Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
خیلی جالب بود من خودم اگر نگم همه اما 90 درصد لگ های بازی رو کامل خوندم حتی اونایی که مربوط به اسلحه و معرفی هیولاها هست. جزئیات و داستانی که از توی این لگ ها فهمیدم بشدت منو تحت تاثیر قرار داد. البته من خود هم به شخصیت ساموئل هیدن بسیار علاقمند شدم و (اسپویلر) نمیخواستم آخر باهاش روبرو بشم همونطور که خودشم آخر داستان خیلی قشنگ پاسخ داد im not a villan in this story (اسپویلر)

مثلا تو یکی از لگ های در مورد قدرت آرجنت انرژی نوشته بود که یک میزان کوچک از این انرژی مثلا به اندازه یک باتری 24 ولت (باتری کامیون و ماشین سنگین) میتونه بیشتر از 12000 مگاوات ساعت انرژی تولید کنه. این میزان برای تامین برق کل محله یک شهر بزرگ مثلا منطقه 12 تهران برای چند ماه کفایت میکنه. ضمنا نوشته بود که آرجنت انرژی در بحث علوم در بخش نظریه میدان انرژی روحانی یا spiritual energy field theory ، به اختصار SEFT یا سفت طبقه بندی میشه. حالا خود اینکه آرجنت انرژی چجوری کشف شد و چجوری تحلیل شد بماند، البته این موضوعات هم بسیار جالب، مختصر و مفید توضیح داده شده.
خیلی جالب بود:) کلا داستان رو جوری به تحریر درآوردن که اگه دنبالش کنی عطشت شدیدا واسه نسخه بغدی زیاد میشه، برای من فوق العاده بود داستانش.
البته بعید میدونم تا ۳ ۴ سال دیگه حداقال خبری از بازی بشه، این id تا بازی بسازه و دستمون برسه جونمون به لب میرسه، حالا حالاها نباید منتظر بود:D.
 
  • Like
Reactions: jetalpha

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
یه چیز جالب راجب این بازی :D اگه طرفدار بازیهای رومیزی هستین کمپانی fantasy flight games داره بازی رومیزی doom رو میسازه که ظاهرا اواخر امسال عرضه میشه و قابلیت بازی کردن ۲ تا ۵ نفره رو بین دو گروه سربازا و شیاطین در اختیار بازیکنا میزاره، روند بازی تاکتیکی هست.
اینم عکسش:
88c77d6d-9789-4b8d-98d2-132c0dcd7fd0.jpg
 

-Poormaz-

کاربر سایت
Oct 6, 2009
4,097
نام
پوریا
حدود 3 ساعت بازیش کردم. یکی از گرونترین بازی هایی بود که توی استیم دیدم ( چه استور روسیه چه هند) .خدا رو شکر بازی کرک شد و دیدم که چطور بازی هست. جدا که خیلی افتضاحه. نه داستانی داره نه معلوم نیست قراره چیکار کنی. یادمه دوستان به Division گیر میدادن که داستان نداره. این بازی دست اون رو از پشت بسته. اصلا داستان درست درمونی نداره. کلا باید یه کار رو هی ادامه بدی: بکش، برو منطقه ی بعد، دوباره بکش ، همین رو هی تکرار کن.
 
  • Like
Reactions: Polaris

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
حدود 3 ساعت بازیش کردم. یکی از گرونترین بازی هایی بود که توی استیم دیدم ( چه استور روسیه چه هند) .خدا رو شکر بازی کرک شد و دیدم که چطور بازی هست. جدا که خیلی افتضاحه. نه داستانی داره نه معلوم نیست قراره چیکار کنی. یادمه دوستان به Division گیر میدادن که داستان نداره. این بازی دست اون رو از پشت بسته. اصلا داستان درست درمونی نداره. کلا باید یه کار رو هی ادامه بدی: بکش، برو منطقه ی بعد، دوباره بکش ، همین رو هی تکرار کن.
خب البته نظرات راجب بازی ها متفاوته و تجربه شما از بازی هم کاملا محترمه ولی این بازی تقریبا ازتمام سایت ها و مجلات معتبر نمرات فوق شاهکار گرفت نمونش:
Giant bomb :100/100
gams radar"100/100
edge:90/100
destructoid"90/100
game spot "80/100
و....
جالبه که نمرات یوزرها به بازی توی سایت متا هم عالیه و میانگین 8.3/10 رو داره که کمتر بازی ای این حد رضایتمندی از محصول از سمت کاربرا رو میشه توش دید.
البته این آمار و ارقام به هیچ وجه شاخص تعیین کیفیت یه بازی برای من نیست و همیشه و همه جا هم گفتم نمرات بیشتر از جنبه تجاری میتونه موید موفقیت یه محصول و بازی باشه و ابدا برای من پارامتری برای محاسبه کیفیت یه بازی نیست ( مثلا بازی quantum break که نمرات صرفا خوبی گرفت نه شاهکار ولی برای من جزو شاهکارهای کل صنعت گیم محسوب میشه از ایده تا گیم پلی، همش) ولی، من نظرات کاربرا و نقدهاشون توی سایت های معتبر مثل reddit و game spot و .... رو هم که میخوندم شدیدا مثبت بوده راجب بازی، مثلا توی همین سایت گیم اسپات خیلی از کاربرا نسبت به نمره سایت معترض بودن و اونو با overwatch مقایسه کردن مثلا و از اینکه گیم اسپات به اون بازی 9 داده و به doom نمره 8 رو داده خیلی تعجب کردن و معترض بودن و یا مثلا خیلیا اونو بهترین شوتر این نسل و این چند سال و حتی بعضیا بهترین بازی امسال میدونن. تمام این صحبت ها به کنار، اصل خود بازی هست و باید راجبش بگم خود من از مخالفای شدید تغییر وضعیت بازی نسبت به شماره 3 بودم و با اینکه با نسخه های کلاسیک زندگی کردم ولی نسخه 3 رو از اونا جلوتر میدونستم ولی این بازی جدا توی طراحی یه چیز عجیب غریبیه. ببینید اصلیت doom گانینگ و گیم پلی سریع و خشنشه، اصلا تمام شهرت این بازی برای همینه، ولی راجب این بازی بهترین عبارتی که میتونم به کار ببرم سهل و ممتنع بودن بازیه، یعنی هر کس با هر درجه از سواد و سلیقه باشه میتونه از بازی لذت ببره، اگه عاشق کشتار و نان استاپ بودن گیم پلی هستین کاملا satisfy میشین، اگه دنبال جنبه های داستانی و رمز و رازهای گیم پلی و داستان هم باشین بازم کاملا ارضاتون میکنه، که در نوع خودش واقعا جالب توجه هستش. اینو بگم که داستان این شماره نه تنها توی این سری بلکه بین بازی های ژانر شوتر اول شخص جزو بهترین هاست ، کافیه دنبالش کنید، اینقدر کشش و جذبه داره که راحت تا آخر بازی همراهتون کنه و عطشتون رو برای نسخه بعدی 10 برابر کنه. فقط موردی که مطرحه روند بیان این داستانه، اگه عاشق ست پیس ها و میان پرده های هالیوودی و با کارگردانی بالا هستین به هیچ وجه راه رو درست نیومدین، باید برید از بازی هایی مثل uncharted و call of duty و... لذت ببرین که اوج هنر کارگردانی و روایت داستانی توی بازی ها هستن، برید اونا رو تجربه کنید که از این حیث شگفت انگیزتر و عالی تر از فیلم های هالیوودی هستن حتی، مخصوصا عناوین ناتی داگ که شاهکارن.این بازی یه بازی اولد اسکول ، بسیار خشن، تخیلی با جنبه های شیطانی و شدیدا گیم پلی محور هست و خب خیلی طبیعیه که خیلی ها هم باهاش حال نکنن. و چیزی که متوجه شدم تفاوت میزان علاقه مندی گیمرهای ایرانی و خارجی نسبت به این بازی هست، فرم کلی خشونت و جنبه های satanic بازی خیلی بیشتر باب طبع گیمرای خارجی هست تا گیمرهای ایرانی:D، اینو خیلی راحت میشه فهمید.
 
آخرین ویرایش:

-Poormaz-

کاربر سایت
Oct 6, 2009
4,097
نام
پوریا
خب البته نظرات راجب بازی ها متفاوته و تجربه شما از بازی هم کاملا محترمه ولی این بازی تقریبا ازتمام سایت ها و مجلات معتبر نمرات فوق شاهکار گرفت نمونش:
Giant bomb :100/100
gams radar"100/100
edge:90/100
destructoid"90/100
game spot "80/100
و....
جالبه که نمرات یوزرها به بازی توی سایت متا هم عالیه و میانگین 8.3/10 رو داره که کمتر بازی ای این حد رضایتمندی از محصول از سمت کاربرا رو میشه توش دید.
البته این آمار و ارقام به هیچ وجه شاخص تعیین کیفیت یه بازی برای من نیست و همیشه و همه جا هم گفتم نمرات بیشتر از جنبه تجاری میتونه موید موفقیت یه محصول و بازی باشه و ابدا برای من پارامتری برای محاسبه کیفیت یه بازی نیست ( مثلا بازی quantum break که نمرات صرفا خوبی گرفت نه شاهکار ولی برای من جزو شاهکارهای کل صنعت گیم محسوب میشه از ایده تا گیم پلی، همش) ولی، من نظرات کاربرا و نقدهاشون توی سایت های معتبر مثل reddit و game spot و .... رو هم که میخوندم شدیدا مثبت بوده راجب بازی، مثلا توی همین سایت گیم اسپات خیلی از کاربرا نسبت به نمره سایت معترض بودن و اونو با overwatch مقایسه کردن مثلا و از اینکه گیم اسپات به اون بازی 9 داده و به doom نمره 8 رو داده خیلی تعجب کردن و معترض بودن و یا مثلا خیلیا اونو بهترین شوتر این نسل و این چند سال و حتی بعضیا بهترین بازی امسال میدونن. تمام این صحبت ها به کنار، اصل خود بازی هست و باید راجبش بگم خود من از مخالفای شدید تغییر وضعیت بازی نسبت به شماره 3 بودم و با اینکه با نسخه های کلاسیک زندگی کردم ولی نسخه 3 رو از اونا جلوتر میدونستم ولی این بازی جدا توی طراحی یه چیز عجیب غریبیه. ببینید اصلیت doom گانینگ و گیم پلی سریع و خشنشه، اصلا تمام شهرت این بازی برای همینه، ولی راجب این بازی بهترین عبارتی که میتونم به کار ببرم سهل و ممتنع بودن بازیه، یعنی هر کس با هر درجه از سواد و سلیقه باشه میتونه از بازی لذت ببره، اگه عاشق کشتار و نان استاپ بودن گیم پلی هستین کاملا satisfy میشین، اگه دنبال جنبه های داستانی و رمز و رازهای گیم پلی و داستان هم باشین بازم کاملا ارضاتون میکنه، که در نوع خودش واقعا جالب توجه هستش. اینو بگم که داستان این شماره نه تنها توی این سری بلکه بین بازی های ژانر شوتر اول شخص جزو بهترین هاست ، کافیه دنبالش کنید، اینقدر کشش و جذبه داره که راحت تا آخر بازی همراهتون کنه و عطشتون رو برای نسخه بعدی 10 برابر کنه. فقط موردی که مطرحه روند بیان این داستانه، اگه عاشق ست پیس ها و میان پرده های هالیوودی و با کارگردانی بالا هستین به هیچ وجه راه رو درست نیومدین، باید برید از بازی هایی مثل uncharted و call of duty و... لذت ببرین که اوج هنر کارگردانی و روایت داستانی توی بازی ها هستن، برید اونا رو تجربه کنید که از این حیث شگفت انگیزتر و عالی تر از فیلم های هالیوودی هستن حتی، مخصوصا عناوین ناتی داگ که شاهکارن.این بازی یه بازی اولد اسکول ، بسیار خشن، تخیلی با جنبه های شیطانی و شدیدا گیم پلی محور هست و خب خیلی طبیعیه که خیلی ها هم باهاش حال نکنن. و چیزی که متوجه شدم تفاوت میزان علاقه مندی گیمرهای ایرانی و خارجی نسبت به این بازی هست، فرم کلی خشونت و جنبه های satanic بازی خیلی بیشتر باب طبع گیمرای خارجی هست تا گیمرهای ایرانی:D، اینو خیلی راحت میشه فهمید.
اول دمت گرم بابت گفتن نظرت. جامع و عالی بود و تمامی حرفات رو قبول دارم ولی در مورد داستان DOOM نه. اشتباه نکن من دنبال بازی با کات سین و سینماتیک و .. نیستم. دنبال داستان و نحوه روایت اش هستم. شماره 3 به شدت عالی بود. یعنی معرکه بود. حتی بسته مکمل بازی هم خوب بود. داستان عالی. شروع خوب. حتی معرفی دشمنانت هم عالی بودن. ولی این یکی خیلی بده. در مورد گیم پلی که هیچی. بکش و برو جلو. یه شوتر خالص. اگه کسی دوس داشته باشه واقعا عالیه. ولی من دنبال محتواهای دیگه هم هستم. نحوه روایت داستان خوب نیست و هنوزم کلیشه ایه. " 80 درصد مردم توی مریخ یا تبدیل شدن به این موجودات یا توسط همین موجودات کشته شدن!!!!!" بهتر نبود بعد از چهار نسخه از این بازی یه کم بیشتر روی روایت داستان کار میکردن؟ نمیدونم شاید من به واسطه شماره سوم انتظارات بالای ازش داشتم. لامصب Doom 3 خیلی عالی بود. بخدا مکس پین 3 هم همش سراسر اکشن خفن بود ولی مثل این نبود. سر و ته داشت. دیگه سازنده فهمیده بود بعد از سه قسمت چیکار کنه که هنوز جذاب باشه. کلا این بازی حس Doom رو بهم القا نمیکنه. در کل اگه دنبال اکشن و بکش بکش و همینا هستید بهترین بازی سال هست. ولی از جهات دیگه نمره ی پایینی بهش میدم.
 
  • Like
Reactions: uriel

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
اول دمت گرم بابت گفتن نظرت. جامع و عالی بود و تمامی حرفات رو قبول دارم ولی در مورد داستان DOOM نه. اشتباه نکن من دنبال بازی با کات سین و سینماتیک و .. نیستم. دنبال داستان و نحوه روایت اش هستم. شماره 3 به شدت عالی بود. یعنی معرکه بود. حتی بسته مکمل بازی هم خوب بود. داستان عالی. شروع خوب. حتی معرفی دشمنانت هم عالی بودن. ولی این یکی خیلی بده. در مورد گیم پلی که هیچی. بکش و برو جلو. یه شوتر خالص. اگه کسی دوس داشته باشه واقعا عالیه. ولی من دنبال محتواهای دیگه هم هستم. نحوه روایت داستان خوب نیست و هنوزم کلیشه ایه. " 80 درصد مردم توی مریخ یا تبدیل شدن به این موجودات یا توسط همین موجودات کشته شدن!!!!!" بهتر نبود بعد از چهار نسخه از این بازی یه کم بیشتر روی روایت داستان کار میکردن؟ نمیدونم شاید من به واسطه شماره سوم انتظارات بالای ازش داشتم. لامصب Doom 3 خیلی عالی بود. بخدا مکس پین 3 هم همش سراسر اکشن خفن بود ولی مثل این نبود. سر و ته داشت. دیگه سازنده فهمیده بود بعد از سه قسمت چیکار کنه که هنوز جذاب باشه. کلا این بازی حس Doom رو بهم القا نمیکنه. در کل اگه دنبال اکشن و بکش بکش و همینا هستید بهترین بازی سال هست. ولی از جهات دیگه نمره ی پایینی بهش میدم.
خب رویکرد شماره 3 نزدیک کردن این سری بازی به شاخصه های روز بازیسازی اون موقع بود و بیشتر سعی داشتن بازی رو رئال تر و واقعی تر بکنن، داستان شماره 3 هم خوب بود ، برای doom عالی بود و زمان خودش حرکتای سینمایی و کارگردانی قابل قبولی هم داشت، من خودم همونطور که گفتم خیلی شدید طرفدار رویکرد شماره 3 بودم و هستم ولی خب این رو هم باید گفت که شماره 3 ایده آل اکثر طرفدارای قدیمی این سری نبود، طرفدارای این سری سطح خشونت و گان پلی ای شبیه چیزی که توی نسخه 2016 دیدیم از این بازی انتظار دارن. doom های کلاسیک دو تا مولفه داشتن به نظرم، اولی گان پلی و سرعت اکشن بالا و دومی تنش و ترس ، سازنده ها توی دو شماره اخیر بازی برای هر کدوم از این دو بازی روی یکی از این دو مولفه فوکوس کردن، شماره 3 رو با سطح وحشت بالا و اتمسفر خفقان آور ساختن (مولفه دوم) و شماره جدید رو برپایه گان پلی و سرعت نبردهای بالا (مولفه اول). این شماره جدید doom از حیث گیم پلی همون گیم پلی سرعتی نسخه های کلاسیک با سطح اکشن فوق خشن رو اتخاذ کرد (با حفظ پایبندی به دنیای تاریک و همیشگی doom )، که خب دلیل اصلی موفقیت و فروششم همین بوده.
مطلب دیگه اینکه max payne 3 یه ادامه و سیکوئل برای نسخه های قبلیش بود، برای همین سطح بازی و المان هاش در راستای ادامه داستان و ... چیده شد ولی این doom جدید اصلا برداشت جدید و دوباره سازی و بازگشت از نقطه شروع برای این فرنچایز بوده، id سعی داشته دوباره به مخاطبای جدیدتر و جوان تر بگه که doom اصلا چی بوده، یه جور ارائه و به روز رسانی قدیم نسخه های کلاسیک محسوب میشه، واسه همین داستان شبیه نسخه های گذشته هست، چون اساسا سیکوئل محسوب نمیشه و reboot همون نسخه های کلاسیک رو با خط داستانی جدید در راستای جهان doom مشاهده کردیم.
مطلب آخر راجب داستان، حتما دیتالوگ های بازی رو بخون همشو، به دیالوگ ها گوش کن، و اون هولوگرام هارو دنبال کن، خیلی زیاد نیستن البته و محدودن ولی با دنبال کردنشون متوجه میشی داستان این نسخه فوق العادس، برای من کاملا فرای انتظار از این سری بود، قشنگ توی مغز و مخیله آدم رسوب میکنه و کلی ایده و پیش بینی برای نسخه های بعد به ذهنت میندازه:D برای من خیلی جالبه که id کوچکترین مانوری روی داستان این بازی نداد ولی برای من و خیلی از بازیکن ها این شماره doom بهترین برای این سری و یکی از بهترین ها حداقال توی این چند سال اخیر بوده در ژانر خودش.
 
آخرین ویرایش:

rockstar 69

کاربر سایت
Aug 11, 2011
784
نام
علی محمد
اول دمت گرم بابت گفتن نظرت. جامع و عالی بود و تمامی حرفات رو قبول دارم ولی در مورد داستان DOOM نه. اشتباه نکن من دنبال بازی با کات سین و سینماتیک و .. نیستم. دنبال داستان و نحوه روایت اش هستم. شماره 3 به شدت عالی بود. یعنی معرکه بود. حتی بسته مکمل بازی هم خوب بود. داستان عالی. شروع خوب. حتی معرفی دشمنانت هم عالی بودن. ولی این یکی خیلی بده. در مورد گیم پلی که هیچی. بکش و برو جلو. یه شوتر خالص. اگه کسی دوس داشته باشه واقعا عالیه. ولی من دنبال محتواهای دیگه هم هستم. نحوه روایت داستان خوب نیست و هنوزم کلیشه ایه. " 80 درصد مردم توی مریخ یا تبدیل شدن به این موجودات یا توسط همین موجودات کشته شدن!!!!!" بهتر نبود بعد از چهار نسخه از این بازی یه کم بیشتر روی روایت داستان کار میکردن؟ نمیدونم شاید من به واسطه شماره سوم انتظارات بالای ازش داشتم. لامصب Doom 3 خیلی عالی بود. بخدا مکس پین 3 هم همش سراسر اکشن خفن بود ولی مثل این نبود. سر و ته داشت. دیگه سازنده فهمیده بود بعد از سه قسمت چیکار کنه که هنوز جذاب باشه. کلا این بازی حس Doom رو بهم القا نمیکنه. در کل اگه دنبال اکشن و بکش بکش و همینا هستید بهترین بازی سال هست. ولی از جهات دیگه نمره ی پایینی بهش میدم.
دوست عزیز این بازی داستان داره داستان خوبی هم داره منتها روایت داستان مثل نسخه ۳ انچنان مستقیم نیست و همونطور که دوستمون گفتن شما باید با Datalog ها داستان رو بفهمی.
میتونی به ردیت بری و Theory های مطرح شده راجع به بازی رو بخونی.
البته قبلش یه بار با دقت بازی رو تموم کن مطمین باش به حرف من میرسی.
 
  • Like
Reactions: uriel and -Poormaz-

ⓘceғℓoฬer

کاربر سایت
Dec 10, 2011
1,187
نام
Mahdi D.K
واقعا بازیش حرغ نداره پولی که به خودش دادم و دانلود 53 گیگی دیتاش و اشغال 64 گیگ روی هارد بزاریم کنار واقعا snap map بازی بیش از اندازه جالبه خودت هر مدی میسازی بساز با هر تعداد دشمن با قدرت های متفاوت و مپ رو پر کن با اپجکت های بسیار متنوع واقعا بازیش ارزشمنده اگر کسی اهل این سبک باشه ایرادی نمی تونه بگیره

Sent from my HTC using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: uriel

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,730
نام
رضا.آ
تو یکی از مراحلش موندم .
بعد از گرفتن اون تفنگ خفنه از ی راهرو میاد بیرون و ی در جلوت باز میشه دوتا گاو :)) دقیقا دوتا گاو با کلی اسکلت میان سمتت و بعد وارد ی ساختمان دو طبقه میشه که توسط دوتا سیاه چاله بهم راه داره به محض کندن اون چشم هرچی موجود توی بازی تا حالا بوده میریزن سرت در آخر بعد از کشتن همه ی دکمه رو میزنی و دوتا نره غول می افتن به جونت اینجا دیگه نه تیر داری نه جایی برای فرار هست ! x_x
کسی به اینجا رسیده ؟
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
تو یکی از مراحلش موندم .
بعد از گرفتن اون تفنگ خفنه از ی راهرو میاد بیرون و ی در جلوت باز میشه دوتا گاو :)) دقیقا دوتا گاو با کلی اسکلت میان سمتت و بعد وارد ی ساختمان دو طبقه میشه که توسط دوتا سیاه چاله بهم راه داره به محض کندن اون چشم هرچی موجود توی بازی تا حالا بوده میریزن سرت در آخر بعد از کشتن همه ی دکمه رو میزنی و دوتا نره غول می افتن به جونت اینجا دیگه نه تیر داری نه جایی برای فرار هست ! x_x
کسی به اینجا رسیده ؟
عکسش رو میتونی بزاری؟! یا اسم مرحله رو بگو، توی titan realm هستی؟! اون دوتا نره غول(:D) hell guardian ها منظورته؟! یه عکس بزار تا ببینم کجا رو میگی :D
 
  • Like
Reactions: Annunaki ™

MaTrix PouYa

! The Berserker
کاربر سایت
Jul 27, 2008
3,276
نام
Pouya
تو یکی از مراحلش موندم .
بعد از گرفتن اون تفنگ خفنه از ی راهرو میاد بیرون و ی در جلوت باز میشه دوتا گاو :)) دقیقا دوتا گاو با کلی اسکلت میان سمتت و بعد وارد ی ساختمان دو طبقه میشه که توسط دوتا سیاه چاله بهم راه داره به محض کندن اون چشم هرچی موجود توی بازی تا حالا بوده میریزن سرت در آخر بعد از کشتن همه ی دکمه رو میزنی و دوتا نره غول می افتن به جونت اینجا دیگه نه تیر داری نه جایی برای فرار هست ! x_x
کسی به اینجا رسیده ؟
باید قبله اینکه اون دکمه را بزنی بری اطراف را بگریدی و مهمات جمع کنی سعی کن از laser gun ذخیره داشته باشی اونجا به دردت میخوده باید سریع ناکارشون کنی نباید فرصت بدی بعدش هم دیگه مرحله تمومه !
 
  • Like
Reactions: Annunaki ™

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,730
نام
رضا.آ
اون laser gun لعنتی کلا 3 تا تیر داره دوتاش همون اول باید هدر بشه بعدم کلا اسلحه غیب میشه و دیگه نمیشه انتخابش کرد !
البته من قبل آپدیت بازی کردم و هنوزم آپدیتش نکردم !
مشکل اینجاست که به اون دو تا HELL GATE ها میرسه دیگه هیچی مهمات نیست !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر