تو بحث قبلی هرفیلمی رو من به عنوان یک اثر ضعیف ازش یاد میکردم شما میگفتی سلیقه شخصی تو به کل مطلب تعمیم میدی ولی خوده شما اثاری رو بدون مدرک و سند ضعیف میدونستید و به کل تعمیم میدادین، من از همونجا پشت دستم رو داغ کردم دیگه بحث رو ادامه ندم. و برای اثاری مثل اواتار دنبال کردیت دادن منتقدها بهش هستید در حالی که حالا جدا از بعد هنری به صورت واضح از بعد فنی و تجاری هم تاثیرات اواتار رو انکار کردید چیزهایی مثل افزایش قیمت بلیط و تکنولوژیهایی که وارد سینما کرده و ... واقعا این چیزایی نبود که شما تو بحث قبلی بخوای انکارش کنی و انتظار داشته باشی من بحث رو ادامه میدم.
اینکه میگم منطق ندارید اصلا توهین نیست و اصلا عدم رعایت احترام متقابل نیست چون من شخصیت حقیقی شما رو زیرسوال نبردم بلکه به دیدگاه تون در این بحث بخصوص سینمایی اشاره کردم. شما هر جا میخواین بحث رو با حرف دلخواه خودتون جلو میبرید برای مثال در بحث قبلی گفتید الان کی منتظره اواتار دو هست! در حالی که میگم باز جدا از بعدی هنری حداقل از لحاظ تکنولوژی اواتار2 اگر برسه قراره به صورت سه بعدی و بدون عینک اکران بشه و یکی از بزرگترین دستاورهای فنی سینما محسوب میشه (کارهایی که با دوربین زیر اب کرده و .. باید هم تو خود سینما ببینیم) قطعا مورد انتظار خیلی از بیننده های سینما رو هست! وقتی شما خیلی ساده جیمزکامرون رو در طول نیم خط میارید پایین کسی که بزرگان سینما برای ساخت فیلمهای سه بعدی ازش مشاوره گرفتند انتظار دارید من بحث رو ادامه بدم ؟
خب خب الان با فرار رو به جلو دارین حرف تو دهن من میذارین.
اینا هر
دو پست من تو بحث قبلیه. تو هیچ کدوم از این دو تا پست من فیلمی رو ضعیف ندونستم. برادر من چرا مغلطه میکنی؟ حتی همین پستی که اخیراً نقل و قول کردین من گفتم "از نظر من 2016 فوقالعاده سال ناامیدکنندهای بود و هیچ فیلمیش واسم موندگار نیست. این لزوماً معنیش این نیست که این سالها کیفیت پایین بوده." من با این دیدگاه بی منطقم یا کسی که میگه فیلمایی که من خوشم نمیاد بد هستن و منتقدین جوگیر؟
شما ادعا داشتی که به کاترین بیگلو اسکار دادن چون زن بوده و
ادعا داشتین که آواتار جایگاه بزرگی تو تاریخ سینما داره و من ازتون چنتا سؤال در مورد این ادعا کردم که به واسطۀ اون سؤالهایی که جوابی براشون نداشتین دارین منو بی منطق خطاب میکنید.
سؤال اول این بود، در حال حاضر سالانه چنتا فیلم به صورت Native 3D (چیزی که کامرون خیلی روش تأکید داشت) ساخته میشن؟ جواب رو تو
این لیست میشه پیدا کرد. در 2018 فقط یه فیلم با این ویژگی هست اونم ساختۀ سینمای هنده، فیلمی که خود کامرون تهیه کرده و passion project شخصیش برای سالهای متمادی بود (Alita) هم حتی به شکل Native 3D ساخته نشده!
سؤال بعدی، چند درصد از مخاطبها اگه حق انتخاب داشته باشن 3D میبینن فیلمها رو؟ با کامنتهایی که تو سایتهای مختلف سینمایی گذاشته میشه، میشه اینو فهمید اما در مورد اینکه فیلمسازها ترجیح میدن فیلمها 3D باشن یا نه (تأثیر آواتار بر انتخاب هنری)،
این میتونه بررسی خوبی باشه.
سؤالهای بعدی هم اینا بودن "تو این ده سالی که گذشته چنتا مقالۀ دانشگاهی در مورد اثرگزاریش بر روند سینما اومده؟ چنتا منتقد معتبر اومدن و واسش retrospective مثبت نوشتن؟ وقتی خبر دنبالههاش میاد چند نفر میگن "نمیتونم واسه دیدنش صبر کنم" ؟ "
در هر زمینهای، اثبات ادعایی که مطرح میکنید وظیفۀ شماست. به عنوان یه آدم منطقی از شما انتظار میره که یک چنین اصل سادهای رو بدونید.
ادعا کردید که سبک مردۀ موزیکال توسط لالالند زنده شده (و نتیجه گرفتید 10 سال دیگه از این فیلم یاد میشه و مونلایت فراموش میشه و نظر من این بود که هر دو فراموش میشن) که باز ازتون خواستم این ادعا رو اثبات کنید و مثال هم زدم از فیلمی که ده سال پیش اسکار گرفت و خودم فوقالعاده دوستش دارم ولی الان حرف خاصی در موردش زده نمیشه.
ادعاهای جدیدتون که در مورد افزایش قیمت بلیطه که خب
اینجا متوسط قیمت بلیط در آمریکا رو میتونید ببینید و همیشه وابسته به تورم و سطح درآمد مردم تغییر کرده و ادعای دیگهتون در مورد تکنولوژیهایی که وارد سینما کرده هم کاملاً تو همون بحث Native 3D بهش جواب داده شد اما یه جواب دیگه میتونه
این لیست باشه. سری دوربینی که با مدیریت کامرون ساخته شد، از سال 2009 تا الان 17 تا فیلم باهاش ساخته شده که 11 تا از اونا مال همون دو سال اول بعد از اکران آواتار هستن. من اگه میگم آواتار جایگاه ویژهای غیر از پرفروشترین فیلم تاریخ سینما نداره به خاطر اینه که در سالهای گذشته بحث فیلمسازی سر 3D vs 2D نبوده (چیزی که زمان اکران آواتار همه انتظار داشتن پیش بیاد) بلکه بحث سر Digital vs Film بوده. در بلاکباستر سازی هم کسی سعی نکرد دنبالهروی فرمول آواتار باشه اما دو تا اتفاق روی فضای بلاکباسترها تأثیر غیرقابل کتمانی گذاشتن، اولی Batman Begins و در ادامه The Dark Knight بودن که نشون دادن میشه توی فیلمهای PG-13 بزرگسالانهتر کار کرد و اتفاق دوم universe سازی بود که توسط مارول شروع شد و در این سالها شرکتهای مختلف تلاش کردن راهش رو پیدا کنن، پارامونت سعی کرد با داستانهای تام کلنسی این کار رو بکنه، یونیورسال سعی کرد با دارک یونیورس این کار رو بکنه، سونی سعی داشت تلاش مشابهی با اسپایدرمن داشته باشه، دنیای هیولایی گودزیلا/کینگ کونگ و دوستان هم تو پروسۀ ساخت و پرداخته، پارامونت باز هم داره با ترنسفورمرز و بعضی دیگر از محصولات Hasbro کارهایی میکنه، تلاش وارنر با DC هم کجدار و مریز در جریانه.
آواتار یه فیلم عالی و پرفروش و ستایششده توسط منتقدها بود اما اگر پرفروشترین فیلم تاریخ سینما نبود و به مدت ده سال کارگردانش سالی یکی دو بار در مورد ساخته شدن دنبالههاش حرف نمیزد، به اندازه Hurt Locker در موردش کم حرف زده میشد.
به همون دلیلی که فیلمی که شما ازش خوشت نمیاد لزوماً فیلم ضعیفی نیست، وقتی هم کسی با نظر شما مخالفت میکنه آدم بی منطقی نیست.
شما میای میگی فیلمهایی که راجب اقلیتها هستن و کارگردانش مثلاً زن یا از اقلیت هست رو بی خودی تحویل میگیرن (باوجود جوایز و نظرات منتقدها!) فقط و فقط به این دلیل که شما اون فیلم خاص رو دوست ندارید. یعنی صرفاً چون شما میگی من باید قبول کنم که Detroit و Get Out و Hurt Locker و Moonlight و کلی فیلم دیگه، فیلمهای خوبی نیستن و اگر مخالف نظرتون باشم بی منطقم. خب این چه منطقیه آخه؟
شما تو همون بحث قبلی هم نظرتون این بود که هر کی با شما هم نظر نیست، دلایلش مندرآوردیه!
شاید باید خوشحال باشم چنین آدمی منو بی منطق خطاب کنه.