vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
@vaan 2
اون 2 خط آخر کاملا غیر منطقیه مازیار.
این که بحث PC vs Console نیست که این حرفهای تکراری و قدیمی رو پیش کشیدی.
هنوز فکر میکنی هر کی FPS و MMO میخواد بازی کنه میاد سمت استیم و PC!!!
چرا نگاهمون همش صف و یک هست، دیگه الان که همه چی در دسترس هست، یک سرچ بزن ببین چقدر پلیرهای این سبک تو استیم چند سال اخیر زیاد شده، منم که نگفتم همین الان استیم بهترین پلتفرم برای این سبک هست و استیم پلتفرم برتر و بقیه هم قوطی و...

چرا فروش خیلی خوب یک آی پی جدید روی استیم باید با فروش ژاپن مقایسه بشه؟!!!
از طرف دیگه فروش دوران اوج JRPG نوبتی رو با ریلیز همون بازی بعد از6-5 سال روی استیم مقایسه میکنی!

جالبه برام بدونم که الان غیر از ژاپن، یک JRPG نوبتی همونقدر سابق فروش میکنه روی PS4 ؟
مطئنا نه، وگرنه دلیل بروز کردن FF توسط SE چی میتونه باشه؟
حالا این وسط این بازیها داره رو استیم خوب فروش میکنه ولی چون معیار ژاپن هست، داره ضرر میده!؟

اقا ماکان شما یا خودتون رو دارید میزنید به اون راه یا اصلا متوجه حرف من نمیشید .

این حرف های قدیمی نیست این واقعیت غیر قابل انکار بازار و این صنعت هست ... وگرنه چرا چند پلتفرم وجود داره که هر کدوم مخاطب ای خاص خودشون رو دارن .

شما حالا به هر دلیلی که داشتید استیم رو پلتفرم اصلی این سبک کردید....

شما از جوری از فروش بازیای این سبک حرف زدید که انگار یه چیز باشکوه و منحصر به فردی اتفاق افتاده ....

با چند تا امار سر انگشتی و خیلی ساده نشون دادم این پلتفرم اصلی که شما حرفش رو پیش کشیدید هنوز در حد توهم هم نیست .

اینکه فقط ژاپن رو مثال زدم به همین خاطر بود ... که کل فروش این بازیا اندازه یک هفته و فقط تو یک کشور هم نبوده ... دیگه حساب ورلد واید رو خودتون باید بکنید.

اون تغییر سبک بازی هم به خاطر این کارگردان های جدیدیه که اومدن سر فرانچایز کار میکنن ... ایده ها و طرز فکرشون به این سبک نزدیک تره . هیچ دلیل اسرار امیزی نداره .
سری 13 و 13-2 به حدی فروخته که کسی نتونه دلیل تغییر سبک رو نفروختن اعلام کنه .

XV هم برای اسکوار با اینکه شکست نبوده ... ولی انتظارشون هم براورده نکرد .
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,357
نام
مــاکــان
این حرف های قدیمی نیست این واقعیت غیر قابل انکار بازار و این صنعت هست ... وگرنه چرا چند پلتفرم وجود داره که هر کدوم مخاطب ای خاص خودشون رو دارن .
من اینو قبول ندارم، ما چند پلتفرم داریم، هرکدوم مخاطب خودش رو داره ولی اون پلتفرم ها محدود به سبک بازی خاصی نیستن.
حداقل در مورد استیم میتونم بگم شامل این طبقه بندی نمیشه که فقط یوزرهاش MMO و FPS بازها هستن، این خیلی ساده انگارانست.

شما حالا به هر دلیلی که داشتید استیم رو پلتفرم اصلی این سبک کردید....
باز باید تکرار کنم، من نگفتم همین الان استیم بهترین پلتفرم برای JRPG هست، گفتم یوزرهای استیم همینطوری ادامه بدن خیلی زود این این مسئله اتفاق میافته.مطمئنا خیلی زود همین 2ماه دیگه نیست!
اینجا باید حرفم رو تصحیح کنم، من باید مینوشتم استیم میتونه یکی از پلتفرم های اصلی برای طرفدارهای JRPG باشه!
شما از جوری از فروش بازیای این سبک حرف زدید که انگار یه چیز باشکوه و منحصر به فردی اتفاق افتاده ....
من نمیدونم کجای حرفم گفتم استیم بیشترین سهم فروش JRPG بین تمام پلتفرم ها رو داره، که مثال ژاپن که بزرگترین بازار این سبک هست رو پیش کشیدی؟
من میگم رو استیم خیلی خوب میفروشه این سبک،همینطور ادامه داشته باشه، به علت برتری هائی که استیم نسبت به رقبا داره (برای پلیرها و سازنده ها)و... که بالاتر هم گفتم. این کجاش با فروش بالای یازی تو کشور JRPG تضاد داره؟
آیا من گفتم فروش 200.000 تائی NIER بیشترین مقدار فروش این بازی هست؟

در مورد آماری که دادی که FF XIII نزدیک به 13-10 میلیون فروخته و استیم با تخفیف و ... ا میلیون ، داری اشتباه میکنی:
1- اینکه فاصله ریلیز XIII بین کنسولها و استیم 5 سال هست، انتظار داری بعد از 5سال بازی فروش چند میلیونی رو استیم داشته باشه؟

2- اسکوئر قبل XIII کدوم یک از نسخه ها رو برای استیم همزمان ریلیز کرده بود؟
اصلا سعی کرده بود روی این پلتفرم فن بیس ایجاد بکنه؟ خوب که نگاه کنیم میبینیم یکی دو سال قبل ریلیز XIII اسکوئر شروع کرد به دونه دونه ریلیز FF های قدیمی تر، همینکه تو استیم اینقدر فروش کرد خبر فوق العاده ای برای SE بود.

در آخر هم من اگر اشتباه میکنم بهن توضیح بدین، اینکه یک بازی (اونم با یک سبک مریض و عجیب غریب) تو 2 هفته 200.000 نسخه تو پلتفرمی جدید که فن بیس نداره میفروشه( نسخه قبلی و سری Drakengard روی کنسولها بودن) ، آمار بدیه؟
اگر بگیم این نسخه نهایتا فروش 5 میلیونی داشته باشه که 1 میلیونش روی استیم بوده، آمار بدیه؟
(اینکه NIER بتونه 5 میلیون بفروشه نهایت چیزیه که من میتونم تصور کنم، مطئنا اگر بیش از این بفروشه بطور مستقیم سهم استیم هم بیشتر میشه).

در مورد تغییر سبک XV هم نظری مخالف با تو دارم:D
اینکه فکر کنیم اسکوئر بزرگترین و مهمترین کمپانیِ JRPG ساز، 3-2 تا کارگردان و سلیقه هاشون براش تصمیم گیری میکنن خیلی ساده انگارانست.
بطور مشخص SE سیاستش تو این نسل رو از خیلی قبل برنامه ریزی کرده بود،سیر نزولی فروش سری XIII هم بی تاثیر نبود تو این تصمیم.

مطمئنا اگر غیر از این بود ما الان یک JRPG AAA با گیم پلی نوبتی از SE داشتیم که معرفی شده باشه، اینطور که من میبینم اگر SE تو این E3 چنین بازی معرفی نکنه، کاملا این نسل رو بدون FF با این نوع گیم پلی تموم میکنه، چرا که VII ریمیک هم اکشن شده و نوبتی نیست.
به من نگو که اینها رو همه 2تا از کارگردانهای اسکوئر برنامه ریزی کردن و اسکوئر واساده فقط نگاه میکنه.
مشخصه که بازار رو شناختن و میدونن که اگه راه قبل رو میرفتن سرمایشون اونطور که نسلهای قبل برمیگشت تو این نسل برنمیگرده.

احتمالا تو آینده با ایده های جدیدتر میتونن این سبک و گیم پلی رو دوباره تو بازیهای AAA زنده کنن ولی در حال حاضر همچین خواسته ای از SE نمیبینیم.

حالا ما اینجا یک پلتفرم قوی با یوزربیس عالی داریم که روش JRPG از هر نسلی وجود داره،فروش خوبی هم دارن (با اجازه شما:D)
همینجوری هم که ادامه بده تو آینده میتونه جزو 2تا (برای اینکه ناراحت نشی :D) پلتفرم اصلی JRPG باشه (با اجازه شما:D)

در آخر یک سر به استیم بزن، لیست بازیها رو ببین، بعد ببینم روت میشه بگی فقط MMO و FPS بازن کاربرهاش
الان مشکل این وسط چیه مازیار؟ به من نشان بده :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
ماکان جان از تو بعید این حرفا
گوشی های موبایل هر چقدر هم قوی باشند کنسول هندهلد نمیشه به شخصه گیمری ندیدم گوشی رو به کنسول هندهلد ترجیح بده چون تجربه دکمه فیزیکی و بازی های کنسول دستی یک چیز دیگست
در ضمن فروش موفق 3ds تا الان نشون میده خیلی ها هنوز به کنسول دستی معتقد هستند البته به اندازه ds نبوده ولی بازم خوب بوده ۶۵ میلیون فروش داشته تا پایان ۲۰۱۶
اومدن شرکت ترد پارتی حتما به معنی اومدن بازی cod و بتل روی سوئیچ نیست شرکت های ترد پارتی میتونن بیان براش بازی های انحصاری بسازن مثل همون یوبی سافت که rayman raving rabbids رو داد بازی های خاص خودشو میطلبه
قضیه 4k با الان سوئیچ مثل مقایسه wii با ps3 هست wii گرافیک خیلی خیلی ضعیفی داشت و بیشترین گرافیکش 480p بود در صورتی ps3 داشت با انچارتد یک چشم نوازی میکرد به نظرم نینتندو این موضوع رو متوجه هست که جای خالی گرافیک رو میتونه با تعدد بازی و خلاقیت پر کنه در ضمن همین وی یو که میگن گرافیکش ضعیفه ماریو کارت هشت رو داشت که گرافیکش دست کمی از عناوین نسل هشت نداشت همین الان من تو ایران خودمون دیدم که خیلی ها که اصلا نینتندو باز نبودن به خاطر زلدا رفتن سوئیچ خریدن حالا زلدا استثناست ولی خب نینتندو ید طویلی در ساخت عناوین با کیفیت داره. به برنامه عرضه بازی هاش نگاه کنی میبینی توی هر ماه انحصاری با کیفیت میبینی
vr که شکست خورده هست کلا وایو و ریفت و vr چقدر فروختن ؟ چقدر بازی فروخته ؟ خود من vr رو تست کردم اصلا مناسب بلند مدت نیست و سریعا جذابیتش رو از دست میده
من نمیگم اینایی که میگی همش بی تاثیره ولی دلیل نمیشه بگی چون سوئیچ ضعیفه پس حتما شکست میخوره چون تاریخ گیمینگ ثابت کرده گیم فقط با گرافیک جلو نمیره . قرار بر گرافیک بود باید crysis پر فروش ترین بازی جهان میشد در صورتی که اینطور نشد
به هر باید منتظر بود و دید نینتندو چه میکنه

در مورد بخش اول، یعنی رقابت سوییچ با موبایل، یه چیزی رو باید در نظر بگیری. اونم Target Market یا بازار هدفه. سوییچ برای کی درست شده؟ و قراره چه قشری از جامعه رو به خودش علاقه مند بکنه؟ ما باید ببینیم غیر از فن های نینتندو و یسری گیمر هاردکور که دوست دارن حتما انحصاری های نینتندو رو تجربه کنن این کنسول دیگه برای کی جذابه. فرم تبلیغات نینتندو و ماهیت کنسول نشون میده هدف اصلی اونها بدنه اصلی گیمرها نیست. خیلی هم واضحه چرا. چون اون ها گرافیک های بالا میخوان. CoD میخوان. AC میخوان. GTA میخوان. 4K میخوان و کلا انتظارشون از یه کنسول یه چیز دیگس. نینتندو خودشم میدونه این گیمرهارو نمیتونه به خودش جذب کنه چون توان رقابت با سونی رو نداره. برای همین مجدد باید بره سمت خانواده ها و با این لوکال مالتی پلیرش و بازی های فان سعی کنه اون ها رو ترقیب به خرید کنسول کنه. اینجاست که خواه نخواه سر و کارش به بازار اسمارت فون ها میخوره!

حرفت درسته که میگی گیمر کنسول دستی رو به موبایل ترجیح نمیده. اما خوب ما در مورد گیمرها صحبت نمیکنم. چون شک نکن بدنه اصلی گیمرها اصلا سمت سوییچ نمیرن. همینطور که سمت Wii نرفتن. اما الان سوال اینجاست که الان غیر گیمرها و خانواده ها با وجود اسمارت فون هاشون و این همه بازی که برای میاد آیا حاضرن باز برن سوییچ بخرن؟ اونم تو شرایطی که حتی همین الان در مقایسه با گوشی ها کنسول ضعیفی هست! و این اختلاف به سرعت بیشتر هم میشه.

تنها مساله ای که وجود داره و میتونه سوییچ رو تضمین کنه یه ساپورت نرم افزاری خیلی خفن هست. یعنی همه بیان براش بازی های خیلی خفن و خلاقانه ای بسازن که رو موبایل نیست اصلا. اما این اتفاق نیفتاده. تو پست قبل گفتم که استقبال دولوپرها خیلی کم بوده. یکی از دلایلی که Wii موفق بود همین بحث ساپورن نرم افزاری بود اما سوییچ اصلا شرایط مشابه رو نداره. من نمیدونم زمان معرفی Wii که روولوشن بود هنوز اسمش یادت میاد یا نه، همه رفته بودن تو کف ایده کنسول و تا کوجیما هم میومد میگفت آقا این خیلی خفنه دوست دارم براش بازی بسازم! اما آبویسلی از سوییچ همچین استقبالی نشده. حداقل فعلا نشده. و باید دید در ادامه کیا میان سمتش و براش بازی میسازن. اما به هر صورت سوییچ رقیب اصلیش اسمارت فون ها هستن نه سونی و مایکرو. و خیلی ساده میشه به این نتیجه گیری رسید. سوییچ بخوادم نمیتونه با PS4 و X1 رقابت کنه. و همونطور که گفتم بخش اصلی مخاطب های این دو کنسول اصلا به فکر خریدش هم نمیفتن. چون انتظارشون از گیم یه چیز دیگه هست و سوییچ هم بخاطر ضعیف بودنش نمیتونه ساپورتشون کنه. از طرف دیگه Installed Base این دو تا انقدری بالا هست که بگیم اینا دارن بازار رو لید میکنن. پس باید بره سراغ کسایی که انقدری هاردکور نیستن که خراکشون فقط PS4 و X1 باشه ولی پایه بازی کردن هستن. و تقریبا میشه گفت 100% همه این افراد اسمارت فون دارن. خوب حالا فرق بین سوییچ و اسمارت فون چیه؟ بازم میرسیم به همون ساپورت نرم افزاری. ولی نظر من اینه که با اسمارت فون ها رقابت کردن وحشتناک سخته. شما بازار رو فقط ژاپن نبین. اونجا شرایط فرق داره.

حالا صبر میکنیم تا E3 ببینیم نینتندو چی رو میکنه. فعلا که نتونسته سازنده هارو ترقیب به ساخت بازی برای سوییچ بکنه.
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
NIER چه ربطی داره به JRPG ...?? به همون FF XV هم دیگه به سختی میشه گفت JRPG

بعدشم فروشش اندازه فروش تنها هفته اول بازی اونم فقط تو ژاپنه .... همچین اندازه چشمگیری نیست برای بازی با این کیفیت
فروش Nier Automata در یک ماه در ژاپن = 278هزار نسخه
فروش Nier Automata (با مشکلات فنی، عدم ساپورت همۀ گیم پدها، عدم ساپورت کامل موس) در دو هفته بر روی PC = بین 200 تا 230 هزار نسخه
بعدم فروش PC و کنسول مثل هم نیست. الان همین بازی تو چهارمین هفته‌ش توی ژاپن 9 هزار نسخه فروخته و یکی دو هفتۀ دیگه عملاً فروشش به پایان میرسه ولی روی PC یه فروش خوب اولیه هست بعد افت (فروش دیروز دیگه اومد زیر هزار نسخه) و بعد یه فروش طولانی مدت که توی بعضی فصلها یهو رشدها عجیب و غریب به خاطر تخفیفها اتفاق میفته. کنسول گیمر میتونه بازی فیزیکی روز اولش رو با یه ضرر حداکثر 20 دلاری بفروشه ولی توی PC از این خبرا نیست برای همین خیلیا بازی رو روز اول نمیخرن (مخصوصاً اگه مشکلات فنی داشته باشه). حالا اینکه این بازی JRPG نیست درست ولی فروشش روی PC خیلی موفقیت آمیزتر از چیزی بوده که تصور میکنی. توی دو هفته تقریباً رسیده به فروش بازی روی پلتفرم اصلیش و تو کشور هدفش(تازه با در نظر گرفتن این نکته که نسخۀ PC بازی به جز ژاپن، هند و امارات تو هیچ کشور آسیایی دیگه‌ای قابل خرید نیست). خیلی از بازیهای به شدت ژاپنی این روزا دارن واسه PC پورت میشن و اگه یه کم دل به کار بدن و وضعیت پورتها رو بهتر کنن فروششون هم بیشتر میشه. کی فکرشو میکرد سنران کاگورا برای PC بیاد یا مثلاً نسخۀ Silver Case بعد از این همه سال اول رو PC بیاد؟ یا Tales of Zestiria روی PC خیلی نزدیک به نسخۀ PS4 بفروشه.
FPSها هم به مراتب فروش بهتری رو کنسولها دارن ولی اگه خوب باشن عمر بهتری روی PC دارن.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
فروش Nier Automata در یک ماه در ژاپن = 278هزار نسخه
فروش Nier Automata (با مشکلات فنی، عدم ساپورت همۀ گیم پدها، عدم ساپورت کامل موس) در دو هفته بر روی PC = بین 200 تا 230 هزار نسخه
بعدم فروش PC و کنسول مثل هم نیست. الان همین بازی تو چهارمین هفته‌ش توی ژاپن 9 هزار نسخه فروخته و یکی دو هفتۀ دیگه عملاً فروشش به پایان میرسه ولی روی PC یه فروش خوب اولیه هست بعد افت (فروش دیروز دیگه اومد زیر هزار نسخه) و بعد یه فروش طولانی مدت که توی بعضی فصلها یهو رشدها عجیب و غریب به خاطر تخفیفها اتفاق میفته. کنسول گیمر میتونه بازی فیزیکی روز اولش رو با یه ضرر حداکثر 20 دلاری بفروشه ولی توی PC از این خبرا نیست برای همین خیلیا بازی رو روز اول نمیخرن (مخصوصاً اگه مشکلات فنی داشته باشه). حالا اینکه این بازی JRPG نیست درست ولی فروشش روی PC خیلی موفقیت آمیزتر از چیزی بوده که تصور میکنی. توی دو هفته تقریباً رسیده به فروش بازی روی پلتفرم اصلیش و تو کشور هدفش(تازه با در نظر گرفتن این نکته که نسخۀ PC بازی به جز ژاپن، هند و امارات تو هیچ کشور آسیایی دیگه‌ای قابل خرید نیست). خیلی از بازیهای به شدت ژاپنی این روزا دارن واسه PC پورت میشن و اگه یه کم دل به کار بدن و وضعیت پورتها رو بهتر کنن فروششون هم بیشتر میشه. کی فکرشو میکرد سنران کاگورا برای PC بیاد یا مثلاً نسخۀ Silver Case بعد از این همه سال اول رو PC بیاد؟ یا Tales of Zestiria روی PC خیلی نزدیک به نسخۀ PS4 بفروشه.
FPSها هم به مراتب فروش بهتری رو کنسولها دارن ولی اگه خوب باشن عمر بهتری روی PC دارن.

شما دیگه خیلی جالبی .... فروش یه ریجن رو با کل فروش استیم مقایسه میکنی ... دمت گرم داداش. باز تو همون یه کشور فروش روی کنسول بیشتره

باز باید تکرار کنم، من نگفتم همین الان استیم بهترین پلتفرم برای JRPG هست، گفتم یوزرهای استیم همینطوری ادامه بدن خیلی زود این این مسئله اتفاق میافته.مطمئنا خیلی زود همین 2ماه دیگه نیست!
اینجا باید حرفم رو تصحیح کنم، من باید مینوشتم استیم میتونه یکی از پلتفرم های اصلی برای طرفدارهای JRPG باشه!

منم به شما گفتم تا وقتی این سیستم فعلی پا برجاست هیچوقت این اتفاق نمی افته ....

همین الان وضع جوریه که بدون هزینه کردن سونی خیلی از این داوطلابانه انحصاری ps میشن .... یعنی میزان فروش و میزان برگشت پول روی سایر پلتفرما انقدر کمه که ارزش پورت هم نداره

در نهایت pc و استیم هم همین پورت ها به قول خودتون بی کیفیت نصیبش میشه.

در مورد تغییر سبک XV هم نظری مخالف با تو دارم:D
اینکه فکر کنیم اسکوئر بزرگترین و مهمترین کمپانیِ JRPG ساز، 3-2 تا کارگردان و سلیقه هاشون براش تصمیم گیری میکنن خیلی ساده انگارانست.
بطور مشخص SE سیاستش تو این نسل رو از خیلی قبل برنامه ریزی کرده بود،سیر نزولی فروش سری XIII هم بی تاثیر نبود تو این تصمیم.
یهم ثابت کردید نه اشنایی با فاینال فانتزی دارید و نه JRPG .... نه اشنایی با فن بیسش

13 خودش به تنهایی دومین فروش تو کل سری رو داره ... و 3 گانه اش بالاترین فروش تو کل سری ...

اگه میخواید بحث کنید بر اساس منابع و استنادات ... نه اینکه من فکر میکنم ... من حدس میزدم ...

دقیقا هم همینطوریه ... از مدیر عامل اسکوار هم که پرسیدم سبک بازی در شماره 16 هم اکشن ار پی جیه ... در جواب گفته بستگی به نظر کارگردان و تیم سازنده داره ...
وقتی هیچ اطلاعاتی ندارید ... میاید نظرات شخصیتون رو فکت لحاظ میکنید .

اخه شما وقتی نمیدونید هر دو XV و VII RIMAKE رو یه نفر روشون کار کرده ... من با شما باید چه بحثی بکنم ... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اسکوئر قبل XIII کدوم یک از نسخه ها رو برای استیم همزمان ریلیز کرده بود؟
اصلا سعی کرده بود روی این پلتفرم فن بیس ایجاد بکنه؟ خوب که نگاه کنیم میبینیم یکی دو سال قبل ریلیز XIII اسکوئر شروع کرد به دونه دونه ریلیز FF های قدیمی تر، همینکه تو استیم اینقدر فروش کرد خبر فوق العاده ای برای SE بود.

مگه به گفته شما فروش FF ها روی پلتفرم اصلی :D فوق العاده نبود ... چرا بازم همزمان بازی عرضه نشد . حتما

در مورد آماری که دادی که FF XIII نزدیک به 13-10 میلیون فروخته و استیم با تخفیف و ... ا میلیون ، داری اشتباه میکنی:
1- اینکه فاصله ریلیز XIII بین کنسولها و استیم 5 سال هست، انتظار داری بعد از 5سال بازی فروش چند میلیونی رو استیم داشته باشه؟
شما تفاوت زمانی رو در نظر میگیری ولی تفاوت قیمتی رو نه ... خیلی جالبه ....

حالا ما اینجا یک پلتفرم قوی با یوزربیس عالی داریم که روش JRPG از هر نسلی وجود داره،فروش خوبی هم دارن (با اجازه شما:D)
همینجوری هم که ادامه بده تو آینده میتونه جزو 2تا (برای اینکه ناراحت نشی :D) پلتفرم اصلی JRPG باشه (با اجازه شما:D)

الان شما کدوم یکی از سونی یا نینتندو رو حذف کردید و استیم رو گذاشتید جاش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟=))

خداییش حرفای خودتون نشون میده هیچ اطلاعاتی از این سبک ندارید .

چه الان چه 20 سال دیگه تا زمانی این دو شرکت ژاپنی تو این صنعت حضور دارن و کنسول میدن بیرون این توهمی که شما مطرح کردی هیچ وقت رنگ حقیقت نمیگیره ... چه کسی اینجا خوشش بیاد یا نه ... یه حقیقت محضه .

در آخر یک سر به استیم بزن، لیست بازیها رو ببین، بعد ببینم روت میشه بگی فقط MMO و FPS بازن کاربرهاش
الان مشکل این وسط چیه مازیار؟ به من نشان بده

بازم از اون حرفا ... مگه کنسول هم فقط JRPG داره .... مگه من الان روی PS4 ... اورواچ بازی نمیکنم .... ولی من کنسولم رو به خاطر اورواچ یا بتلفیلد خریدم? (خییررر)

دیگه هم به این بحث ادامه نمیدم ... نه تا وقتی که هیچ اطلاعاتی از این سبک و استودیو ها و ناشر هاش ندارید .
 
آخرین ویرایش:

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,397
نام
مهدی یوسفی اصیل
در مورد بخش اول، یعنی رقابت سوییچ با موبایل، یه چیزی رو باید در نظر بگیری. اونم Target Market یا بازار هدفه. سوییچ برای کی درست شده؟ و قراره چه قشری از جامعه رو به خودش علاقه مند بکنه؟ ما باید ببینیم غیر از فن های نینتندو و یسری گیمر هاردکور که دوست دارن حتما انحصاری های نینتندو رو تجربه کنن این کنسول دیگه برای کی جذابه. فرم تبلیغات نینتندو و ماهیت کنسول نشون میده هدف اصلی اونها بدنه اصلی گیمرها نیست. خیلی هم واضحه چرا. چون اون ها گرافیک های بالا میخوان. CoD میخوان. AC میخوان. GTA میخوان. 4K میخوان و کلا انتظارشون از یه کنسول یه چیز دیگس. نینتندو خودشم میدونه این گیمرهارو نمیتونه به خودش جذب کنه چون توان رقابت با سونی رو نداره. برای همین مجدد باید بره سمت خانواده ها و با این لوکال مالتی پلیرش و بازی های فان سعی کنه اون ها رو ترقیب به خرید کنسول کنه. اینجاست که خواه نخواه سر و کارش به بازار اسمارت فون ها میخوره!

حرفت درسته که میگی گیمر کنسول دستی رو به موبایل ترجیح نمیده. اما خوب ما در مورد گیمرها صحبت نمیکنم. چون شک نکن بدنه اصلی گیمرها اصلا سمت سوییچ نمیرن. همینطور که سمت Wii نرفتن. اما الان سوال اینجاست که الان غیر گیمرها و خانواده ها با وجود اسمارت فون هاشون و این همه بازی که برای میاد آیا حاضرن باز برن سوییچ بخرن؟ اونم تو شرایطی که حتی همین الان در مقایسه با گوشی ها کنسول ضعیفی هست! و این اختلاف به سرعت بیشتر هم میشه.

تنها مساله ای که وجود داره و میتونه سوییچ رو تضمین کنه یه ساپورت نرم افزاری خیلی خفن هست. یعنی همه بیان براش بازی های خیلی خفن و خلاقانه ای بسازن که رو موبایل نیست اصلا. اما این اتفاق نیفتاده. تو پست قبل گفتم که استقبال دولوپرها خیلی کم بوده. یکی از دلایلی که Wii موفق بود همین بحث ساپورن نرم افزاری بود اما سوییچ اصلا شرایط مشابه رو نداره. من نمیدونم زمان معرفی Wii که روولوشن بود هنوز اسمش یادت میاد یا نه، همه رفته بودن تو کف ایده کنسول و تا کوجیما هم میومد میگفت آقا این خیلی خفنه دوست دارم براش بازی بسازم! اما آبویسلی از سوییچ همچین استقبالی نشده. حداقل فعلا نشده. و باید دید در ادامه کیا میان سمتش و براش بازی میسازن. اما به هر صورت سوییچ رقیب اصلیش اسمارت فون ها هستن نه سونی و مایکرو. و خیلی ساده میشه به این نتیجه گیری رسید. سوییچ بخوادم نمیتونه با PS4 و X1 رقابت کنه. و همونطور که گفتم بخش اصلی مخاطب های این دو کنسول اصلا به فکر خریدش هم نمیفتن. چون انتظارشون از گیم یه چیز دیگه هست و سوییچ هم بخاطر ضعیف بودنش نمیتونه ساپورتشون کنه. از طرف دیگه Installed Base این دو تا انقدری بالا هست که بگیم اینا دارن بازار رو لید میکنن. پس باید بره سراغ کسایی که انقدری هاردکور نیستن که خراکشون فقط PS4 و X1 باشه ولی پایه بازی کردن هستن. و تقریبا میشه گفت 100% همه این افراد اسمارت فون دارن. خوب حالا فرق بین سوییچ و اسمارت فون چیه؟ بازم میرسیم به همون ساپورت نرم افزاری. ولی نظر من اینه که با اسمارت فون ها رقابت کردن وحشتناک سخته. شما بازار رو فقط ژاپن نبین. اونجا شرایط فرق داره.

حالا صبر میکنیم تا E3 ببینیم نینتندو چی رو میکنه. فعلا که نتونسته سازنده هارو ترقیب به ساخت بازی برای سوییچ بکنه.
ماکان جان شما همش سوئیچ رو با موبایل مقایسه میکنی در صورتی که نباید مقایسه بشن
شما میگی هاردکور گیمر باید جذب این کنسول بشن ،
خب شما میگی سوئیچ جز اینکه سخت افزارش ضعیف تر از ps4 و one هست چه کاستی دیگه ای داره ؟ کلی مزایا و خلاقیت داره همین که شما play anywhere رو به معنای واقعی تجربه میکنی بهترین گزینه برای هارد کور گیمرهاست . اگر هارد کور گیمر گزینه اصلیش سخت افزار قوی هست پس مطمئنا کنسول بازا اصلا هاردکور نیستن چون هاردکورا میرن سمت pc به خاطر قدرت بیشتر pc
سوئیچ با اینکه ضعیف تر از دو کنسول دیگست ولی اینقدر ضعیف نیست که‌ نتونه گرافیک معقول ارائه بده .
بعد شما میگی کسی نمیاد سمت سوئیچ ؟ اون آماری گفته شده بود سه درصد میان سمت سوئیچ قبل از عرضه کنسول بوده و خیلی ها شک داشتن سوئیچ موفقیت فروش داشته باشه حتی خود نینتندو پیش بینی این فروش قوی رو نمیکرد جوری شد که نینتندو پیش بینی فروش رو از هشت میلیون به ۲۰ میلیون افزایش داد پس یعنی خبرهایی هست
هاردکور بودن حتما این نیست که بازی کشت و کشتار خفن داشته باشه و گرافیک های فوق قوی ، بلکه بازی هایی هستن که در عین سادگی محیط پیچیدگی و سختی زیادی دارن
مثال بارزش زیاده
مثل دانکی کونگ و همین ماریو خودمون
به شخصه حاضرم شرط ببندم خیلی ها اصلا نمیتونن یک level از قسمت star level ماریو رو رد کنن
نینتندو کم بازی هارد کور نداره
نینتندو سر وی یو چوب اشتباهات خودشو خورد
از نام گذاری غلط و بازاریابی اشتباه و جدا شدن از e3 وووو
بحث install base هم بنظرم اونقدر مهم نیست که بگیم اگر این دو کنسول دارن قوی میفروشن پس سوئیچ نمیتونه . چون اگر بخواهیم اینجوری نگاه منیم بعد ویندوز اصلا نباید سیستم عامل بیاد چون ویندوز داره لید میکنه یا مثلا اندروید نباید میومد چون ios خیلی فراگیر بود
بنظرت اگر سوئیچ عناوین خوبی ارائه کنه کسی سمت خریدش نمیره ؟ خیلی ها رو دیدم الان سوئیچ خریدن تو همین ایران خودمون که اصلا تا الان نینتندو نداشتن . یکی از دلایل مهمش هیبرید بودن کنسول هست و دومین دلیلش زلدا
هب بنظرت این روال سوئیچ ادامه داشته باشه نمیتونه بازار رو دست بگیره ؟
به هر حال منم نمیگم صددرصد موفق میشه چون بازار رو نمیشه پیش بینی کرد ولی روال خوبی رو پیش گرفتن
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,357
نام
مــاکــان
یهم ثابت کردید نه اشنایی با فاینال فانتزی دارید و نه JRPG .... نه اشنایی با فن بیسش
13 خودش به تنهایی دومین فروش تو کل سری رو داره ... و 3 گانه اش بالاترین فروش تو کل سری ...
اگه میخواید بحث کنید بر اساس منابع و استنادات ... نه اینکه من فکر میکنم ... من حدس میزدم ...
"اینکه فکر کنیم اسکوئر بزرگترین و مهمترین کمپانیِ JRPG ساز، 3-2 تا کارگردان و سلیقه هاشون براش تصمیم گیری میکنن خیلی ساده انگارانست.
بطور مشخص SE سیاستش تو این نسل رو از خیلی قبل برنامه ریزی کرده بود،سیر نزولی فروش سری XIII هم بی تاثیر نبود تو این تصمیم.
"
این متنی هست که من نوشتم، کاملا هم مشخصه دارم میگم "افت فروش سری XIII " ،
یعنی تو میگی Linghtning مثل XIII فروخت؟
افت فروش نداشت؟
دقیقا هم همینطوریه ... از مدیر عامل اسکوار هم که پرسیدم سبک بازی در شماره 16 هم اکشن ار پی جیه ... در جواب گفته بستگی به نظر کارگردان و تیم سازنده داره ...
وقتی هیچ اطلاعاتی ندارید ... میاید نظرات شخصیتون رو فکت لحاظ میکنید .
باشه شما فکر کن SE مطممئن بود که تو این نسل FF با گیم پلی نوبتی میفروشه، اما نومورا گفته باید اکشن باشه اونها هم قبول کردن!
اصلا فکر بهش خنده داره، بعد میری همینو از مدیرعامل میپرسی؟!!
انتظار داشتی بیاد چی بگه؟
سیاست رو همیشه کمپانی مشخص میکنه، حتی اگه نظر نومورا و... باشه، اونها هستن که تائید میکنن.
اصلا خودت به چیزی که میگی فکر میکنی؟ اینکه فاینال فانتزی ها با گیم پلی نوبتی همون فروش XIII رو میداشتن ولی چون نومورا فکر کرد طراحی بازی باید اکشن باشه، اسکوئر هم کلا این سبک رو گذاشت کنار!!!
اصلا هم اینها کاری به ریزش فن بیس تو سری XIII نداشتن؟ همینطوری حال کردن سبک بازی عوض بشه؟
(اسم XIII که میاد فکر کنم کلا باید بهت آدرس بدم مطمئنا اینجا هم سری رو میگم، یعنی سیر نزولی از XIII تا Lightning).
باشه!
اخه شما وقتی نمیدونید هر دو XV و VII RIMAKE رو یه نفر روشون کار کرده ... من با شما باید چه بحثی بکنم ... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوست من دیگه مطمئن شدم متن من اصلا نمی خونی، فقط میخوای متهم کنی.
این جمله من"اینکه فکر کنیم اسکوئر بزرگترین و مهمترین کمپانیِ JRPG ساز، 3-2 تا کارگردان و سلیقه هاشون براش تصمیم گیری میکنن خیلی ساده انگارانست."
از کجای حرف من به این پی بردی که من نمیدونم کارگردان این 2نسخه یکی نیست!؟

منظور من از 3-2 تا کارگردان ،تاباتا، نومورا، کیتاسه و... هست.
مرد مومن دیگه وقتی کیتاسه میاد با نومورا ، "گیم پلی نوبتی" رو از پرطرفدارترین نسخه(اونهم دوباره سازیش) حذف میکنه و اکشن میکنه، اینها هیچکدومش ربطی به بازار نداره؟!

بیخیال بقیه نقل قولهائی هم که کردی میخواستم تک به تک جواب بدم، اما فرقی تو اصل قضیه نمیکرد، تو نمیخوای قبول کنی فروش 200.000 تائی از یک بازی اونهم تو 2 هفته، رو پلتفرمی که فن بیس ازاون بازی نداری (استیم) فوق العادست، بعد با فروش ژاپن مقایسه میکنی!!!
با ذکر مثال برات بازش میکنم :مثل اینکه فیلم اصغر فرهادی تو آمریکا رقم قابل توجهی بفروشه، بعد تو بیای بگی: آقا تو ایران که اینقدر فروخت؟!!
احتمالا فکر میکنی NIER قرار هست 10 میلیون یا بیشتر بفروشه که این میزان فروش خیلی معمولی هست!
این وسط کی متوهم هست؟

عاشق این افکار منطقی شدم:
اعتقاد داری ریلیز XIII روی استیم بعد از 5سال باید نزدیک به کنسولها مبفروخت!
اینکه اعتقاد داری کاربرای استیم رو همه MMO وFPS بازها تشکیل میدن!
اصلا اعتقاد نداری که سری XIII (فارق از افت کیفی) بصورت پله ای افت فروش/ریزش مخاطب داشت!
فکر میکنی سیاستهای یکی از بزرگترین ناشرهای دنیا رو در مورد بزرگترین عنوانش، نومورا تعیین میکنه!
و الی آخر

اسکوئر اینو فهمیده که استیم دارای چه پتانسیلی هست، هی داره چپ و راست داره FF های قدیمی رو دونه دونه ریلیز میکنه براش.
تا بتونه برای آینده فن بیس خوبی ایجاد کنه، باقی کمپانی ها مثل سگا و... هم اینو درک کردن و دارن عناوین خودشون رو ریلیز میکنن.
در مورد پایداری بیشتر استیم، آزادی خیلی بیشتر برای سازنده در ریلیز عناوین،امنیت عالی،نحوه فروش و تخفیفات و... هم صحبتی نمیکنم.
کاری هم به این نداریم که حیات PSn , Live منوط به ریلیز کنسول هست، اگه روزی در آینده قرار باشه سرویس فروخته بشه ونه کنسول، این استیم هست که اگه دست بالا رو نداشته باشه حداقل میتونه جایگاه برابر داشته باشه، حداقل در مورد عناوین مولتی پلتفرم.
حالا کسی میخواد همه اینها رو توهم تلقی کنه، آزاده که اینطور فکر کنه،اما فقط تو ذهن خودش!
=========
اگه کسی بیدار هست، 13 بدر همه تون مبارک:D

یه سوال چرا تو زمینه ای که هیچ اطلاعاتی ازش نداری ... میخواید بحث کنید ...

(البته این عادت بعضی ادماست ، فرق نمیکنه بحث هوافضا باشه ، پزشکی یا یه سبک بازی )

شما همون nier رو هم jrpg عنوان کردید ... اصلا همون جا باید یه لبخند میزدم و رد میشدم ...

سینزده به در شما هم مبارک
باشه
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
"اینکه فکر کنیم اسکوئر بزرگترین و مهمترین کمپانیِ JRPG ساز، 3-2 تا کارگردان و سلیقه هاشون براش تصمیم گیری میکنن خیلی ساده انگارانست.
بطور مشخص SE سیاستش تو این نسل رو از خیلی قبل برنامه ریزی کرده بود،سیر نزولی فروش سری XIII هم بی تاثیر نبود تو این تصمیم.
"
این متنی هست که من نوشتم، کاملا هم مشخصه دارم میگم "افت فروش سری XIII " ،
یعنی تو میگی Linghtning مثل XIII فروخت؟
افت فروش نداشت؟

باشه شما فکر کن SE مطممئن بود که تو این نسل FF با گیم پلی نوبتی میفروشه، اما نومورا گفته باید اکشن باشه اونها هم قبول کردن!
اصلا فکر بهش خنده داره، بعد میری همینو از مدیرعامل میپرسی؟!!
انتظار داشتی بیاد چی بگه؟
سیاست رو همیشه کمپانی مشخص میکنه، حتی اگه نظر نومورا و... باشه، اونها هستن که تائید میکنن.
اصلا خودت به چیزی که میگی فکر میکنی؟ اینکه فاینال فانتزی ها با گیم پلی نوبتی همون فروش XIII رو میداشتن ولی چون نومورا فکر کرد طراحی بازی باید اکشن باشه، اسکوئر هم کلا این سبک رو گذاشت کنار!!!
اصلا هم اینها کاری به ریزش فن بیس تو سری XIII نداشتن؟ همینطوری حال کردن سبک بازی عوض بشه؟
(اسم XIII که میاد فکر کنم کلا باید بهت آدرس بدم مطمئنا اینجا هم سری رو میگم، یعنی سیر نزولی از XIII تا Lightning).
باشه!

دوست من دیگه مطمئن شدم متن من اصلا نمی خونی، فقط میخوای متهم کنی.
این جمله من"اینکه فکر کنیم اسکوئر بزرگترین و مهمترین کمپانیِ JRPG ساز، 3-2 تا کارگردان و سلیقه هاشون براش تصمیم گیری میکنن خیلی ساده انگارانست."
از کجای حرف من به این پی بردی که من نمیدونم کارگردان این 2نسخه یکی نیست!؟

منظور من از 3-2 تا کارگردان ،تاباتا، نومورا، کیتاسه و... هست.
مرد مومن دیگه وقتی کیتاسه میاد با نومورا ، "گیم پلی نوبتی" رو از پرطرفدارترین نسخه(اونهم دوباره سازیش) حذف میکنه و اکشن میکنه، اینها هیچکدومش ربطی به بازار نداره؟!

بیخیال بقیه نقل قولهائی هم که کردی میخواستم تک به تک جواب بدم، اما فرقی تو اصل قضیه نمیکرد، تو نمیخوای قبول کنی فروش 200.000 تائی از یک بازی اونهم تو 2 هفته، رو پلتفرمی که فن بیس ازاون بازی نداری (استیم) فوق العادست، بعد با فروش ژاپن مقایسه میکنی!!!
با ذکر مثال برات بازش میکنم :مثل اینکه فیلم اصغر فرهادی تو آمریکا رقم قابل توجهی بفروشه، بعد تو بیای بگی: آقا تو ایران که اینقدر فروخت؟!!
احتمالا فکر میکنی NIER قرار هست 10 میلیون یا بیشتر بفروشه که این میزان فروش خیلی معمولی هست!
این وسط کی متوهم هست؟

عاشق این افکار منطقی شدم:
اعتقاد داری ریلیز XIII روی استیم بعد از 5سال باید نزدیک به کنسولها مبفروخت!
اینکه اعتقاد داری کاربرای استیم رو همه MMO وFPS بازها تشکیل میدن!
اصلا اعتقاد نداری که سری XIII (فارق از افت کیفی) بصورت پله ای افت فروش/ریزش مخاطب داشت!
فکر میکنی سیاستهای یکی از بزرگترین ناشرهای دنیا رو در مورد بزرگترین عنوانش، نومورا تعیین میکنه!
و الی آخر

اسکوئر اینو فهمیده که استیم دارای چه پتانسیلی هست، هی داره چپ و راست داره FF های قدیمی رو دونه دونه ریلیز میکنه براش.
تا بتونه برای آینده فن بیس خوبی ایجاد کنه، باقی کمپانی ها مثل سگا و... هم اینو درک کردن و دارن عناوین خودشون رو ریلیز میکنن.
در مورد پایداری بیشتر استیم، آزادی خیلی بیشتر برای سازنده در ریلیز عناوین،امنیت عالی،نحوه فروش و تخفیفات و... هم صحبتی نمیکنم.
کاری هم به این نداریم که حیات PSn , Live منوط به ریلیز کنسول هست، اگه روزی در آینده قرار باشه سرویس فروخته بشه ونه کنسول، این استیم هست که اگه دست بالا رو نداشته باشه حداقل میتونه جایگاه برابر داشته باشه، حداقل در مورد عناوین مولتی پلتفرم.
حالا کسی میخواد همه اینها رو توهم تلقی کنه، آزاده که اینطور فکر کنه،اما فقط تو ذهن خودش!
=========
اگه کسی بیدار هست، 13 بدر همه تون مبارک:D

یه سوال چرا تو زمینه ای که هیچ اطلاعاتی ازش نداری ... میخواید بحث کنید ...

(البته این عادت بعضی ادماست ، فرق نمیکنه بحث هوافضا باشه ، پزشکی یا یه سبک بازی )

شما همون nier رو هم jrpg عنوان کردید ... اصلا همون جا باید یه لبخند میزدم و رد میشدم ...

سینزده به در شما هم مبارک
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
ماکان جان شما همش سوئیچ رو با موبایل مقایسه میکنی در صورتی که نباید مقایسه بشن

سوییچ دو حالت داره، یکی همراه با داک که میشه یه کنسول خونگی. یکی هم بدون داک که میشه کامل کنسول دستی. شعار نینتندو هم آن د گو بودنش هست. اوکی؟

در نتیجه سوییچ از یه نظر هم باید با کنسول های خونگی رقابت کنه و از یه نظر دیگه با کنسول های دستی. در حال حاضر هم مهم ترین رقیب کنسول های دستی اسمارت فون ها هستن. و از اونجایی که تمرکز اصلی نینتندو روی همین قابل حمل بودن کنسوله، و به عنوان یه کنسول خونگی هم خیلی شانس برای بقا نداره، در نتیجه خواه ناخواه بازارش درگیر اسمارت فون هاست.

من از روز اول نظرم در مورد سوییچ همین بوده، این کنسول نه انقدری قوی هست که اگه از نظر کنسول خونگی بهش نگاه کنیم بتونه با سونی و بعد مایکرو رقابت کنه، و نه میتونه پلتفرمی باشه که تنه به تنه اسمارت فون ها بزنه. در نتیجه موفقیت چندانی رو براش متصور نیستم و فکر میکنم دست آخر کسایی میرن سمتش که به بازی های خاص نینتندو خیلی علاقه دارن. مثل خودم. و نمیتونه در مجموع کنسول پر فروشی باشه. یعنی مثل Wii باشه. این نظر شخصی منه. بر مبنی تحلیلی که کردم. نمیتونم با اطمینان بگم صد در صد همین میشه که من میگم، اما خوب نظرم اینه. میتونیم صبر کنیم ببینیم خلافش ثابت میشه یا نه.

ولی کلا یاید صبر کنیم هایپ اولیه عرضه کنسول بخوابه، همینطور سر و صدای زیادی که زلدا کرد. بعد ببینیم نینتندو و باقی دولوپر چی رو میکنن و اوضاع به چه ترتیبی میشه.
 

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
Jul 30, 2014
1,074
نام
امیر مسعود
چارت فروش انگلستان در هفته ی گذشته

01 (01) MASS EFFECT: ANDROMEDA (ELECTRONIC ARTS) [-78%]
02 (02) TOM CLANCY'S GHOST RECON: WILDLANDS (UBISOFT)
03 (03) LEGO WORLDS (WARNER BROS. INTERACTIVE)
04 (NE) KINGDOM HEARTS HD 1.5 + 2.5 REMIX (SQUARE ENIX EUROPE)
05 (05) GRAND THEFT AUTO V (TAKE 2)
06 (04) HORIZON ZERO DAWN (SONY COMPUTER ENT.)
07 (07) FIFA 17 (ELECTRONIC ARTS)
08 (06) THE LEGEND OF ZELDA: BREATH OF THE WILD (NINTENDO)
09 (08) ROCKET LEAGUE (505 GAMES)
10 (09) CALL OF DUTY: INFINITE WARFARE (ACTIVISION BLIZZARD)

GFK Chart-Track
 

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
نمودار سهام نینتندو بعد از عرضه سویچ تا به امروز به نقل از بلومبرگ:
original.jpg


قابل ذکر هست که سویچ در حال حاضر با کمبود موجودی در فروشگاه های مختلف کشور های مختلف از جمله آمریکا و انگلیس مواجه هست و معمولا بعد از Stock شدن سریعا Sold Out می شه
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
قابل ذکر هست که سویچ در حال حاضر با کمبود موجودی در فروشگاه های مختلف کشور های مختلف از جمله آمریکا و انگلیس مواجه هست و معمولا بعد از Stock شدن سریعا Sold Out می شه

با این حساب حالا حالاها ارزون نمیشه! یعنی ارزون که چه عرض شود، با قیمت اصلی به فروش نمیرسه.
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
با این حساب حالا حالاها ارزون نمیشه! یعنی ارزون که چه عرض شود، با قیمت اصلی به فروش نمیرسه.
الان قیمتش تقریبا اندازه پرو هست تو ایران خوبه تو این مدت یکماه انقدر پایین اومده چون اینجا طرفدار نداره
 

arash1996

کاربر سایت
May 17, 2012
1,479
نام
آرش
با این حساب حالا حالاها ارزون نمیشه! یعنی ارزون که چه عرض شود، با قیمت اصلی به فروش نمیرسه.
الان قیمتش تقریبا اندازه پرو هست تو ایران خوبه تو این مدت یکماه انقدر پایین اومده چون اینجا طرفدار نداره
به نظرم خرید Switch الآن توی ایران اشتباهه. چون نینتندو گفته که مشکل جوی‌کان‌های چپ رو در تولید‌های بعدی حل می‌کنه و واقعا مشخص نیست فلان فروشنده‌ی اینترنتی تولید چه ماهی رو به فروش می‌رسونه.
یک سری از دستگاه‌ها هم پیکسل مرده دارن که نینتندو گفته طبیعیه و بعنوان ایراد قبولش نکرده و توی کشورهای خارجی هم بعیده این کنسول‌ها رو تعویض کنند، چه برسه به ایران.

پ.ن: خودم دوست دارم یه Switch بگیرم ولی می‌خوام صبر کنم تمامی عیب‌های احتمالیش در تولیدات آینده برطرف بشه چون اینجا آخر دنیاست و چیزی رو نمی‌شه پس داد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر