کوجیما هم اکنون در حال کار بر روی اسکریپت بازی «Death Stranding» است

Ali Rz

کاربر سایت
Oct 1, 2015
277
اخیرا کوجیما صحبتی کرده است، در مورد اینکه روند توسعه عنوان «Death Stranding» الان در کجا قرار دارد.

death-stranding-2.png
ما از زمان معرفی Death Stranding اطلاعات کمی از آن شنیده‌ایم، هنوز ما تاریخ انتشار بازی را نمی‌دانیم؛ اما بی‌صبرانه منتظریم که دست‌پخت جدید کوجیما و تیم او را بچشیم.

این عاملی است که باعث می‌شود، نسبت به شنیدن اطلاعات جدید برای این عنوان هیجان‌زده باشیم. با توجه به توییت جدید کوجیما، ظاهرا وی در حال نوشتن اسکریپت این بازی است.

همچنین کوجیما جزئیات دیگری منتشر نکرد، بازی هنوز بدون تاریخ انتشار است، اما انتظار داریم که دو سال از انتشار آن فاصله داشته باشیم.

منبع

Read the whole post here.
 

gamer1998y

کاربر سایت
May 18, 2014
660
نام
شهاب
حالا اگه گیم پلی اش تغییر نمی کرد و این چیزا بهش اضافه نمی شد،میومدین خشتک میدریدین که چرا بازی تغییر نکرده و با استاندارد های دو نسل پیش ساختن و فلان.............:unamused::unamused:
نه نمیگفتیم به جان استاد
 

RedShift

کاربر سایت
Dec 5, 2013
1,512
اون زمان كه با كلي شوق و ذوق ميشستيم كات سين هاي MGS4 و ... رو ميديديم هيچ وقت فكرش رو نميكرديم يه روزي بگن آقا اين مساله خوب نيست و ايراده:D
يه زماني كل درگيري ما همين داستان و كات سين ها بود حالا نشستن فكت ميدن كه كات سين طولاني ايراده
هي روزگار...
 
آخرین ویرایش:

Jack.bauer

کاربر سایت
Jun 17, 2012
416
نام
Arash
اون زمان كه با كلي شوق و ذوق ميشستيم كات سين هاي MGS4 و ... رو ميديديم هيچ وقت فكرش رو نميكرديم يه روزي بگن آقا اين مساله خوب نيست و ايراده:D
يه زماني كل درگيري ما همين داستان و كات سين ها بود حالا نشستن فكت ميدن كه كات سين طولاني ايراده
هي روزگار...
یعنی چون برا شما جذاب بود برا همه باید جذاب باشه؟ دیگه یه سری فنا گندشو در اوردن.... باید نظرت به نظرشون نزدیک باشه یا طبق علایق اونا صحبت کنی وگرنه بهت میپرن... دوستان خفنی که هیچ جوره قابل مذاکره نیستن یه بار دیگه این پی ام دوستمونو خوب بخونن(پایین کپیش میکنم).. منو خیلیا دیگه همینجوری فکر میکنیم! حالا اگه تو کتتون نمیره که کات سین طولانی عیب باشه و تو خوابتون نمیدید کسی به متال گیر بپره یعنی شما یه فنی! کاش یه روزی درک کنین چیزی که شما خیلی دوس دارینو خیلیا میتونن دوس نداشته باشن
@Daedalus
من در ادامه هر چی میگم نقد فرماله به اثر واقعاً، هیچ‌گونه سلیقه‌ای توش مطرح نیست.:D شما توی داستان MGS4 چی داری؟ به طور خلاصه "Nanomachines". جواب تمام حفره‌های داستانی با این قراره داده بشه. چرا بیگ‌باس زندس؟ نانوماشین‌ها. چرا نائومی زندس؟ نانوماشین‌ها. چرا پاتریوتا فلانن نانوماشینا. این گونه سطحی و بیهوده و این مدلی جواب دادن، از نظر فرمال یه ایراد اساسیه.:Dهیچ‌کدوم دوست نداریم الان G.R.R.M بیاد برای سری ASoIaF و پلات‌هولاش یهو بگه خدا خواست.:D قبول داری؟ خوب نیست.

در مورد روند کارگردانی هم، ببین. چالش اصلی بازی‌های رایانه‌ای و اون چیزی که اونا رو از مدیوم سینما جدا می‌کنه؛ بخش تعامل‌پذیری هست. اگر ما قراره این رو بگیریم ازشون، یا باید داستان فوق‌العاده جذابی بهشون ارائه کنیم که بتونه با داستان‌های مدیوم سینما و انیمیشن رقابت کنه تا اثر فوق العاده خوبی بشه. یا این که روی‌کرد جدیدی اتخاذ کنیم که اگر داستانمون هم ضعیف‌تره حتی نسبت به داستان‌های سایر مدیوم‌هایی که به صورت هنر مطرح هستن، ارزش هنری داشته باشه. مخاطب توش غرق شه و بتونه احساسات متعددی رو تجربه کنه.
از این نظر MGSV:GZ به مراتب از اثری مثل MGS4 بهتره. توی همون یک ساعت بنده غرق دنیایی بودم که هر چند کوچک بود و فقط یک ساعت بود ولی لذت بسیاری بهم داد.

MGS4 از نظر گیم‌پلی شاید نسبت به MGS3 و امثالهم پیشرفت کرده باشه، ولی در مقابل بازی ـی که ۳ سال قبل خودش اومده یعنی SC:CT یه جک به تمام معناست. روند تکراری مراحل، مثل اون تعقیب و گریز. کنترل افتضاح اسنیک؛ گیم‌پلی رو اعصاب و مخفی‌کاری واقعاً ابتدایی بازی در شأن این که بگن یکی از بهترین بازی‌های نسل قبل هست نیست.(تنها نکته مخفی‌کاری بازی کاموفلاژ هست). باس‌های بازی واقعاً باس‌های خوبی نیستن. برخلاف مثلاً MGS3. تمام این نکته‌ها رو بزاریم کنار، این که این بازی اساساً به عنوان فن سرویس ساخته شده چیزی هست که از نظر هنری میکوبتش زمین. هنرمندپشت این بازی هیچ دید و ویژن هنری نداشته و صرفاً به خاطر طرفدارها و احتمالاً پول توی جیبشون ساخته.:D فن سرویس برای فن‌هاست، من فن نیستم و لذت نمی برم و حتی اذیت هم میشم.:D

MGSV:TPP مشکلات فراوانی داره، بازی به قطع ناتمومه. همه جور مشکلی داره، ولی نکته‌ای که هست من اقلاً هیچ احساسی نکردم که داستان تو این بازی جدی گرفته شده باشه خیلی. اقلاً باهات روراسته، آره حسرت میخوری که ای کاش بازی کامل و پرفکت میبود و اگهاینجوری میبود چی میشد.:D ولی آخرش میگی به درک!:D داستان صرفاً بهونه‌ای بود تا ما بازی کنیم. بازی گیم‌پلیی داره که به جد شاهکاره و به قطع یکی از بهترین و خوش‌دست‌ترین هاست. نواقض بازی هم مشهودن، اکت دوم بازی کاملاً تکراره و هیچی نداره اما تو زور نشدی به تموم کردن، یا نگاه کردن یا هر چیز دیگه‌ای، مشکلی که MGSV:TPP داره نه کیفیت محتوای بازی بلکه کمبود اونه. از نظر کمیت مشکل داره. کات‌سین‌های بازی طول مناسبی دارن ولی خیلی کمن. داستان بازی به طور قطع باید کامل‌تر می‌بود، اما اگر داستان رو فراموش کنیم خود بازی یک تجربه فوق العاده لذت بخش
_____ حالا باز بعد این پست بیاین رو اون حرفایی که زدین بیشتر تایید کنین! من فقط میخواستم بگم کسایی که مث منو این اقا هم فکر میکنن کم نیستن
 

AmirAirGunner

کاربر سایت
May 23, 2016
785
نام
امیر
یعنی چون برا شما جذاب بود برا همه باید جذاب باشه؟ دیگه یه سری فنا گندشو در اوردن.... باید نظرت به نظرشون نزدیک باشه یا طبق علایق اونا صحبت کنی وگرنه بهت میپرن... دوستان خفنی که هیچ جوره قابل مذاکره نیستن یه بار دیگه این پی ام دوستمونو خوب بخونن(پایین کپیش میکنم).. منو خیلیا دیگه همینجوری فکر میکنیم! حالا اگه تو کتتون نمیره که کات سین طولانی عیب باشه و تو خوابتون نمیدید کسی به متال گیر بپره یعنی شما یه فنی! کاش یه روزی درک کنین چیزی که شما خیلی دوس دارینو خیلیا میتونن دوس نداشته باشن
خب فرضا منی که ورزش فوتبال رو دوست ندارم دلیل نمیشه که از کل ورزش فوتبال ایراد بگیرم !
این mgs از همون نسخه اول بازی روی ps1 بر مبنای کات سین و صحبت کردن کاراکتر ها از طریق codec ها بنا شده بود .
در mgs 1 حدود 4 ساعت برای mgs2و mgs3 حدود 5 ساعت وبرای mgs 4 حدود 7.5 ساعت مجموع کات سین و codec داستانی بود
حالا اگه mgs 4 برای کسی عنوان جالبی نبود دلیلش اینه که اون فرد کلا با این سری از نسخه اول ارتباط برقرار نکرده ! وگرنه هم کات سین ها از نسخه اول هم طولانی بودن !
مقایسه mgs با sc حتی شوخیشم زشته !
 

Jack.bauer

کاربر سایت
Jun 17, 2012
416
نام
Arash
خب فرضا منی که ورزش فوتبال رو دوست ندارم دلیل نمیشه که از کل ورزش فوتبال ایراد بگیرم !
این mgs از همون نسخه اول بازی روی ps1 بر مبنای کات سین و صحبت کردن کاراکتر ها از طریق codec ها بنا شده بود .
در mgs 1 حدود 4 ساعت برای mgs2و mgs3 حدود 5 ساعت وبرای mgs 4 حدود 7.5 ساعت مجموع کات سین و codec داستانی بود
حالا اگه mgs 4 برای کسی عنوان جالبی نبود دلیلش اینه که اون فرد کلا با این سری از نسخه اول ارتباط برقرار نکرده ! وگرنه هم کات سین ها از نسخه اول هم طولانی بودن !
مقایسه mgs با sc حتی شوخیشم زشته !
و شمایی که از نسخه اول و دوران کودکی یا حالا نوجوانی با این بازی و داستان و شخصیتاش اخت پیدا کردی ایرادات بازی رو نمیبینی.یه چیزایی تو این بازی ایراده ولی شماها نمیبینین! همین کات سین طولانی رو مثلا اگر sc میداشت یه امتیاز منفی براش حساب میشد و همینجا بچه ها میزدن تو سر بازی! خلاصه نظزا متفاوته... این بحثم فایده نداره ... فن ها همیشه باید بچرخن کاریشم نمیشه کرد:d
 

AmirAirGunner

کاربر سایت
May 23, 2016
785
نام
امیر
و شمایی که از نسخه اول و دوران کودکی یا حالا نوجوانی با این بازی و داستان و شخصیتاش اخت پیدا کردی ایرادات بازی رو نمیبینی.یه چیزایی تو این بازی ایراده ولی شماها نمیبینین! همین کات سین طولانی رو مثلا اگر sc میداشت یه امتیاز منفی براش حساب میشد و همینجا بچه ها میزدن تو سر بازی! خلاصه نظزا متفاوته... این بحثم فایده نداره ... فن ها همیشه باید بچرخن کاریشم نمیشه کرد:d
با اما و اگر و اینا نمیشه گفت که sc چی داشت چی میشد و چی نمیشد ! :D
ایراد بازی منطقی باشه چرا که نه ! مثلا همون mgs به نظرم از لحاظ گرافیک تو سال 2008 شاید عناوین دیگه ای ازش بهتر بودن
همین mgs 5 هم با اینکه تمام فن های چندین ساله بهش امید داشتن ولی چون اصول بازی رو عوض کرده بود همون فن بیس قدیمی بازی شدیدترین انتقاد ها رو از بازی کردن !
در مورد کات سین ها هم همانطور که گفتم این بازی از نسخه اولش همین روال بوده ! حالا نمیدونم چرا الان از طولانی بودن کات سین ها ایراد گرفته میشه !
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
خب فرضا منی که ورزش فوتبال رو دوست ندارم دلیل نمیشه که از کل ورزش فوتبال ایراد بگیرم !
این mgs از همون نسخه اول بازی روی ps1 بر مبنای کات سین و صحبت کردن کاراکتر ها از طریق codec ها بنا شده بود .
در mgs 1 حدود 4 ساعت برای mgs2و mgs3 حدود 5 ساعت وبرای mgs 4 حدود 7.5 ساعت مجموع کات سین و codec داستانی بود
حالا اگه mgs 4 برای کسی عنوان جالبی نبود دلیلش اینه که اون فرد کلا با این سری از نسخه اول ارتباط برقرار نکرده ! وگرنه هم کات سین ها از نسخه اول هم طولانی بودن !
مقایسه mgs با sc حتی شوخیشم زشته !

ببین عزیز من.:D این کاری که شما داری میکنی اسمش هست سفسطه. اول این که انتقاد با ایراد گرفتن دوتاس. نقد اساساً یعنی بررسی همه‌جانبه، پس این که دوست ندارم ایراد نمی‌گیرم این استدلال در حد همون خب چون بابا مامانت پیرو یه دینی بودن تو هم باس پیرو هم دین باشی هستش.:D
این که از اول چی بوده، با این که آیا نقطه قوتش واقعاً همین بوده یا فن‌های محدودی که بازی رو میپرستیدن و نمیخواستن دست بخوره بازی این رو دارن میگن ۲ تاس. در مورد MGS4 هم میتونه کات‌سین‌ها زیاد باشه، ولی همونطور که گفتم شرطش اینه که داستان بازی به قدر کافی خوب باشه. داستان MGS4 یک عدد فن سرویس بی هویته که جواب همه‌ی سؤالا و تناقضایی که قبلاً سر هر چی رخ داده بوده رو میخواد با یه اصرار خاصی بده و آخرشم خودشو توجیه کنه. نه تنها به خوبی این کار رو انجام نمیده بلکه باعث حوصله سررفتن خیلی‌ها هم میشه. من خیلی‌ها رو میشناسم که سری MGS رو میپرستیدن ولی از MGS4 راضی نبودن. به همین دلائل. SC:CT هم یکی از بهترین بازی‌های تاریخه، و گیم‌پلیش هم تا قبل MGSV بهترین گیم‌پلی تو بازی‌های مخفی‌کاری بوده.:D این که شماها احساس رقابت میکنین برای من شخصاً مهم نیست چون من حوصله فن‌بازی ندارم از سنمم گذشته.:D
این هم که بگین داستان MGS خیلی گولاخه و اینا. خب این درست نیست. واقعاً سری داستان خاصی نداره، شاید پیچیده باشه(اونم نه از نظر ساختاری صرفاً از نظر تعداد وقایع و کاراکترا) ولی هر پیچیده بودن دلیل سنگین بودن نیست. پیچیدس چون کوجیما دوست داشته هی توش تویست ایجاد کنه آخرشم یه جوری از دستش در رفته که توی MGS4 میاد با یه Nanomachines همه رو درست کنه ببره.:D به علاوه حالا درسته کاراکترهای داستانی بعضیاشون خیلی خوب آدم باهاشون ارتباط برقرار میکنه ولی آیا واقعاً کاراکترهای پیچیده‌ای هستن؟
داستان MGS شاید از خیلی از بازی‌های صنعت بازی‌های ویدیویی بهتر باشه، ولی انقد اوضاع داستان تو این صنعت خرابه که این استاندارد جالبی نیست.:D منی که عادت به خوندن رمان و دیدن سینما دارم کم کم دیگه خیلی اهمیت نمیدم به داستان بازی‌ها، چون اونا توی مراتب خیلی جدی‌تری دارن به داستان می‌پردازن ولی بهترین داستان‌ها توی صنعت بازی در بهترین حالت در حد B-Movieهای هالیوودن. اصاً MGS که به همین هدف ساخته شده، خود کوجیما از عشقش راجب فیلمای دهه ۷۰ ۸۰ آمریکا و فیلمای بازویی کماندویی کلی گفته.:D
من تمام اون دلایلم آوردم که بگم MGSV مشکلش اون چیزی نیست که شماها می‌نالین، ساختار بازی تکمیله مشکل کم بودن محتوا هست. اگر بازی با همین ساختار با محتوای بیشتری عرضه می‌شد، با داستانی که کمتر آقای کوجیما نیاز ارگاسمیکشو به تویست‌های داستانی نشون بده.:D، شاید اوضاع بهتر میشد. ۹۹٪ به خاطر پایان بازی مشکل دارن که البته حق هم دارن. ولی انقد پکیج بازی کامله که من برام مهم نیست خیلی. چون این کارا رو هم نمی کرد داستان خیلی پیچیده‌ای جلو ما نمی گذاشت.

اون زمان كه با كلي شوق و ذوق ميشستيم كات سين هاي MGS4 و ... رو ميديديم هيچ وقت فكرش رو نميكرديم يه روزي بگن آقا اين مساله خوب نيست و ايراده:D
يه زماني كل درگيري ما همين داستان و كات سين ها بود حالا نشستن فكت ميدن كه كات سين طولاني ايراده
هي روزگار...

شما خفن.:D والا. ماها عوامیم داریم سر مسائل پیش‌پا افتاده بحث میکنیم.:D
 
  • Like
Reactions: gamer1998y

AmirAirGunner

کاربر سایت
May 23, 2016
785
نام
امیر
ببین عزیز من.:D این کاری که شما داری میکنی اسمش هست سفسطه. اول این که انتقاد با ایراد گرفتن دوتاس. نقد اساساً یعنی بررسی همه‌جانبه، پس این که دوست ندارم ایراد نمی‌گیرم این استدلال در حد همون خب چون بابا مامانت پیرو یه دینی بودن تو هم باس پیرو هم دین باشی هستش.:D
این که از اول چی بوده، با این که آیا نقطه قوتش واقعاً همین بوده یا فن‌های محدودی که بازی رو میپرستیدن و نمیخواستن دست بخوره بازی این رو دارن میگن ۲ تاس. در مورد MGS4 هم میتونه کات‌سین‌ها زیاد باشه، ولی همونطور که گفتم شرطش اینه که داستان بازی به قدر کافی خوب باشه. داستان MGS4 یک عدد فن سرویس بی هویته که جواب همه‌ی سؤالا و تناقضایی که قبلاً سر هر چی رخ داده بوده رو میخواد با یه اصرار خاصی بده و آخرشم خودشو توجیه کنه. نه تنها به خوبی این کار رو انجام نمیده بلکه باعث حوصله سررفتن خیلی‌ها هم میشه. من خیلی‌ها رو میشناسم که سری MGS رو میپرستیدن ولی از MGS4 راضی نبودن. به همین دلائل. SC:CT هم یکی از بهترین بازی‌های تاریخه، و گیم‌پلیش هم تا قبل MGSV بهترین گیم‌پلی تو بازی‌های مخفی‌کاری بوده.:D این که شماها احساس رقابت میکنین برای من شخصاً مهم نیست چون من حوصله فن‌بازی ندارم از سنمم گذشته.:D
این هم که بگین داستان MGS خیلی گولاخه و اینا. خب این درست نیست. واقعاً سری داستان خاصی نداره، شاید پیچیده باشه(اونم نه از نظر ساختاری صرفاً از نظر تعداد وقایع و کاراکترا) ولی هر پیچیده بودن دلیل سنگین بودن نیست. پیچیدس چون کوجیما دوست داشته هی توش تویست ایجاد کنه آخرشم یه جوری از دستش در رفته که توی MGS4 میاد با یه Nanomachines همه رو درست کنه ببره.:D به علاوه حالا درسته کاراکترهای داستانی بعضیاشون خیلی خوب آدم باهاشون ارتباط برقرار میکنه ولی آیا واقعاً کاراکترهای پیچیده‌ای هستن؟
داستان MGS شاید از خیلی از بازی‌های صنعت بازی‌های ویدیویی بهتر باشه، ولی انقد اوضاع داستان تو این صنعت خرابه که این استاندارد جالبی نیست.:D منی که عادت به خوندن رمان و دیدن سینما دارم کم کم دیگه خیلی اهمیت نمیدم به داستان بازی‌ها، چون اونا توی مراتب خیلی جدی‌تری دارن به داستان می‌پردازن ولی بهترین داستان‌ها توی صنعت بازی در بهترین حالت در حد B-Movieهای هالیوودن. اصاً MGS که به همین هدف ساخته شده، خود کوجیما از عشقش راجب فیلمای دهه ۷۰ ۸۰ آمریکا و فیلمای بازویی کماندویی کلی گفته.:D
من تمام اون دلایلم آوردم که بگم MGSV مشکلش اون چیزی نیست که شماها می‌نالین، ساختار بازی تکمیله مشکل کم بودن محتوا هست. اگر بازی با همین ساختار با محتوای بیشتری عرضه می‌شد، با داستانی که کمتر آقای کوجیما نیاز ارگاسمیکشو به تویست‌های داستانی نشون بده.:D، شاید اوضاع بهتر میشد. ۹۹٪ به خاطر پایان بازی مشکل دارن که البته حق هم دارن. ولی انقد پکیج بازی کامله که من برام مهم نیست خیلی. چون این کارا رو هم نمی کرد داستان خیلی پیچیده‌ای جلو ما نمی گذاشت.
والا نمیدونم چی بگم ! یعنی وقتی به نظرت داستان سری mgs چیز خاصی نیست (در دنیای گیم ! اصلا کاری با رمان و کتاب و اینا نداریم) دیگه هر چی بنویسم هم فایده ای نداره !
حتما منتقد ها و این فن بیس عظیم mgs اشتباه میکردن ! کاش یه مثال میزدی که کدوم بازی به نظرت داستان بهتر و باهویت و شخصیت پردازی بهتری داره ؟!
بله مشکل mgsv کم بودن محتوا از جمله کات سین و داستان پردازی و ...... بود وگرنه در بی نقص بودن گیم پلیش شکی نیست !
البته همین سطحی بودن محتوا باعث میشه که mgs 4 تک تک صحنه هاش بعد از سالها تو ذهن ادم بمونه اما بازی که 2 سال پیش تموم کردم به سختی به یاد ادم بیاد
 
آخرین ویرایش:

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
نباید انتظار این رو داشته باشید یه مدیوم ثابت بمونه و تغییری نکنه، شاید تا 5-6 سال پیش داستان رو توی بازی ها با وام گرفتن از نحوه داستان گفتن فیلم ها (MGS و ...) یا کتاب ها (TES ها مثلا) می گفتن، اما الان به نظرم یه تغییری رو توی صنعت داریم می بینیم که دیگه بیخیال وام گرفتن شدن و به قولی بازی ها توی داستان سرایی دارن شخصیت خودشون رو پیدا می کنن:D بهترین مثالش رو می تونیم توی سری Souls ببینیم، یا توی Inside یا Journey. حتی کاراکتر کروو توی نسخه اول Dishonored هم صرفا با گیم پلی شکل می گیره و مثالی از داستان گویی به روش بازی ها می تونه باشه.

حالا ربط حرفام به این تاپیک اینه که نقد MGS ها با استاندارد های امروزی ناعادلانست. 5-6 سال پیش این سبک های جدید داستان گویی وجود نداشت و بهترین روش همون کاتسین ها یا نوشته ها بودن. از اون طرف اینکه با استاندارد های امروزی داستان و روایت MGS ها کمی توی ذوق می زنه هم به نظرم حرف درستیه. و اینکه نظر کاملا شخصیم اینه که MGS (و 99 درصد بازی های دیگه) در حد کار های درجه دو/سه مدیوم های دیگه هستن متاسفانه، و اینم کاملا عادیه چون کتاب ها چندین هزار ساله دارن نوشته می شن و بازی ها زمان MGS های اولی 20 سال:D پتانسیل بالای بازی ها رو می رسونه اینکه یه مدیوم 20 ساله داره با یه مدیوم 6-7 هزار ساله مقایسه می شه:D
 

pizza

کاربر سایت
Jun 6, 2016
267
یعنی چون برا شما جذاب بود برا همه باید جذاب باشه؟ دیگه یه سری فنا گندشو در اوردن.... باید نظرت به نظرشون نزدیک باشه یا طبق علایق اونا صحبت کنی وگرنه بهت میپرن... دوستان خفنی که هیچ جوره قابل مذاکره نیستن یه بار دیگه این پی ام دوستمونو خوب بخونن(پایین کپیش میکنم).. منو خیلیا دیگه همینجوری فکر میکنیم! حالا اگه تو کتتون نمیره که کات سین طولانی عیب باشه و تو خوابتون نمیدید کسی به متال گیر بپره یعنی شما یه فنی! کاش یه روزی درک کنین چیزی که شما خیلی دوس دارینو خیلیا میتونن دوس نداشته باشن
@Daedalus
من در ادامه هر چی میگم نقد فرماله به اثر واقعاً، هیچ‌گونه سلیقه‌ای توش مطرح نیست.:D شما توی داستان MGS4 چی داری؟ به طور خلاصه "Nanomachines". جواب تمام حفره‌های داستانی با این قراره داده بشه. چرا بیگ‌باس زندس؟ نانوماشین‌ها. چرا نائومی زندس؟ نانوماشین‌ها. چرا پاتریوتا فلانن نانوماشینا. این گونه سطحی و بیهوده و این مدلی جواب دادن، از نظر فرمال یه ایراد اساسیه.:Dهیچ‌کدوم دوست نداریم الان G.R.R.M بیاد برای سری ASoIaF و پلات‌هولاش یهو بگه خدا خواست.:D قبول داری؟ خوب نیست.

در مورد روند کارگردانی هم، ببین. چالش اصلی بازی‌های رایانه‌ای و اون چیزی که اونا رو از مدیوم سینما جدا می‌کنه؛ بخش تعامل‌پذیری هست. اگر ما قراره این رو بگیریم ازشون، یا باید داستان فوق‌العاده جذابی بهشون ارائه کنیم که بتونه با داستان‌های مدیوم سینما و انیمیشن رقابت کنه تا اثر فوق العاده خوبی بشه. یا این که روی‌کرد جدیدی اتخاذ کنیم که اگر داستانمون هم ضعیف‌تره حتی نسبت به داستان‌های سایر مدیوم‌هایی که به صورت هنر مطرح هستن، ارزش هنری داشته باشه. مخاطب توش غرق شه و بتونه احساسات متعددی رو تجربه کنه.
از این نظر MGSV:GZ به مراتب از اثری مثل MGS4 بهتره. توی همون یک ساعت بنده غرق دنیایی بودم که هر چند کوچک بود و فقط یک ساعت بود ولی لذت بسیاری بهم داد.

MGS4 از نظر گیم‌پلی شاید نسبت به MGS3 و امثالهم پیشرفت کرده باشه، ولی در مقابل بازی ـی که ۳ سال قبل خودش اومده یعنی SC:CT یه جک به تمام معناست. روند تکراری مراحل، مثل اون تعقیب و گریز. کنترل افتضاح اسنیک؛ گیم‌پلی رو اعصاب و مخفی‌کاری واقعاً ابتدایی بازی در شأن این که بگن یکی از بهترین بازی‌های نسل قبل هست نیست.(تنها نکته مخفی‌کاری بازی کاموفلاژ هست). باس‌های بازی واقعاً باس‌های خوبی نیستن. برخلاف مثلاً MGS3. تمام این نکته‌ها رو بزاریم کنار، این که این بازی اساساً به عنوان فن سرویس ساخته شده چیزی هست که از نظر هنری میکوبتش زمین. هنرمندپشت این بازی هیچ دید و ویژن هنری نداشته و صرفاً به خاطر طرفدارها و احتمالاً پول توی جیبشون ساخته.:D فن سرویس برای فن‌هاست، من فن نیستم و لذت نمی برم و حتی اذیت هم میشم.:D

MGSV:TPP مشکلات فراوانی داره، بازی به قطع ناتمومه. همه جور مشکلی داره، ولی نکته‌ای که هست من اقلاً هیچ احساسی نکردم که داستان تو این بازی جدی گرفته شده باشه خیلی. اقلاً باهات روراسته، آره حسرت میخوری که ای کاش بازی کامل و پرفکت میبود و اگهاینجوری میبود چی میشد.:D ولی آخرش میگی به درک!:D داستان صرفاً بهونه‌ای بود تا ما بازی کنیم. بازی گیم‌پلیی داره که به جد شاهکاره و به قطع یکی از بهترین و خوش‌دست‌ترین هاست. نواقض بازی هم مشهودن، اکت دوم بازی کاملاً تکراره و هیچی نداره اما تو زور نشدی به تموم کردن، یا نگاه کردن یا هر چیز دیگه‌ای، مشکلی که MGSV:TPP داره نه کیفیت محتوای بازی بلکه کمبود اونه. از نظر کمیت مشکل داره. کات‌سین‌های بازی طول مناسبی دارن ولی خیلی کمن. داستان بازی به طور قطع باید کامل‌تر می‌بود، اما اگر داستان رو فراموش کنیم خود بازی یک تجربه فوق العاده لذت بخش
_____ حالا باز بعد این پست بیاین رو اون حرفایی که زدین بیشتر تایید کنین! من فقط میخواستم بگم کسایی که مث منو این اقا هم فکر میکنن کم نیستن
شما که انقد از تفاوت سلیقه‌ها دم میزنی چرا لحن صحبت کردنِ خودت انقد حق به جانبه؟!

mgs4 همش nano machine بود؟!! خب تقصیر ما چیه که شما اونهمه زیبایی و ظرافت و هنر رو توی اون بازی ندیدی و گیر دادی به nano machine ؟ اگه اینجوره پس منم میگم کل زندگی بشر چرته چون وابسته به اکسیژنه! چرا فلانی مُرد؟ چون اکسیژن ِ خونِش اومد پایین. چرا اون بچه در رحم مادرش رشد میکنه؟ چون اکسیژن بهش میرسه. چرا گیاهان مفیدند؟ چون اکسیژن تولید میکنن! خوبه حالا؟!
شما اینطور که از صحبتات و آواتارت پیداست، از بازیهایی خوشت میاد که شلوغ پلوغ باشه با حالت اول شخص و البته غیر ژاپنی. و طرفدار دوآتشه شرکتایی مثل EA و یوبیسافت هستی. سلیقت محترمه اما لطف کن اونایی رو که کیفیت و ظرافت محصولات ژاپنی رو درک کردن سرزنش نکن و انقد حق به جانب صحبت نکن، همونطور که توقع داری دیگران به سلایقت احترام بزارن.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: gamer1998y

mohsen_mzh

کاربر سایت
Jun 15, 2008
862
نام
محسن
شما که انقد از تفاوت سلیقه‌ها دم میزنی چرا لحن صحبت کردنِ خودت انقد حق به جانبه؟!

mgs4 همش nano machine بود؟!! خب تقصیر ما چیه که شما اونهمه زیبایی و ظرافت و هنر رو توی اون بازی ندیدی و گیر دادی به nano machine ؟ اگه اینجوره پس منم میگم کل زندگی بشر چرته چون وابسته به اکسیژنه! چرا فلانی مُرد؟ چون اکسیژن ِ خونِش اومد پایین. چرا اون بچه در رحم مادرش رشد میکنه؟ چون اکسیژن بهش میرسه. چرا گیاهان مفیدند؟ چون اکسیژن تولید میکنن! خوبه حالا؟!
شما اینطور که از صحبتات و آواتارت پیداست، از بازیهایی خوشت میاد که شلوغ پلوغ باشه با حالت اول شخص و البته غیر ژاپنی. و طرفدار دوآتشه شرکتایی مثل EA و یوبیسافت هستی. سلیقت محترمه اما لطف کن اونایی رو که کیفیت و ظرافت محصولات ژاپنی رو درک کردن سرزنش نکن و انقد حق به جانب صحبت نکن، همونطور که توقع داری دیگران به سلایقت احترام بزارن.
از مثال روانی کننده ت در مورد "اکسیژن" بگذریم، منم با دوستمون موافقم در مورد نانو ماشین. تو نسخه 4 (به خصوص) هر جایی به بن بست میخوردن با این توجیه میکردن.
من سنم از فن بازی گذشته، هرچند سری متال گیر (اگر V رو فاکتور بگیریم) اول لیست بهترین های منه ولی نقطه ضعف های زیادی هم داره که یکیش همین حفره های داستانیه که اینطور پر میشد
 
  • Like
Reactions: gamer1998y

Jack.bauer

کاربر سایت
Jun 17, 2012
416
نام
Arash
شما که انقد از تفاوت سلیقه‌ها دم میزنی چرا لحن صحبت کردنِ خودت انقد حق به جانبه؟!

mgs4 همش nano machine بود؟!! خب تقصیر ما چیه که شما اونهمه زیبایی و ظرافت و هنر رو توی اون بازی ندیدی و گیر دادی به nano machine ؟ اگه اینجوره پس منم میگم کل زندگی بشر چرته چون وابسته به اکسیژنه! چرا فلانی مُرد؟ چون اکسیژن ِ خونِش اومد پایین. چرا اون بچه در رحم مادرش رشد میکنه؟ چون اکسیژن بهش میرسه. چرا گیاهان مفیدند؟ چون اکسیژن تولید میکنن! خوبه حالا؟!
شما اینطور که از صحبتات و آواتارت پیداست، از بازیهایی خوشت میاد که شلوغ پلوغ باشه با حالت اول شخص و البته غیر ژاپنی. و طرفدار دوآتشه شرکتایی مثل EA و یوبیسافت هستی. سلیقت محترمه اما لطف کن اونایی رو که کیفیت و ظرافت محصولات ژاپنی رو درک کردن سرزنش نکن و انقد حق به جانب صحبت نکن، همونطور که توقع داری دیگران به سلایقت احترام بزارن.

کلا نمیخوام این بحثو ادامه بدم چیزایی که باید گفته شد و دیگه کش دارش نمیکنم! ولی برگام از روی تحلیل شخصیتی که همشو از عکس اواتارم فهمیدی و گفتی ریخت! واقعا ریخت!
وقتی از اون متن به اون بلند بالایی فقط تونستین یه همچین توجیهی راجبه نانو ماشین پیدا کنین.....یعنی حق با شماس... ما اشتباه فکر میکردیم
 

pizza

کاربر سایت
Jun 6, 2016
267
از مثال روانی کننده ت در مورد "اکسیژن" بگذریم، منم با دوستمون موافقم در مورد نانو ماشین. تو نسخه 4 (به خصوص) هر جایی به بن بست میخوردن با این توجیه میکردن.
من سنم از فن بازی گذشته، هرچند سری متال گیر (اگر V رو فاکتور بگیریم) اول لیست بهترین های منه ولی نقطه ضعف های زیادی هم داره که یکیش همین حفره های داستانیه که اینطور پر میشد
منم نگفتم داستانش بی نقصه، اما اون دوستمون قشنگ معلوم بود میخواد بزنه تو سر گیم. از اونهمه نکات مثبت سری mgs هیچی نگفت فقط گفت nano machines داره پس بیخوده. داداش میخوای نقد کنی منصفانه نقد کن. هم بدیشو بگو هم خوبیشو. پر کردن حفره های داستانی تو خیلی بازیهای دیگه و حتی تو فیلمهای درجه یک هم دیده میشه که البته این یه نقصه. این نقص هم تو شماره ۱ و ۳ اصلاً وجود نداشت و از جایی شروع شد که تصمیم گرفتن داستان رو کش بدن (مثل نسخه ۲ و ۴) ولی شما هم انقدر بی‌انصاف نباشید، mgs الهام بخش خیلی از بازیهای تاپ فعلی هست. گیم پلی و کاراکترها و طبیعی بودن حرکات و smooth بودن بازی و محیط که حرف نداره میمونه داستان که اونم بهرحال بعد از چند نسخه ادامه دادن یه جورایی به بن‌بست میرسه دیگه. با اینحال نسخه ۴ خیلی جذاب بود حتی همون داستانش که بقول شما حفره هاش با nano machine پر شده بود. از این بازی خوشت نمیاد قبول، ولی هرچی فکر میکنم دلیل تنفرتون رو نمیفهمم. قطعاً بی نقص نیست ولی جسدش می‌ارزه به خیلی از بازیهای اکشن شوتینگ دیگه. کم پیدا میکنید بازی ای تو این سبک که هم طراز mgs قرار بگیره.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: gamer1998y

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
واقعاً سری داستان خاصی نداره
واقعا باید گفت LOL!!!
شما کدوم بازی رو دیدی که برای یه نسخه اش،واسه داستانش تاپیک جدا بزنن و 100 صفحه هم در مورد داستانش بحث بشه؟اونم تو یه فروم ایرانی
کنتور که نمیندازه همینطور ادامه بدید:)
 
  • Like
Reactions: mahdi-ps4

Wrath of Legion

کاربر سایت
Jul 26, 2017
318
متال گیر سالید بازی هست که باعث میشه کنترلر به دست آدم سنگینی کنه! همش با خودت میگی بزارمش زمین کاربردی که نداره بشینم فیلممو ببینم. :D
در بهترین حالت در حد B-Movieهای هالیوودن. اصاً MGS که به همین هدف ساخته شده، خود کوجیما از عشقش راجب فیلمای دهه ۷۰ ۸۰ آمریکا و فیلمای بازویی کماندویی کلی گفته.
باز کاش b movie بود. بنظر من بیشتر از فیلم هندی و بالیوود الهام گرفته. شما ببینید چقدر روابط احساسی بین پدر و پسر، برادر و برادر، عاشق و معشوق، صحنه های تخیلی درگیری، یه تنه 200 نفرو زدن و ... روی این بازی سواره. :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر