آیا نیاز به یک تحول در صنعت بازیسازی احساس می شد ؟

آیا نیاز به یک تحول در صنعت بازیسازی احساس می شد ؟

  • آره ! خیلی هم احساس میشد!

    رای‌ها: 16 36.4%
  • نه ! همینجوریش هم خیلی خوبه!

    رای‌ها: 15 34.1%
  • نمیدونم! باید ببینم چی میشه!

    رای‌ها: 8 18.2%
  • برو بابا تو هم با اون نظر سنجی بی هدفت!!

    رای‌ها: 5 11.4%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    44

Aʍir Rәzʌ

کاربر سایت
May 12, 2008
4,749
درود :)

به نظر من دیگه خیلی وقت بود که بازیهایی کاملا مشابه با هم، فقط با تغییر دادن یکسری عوامل محدود باعث تنوع گیمپلی سطحی بازیها می شدند و با داستان های متفاوت ادعای نو آوری و ... رو داشتن. حالا بعد از گذشت حدود 4 نسل، داریم به سمت کنترل های حرکتی میریم، میخواستم بدونم به نظر شما یک تحول اساسی توی صنعت بازی سازی احساس میشد ؟

به نظر شما بوجود اومدن دستگاه هایی مثل MOVE و Kinect، عوامل خوبی برای تحول هستن ؟

به نظر من که آره ! دیگه همه ی بازیها داشتن به یک سمت و سو میرفتن و چیزی که بازیهارو از هم متمایز میکرد گرافیکشون داشت میشد، نه گیمپلی و جذابیت !

لطفا اسپم ندید و جواب هاتون هم دلیل داشته باشن !
 

Transylvania

کاربر سایت
May 1, 2009
756
نام
شهریار
درود :)

به نظر من دیگه خیلی وقت بود که بازیهایی کاملا مشابه با هم، فقط با تغییر دادن یکسری عوامل محدود باعث تنوع گیمپلی سطحی بازیها می شدند و با داستان های متفاوت ادعای نو آوری و ... رو داشتن. حالا بعد از گذشت حدود 4 نسل، داریم به سمت کنترل های حرکتی میریم، میخواستم بدونم به نظر شما یک تحول اساسی توی صنعت بازی سازی احساس میشد ؟

به نظر شما بوجود اومدن دستگاه هایی مثل MOVE و Kinect، عوامل خوبی برای تحول هستن ؟

به نظر من که آره ! دیگه همه ی بازیها داشتن به یک سمت و سو میرفتن و چیزی که بازیهارو از هم متمایز میکرد گرافیکشون داشت میشد، نه گیمپلی و جذابیت !

لطفا اسپم ندید و جواب هاتون هم دلیل داشته باشن !
سالها استفاده از دسته ها باعث شده که گیمر های زیادی به این نوع دسته ها عادت داشته باشند و خیلی به مزاجشون خوش نیاد که بخوان کنترلر شون رو عوض کنن ... این کاملا واضحه چون وقتی wii به بازار اومد خیلی نزد گیمر های قدیمی تر جدی گرفته نشد ....
بعضی ها میگفتن که گیم ها یک روند تکراری رو پیش میبره که سبک های خاصی هستند که فقط روایت داستاناشون فرق میکنه ....
به نظر من گیمر ها اصلا به این چیزا فکر نمیکنند .... به شخصه حاضرم 1000 بازی از یک سبک و با یک نوع گیم پلی رو بازی کنم به شرطی که داستان گیرایی داشته باشند ...
اما متاسفانه چیزی که باعث شد خیلی ها به این فکر بیفتن که صنعت گیم دچار یک نوع درجا زدن شده بازی های بزرگی بودن که فقط با بهانه ی سودجویی همه ی پتانسیل خودشونو نابود کردن ....
احمقانه هست که سالها منتظر بازی ممورد علاقتون باشید بعد وقتی عرضه میشه با یه افتضاح به تمام معنا رو به رو بشید ... این مورد خیلی از گیمر هارو خسته کرد .... ( نمونه اش همون Pro Street در زمان خودش و بعد از اون Undercover که نشون دهنده ی این بودن که کم کم بازی ساز ها گیمر هارو دارن از یاد میبرن )
وگرنه چرا در زمان ps2 و xbox کسی خیلی روی تحول دسته ها مانور نداد .... چون سازنده ها انقدر شعور داشتن که فقط به خاطر سود جویی محض بازی رو عرضه نکنند ....
اون موقع بازی های لذت بخش زیادی بودند که باعث میشد حتی گیمر ها به کنترلر هاشون فکر هم نمیکردند چه برسه به این که بخوان تحول های بنیادی توش ایجاد کنن ....
گذشته از گیمر های معمولی .... افرادی هستند که تا حالا پای دستگاه های بازی نشسته بودند و بعد از اینکه کنترلر های جدید به بازاز اومد تقریبا از اونها خوششون اومد ( اما نه به عنوان گیمر بلکه به عنوان کسی که میخواد یک ساعت از وقتشو یه جوری بگذرونه و به داستان بازی ها و ... اهمیتی نمیده ) ... این افراد با کنترلر های قدیمی بیگانه هتند و اصلا خوششون نمیاد که چیزی به نام دسته ی بازی رو توی دستاشون بگیرن .... برای همین تحول هایی مانند kinect و moveو حتی wii همه برای آنهاست ...
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,755
نام
مراد حلیمی
بازیهای ویدیویی تکنولوزی هستن و یه تکنولوزی همیشه در حال پیشرفت بعد از چهار نسل بالاخره بازیها اینقدر قوی شدن که گرافیک و داستان قابل قبولی ارایه بدن و میشه گفت تا حدی پیشرفت کردن...ولی کنترلر ها از همون نسل اول تغییر چشمگیری نداشتن در نتیجه خیلی خوبه که این مقوله کنترلها هم به همراه بقیه عوامل بازیسازی پیشرفت کنه.

مطمینا این کنترلها در آینده خیلی جا می افته و میتونه آغازگر یه تحول خیلی جدی و عمیق باشه......مخصوصا از نسل بعد
 
آخرین ویرایش:

idahadi21

کاربر سایت
Sep 8, 2008
1,930
نام
هادی
به نظرم علاوه بر بازی های موجود در بازار سازندگان باید بازی هایی مثل heavy rain بسازن .... حتی بازی هایی شاهکار با گرافیک و game play خوب بعد مدتی خسته کننده میشن(حداقل برا من) ..
بهتره با ساختن بازی های مثل heavy rain صنعت بازی سازی رو به سینما نزدیک تر کنن...
 

Noirique

کاربر سایت
Jan 17, 2009
3,179
نام
امیرحسین
از نظر من باید یک تلنگر اساسی به بازیسازها داده بشه .
باید صنعت بازیسازی فقط جنبه ی اقتصادی نداشته باشه و به جایی برای به رخ کشیدن هنر بازی ساز ها باشه .

Move و Kinect و Wii Mote باعث بیشتر گند خوردن به این صنعت میشن .( البته بازیهایی هم هستن که استثنا محسوب میشن مثل Epic Mickey )
 

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
بله . به نظر من باید به عقب برگشت ! چون در این نسل تنها چیزی که پیشرفت کرد گرافیک بود . ولی بازی های نسل قبل کجا اینها کجا ! گرافیک جای داستان، موسیقی، گیم پلی و.... گرفت .

حتی بازی های قبلی رو هم که در این نسل قسمتهای بعدشون رو دیدم معمولا با نابودی اون سری برخوردن نمون Splinter Cell یا Far Cry یا POP، Silent Hill، Resident Evill .... کلا تعداد بازی های خوب این نسل نسبت به گذشته اصلا قابل حساب نیست .
 

semejpc

کاربر سایت
Dec 26, 2008
1,605
نام
سهیل
به نظر من تحول توی بازی‌ها لازمه
نوآوری‌ها در بازی‌ها داره کمرنگ می‌شه
ولی فکر نکنم بشه از راه کنترلر های جدید به این تحول دست یافت
 

Apóllōn

کاربر سایت
Apr 5, 2010
2,244
نام
Arash
به نظر شما بوجود اومدن دستگاه هایی مثل MOVE و Kinect، عوامل خوبی برای تحول هستن ؟
میتونن عوامل خوبی باشن به شرطی که بازی هایی که برای اونها ساخته میشه نواورانه و همراه با خلاقیت باشه به طوری که بتونه تمامی بازکن ها به خصوص hardcore هارو راضی کنه و اونوقته که با عرضه بازی های خلاقانه و با سبکی جدید برای این دستگاه ها خود به خود تحول خوبی رو ایجاد میکنه
 

Transylvania

کاربر سایت
May 1, 2009
756
نام
شهریار
میتونن عوامل خوبی باشن به شرطی که بازی هایی که برای اونها ساخته میشه نواورانه و همراه با خلاقیت باشه به طوری که بتونه تمامی بازکن ها به خصوص hardcore هارو راضی کنه و اونوقته که با عرضه بازی های خلاقانه و با سبکی جدید برای این دستگاه ها خود به خود تحول خوبی رو ایجاد میکنه
مشکل اینه که کلا طبیعت این کنترلر های جدید ضد گیمر های hardcore هستش ....
به نظر من با realistic کردن هر چه بیشتر بازی ها میشه حسابی بازار گیم رو متحول کرد ... مثلا GTA IV قدم بزرگی در این امر بود .... اگه روی این امر کارهای لازم انجام بشه میتونیم روزی رو ببینیم که واقعا میشه هر کاری رو توی یه بازی انجام داد....
 

FrankinG

... Cortana
کاربر فعال
Jun 5, 2008
3,489
نام
Ali
احساس میشه عجیبم احساس میشه !

از نظر من گند زده شده به گیم و گیم سازی ! صحنه رقابت اقتصادی شده تا رقابت از نظر هنر !

برای مثال 3 نسل قبل زمانی که میکرو و سگا وارد بازار شدن نه گرافیک خفن داشتن نه گیم پلی خوف و و و ....!

ولی با این حال من از بازی کردن مثلا ماریو میکرو چنان لذتی میبردم که خندم میگرفت ... حس عجیبی بود !

ولی الان بازیهای بزرگی برای من مثل U2 .AW.GOW 3.GEOW2.INFAMOUS.NARUTO.و ....

فقط به یک (WOW) از دیدن منابع هیجان بازی ختم میشه و اون لذت واقعی رو نمیبرم.

در کل بنظر من اگر چه صنعت گیم روز به روز از نظر "ظاهری" پیشرفت میکنه و لی از نظر باطن بازی که "لذت" رو به ارمغان میاره و هنر بازیساز رو نشون میده پوچی هست و بس !:(
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
اقایون از کجا میدونین مثلا کینکت برای هاردکور ها نیست ؟
بزارین از عرضش یه مدتی بگذره بعد در این مورد قضاوت کنین
یه زمانی می گفتن بازی های 3D (محیط بازی منظورم هست از لحاظ ارتفاع و طول و عرض ) به درد کسایی میخوره که فقط میخوان وقت تلف کنن اما دیدین وقتی که بازی ها به یه محیط 3 بعدی رسیدن یه سبک جدید به نام FPS رو کار اومد
پس زود زود قضاوت نکنین و من میگم صبر کنیم و نتیجه رو حدس نزنیم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر