همه چیر در مورد بازی The Forest

The Forest ( جنگل )
یک بازیِ سبک اوپِن وُرلد سورویوال (Survival , OpenWorld) با گرافیک و گیم پلی بسیار عالی ، داستان بسیار قوی.

PC-The-Forest-SaveGame.jpg


اول از همه بریم سراغ داستان بازی :

بازی از جایی شروع میشه که شما و پِسر بچه تون و مسافر های دیگه داخل هواپیما هستید و نا گهان به یه دلیل نا معلوم برای هواپیما مشکلی پیش میاد و به داخل یه جزیره ی دور افتاده سقوط میکنه.
بعدش شما میبینید که یه مرد که قیافش شبیه بومی های جنگل های آمازون هستش میاد و پسر بچه ی شما رو با خودش میبره.
حالا بازی به شما میگه که باید پسرتون Timmy رو پیدا کنید ، همین و بس !
شمایید و یه جزیره که پر از حیوون و انسان های آدم خوار و یه عالمه غار های ترسناک با حیوانات هولناک هستش و باید Timmy رو پیدا کنید. فقط یه کتابچه هست توی کیفتون به نام Survival که توی این کتابچه که خیلی به دردتون میخوره نحوه ی ساخت خونه و تبر و یه عالمه ابزارات و ..... داخلش هست. این شمایید که باید راه بیرون رفتن از این جزیره یا پیدا کردن پسرتون را پیدا کنید ، بازی هیچ کمکی به شما نمیکنه و این باعث میشه دقیقا مثل واقعیت وقتی از هواپیمای نصف شدتون با بدنی خونین تشنه و گرسنه میاین بیرون هزاران سوال براتون پیش بیاد . نه مَپی ( نقشه ای ) دارید که بفهمدید کجا هستید نه قطب نمایی هیچی فقط یه چند تا لباس و قرص و نوشابه و چند بسته شکلات و مهمترین ابزاری که از داخل هواپیما برمیدارید " تبر هواپیما " هست که با همین تبر میتونید درخت ها رو قطع کنید خونه بسازید یا حیوون ها و بومی های آدم خوار منطقه رو بکشید و از خودتون دفاع کنید و کم کم ابزار های بیشتر و بیشتر بسازید و .... .
زود قضاوت نکنید داستان بازی اینقدری که شما فک میکنید کلیشه ای نیست !

800px-Saharalabcafeteria.png


شرکت Sahara :

یک شرکت بزرگه که در حال فعالیت بر روی پروژه ها و آزمایشات ژنتیکی است. این شرکت این جزیره رو خریدرای کرده بوده که روی موجودات و انسان هایی که در این جزیره دچار مشکلات ژنتیکی شده اند آزمایشاتی انجام بده و شاید بتونه سر از راز این جزیره در بیاره و یا شاید این شرکت میخواسته از این جزیره برای رسیدن به اهداف خودش استفاده کنه ( معلوم نیست دقیقا ) ولی چیزی که معلومه توی این جزیره اتفاقاتی برای آدم هایی که به هر نحوی به این جزیره کشیده شدن ( مثلا آدم هایی که توریستی به این جزیره اومدن ) افتاده و به دست موجوداتی جهش یافته خورده شده اند. Sahara مجوعه ای از آزمایشگاه ها و دفاتر و ..... در زیر این جزیره بوجود آورده که از عمیق ترین غار جزیره گرفته و تا بلندترین قله ی این جزیره کشیده شده ! توی یکی از فیلم هایی که توی بازی پیدا میکنید میبینید که یکی از این موجودات جهش یافته که کارمندان Sahara مشغول آزمایش بر روی او هستند شیشه ی آزمایشگاه رو خراب میکنه و کارمندای آزمایشگاه رو میکشه و فرار میکنه که شاید همینجا بوده که Sahara به نابودی کشیده میشه ( شاید ! ) که طوری که شواهد نشون میده خیلی از تاریخ این واقعه نمیگذره ! و .....

Theriver.png


در حقیقت کم کم هر چه بیشتر این بازی رو بازی کنید بیشتر در مورد این جزیره و اتفاقاتی که درِش افتاده مطلع میشید چه طوری ؟ یه سری عکس و فیلم و نقاشی و اجساد آدم ها و .... رو پیدا میکنید ( البته اگه راه بیوفتین و جزیره رو بگردین و جرات اینکه توی غار های ترسناک رو بگردین رو داشته باشین چون خیلی از ابزار های مهم این بازی توی غار ها هستن ) و کم کم پی به خیلی مسائل میبرید تا زمانی که بازی رو به اتمام برسونید . وقتی بازی رو به اتمام برسونید تقریبا 90% داستان و ماجرای بازی رو میفهمین اون 10% رو هم متوجه نمیشین چون بازی هنوز در دست ساخت ( Early Access ) هست و هنوز احتمال اینکه چیزایی به داستان بازی اضافه بشه و .... هست.

800px-The_Forest_02.02.2017_-_14.04.07.02.png


کودکان گمشده :

یه سری مستندات توی بازی نشان از گم شدن بچه هایی میدن که پدر و مادراشون دنبالشون میگردن و به عنوان مثال روی یه کارتن شیر خوراکی عکس یه پسر بچه رو چاپ کردن که پدر و مادرش دنبالش میگردن و یه سری چیز های دیگه مثل روزنامه های داخل غار ها و ... نشون میده که پدر و مادر این بچه های برای پیدا کردنشون به این جزیره اومدن ولی نتوستند دوام بیارن و مردن و یا شاید حتی بچه هاشونم پیدا کردن و هیچی معلوم نیست .
داستان بازی رو بیشتر از این توضیح نمیدم تا بی مزه نشه................... .

800px-Missingmilkcarton.png


گیم پلی بازی :

گیم پلی بازی خیلی روون و خوب طراحی شده ، واقعا بازیش از بازی های خیلی معروف هیچی کم نداره و نمیدونم چرا معروف نشده ! شاید چون هنوز در دست ساخت هست . قطع کردن درخت ها و شکار حیوون ها و کشتن موجودات و بومی ها و .... خیلی خوب طراحی شده و کاملا طبیعی هستش. توی بازی مثل بازیه فارکرای و .... خبری از موتور و ماشین و اسلحه های کشتار جمعی و تفنگ ها و .... نیست ولی بمب دستی میشه ساخت ، یه کلت خیلی قدیمی هست که تازه اونم باید تیکه تیکه از گوشه و کنار جزیره پیدا کنید و سرهمش کنید ، تازه فشنگ هاشم کمه و باید در مصرف تیر صرفه جویی کنید. از طرف دیگه ساخت تیر کمون و تیرش خیلی راحته و با شکار پرنده ها و ادغام پَر و با چوب میتونید تیرِ تیر کمون درست کنید . توی بازی حدود 3 الی 4 تا تبر هست ( البته فعلا شاید در اپدیت های بعدی هر چیزی به بازی اضافه بشه شاید اصلحه یا تبر جدید یا هر چیزی ) توی بازی اره برقی هم هست ، توی آپدیت آخر دوشنگولی هم به بازی اضافه شده که فقط برای شکار خرگوش و پرنده ها و ... مناسبه .
توی غار ها حتما باید مشعل درست کنید و دستتون بگیرید و گرنه خیلی تاریکه و هیچی دیده نمیشه ! البته چراغ قوه هم هست ولی خب باطری مصرف میکنه و پیدا کردن باطری هم بی دردسر نیست.
یه منطقه ی کوهستانیِ برفی هم توی جزیره هست که وقتی وارد این منطقه میشید از حیوون ها گرفته تا درختا و اینکه شما سردتون میشه و باید آتیش روشن کنید تا گرمتون بشه و .... همگی دست به دست هم میدن تا به شما حس واقعیِ سرما رو القا کنند . توی بازی تشنه میشین و باید آب یا نوشابه بخورین ، گرسنتون میشه و باید غذا بخورین ، میتونید شکار کنید یا دست و پای بومی هایی که به شما حمله کردن و شما اونارو کشتید رو به عنوان غذا روی آتیش بذارین و بخورین !

بازی تحت استیم هست و من با چند تا از دوستام این بازی رو بازی میکنیم برای پیدا کردن ابزارآلات و ... به هم کمک میکنیم توی خونه ساختن و ... کل لذت بازی به نظرم به اینه که با دوستاتون آنلاین بازی کنید و با هم همکاری کنید تنهایی هم زیاد حال نمیده هم اینکه یه مقدار بازی براتون سخت میشه ، فک کنید میخواین یه خونه رو بسازید که نیاز به قطع 20 تا درخت داره خب بالاخره 3 تا تبر بهتره از یه تبره.
یا مثلا میخواین تنهایی برین توی یه غار خیلی تاریک که صدای زامبی ها از همه جا میاد یه نفره خب ادم میترسه دیگه تا دو نفره ! یا 4 نفره ! یا 8 نفره !!! این بازی رو به کسایی که علاقه به بازی های Coop دارن به شدت توصیه میکنم چون واقعا توی حالت Coop به هیچ وجه باگ نداره و خیلی خوب طراحی شده مثل خیلی از بازی ها نیست که توی مولتی پلیر یا Coop کلی باگ دارن که آدم اذیت میشه ، از طرفی همکاری توی این بازی موج میزنه ، یعنی شما همیشه توی بازی به کمک هم نیاز دارین ، مثلا گشنه میشین توی Inventory تون گوشتی چیزی ندارین بخورین به دوستاتون میگید براتون غذا درست کنند ( درست کردن آتیش + گذاشتن گوشت حیوونی چیزی رو آتیش ، اگرم چیزی نداشتین باید سریع دست به کار بشید و شکار کنید ) . راحت میتونید غذا ، ابزار ، نوشیدنی ، فشنگ یا تیر تیر کمان و ..... از Inventory تون به دوستتون هدیه بدید و این باعث میشه کسایی که به تازگی به جمعتون اضافه میشن بازی براشون راحت بشه مثلا میتونید همون اول بهش تیر و کمانتون رو هدیه بدید یا تَبَری که به سختی به دست آوردید و ...... .

the-forest-screenshot.jpg


گرافیک بازی :

گرافیک بازی در حد یه بازیه 2017 2018 هست و واقعا من هیچ کم و کسری از نظر گرافیکی توی بازی نمیبینم و کاملا از نظر گرافیکی راضی هستم ، بعضی از دوستام بازی رو روی پایین ترین گرافیک ممکنه بازی میکنند ( منظورم اینه که گرافیک بازی رو از داخل آپشنِ بازی گذاشتن روی fastest یا Low تا تونستند بازی رو بدون لَگ بازی کنند ) پس بازی روی سیستم های ضعیف اجرا میشه ولی به زور ، من خودم گرافیک 4 DRR5 ( ATI 640 ) دارم با رم 8 گیگ سی پی یو Corei3 مشکلی ندارم و بازی رو خیلی راحت اجرا میکنم ، معمولا توی بازی ها هم گول صحنه های اکشن گرافیک بالا و ... رو نمیخورم و گیم پلی بازی بیشتر برام مهمه و گرافیک بازی فقط در حد قابل قبول باشه به نظرم بهتر از اینه گرافیک بازی به حدی بالا باشه که کمتر کسی بتونه بازی کنه یا اینکه اینقدر سنگین باشه با لودینگ های طولانی و ..... .

صدا گذاری :

صدا گذاری بازی خیلی خیلی خوب کار شده، مثلا وقتی درختی رو با تبر قطع میکنید دقیقا صدای ضربه زدن با تبر به تنه ی درخت و ترک خوردن و شکستن شاخه ها و افتادن درخت روی زمین دقیقا مثل واقعیت هست و حس خیلی خوبی به آدم دست میده و دوست داری تموم درخت ها رو قطع کنی . توی غار ها صدای Mutant ها خیلی رعب آور هستش طوری که شما رو از ادامه راه منصرف میکنه و اصلا دوست ندارید به سمت منبع صدا برید ، یا مثلا قطرات آبی که از سقف بعضی غار ها روی سرتون میریزه ( چیک چیک ) دقیقا مثل واقعیت هست و این قطرات آب مشعل شما رو خاموش میکنند که باعث میشه حتما از چراغ قوه استفاده کنید . توی منطقه ی کوهستان برفی خیلی خوب صداگذاری شده یعنی نه صدای آبشاری میاد نه صدای پرنده های آواز خون فقط صدای باد سوزناک و صدای راه رفتنتون روی برف و صدای افتادن برف از روی شاخه های درخت ها بر روی زمین که همه ی اینا حس سرما قشنگ بهتون منتقل میکنه.
از نظر موسیقیایی من موسیقیِ خیلی خاصی توی بازی ندیدم فقط یه واکمن دارید که تازه اونم از داخل جزیره پیدا میکنید و تعداد 5 تا نوار کاست هم برای این واکمن توی بازی هست که اونارو هم باید دونه دونه پیدا کنید و بذاریدشون داخل واکمن و گوش کنید که موزیک های بدی نیستند و بیشتر فک میکنم جنبه ی فان دارن ( مثلا ما وقتی شب میشه و نمیشه جایی رفت میایم توی خونه ای که درست کردیم کنار آتیش میشینیم و نوبتی هر کی هر کاستی که داره میذاره و دست جمعی گوش میکنیم و غذا میخوریم و ... ) . یه موزیک خیلی کوتاه هم وقتی آیتم های خاص که جزوی از داستان بازی هست رو پیدا میکنید پخش میشه که نشون میده آیتمی که پیدا کردی مهمه و جزوی از داستان اصلیه بازی و حس کنجکاوی رو به آدم القا میکنه.

map-2048.jpg

( نقشه ی بازی )​

نهایتا تجربه ی این بازی رو ( به صورت اوریجینال ) به همه ی دوستان توصیه میکنم واقعا این بازی رو از دست ندید واقعا بی نظیره ! به هیچ وجه بازی رو با بازی هایی مثل Dead Island و ..... مقایسه نکنید چون این بازی با بازی های زامبی کشی مثل Dead Island یا مثلا Dead Rising و .... اصلا قابل مقایسه نیست من خودم همین الآن روی ایکس باکس وان Dead Rising 4 رو بازی میکنم بعد از 1 ساعت که بازی میکنم کاملا خسته میشم یا Dead island رو چند بار تموم کردم ولی به Dead island امتیاز 3 از 10 رو میدم ولی به این بازی 9 از 10 میدم ، این بازی رو از صبح تا شب با دوستام بازی میکنیم خسته نمیشیم و خودتون بهتر میدونید که چقدر باید گیم پلی بازی خوب طراحی شده باشه که شما از بازی خسته نشید.
Steam ID : kurtisstryk3r این آیدی استیم من هست ، اگه کسی این بازی رو روی استیمش داره منو ادد کنه تا با هم بازی کنیم.

قیمت بازی :

قیمت بازی الآن روی استیم 15 دلاره که تخفیف میخوره میشه 10 دلار یا شاید حتی کمتر ، سایت هایی هستند که این بازی رو به قیمت 30 تومن میفروشن که کاملا قانونی هست ( فقط ریجن استیمتون رو به ترکیه تغییر میدن و قیمت بازی ها میاد پایین ! ولی توی زبان بازی یا برای اکانتتون هیچ مشکلی پیش نمیاد ).
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر