Loot Rascals: چگونه سبک turn-based بازیها را خراب میکند.

ThroughWinter

کاربر سایت
Feb 10, 2017
100
3204387-ss_fab515ac48a3198c7f8ebb3ce582987556856667.1920x1080.jpg

Loot Rascals یک بازی roguelike است که در مارچ 2017 برای پلتفورم های PC و PS4 منتشر شد.

در نقد خواهیم دید که چگونه Loot Rascals علی‌رغم تمام پتانسیل هایش شکست میخورد اما بازیهای با تم مشابه مثل Diablo و Binding of Isaac موفق هستند. در همین ابتدا باید گفت Loot Rascal دارای انیمیشن های زیبا و استایل هنرمندانه است. از همان ابتدای بازی که یک فضانورد کله-قوری با لهجه بریتانیایی (!) داستان و فضای عجیب و نامتعارف با هیولاهای فراوان در یک سیاره بیگانه را برایمان روایت میکند متوجه این موضوع میشویم. اما خواهیم دید چگونه انتخاب سبک اشتباه در گیم پلی باعث هدر رفتن این پتانسیل ها شده است.

گیم پلی Loot Rascals بر اساس turn-based یا نوبتی می باشد. حرکت شما محدود به خانه های چندضلعی است و کارت هایی که بعد از کشتن هیولاها loot میکنید مثل آس ها و شاه و بی‌بی و سربازهای ورق بازی برای شما امتیاز و قدرت محسوب میشوند. در آن واحد بیشتر از 8 کارت را نمیتوانید حمل کنید. همانطور که در نقد گیم‌اسپات میخوانیم، پیشروی در بازی بطور سنگینی بستگی به شانس شما در درآمدن این کارت‌ها دارد. با توجه به درجه سختی بالای بازی اگر شانس با شما یار نباشد پیشروی در بازی صعب‌العبور خواهد بود. این شانسی بودن را میتوان در اکثر بازیهای turn-based مشاهده کرد. اما برخلاف بازی‌ای مثل XCOM که از سیستم سیو و لود پشتیبانی میکند، بازی Loot Rascals بدلیل roguelike بودن بعد از هربار کشته شدن شما را به خانه اول بازمی‌گرداند و کلیه‌ی کارت‌ها از شما گرفته میشود. این باعث میشود مشکل شانسی بودن بیشتر نمایان شود.

مشکل دیگر تکراری شدن بازی است. در بازی مثل Binding of Isaac حتی پس از صدها بار کشته شدن این مورد بچشم نمی‌آید. زیرا گیمپلی real-time به روانی در ذهن سیال مخاطب جریان می یابد و از خستگی جلوگیری میکند. اما در Loot Rascals بدلیل گیمپلی خشک و نوبتی بعد از چندبار کشته شدن خسته خواهید شد. حتی باوجود اینکه بازی هربار محیط بازی را بصورت random رندر میکند.

این بازی با امتیاز متوسط 73 در متاکریتیک ثبت شده است.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر