*Black Roze*
کاربر سایت
کیفیت براشون اهمیتی نداره . فقط می خوان اسم های درست درمون تو کارنامه اشون باشه . همون دیوید آیر هم درسته که یکی دو تا کار فاجعه (مثل سابوتاژ ) داشت . ولی باز کارشو بلد بود .ولی نتیجه اش کاری بود که قشنگ مشخص بود اختلاف میان سازنده ها بوده و هر قسمت ساز خودش رو می زد . الان هم فقط می خوان از مارول عقب نمونن که ستاره های رو بورسی مثل بندیکت کمبربچ رو به تیم فیلم هاش اضافه کرده . مل گیبسون احتمالا قبول نمی کنه . قبول هم کنه یا می کشه کنار (که احتمالش زیاده گیبسون قبلا نشون داده حرف حرف خودشه و زیر بار خواسته های استودیویی تا جای امکان نمیره ) یا متاسفانه چیزی بهتر از قسمت اول نمیشه . چون به نظر نمیاد وارنر از گندی که امسال زده بود درسی گرفته باشهاین هیچی، شایعه بود که برا کارگردانی بتمن ریدلی اسکات هم جزو کاندیداهاست، اسکات هم قبلا در مورد فیلمای سوپرهیرویی حرفایی در همون حد زده بود
حالا مورد اسکات در حد شایعه س و نمیشه روش حساب کرد ولی این مورد رو خود گیبسون هم تایید کرده.
بالاخره یک کار عاقلانه و درست درمون از وارنر دیدیم، این که غرورشون رو کنار بذارن و از کسی که یکی از فیلماشون (BVS) رو پیس آف شت خطاب کرده (هرچند خودم مخالفم با این حرفش ) دعوت کنن براشون فیلم بسازه نشون میده به کیفیت فیلمای بعدیشون اهمیت میدن.
فیلم Arrival رو دیدم. من واقعا علاقه ی خاصی به فیلم های Denis Villeneuve دارم برای اینکه همیشه سبکش ایجاب میکنه که واقعیت ها و تم هاشو توی فیلم خیلی تارتر از بقیه ی فیلم های هم سبک خودش بگه. به نظر من این فیلم 100 ها مرتبه ارزشش بیشتر از فیلمی چون Interstellar بود، هم از لحاظ هنری و هم از لحاظ داستانی. از همون استفاده ی فوق العاده زیبای Catharsis ارسطویی تو فیلم Sicario بگیر تا دیالوگ های پرمعنی این فیلم در مورد بشر و استفاده از تئوری های زبانشناسی ای همچون Sapir-Whorf برای جلا دادن به داستان فیلمش. برخلاف نولان که بیشتر رو ساده سازی فیلماش کار میکنه و کمتر ارزشی برای درک بالای بیننده میزاره، Villeneuve به نظر من کاملا ادبی تر برخورد میکنه و میزاره بیننده بیشتر از شعور خودش برای درک فیلم استفاده کنه و بتونه قدرت تصور خودش رو بالاتر ببره تا اینکه همه چیز رو حاضر آماده بزاره جلوت با چندتا cliff hangerهای داستان های best seller. ازینا گذشته همیشه تو فیلماش به ظرافت نقدی بر جامعه ی سیاسی رو هم قرار میده، هرچند که Arrival بیشتر فیلمی هنری و یکجورایی شاعرانه در مورد عشق بود که با طعم تخیلی برای بیننده لذت بخش تر میشد.
راستش چیزی که من دیدم الان اتفاق افتاد این بود که یک نفر یک متنی دربارهی اون فیلم "هم سبکه" نوشت و یک مقایسه هایی کرد و به تفاوتهای این دو تا اشاره کرد، و این که مثلا نولان چه کاری میکنه و این فیلم برخلاف اون چه کاری کرده؛ و این که به نظرش کار اون فیلمه کار ارزشمندتریه. و بعد یک مدافع نولان اومد سریع جبهه گرفت و زد اون یکی فیلمو ترکوند و آبکی و احمقانه و مزخرف خطابش کردهمیشه یه عکسی تریلری چیزی از فیلمهای نولان باید میاومد تا ملت بخوان بترکوننش (یه عده هم بعدش ازش دفاع کنند)، ولی جدیدا کار با فیلمهای همسبک هم راه میافته.
I saw the devil , yellow sea , a bitter sweet life , old boy , the man from nowhereبچها چنتا فیلم کره ای به چسب مثلthe wailing معرفی میکنین تو هر ژانری فرق نمیکنه اکشن.رزمی.ترسناک.جنایی فقط بچسب باشه؟!تو هر ژانر چنتا معرفی کنین ممنون
عاشقانهبچها چنتا فیلم کره ای به چسب مثلthe wailing معرفی میکنین تو هر ژانری فرق نمیکنه اکشن.رزمی.ترسناک.جنایی فقط بچسب باشه؟!تو هر ژانر چنتا معرفی کنین ممنون
فیلم Arrival رو دیدم. من واقعا علاقه ی خاصی به فیلم های Denis Villeneuve دارم برای اینکه همیشه سبکش ایجاب میکنه که واقعیت ها و تم هاشو توی فیلم خیلی تارتر از بقیه ی فیلم های هم سبک خودش بگه. به نظر من این فیلم 100 ها مرتبه ارزشش بیشتر از فیلمی چون Interstellar بود، هم از لحاظ هنری و هم از لحاظ داستانی. از همون استفاده ی فوق العاده زیبای Catharsis ارسطویی تو فیلم Sicario بگیر تا دیالوگ های پرمعنی این فیلم در مورد بشر و استفاده از تئوری های زبانشناسی ای همچون Sapir-Whorf برای جلا دادن به داستان فیلمش. برخلاف نولان که بیشتر رو ساده سازی فیلماش کار میکنه و کمتر ارزشی برای درک بالای بیننده میزاره، Villeneuve به نظر من کاملا ادبی تر برخورد میکنه و میزاره بیننده بیشتر از شعور خودش برای درک فیلم استفاده کنه و بتونه قدرت تصور خودش رو بالاتر ببره تا اینکه همه چیز رو حاضر آماده بزاره جلوت با چندتا cliff hangerهای داستان های best seller. ازینا گذشته همیشه تو فیلماش به ظرافت نقدی بر جامعه ی سیاسی رو هم قرار میده، هرچند که Arrival بیشتر فیلمی هنری و یکجورایی شاعرانه در مورد عشق بود که با طعم تخیلی برای بیننده لذت بخش تر میشد.
The Best Movies of the 21st Century (So Far)
بهترین فیلم های قرن 21 به نظر سایت متاکریتیک.