چرا سیستم‌های کامپیوتر شخصی همچنان در بازار بازی‌های ویدئویی باقی می‌مانند

Aria_P

عضو تحریریه
Jul 17, 2017
153
بازی‌های ویدئویی حتی با حضور کنسول‌های بازی و موبایل، هم‌چنان در سیطره کامپیوترهای شخصی است. قابلیت‌های فراوان و امکان بالای شخصی‌سازی این سیستم‌ها باعث می‌شود تا گزینه شماره یک برای گیمرها به خصوص گیمرهای حرفه‌ای باشند. در این مطلب به دلایلی اشاره می‌کنیم که باعث برتری سیستم‌های کامپیوتری نسبت به کنسول‌ها است.

دقت و سرعت عمل بالا حین بازی

هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین ماوس و صفحه‌کلید شود حتی بهترین پدهای بازی کنسول‌های مطرح دنیا نیز نمی‌توانند به پای دقت و سرعت عمل این دو دستگاه برسند. در بازی‌های جنگی و شخص اول به هدف‌گیری و حرکت با ماوس و صفحه‌کلید سریع‌تر است و نیازی به قابلیت هدف‌گیری خودکار که روی پدهای بازی طراحی شده است وجود ندارد. این دقت و سرعت عمل سبب شده است تا شاهد یک ژانر بازی به خصوص روی کامپیوترهای شخصی باشیم که آن‌ها را با نام استراتژیک می‌شناسیم که در سبک استراتژی بلادرنگ (Real-Time Strategy) قرار می‌گیرند.

بازی‌های اختصاصی

بازی‌های خاص و کیک‌استارتری برای پلتفرم کامپیوترهای خانگی ارائه می‌شوند. کنار این عناوین بازی‌های مستقل را هم قرار دهید که برای این پلتفرم عرضه می‌شوند. به علاوه اینکه می‌توانید بازی‌های قدیمی و نوستالژیک و حتی بازی‌های کنسول‌هایی نظیر سگا را با استفاده از برنامه شبیه‌ساز روی کامپیوتر اجرا کنید در صورتی که در مورد کنسول‌های چنین چیزی صدق نمی‌کند.

بازی‌های آنلاین و آفلاین استراتژیک محبوب دنیا همگی برای پلتفرم کامپیوتر خانگی ارائه می‌شوند. به عنوان مثال فقط روی کامپیوتر می‌توانید بازی‌های استراتژی نظیر لیگ‌ آو لجندز (League of Legendes) و دوتا۲ (DOTA2) را بازی کنید و یک چالش آنلاین چندنفره لذت ببرید.

کیفیت در کنار سلیقه

اگر می‌خواهید بازی‌های ویدئویی را با بالاترین کیفیت تجربه کنید باید به سراغ کامپیوترهای شخصی بروید. کیفیت بالای بازی‌های به سبب امکانات سخت‌افزاری به مراتب قوی‌تر کامپیوترهای شخصی است. علاوه‌بر این می‌توانید تمام جزئیات مربوط به سیستم و چیدمان محیطی محل بازی‌تان را با سلیقه خود طراحی کنید و بچینید. از انتخاب ماوس و صفحه‌کلید گرفته تا اندازه و نوع مانیتور و محل قرارگیری میز و رنگ‌بندی وسایل به شما بستگی دارد. اتفاقی که کمتر در میان کنسول‌ داران رواج دارد.

قیمت پایین‌تر

بازی‌های کامیپوتری بسیار ارزان‌تر از بازی‌های کنسول هستند.

قابلیت به‌روزرسانی

برای به‌روزرسانی کامپیوترها تنها کافی است سری به بازارهای فروش قطعات این محصولات بزنید و سیستم خود را به‌روز کنید. این موضوع درباره کنسول‌ها صدق نمی‌کند و برای خرید نسخه جدید این دستگاه‌ها باید منتظر بمانید تا شرکت سازنده محصول جدیدی را روانه بازار کند. به این ترتیب با به‌روزرسانی بازی‌های کامپیوتری به راحتی می‌توانید از تمام بازی‌ها کامپیوتری با بالاترین کیفیت ممکن لذت ببرید.

مزیت اصلی سیستم‌های کامپیوتر سخت‌افزار قدرتمند و امکان اجرای بازی‌ها با بالاترین تعداد فریم در ثانیه است. گیمرهای کنسول در واقع همیشه با تعداد فریم‌های کمتری بازی‌ها را انجام می‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود که لذت کافی را از بازی‌های خود نبرند.


Read the whole post here.
 

mohsen_mzh

کاربر سایت
Jun 15, 2008
862
نام
محسن
انتظار میره مقاله غیر جانب دارانه نوشته بشه اینجا. و اینکه لینک دادن به سایت هیولا هم نفهمیدم چرا واقعا؟ معیار قیمت بازی های کامپیوتر شخصی سایت هیولاست؟

واسه تک تک جمله های خبری باید رفرنس باشه. اینکه یه نفر بیاد بگه بازار بازی های ویدیویی در سیطره کامپیوتر های شخصیه یعنی چی اصلا؟ تعداد کسایی که کامپیوتر دارن بیشتره نسبت به کنسول دار ها؟ خب کامپیوتر که فقط وسیله بازی نیست. یا مثلا روی کامپیوتر تعداد بیشتری بازی میشه؟ بازم دقیق نیست، مثلا minesweeper هم حسابه یا نه؟ یا منظور میزان سود فروش بازی هاست؟ اینم بحث میشه کرد روش

اینکه هیچ چیز نمیتونه جایگزین صفحه کلید و موس بشه یعنی چی؟ دقیقا هیچ چیزی جایگزین هیچ چیز دیگه ای نمیتونه بشه! هیچ چیز جایگزین کنترلر کنسول ها هم نمیتونه بشه حتی موس و کیبورد! اینکه کی کدوم رو ترجیح میده هم یه بحث آماری و سلیقه ایه.

تک تک جمله های مقاله بالا به لحاظ منطقی دارای اشکاله. فقط یه نفر رو که میخواد از کامپیوتر های شخصی به عنوان یه کنسول بازی دفاع کنه خوشحال میکنه شاید!

کلا اینکه این مقاله از نظر من هیچ ارزش خبری نداره واقعا. هیچی. شاید بهتر باشه به جای این تیپ نوشته ها کمی ترجمه از سایت های درست حسابی گذاشته بشه.
 

Ostad fariborz

کاربر سایت
Aug 22, 2016
774
Pc پلتفرم خوبیه برای بعضی سبک ها ولی برای اجرای بازی ها در سطح کنسول به سخت افزاری چندین برابر قویتر از کنسول نیاز داره
دوما بسیار پلتفرم گرونیه.یک کارت گرافیک به تنهایی چند برابر کنسول قیمت داره .اکثر بازی ها موقع اجرا ممکنه دردسرهای زیادی پیش بیاد
 

ArefTheGreat

کاربر سایت
Jul 7, 2009
1,179
نام
عارف واعظ قائمی
والا دوستای کنسول باز که به نسبت زیاد هستند خوب اینجا انگاری خیلی آزرده خاطر شدند.
این مقاله هم به اون صورت والا بی راه صحبت نمیکنه، حالا اون خط اول که گفته شده در سیطره کامپیوتر های شخصی هستند گویا به مزاج بعضی از دوستان خوش نیومده، بعد آقا مقاله علمی ISI در یک ژورنالی مثل nature که نوشته نشده که دوستان اینجوری ایراد میگیرند!
بقیه قسمت ها هم تقریبا توضیح واضحات هست.
+خوب در بالاتر بودن دقت ماوس و کیبرد در سبک های ذکر شده که شکی نیست، از طرفی برای بازی های مبارزه ای و یا ورزشی هم کنترل خیلی کارآمد تر هست، فقط خوبی کامپیوتر ها اینه که کنترلر هم میشه براشون استفاده کرد. (حالا شاید با روش ها خاصی رو کنسول هم بشه از ماوس و کیبورد استفاده کرد، اتفاقا خودم هم رو کنسول دارم موس و کیبورد، ولی خوب در نهایت کنترل تبدیل شده با این مبدل ها هم خیلی دقت مناسبی رو نمیدن)
+در مورد بازی های اختصاصی بخواد آدم بی طرف نگاه کنه، والا همونطور که کامیپوتر ها عناوین انحصاری خاص خودش رو داره کنسول ها هم دارند (البته کنسول سونی و نینتندو، خود ماکرو که دیگه انحصاری نداره همه Xbox+WIN10 هستند) ولی خوب بازم این بحث که کامپیوتر ها به کتابخانه به مراتب وسیع تری دسترسی دارند شک دارم برای کسی قابل هضم نباشه.
+درباره کیفیت هم بازم کامپیوتر ها حرف خاصی رو باقی نمیزارند، والا خوب درست هست که گرونتر هستند، (البته بازم نه خیلی شما الان با 5-6 تومن میتونی یک لپتاپ یا کیس جمع کنی که به راحتی پتانسیل بالاتری نسبت به کنسول داره در Full HD) ولی چیزی که هست، اینه که کنسول یک وسیله هست که صرفا جهت بازی استفاده میشه. ولی کامپیوتر های شخصی استفاده خیلی بیشتری دارند، من شک دارم واقعا الان فردی باشه که در منزل خودش یک عدد کامپیوتر نباشه، در نهایت هم جا داره از ضرب المثل هر چقدر پول بدی آش میخوری استفاده کرد...
قیمت حالا بحث خیلی جالبی نیست، خوب درسته میشه بازی ها رو از خورده فروشی ها به قیمت پایینتر تهیه کرد، و یا اشتراکی و ... ولی فکر نکنم این قضیه مختص PC باشه و اینکه تخفیف های گوناگون رو همه سیستم ها هست،به علاوه اینکه با سرویس های مختلف کنسول ها و دادن بازی های مجانی ماهانه (plus و Gold) شک دارم این برتری حساب بشه....
ولی درکل فکر کنم من هم جمعیت PC گیمر هم بی راه نیست که بیشترن، والا هستن افرادی که شاید با یک دستگاه 10 ساله الان بازی رو با 20 فریم بازی میکنن، همین طور دستگاه های چند 10 میلیونی که رو 4k با نهایت تنظیمات بازی ها رو اجرا میکنن، بنده هم اگر جیب یاری کنه واقعا PC رو به کنسول ترجیح میدم، (البته در سطح واقعا بالا و کامپیوتر های واقعا قدرتمند) در غیر این صورت هم به نظرم کنسول های بالاخره دستگاه های راحتتر و تا حدودی دم دست تر برای بازی هستن (البته اینم بازم بستگی داره، یک دانشجو مثلا در خوابگاه براش لپتاپ خیلی دم دست تره!) در نهایت همه اینا سلیقه هست، هرکی با توجه به شرایطش یکی رو استفاده میکنه، از انتخابش هم لذت میبره، این بحثا که این بهتره اون بهتره دیگه مسخره شده والا....
 

parham_safa

Rossonero
مدیر انجمن
Sep 24, 2005
8,310
نام
پرهام
سلام
che-jalebآقا من این پیام دیشب نذاشتم - این پیام از کجا اومده؟؟!!!!!!!!!!!! دیگه با آیدی اعضا برای خودتون پیام نزارید تو تاپیک ها
.Amironeپست منم دیشب برگشت همین تاپیک ، چرا دادی ولی یه ماه پیش ! ، خودم پست یه ماه پیشمو پاک کردم ولی دیدم دیشب یکی برش گردونده ، یکی که دوس داره جو این تاپیک نخوابه و آپ بشه ، اگه پستمو دیشب نمیدیدم و پاک نمیکردم الان بحث دوباره شروع میشد .​
نه کسی با یوزرتون پست داده ، نه پست های قبلیتون رو برگردوندن . این مشکل قبلاً هم پیش اومده و ظاهراً باگه . خیلی خوب میشد اگر درباره مسائلی که ازشون اطلاع نداریم قضاوت و پیش داوری نکنیم .
 
آخرین ویرایش:

che-jaleb

کاربر سایت
Jan 16, 2018
1,226
che-jaleblivermid PC عشقه پرچم بالاس . اسمبل کردن تک تک قطعاتش برام خاطرس:) نور پردازی میز کامیپوترم در حد لالیگا . RED SYSTEM I7 7700K+1080GTX شعار ما پی سی گیمرها : PC Master Race Always In Next Genخیلی خفنه , دمت گرم :love: با اجازه عکس میزارم تو اینستام فالورها هاردکورم زیاد میشه :love:
آقا من این پیام دیشب نذاشتم - این پیام از کجا اومده؟؟!!!!!!!!!!!! دیگه با آیدی اعضا برای خودتون پیام نزارید تو تاپیک ها
 

Natural Killer

ناظم انجمن
Jan 10, 2015
2,735
در مورد عکسی هم که دوستمون گذاشتن امیدوارم شما بتونید با یه پی سی 650 دلاری نصف پرفورمنس و کیفیت کنسول ها در ضمینه گیم رو بگیرید.
pc 650 دلاری کنسولهای پایه با ps4pro رو به عنوان صبحونه قورت میده $650 Gaming PC



Pc پلتفرم خوبیه برای بعضی سبک ها ولی برای اجرای بازی ها در سطح کنسول به سخت افزاری چندین برابر قویتر از کنسول نیاز داره
دوما بسیار پلتفرم گرونیه.یک کارت گرافیک به تنهایی چند برابر کنسول قیمت داره .اکثر بازی ها موقع اجرا ممکنه دردسرهای زیادی پیش بیاد
نیازی نیست کل سیستم رو هر دفعه عوض کنید تغییر کارت گرافیک اکثر اوقات برای رسیدن به بهره وری مطلوب کفایت میکنه من هنوز سیستم 7 سال پیش رو دارم استفاده میکنم فقط کارت گرافیک عوض کردم که اون هم از ps4pro ارزونتر در اومد
کنسول حدود 400 دلار میشه 1070 گرفت که از one x قویتره . حدود 500 دلار میشه 1080 گرفت که one x رو جای پیش غذا میخوره
 

Kirk-Hammedd

Abandon the safety of mindless following
کاربر سایت
Oct 23, 2010
2,793
نام
حامد
کی دوباره این تاپیک رو بالا اورد؟ نوشته های مال پارسال بودن الان نوشته من رو زده برای امروز
 

Kirk-Hammedd

Abandon the safety of mindless following
کاربر سایت
Oct 23, 2010
2,793
نام
حامد
pc 650 دلاری کنسولهای پایه با ps4pro رو به عنوان صبحونه قورت میده $650 Gaming PC




نیازی نیست کل سیستم رو هر دفعه عوض کنید تغییر کارت گرافیک اکثر اوقات برای رسیدن به بهره وری مطلوب کفایت میکنه من هنوز سیستم 7 سال پیش رو دارم استفاده میکنم فقط کارت گرافیک عوض کردم که اون هم از ps4pro ارزونتر در اومد
کنسول حدود 400 دلار میشه 1070 گرفت که از one x قویتره . حدود 500 دلار میشه 1080 گرفت که one x رو جای پیش غذا میخوره
الان قیمت یه 1060 برابر با کنسول ps4 pro هست. توی اینکه pc در کل میتونه قوی تر باشه و اینا بحثی نیست ولی قیمتا مخصوصا توی ایران خیلی گرون در میاد. حالا بحث انحصاری ها رو هم کلا فراموش کنیم.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
کادر گرامی BC قانون میذارن که این بحث نخ نمای PC VS Console رو ادامه ندین بعد خودشون تاپیک میزنن جنگ راه میندازن:D

خوب مثل اینکه باگه یا من نفهمیدم چی شد.
 

Natural Killer

ناظم انجمن
Jan 10, 2015
2,735
الان قیمت یه 1060 برابر با کنسول ps4 pro هست. توی اینکه pc در کل میتونه قوی تر باشه و اینا بحثی نیست ولی قیمتا مخصوصا توی ایران خیلی گرون در میاد. حالا بحث انحصاری ها رو هم کلا فراموش کنیم.
وقتی شما به ارز دلار میگید منظور بازار کشور خارجی هست . من هم از این نظر قیمت کیس تو خارج رو دادم . در مورد بازار داخل بله حق با شماست قیمتها افسارگسیخته افزایش داشتن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر