به نقل از شهر سخت افزار:
محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اجتماعی خود در اینستاگرام از گیمرهایی که از کیفیت ارتباطات اینترنتی در بازیها ناراضی هستند درخواست کرد تا اطلاعات بیشتری را در اختیار وزارت ارتباطات قرار بدهند تا موضوع پیگیری شود.
کاربران علاقهمند به گیم آنلاین در ایران با مشکلات متعددی روبرو هستند. از بحث فیلترینگ برخی سایتهای مرتبط با گیم که بگذریم، عدم پایداری اینترنت و پینگ و تأخیر بالا همواره یکی از مشکلات اساسی گیمرهای آنلاین ایرانی بوده است. این در حالی است که رقبا و گیمرهای سایر کشورها با چنین مشکلاتی روبرو نیستند و همین امر، کار را برای گیمرهای ایرانی سخت کرده است.
در همین رابطه وزیر ارتباطات از جوانانی که در عرصه گیمینگ فعال هستند درخواست کرده است تا نوع مشکلات خود را با ذکر نام آن بازی در سامانه 195 ثبت کنند تا پیگیریهای بعدی صورت بگیرد. آذری جهرمی در پست اینستاگرامی خود گفته است:
شکایاتی از طرف برخی جوانان عزیز در خصوص عدم کیفیت شبکه اینترنت برای کاربرانی که از بازیهای رایانهای استفاده میکنند مطرح میشود. اگر جزئیاتی از نام بازیهایی که مشکل دارند و نوع مشکل ارائه شود، پیگیری خواهم کرد. لطفاً مراتب را از طریق سامانه صد و نود و پنج گزارش نمائید.
قابل ذکر است که سامانه 195 از طریق این لینک قابل دسترس است. نکته دیگری که در این زمینه حائز اهمیت است، سخنان چندی پیش وزیر ارتباطات درباره ایجاد یک مرکز Peering اینترنت در ایران بوده است که به نظر میرسد بیارتباط با پست اینستاگرامی وی نیست. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سال گذشته تفاهم کردیم که یکی از مراکز پیرینگ را در ایران ایجاد کرده و به یکی از مراکز پیرینگ دنیا بپیوندیم، افزود: بدین ترتیب به جای اینکه مانند گذشته لب مرز ترافیک خود را تحویل ترانزیتکننده بدهیم که ممکن است از چندین واسط مختلف عبور کند تا به تولیدکننده نهایی برسد و افت کیفیت را هم خواهد داشت، اکنون مستقیما در فرانکفورت کارمان را آغاز کردیم و با بیش از ۱۵۷ سرویسدهنده معتبر دنیا به صورت مستقیم اتصال برقرار کردیم که وقتی بسته داده از شرکت ارتباطات زیرساخت بیرون میآید، مستقیم به مصرفکننده میرسد.
اکنون در برخی از سرویسهایی که آغاز شده این بهبود کیفیت مشخص است. به صورت خاص روی بهبود کیفیت بازیها و صوت و تصویر تاثیر بهسزایی خواهد داشت.
جهرمی ادامه داد: این موضوع کیفیت را به مراتب بهتر میکند و احساس کاربر نهایی را بهبود میدهد. تا پایان هفته این ۱۵۷ سرویسدهنده به ۷۰۰ مورد میرسند و ظرفیتها در حال برقراری است. بنابراین در پارامتر کیفیت ارتقای جدی صورت خواهد گرفت. اکنون در برخی از سرویسهایی که آغاز شده این بهبود کیفیت مشخص است. به صورت خاص روی بهبود کیفیت بازیها و صوت و تصویر تاثیر بهسزایی خواهد داشت. این مساله باعث کاهش هزینهها در ترانزیت ارتباطات بینالمللی میشود و کیفیت بیشتر را هم در پی خواهد داشت.
بروزرسانی: آذری جهرمی در پست جدید اینستاگرام خود از برقراری ارتباط مستقیم با Valve و Riot خبر داد. متن کامل پست وی عیناً بدین شرح است:
در اولين اقدام طبق اعلام كاربران و به خصوص جوانان استفاده كننده از بازی های رايانه ای، اتصال مستقيم با دو شركت ولو و ریوت برقرار گرديد و هم اكنون بهبود بالای پنجاه درصد در بازی های دوتا۲، کانتر استریک و لیگ آو لگندس شاهد خواهيم بود، لطفا اسامی ديگر بازی های پر طرفدارتان را با بنده در ميان بگذاريد.
بروزرسانی دوم: وزیر ارتباطات در پستی دیگر در صفحه شخصی خود گفته است:
در تکمیل پستهای قبلی خدمت شما جوانان عزیز نکته ای را جهت پیگیری مطالبات شما عرض مینمایم. در بازی های رایانه ای دو مقوله پینگ و جیتر از اهمیت بسیار بالايی برخوردار است که در مورد پینگ یا به عبارت دیگر لیتنسی، یک مقدار عمده مربوط به مسیر بین الملل می باشد و مقداری نیز به اپراتور اینترنتی شما بر میگردد و در مورد جیتر نیز هم مسیر بودن رفت و برگشت بسته های اینترنت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هم اکنون با اتصال مستقیم به چهار شرکت والو، ریوت، بلیزارد و گیم فورج علاوه بر این که پینگ در ارتباط بین الملل با محصولات این چهار شرکت به هشتاد میلی ثانیه رسیده است و حدود پنجاه درصد نسبت به قبل بهتر شده، بهبود بسیار شایانی نیز در جیتر مشاهده میگردد که قطعا این راه حل موقت بهبود قابل توجهی برای شما به ارمغان خواهد داشت. البته همزمان مذاکرات جهت انتقال سرور های گیم کمپانی های محبوب شما به عنوان راه حل دائمی شروع گردیده و به زودی شما را از مراتب مطلع خواهم نمود. نکته مهم دیگری که لازم است به عرض شما برسانم بازی های رایانه ای تولید شده در داخل کشور است، عده ای از جوانان و نخبگان میهن عزیزمان در کار تولید بازی های رایانه ای هستند و چشم و امیدشان حمایت شما و دولت می باشد. امیدوارم با حمایت شما و ما روزی شاهد پیشرفت صنعت بازی ایرانی در سطح دنیا نیز باشیم.
در ضمن پستهای زیادی در خصوص رفع فیلتر از برخی بازیها درج شده بود. برای پیگیری این مطالبه لطفا درخواستهای خود را در تارنمای کارگروه تعیین مصادیق جرائم رایانه ای به این آدرس ثبت نمائید.
پ.ن: عموما اینترنت موبایل مناسب بازیهای آنلاین نیست. بهتر است از سرویسهای خانگی بهره گیری کنید. لیتنسی مودم یا گوشی موبایل تا نزدیکترین دکل مخابراتی به طور متوسط سی میلی ثانیه است و به لحاظ جیتر هم تضمین مناسبی وجود ندارد و عمده لگ بدین خاطر بوجود می آید. این موضوع صرفا در موبایل ایران نیست و محدودیتهای تکنولوژی موبایل است.
به نظر شما این اقدامات عملاً تاثیری در کیفیت گیم آنلاین گذاشته است؟ چنانچه شما از گیمرهای آنلاین هستید، به ما بگویید آیا نسبت به گذشته بهبودی در ارتباطات اینترنتی در بازیهای خود احساس میکنید؟ در قسمت نظرات منتظر شنیدن صحبتها و نظرات شما کاربران گرامی هستیم.
محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اجتماعی خود در اینستاگرام از گیمرهایی که از کیفیت ارتباطات اینترنتی در بازیها ناراضی هستند درخواست کرد تا اطلاعات بیشتری را در اختیار وزارت ارتباطات قرار بدهند تا موضوع پیگیری شود.
کاربران علاقهمند به گیم آنلاین در ایران با مشکلات متعددی روبرو هستند. از بحث فیلترینگ برخی سایتهای مرتبط با گیم که بگذریم، عدم پایداری اینترنت و پینگ و تأخیر بالا همواره یکی از مشکلات اساسی گیمرهای آنلاین ایرانی بوده است. این در حالی است که رقبا و گیمرهای سایر کشورها با چنین مشکلاتی روبرو نیستند و همین امر، کار را برای گیمرهای ایرانی سخت کرده است.
در همین رابطه وزیر ارتباطات از جوانانی که در عرصه گیمینگ فعال هستند درخواست کرده است تا نوع مشکلات خود را با ذکر نام آن بازی در سامانه 195 ثبت کنند تا پیگیریهای بعدی صورت بگیرد. آذری جهرمی در پست اینستاگرامی خود گفته است:
شکایاتی از طرف برخی جوانان عزیز در خصوص عدم کیفیت شبکه اینترنت برای کاربرانی که از بازیهای رایانهای استفاده میکنند مطرح میشود. اگر جزئیاتی از نام بازیهایی که مشکل دارند و نوع مشکل ارائه شود، پیگیری خواهم کرد. لطفاً مراتب را از طریق سامانه صد و نود و پنج گزارش نمائید.
قابل ذکر است که سامانه 195 از طریق این لینک قابل دسترس است. نکته دیگری که در این زمینه حائز اهمیت است، سخنان چندی پیش وزیر ارتباطات درباره ایجاد یک مرکز Peering اینترنت در ایران بوده است که به نظر میرسد بیارتباط با پست اینستاگرامی وی نیست. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سال گذشته تفاهم کردیم که یکی از مراکز پیرینگ را در ایران ایجاد کرده و به یکی از مراکز پیرینگ دنیا بپیوندیم، افزود: بدین ترتیب به جای اینکه مانند گذشته لب مرز ترافیک خود را تحویل ترانزیتکننده بدهیم که ممکن است از چندین واسط مختلف عبور کند تا به تولیدکننده نهایی برسد و افت کیفیت را هم خواهد داشت، اکنون مستقیما در فرانکفورت کارمان را آغاز کردیم و با بیش از ۱۵۷ سرویسدهنده معتبر دنیا به صورت مستقیم اتصال برقرار کردیم که وقتی بسته داده از شرکت ارتباطات زیرساخت بیرون میآید، مستقیم به مصرفکننده میرسد.
اکنون در برخی از سرویسهایی که آغاز شده این بهبود کیفیت مشخص است. به صورت خاص روی بهبود کیفیت بازیها و صوت و تصویر تاثیر بهسزایی خواهد داشت.
جهرمی ادامه داد: این موضوع کیفیت را به مراتب بهتر میکند و احساس کاربر نهایی را بهبود میدهد. تا پایان هفته این ۱۵۷ سرویسدهنده به ۷۰۰ مورد میرسند و ظرفیتها در حال برقراری است. بنابراین در پارامتر کیفیت ارتقای جدی صورت خواهد گرفت. اکنون در برخی از سرویسهایی که آغاز شده این بهبود کیفیت مشخص است. به صورت خاص روی بهبود کیفیت بازیها و صوت و تصویر تاثیر بهسزایی خواهد داشت. این مساله باعث کاهش هزینهها در ترانزیت ارتباطات بینالمللی میشود و کیفیت بیشتر را هم در پی خواهد داشت.
بروزرسانی: آذری جهرمی در پست جدید اینستاگرام خود از برقراری ارتباط مستقیم با Valve و Riot خبر داد. متن کامل پست وی عیناً بدین شرح است:
در اولين اقدام طبق اعلام كاربران و به خصوص جوانان استفاده كننده از بازی های رايانه ای، اتصال مستقيم با دو شركت ولو و ریوت برقرار گرديد و هم اكنون بهبود بالای پنجاه درصد در بازی های دوتا۲، کانتر استریک و لیگ آو لگندس شاهد خواهيم بود، لطفا اسامی ديگر بازی های پر طرفدارتان را با بنده در ميان بگذاريد.
بروزرسانی دوم: وزیر ارتباطات در پستی دیگر در صفحه شخصی خود گفته است:
در تکمیل پستهای قبلی خدمت شما جوانان عزیز نکته ای را جهت پیگیری مطالبات شما عرض مینمایم. در بازی های رایانه ای دو مقوله پینگ و جیتر از اهمیت بسیار بالايی برخوردار است که در مورد پینگ یا به عبارت دیگر لیتنسی، یک مقدار عمده مربوط به مسیر بین الملل می باشد و مقداری نیز به اپراتور اینترنتی شما بر میگردد و در مورد جیتر نیز هم مسیر بودن رفت و برگشت بسته های اینترنت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هم اکنون با اتصال مستقیم به چهار شرکت والو، ریوت، بلیزارد و گیم فورج علاوه بر این که پینگ در ارتباط بین الملل با محصولات این چهار شرکت به هشتاد میلی ثانیه رسیده است و حدود پنجاه درصد نسبت به قبل بهتر شده، بهبود بسیار شایانی نیز در جیتر مشاهده میگردد که قطعا این راه حل موقت بهبود قابل توجهی برای شما به ارمغان خواهد داشت. البته همزمان مذاکرات جهت انتقال سرور های گیم کمپانی های محبوب شما به عنوان راه حل دائمی شروع گردیده و به زودی شما را از مراتب مطلع خواهم نمود. نکته مهم دیگری که لازم است به عرض شما برسانم بازی های رایانه ای تولید شده در داخل کشور است، عده ای از جوانان و نخبگان میهن عزیزمان در کار تولید بازی های رایانه ای هستند و چشم و امیدشان حمایت شما و دولت می باشد. امیدوارم با حمایت شما و ما روزی شاهد پیشرفت صنعت بازی ایرانی در سطح دنیا نیز باشیم.
در ضمن پستهای زیادی در خصوص رفع فیلتر از برخی بازیها درج شده بود. برای پیگیری این مطالبه لطفا درخواستهای خود را در تارنمای کارگروه تعیین مصادیق جرائم رایانه ای به این آدرس ثبت نمائید.
پ.ن: عموما اینترنت موبایل مناسب بازیهای آنلاین نیست. بهتر است از سرویسهای خانگی بهره گیری کنید. لیتنسی مودم یا گوشی موبایل تا نزدیکترین دکل مخابراتی به طور متوسط سی میلی ثانیه است و به لحاظ جیتر هم تضمین مناسبی وجود ندارد و عمده لگ بدین خاطر بوجود می آید. این موضوع صرفا در موبایل ایران نیست و محدودیتهای تکنولوژی موبایل است.
به نظر شما این اقدامات عملاً تاثیری در کیفیت گیم آنلاین گذاشته است؟ چنانچه شما از گیمرهای آنلاین هستید، به ما بگویید آیا نسبت به گذشته بهبودی در ارتباطات اینترنتی در بازیهای خود احساس میکنید؟ در قسمت نظرات منتظر شنیدن صحبتها و نظرات شما کاربران گرامی هستیم.
آخرین ویرایش: