یوروگیمر: ازاین جهت که لایسنسی که شما خریداری کردید تمام پیستها و ماشینهای سری مسابقات Blancpain GT پوشش میده، به این معنی هست که ماشینهای بنتلی، استون مارتین و جگوار در بازی حضور خواهند داشت؟
همینطور ما میتونیم انتظار داشته باشیم که پیستهای Zolder , Paul Recard , Misano و Budapest بطور لیزراسکن شده در بازی باشند؟
مارکو مازراتو : AC Competizione بازی رسمی سری مسابقات
Blancpain GT هست، پس شامل تمام ماشینها،تیمها،رانندگان،برچسب های ماشینها و همینطور تمام پیستهای فصلهائی که ما لایسنس مسابقات را خریداری کردیم خواهد بود، که این شامل تمام مدلهای ماشین و پیستهائی که شما اشاره کردید می شود.
البته مسئله لیزراسکن برای پیستها یک باید است.
همینطور براساس راننده ای که شما انتخاب میکنید میتوانید در مسابقات قهرمانی متفاوتی مثل سرعت و استقامتی شرکت کنید.
یوروگیمر: دوره
Early Access تابستان پیش رو در استیم شروع خواهد شد:
آیا این دسترسی برای همگان خواهد بود ویا تعداد اندکی ازاین امکان بهره مند خواهند شد؟
محتویاتی که همراه بازی در این دوره در دسترس خواهد بود شامل چه چیزهائی میشود؟
مارکو مازراتو : EA برای هم در دسترس خواهد بود، ما ایده های متفاوتی برای اینکه بازی در این دوره شامل چی چیزهائی باشه و ما باید چگونه تغییراتی اعمال کنیم تا بازی به ورژن 1.0 (نهائی) برسه داریم، اما کمی بعدتر از اونها رونمائی میکنیم.
مسئله مهم این هست که ما یک نقشه راه با زمانبندی درست و کامل در اختیار بازیکنها قرار میدیم که در اون کاملا مشخص شده که با هر آپدیت آنها میتونن انتظار چه محتویاتی (پیست،ماشین و...) و درچه زمانی داشته باشن.
یوروگیمر: چه ویژگیهائی گرافیکی شما در بازی قرار خواهید داد؟
آیا
Unreal Engine محدودیتهائی در قبال واقعیت مجازی (
VR) و یا استفاده از
3مانیتور دارد؟
مارکو مازراتو : خوشبختانه سیستم ذرات UE4 شامل رنج وسیعی از افکت ها هست - از شکل گیری مایعات گرفته تا ریزش باران،ایجاد جرقه و... .
درخت ها، چمن کاملا 3D و و تماشاگران اطراف پیست دارای انیمیت خواهند بود، همینطور خود پیست ها شامل عناصر مختلفی میشوند که در زنده بودن محیط و فضاسازی هرچه بهتر کمک شایانی میکنند.
این موتور بازیسازی یکی از عواملی بود که باعث شد ما در مراحل توسعه بازی نسبت به گذشته تغییراتی بدیم،ایجاد تعادل بین اونچه که پلیرها فکر میکنن ما در پیستها میتونیم قرار بدیم و چیزی که در تلویزیون و پخش زنده مسابقات
فرمول 1 و
MotoGP میبینند. همینطور
VR و استفاده از
3 مانیتور، همگی به بهترین نحو در
UE4 ساپورت میشوند، البته فراموش نکنیم که در مورد تعدادی از ویژگیهای این موتور هنوز در مرجله یادگیری هستیم.
فراموش نمیکنیم که
UE بطور مستمر در حال پیشرفت و ایجاد تغییرات هست،چرا که در خود استودیو
Epic Games انگیزه زیادی برای ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر بین نرم افزار/سخت افزار در
UE وجود داره.
یوروگیمر: میدونیم که حس و گمان ها در فضای اینترنت همین حالا شروع شده:
یکسری به این اشاره میکنن که
AC Competizione یک عنوان فرعی از سری
Assetto Corsa با ساپورت رسمی مسابقات
BP GT هست.
در مورد محتوای سینگل پلیر و بخش تک نفره ما باید انتظار چه چیزی داشته باشیم که
ACC از عنوان قبلی متمایز میکنه؟
مارکو مازراتو : اگر منظور از عنوان فرعی این باشه که خب ما همین حالا
A.Corsa داریم، به اون ماشینها و پیستهای رسمی مسابقات
BP اضافه میکنیم، یا ایجاد کمی تغییرات و سرهم کردن اونها بشه چیزی که ما قصد ساختش رو داریم، پس باید بگم این حدس و گمان ها کاملا از واقعیت دور هستند.
مادر مراحل توسعه بازی عناصر مشترکی که
AC Competizione با عنوان قبلی خودش داره را فقط آپدیت نکردیم؛ بلکه همه را از اول ایجاد کردیم، برای مثال پیستهائی که در این دو عنوان مشترک هستند کاملا دوباره طراحی و بروز شدند تا بتونن مثل نمونه کاملا واقعی از چیزی که در واقعیت وجود داره باشند.
UI Interface (رابط کاربری) بازی نه تنها با چیزی که در نسخه PC بازی قبلی دیده میشه فرق داره، بلکه با
UI این عنوان در کنسولها هم کاملا متفاوت خواهد بود، و به نحوی طراحی شده که بازیکنها بتونن بهترین عملکرد را از قابلیتهای موجود در بازی داشته باشند.
UI جدید دیگر فقط یک مروگر محتوا (مثل چیزی که الان در نسخه فعلی بازی رو استیم) داریم نخواهد بود.
بلکه به شکلی طراحی شده که بایکنها خودشان را در فضای مسابقات
BP GT تصور کنند، به عنوان یک راننده مجازی پروفایل خودشون را مدیریت کنند، همینطور
UI به مبتدیها این اجاز رو میده که بتونن به بهترین نحو مسیر پیشرفتِ موثر و جذابی برای حرفه ای شدن در این بازی داشته باشن.
تمام این تغییرات چه در محتوای آفلاین و مولتی پلیر کاملا لحاظ شده.
یوروگیمر: پیاده سازی "
باران" در بازی نیاز به تغییرات گسترده در عملکرد کلی فیزیک بازی داره.
چقدر اضافه شدن این ویژگی (باران) در بازی شما را به چالش کشید و دیدگاه فنی شما در این مورد چگونه است؟
مارکو مازراتو : این جزو عوامی هست که ما هنوز داریم روش کار میکنیم، چرا که نمیخوایم باران فقط در بازی بنحوی حضور داشته باشه و برای از سر باز کردن ، از این مسئله به شکل بی اهمیتی رد بشیم.
همینطور هدف ما این هست که مسابقات در شرایط بارانی دربازی از چیزی که در واقعیت وجود داره سخت تر نباشه! (اینجا تیکه انداخته یه یکسری استودیوهای رقیب
)
ازاونجائی که تایرهای مخصوص شرایط بارانی در مقایسه با انواع مخصوص جاده ای، چسبندگی بیشتری دارن، براساس نتایجی که تابحال به اونها رسیدیم، من میتونم تایید کنم که رانندگی در شرایط بارانی که ما درحال توسعه اون هستیم خیلی جذاب و همینطور کمتر از اون چیزی که من فکر میکردم خسته کننده خواهد بود!
نیاز نیست که من یادآوری کنم که همین عامل باران در بازی چه شرایط پیش بینی نشده به مسابقات اضافه میکنه و بازیکنها باید خودشون با اونها وفق بدن.
یکی دیگر از عواملی که داریم روش کار میکنیم و با چیزی که الان در عنوان فعلی
Assetto Corsa وجود نداره، این هست که چسبندگی پیست ها در طول مسابقه میتونه بیشتر بشه، در این مورد در زمان درست اطلاع رسانی بهتری خواهیم کرد.
منبع:
Eurogamer.it