul 25, 2007
616
آیا اصلا از کنترل تیر و کمان توی بازی ها لذت میبرید؟

بله . برای بازیهای سوم شخص اگر زاویه دوربین Over the shoulder باشه چیز جالبی میشه .

ترجیح میدید تیر و کمان سلاح اصلی باشه یا فرعی؟

بسته به تم کلی بازی داره . اگر تیر کمان پاسخگوی نیازم در مخفی کاری سریع باشه چرا که نه ! ولی اگر ریسک ـش بالا بره ترجیه میدم با پیستول مجهز به صدا خفه کن روی سر هدف قفل کنم و از یک گلوله به سر لذت ببرم :d

در صورت اینکه همراه با تیر و کمان یه سلاح دیگه هم وجود داشته باشه شما ترجیح میدید با کدوم مبارزه کنید؟ مثلا تیر و کمان یا پیستول؟

پاسخ بالایی فکر کنم واسه این هم کاربرد داره !

چه نوع کنترلی رو برای تیر و کمان میپسندید؛ آرکید یا معمولی؟ یعنی ترجیح میدید به طور کامل کنترل کمان, زاویه و قدرت, رو در اختیار داشته باشید یا صرف با زدن یک دکمه تیر پرتاب بشه و مطمئن باشید به هدف میخوره؟

بدون شک یه چیزی ما بین این دو ! نه شبیه ساز کامل و نه ارکید مطلق که دیگه لذتی نداشته باشه

به نظر شما جذابیت تیر و کمان تو چیه؟

این بر میگرده به ساختار تکاملی انسان ها :d ! اجداد گرامی ما بشر دو پا ، سلیقه به کار بردند و برای شکار مقداری حرفه ای تر عمل کردند و تم مخفی کاری رو ضمیمه شکار نمودند برای سیر کردن شکم زن و بچه :d

مبارزه سریع و نفس گیر با تیر و کمان رو ترجیح میدید یا یک ریتم معمولی اما دقیق و حرفه ای؟

تجربه شخصیم به خودم نشون داد ! که وقتی دشمن متوجه حضورم میشه ( همون Spotted شدن ! ) اصلا علاقه ای به استفاده از این سلاح بی سر و صدا نداشتم ! ( احتمالا بخاطر نیاز به زمان بردن برای تیر گذاری مجدد و معمولا بدلیل افزایش جنبش دشمنان نتیجتاً افزایش خطا ! ) و سریع سوییچ می کنم به پیستول ( در بازیهای مخفی کاری ) یا Assault Rifle ها ( در عناوین اکشن )

بهترین بازی که بهترین استفاده رو از تیر و کمان میکرد چی بوده؟ چرا؟

توم ریدر جدید عنوان خوبی بود . کرایسیس 3 هم تجربه جالبی نبود بخصوص به خاطر اون شیوه زوم کردن که حالم بد میشد ! ولی سیستم تغییر مهماتش خوب بود و چند بار نیاز بهش پیدا کردم در حالی که در توم ریدر یکی دوبار فقط تیر اتشی یا انفجاری استفاده کردم که ما هم ازش استفاده کرده باشیم دی:
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,508
نام
محمد
اینکه سلاح اصلی باشه یا فرعی که بستگی به سبک بازی و سیستم مبارزات داره ولی به شخصه با وجود تیروکمان تو بازی ها خیلی حال میکنم :D مثلا تیروکمان Crysis 3 یه چیز محشر بود، هم کنترلش هم امکاناتش. تو FC3 هم به همین شکل، تیرهای منفجره و غیره رو میشد بهش اضافه کرد. تو Tomb Raider اگه تعداد دشمن ها کم باشه استفاده از تیروکمان تو مبارزات خیلی حال میده، تو بخش های دیگه بازی هم که کلی کاربرد داشت. در مورد کنترل به نظرم نیمه حرفه ای باشه خیلی بهتره، یعنی اینکه هدف گیری و شدت کشش زه دست خود گیمر باشه، ولی دیگه زاویه پرتاب و اینجور چیزها نداشته باشه که خیلی سخت نشه :D اگه میخوای استفاده از تیروکمان جذاب باشه باید سیستم مبارزات کاملا بهینه باشه، یعنی اینکه نه خیلی شلوغ باشه که فرصت نشه درست هدف گیری کرد، نه خیلی خلوت باشه که با خیال راحت بزنی همه رو بترکونی. یه جورایی متعادل باشه که هم استفاده از تیروکمان لذت بخش باشه، هم اینکه گیمر رو مجبور کنه که درست هدف گیری کنه و با مهارت بره جلو. امکانات اضافی واسه تیروکمان هم خیلی عالیه، با توجه به سبک بازی میشه کلی امکانات اضافی واسش در نظر گرفت که تو بخش های مختلف، کاربردهای گوناگونی داشته باشه. البته اگه بازی 3D باشه که به نظرم سلاح فرعی باشه بهتر جواب میده ولی تو بازی 2D میشه به عنوان سلاح اصلی به کار برد.
 

Captain America

I am become Death, The Destroyer of Worlds
کاربر سایت
Aug 13, 2010
7,101
نام
Jesus
تا قبل TR شاید خیلی موافق نبودم ولی از اون به بعد واقعا یکی از سلاحای محبوبم شد مخصوصا که TR واقعا استفاده ازش فوق العاده بود
اینکه مخفیانه و بدون سر و صدا میشه باهاش کشت واقعا لذت بخشه مخصوصا که هدشات کردن باهاش واقعا لذت دوچندانی داره :D
البته باز تو هر بازی متفاوته به نظرم باز :D
 

Kaiki

کاربر سایت
Feb 1, 2013
1,572
نام
بهنام
تا حدودی موافقم ولی من بیشتر دوست دارم توی بازی های مدرن با تفنگ و توی بازی های سال های پیچ و مهره دوست دارم بیشتر با اسپل و شمشیر و تبر و این جور چیزا کار کنم ولی از tomb raider خیلی خوشم امد
 

m2relax

کاربر سایت
Jun 25, 2011
1,316
نام
Morteza
نمیدونم چی شده که اکثر بازی های سال 2012 و اول 2013 همه تاکید دارن روی استفاده از تیر و کمان:-/!!!؟؟ اصلا کلا واسه من سوال شده ها! بازی های که نام میبرم تیر و کمان دار بودن Farcry 3 و Crysis 3 و Tomb Raider و Dishonored و ..... و جالب اینکه این تیر و کمان به سریال ها و فیلم ها هم رخنه کرده:d نمونه اش سریال Arrow :| کلا به نظر من مسئله ی عجیبیه!/:)
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
کلا به نظر من مسئله ی عجیبیه

اتفاقا اصلا مساله عجیبی نیست. اینجور مدها یجور فد هستن که بخشی از پاپ کالچر یه فرهنگ محسوب میشن. یه سرعت محبوب میشن، دوره حیاتشون رو طی میکنن و بعد سریع از مد میفتن و بازهم یه دوره از مد افتادن دارن و بعد از طی ان دوباره به بورس بر میگردن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر