vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
Marvel's 'Spider-Man' for PlayStation 4 swings to a record-breaking opening
اسپایدر من در عرض سه روز 3.3M نسخه ی فروخته که سریع تر 3.1 میلیون نسخه ی GOW بوده حدود 198 میلیون دلار در امدزایی داشته که در مقام مقایسه فیلم Homecoming فروش اخر هفتش 117 میلیون بوده (البته امریکا فقط)
این فروش شامل نسخه ی های باندل نمیشه
همچنین رکورد پیش خرید بازی های انحصاری سونی رو با یک میلیون نسخه زده !

انحصاریای سونی با هم کورس رکورد شکنی انداختن !!!! من که انتظار دارم دلست ۴.۵-۵ نسخه رو تو سه روز اول بفروشه
 
  • Like
Reactions: WCW

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
انحصاریای سونی با هم کورس رکورد شکنی انداختن !!!! من که انتظار دارم دلست ۴.۵-۵ نسخه رو تو سه روز اول بفروشه
به نظرم ته تهش 3.5 میلیون اونم در خوش بینانه ترین حالتش بفروشه دیگه اون بازی که محبوب تر از اسپایدر من نیست ؟ درجه سنیش هم که بزرگ سال هستش ! شما فک کن تریلر E3 2017 اسپایدرمن 50 میلیون بازدید کننده داشته فقط (به خاطر محبوبیت این شخصیت) بعد تریلر های TLOU به زور 10 میلیون بازدید کننده داره .....
 
  • Like
Reactions: WCW

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,257
نام
امیر حسین
Marvel's 'Spider-Man' for PlayStation 4 swings to a record-breaking opening
اسپایدر من در عرض سه روز 3.3M نسخه ی فروخته که سریع تر 3.1 میلیون نسخه ی GOW بوده حدود 198 میلیون دلار در امدزایی داشته که در مقام مقایسه فیلم Homecoming فروش اخر هفتش 117 میلیون بوده (البته امریکا فقط)
این فروش شامل نسخه ی های باندل نمیشه
همچنین رکورد پیش خرید بازی های انحصاری سونی رو با یک میلیون نسخه زده !
از همه مهم تر فرموده اند فراتر از انتظاراتشون عمل کرده بازی>:) (گرچه وقتی این همه رکورد بزنه مشخصه:D )
واقعا صبر ندارم برای بازی کردنه شماره ی بعدی! فوق العاده دوست داشتنی بود این بازی!!!! :x :x :x
ولی کو تا نسل بعد و کو تا برسیم به اسپایدی:(
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
منظور منو متوجه نشدی.
من نگفتم Homecoming موفقتر بوده چون 200 میلیون سود داشته ولی بازی 198 میلیون درآمد. چون سود و درآمد دو تا چیز متفاوتن و 198 میلیون هم آمار دقیقی نیست.
و اینکه اصلاً مقایسه‌ای نکردم چون مقایسۀ فروش یه فیلم با یه بازی رو از بیخ و بن اشتباه می‌دونم.
میدونم منظورت سود خالص هستش ولی
198 میلیون اماری که از 3.3 میلیون نسخه در اومده بیشتر نباشه قطعا کمتر نیست (با احتصاب دیلاکس ادیشن و این حرفا) از این نظر مقایسه شده با امار سه روز اول فیلمش چون اونجا هم فروش کل هستش و سهم سینما دار ها کم نمیشه و در امد زایی کلی هست که بازم از بیخ و بن غلط اگه مثلا تعداد بلیط های فروخته شده رو بیرون میدادن میشد مقایسه کرد وگرنه خوب همه میدونن سود خالص ربطی به در امد کلی نداره ! این صرفا یـ مقایسه بود تا مقیاس کار بیاد دست خواننده ....
 
  • Like
Reactions: WCW and sina_unl

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
منظور منو متوجه نشدی.
من نگفتم Homecoming موفقتر بوده چون 200 میلیون سود داشته ولی بازی 198 میلیون درآمد. چون سود و درآمد دو تا چیز متفاوتن و 198 میلیون هم آمار دقیقی نیست.
و اینکه اصلاً مقایسه‌ای نکردم چون مقایسۀ فروش یه فیلم با یه بازی رو از بیخ و بن اشتباه می‌دونم.
خود سونی گفته فروش سه روز این بازی از فروش یک هفته Homecoming سودش بیشتر بوده فقط در هفت روز مقایسه
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
خود سونی گفته فروش سه روز این بازی از فروش یک هفته Homecoming سودش بیشتر بوده فقط در هفت روز مقایسه
برادر من چرا آخه باز میای یه حرف بی اساس می‌زنی؟
سونی 2 تا آمار منتشر کرده، یکی اینکه فروش سه روز بازی 3.3 میلیون نسخه بوده و دوم اینکه 1 میلیون از این آمار کلی مربوط به نسخه های پیشفروش شده بوده.
هر دوی این آمارها هم برای سونی رکورد بودن.
هیچ گونه آمار درآمدی دلاری توسط سونی منتشر نشده چون قیمت نسخه های مختلف متفاوته و لزوماً همه بازی رو 60 دلار نخریدن، تعداد نسخه های باندل شده هم حساب نشده و ... . 198 میلیون از انجام یه عمل ضرب ساده بدست اومده.
اون آمار 117 میلیون دلار Homecoming هم مربوط به 7 روز نیست بلکه مربوط به اولین آخر هفته‎ست که میشه جمعه، شنبه و یکشنبه.
یه چیزی هم که دقت نمی‎کنید اینه که دارین آمار گیشۀ کانادا و آمریکای یه فیلم رو با آمار فروش یه بازی تو کل دنیا مقایسه کنید (افتتاحیۀ جهانی Homecoming برابر 256 میلیون دلار بوده)
اینجور مقایسه ها اشتباهه. سینما و بازی دو تا زمینۀ به شدت متفاوتن.
هزینۀ ساخت و تبلیغات Homecoming نزدیک به 350 میلیون دلار بوده، بودجۀ ساخت و تبلیغات بازی احتمالاً کمتر از نصف این عدد بوده.
Homecoming بعد از Spider-Man 3 پرفروشترین فیلم اسپایدرمن بوده، بازی بهترین آمار در شروع فروش رو بین کل بازیهای سونی تا به امروز داشته و اگه یه میلیون نسخۀ دیگه بفروشه میشه پرفروشترین بازی اسپایدرمن تاریخ.
تو سه روز اول بالای 20 میلیون نفر Homecoming رو دیدن اما بازی رو 3.3 میلیون نفر خریدن.
تمام درآمد یه فیلم از گیشه نیست اما تمام درآمد یه بازی از تعداد نسخه هاییه که می‌فروشه.
بازی اگه 10 میلیون نسخه بفروشه احتمالاً سود بیشتری نسبت به Homecoming داره اما اگه فیلم فقط 10 میلیون بلیط فروخته بود میشد یه شکست بزرگ تجاری.
 

UFOPower

کاربر سایت
Dec 23, 2008
5,517
نام
میلاد
بازی اگه 10 میلیون نسخه بفروشه احتمالاً سود بیشتری نسبت به Homecoming داره اما اگه فیلم فقط 10 میلیون بلیط فروخته بود میشد یه شکست بزرگ تجاری.
من نمیدونم از ی بازی مثلا 60 دلاری چند دلارش تو جیب خورده فروش میره ولی اگر با چندتا احتمال تقریبا محتمل (!) حساب کتاب کنیم به نظرم به راحتی سود بیشتری از سود فیلمش کسب میکنه.اگر 80 درصد فروش بازی مال ناشر باشه (راجب این هیچ اطلاعاتی ندارم و اگر کسی میدونه بگه یاد بگیریم:D) و بقیه مال خورده فروش و اگر بازی 10 میلیون نسخه بفروشه (که احتمال خیلی زیادی داره بیشتر هم بفروشه با این ارقام) و ما بگیم این فروش رو تا کف قیمت 40 دلاری میزنه (تا 3-4 ماه آینده) و برای همین میانگین 50 دلار برای هرنسخه رو بگیریم میشه 80درصد 500 میلیون دلار یا به عبارتی حدود 400 میلیون دلار درآمد.150 میلیون دلار هم ساخت خرج بازی و تبلیغات و هزینه های حمل و ... شده باشه (که عمرا نشده:D) 250 میلیون دلار سود خالصه.
از اون طرف درآمد زایی سینما خب فقط سینما رفتن نیست ، خرید و اجاره نسخه های بلوری و ... هم داره ولی خب از این طرف هم خریدهای dlc ها و تم ها و ... هست که میتونه مقایسه بشه با درآمدهای جانبی فیلم ها.
همه این ها دو دو تا چارتاهای کاملا حدودیه ولی خب به نظرم ی سر و شکلی میده به کلیت قضیه که بازی سازی پول راحت تر و بهتری داره تا فیلم سازی :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: SHANSER

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
البته مسله مهم تر از مقایسه درامدزایی فیلم و بازی اینکه ببینیم Spider-Man PS4 جدا از کیفیت ساخت بالاش بیشتر به خاطر MCU در سطح دنیا اینقدر فروخته و یا به واسطه مسیری هست که استدیو راک استدی (و تا حدی netherrealm) برای بازیهای سوپرهیرویی در ویدیو گیم باز کردند

یادمون نره تمام فروش بازی رو براساس نسخه 60 دلاری حسب کردند که رسیدن به مبلغ 198 میلیون دلار و اینکه بازی انحصاری هست و بیشتر از صد میلیون گیمر امکان دسترسی به بازی رو نداشتند وگرنه نتیجه مقایسه درامدزایی بازی با فیلم خیلی فرق میکرد
 
  • Like
Reactions: SHANSER and ps34

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
من نمیدونم از ی بازی مثلا 60 دلاری چند دلارش تو جیب خورده فروش میره ولی اگر با چندتا احتمال تقریبا محتمل (!) حساب کتاب کنیم به نظرم به راحتی سود بیشتری از سود فیلمش کسب میکنه.اگر 80 درصد فروش بازی مال ناشر باشه (راجب این هیچ اطلاعاتی ندارم و اگر کسی میدونه بگه یاد بگیریم:D) و بقیه مال خورده فروش و اگر بازی 10 میلیون نسخه بفروشه (که احتمال خیلی زیادی داره بیشتر هم بفروشه با این ارقام) و ما بگیم این فروش رو تا کف قیمت 40 دلاری میزنه (تا 3-4 ماه آینده) و برای همین میانگین 50 دلار برای هرنسخه رو بگیریم میشه 80درصد 500 میلیون دلار یا به عبارتی حدود 400 میلیون دلار درآمد.150 میلیون دلار هم ساخت خرج بازی و تبلیغات و هزینه های حمل و ... شده باشه (که عمرا نشده:D) 250 میلیون دلار سود خالصه.
از اون طرف درآمد زایی سینما خب فقط سینما رفتن نیست ، خرید و اجاره نسخه های بلوری و ... هم داره ولی خب از این طرف هم خریدهای dlc ها و تم ها و ... هست که میتونه مقایسه بشه با درآمدهای جانبی فیلم ها.
همه این ها دو دو تا چارتاهای کاملا حدودیه ولی خب به نظرم ی سر و شکلی میده به کلیت قضیه که بازی سازی پول راحت تر و بهتری داره تا فیلم سازی :D
برای بازیهای Third Party از هر فروش فیزیکی 55 درصد به ناشر می‌رسه و از هر فروش دیجیتالی 70 درصد (منبع)
برای بازیهای First Party قاعدتاً باید از هر فروش فیزیکی 75 درصد و از هر فروش دیجیتال 100 درصد به ناشر برسه.
اما مسئله اینه که اسپایدرمن یه جورایی Second Party محسوب میشه، سونی ناشرشه اما اینسامنیک زیر شاخه سونی نیست پس نمی‌دونیم قراردادشون چه جوری بوده و آیا درصدی از فروش بازی به اینسامنیک می‌رسه یا نه.
از اون طرف بودجۀ ساخت و تبلیغات بازی رو نمی‌دونیم ولی احتمالاً تو رنج 100 میلیون باشه مثل اکثر AAA های سونی.
یه چیز دیگه‌ای رو هم که هنوز به طور دقیق نمی‌دونیم، هزینه چاپ و تولید دیسکهای بازی و هزینه حمل و نقل و ارسالشون به مغازه هاست.
یه چیز دیگه‌ای رو هم که نمی‌دونیم اینه که اگه مثلاً یه ماه بعد از عرضۀ بازی یه خرده فروش تصمیم بگیره بازی رو با تخفیف بفروشه، آیا ناشر سهمش رو از نسخۀ با تخفیف فروخته شده می‌گیره یا براساس قیمت 60 دلاری بازی که هنوز توسط ناشر کاهش نداشته؟
اصلاً اینکه آیا مهمه که خرده فروش بازی رو بفروشه تا ناشر سهمش رو بگیره یا اینکه ناشر سهمش رو براساس نسخه های Ship شده دریافت می‌کنه؟
احتمالاً هم هیچ وقت به جواب این سؤالها نمی‌رسیم مگه اینکه یه روزی خود سازنده ها بخوان این اطلاعات رو در اختیار عموم قرار بدن چون چیزی به اسم خبرنگاری بازیهای رایانه‌ای وجود نداره و مطالب در حد "چقدر فلان بازی باحال یا ناامید کننده بود" و "لو رفتن اطلاعات بازی توسط یه کارمند ناراضی" خلاصه میشه. معمولاً یه اتفاقی میفته و همۀ رسانه های گیمینگ تکرارش می‌کنه یا press release های کمپانیها رو با چنتا جوک بی مزه از خودشون منتشر می‌کنن.
در مورد اون جملۀ آخر هم بازم مقایسۀ دقیقی نیست، الان ما بازیهای پرفروشی مثل Rise of the Tomb Raider یا 2 Dead Space رو داشتیم که از نظر سازنده هاشون موفق نبودن! شاید سرجمع سالی 10 تا بازی سود بالایی داشته باشن که اسم چهارتاشون هم Fifa و CoD و Madden و NBA 2Kست بقیه هم معمولاً بازیهای خود کنسول سازها هستن یا Battlefield و AC و GTA V. از اون طرف بازیهای AAA امروزی معمولاً 5-6 سال زمان برای ساختشون صرف میشه، یعنی ناشر باید 5-6 سال سرمایه رو بخوابونه و امیدوار باشه که جواب می‌گیره اما ساخت بلاک باسترترین فیلمها هم یه پروسۀ تقریباً یک ساله‌ست.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
البته مسله مهم تر از مقایسه درامدزایی فیلم و بازی اینکه ببینیم Spider-Man PS4 جدا از کیفیت ساخت بالاش بیشتر به خاطر MCU در سطح دنیا اینقدر فروخته و یا به واسطه مسیری هست که استدیو راک استدی (و تا حدی netherrealm) برای بازیهای سوپرهیرویی در ویدیو گیم باز کردند

مسلما هر دو مورد خیلی تاثیر داشتن، اول از همه راک استدی نشون داد میشه بازی سوپرهیرویی خوب و حتی شاهکار ساخت، و دوم مارول که این روزها دنیای ابرقهرمانیش رو به شدت جا انداخته و تقریبا کل دنیای دیگه میدونن دنیای مارول یعنی چی. اما دلیل اصلی موفقیت SM جلوتر از همه اینها خود Insomniac و Sony هستن! اول اینکه SM خیلی راحت و صریح بازی خیلی خوبیه و Ins تونسته یه کار شاخص بسازه. و از اولین نمایش دل همه گیمرها برد. اگه کیفیت این بازی بد بود مارول هم اعلام براعت میکرد! ولی Ins تونست دنیای SM رو با فلسفه گیم سازی فوق فان خودش به درستی ترکیب کنه و محصول نهایی به مزاق همه خوش امده. عامل بزرگ بعدی هم خود سونی، تبلیغات درست و پرستیژ خاص فرست پارتی هاشه. الان بازی های انحصاری سونی تونستن به یه درجه ای از کیفیت برسن که دیگه تو ذهن همه به عنوان یه چیزی که همیشه باید خوب باشه تثبیت شده. در نتیجه اگه با یه دنیای خفنی عین مارول هم ترکیب بشه دیگه فروشش تضمین شده است.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
برای بازیهای Third Party از هر فروش فیزیکی 55 درصد به ناشر می‌رسه و از هر فروش دیجیتالی 70 درصد (منبع)

سینا اطلاع داری در مورد بازی های ایندی این قضیه چطوره؟ یعنی از فروش بازی های ایندی روی PSN یا Live چقدر به ناشر (یا اگه سلف پابلیش باشه مستقیما خود دلوپر) میرسه؟
 
  • Like
Reactions: SHANSER

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
به نظرم ته تهش 3.5 میلیون اونم در خوش بینانه ترین حالتش بفروشه دیگه اون بازی که محبوب تر از اسپایدر من نیست ؟ درجه سنیش هم که بزرگ سال هستش ! شما فک کن تریلر E3 2017 اسپایدرمن 50 میلیون بازدید کننده داشته فقط (به خاطر محبوبیت این شخصیت) بعد تریلر های TLOU به زور 10 میلیون بازدید کننده داره .....
همین الان tlou پرفروش ترین فرست پارتیه سونیه !!! اعتبار ناتی داگ و جایگاهی که بین کاربرا و فن ها داره کاملا اون عدد رو محتمل میکنه جدا از اینکه اینستال بیس ps4 هم زمان عرضه tp2 حداقل ده میلیون بیشتره !!ضمن اینکه رنج سنی اسپاید منم زیاد فرقی با tlou نداره !!! دلایل من کاملا مشخصه !!! این ۳.۵ رو از کجا اوردید برای من سواله ! اگه مشکلی تو بازی نباشه و تو نقد ها به مشکل نخوره ! فروش بازی تو سه روز اول زیر ۴ میلیون نمیاد !!!
 
  • Like
Reactions: SHANSER

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
سینا اطلاع داری در مورد بازی های ایندی این قضیه چطوره؟ یعنی از فروش بازی های ایندی روی PSN یا Live چقدر به ناشر (یا اگه سلف پابلیش باشه مستقیما خود دلوپر) میرسه؟
آمار دقیقی ندارم ولی فکر نمی‌کنم متفاوت از باقی استور فرانتها باشن و احتمالاً مثل گوگل و اپل و Valve همون 30 درصد رو بگیرن و فرقی بین مستقل و غیرمستقل قائل نشن.
البته مدتیه که فن بوی های استیم تو همین فروم اصرار دارن که استیم از بازیهای مستقل 30 درصد نمی‌گیره اما من نظرم اینه که استیم از مستقلها هم همون 30 درصد رو می‌گیره چون تا این لحظه هیچ کمپانی مستقلی نیومده بگه که استیم کمتر از این عدد از ما می‌گیره.
غیر از این 30 درصد فکر می‌کنم بسته به نوع و سایز شرکت و کشوری که شرکت توش ثبت شده باید یه درصدی هم به عنوان مالیات بدن.
اینا برای حالتیه که سلف پابلیش باشه.
اما اگه یه سازنده مستقل ناشر داشته باشه دیگه بستگی به قرارداد داره، مثلاً سر قضیۀ Pillars of Eternity یادمه Paradox Interactive اومد کمک کرد که بازی رو تبلیغ کنن و بدن بیرون و فقط هزینه های خودش رو گرفت و در سود بازی دخیل نبود، قراردادهای EA که تحت برنامۀ EA Originals بسته می‌شن هم همچین حالتی دارن اما معمولاً اینجوریه که ناشر+مالک استور فرانت+مالیات عمدۀ درآمد بازی رو می‌برن و سازنده حدود 20-30 درصد از درآمد کل بدستش می‌رسه.
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
برادر من چرا آخه باز میای یه حرف بی اساس می‌زنی؟
سونی 2 تا آمار منتشر کرده، یکی اینکه فروش سه روز بازی 3.3 میلیون نسخه بوده و دوم اینکه 1 میلیون از این آمار کلی مربوط به نسخه های پیشفروش شده بوده.
هر دوی این آمارها هم برای سونی رکورد بودن.
هیچ گونه آمار درآمدی دلاری توسط سونی منتشر نشده چون قیمت نسخه های مختلف متفاوته و لزوماً همه بازی رو 60 دلار نخریدن، تعداد نسخه های باندل شده هم حساب نشده و ... . 198 میلیون از انجام یه عمل ضرب ساده بدست اومده.
اون آمار 117 میلیون دلار Homecoming هم مربوط به 7 روز نیست بلکه مربوط به اولین آخر هفته‎ست که میشه جمعه، شنبه و یکشنبه.
یه چیزی هم که دقت نمی‎کنید اینه که دارین آمار گیشۀ کانادا و آمریکای یه فیلم رو با آمار فروش یه بازی تو کل دنیا مقایسه کنید (افتتاحیۀ جهانی Homecoming برابر 256 میلیون دلار بوده)
اینجور مقایسه ها اشتباهه. سینما و بازی دو تا زمینۀ به شدت متفاوتن.
هزینۀ ساخت و تبلیغات Homecoming نزدیک به 350 میلیون دلار بوده، بودجۀ ساخت و تبلیغات بازی احتمالاً کمتر از نصف این عدد بوده.
Homecoming بعد از Spider-Man 3 پرفروشترین فیلم اسپایدرمن بوده، بازی بهترین آمار در شروع فروش رو بین کل بازیهای سونی تا به امروز داشته و اگه یه میلیون نسخۀ دیگه بفروشه میشه پرفروشترین بازی اسپایدرمن تاریخ.
تو سه روز اول بالای 20 میلیون نفر Homecoming رو دیدن اما بازی رو 3.3 میلیون نفر خریدن.
تمام درآمد یه فیلم از گیشه نیست اما تمام درآمد یه بازی از تعداد نسخه هاییه که می‌فروشه.
بازی اگه 10 میلیون نسخه بفروشه احتمالاً سود بیشتری نسبت به Homecoming داره اما اگه فیلم فقط 10 میلیون بلیط فروخته بود میشد یه شکست بزرگ تجاری.

فروش بازی سودی بالغ بر ۱۹۸ میلیون دلار را به حساب سازندگانش واریز کرده و حتی از فیلم Spider-Man Homecoming که در هفته‌ی اول اکرانش مبلغی نزدیک به ۱۱۷ میلیون دلار در باکس آفیس به‌دست آورد هم بهتر عمل کرده است!
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
فروش بازی سودی بالغ بر ۱۹۸ میلیون دلار را به حساب سازندگانش واریز کرده و حتی از فیلم Spider-Man Homecoming که در هفته‌ی اول اکرانش مبلغی نزدیک به ۱۱۷ میلیون دلار در باکس آفیس به‌دست آورد هم بهتر عمل کرده است!
این 198 میلیون دلار دقیقا 3.3*60ـه و سونی هیچ آمار دلاری منتشر نکرده و زومجی خودش واسه خودش اومده در یه 60 دلار ضرب کرده و کاملا بی سوادی نویسنده هاش (و ایضا نویسنده های USA Today که منبع اصلی خبر توی این تاپیک اون بود) نسبت به چگونگی کارکرد بازار بازی های رایانه ای رو نشون می ده.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Akiba
Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر