نقد شما از ویتا

LoverAll

کاربر سایت
Dec 26, 2011
341
نام
علی
خوب،من هم سعی می کنم یک نقدی روی این کنسول دستی داشته باشم و اگه مطلب و یا مطالبی تکراری بود،عذر می خواهم:
یک نکته ای رو اول می گم،اون این هست که با اسمارت فون ها مقایسه نمی کنم.
نکات مثبت(خوبی ها):1-همونطور که دوستان گفتن،ویتا دارای صفحه نمایش خوبی هست که این صفحه 5 اینچ OLED هست که با نگاه کردن به صفحه اش نسبت به نگاه کردن به تلوزیون که کنسول های خانگی رو بازی می کنید،واقعاً لذت می برید.
2-تاچ این دستگاه چه در جلو و چه در پشت،اون طور که نظر کسانی که دستگاه های تاچ داشتند،پرسیدم،عملکرد خوبی داره و کاملاً راضی کننده هست و معلوم هست براش وقت گذاشتن،چون حتی ضعفی کوچیک در تاچ باعث به هم خوردن لذت بازی خواهد شد.
3-داشتن تاچ در پشت دستگاه که گیم پلی جدید و متفاوتی رو نسبت به بقیه کنسول ها(دستی یا خانگی) میده.این ویژگی می تونه برای کسانی که علاقه به گیم پلی متفاوت دارند،خیلی عالی باشه و یا برای کسانی که علاقه ای ندارند،یک چیز اضافه و به درد نخور باشه!
4-داشتن دوربین های خوب.البته از نظر استفاده در گیم پلی و نه از نظر عکس و فیلم.این دوربین ها هم مثل تاچ پشت دنیایی از گیم پلی متفاوت رو به روی گیمر ها باز می کنند.
5-داشتن حسگر های قطبی،سرعت سنج و... با عملکرد و حساسیت خوب.این طور که معلوم هست روی این مورد هم کار شده،چون مثل تاچ،ضعیف بودنش می تونه به گیم پلی ولذت بازی آسیب جدی بزنه.
6-داشتن دو آنالوگ که باعث میشه کنترل روی بازی بیشتر بشه.به عنوان مثال در بازی های اکشن یک آنالوگ برای راه رفتن و یکی برای دوربین،که نبود آنالوگ دوم در PSP باعث ایجاد مشکل در کنترل بازی های اکشن می شد.
7-داشتن بازی های با گیم پلی متفاوت.این مورد به نظر من مثبت و به نظر دوستانی که گیم پلی تکراری می خواهند منفی هست.منظور از گیم پلی تکراری،بازی کردن بازی هایی (اکشنی یا دیگر ژانر ها) مثل COD هست که یک نسخه نسبت به نسخه بعد در حد چند تا مپ و اسلحه تغییر داره.نه اینکه بگم بازی بدی هست ولی گیم پلی تکراری داره.یعنی مثل (به عنوان مثال)Angry Birds نیست که بیاد و یک نوع گیم پلی جدید ارائه بده.
8-داشتن پتانسل بالا که دوستان به اندازه کافی توضیح دادند.
9-دارا بودن App که اگرچه هنوز کم و ناقص هست ولی با توجه به اینکه یک کنسول بازی هست،نسبتاً راضی کننده و مناسب هست و برنامه هایی کاربردی و لازم مثل FB و Youtube رو داره.
10-داشتن دکمه(Button) های خوب.در PSP دکمه بعد از چند سال کارکرد باعث می شد که دکمه یک نوع فرورفتگی پیدا کنند،به عبارتی از ابتدا هنگام فشار دادن اون ها،تا ته به داخل می رفتند و دست به بدنه کنسول می خورد.در ویتا این مشکل رفع شده و اگرچه هنوز چند سال نگذشته که این خوبی معلوم بشه،ولی برای کسانی که PSP داشتن،معلوم هست و در کل دکمه های روان و با عملکرد خوبی داره.
11-داشتن Home Screen مناسب که این امکان رو میده که بتونید رنگ صفحه و یا عکس صفحه رو عوض کنید و آیکون ها رو جا به جا کنید،که از تکراری شدن این صفحه جلوگیری می کنه.
12-امکان انتقال داده(بازی،موزیک،ویدیو)از طریق Wifi علاوه بر USB.
13-پشتیبانی از ویدیو Full HD.که البته این پشتیبانی چند ماه پیش با یک آپدیت ارائه شد.
نکات منفی:
1-سختی استفاده از تاچ پشت وقتی که دو دستتان در دو طرف کنسول قرار داره.منظور از سختی این هست که فضای وسط تاچ پشت خالی می مونه و هیچ کدوم از دست ها به اونجا نمی رسه،مگر اینکه یکی از دست ها رو از یک طرف بر دارید.البته شاید نشه این رو به عنوان بدی گفت،چون راهی نبوده که ازش جلوگیری بشه،به عبارتی مجبور بودند.
2-کمبود بازی هایی که از همه پتاسیل های ویتا استفاده کنه،چه از نظر گرافیکی و چه از نظر گیم پلی.البته احتمال می ره که با مرور زمان این مشکل توسط سونی حل بشه.
3-زیاد بودن آپدیت هایی که اکثراً تاثیر زیادی در عملکرد و ویژگی های اصلی ویتا نداره.
4-آپدیت نکردن باعث می شه که تقریباً هیچ گونه استفاده ای نشه از ویتا کرد.یعنی فقط می شه بازی هایی رو که روی ویتا هست بازی کرد،نه میشه بازی و یا چیزی ریخت،نه میشه به اینترنت وصل شد و یا از امکاناتی که مربوط به اینترنت می شه استفاده کرد مثل آنلاین بازی کردن،استفاده از برنامه های اینترنتی و...
5-اجرا شدن بازی و یا برنامه در 2 مرحله.شما بایستی ابتدا صفحه اول رو با مکث(در حد میلی ثانیه و یا کمتر) ببینید و بعد بتونید اجراش کنید.
6-دانلود نکردن با سرعت اصلی اینترنت.که واضح هست،چون برنامه مدیریت دانلود نداره،سرعتش پایین هست ولی می تونستند از روش IDM استفاده کنند و از همون ابتدا فایل ها تکه تکه دانلود بشن که سرعت به شدت پایین نیاد.
7-نداشتن سروری قوی در بازی های آنلاین.اینطور که من دیدم،سرور های بازی ها برای اینترنت های ما زیاد خوب نیستند که اگه اشتباه نکنم،اون هم بیشتر به خاطر پینگ بالاست و نه سرعت.
8-قطع شدن دانلود در صورت پایین بودن سرعت.این مشکلی هست که در مورد دانلود بازی ها برنامه ها پیش میاد و در مورد آپدیت چنین مشکلی وجود نداره.
9-نداشتن HDMI.که احتمال می رود که در آینده این مشکل حل بشه(یا اگه درست یادم باشه و اشتباه نکرده باشم،در سری های جدیدتر این مشکل حل شده؟!)
10-نیاز به اتصال به اینترنت برای انتقال داده.البته چون امروزه اکثراً ADSL دارند،این مشکل خاصی نیست.
11-نداشتن یک File Manager برای مدیریت فایل ها.
در آخر این نکته رو هم بگم که این کنسول رو به کسانی پیشنهاد می کنم که خواهان گیم پلی متفاوت اند و نه اینکه بخوان که مثلاً COD 4 رو روی ویتا بازی کنن.چون کنسول دستی واسه این جور چیز ها طراحی نشده و اگه کسی همچین چیزی می خواد،پیشنهاد می کنم که ویتا نخره،اگرچه بازی های مثل Killzone و Uncharted براش اومدن ولی باز هم چنین کسانی رو راضی نخواهد کرد.دلیل این قضیه هم واضح هست،چون اولاً اونقدر پتانسیل نداره که بتونه با کنسول های خانگی رقابت کنه و دوماً اینکه در کشور عزیز ما قیمتش خیلی بالاست و با کنسول خانگی رقابت می کنه،در حالی که در بقیه کشور ها یک جور پول تو جیبی هست و از ویتا توی راه و اتوبوس و... استفاده می کنند و نه به عنوان کنسول خانگی(می تونید چند تا سایت خارجی رو مطالعه کنید).
 
آخرین ویرایش:

ijnmko

کاربر سایت
Oct 7, 2011
226
دوستانی که این کنسول رو تا بحال خریداری نکردهاید اطمینان داشته باشید با خریدش اشتباه بزرگی رو مرتکب میشید
1-صفحه تصویرش در محیط های روشن به خاطر انعکاس نور غیر قابل استفادست(فقط بدرد داخل محیط های سربسته میخوره)=در هنگام بازی قابل حمل نیست
2_تاچ پشتش 20%مواقع قابل استفادست اونم اگر در استفادش تمرین کرده باشید(وقت تلف کردن)
3_انالوگ ها دقت کافی رو مثل کنسول خانگی ندارند و بدون کمک در نشانه گیری بازی شوتر اعصاب خورد کنه یا به تمرین نیاز داره(وقت تلف کردن)
4-باطری ضعیفه یا کنسول پر مصرف در کل دقدقه شارژ همیشه احساس میشه
5-بازی ها بسیار بی کیفیت هستند وگرون قیمت. 70 % بازی ها روی اسمارت فون ها هم با کیفیت تصویر بهتر قابل اجراست(تقریبا دو یا سه برار هزینهی یه ipod باید برای کنسول و بازیهای مشترکش هزینه کنید)
6-دستگاه سنگینه وبزرگ توجیب جانمیشه (فقط تو خونه میشه ازش استفاده کرد همونجایی که کنسول خانگیتون هم هست)
7-سیستم امنیتیش هم فوق الاده قویه بگونه ایکه سونی دستگاهی که شما خریدید رو بروی شما قفل کرده(هیچ کاری رو بدون اجازهی سونی نمیتونید بکنید از قفل والدین بدتره)
حقیقتش من جنبهی مثبتی برای این دستگاه پیدا نکردم ولی مطمئنا اگر زمان به عقب برمیگشت حتما نمیخریدمش
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر