بیوگرافی عمو Hironobu Sakaguchi

Dark Destiny

کاربر سایت
Dec 11, 2008
89
نام
سرنوشت
قبل از هر چیزی باید بگم که این مطلبی که اینجا نوشتم قراره به زودی واسه ی یکی از مجلات گیم چاپ بشه پس اگه توی این مجله دیدینش تعجب نکنید . نگید که این یارو ازین سایت کپی برداری کرده هاااااااااا...:biggrin1: بعد هم اینکه مطالبی که نوشتم سعی کردم قسمتهای مهم بیوگرافی ایشون باشه. بعدشم آقای ساکاگوچی عمو جون بنده هستشا...:cheesygri
Hironobu Sakaguchi:
عمو ساکاگوچی متولد November 25, 1962 یکی از بزرگترین طراحان ، کارگردان ها و تولید کنندگان بازی در ژاپن بوده و هست و به امید خدا خواهد بود. آوازه اصلی او و به عبارتی عامل شهرت روز افزون ایشون در سر تا سر جهان، خلق بازی Final Fantasy بود و خب هر کس دیگه هم بود با فروش حدود 80 میلیون واحد بازی در سر تا سر جهان به چنین شهرتی میرسید. اما قسمت غم انگیزش اینجا هست که عمو ساکاگوچی شرکت Square رو در سال 2004 ترک کرد و یک استادیو با نام Mistwalker پایه گذاری کرد.
خب حالا کمی دقیق تر وارد زندگی ایشون میشم البته با کسب اجازه از خودشون!!! عمو ساکاگوچی در جایی با نامHitachi, Ibaraki در ژاپن متولد شد. او از دبیرستان Mito Senior فارغ التحصیل شد.ایشان تصمیم گرفتن تا ادامه تحصیل خودشون رو در رشته ی مهندسی برق در دانشگاه ملی Yokohama ادامه بده ولی در میان راه ،در سال 1983،این کار را همراه Hiromichi Tanaka رها کردند. وقتی عمو ساکاگوچی دانشگاه رو رها کرد، یکی از دلایلش این بود که در آن هنگام به تازگی کارمند نیمه وقت در کمپانی Denyusha Electric شده بود که توسطMasafumi Miyamoto پایه گذاری شده بود. وقتی شرکت Square پایه گذاری شد، او به یک مدیر برنامه و توسعه دهنده تبدیل شد. خب عمو ساکاگوچی از همون اول یه آدم مشهور و پر تجربه در زمینه ی بازیها نبود و این موضوع رو اولین بازی که ساختند کاملا تعید میکنه که به طرز وحشتناکی نا امید کننده بود و همون طور که انتظار میرفت شکست خورد. عمو ساکاگوچی تصمیم گرفت تا آخرین کار خود را در صنعت بازیهای رایانه ای خلق کنه و اگر نا موفق بود اعلام ورشکیتگی Square رو توی همه جا پخش کنه ولی همون طور که قبلا گفتم شاهکاری با نام Final Fantasy رو خلق کرد که هنوز هم که هنوزه ملت واسه اومدن نسخه ی جدیدترش سر و دست میشکنن ( نمونش خود من). وقتی که ایشان از کمپانی Square جدا شدند و شرکت Mistwalker رو پایه گذاری کردند، در February 2005 اعلام کرد که شرکتش میخواهد با کمپانی Microsoft Game Studios برای ساخت دو بازی RPG در Xbox 360 همکاری داشته باشد. این دو بازی انحصاری برای Xbox 360 ساخته شد. آقای ساکاگوچی بازی های چون Blue Dragon در سال 2006 و Lost Odyssey در سال 2007 را برای Xbox 360 و بازی ASH: Archaic Sealed Heat برای Nintendo DS را ساخت.


 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر