گرافیک تا کجا پیش خواهد رفت؟

به نظر شما گرافیک چه زمانی کامل می شود.
آیا گرافیک کامل می شود شاید بعضی ها مفهوم کلمات من رو نفهمند
منظور این است گرافیک در بازی آیا پایان پذیر است یا نه
اگر پاین پذیر است در چه زمانی و کی ؟
گرافیک
از شما دوستان خواهش می کنم در نظر سنجی شرکت کنید
 

Zombie

کاربر سایت
Sep 3, 2008
437
به نظر من نه نه نه هیچوقت !
نظر سنجی کو؟!
گرافیک همیشه پیشرفت میکنه و تا اون موقع خیلی چیز ها پیشرفت میکنه که باعث میشه گرافیکم پیشرفت کنه!
 

mehrdad2007

کاربر سایت
Jan 24, 2007
147
به نظر خودم گرافیک زمانی به آخرش می رسه زمانی که همه چیز اون جزء واقعیت نباشه و اون زمان هست

که دیگه گرافیک به درجه آخر رسیده
و اون موقع زمانی هست که ما باید به جای شخصیت ها بازی کنیم
 

S0HEIL

کاربر سایت
Mar 16, 2008
1,547
به نظر من که گرافیک سال به سال پیشرفتش رو می کنه اما قطعا در اینده جای خودش رو به یه فناوری جدید و با اسم دیگه خواهد داد...
 

freedom

کاربر سایت
Jun 7, 2006
1,377
نام
رضا
دقيقا . يه موقعي ميرسه كه نوه نتيجه هامون ميگن آره بابا فريدوم مينشسته با ايكس باكس 360 (اون موقع تازه اومده بوده!) بازي ميكرده . اون موقع به اون چيزا ميگفتن كنسول . يه چيزي داشته به اسم گرافيك! ميگن اين شخصيت ها رو بايد به جاشون با يه چيزي به اسم پد بازي ميكردي! الان راحته ها! با ذهن همه كار ميكنيم!
احتمالا ديگه چيزي وجود نخواهد داشت كه بگيم گرافيك داره . احتمالا كم كم فرق بين دنياي مجازي و واقعي از بين ميره ...
 

hdtv_master

کاربر سایت
Feb 12, 2008
354
گرافیک؟؟؟؟

با سلام

به تاریخچه گرافیک توجه کنید.

یه زمانی خوب بازیها فقط با سی پی یو انجام میشدن و کارت گرافیکی
کار چندانی نداشت و بازیها تو رزولیشن 320x200 با 256000 هزار رنگ
تو داس اجرا می شدن و زمان 286-386-486
بود و بازیهای بارز اون زمان

FLASH BACK
PRINCE OF PERSIA 1,2
ALONE IN THE DARK 1,2,3
DAY OF TENTACLE
MONKEY ISLAND 1-2
WOLF 3D 1,2
DUKE NUKEM 3d
QUAKE

ویندوز 3.0 و سریع ویندوز 3.1 اومد و محبوبیت چندانی کسب نکرد چون
محیط عامل بود و سیستم عامل نبود. بسیار کند و ضعیف بود و کنترل
سخت افزار رو نداشت . بازیهاش در همون صفحه بودن مثل دوز و شطرنج و
... خلاصه بد افتضاحی برا میکروسافت بود.

و داس تا تا ورژن 6.22 جلو دار بود و بازیها خودشون به سخت افزار و حافظه
دسترسی داشتند و تو PROTECTED-MODE
اجرا می شدن
کم کم لزوم افزایش رم احساس شد. گرافیک همچنان تو
320X200 مونده بود و تمام کارا برا عهده CPU بود.
با اومدن DUME و RISE OF THE TRIED
دیگه کم کم فاصله بین 386 داران و 486 داران مشخص میشد و اونایی
که 486 داشتند خیلی بهتر بازی می کردن و 386 ایی ها باید صفحه رو
کوچک می کردن تا بازی بکشه

بعدش ویندوز 95 یا شیکاگو اومد و ماجولی به اسم DIRECT X
ساخته شد که چیزی به اسم HARDWARE ACCELERATION
یعنی شتاب دهنده سخت افزاری رو ساپورت میکرد و به نظر من
کارت گرافیک یا کارت تصویر از اون موقع خلق شد و سری های
ترایدنت 9685 و S3 ها و خیلی کارت ها اون موقع باب شد که الان
دیگه مارکیتی ندارن. که می تونست تصاویر رو پیوسته
با چیپ خودش رندر دو بعدی کنه.مثلا پخش VCD
بازی های دو بعدی
که این بازیها باب شد
MONKEY ISLAND 3
KILLING TIME
OUTLAWS

هنوز بازیها سه بعدی رو با CPU رندر می کردند
و فقط نشون دادن کار چیپ گرافیکی بود
بعد با نزدیک شدن ویندوز 98 و ورژن 5 DIRECT X
ماجولی به اسم DIRECT 3D به میدون اومد و چیپ های خاص خودش
که به نظر من اولین کارت 3D بازار
CREATIVE 3D BLASTER- شرکت 3D LABS بود که لیسانس رو
از شرکت) 3dfx (VOODOO گرفته بود .
البته کارت های 3Dfx voodoo 1,2
که اولیاش بودن و خیلی گرون و لوکس
این شرکت بعد ها ورشکست شد و Nvidia خریدش
بعد اینجا دیگه بازیها از چیپ گرافیکی به جای سی پی یو استفاده می کردن و اولین بازی که 3D سخت افزاری رو به رسمت شناخت
کسی نبود به جر

RESIDENT EVIL

که این بازی 3dfx رو یوتیلایز می کرد و رندر رو با چیپ انجام میداد!

بعد ها هجوم بازیهای سه بعدی سخت افزاری زیاد شد و عرف شد
مثلا TOMB RAIDER نسخه یکش تحت داش و CPU کار می کرد
ولی نسخه دوم تحت ویندوز و بهتر بگم تحت DirectX
ساخته شد و البته قابلیت کار بدون Direct3d با
Software renderer هم داشت که اونم برای فروش بیشتر بود
ولی تو اون نقطه عطف فقط کارت سه بعدی و دوبعدی
مشخص شده بود و بازی بسیار نرم تر و جزئیتات زیبا مثلا دار و درخت
و سنگ و ستون و ... با چیپ ساخته میشد و بسیار تحول بزرگی بود.
حتی تا MAX PAYNE II هم میشد بدون کارت سه بعدی یا direct3d
بازی کرد.
بعدش دیگه با پیشرفت پورت ها و رد کردن پورت PCI به
AGP که اونم چند نسل پشرفت کرد تا به نسخه 8X
برسه.
تنها کارتهایی که PCI بودن و 3d هم بودن voodoo و 3d labs creative
بودن. البته به ایران وارد نشد حتی کارت سری 5 پی سی ای هم داریم.
و تمام کارت جدید نسخه AGP وارد شد.
البته کنتراست و نا سازگاری بدی بین 2x و 8X
بود و ولتاژ های پورت AGP هم خیلی متفاوت و کارت های 2 در
اسلات 8 اصلا نمی رفتن .
بهترین کارت 2X که خودم خیلی با هاش حال کردم
3DFX VOODOO 3 3000 16MB
بود که واقعا یلی برای خودش بود
و بعد سری 2 و 3 و 4
nvidia بازار رو گرفت و سری 5 هم
با اسم Fx اومد . که بعد از سری 6 پورت PCI-Express 16X
هم اومده بود . بنده زیاد تو تاریخچه ATI نبودم و راستش زیاد اون موقع
کارت های ATI محبوبیت نداشتند بجز چند مدل خاص مثل ALL IN WONDER
که کپچر هم داشت. بعد از اینکه AMD شرکت ATI رو خرید اونم پا به پای
nvidia کارت زد بیرون داد. حتی الان سریعترین (از نظر محض عددی)
کارت گرافیکی متعلق به ATI هست و چون اسم AMD روش میخوره دیگه
برای خودش مردی شده.
در ضمن تکنولوژی SLI هم 3dfx اختراع کرد برای voodoo های بالا
که اینجوری بود که دو تا کارت PCI وصل می کردند و هر کارت نصف
تصویر رو رندر می کرد! و ایندو با یه کابل انالوگ از بیرون به هم وصل می شدن
و خروجی از یه کارت می اومد بیرون . بعد که کابل SLI داخل کیس و رو
کارت ها شد و کابل دیجیتال بینشون قرار گرفت.

امیدوارم این مقاله که به عشق بچه ها نوشتم مورد استفادتون قرار بگیره
التماس دعا
 

show_man

کاربر سایت
Jun 14, 2007
360
نام
علی
دقیقا من هم با حرف دوستمون موافقم تا جایی پیش میره که همه چیز با واقعیت یکی بشه.مثلا فیلم سینمایی میشه دیگه.فقط تفاوتش اینه که اون موقع نگاه میکردی اما این بار خودت هم قاطی داستان داری شخصیت رو کنترل میکنی.:cheesygri
 

ShelMan

کاربر سایت
Jul 1, 2008
94
نام
BaHraM
ولی به نظر من اگه گرافیک تا جایی بره که تبدیل به واقعیت بشه دیگه نمیشه بهش گفت گرافیک!!!به این باید گفت واقعیت
 

Fusion

کاربر سایت
Sep 21, 2006
1,208
نام
هکر SQL INJECTION
بلاخره هرچیزی برای خودش ضعف هایی داره ونمیشه ادامه داشته باشه و جای خودش به جای چیز بهتری میده
*********************************
الان Ray Tracing intel کمک شایانی به رندرینگ خواهد کرد


 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر