رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft»:«عناوین تکنفره نمرده‌اند ولی وضعیت اقتصادی پیچیده‌ای دارند.»

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
Jul 30, 2014
1,074
نام
امیر مسعود
«Shanon Loftis» رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft» اعتقاد دارد عناوین تکنفره نمرده‌اند و فکر نمی‌کند زمانی برسد که بازی‌های تکنفره با تمرکز بر روی داستان وجود نداشته باشند ولی آنها با سوال‌هایی در رابطه با توانایی اینگونه عناوین از نظر اقتصادی رو به رو هستند. او اشاره کرد خواست بازیکنان برای تجربه‌هایی با کیفیت بیشتر با هزینه‌های بیشتری نیز همراه است. درحالی که هنوز هم بخش داستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما وضعیت اقتصادی عناوینی که فقط شامل بخش تکنفره می‌شوند به دلیل تغییرات ناگهانی صنعت بازی‌های رایانه‌ای پیچیده شده است.

MSGS-1-1024x577.jpg

«توسعه‌ی بازی‌ها به صورت کلی راجع به انتقال و تجربه و داستان سرایی هست. داستان بخش مهمی از ساخت یک بازی هست همونطور که در گذشته اینجوری بوده. به شخصه فکر نمیکنم که بازار اینجور بازی‌ها مرده اما وضعیت اقتصادی بازی‌هایی با بخش داستانی با کیفیت و مدت زمان چند ساعته یکم پیچیده‌ تر شده. بازیکن‌ها کیفیت محتوایی و بصری بالاتری از بازی‌ها میخوان.»

او همچنین اشاره کرد سیستم «Xbox Game Pass» که در ازای پرداخت ۱۰ دلار به شما امکان دسترسی به مجموعه‌ای با بیش از ۱۰۰ بازی را می‌دهد یکی از روش‌هایی است که مایکروسافت می‌تواند با استفاده از آن به بازی‌هایی که تنها بخش تکنفره را شامل ‌می‌شوند سرمایه بدهد.

«درآمد حاصل از فروش بازی‌ها و اشتراک‌ها به ما کمک میکنه که در طی زمان اینگونه بازی‌ها رو به بازار عرضه کنیم و من خیلی دوست دارم که بتونیم جامعه‌ای از بازیکن‌ها رو حول محور اینگونه تجربه‌ها تشکیل بدیم.»


Read the whole post here.
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
اولا دلیل گرون تر شدن بازی اخر به خاطر تغییر موتور بازی و همچنین طولانی شدن زمان ساخت و بزرگتر و گسترده تر بودن بازی نسبت به نسخه های قبلی بوده ! اگه میخواستن یه بازی در سطح هوی رین و تعداد گزینه های هوی رین بسازن فکر نمیکنم هزینه هاش تفاوت چندانی میکرد !
بعدشم بازی که هنوز عرضه نشه از کجا میزان فروش و تعداد مخاطب هاش رو براورد کردید و فکت صادر کردید ! کلا و اصولا اصلا اوردن امار فروش بازی های سونی چطوری خواستید چرت و پرت های مسئولین مایکرو که تو همین سال گذشته به تعداد فراوانی مثال نقض براش اومده ماله کشی کنید ؟؟؟
می شه بگی چرا موتور بازی عوض شد و بازی گسترده تر شد؟ و آیا این دلایل رو می شه به تک تک بازی ها و فرانچایز ها تعمیم داد؟
 
  • Like
Reactions: Ozzy the turtle

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
می شه بگی چرا موتور بازی عوض شد و بازی گسترده تر شد؟ و آیا این دلایل رو می شه به تک تک بازی ها و فرانچایز ها تعمیم داد؟
شوخی میکنید دیگه که چرا موتور بازی سازی عوض شد ! گسترده شدن بازی هم بر میگرده به انتظارت و خواست سازنده از بازیش و امکانات و بودجه ای که در اختیارشه ! اینها میتونستن هوی رین هم در این حد و اندازه ها بسازه ولی نه خواستش رو داشتن و نه منابعش رو ! ولی الان دارن به عنوان یکی از استودیو های سودده سونی !

همون میخندیدی خیلی بهتر بود تا اینگونه ریپلی کنی! و دقت کنی تو متن هم گفته خواسته بازیکن ها هر روز بیشتر از قبل میشه قطعا الان کسی از QD یک بازی با گرافیک هوی رین نداره و بلکه پیشرفت رو میخواد ببینه که نیازمند بودجه بیشتر هست در حالی که بازار گسترش نیافته !

بعدشم ماله کشی و کشوندن بحث به سمت سونیvsمایکروسافت از سمت خیلی ها تو صفحه های قبل اجرا شده که به بن بست خورده!

حتی اپیک هم گفت نسخه اول گیرز 12 مییون دلار خرج داشته در حالی که برای نسخه چهارم باید صد میلیون دلار خرج میکردند در حالی که فروش بازی تو همون رنج قبلی براورد میشده ! تازه این بازی مولتی/سینگل پلیر محور هست چه برسه صرفا به بازیهای تکنفره

کلا میخوای چیزی مطرح کنید با عدد و رقم بیان جلو تا اینگونه واکنش های عصبی نشون بدید

نگاه حالا شد ! بهتره از بازی ها و دارایی های خودتون مایه بزارید ! ضمن اینکه بازی که طی ده سال نتونسته به مخاطب های خودش اضافه کنه دقیقا بر میگرده به خود بازی ! چرا انچارتد تونسته مخاطبای خودش رو حتی میشه گفت تا دو برابر افزایش بده ولی گیرز نتونسته ؟؟؟ نگاه وقتی میخوای از امار ارقام حرف بزنی از مستندات حرف بزن نه احتمال و پیشگویی در مورد بازی که حتی تاریخ عرضه هم نداره ! بازم میگم حتی همین پارسال انقدر مثال نقض در مورد فروش بالای بازی های پرهزینه و تک نفره وجود داره که تمام ادعاهای مضحک سران XBOX و فن هاش رو نقض بکنه ! ضعف در ساخت بازی و بازار یابی ربطی به بازار و گیمر ها نداره !!!
 
آخرین ویرایش:

SMB2VF

کاربر سایت
Dec 23, 2013
555
نام
Mehdi
اولا دلیل گرون تر شدن بازی اخر به خاطر تغییر موتور بازی و همچنین طولانی شدن زمان ساخت و بزرگتر و گسترده تر بودن بازی نسبت به نسخه های قبلی بوده ! اگه میخواستن یه بازی در سطح هوی رین و تعداد گزینه های هوی رین بسازن فکر نمیکنم هزینه هاش تفاوت چندانی میکرد !
خب دقیقا قضیه همینه دیگه! بحث اینه که روز به روز داره هزینه‌ی ساخت بازی‌ها افزایش پیدا می‌کنه! چرا؟! چون انتظار گیمرها روز به روز داره افزایش پیدا می‌کنه! انجین بازی باید تغییر می‌کرد! نمی‌شد که بازی سال 2018 کوانتیک دریم که همیشه بازی‌هاش از نظر گرافیکی جلو بودن، در حد نسل قبل باشه! نمی‌شد که گستردگی تصمیمات و ... به اندازه‌ی بازی‌های قبلی باشه! هم گیمرها و هم منتقدها پیشرفت میخوان. تعداد اشخاصی که نیاز هست روی بازی‌ها کار کنن داره زیاد میشه مدت زمان ساختشون هم داره زیاد میشه و در نتیجه هزینه‌ی ساختشون هم داره زیاد میشه! کجای این قضیه پیچیده‌ست من نمیدونم! اگه یک دقیقه چشماتون رو باز کنید و همه‌چی رو Sony VS Microsft نبینید متوجه می‌شید که بازی‌های سینگل‌پلیر خطی دیگه مثل قبل برای ناشرها به صرفه نیستند.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
خب دقیقا قضیه همینه دیگه! بحث اینه که روز به روز داره هزینه‌ی ساخت بازی‌ها افزایش پیدا می‌کنه! چرا؟! چون انتظار گیمرها روز به روز داره افزایش پیدا می‌کنه! انجین بازی باید تغییر می‌کرد! نمی‌شد که بازی سال 2018 کوانتیک دریم که همیشه بازی‌هاش از نظر گرافیکی جلو بودن، در حد نسل قبل باشه! نمی‌شد که گستردگی تصمیمات و ... به اندازه‌ی بازی‌های قبلی باشه! هم گیمرها و هم منتقدها پیشرفت میخوان. تعداد اشخاصی که نیاز هست روی بازی‌ها کار کنن داره زیاد میشه مدت زمان ساختشون هم داره زیاد میشه و در نتیجه هزینه‌ی ساختشون هم داره زیاد میشه! کجای این قضیه پیچیده‌ست من نمیدونم! اگه یک دقیقه چشماتون رو باز کنید و همه‌چی رو Sony VS Microsft نبینید متوجه می‌شید که بازی‌های سینگل‌پلیر خطی دیگه مثل قبل برای ناشرها به صرفه نیستند.
اگه به صرفه نبودن یه دونه بازی هم ساخته نمیششد ! یاد این مسئولای داخلی خودمون میفتم وقتی این توجیه ها رو میخونم ! طرف نمیتونه مدیریت کنه از استکتبار بگیر تا پوشک بچه رو میکشه وسط که چرا ما گند زدیم ! الانم مدیران XBOX تقصیر رو از گیمرا تا منتقدا و نمرات و دروغ گو بودن گیمرا می اندازن الا مدیریت اسف ناک خودشون !!
چطور این همه ناشر دارن بازی میسازن و سود ده هم از اب در میارن و ملت استقبال فیک نمیکنن و بازی رو هم میخرن ! فقط در مورد مایکرو این قضیه رخ میده و ملت اونجا فقط تظاهر میکنن و دروغ میگن که از بازی تک نفره خوششون میاد و خود بازی رو نمیخرن !!!!؟؟؟؟
 
  • Like
Reactions: Cait Sith

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
شوخی میکنید دیگه که چرا موتور بازی سازی عوض شد ! گسترده شدن بازی هم بر میگرده به انتظارت و خواست سازنده از بازیش و امکانات و بودجه ای که در اختیارشه ! اینها میتونستن هوی رین هم در این حد و اندازه ها بسازه ولی نه خواستش رو داشتن و نه منابعش رو ! ولی الان دارن به عنوان یکی از استودیو های سودده سونی !
دقیقا همینه قضیه! الان CDPR تو سال 2017 یه بازی در حد ویچر 1 (از نظر تکنیکی و ...) بسازه، آیا اندازه ویچر 1 (زمان خودش) تحویل گرفته می شه؟ بتسدا اگه یه بازی در حد Morrowind بسازه آیا به اون اندازه شاهکار می دوننش؟ والو الان HL3 رو با گرافیک HL2 بسازه آیا تحویل گرفته می شه؟ CS GO اگه همون گرافیک CS 1.6 رو داشت کسی نگاش می کرد اصلا؟ Diablo III اگه مثل Diablo 1 بود چی؟ با گذشت زمان و پیشرفت سخت افزار بازی ساز ها مجبورن که هزینه ساخت رو بالا ببرن چون انتظارات همه داره زیاد می شه. بازی های مولتی پلتفرم/PC محور و انحصاری PC گفتم که فکر نکنی من کاری به این دعوای کنسولیتون دارم.

کلا همه بازی ها دارن خرج ساختشون شدیدا زیاد می شه و گسترده می شن، آمارشم 2 صفحه پیش گذاشتم اگه علاقه مندی. به همین دلیل باید از راه های دیگه ای پول کشید از بازیکن. می تونه ارائه بازی به عنوان یه سرویس باشه (Origin Access یا همین Xbox Game Pass که خبرش رو سایته) ، می تونه درست کردن یه Community قوی باشه، می تونه اضافه کردن میکروترنسکشن باشه، می تونه ارائه بازی به سبک CS GO و R6:S و Overwatch و ... باشه که بازی هیچوقت کامل نمی شه و همیشه آپدیت واسش میاد یا اینکه اصلا قسمتی از ساخت بازی رو عهده پلیر بذاریم. و حالا یه سری راه دیگه.

خوب این راه هایی که گفتم مناسب ترین بستر واسه اجراشون تو بازی های مولتی پلیر اتفاق میفته. Community ساختن تو بازی های آنلاین شدیدا راحت تره به خاطر ارتباط دائمی که بین پلیر ها، حالا به صورت همکاری یا مبارزه، وجود داره و البته ثابت نبودن گیم پلی و سناریو و امکان ساخت سناریو های جدید و خاص توسط خود پلیر ها و قابلیت فراوان ساخت مدیا واسه اشتراک گذاری(همین Gif هایی که Share می کنن ملت:D)، بیشترین حضور میکروترنسکشن توی بازی های آنلاینه، اکثر بازی هایی که تموم نمی شن آنلاین هستن. امکان اینکه یه قسمتی از بازی سازی (معمولا سناریو اتفاقاتی که قراره بیفته) رو به عهده پلیر بذاریم عملا در بازی های غیر Sandbox فقط توی بازی های آنلاین امکان رخ دادنش هست.

کل قضیه ای که این خانوم Shanon Loftis می گن همینه. روش های در آمد زایی که می شه رو بازی های آنلاین پیاده کرد خیلی بیشتر و راحت تر هستن نسبت به بازی های آفلاین.

پ.ن: در مورد Community، لیست سابردیت های گیمینگ رو اگه نگاه کنید و نسبت آنلاین به آفلاین رو از Top 10/20 حساب کنید فکر کنم واضح تر بشه که چرا بازی های آنلاین Community ساختن راحت تره توشون. در مورد اون ساخت سناریو، تعداد زیادی از بازی های آفلاین اون لیست سندباکس هستن که اون "ساخت سناریو جدید توسط پلیر" رو دارن.
پ.ن: شفاف سازی کنم که من خودم آفلاین رو دوست دارم خیلی. فکر کنم تو کل ایران تنها کسی که Finding Paradise (یه بازی دو بعدی 4 ساعته کاملا خطی که Visual Novel حساب می شه تا حدودی) رو خرید من باشم:)) اما مسئله ای که هست اینه که صنعت داره به این سمت می ره. ما هم کنترلی نداریم، فقط می تونیم نگاه کنیم.

اینو یه ناشر مثل کپکام یا یتزدا یا هر ناشر دیگه ای میتونه بلغور کنه ! ولی نه شرکتی که اومد 30 میلیون جعبه داده دست مردم و وسط کار هر سیاستی که عشقش کشیده سر این 30 میلیون نفر پیاده کرده ! یه ناشر بازی ادم رو که دستش بازه هر سیاستی که میخواد رو پیاده کنه و مخاطبین هم تصمیم میگرن بخرن یا نه ! اما نه شرکتی که تعهد به حمایت از مشترهاش داده و متعهده تمام سلیقه ها رو پوشش بده ! همون طور که سونی همین برخورد رو با ویتا کرد و توجیهات و مضخرفاتش مدیرانش هیچ وقت تو کت من نرفت چه برسه به اینکه بیام براشون ماله هم بکشم
من چی می گم تو می گی...
 
آخرین ویرایش:

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
خب دقیقا قضیه همینه دیگه! بحث اینه که روز به روز داره هزینه‌ی ساخت بازی‌ها افزایش پیدا می‌کنه! چرا؟! چون انتظار گیمرها روز به روز داره افزایش پیدا می‌کنه! انجین بازی باید تغییر می‌کرد! نمی‌شد که بازی سال 2018 کوانتیک دریم که همیشه بازی‌هاش از نظر گرافیکی جلو بودن، در حد نسل قبل باشه! نمی‌شد که گستردگی تصمیمات و ... به اندازه‌ی بازی‌های قبلی باشه! هم گیمرها و هم منتقدها پیشرفت میخوان. تعداد اشخاصی که نیاز هست روی بازی‌ها کار کنن داره زیاد میشه مدت زمان ساختشون هم داره زیاد میشه و در نتیجه هزینه‌ی ساختشون هم داره زیاد میشه! کجای این قضیه پیچیده‌ست من نمیدونم! اگه یک دقیقه چشماتون رو باز کنید و همه‌چی رو Sony VS Microsft نبینید متوجه می‌شید که بازی‌های سینگل‌پلیر خطی دیگه مثل قبل برای ناشرها به صرفه نیستند.

اتفاقا مثال نقص واسه این امسال زیاد داریم. بازی که یه budget management درست حسابی و کیفیت خوب و تاریخ عرضه خوبی هم داشته باشه هم فروش خودش رو میکنه +سود دهی خوبی هم میاره.یه بار یکی مثل ea میاد واسه نسخه سوم بازی مثل dead space میگه بازی باید مثلا در حد cod بفروشه که خب طبیعیه ۱۰ میلیون هم بفروشه بازم شکست حساب میشه واسه ناشر. امسال هم nier که دقیقا با یه مارکتینگ حساب شده platinium رو از ورشکستگی نجات داد و اتفاقا سود خوبی هم داشت. legend of zelda که خب کلی رکورد فروش زد. horizon بیشتر از ۳میلیون فروخت . persona 5 دو میلیون رو رد کرد. یا بهترین مثال امسال hellblade که تو کمتر از ۳ ماه هزینه ساختشو جبران کرد. خلاصه اینکه یه ناشر مدیریت مراحل ساخت بازی رو درست انجام بده هم میفروشه و هم سود میاره
 

SMB2VF

کاربر سایت
Dec 23, 2013
555
نام
Mehdi
اگه به صرفه نبودن یه دونه بازی هم ساخته نمیششد ! یاد این مسئولای داخلی خودمون میفتم وقتی این توجیه ها رو میخونم ! طرف نمیتونه مدیریت کنه از استکتبار بگیر تا پوشک بچه رو میکشه وسط که چرا ما گند زدیم ! الانم مدیران XBOX تقصیر رو از گیمرا تا منتقدا و نمرات و دروغ گو بودن گیمرا می اندازن الا مدیریت اسف ناک خودشون !!
چطور این همه ناشر دارن بازی میسازن و سود ده هم از اب در میارن و ملت استقبال فیک نمیکنن و بازی رو هم میخرن ! فقط در مورد مایکرو این قضیه رخ میده و ملت اونجا فقط تظاهر میکنن و دروغ میگن که از بازی تک نفره خوششون میاد و خود بازی رو نمیخرن !!!!؟؟؟؟
این همه ناشر دارن بازی تک‌نفره‌ی خطی میسازن؟! میشه نام ببرید این تعداد زیاد ناشرها رو؟! Bethesda؟ من رو کسایی که بشناسن میدونن Bethesda ناشر مورد علاقمه و Arkane هم استودیوی مورد علاقم. ولی حقیقت اینه که 4 بازی (با احتساب DotO پنج بازی) آخرش فروش چندان خوبی نداشتند. Capcom؟! رزیدنت ایول 7 انتظارات رو برآورده نکرد و DMC 5 هم که داره به کمک سونی ساخته میشه. سونی و نینتندو؟ سونی و نینتندو و مایکروسافت که توضیح دادم چند صفحه‌ی قبل، شرایطشون متفاوته. این‌ها باید بازی سینگل‌پلیر بسازن چون درآمد اصلی‌شون از جای دیگه‌ست. بماند که همین‌ها خیلی از بازی‌هاشون مولتی‌پلیر دارن و یا Open Worldـن.
تا سوء تفاهم نشده هم منظورم رو از خطی تو اینجا بگم. منظورم از بازی غیرخطی لزوما یه RPG با انتخابات مختلف و ... نیست. کلمه‌ی بهتری به ذهنم‌ نرسید :D منظورم بازی‌هایین که تموم کردنشون میتونه مدت زیادی طول بکشه. حالا میخواد بخاطر Open World بودن باشه یا Main Quest طولانی داشتن.
کل قضیه ای که این آقای Shanon Loftis می گن همینه.
خانوم هستن ایشون :D
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
نگاه حالا شد ! بهتره از بازی ها و دارایی های خودتون مایه بزارید ! ضمن اینکه بازی که طی ده سال نتونسته به مخاطب های خودش اضافه کنه دقیقا بر میگرده به خود بازی ! چرا انچارتد تونسته مخاطبای خودش رو حتی میشه گفت تا دو برابر افزایش بده ولی گیرز نتونسته ؟؟؟ نگاه وقتی میخوای از امار ارقام حرف بزنی از مستندات حرف بزن نه احتمال و پیشگویی در مورد بازی که حتی تاریخ عرضه هم نداره ! بازم میگم حتی همین پارسال انقدر مثال نقض در مورد فروش بالای بازی های پرهزینه و تک نفره وجود داره که تمام ادعاهای مضحک سران XBOX و فن هاش رو نقض بکنه ! ضعف در ساخت بازی و بازار یابی ربطی به بازار و گیمر ها نداره !!!

امار و ارقامی که من دارم میدم از بودجه ساخت بازیها کاملا منبع دارند و زحمت نهایتا یک سرچ هست از بودجه ساخت سری گیرز از نسخه اول تاکنون و بازیهای کوانتوم دریم ولی شما داری رویایی حرف میزنی و همش حرف از مثال نقض میزنی بدون اینکه مثال مشخصی بزنی !!

سران Xbox و فن هاش؟ بتزدا میگه باید بازیهای سینگل پلیر گرون تر بشن از سران Xbox هستند یا اینکه خودشون از پرچمداران بازیهای تکنفره اند ؟ تو همین تاپیک ببین چند نفر گفتند "ما فن سونی هستیم ولی این حرف درسته" !

حرف از گسترش مخاطب های انچارتد میزنی؟ خب چرا از افت فروش Evil7 مقابل دو نسخه اصلی قبلی چیزی نمیگی؟

در کل هدف مشخصی شما در بحث نداری و صرفا میخوای از این بحث به کوبیدن مایکروسافت بپردازی در حالی که بحث درباره کل صنعت هست !
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
بحثی که توش دنبال مثال نقض بگردی اونم وقتی همون مثال تو اقلیت باشه هم خنده داره هم ادامه دادنش نابخردانه است ! چرا از یه استودیو مثل اتلوس نام نبریم که بازی بدون فن بیسشون میاد 3 برابر نسخه قبل تا همین الان فروخته که بیشترم میشه! نمیام ازبازی گمنامی مثل NIERیا هل بلید حرف بزنیم ! یا یا یا یا یا ! دنبال معدود چیزایی میگردیم که حرف ما رو تایید کنه هر چند دلایل تفاوت اون مثال ربطی به موضوع اصلی بحث نداشته باشه !
بعد ول کنیم بریم از کپکامی مثل بزنیم که یک دهه به هر چی فرانچایز داشته رنگ لجنی مالیده و انتظارم داشته باشه هنوز فن ها و طرفدارها از بازیاش حمایت کنن ! من خودم که یه زمانی به اسم کپکام قسم میخوردم الان حتی برام اهمیتی نداره که چی میسازن و چی منتشر میکنن ! چون هیچ اعتقاد و اعتمادی به کارشون دیگه ندارم !
اینکه بازی ها باید گرونتر بشن یه بحث دیگه است که منم تا حدودی با افزایش معقولش موافقم ! که خودش نشون میده بحث کاهش مخاطب نیست و جبران هزینه و کسب سوده که اتفاقا کاملا مخالف حرف چرند سران مایگروئه که انگشت اتهام رو میگیرن سمت گیمرا و دروغ گو و متظاهر خطابشون میکنن !

کلا هر چی هم بگیم نمیشه این تهمت رو که سران مایکرو به گیمرا برای توجیه عملکرد ضعیف و تبرئه خودشون میزنن ماله کشید ! مگر اینکه ذوب در ولایتی چیزی باشیم ( که در این خصوص حتی خیلی چیزای دیگه هم باور میکنیم و ماله میکشیم ! مثل برادر زن ..... و غیره )

کل قضیه ای که این آقای Shanon Loftis می گن همینه. روش های در آمد زایی که می شه رو بازی های آنلاین پیاده کرد خیلی بیشتر و راحت تر هستن نسبت به بازی های آفلاین.

اینو یه ناشر مثل کپکام یا یتزدا یا هر ناشر دیگه ای میتونه بلغور کنه ! ولی نه شرکتی که اومد 30 میلیون جعبه داده دست مردم و وسط کار هر سیاستی که عشقش کشیده سر این 30 میلیون نفر پیاده کرده ! یه ناشر بازی ادم رو که دستش بازه هر سیاستی که میخواد رو پیاده کنه و مخاطبین هم تصمیم میگرن بخرن یا نه ! اما نه شرکتی که تعهد به حمایت از مشترهاش داده و متعهده تمام سلیقه ها رو پوشش بده ! همون طور که سونی همین برخورد رو با ویتا کرد و توجیهات و مضخرفاتش مدیرانش هیچ وقت تو کت من نرفت چه برسه به اینکه بیام براشون ماله هم بکشم
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
بحثی که توش دنبال مثال نقض بگردی اونم وقتی همون مثال تو اقلیت باشه هم خنده داره هم ادامه دادنش نابخردانه است ! چرا از یه استودیو مثل اتلوس نام نبریم که بازی بدون فن بیسشون میاد 3 برابر نسخه قبل تا همین الان فروخته که بیشترم میشه! نمیام ازبازی گمنامی مثل NIERیا هل بلید حرف بزنیم ! یا یا یا یا یا ! دنبال معدود چیزایی میگردیم که حرف ما رو تایید کنه هر چند دلایل تفاوت اون مثال ربطی به موضوع اصلی بحث نداشته باشه !
بعد ول کنیم بریم از کپکامی مثل بزنیم که یک دهه به هر چی فرانچایز داشته رنگ لجنی مالیده و انتظارم داشته باشه هنوز فن ها و طرفدارها از بازیاش حمایت کنن ! من خودم که یه زمانی به اسم کپکام قسم میخوردم الان حتی برام اهمیتی نداره که چی میسازن و چی منتشر میکنن ! چون هیچ اعتقاد و اعتمادی به کارشون دیگه ندارم !
اینکه بازی ها باید گرونتر بشن یه بحث دیگه است که منم تا حدودی با افزایش معقولش موافقم ! که خودش نشون میده بحث کاهش مخاطب نیست و جبران هزینه و کسب سوده که اتفاقا کاملا مخالف حرف چرند سران مایگروئه که انگشت اتهام رو میگیرن سمت گیمرا و دروغ گو و متظاهر خطابشون میکنن !

کلا هر چی هم بگیم نمیشه این تهمت رو که سران مایکرو به گیمرا برای توجیه عملکرد ضعیف و تبرئه خودشون میزنن ماله کشید ! مگر اینکه ذوب در ولایتی چیزی باشیم ( که در این خصوص حتی خیلی چیزای دیگه هم باور میکنیم و ماله میکشیم ! مثل برادر زن ..... و غیره )


چه مثال هایی میزنی برادر hellbalde و nier ? به این دست بازیها با بودجه های کم که بحثی نیست، مایکروسافت همین اول پاییزی cuphead رو داد که تو یک چشم بهم زدند 2 میلیون نسخه بفروش رفت!

شما خودت رو زدی به اون راه هی ماله کشی ماله کشی راه انداختی بحث سر بازیهایی سینگل پلیری هست که بودجه اشون میرسه به صد میلیون دلار!!! بحث سر جنگ ستارگانی هست که اعضای استدیو خدابیامرز visceral میگفتند چند ماه وقت گذاشتند تا جزییات درب باز کردن شخصیت رو بسازند !

در کل ادامه این بحث به قول شما نابخردمندانه هست مخصوصا هی میخوای بیای یک بحث کنسولی راه بندازی

پ ن: ولی خیلی خنده داره اینطوری نسبت به کپ کام و عدم موفقیت مالی Evil7 جبهه میگیری بعد از nier یی مثال میزنی که ناشرش اسکوئر گندی نبوده که نزده باشه سر فرانچایزهاش
 

Ozzy the turtle

کاربر سایت
Sep 2, 2017
228
چرا از یه استودیو مثل اتلوس نام نبریم که بازی بدون فن بیسشون میاد 3 برابر نسخه قبل تا همین الان فروخته که بیشترم میشه!
همون اتلوس که میگی بازیش در طول یک سال دو میلیون نسخه فروخت ولی cuphead (که انحصاری ماکروسافت هم هست و بخش آنلاین نداره)در مدت یک فصل همین مقدار فروش کرد!
 
  • Like
Reactions: Mohammad@li

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,864
نام
Sajjad
ولی نه شرکتی که اومد 30 میلیون جعبه داده دست مردم و وسط کار هر سیاستی که عشقش کشیده سر این 30 میلیون نفر پیاده کرده !
حالا شما چرا مدافع حقوق اون 30 میلیون نفر شدی؟:D
اینکه هزینه ساخت بازی های تک نفره بالا رفته و سود دهی لازم رو برای خیلی از ناشر ها نداره یه فکت هست! با مقایسه تعداد بازی های موفق تکنفره این نسل با نسل قبل به راحتی می تونید به این نتیجه برسید. حالا این که سونی و نینتندو توانایی ساخت بازی های پر فروش رو دارن بر میگرده به استودیو ها و برنامه ریزی بلند مدت خوبشون که مایکروسافت و خیلی از ناشر ها به اون خوبی نیستن!
شما میخوایید بگید مشکل فقط از مایکروسافته، خب همین رو بگید چرا کتمان حقیقت می کنید.
هم رده کردن پشتیبانی مایکروسافت از ایکس باکس با سونی از ویتا هم از خوبای این تاپیک بود:D
 
  • Like
Reactions: Ozzy the turtle

Dr.Trax

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,054
آقا چه کاریه اصن ما بخش تکنفره بسازیم یارو با پیژامه لَم بده جلو کنسول، لنگاشو بندازه رو هم خط داستانی طِی کنه؟ یه چهار تا مپ می سازیم، یه بیست سی نفرو می ندازیم توش، با آیتم های متنوع و صد البته دُلاری! حالا ببینم اون یارو می تونه اینچنین ریلکس کنه جلوی کنسول یا نه!
آقا، گیمر جماعت باس گیمر باشه! آقا چه معنی می ده حالت تکنفره آقــــا.

#صنعت_امروز_گیم #شیوه_های_مدرن_برده_داری
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
آقا چه کاریه اصن ما بخش تکنفره بسازیم یارو با پیژامه لَم بده جلو کنسول، لنگاشو بندازه رو هم خط داستانی طِی کنه؟ یه چهار تا مپ می سازیم، یه بیست سی نفرو می ندازیم توش، با آیتم های متنوع و صد البته دُلاری! حالا ببینم اون یارو می تونه اینچنین ریلکس کنه جلوی کنسول یا نه!
آقا، گیمر جماعت باس گیمر باشه! آقا چه معنی می ده حالت تکنفره آقــــا.

#صنعت_امروز_گیم #شیوه_های_مدرن_برده_داری
الان جدی Microtransaction و مولتی پلیر رو با برده داری مقایسه کردی؟
 
  • Like
Reactions: The Listener

Dr.Trax

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,054
الان جدی Microtransaction و مولتی پلیر رو با برده داری مقایسه کردی؟
نمی دونم چرا هر پستی می ذارم بعدش باید با یک پست دیگه پست قبلی رو توضیح بدم :D:D:D یحتمل مشکل از منه! :D
داداش، حرف من خطاب به شرکت هائی هست که مالتی پلیر رو تبدیل کردن به دستگاه شیردوشی! :D خدائی کم نیستن شرکت هائی که از استقبال پُرشور گیمرها سوء استفاده می کنن! :D
و از طرفی... من یک سینگــِــلــِــر هستم و در این سال ها درد و رنج کشیدم! :D به امثال من ظلم شده! :D ما در کف یک سینگل با خط داستانی عالی و گیم پلی طولانی هستیم! :D
وقتی برای قشر من یک بازی خوب نمیاد، خب باید بنالم دیگه! :D
یکم هم به فکر ما باشید! :D

#سینگل_باز_را_حمایت_کنیم :D
 
  • Like
Reactions: Ozzy the turtle
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر